Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
Nie widzę powodów,
by składać życzenia górnikom
by ~dfhrtjtjytyuk
+
880 948
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar JJLaroche
22 / 28

to że takowych nie ma, to nie znaczy że nie można komuś dobrze życzyć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 grudnia 2017 o 19:36

avatar olmajti
26 / 40

@JJLaroche no ok. z tym że pracę w górnictwie uważa się za wybitnie niebezpieczną i 'poświęcenie' górników wynosi się na piedestał kiedy statystyki mówią że w 2016r w górnictwie węgla kamiennego było aż 9 wypadków śmiertelnych a w rolnictwie tylko 83 gdzie rolników w wszyscy mają w dupie :)

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 grudnia 2017 o 12:33

avatar Pereplut
2 / 2

@JJLaroche Dzień budowlańca przypada 25 września. Niektóre izby inżynierów organizują nawet dorocznie tzw. "Bal budowlańca". To, że na demotywatorach nie ma o czymś informacji nie znaczy, że nie istnieje.

avatar Ktowie1
1 / 1

@olmajti Mogę prosić źródło informacji? Poza tym czy nie jest tak, że w rolnictwie pracuje znacznie więcej osób niż w górnictwie? xd

avatar olmajti
2 / 4

@JJLaroche

oczywiście że możesz :)
http://www.wug.gov.pl/bhp/Statystyki_archiwalne_2016
https://www.krus.gov.pl/fileadmin/moje_dokumenty/obrazki/Dokumenty/PiR-komunikaty-2017/Komunikat__KRUS_o_wypadkach_i_chorobach_w_2016_r..pdf

po za tym, tak. masz racje. w rolnictwie jest zatrudnionych o wiele więcej osób. jakieś 10x. jednakże ilość wypadków na 100tyś zatrunionych jest mniej więcej taka sama. ale to górnictwo jest uznawane za wyjątkowo niebezpieczne :)

avatar Iceman31
0 / 0

@olmajti, a różnicę wyłapiesz jak Ci napiszę?
Wiesz w czym rzecz? Tam na dole, jak się coś zadzieje to giniesz. Wypadki na kopalniach w 90% to siły natury. Tam nie ma gdzie uciekać. Wypadki na budowach czy wypadki rolnicze to trochę inny układ procentowy. Większość z nich to nieuwaga tychże ludzi. Taki mały fakt a robi różnicę prawda?

avatar olmajti
-1 / 1

@Iceman31 więc twierdzisz że górnicy poświęcają się za marna minimalną krajową i zapie*dalają jak niewolnicy dopóki nie padną z wycieńczenia? to też jest różnica pomiędzy nimi a innymi zawodami :)

a i jeszcze jedno. śmierć ludzka jest tragedią a z tego co napisałeś należy bardziej opłakiwać zasypanych bo natura...

avatar Iceman31
0 / 0

@olmajti
Jesteś pewien, że nauczyli Cię w szkole czytać ze zrozumieniem?
W którym miejscu tak napisałem jak próbujesz mi wmówić? Zacytuj proszę.
Zrobiłem porównanie a nie dywaguję jak Ty, kogo i jak należy opłakiwać. Jeśli już chcesz wyciągać jakieś wnioski, to zacznij od tego, że wypadków rolniczych czy na budowach w większej części można było uniknąć.
I powtórzę jeszcze raz. Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to nie udzielaj się w dyskusji bo potem tacy jak Ty, wywołują niepotrzebne gównoburze.

avatar olmajti
1 / 1

@Iceman31 widzę że nie za bardzo dociera do Ciebie to co napisałem. czy ktoś ludzi pracujących w górnictwie, w szczególności dołowych zmusza do pracy w tej branży? nie. znają zawodowe ryzyko, dostają za nie pieniądze oraz deputaty i ciągle płaczą że im mało. nie ma znaczenia czy śmierć nastąpiła z przyczyn przyrodniczo-geologicznych czy w związku z głupotą ludzką. górnicy są wynoszeni na piedestały za to że w ogóle są. porównaj ich z PSP gdzie ludzie szybko potrafią się wypalić psychicznie bo za gównianą zapłatę muszą sprzątać i po ludzkiej głupocie i po siłach natury :)

avatar Iceman31
0 / 0

@olmajti
Ręce opadają. Jesteś kolejnym bo nie pierwszym przykładem osoby, z koronnym argumentem "a kto mu kazał...". To durne pytanko można zastosować do niemal każdego zawodu. Czepiasz się górników jednocześnie, w jakiś dziwny sposób faworyzując wspomnianych budowlańców czy rolników. To ja teraz zapytam. A kto mu kazał na budowie pracować? Robię to oczywiście celowo, bo w rzeczywistości uważam, że każdy pracuje tam, gdzie sobie wybrał.
Co do górników, to jednak na Twoim miejscu bym się tak nie wymądrzał, bo kto by Ci tyłeczek w zimie grzał bez węgla? I nie wyskakuj mi tu zaraz ze źródłami alternatywnymi bo takie coś dzieje się w tym kraju od kilkunastu lat. Dawniej tylko był węgiel bo gaz był tylko do kuchenek.
To Ty nie rozumiesz tego co czytasz i wmawiasz mi rzeczy których nie napisałem.
No i gdzie wynoszą górników na piedestał? Gdzie? To, że oni sami się upominają o godziwe płace oznacza bycie na piedestale? Wolne żarty kolego.
To Wy, reszta narodu zamiast połączyć siły i zmierzać by każdy godnie zarabiał ciągniecie to w drugim kierunku. Bo ja nie mam to górnikom zabrać, czytacie wypociny pseudo ekspertów którzy piszą ile to górnik ma na rękę i najgorsze w to wierzycie. Te wielotysięczne pensje to zarobki tych co akurat z dołowymi górnikami nie mają wiele wspólnego.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 grudnia 2017 o 12:25

avatar olmajti
0 / 0

@Iceman31 oczywiście że można to dokoptować do każdego zawodu tylko ile zawodów cały czas narzeka na to że za mało im płacą, że praca ciężka, że mało przywilejów, że mało deputatów i w końcu że należą im się kolejne premie?

'Co do górników, to jednak na Twoim miejscu bym się tak nie wymądrzał, bo kto by Ci tyłeczek w zimie grzał bez węgla?' chcesz mi powiedzieć że jajka, mleko, chleb, szynka, itp rosną na półkach w supermarkecie, każdy sam buduje dom, a ludzie do transportu używają zaprzęgów konnych?

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/930/865/5bf.jpg

avatar JJLaroche
0 / 0

@olmajti, nie wątpię że tak jest, zapewne jest wiele analogicznych w życiu do tego co opisujesz

avatar Iceman31
0 / 0

@olmajti
Jak widzę łapanie za słówka i przeinaczanie ich to Twój chleb powszedni. Masz już jakąś fuchę w rządzie? Jeżeli nie, to zademonstruj im swój talent. Na bank Cię wezmą do czarowania narodu. Może zastąpisz niebieski pasek w wiadomościach.
Kończę ten bezsens bo się czuję jakbym się kopał z koniem. Jeszcze moment i w Twoich pseudo argumentach pojawią się kosmonauci...

avatar AngryDemotywatorForever
-1 / 3

@ArthuR34 Czyli przez cały czas to @FakDak to był tym całym Młodym_bezrobotnym. BANA MU DACIE.

avatar FakDak
0 / 2

@ArthuR34 @AngryDemotywatorForever Co wy bredzicie? Ktoś skopiował mój tekst. Gdybym chciał wstawic demotywator ze swoim cytatem, zrobiłbym to ze swojego konta, a nie z anonima.

avatar cvetelina
0 / 0

@ArthuR34 @AngryDemotywatorForever Aż się stary dowcip przypomina jak księgarz milicjantowi tłumaczył co to jest logika. Mniej więcej poziom rozumowania tego milicjanta,

avatar kwasorod
10 / 24

....to złóż życzenia budowlańcom i przestań stękać.....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar NewtonRaphson
5 / 9

a mnie interesuje co innego, jak bez żadnego stempla/szalunku trzymają się w powietrzu te cegły po lewej, nad przyszłym oknem/drzwiami?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 grudnia 2017 o 22:51

avatar legolas1991
2 / 2

@NewtonRaphson sa postawione ne desce :)

avatar ~Wojtuna92
2 / 2

@NewtonRaphson to jest prefabrykowane nadproże :)

avatar ~gołość
4 / 4

@NewtonRaphson Te cegły są U-kształtne (kształt ceownika). Do zagłębienia wlewa się cement i czeka aż zaschnie. Dzięki temu po zaschnięciu cementu jest gotowy element, połączonych kilku cegieł. Wystarczy wpisać w google ceramika nadproże i wyskoczy obrazek. Jako gość niestety nie mogę podać linku.

avatar Max200012
1 / 1

a one nie sa przyadkiem juz sklejone i polozone na dwoch oparciach po obu stronach?

avatar Glaurung_Uluroki
12 / 12

Za towarzysza Gierka powstała ta nowa, świecka tradycja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar FakDak
6 / 8

@Glaurung_Uluroki Gierek i inni dygnitarze w PRL hołubili górników, bo węgiel był jednym niewielu towarów jakie dało się w większej ilości sprzedać na zachodzie za dolary czy marki RFN. Reszta produków komunistycznej gospodarki była szmelcem i brał je co najwyżej ZSRR za ruble transferowe, czyli w praktyce za darmo. A PRL rozpaczliwie potrzebował dolarów, marek i innej mającej wartość rynkową waluty.

avatar Bynbyn
2 / 2

Skopiowałeś komentarz z pod demota z życzeniami dla górników !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lukson997
6 / 6

To jest święto św.Barbary

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
11 / 15

Jestem rolnikiem i życzę wszystkiego dobrego górnikom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar survive
4 / 6

@Jellycrusher sraty taty, statystyki czyli rzeczywistość mówi co innego.

avatar Alarma
6 / 6

@Jellycrusher A czemu mamy życzyć dobrze tylko tym, których praca jest niebezpieczna?

avatar caroline_q
1 / 1

@Jellycrusher Pan widzę wciąż mentalnie w amerykańskich filmach z lat 80/90, gdzie kujon gruby i pryszczaty. Zaskoczę Cię, ale teraz większość programistów jest wysportowana i ubierają się nawet elegancko. Za każdym razem kiedy poznaję znajomych z pracy mojego małżonka, są to przystojni (postawni) panowie.
A oprogramowanie jest teraz lepszym towarem eksportowym niż węgiel, PRL na szczęście jest już historią. Wiele jest zawodów niebezpiecznych: policjant, strażak, nauczyciel w gimnazjum (był). Każdy zgadza się na ryzyko, kiedy taką pracę podejmuje.
Niemniej życzę każdemu szczęścia w jego pracy.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 grudnia 2017 o 18:27

avatar mati233490
5 / 7

Święta racja. :)
Życzę wszystkim osobom poświęcającym swój drogocenny czas na oglądanie Demontów Wszystkiego Najlepszego z okazji Zimy i zbliżającego się okresu około świąteczno-noworeocznego. Bądźcie zdrowi i szczęśliwi. ;D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zeeltom
2 / 4

@Jellycrusher Jasne, tylko górnicy ryzykują życiem. Oczywiście policjanci, strażacy, żołnierze idą do pracy by się kawy nachlać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar baro0000
0 / 0

NieNżeby coś ale wszystkie te zawody mają swoje święto ze względu na niebezpieczeństwo...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Patrick345
4 / 4

A ja bym życzył wszystkim kierowcom zawodowym tylu powrotów ilu wyjazdów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar broo902
-3 / 5

Tylko, że rolnik czy programista nie ryzykuje codziennie życia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar krzysio6666
2 / 4

@broo902 Wiesz co może programista nie ryzykuje - w zasadzie zagraża mu tylko prąd ale rolnik może mieć wypadek w każdej chwili - pracuje ze zwierzętami (dużymi, silnymi, rogatymi), obsługuje różne maszyny (w grę wchodzą złamania, zmiażdżenia a nawet urwania części ciała) lub po prostu obchodząc gospodarstwo może gdzieś wpaść lub spaść, poślizgnąć się. Każdy wybierając zawód wie co robi i czym będzie się zajmował, a górnicy za to ryzyko (do wypadków dochodzi rzadko) są bardzo bardzo sowiecie wynagradzani,

avatar ~drftgyhuj
-1 / 3

@broo902 Programista to w ogóle tutaj jakis wyjatkowy zawód. A dla mnie nic specjalnego.

avatar Realista44
-2 / 6

Nikt nie składa życzeń programistom dlatego że to nie jest żaden zawód , on nic nie wnosi w Polską gospodarkę zaś faktem jest to że nie rozumiem dlaczego nie składa się życzeń budowlańcom Paniatne ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar FakDak
4 / 6

@Realista44 Programista nic nie wnosi do gospodarki? A oprogramowanie, z użyciem którego właśnie napisałeś komentarz, stworzyli hutnicy czy górnicy?

avatar mooz
3 / 3

@Realista44 To jest właśnie problem z Polską - na piedestale stawia się pracę fizyczną, zwłaszcza w zawodach których istnienie powoli dobiega końca, natomiast ludzi zajmujących się nowoczesnymi technologiami które popchną cały kraj do przodu uważa się za bezużytecznych obiboków i świrów. Polski rząd chce konkurować z innymi krajami tanią dość słabo wykwalifikowaną siłą roboczą, a przecież daleko tak nie zajedziemy, nie mamy szans z Azją. Jedyna szansa dla Polski to stawianie na edukację i rozwój nowych technologii, bo tego się nie da zastąpić milionami pracowników z Azji.

avatar ~GórnikPrzodowy
-1 / 13

Ból dupy i tyle ;)
Barbórka to tradycja :) Wieć stul dziub i jak Ci nie pasuje to mijaj te wpisy.
A jeśli myślisz, że jest ktoś poszkodowany, to rób posty z życzeniami dla innych. Poważnie :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar krzysio6666
1 / 7

Dla mnie to nie problem życzyć dobrze górnikom i wszystkim innym pracownikom wszystkich innych profesji ale fakt górników traktuje się wyjątkowo, być może ich praca niesie za sobą większe ryzyko ale profity jakie dostają są zdecydowanie nie adekwatne do pracy (mówiąc nieadekwatne mam na myśli że są zdecydowanie za duże).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 grudnia 2017 o 21:09

avatar aio
0 / 0

Programiści dla nas programują z narażeniem życia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar FakDak
1 / 1

@aio Bardziej niż górnicy narażają życie budowlańcy czy rolnicy. O chirurgach nie wspomnę.

avatar ~drftgyhuj
0 / 0

@aio Chirurdzy? A to lekarze przeciez nie mają odpowiedzialności karnej, chyba, ze sie myle.

avatar ~dfgh93
1 / 1

@aio A może dlatego, z ezarazki, choroby, ale to wszyscy pracownicy szpitala. I jak to jest gdy lekarz się pomyli? Jakaś kara? Zakaz wykonywania? Nie pytam złośliwie. Bo nie wiem jak narażają zycie, nie licząc stesu bo tu musi duzy, nawet dla pielęgniarek.

avatar aio
0 / 0

dfgh93 Ktoś ci bliski umrze w szpitalu to poznasz swoje nowe uczucia względem lekarzy. I zobaczysz jak to jest z ich odpowiedzialnością karną, gdy biegłym w sprawie lekarza jest inny lekarz, któremu może się przydarzyć ten sam przypadek.

avatar ~Tylko_mówię
0 / 0

@aio słyszałeś może o takim lekarzu który zalecał mycie po wizycie w prosektorium i przed odbieraniem porodu? Wiesz, że zmarł na zakażenie tym mikrobem z którym walczył? Skaleczył się skalpelem. Więc tak, chirurdzy mocno narażają życie.

avatar aio
0 / 0

"Tylko_mówię" Nie słyszałem. Z tego co mówisz wynika że padł prawdopodobnie przez swoją paranoję. Zmywał za dużo warstwy ochronnej, która nie miała szansy się w porę odbudować. Wiesz jedna osoba na świeci zmarła od przedawkowania coca coli (tyle samo zmarło od przedawkowania marihuany). Słaby przykład podałeś.

avatar mara900
0 / 0

A ja jako górnik i jednocześnie rolnik, wszystkim Wam życzę bezpiecznej pracy i dochodów takich jak na zachodzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Quant
1 / 1

Każdy zawód ma jakieś swoje święto, jednak to właśnie święto górników zostało wywindowane do rangi wydarzenia ogólnonarodowego. Dlaczego? Odpowiedź jest banalna - otóż towarzysz Gierek, który nakazał obchodzenie Barbórki przez wszystkich i w całym kraju, był górnikiem. Władza I sekretarza KC PZPR była w czasach PRL władzą bliską absolutnej (ograniczała ją tylko podległość Moskwie). Dlatego gdy I sekretarzem został górnik, było oczywistym, że to właśnie ta grupa zawodowa będzie opływała w dostatki i przywileje. Tym bardziej, że Gierek miał fioła na punkcie swojego zawodu, co prawdopodobnie wynikało z traumy związanej ze śmiercią ojca, który również był górnikiem i zginął w wypadku w kopalni. To za jego czasów Barbórka stała się świętem państwowym, w którym w ten czy inny sposób mieli obowiązek uczestniczyć wszyscy. To wtedy również pensje górnicze wzrosły do wysokości nieosiągalnej w żadnym innym zawodzie w Polsce, wtedy narodziły się "czternastki" dla górników (inne uprzywilejowane zawody mogły liczyć co najwyżej na trzynastą pensję). Górnicy mieli również najlepsze ośrodki wypoczynkowe nad morzem, byli leczeni w najlepszych klinikach (dorównywało im tylko MSW), otrzymywali emerytury stanowiące wielokrotność emerytur w innych zawodach. Za czasów Gierka, górnicy byli lansowani na elitę klasy robotniczej, a do ich pracy dorabiano istną mitologię państwową. PRL się skończył, Gierka dawno nie ma, węgla coraz więcej kupujemy za zagranicą, a wydobywamy coraz mniej. Tylko, że górnikom nie da się wytłumaczyć, że to wszystko się zmieniło. Przyzwyczaili się do swojego elitarnego statusu i jak tylko ktoś chce ich zrównać z innymi, to palą opony pod siedzibą rządu. Tak to jest jak się jakąś grupę przyzwyczaja do przywilejów. A przywiązanie do przywilejów jest szczególnie silne, gdy przywileje są nieuzasadnione.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~erorek23
1 / 3

@olmajti byłeś kiedyś na dole, czy widział warunki panujące w kopalni? Brud, gorąc, wilgoć, pył. Tak w skrócie można opisać jak wygląda na dole. Sam pracuję na kopalni (na co dzień siedzę w biurze ale zdarza się, że muszę zjechać na dół) i widzę jak wypompowani wyjeżdżają górnicy z dołu. Barbórka jest o tyle o ile świętem co tradycjom. I nie tylko górnicy obchodzą ten dzień ale i wszyscy związani z wydobyciem. Poza tym święto to sięga połowy 18w. więc raczej nie zniknie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CaMiZzA
1 / 1

mój mąż pracuje na dole. I czytając wypowiedzi tutaj zastanawiam się, skąd ludzie mają dane o tych niewiarygodnych profitach? Do wiadomości ogólnej podawana jest średnia zarobków, liczona z e wszystkich grup zawodowych pracujących w kopalniach, czyli łącznie z prezesami i dyrektorami. Podobnie jak podawana jest średnia krajowa.
Mój mąż, żeby wziąć 3 000 zeta na rękę pracuje 30 dni w miesiącu, jedna niedziela musi być wolna.
Żeby sie o czymś wypowiadać, to trzeba coś przeżyć, mieć o tym jakiekolwiek pojęcie, a opierając się tylko na tym, co podaje w wiadomosciach telewizja, robicie gównoburzę.
Popracujcie na kopalni, weźcie przez rok te "niewiarygodne profity", a potem się wypowiadajcie.
Szanujecie każdego, poza górnikiem, bo opinia publiczna zrobiła górnictwu taki a nie inny PR. Ale gdyby nie górnicy, to nie byłoby prądu do komputerów dla programistów :)

Ja szanuję każdy wykonywany przez człowieka zawód, a Barbórka jest tradycją i świętem w moim domu, że mój mąż kolejny rok jest cały i zdrowy (choć kilka wypadków na dole już miał).

Serdeczne życzenia dla wszystkich pracujących, prócz polityków.

avatar FakDak
0 / 0

@CaMiZzA Ile ma kwoty brutto na PIT z 2016r? Nie interesuje mnie podstawa jego pensji, tylko całość wynagrodzeń.
W jaki sposób on pracuje 30 dni w miesiącu? Przecież to wychodzi 8*7=56 godzin tygodniowo. Jak oni to rozliczają, skoro czas pracy górników jest ewidencjonowany? Na etacie nie przejdzie, więc jaką on ma formę zatrudnienia?