Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1159 1204
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
D DAREKJP
+34 / 38

W Polsce już od dawna są takie osiedla, ogrodzone wysokim murem, z monitoringiem i ochroniarzami...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tak_tylko_piszę
+12 / 16

@daclaw
Mnie nie interesuje co gangsterzy sobie myślą. Ja chcę mieć możliwość obronienia siebie, swojej rodziny, oraz swojego "mieszkania na kredyt".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dominek82
0 / 0

Je.ane getta

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~asdfasdfasd
+2 / 2

@Krait Takie osiedle jest np. na rogu Żaryna i Chodkiewicza w Warszawie. Gdzie ty mieszkasz na wsi? Takich osiedli jest pełno. Wyjedź z tej swojej wiejskiej willi to zobaczysz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krait
-1 / 1

@asdfasdfasd No fakt jest to osiedle, a to że nie spełnia żadnego z punktów które opisałem to już jest drobnostka. Nie ma to jak być wtórnym analfabetą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~asdfasdfasd
-2 / 2

@Krait Bo to jest osiedle które opisał @DAREKJP, jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem to byś wiedział, baranku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~n_gngfjhtg
-1 / 3

@Krait bo to jest przerost formy nad treścią i nie jesteśmy otoczeni stadem agresywnych i rasistowskich murzynów czyhających na nasze życie i dobra?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcusso1985
-1 / 3

@Krait Choćby dlatego, że do Polski JESZCZE nie sięgnęła swymi mackami kolorowa tolerancja, uzbrojona w broń, politycznie poprawną mowę nienawiści i przepisy antyrasistowskie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krait
0 / 0

@Nomads95 jesteś pacjentem kliniki budzik? Podaj adresy tych osiedli bardzo jestem ciekawy :) Powiedz też ilu strażników z bronią automatyczną pilnuje tych osiedli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Gambini
+19 / 27

@lech2
Mogli być uzbrojeni np. w noże.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
+3 / 31

@Gambini mogliby. Ale mało kto jest wystarczajaco odważny/zdesperowany by napaść na dom będąc uzbrojonym tylko w noże. Oczywiście opowieść jest fikcyjna- nie ma odnośnika do jej źródła, dziadek ze zdjęcia to 86-letni kolekcjoner broni, który od II WŚ do nikogo nie strzelał a zdjęcie pochodzi z artykułu "great guns" w jakiejś gazecie Texas Monthly.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+10 / 24

@lech2 "Na szczęście utrudniony dostęp do broni skutkuje również trudniejszym dostępem do broni dla przestępców. Zwykły Seba broni nie zdobędzie." - Nie zgadzam się z tym zdaniem. To tak jak powiedzieć, że zwykły Seba nie zdobędzie trawki, bo jest do niej utrudniony prawnie dostęp. Dla rozwoju korzyści z życia kryminalnego Seba podejmie wysiłek zdobycia broni. Poważniejsi przestępcy mieli i mają w Polsce broń palną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
-2 / 20

@solarize tak to jest jak się rozmawia z teoretykiem. W Polsce zwykły dres broni nie zdobędzie. Wystarczy poczytać statystyki policyjne. Ilości zatrzymanych za nielegalne posiadanie broni, liczby napadów z bronią w ręku itp. itd. W Polsce to jest zupełny margines. Nie wiem czemu chcecie to zmieniać. Jeżeli uważasz, że zdobycie broni w Polsce jest takie proste to proponuje, byś sam spróbował czegoś takiego dokonać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 9

@lech2 Nie bardzo rozumiem. Twierdzisz, że posiadanie broni palnej w Polsce jest nielegalne? Nic podobnego. Trzeba, jak pisałem, włożyć trochę trudu aby wejść w jej posiadanie - np. zapisać się do klubu sportowego, przejść szkolenie itp. ale nie jest to prawnie zabronione. Pomimo popularności broni palnej wśród polskich przestępców epizody przestępstw z jej użyciem, jak piszesz, są rzadkie, co jest argumentem raczej odwrotnym, niż chciałeś osiągnąć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
-5 / 9

@solarize ?? Sorry ale już sie pogubiłem. Więc twierdzisz, że przestępca w Polsce może legalnie otrzymać pozwolenie na broń. No więc zamieniam sie w słuch- jak? Jeżeli istnieją luki w prawie pozwlające przestępcy kupić legalnie broń to trzeba je usunąć. Więc napisz o nich to może poinformujemy naszych prawodawców
Po drugie na jakiej podstawie twierdzisz, że polscyu przestępcy posiadają dużo broni. Skoro ta broń nie służy im do popełniania przestępstw, a policja przy ich zatrzymaniu jej nie odnajduje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+6 / 12

@lech2 Przestępca nie ma tatuażu na czole, że jest przestępcą, więc zdobywa broń jak każdy inny obywatel. Poczytaj jak to się robi. Tymczasem policja bardzo często odnajduje broń w ich mieszkaniach, jeśli nie zdążą jej stamtąd usunąć na czas.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
+9 / 15

@lech2 taaaaaaa a teraz sprawdź jaki odsetek przestępstw w stanach jest popełniany przy użyciu LEGALNEJ broni. Przestępcy nie napadają używając takiej bo można ich poprzez to namierzyć.
A jak chcesz poznać idealny przykład zaprzeczający propagandzie antybroniowej to polecam przejechać się do szwajcarii, gdzie na trochę ponad 8mln ludzi zarejestrowanych jest TRZY MILIONY sztuk broni palnej.
Dlaczego?
bo w szwajcarii każdego przeszkolonego, zdrowego na umyśle człowieka obowiązuje NAKAZ posiadania broni palnej, jako element pełnienie służby wojskowej.
i warto zauważyć, że ta broń to nie tylko pistoleciki. ponad 800tysięcy to karabiny samopowtarzalne.
dlaczego? bo państwo prowadzi politykę, która zapewnia dobrobyt i bezpieczeństwo swoim obywatelom, a nie defraudację funduszy jak polska mafia z wiejskiej, którą tumany wybierają non stop. Tak więc szwajcarski rząd nie boi się PUCZU obywatelskiego, który przy wałach jakie odwala każdy kolejny rząd w naszym pięknym, porąbanym kraju miałby całkiem realne szanse zaistnienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
+4 / 10

@lech2 "Większość amunicji jest dostępnej w oficjalnej sprzedaży, włączając ostrą amunicję do karabinów wojskowych. Kupno nabojów grzybkujących jest dozwolone tylko dla myśliwych. Sprzedaż amunicji jest rejestrowana tylko poprzez zanotowanie sprzedaży wraz z nazwiskiem osoby kupującej." taaa jeszcze jakieś bajeczki nieuświadomionym zamierzasz sprzedawać? nie zapomnij zabrać mamie/żonie noży z kuchni, bo przecież noże zabijają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JohnLilly
-3 / 5

@solarize Ale masz porównanie broń do trawy. W odróżnieniu do broni palnej gandę idzie stosunkowo łatwo i tanio wyprodukować. EDIT równie dobrze mógłbyś napisać, że skoro przeciętny Seba ma łatwy dostęp do marihuany to ma też łatwy dostęp do heroiny. Ja poznałem wielu ludzi którzy mogli/mogą mi załatwić gandę, i rzadko spotyka się kogoś kto ma równie łatwy dostęp do czegoś cięższego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2017 o 19:23

P Predato456
+1 / 7

Nie, no przecież jak ktoś chce kogoś zabić, ale dowie się że broń jest nielegalna to zrezygnuje, no bo nielegalne, nie wolno. Powiesz mi że gimnazjaliści też nie kupują alkoholu bo im niewolno. Jak ktoś czegoś chce to to zdobędzie w taki czy inny sposób, a jak już jedna strona i tak jest uzbrojona to dobrze by było gdyby druga też była

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
0 / 6

@lech2 a ty możesz zagwarantować, że nikt cię nie zadźga nożem? nie potrąci samochodem? nie wleci w dom samolotem? nie porazi prądem? nie utopi? nie udusi poduszką? nie otruje? nie podłoży bomby? etc etc?
Jak nie to proponuję zakazać wszystkiego i iść spaść do lasu. Chociaż może lepiej nie tam są drzewa można z nich maczugi zrobić(albo co gorsza łuk, o nieee).
Ręczę że jak zakażesz samochodów to spadnie ilość śmiertelnych potrąceń pieszych, samolotów mniej katastrof lotniczych i pilotów samobójców, bez noży mniej zadźgań, a bez krowiego gówna mniej bomb.
Broń to takie samo narzędzie jak każde inne.
Bierzesz tabletki(lub syropy itp) jak jesteś chory? A wiesz, że można nimi (nawet w oryginalnym składzie) bardzo łatwo otruć? nie wspominając o pochodnych.
Może zakażesz alkoholu? będzie mniej pijanych kierowców
zakaż też tłustego jedzenia, bo przecież ludzie umierają na miażdżycę.
nie zapomnij się wykastrować bo przecież możesz kogoś zgwałcić

To jest właśnie problem z myśleniem współczesnych ludzi, wpojono większości strach przed tym co nie odpowiada rządzącym. Propagandowe utrzymanie nieświadomej trzody do dojenia w stanie bezwładnym. Durnego i bojącego się wszystkiego obywatela łatwiej wydoić. Po drodze jeszcze rzucą jakiś socjalistyczny ochłap wybranym (który najpierw zabiorą w postaci podatków, po drodze sprzeniewierzą połowę, a kolejne 20% oddadzą na wynagrodzenie osób odpowiedzialnych za rozdawanie) i gloria, mamy wygrane wybory i kolejne 4 lata przyspawania do koryta. A durny lud co robi? cieszy się z rzuconego ochłapa i wspiera wznoszenie pozłacanej klatki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2017 o 19:38

avatar ~1238
+1 / 5

Wy wszyscy myślicie, że zdobycie nielegalnej broni to jak pójście do Biedry po piwko. Taki osiedlowy Seba nie zdobędzie ci pistoletu z dnia na dzień, bo go inny Seba wkurzył i trzeba sprawę rozwiązać.

@hokek A proszę o źródło informacji dotyczących nielegalności używanej przez przestępców broni. Moje źródło mówi inaczej quora com/What-percentage-of-gun-homicides-in-the-US-are-committed-using-legally-owned-firearms

Co więcej, broń Paddocka, który zamordował w Las Vegas prawie 60 osób, była kupiona legalnie i legalnie zmodyfikowana by strzelała w tępie podobnym do broni automatycznej.
mercurynews com/2017/10/07/where-las-vegas-shooter-stephen-paddock-bought-his-guns-it-was-all-legal

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lech2
-1 / 5

@hokek Z tego przydługiego wywodu zrozumiałem, że nie potrafisz ani dać gwarancji ani przewidzieć o ile wzrośnie liczba morderstw. W takim razie dziękuję. Mi się podoba tak jak teraz jest. A do prowadzenia samochodu potrzebujesz prawa jazdy, a samochód musisz zarejestrować, opłacić ubezpieczenie, utrzymywać jego sprawność techniczną potwierdzoną w stacjach kontroli pojazdów itp. itd. To o co chodzi Ci z tymi samochodami, które chcesz zakazywać. Toż to taki samochód to w sumie więcej zachodu i i wyższy koszt niz uzyskanie broni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
-1 / 3

@JohnLilly Na cięższe narkotyki jest mniejszy popyt, stąd mniej ludzi się nimi zajmuje. Tymczasem produkcja niektórych z nich, dla osoby zaznajomionej z chemią, jest prostsza i szybsza niż hodowla krzaczków konopi od zera.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JohnLilly
+1 / 1

@solarize A jak z produkcją broni? Jest ona łatwiejsza czy trudniejsza od produkcji marihuany? Popyta na broń też nie jest raczej duży. Tak więc nasz podwórkowy Seba może mieć jednak problem z zdobyciem pistoletu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
0 / 2

@JohnLilly Po dopełnieniu formalności broń palną można normalnie nabyć w Polsce. Marihuany nie można w Polsce nabyć legalnie w żaden sposób. Koszt produkcji nie ma więc znaczenia. No... może poza tym, że pistolet faktycznie jest droższy i Seby może zwyczajnie na niego nie stać, acz poważniejszych przestępców już jak najbardziej. Oczywiście stosujący broń do przestępstw wolą posiadać broń kradzioną lub nierejestrowaną. Mimo wszystko powtórzę co pisałem wcześniej: przestępcy posiadają w Polsce broń i jest ona często znajdywana przez policję przy ich ujmowaniu (szczególnie gdy ujęcie wiąże się z najściem brygady na dom/kryjówkę przestępcy znienacka). Nie rozumiem zatem celu tych dywagacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JohnLilly
+1 / 1

@solarize Czegoś tu kurde w tej rozmowie nie rozumiem, odkąd pamiętam to zwolennicy posiadania broni zawsze narzekali na to, że dostęp do niej, jest w Polsce bardzo trudny. Aż tu nagle zjawiasz się Ty i piszesz, że w sumie tak nie jest. Pamiętam, jak to wielu narzekało, że nawet po dopełnieniu wszystkich formalności, można nie dostać pozwolenia na broń, bo się jakiemuś urzędasowi, to nie spodobało, a z tego co piszesz wynika co innego. No więc w końcu jak jest?! "Marihuany nie można w Polsce nabyć legalnie w żaden sposób" Nie jest to do końca prawda, ponieważ już mamy już zalegalizowaną leczniczą marihuanę.

W całym swoim wywodzie mylisz legalność z dostępnością. Marihuana może sobie być nielegalna, a mimo to być bardziej dostępna od broni. To, że poważnie przestępcy mają broń z tym się nie kłócę, w całym sporze tutaj chodzi właśnie o tych drobnych przestępców. Oni w naszym kraju wcale takiego łatwego dostępu do broni nie mają, co z resztą sam przyznałeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Oskar_Jańczak
0 / 0

@lech2
Po co użytkownik "solarize" ma zdobywać nielegalnie broń, skoro, jak mniemam, nie jest przestępcą?

Niektóre strzelaniny mogą być operacją pod fałszywą flagą. Służby mogą robić jakieś masakry na przykład przy zastosowaniu jakiegoś szaleńca (może robią mu jakieś pranie mózgu?), żeby przekonać społeczeństwo w niektórych stanach do większych restrykcji w stosunku do broni palnej.

Jakie "Seby"? Mówmy o poważnych przestępcach, a nie jakichś "dresach". Ci poważni mogą łatwo zdobyć nielegalną broń.

Ja chcę być wolny i móc mieć broń, bo mogę mieć takie widzimisię. To skandal, że muszę się kajać przed państwem i udawać, że chcę być uczestnikiem jakiegoś klubu myśliwskiego czy sportowego, żeby zdobyć "spluwę". Nic innego mnie nie obchodzi. Każdy odpowiada za siebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mareczek00713
+2 / 10

A w Polsce mógłby się wspaniale czaić w szafie, zadzwonić na policję i przed kwadrans patrzeć jak gwałcą mu wnuczkę albo zginąć w jej obronie, a tu USA, nie Polska, więc działał skutecznie bo łatwiej staruszkowi ze strzelbą poradzić sobie z trzema byczkami (nóż, bejsbol i nielegalny glock) niż staruszkowi z, w najlepszym wypadku, nożem kuchennym z nawet nieuzbrojoną trójką młodych kafarów... Ciekawa zależność, jak to broń palna wyrównuje szanse a nikt nie napada z legalnie posiadaną bronią bo nawet jak strzelą to trzeba uciekać i nie ma czasu szukać łuski. A nielegalną broń łatwo zdobyć - skup legalne części na złomie a brakujące kup w Czechach albo jeszcze lepiej, przerób gazówkę (popularna metoda wśród polskiej drobnej przestępczości), chałupniczo przerobiona będzie oczywiście mniej skuteczna ale oni grożą nią bezbronnym ludziom lub zabijają z zaskoczenia zamiast toczyć strzelaniny z policją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mhyverve
+2 / 12

Co za młotek. Zwykli ludzie w Polsce mogą mieć broń. Tylko trzeba trochę się postarać, zdać egzaminy, przejść badania, być niekaranym, mieć sejf. Dla Januszy to za dużo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+5 / 9

Trzeba też wykazać, że jej potrzebujeny. Musisz być myśliwym, sportiwcem lub udowodnić sytuację wzmożonego ryzyka. Nawet nasz minister stracił uprawnienia, bo jej nie potrzebował zgodnie z prawem. Do tego nie dostabiesz broni jak leczyłeś się na bezsenność (choroba psychiczna dyskwalifikująca petenta), czy nie przejdziesz badań wizji stereoskopowej (nie widzisz filmów w 3D).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mati233490
0 / 6

@ZONTAR
I dzięki ci Boże, że nie dają takim ludziom broni. Właśnie tego brakuje w Stanach - szafek na broń, przymusu badań okresowych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
+2 / 4

COś wiem na ten temat. Zapomniałeś o uznaniowości :)

Przechodzisz szkolenie, badania, masz sejf a na policji lokalnej od 'komendanta' usłyszysz "ALE PO CO? NIE DOSTANIESZ| BO MILIC(TFU)/POLICJA U NAS DZIAŁA.".

Tylko pamiętam ja sąsiadkę babulkę próbowali obrobić, sąsiedzi poratowali i złapali złodzieja. Policja zjawiła się po godzinie (10 minut autem od komendy).

Gdy inna sąsiadka dzwoniła i mówiła, że jakaś banda wyrostków wlazła jej na podwórko i szpera w szopce z narzędziami to policja odpowiedziała "to pani da znać czy coś wynieśli i zadzwoni ponownie".

Wiecie... policja policji nie równa. Na pewne sprawy warto mieć wpływ.
Bo gdy tacy wlezą Ci do domu to nie zdążysz zadzwonić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~LeB34u
0 / 0

Nie, nie możesz. Bez uzasadnienie nie dostaniesz pozwolenia na broń co obrony w domu. Poza tym po co mi egzamin na strzelnicy? Ja nie mieszkam w pałacu, mam trafić w cel wielkości człowieka z odległości góra 20 metrów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+13 / 23

Większość ludzi tu dalej nie rozumie skąd bierze się broń wykirzystywana w przesrępstwach. Tak samo we francji zaostrzono przepisy dotyczące dostępu do broni po strzelaninie z użyciem broni z dawnej jugosławii. U nas mało jest przestępstw z bronią w ręku, bo większość ludzi i tak nie ma się czym bronić i można kogoś napaść nożem kuchennym. Wtedy sprawność fizyczna ma większe znaczenie i mało kto podejmie się obrony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~1238
-4 / 4

@ZONTAR "U nas mało jest przestępstw z bronią w ręku, bo większość ludzi i tak nie ma się czym bronić i można kogoś napaść nożem kuchennym."
Zwiększenie dostępu do broni nie rozwiąże problemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SARs9504
-1 / 1

Proponuję sprawdzić poziom przestępstw w Anglii (nie UK a sama Anglia) przed i po konfiskacie broni u obywateli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~SammyTheMad
0 / 0

@ZONTAR U as najwiecej broni mieli przestępcy zaraz po wyjściu Ruskich.Po prostu armia ZSSR "Zgubiła" kilkadziesiąt AK i AKS 74u.
A przed nożem normalny człowiek się nie obroni gołymi rękami, a nawet wyszkolony woli spi#przać, bo bezpieczniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+2 / 2

~SammyTheMad O tym własnie mówię. Napastnik dobierze sobie broń do sytuacji, którą zaplanował. Wie, czy ktoś może się bronić bronią palną, czy tylko nożem, zna sprawność fizyczną, wiek i ilość napadanych osób. Ofiara nie wie nic i jeśli nie przewyższa umiejętnościami i zasobami napastnika, to ma kiepskie szanse.

Jeśli chodzi o proponowane przepisy, to wydają się całkiem dobre. Dozwolona miałaby być broń samopowtarzalna, ale nie automatyczna. Można mieć strzelbę, zwykły pistolet. Nie wiem jak z karabinami samopowtarzalnymi, ale automaty nadal wymagałyby zezwolenia. Jakiś ciołek-polityk niedawno wypuścił w internet swoje wywody i prezentację tego, jak niebezpieczna jest broń. Ze wszystkich wymienionych modeli tylko dwa kwalifikowały się do obrony osobistej zgodnie z ustawą, a cała reszta tej groźnej i przerażającej broni to były automaty stosowane częściej w działaniach wojskowych.
Założenie jest proste. Do obrony nie potrzeba dużego kalibru i przede wszystkim nie trzeba automatu. Nikt nie powinien bronić się strzelając serią, to nie Irak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~LeB34u
0 / 0

@ZONTAR Jak to skąd? W Polsce swego czasu od rosyjskich żołnierzy, później bodajże z przemytu z Czech. Nikt, poza przestępcami upośledzonymi umysłowo nie używa do popełnienia przestępstwa legalnie zakupionej broni, bo jest ona rejestrowana. U osób w pełni rozwiniętych umysłowo takie działanie występuje ewentualnie w afekcie, jak człowiek nie panuje nad sobą, albo jeśli ktoś zostanie postrzelony w wypadku i przestępstwem jest ukrycie tego faktu (i zwłok).
Poza tym owszem, w Polsce "zwykły Seba" nie ma po co zdobywać broni palnej, bo wystarczy mu nóż, albo bejsbol.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~MłotnaCiapy
0 / 0

@ZONTAR

Gimbaza wiecznie żywa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DarkPsychopath
+1 / 5

Broń powinna być ogólnodostępna dla każdego, ale nie jest niestety....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~noxddd
-1 / 1

@zaymoon no

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
-1 / 1

@DarkPsychopath nawet dla każdego lewaka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dural46
0 / 4

@DarkPsychopath I może jeszcze sprzedawana powszechnie jak buraki w warzywniaku na rogu? Dziękuję, Polska bez broni jest 100 razy bezpieczniejsza niż USA z bronią. Mogę wyjść spokojnie na ulicę bez obaw, że komuś coś odbije i postanowi sobie do mnie strzelić. Ale niestety z rządem jaki mamy chyba już niedługo...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 października 2017 o 17:34

avatar ~loolo12345
+2 / 4

A teraz zapomnij o kontekscie, ja powiem taki komunikat:
WCZORAJ ZGINAL JEDEN CZLOWIEK, A TZRECH ZOSTALO RANNYCH Z POWODU STZRELANINY.
Wiesz, jaki raban sie podniesie - po co w ogole bron palna u ludzi ? :)

Kolejna manipulacja. Powiem tak: GDYBY NIKT NIE STRZELAL - NIKT NIE ODNIOSLBY OBRAZEN, A JEDNA OSOBA NIE ZGINELABY. Z POWODU BRONI PALNEJ STALO SIE INACZEJ - JEDNA OSOBA ZGINELA< TRZY ODNIOSLY OBRAZENIA.

:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
+3 / 5

dobrze chociaż że nie kastrują, bo przecież wtedy gwałtów by nie było

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jk
+2 / 2

Wczoraj w Wałbrzychu doszło do strzelaniny na nowym mieście a parę miesięcy była inna strzelanina, mnie ciekawi czy zostaną one wliczone w statystykę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
+2 / 2

jaka strzelanina przecież w Polsce broń jest nielegalna. to nie żadna strzelanina tylko akcja propagandowa sprzedawców broni. słyszałeś kiedyś w telewizji o strzelaninie w Polsce w komunikacie dłuższym niż 10sekund? czegoś takiego nie ma. To czyste kłamstwo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mati233490
+1 / 1

W sumie racja - w naszych wiadomościach ani słowa o jakich kol wiek strzelaninach itp. .... Wielce zastanawiające...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Stary_Zgred
0 / 0

@mati233490
Jeżeli nawet ja, wiadomości czytający bardzo szczątkowo, wiem o tych strzelaninach, to z czym do ludzi, koleżko?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Stary_Zgred
0 / 0

A dlaczego nie miałyby być wliczone? Skąd taka dęta aluzja, że policja na pewno to ukryje? Możesz pokazać palec, będący źródłem takiej "wiedzy"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~broń_to_zło_broń_Twój_wróg
0 / 0

W Polsce nie ma strzelanin, bo w Polsce broń jest nielegalna i NIKT jej nie posiada! Zapamiętaj to sobie Ty propagatorze handlu bronią!!!!!111!!!1!!1111!11!jeden!1!!jeden!1!!!jedenaście!!11!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+2 / 4

Do lewaków nie dociera że przestępstwa z udziałem broni zazwyczaj dokonywane są przez ludzi którzy tą broń zakupili NIELEGALNIE z czarnego rynku gdzie nikt nie patrzy czy osoba której sprzedaje jest niepoczytalna,chora psychicznie etc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dural46
-1 / 3

@Raikou17 W 2012 roku w kinie Aurora w stanie Kolorado doszło do strzelaniny, w której zginęło 12 osób, a 59 zostało rannych. Napastnik zakupił broń legalnie.

Dziękuję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 października 2017 o 17:40

R konto usunięte
0 / 2

@zaymoon jeśli serio myślisz że "bandzior" będzie się starał o ZAREJESTROWANĄ broń przez którą w przypadku przestępstwa policja dojdzie do niego jak po sznurku to proszę Cię abyś nie wypowiadał się tematy na które pojęcie masz zerowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Stary_Zgred
+1 / 3

@Raikou17
Im więcej legalnej broni u uczciwych obywateli, tym
1) więcej taniej broni nielegalnej na "rynku wtórnym"
2) większa motywacja u przestępców, żeby się zaopatrzyć w broń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
0 / 2

@Raikou17
Drobny bandzior to nie to samo co zorganizowana mafia, takiemu zdobyć broń jest bardzo trudno kiedy dostęp do niej jest taki jak w Polsce. Jakoś nie widać dziś kiboli czy blokersów paradujących z bronią palną. A jeśli potrzebujesz broni by obroniła cię przed mafią, to powodzenia chłopcze z pukawką przeciw bandzie zawodowych morderców.

Przecież w niektórych stanach w USA wogóle nie jest wymagana rejestracja broni! Poza tym rejestracja jeśli już to dotyczy głównie użytkownika końcowego, a sprzedawca pod przykrywką legalnego interesu może sprzedawać też masę broni pod przysłowiowym stołem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
-1 / 1

@~Stary_Zgred Im więcej legalnej broni u uczciwych obywateli, tym niechętniej bandyci nawet uzbrojeni będa napadać na innych.

Kiedy ty być prędzej na kogoś napadł? Kiedy ani ty ani on nie macie broni - czy kiedy ty masz broń ale i wszyscy dookoła ją mają?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ogarnij_się_koleś
-1 / 1

@Stary_idiota
"Im więcej legalnej broni u uczciwych obywateli, tym 1) więcej taniej broni nielegalnej na "rynku wtórnym"

Jakieś dowody, konkretne statystyki, czy tak tylko piszesz z tyłka?


"2) większa motywacja u przestępców, żeby się zaopatrzyć w broń."

Rozumiem, że teraz przestępcy posiadają broń, ale mają małą motywację do jej posiadania. Po legalizacji broni przestępc nadal będą posiadać broń, ale za to będą mieli motywację do jej posiadania?!?! Ty w ogóle myślisz nad tym, co czytasz. Przestępcy mają broń. Mają ją już teraz. Jedyne, co w ich życiu się zmieni, to że będą musieli zacząć w końcu liczyć się z faktem, iż przeciętny Kowalski też będzie mógł ją mieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mati233490
+1 / 1

A na h...j mi przykład ze stanów ! ? I to w jakiś sposób ma odniesienie do Polski?
Najdwidoczniej bezludne tereny w ZAŚCIANKOWYM usa potrzebują takiej ochrony. U nas w Polsce mamy o wiele lepsze standardy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2017 o 20:02

avatar ~Nikonek22
+4 / 4

I co by ci z broni, jak w Polsce jest takie prawo, że jak zrobisz krzywdę bandycie który cię napada w twoim własnym domu to idziesz siedzieć i to na długie lata.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Stary_Zgred
-4 / 4

Nie ma w Polsce takiego prawa. Napisałbym, że kłamiesz, ale Ty po prostu bezmyślnie powtarzasz plotki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ogarnij_się_koleś
+2 / 2

Oczywiście, że jest w Polsce takie prawo. Napisałbym, że kłamiesz, ale Ty po prostu bezmyślnie łżesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~lewaq
-3 / 3

nie zgadzam się z samosądami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+1 / 1

A samosąd od samoobrony odróżnić potrafisz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yoshimitsu1
+1 / 1

Smieszy mnie jak jakis okularnik siedzacy przed kompem twierdzi, ze zdobycie nielegalnej broni w Polsce to jakies mission impossible. Jakie wy macie o tym pojęcie? Statystyki pokazuja tylko ujawnione przypadki, ile jest nielegalnej broni w rekach przestepcow tego nikt nie wie.
U mnie w miescie byly ostatnio dwie strzelaniny, scieraly sie prawdopodobnie grupy pseukibicow, czyli wasi "Sebkowie" jednak jakis dostep do broni maja. A wy czym chcecie sie bronic przed takim marginesem?
Oczywiście nie jestem za dostępem do broni dla każdego, ale sytuacja jaką mamy w Polsce to patologia, zdobycie pozwolenia na broń graniczy z cudem, nawet policjanci po służbie muszą deponować swoją broń na odprawie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Stary_Zgred
0 / 0

@yoshimitsu1
Śmieszy mnie, jak jakiś okularnik siedzący przed kompem opowiada jak to środowiska przestępcze w Polsce są pełne broni, bo słyszał że raz na pięć lat gdzieś dwóch panów strzelało do siebie z pistoletów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~stuknij_się_w_główkę_geniuszu
0 / 0

@stary_idiota
Śmieszy mnie, jak jakiś okularnik siedzący przed kompem opowiada jak to środowiska przestępcze nie mają broni, bo próbuje zakłamywać rzeczywistość celowo nie czytając doniesień prasowych o tym, jak średnio co miesiąc jest jakaś strzelanina między członkami różnych gangów, a i o wpadce policjantów, którzy dali się wmanewrować w walkę z karabinami maszynowymi (!), oraz minami przeciwpiechotnymi (!!!) też udaje, że nie wie. A to tylko doniesienia medialne. O ilu sprawach publika się nie dowiaduje, to wie tylko Policja.

PS: Miny przeciwpiechotne, o ile dobrze pamiętam, są nielegalne. Jak zwykle bandyci bardzo, bardzo, bardzo się tym przejęli! Srasznie się przejęli! Jeden aż musiał sobie łyknąć coś mocniejszego, bo stres by go zabił, normalnie!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar EsAmo
+1 / 1

Według mainstreamu to ten dziadek się bezlitośnie rzucił ze strzelbą na trzech nieszczęśników którym zepsuł się samochód. A oni tylko grzecznie zapytali o pomoc xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gorący_mocz
0 / 2

Ale jak w polsce będzie dostępna broń palna to każde przestępstwo będzie dokonywane z bronią palną (jak ty masz to przestępca tym bardziej) i będzie kończyć się śmiercią. Janusze jak wdadzą się w pyskówkę to zamiast pięści bendo strzelać. W końcu pocisk do broni nie da się dopasować i w łatwy sposób ustalić z jakiej broni został wystrzelony a wyroki za zabójstwo są niskie - warto zastrzelić 2 człowieka za batonik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
0 / 0

Przecież od ponad 10 lat mamy wolny dostęp do broni czarnoprochowej która rózni się od palnej tylko tym, że nadaje się TYLKO do ataku i w ogóle nie nadaje się do obrony znienacka.

O ilu strzelaninach i sąsiedzkich samosądach słyszałeś?

Zwłaszcze że oficjalnie co roku polacy kupują około 100 tysięcy sztuk takiej broni... jeżeli tręd się utrzymał ponad milion polaków ma taką broń... gdzie te strzelaniny i samosądy?

Skoro mamy wolny dostęp do brnoi najadjącej się do atakowania może dobrze byłoby też zrobić dostęp do broni nadającej się do obrony?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tak_sobie_myślę
0 / 0

@gorący_mocz
"Ale jak w polsce będzie dostępna broń palna to każde przestępstwo będzie dokonywane z bronią palną"
Aktualnie każdy ma dostęp pił spalinowych. A jednak nadal najczęściej zabijają samochodami, nie wiedzieć czemu. Głupi jacyś chyba!

"Janusze jak wdadzą się w pyskówkę to zamiast pięści bendo strzelać."
A czemu teraz zamiast pięści nie używają noży?

"W końcu pocisk do broni nie da się dopasować i w łatwy sposób ustalić z jakiej broni został wystrzelony"
To prawda. Wszyscy posiadacze będą wiedzieć, że każdy pocisk ma swój "odcisk palca". Aktualnie noże, piły spalinowe, ani inne przedmioty, którymi łatwo zabić, nie mają takiego "odcisku", więc policja musi się napracować, aby udowodnić komuś morderstwo. Wprowadzenie broni w zasadzie ułatwiło i przyspieszyło skazanie potencjalnego mordercy.

"a wyroki za zabójstwo są niskie - warto zastrzelić 2 człowieka za batonik"
Faktycznie wyroki za zabicie kogoś np samochodem są bardzo niskie. Ale czy to oznacza, że trzeba nadal zakazywać broni, czy może -rewolucyjna myśl- podnieść prawnie wyroki za każde morderstwo - od zabójstwa nożem po zabójstwo samochodem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~SammyTheMad
0 / 2

Co za patola i zwyrole! Nie chciało się zakładać bransoletki z napisem "nie gwałć mnie" to od razu trzeba strzelać, co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+2 / 2

Każdy kto jest za równością powinien być za wolnym dostępem do broni bo tylko ona wyrównuje szanse napadanego i napadającego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
-2 / 2

Prawda jest taka, że każdy kto jest przeciwny wolnemu dostępowi do broni i temu by o dostępie do broni decydowało państwo jest antysemitą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~misiekzmarsa
+2 / 2

Problem nie polega na dostępie do broni ale na jej użyciu. Polska to nie Ameryka. U nas jak zastrzelisz włamywacza wynoszącego twój dobytek z salonu lub zbira próbującego cię zatłuc siekierą to idziesz siedzieć za morderstwo. Jeśli tylk postrzelisz, idziesz siedzieć za spowodowanie ciężkich obrażeń ciała. Oczywiście w obu przypadkach tracisz prawo do posiadania broni praktycznie dożywotnio. U nas liczy sie fakt większej szkody lub szkody obupólnej. Ktoś cię napadł i próbował okraść, ok będzie miał kłopoty. Ty sie broniłeś i złamałes mu rękę, będziesz mieć kłopoty. Taka smutna prawda, że bandyta ma takie same prawa jak uczciwy obywatel i może egzekwowac je w tym samym wymiarze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tak_niestety_jest
+2 / 2

Jest to tym bardziej smutne, że potencjalne straty społeczne są znacznie większe większe po stronie broniącego się! Kto włamuje się (zwłaszcza z bronią), by coś ukraść? Ludzie, którzy kradną nie od wczoraj, tylko po prostu z tego żyją. Nie mają legalnej pracy, nie mają (oficjalnie) żadnego majątku. A w więzieniu znają wszystkich z imienia i nazwiska. Dla nich kara nawet 5 lat oznacza jedynie, że ma 5 lat przerwy w pracy, po której wyjdzie i w zasadzie zapewne będzie kontynuował to, co robił.
Jeśli jednak normalnemu, pracującemu uczciwie człowiekowi, który ma żonę, dzieci, da się karę 3 lat w więzieniu, to to nierzadko oznacza zniszczenie mu życia: Straci pracę, rodzina z pozbawionym dochodem sprzeda część majątku, a może nawet i dom, aby się utrzymać, być może też żona nie wytrzyma psychicznie i odejdzie od niego. A on na dodatek będzie musiał znosić stres codzienny życia w więzieniu, gdzie będzie popychadłem dla wszystkich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcusso1985
0 / 0

3 uzbrojonych i ani jeden z nich nie umiał celnie strzelić? Śmierdzi to naciąganą historyjką ku pokrzepieniu rynku broni palnej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~JRudy
-1 / 1

a kierowca autobusu wstał i zaczął klaskać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Maxim212
0 / 0

Mniej ważne jest, czy ta wiadomość jest prawdziwa. W Polsce nie wolno bronić się przed bandytą. Niezawisły (od prawa) sąd ukarze obrońcę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kaczorex
0 / 0

Polacy nie powinni mieć dostępu do broni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem