Iii tam. Klima w autobusach na ogół działa, gorzej, jeśli obsługuje ją jakiś dzikus ze środka buszu, co pierwszy raz się z nią spotkał... i ustawia na maksymalne chłodzenie.
@seq23 Masz pojecie o dzialaniu pojazdow paliwowych? Prad bierze z akumulatora, akumulator jest ladowany dzieki ruchowi silnika, alternator laduje akumulator. Dlatego jak padnie nam akumulator(zapomnimy wylaczyc swiatla na parkingu) to wystarczy podladowac tak by auto odpalilo, a pozniej.akumulator sam sie podladuje.
@masti23 a zużycie paliwa nie wzrośnie, lovekrakow.pl podaje że dla autobusów to ok 8-10 litrów. Taki pojazd bez klimy pali od 25-40 litrów (zależy od wersji silnika, długości, masy a nawet skrzyni biegów [ręczna/automat]). Więc mamy około 20-30% większy koszt eksploatacyjny.
Edit: prąd w akumulatorze nie "robi się bo silnik działa", to jest dodatkowe obciążenie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 sierpnia 2017 o 21:40
@Gr0t W praktyce koszty zuzycia sa wieksze, a sam akumulator jest ladowany przez alternator, wiec potrzeba paliwa i alternatora. Koles w.w twierdzi ze prad kosztuje. Gdzie ja wczesniej wspomnialem o wroscie zuzycia palowa? Czytasz ze zrozumieniem?
Problem w tym, ze kierowca sam sobie w swojej dziupli jezdzi z wlaczona klima. A zeby wlaczyc klimatyzacje w calym autobusie to musi dostac zgode dyspozytorni.
Nie... nie wierzę. To chyba niemożliwe. Jak w Rumunii czy Albanii? Czyli naprawdę,
Polska istnieje już tylko teoretycznie?
Tudzież otwieraj okna, mimo że działa klimatyzacja i nie daj sobie wytłumaczyć, że tak się nie robi... Niestety to częste zjawisko.
@inamorata90 Powiesz to gdy do tramwaju czy autobusu wejdzie śmierdzący menel? To naprawdę nie jest rzadkie zjawisko.
Widziałem, potwierdzam, ubolewam......
juz samo otwieranie drzwi na przystankach srednio co 700-800m, przy upalach powyzej 30°C powoduje nie wydolnosc klimatyzacji w autobusie
Iii tam. Klima w autobusach na ogół działa, gorzej, jeśli obsługuje ją jakiś dzikus ze środka buszu, co pierwszy raz się z nią spotkał... i ustawia na maksymalne chłodzenie.
przecież nawet w niektórych firmach tak jest.. okna - stałe szklenie bo taniej.. klimatyzacja zamontowana, lecz nie włączona, bo prąd kosztuje
@seq23 Masz pojecie o dzialaniu pojazdow paliwowych? Prad bierze z akumulatora, akumulator jest ladowany dzieki ruchowi silnika, alternator laduje akumulator. Dlatego jak padnie nam akumulator(zapomnimy wylaczyc swiatla na parkingu) to wystarczy podladowac tak by auto odpalilo, a pozniej.akumulator sam sie podladuje.
@masti23 a zużycie paliwa nie wzrośnie, lovekrakow.pl podaje że dla autobusów to ok 8-10 litrów. Taki pojazd bez klimy pali od 25-40 litrów (zależy od wersji silnika, długości, masy a nawet skrzyni biegów [ręczna/automat]). Więc mamy około 20-30% większy koszt eksploatacyjny.
Edit: prąd w akumulatorze nie "robi się bo silnik działa", to jest dodatkowe obciążenie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 sierpnia 2017 o 21:40
@Gr0t W praktyce koszty zuzycia sa wieksze, a sam akumulator jest ladowany przez alternator, wiec potrzeba paliwa i alternatora. Koles w.w twierdzi ze prad kosztuje. Gdzie ja wczesniej wspomnialem o wroscie zuzycia palowa? Czytasz ze zrozumieniem?
Dokładnie. Kiedyś musiałam wysiąść, bo bałam się, że stracę przytomność.
Problem w tym, ze kierowca sam sobie w swojej dziupli jezdzi z wlaczona klima. A zeby wlaczyc klimatyzacje w calym autobusie to musi dostac zgode dyspozytorni.
sloiki juz marudzom. taxi jezdzic jak sie nie podoba