Demot zrobiony głównie na podstawie kategorii w Wikipedii - http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Osoby_polskiego_pochodzenia_wed%C5%82ug_profesji
Kategoria liczy ponad 500 nazwisk, a i tak nie ma wszystkich... W powyższym zestawieniu miał być tez Roman Polański, ale wiele źródeł i opinii podaje, że jest 100% Polakiem. Tak więc nie będę się narażał ;-)
Tak, tylko problem w tym, że większość znanych osobistości ma korzenie powiedzmy włosko-francusko-angielsko-rosyjsko-filipińsko-jakieśtam-polskie. Smutne jest to, że tak często Polacy muszą łechtać swoje ego tym, że ktoś znany ma korzenie polskie.
taa, tyle, ze wiekszosc z nich z polska ma tyle wspolnego co owczarek niemiecki z niemcami- to raz, dwa wiekszosc z nich to dzieci zydow (nie jestem antysemita), a zydzi dzis niewiele chca miec cokolwiek wspolnego z polska, to bardziej polacy chca miec cos z nimi wspolnego
[mapen1]Gdybyśmy wszyscy wyemigrowali z NASZEGO kraju co by tutaj zostało? Cały wysiłek walki o
niepodległość przez setki lat poszedłby na marne. Wielki - !
ODP.-->Juz idzie na marne, zobacz co politycy robia z naszego kraju. Totalne bagno, sami sie gubia w tym co robia i co juz zrobili.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 stycznia 2011 o 19:35
Rzecz w tym, że część z tych osób jak Johansson, Brody (on szczególnie - semickie rysy) jest pochodzenia żydowskiego. I teraz kwestia tego rodzaju, jak bardzo ich dziadowie i krewni czuli się Polakami albo w jakim stopniu uważali się za Żydów mieszkających w Polsce. Tak czy inaczej p. Sobieski czy Binoche mają korzenie typowo polskie. I jest jeszcze Bronson, który ma korzenie tatarskie :).
lol...szkoda ze nie piszesz o przodkach 4 pokolenia wstecz. Co z tego jezeli nawet mieli przodkow z Polski? Praktycznie kazdy patrzac 2 pokolenia wstecz ma skadys tam pradziadka...a juz zwlaszcza USA.
Bracia Warner byli Żydami polskiego pochodzenia (więc to kwestia sporna, czy czuli się bardziej Polakami czy bardziej Żydami mieszkającymi na terenie Polski) i to oni wyemigrowali do USA. Więc co najwyżej ich wnukowie kwalifikowaliby się pod demota, a nie oni sami... Tak samo Goldwyn.
Pamela Anderson - Pamela Anderson urodziła się 1 lipca 1967 w miejscowości Ladysmith w kanadyjskiej prowincji British Columbia[1]. Jej pradziadek, rodowity Fin – Juho Hyytiainen, opuścił rodzinne miasto Saarijärvi i swoją ojczyznę w 1908
@Vnc91 Jeśli akurat chodzi o Tatarów to oni raczje czują się Polakami, bo:
a) naród Tatarzy nie istnieje od dawna
b) Tatarzy w Polsce mieszkają od wieków, a wsie, które otrzymali - Bohoniki, kruszyniany dostali w zamian za wierną służbę Rzeczplitej za panowania Sobieskiego.
Pamela Anderson urodziła się 1 lipca 1967 w miejscowości Ladysmith w kanadyjskiej prowincji British Columbia[1]. Jej pradziadek, rodowity Fin – Juho Hyytiainen, opuścił rodzinne miasto Saarijärvi i swoją ojczyznę w 1908[
niestety, z Pamelą się pomyliłeś - "W 1996 wystąpiła w filmie Żyleta jako Barbara Rose Kopetski, zostało to przez niektórych błędnie zinterpretowane jako ujawnienie jej prawdziwego nazwiska"
w sumie uważam że nie każdy jest pochodzenia polskiego (jak wiadomo wikipedia kłamie) i myślę że jest tak: cześć to Polacy, część Żydzi, reszta Słowianie różnej maści i rodzaju... tak że pomysł dobry ale plan zły- jak to mówią
Pamela nie ma polskiego pochodzenia, nazwisko "Kopetski" użyte w jednym filmów, nie było jej prawdziwym nazwiskiem, choć wielu ludzi uważało ja z pochodzenia za Polkę, ma jedynie związki pochodzenia z Finlandią, reszta to chyba prawda
ale tak to każdy ma korzenie nie swojej narodowości...tak naprawdę ile jest Polaków których pradziadkowie byli Niemcami itp, itd. Narody się ciągle mieszają. Ważne jakiej narodowości się czuje.
a co do demota, przesłanie rozumiem, że trzeba uciekać z kraju by coś osiągnąć;/ nie zgadzam się z tym! ale demot ciekawy:)
jakie źródła podają ,że Polański jest 100% Polakiem ? Jeśli to te same z których korzystałeś w innych przypadkach to znaczy ,ze są mało wiarygodne. Rene Gutowski (to on sprowadził Polańskiego do Hollywood i produkował większość jego filmów) w swojej biografii nie pozostawia wątpliwości ,że obydwaj są Żydami.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 stycznia 2011 o 13:30
Ale przeciez Joseph Conrad to 100% Polak, tak jak Kaminski i Max Factor (Maksymilian Faktorowski). Wiec skoro nie wrzuciles Polanskiego ich tez nie powinienes
Pamela Anderson urodziła się 1 lipca 1967 w miejscowości Ladysmith w kanadyjskiej prowincji British Columbia[1]. Jej pradziadek, rodowity Fin – Juho Hyytiainen, opuścił rodzinne miasto Saarijärvi i swoją ojczyznę w 1908[1]. na podstawie wikipedii. Cos nie wyszlo :)
PAMELA DENISE ANDERSON NIE POSIADA POLSKICH KORZENI! Jej pradziadek jest Finem,wyemigrował do USA podczas I wojny Światowej.Toczyły się spekulacje czy faktycznie nie ma polskich korzeni gdy zagrała w filmie ,,Żyleta" jako Barbara Rose Kopetski.Jednak były to dane zupełnie przypadkowe jak stwierdził reżyser.NASTĘPNYM RAZEM SPRAWDZAJCIE COŚ KILKA RAZY ZANIM WSTAWICIE TO NA GŁÓWNĄ! P.S I nie wierzcie wp.pl bo to szmiry jedne i j.angielskiego nie znają.Pozdro.
więc dla ciebie ważna jest długość demota , a nie przekaz ? ach tak . dzięki takim ludziom jak ty poczekalnia zapełnia się od demotów o ' żenujących ' demotywatorach na głównej .
co to za bzdury.
Chociazby cytat z wiki nt. Anderson
"W 1996 wystąpiła w filmie Żyleta jako Barbara Rose Kopertsky, zostało to przez niektórych błędnie zinterpretowane jako ujawnienie jej prawdziwego nazwiska"
Wiedziałem, że różnie może być z opiniami, dlatego podałem źródła. Sting też podobno miał stryja Stanisława, ale ponieważ nie mam źródła, nie zamieszczam... :)
Na babcię i dziadka mówi się potocznie dziadkowie. Np. jadę dziś do dziadków :) Ciekawe, ale w zasadzie na babcie i dziadka nie ma jednego określenia. Mama i tata to, wiadomo, rodzice. A babcia i dziadek...? :))
dani,ale jagoodka chodzilo o to, ze kaminski sam wyemigrował, a nie jego dziadkowie, a ty tlumaczysz dlaczego na babcie i dziadka mowi sie dziadkowie.. patrzac na demota mozna cie uznac za inteligentnego, wiec sie ogarnij ;)
Hah demot dobry - oceny zebrał też pozytywne, ale admin i tak Ci nie da go na główną tak jak poprzednio go wrzucałeś... :P Bo lepiej, żeby jakieś gówna były... xD
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 marca 2010 o 10:00
z szympansem ludzie mają circa 98% wspólnych genów, z bananem podobno 60% - czy banan z tesco jest dumny z tego, że jest jakimś tam genem podobny do Pameli? wysoce wątpliwe
Ta, w ch*j polskie... imię też polskie? Sam Gretzky jest Kanadyjczykiem, jego ojciec synem Białorusina i Ukrainki i gwarantuję Ci, że nie zna żadnego słowa po polsku i ma Polskę głęboko w dupie.
@jezuse dziadkowie jak mówisz są pochodzenia Ukraińskiego i Białoruskiego. Tereny Ukrainy i Białorusi przed wojną nalezały do Polski więc niewiem o czym dyskutujesz. Jakbyś choć troche znał sie na histori i geografi to byś wiedział.
@jezuse Lepiej sie nie udzielaj jak nie masz pojęcia o czym mówisz. Gretzky w jednym wywiadzie dla kanadyjskiej telewizji wyraźnie powiedział, że ma polskie korzenie i sie z tego cieszy.
Fajnie fajnie... Ale przypominam, że naród amerykański ukształtował się w XVIII wieku ze zlepku imigrantów z całego świata, więc każdy Niemiec, Anglik, Rosjanin, Nigeryjczyk, etc.... mógłby doszukiwać się tam swoich przodków
w milionerach pytali kiedyś o korzenie Max Factora :)
polakiem, który wyemigrował i mu się udało odnieść sukces jest Michel Adam Lisowski - założyciel fashion Tv i baaardzo wpływowy człowiek w świecie mody :) to on poniekąd decyduje o tym co jest modne i co nosimy puszczając to w swojej TV
Dobrze wiedzieć, że jeden dziadek decyduje o całości korzeni danej osoby ;d Wyobraź sobie że dziadek Fin mógł być ze strony ojca, a ze strony matki był dziadek Polak, więc raczej "co Ty pierdo lisz"?!
Joseph Conrad, Samuel Goldwin, Janusz Kamiński, bracia Warner, wszyscy urodzili się w Polsce i sami wyjechali z kraju, więc co niby zawdzięczają swoim dziadkom? Reszty nie chce mi się sprawdzać, ale duży błąd i minus ode mnie. Jak już robisz demota, to przynajmniej sprawdź czy informacje odnoszące się do tytułu, są prawdziwe.
MINUS. Mówisz tak, jakby nie dało się nic osiągnąć będąc Polakiem. Więc masz zadanie: jedź do Chile i spytaj kto to Ignacy Domeyko bądź do Peru i spytaj o Ernesta Malinowskiego. I to są prawdziwi Polacy a nie jakaś siódma woda po kisielu.
Pradziadek Pameli Anderson był Finem, więc nie wiem skąd polskie pochodzenie.
Schmeichel drugie imię (Bolesław) ma po pradziadku, zaś ojciec jest Polakiem i był razem z Nim w Warszawie, kiedy Peter Schmeichel i Luis Figo byli ambasadorami UEFA w czasie pobytu pucharu Europy w Polsce.
Brakuje mi tu Natalii Avelon i Kingi Burzy, ale zestawienie bardzo dobrze pokazuje, że gdyby ich rodzina nie wyjechała za granicę to pewnie pracowali by teraz w jakieś firmie i nie byliby w ogóle znani.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 stycznia 2011 o 19:25
A ja myślałam, że to będzie demot w stylu: zobaczcie jak wiele mogą osiągnąć Polacy. Tym bardziej że dziadek Josepha Conrada nie wyemigrował z Polski, przynajmniej nie z własnej woli(był zesłany). Sam pisarz przecież urodził się w Polsce, dorastał w Polsce, zresztą podobno językiem angielskim wcale tak świetnie się nie posługiwał, częściowo przyjaciele musieli mu pomóc w tłumaczeniu utworów.Irytuje mnie takie podejście,że człowiek jest już przegrany, bo urodził się w Polsce i jest Polakiem. Mam wrażenie że nasz naród jest ogarnięty przez epidemię niskiej samooceny i samokrytykanctwa.
Drogi autorze. Jeżeli Twoim zamaiarem, była obrona dziesiejszych emigrantów, to troche ci się nie udało. Wszyscy ci ludzie, pochodzą z rodzin, gdzie ludzie emigrowali z Polski nie w celach zarobkowych,z własnej nieprzymuszonej woli,by wypiąc się na kraj " bo zarobie o 1000zl więcej" a z przymusu,przez system, który zafundowali nam "wyzwoliciele" oraz przez okupacje w czasie zaborów, oraz II wojny światowej.Wówczas emigrowała inteligencja,nierzadko zajmująca się pomocą dla "ofiar systemu" którzy nie mieli możliwości wyjazdu.Dzisiaj wielu nieudaczników życiowych wprost pluje na nasz kraj, w imię pieniądza.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 stycznia 2011 o 19:40
Co ty pier...sz, człowieku? Uchodźcy polityczni - pewnie, że byli, no ale sam powiedz: jaki to był procent? Podpowiem, że znikomy. Do Ameryki emigrowała w przeważającej większości ludność wiejska, analfabeci i - co tu dużo mówić - zwykli nieudacznicy, którzy na jeden bilet do USA zbierali przez połowę życia. Nie wyjeżdżali, bo musieli - wyjeżdżali, bo wierzyli w bajeczki, że w Nowym Jorku złota jest tyle, że brukuje się nim ulice, dla nich "American Dream" nie był, jak powinien, nagrodą za ciężką, ambitną pracę prawdziwego self-made mana, ale czymś, co da się osiągnąć bez kiwnięcia palcem. Zresztą podobnie myśleli inni biedacy z ubogich, katolickich krajów: Irlandczycy i Włosi z Południa. No a kilkadziesiąt lat później to właśnie potomkowie tych leniów - Polacy, Irlandczycy, Włosi, wespół z podobnie myślącymi Żydami i Rosjanami - stworzyli największe organizacje przestępcze, mające wyrwać Ameryce to, czego ich przodkom nie chciało się osiągnąć legalnymi metodami.
glinx11: Prosze, o żródło jak i okres, w którym dana "fala emigracyjna" opisana przez ciebie,wyemigrowała z Polski. Sądząc po twoim wywodzie, dochodze do wniosku,że chodzi ci o lata 1831-1914 :) czyli defacto czasy gdy Polska nie istniała na mapie świata.Irlandczycy,Włosi- to inna bajka. Włosi uciekali i przed biedą, i także przed okupantami.
"Sądząc po twoim wywodzie, dochodze do wniosku,że chodzi ci o lata 1831-1914 :) czyli defacto czasy gdy Polska nie istniała na mapie świata". http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/Europa_politisch_1905.png - mapa Europy z 1905 roku. Albo jestem ślepy, albo jak byk stoi "Polen". Zresztą naprawdę nie rozumiem, jaki wpływ miał stan polityczny danego kraju na jego emigrację - chodziło o biedę i w 99% tylko biedę. A bieda w Polsce była niemiłosierna i dużo bardziej dotkliwa niż represje, które dotykały głównie mieszczan, jako że oni z reguły angażowali się w działalność opozycyjną. Podobnie jak w Irlandii, która - bo ta kwestia ma dla ciebie chyba fundamentalne znaczenie - też nie funkcjonowała wtedy jako osobne państwo.
W sumie mógłbym ci wytłumaczyc krok po kroku pare terminów,ale niestety mam ważniejsze sprawy na głowie a tobie proponuje przestudiowac dokładnie historię Europy po kongresie wiedeńskim. Pozdrawiam.
Spoko, ja wystarczająco dobrze znam historię, również kongresu wiedeńskiego, który ustanowił - nomen omen - Królestwo Polskie, które istniało aż do 1918 roku. Choć w dalszym ciągu nie mam najmniejszego pojęcia, jaki wpływ na emigrację danego narodu ma fakt, czy posiada on swój kraj, czy nie...
Max Factor - Maksymilian Faktorowicz urodził się w Polsce, malował samą carycę Rosji wyjechał z rodziną do USA i tam pozostał i stworzył markę Max Factor. Nie widzę związku z dziadkiem.
Keitel, Johansson, Portman, Brody, Paltrow, Connelly, Warner, Bros, Goldwyn, Spelling, Cohen, Factor. Czasem zastanawiam się, czy tak wielu ludziom powiodło się to, czy tamto, bo byli żydowskiego pochodzenia i w genach mają jaja do interesu czy to czysty przypadek i niezależne od pochodzenia?
A wiecie, że większość z nich ma korzenie, wśród Polskich przedwojennych Żydów?
A tak poza tematem, to Was przestrzegam, bo ciągle są tu an demotach pokazywane reklamy sklepu "książka.co.uk" - ludzie! Dobrze Wam radze, nie kupujcie nic od nich. To dziadowska i złodziejska "firma". Ja na przykład czekam już na trzy książki od nich, od ponad 4 tygodni i żadnego kontaktu z nimi. Zupełna ignorancja klienta. Oczywiście pieniążki to wzięli już dawno, a teraz to g*wno na kiju.
Wiesz... można iść do urzędu i zmienić nazwisko... przypadkowo Max tak zrobił. Idąc twoim tokiem rozumowania od dziś przestaję mówić na Mela Brooksa Mel Brooks i będę go nazywał Melvinem Kamińskim (tak... zgadnijcie skąd był jego ojciec/dziadek/matka/pies)... BTW. to facet ma więcej wspólnego z naszym krajem niż spora część osób wymienionych wyżej bo urodził się w rodzinie polskich żydówi nie ma żadnych fińskich/ruskich/niemieckich/litewskich/tatarskich/filipińskich/nigeryjskich domieszek:P A jak ktoś "To be or not to be" oglądał to wie że nawet po naszemu nieźle mówi (i żonę wytresował żeby też mówiła:P).
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
20 stycznia 2011 o 20:49
No cóż... w dziewiętnastym wieku to na pewno. ;) Szczerze mówiąc, to bardziej niż z tych wszystkich "Kolumbów" (tych, co osiągnęli sukces z dala od Polski) jestem dumny z Kopernika - Niemca, który właśnie w Polsce dokonał swego największego odkrycia. ;) Mam przeczucie, że w XXI wieku dostaniemy jeszcze niejeden i nie dwa powody, by poczuć dumę za biało-czerwoną ziemią...
mjeszcze dodałbym Lukasa Podolskiego i Miroslava Klose (chociaż on sam mówi o sobie że jest Niemcem urodzonym w Polsce) no ale tu też są na democie potomkowie polskich Żydów to moze tez być polski "Niemiec".
Połowa skończyła by jak Heniek z pod trzepaka, co ciągle sępi pieniądze na chleb a jak widzialem to ciastka za to kupuje normalnie skandal okłamywać tak ludzi.
Max Factor to firma, a młody Faktorowicz się nazywa Francis Faktorowicz, ale zmienił swoje imię ze względów marketingowych. A jego ojciec to Maksymilian Faktorowicz, który był Łodzianinem :) Super demot.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 stycznia 2011 o 20:40
Polak musi sie dowartosciowac ze jakies znane osoby maja cos wspolnego z polska... mnie to osobiscie nie obchodzi... nie wiem czemu macie takie kompleksy...
każdy człowiek ma w sobie korzenie różnych kultur, narodowości. w democie wymieniasz osoby, które wiele pokoleń temu mieli 'do czynienia' z polskością. ja osobiście mam trochę z Azji i Niemiec, jak zostanę sławna to kto który kraj będzie dumny?
Nie ma z czego się szczycić jak i tak większość to żydzi mieszkający na ziemiach polskich.
Po drugie jesteśmy jedną z pięciu największych nacji które zasiedliły USA więc spotkać polskie nazwisko za oceanem nie jest trudne.
żaden demot tak nie przykuł mojej uwagi stawke uzupełniają także elljah wood,jake austin jessica alba ale do marylina się nie przyznaję poza tym jak się zmiesza polsko niemiecka krew to mało prawdopodobne jest żeby był z tego zdrowy organizm.
no no fajnie, o kilku tych osobach wiedzialem (tzn o ich pochodzeniu) ale niektórzy to niespodzianka, ale jest tez duzo innych gwiazd o polskim pochodzeniu (np. Liev Schreiber, czy Klose i Podolski:D)
W chwili robienia demota wszystko było jeszcze ok, ale w kwestii formalnej "bracia" Wachowscy są od jakiegoś czasu siostrami. Serio. Tak dla ścisłości.
według mnie powinien się tu jeszcze znaleźć Axl Rose, jego babcia ponoć była Polką. No i White i Shelley, moim zdaniem są o wiele bardziej wybitni i znani od ludzi, których wymieniłeś/aś.
Tak dla ścisłości że ich dziadkowie wyemigrowali z Polski nie znaczy że byli polakami. Do polskich obozów zagłady przywożono żydów z każdego zakątka Europy. Nie wiem czy zauważyliście ale Polacy bardzo kochają szukać Polaków wszędzie.
nikim by nie zostali, bo Hitler by sie o nich zatroszczyl. Nie wiem, czy wszyscy to potomkowie polskich Zydow, ale ci co nimi sa, mieliby male szanse. A Zydzi wyjezdzali z Polski, bo antysemityzm byl tutaj w tych czasach silny.
Ray Manzarek, John Gielgud, Martin Kunert (Martin Stanislaw Kunert-Dziewanowski, Rudolph Maté, Karen O (Karen Lee Orzolek), Loretta Swit i wielu innych
od wtedy, antysemito, od kiedy ich praca wzbogaca polskie PKB. A wzbogaca od wielu pokoleń tylko katolom się wydaje, że ich pierdzenie w stołek od czasów Rzepichy jest bardziej wartościowe niż mądra praca Żydów od kilku wieków.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 stycznia 2011 o 3:05
Większość z nich to polscy Żydzi, ciekawe co na to koledzy od haseł "Polska dla Polaków"? Tym bardziej, że przykład USA czy Kanady pokazuje jak zgrane i utalentowane społeczeństwo można stworzyć poprzez multinarodowość.
Jeszcze Laurent Koscielny, Lucas Podolski i Miroslav Klose (pierwszy i ostatni co prawda wyzbyli się polskości, ale pochodzenia nie oszukasz)czyli znani w świecie piłkarze nożni.
Swoją drogą, z jakby dalej poszperał, to cała światowa elita artystów, aktorów i naukowców wywodzi się z Polski.
"wyzbyli się polskości" nie wiem jak to było w przypadku Klosego, ale Podolski? On się nie wyzbył polskości, to Polska go odrzuciła. Z tego co mi wiadomo, chciał grać w polskiej reprezentacji, ale go nie chciano, więc co miał robić? Skorzystał z niemieckiej propozycji.
Demot zrobiony głównie na podstawie kategorii w Wikipedii - http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Osoby_polskiego_pochodzenia_wed%C5%82ug_profesji
Kategoria liczy ponad 500 nazwisk, a i tak nie ma wszystkich... W powyższym zestawieniu miał być tez Roman Polański, ale wiele źródeł i opinii podaje, że jest 100% Polakiem. Tak więc nie będę się narażał ;-)
Scarlett Johansson
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Scarlett_Johansson
Zdjęcie - http://download.chip.asia/ii/41513469_1890656968.jpg
Harvey Keitel
Biografia - http://www.canalplus.pl/program/full?19841
Zdjęcie - http://image.com.com/tv/images/content_headers/person_new/63122.jpg
Natalie Portman
Bografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Natalie_Portman
Zdjęcie - http://img1.jurko.net/wall/paper/natalie_portman_4.jpg
Adrien Brody
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Adrien_Brody
Zdjęcie - http://66.49.190.33/scans/grandes/a-b/adrienbrody/adrienbrody0030.jpg
Gwyneth Paltrow
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Gwyneth_Paltrow
Zdjęcie - http://img.metro.co.uk/i/pix/2009/02/Gwyneth_Paltrow_s_450x300.jpg
Juliette Binoche
Biografia - http://film.onet.pl/8345,,Juliette_Binoche,osoba.html
Zdjęcie - http://www.femmes.com/var/fem/storage/images/media/images/culture/spectacles/juliette-binoche3/62143-1-fre-FR/juliette-binoche_reference.jpg
Leelee Sobieski
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Leelee_Sobieski
Zdjęcie - http://www.juicemag.co.uk/images/wallpapers/Leelee-Sobieski14.jpg
Jennifer Connelly
Biografia - http://film.onet.pl/O,20975,0,1,9220,galeriao.html
Zdjęcie - http://dreamcreeper.com/wp-content/gallery/jennifer-connelly/Jennifer%20Connelly%20(23).jpg
Charles Bronson
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Charles_Bronson
Zdjęcie - http://www.culture.lt/iliustracijos/satenai0667/CharlesBronson_a.jpg
Tea Leoni
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/T%C3%A9a_Leoni
Zdjęcie - http://s1.hubimg.com/u/873460_f520.jpg
Bracia Warner
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Warner_Bros.
Zdjęcie - http://akadera.bialystok.pl/images/Bracia_warner-_wazne.jpg
Samuel Goldwyn
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Samuel_Goldwyn
Zdjęcie - http://johngushue.typepad.com/photos/uncategorized/samuel_goldwyn.jpg
Aaron Spelling
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Aaron_Spelling
Zdjęcie - http://3.bp.blogspot.com/_rbYJiAQnkZc/Sv7IwMoCi3I/AAAAAAAAAPA/NqkIpzzKaDg/S1600-R/250px-Aaron_Spelling.jpg
Pamela Anderson
Biografia - http://film.wp.pl/id,56367,title,Pamela-Anderson-ma-polskie-korzenie,wiadomosc.html
Zdjęcie - http://www.seriouswallpapers.com/wp-content/gallery/P/Pamela%20Anderson/Pamela-Anderson-058.jpg
Bracia Wachowscy
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Bracia_Wachowscy
Zdjęcie - http://crashingwaves.files.wordpress.com/2007/09/wachowski-brothers.jpg
Gore Verbinski
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Gore_Verbinski
Zdjęcie - http://images.dailyradar.com/media/uploads/cine/story_large/2009/04/08/articles49dc7b4654880.jpg
Janusz Kamiński
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Janusz_Kami%C5%84ski
Zdjęcie - http://bi.gazeta.pl/im/2/4710/z4710172X.jpg
Brian Warner (Marilyn Manson)
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Marilyn_Manson
Zdjęcie - http://fc02.deviantart.net/fs18/f/2007/196/1/9/Marilyn_Manson_by_hagrid78.jpg
Matt Pokora
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Matt_Pokora
Zdjęcie - http://media.photobucket.com/image/matt%20pokora/niki1987/matt-pokora.jpg
Leonard Cohen
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Leonard_Cohen
Zdjęcie - http://userserve-ak.last.fm/serve/_/15504981/Leonard+Cohen.png
Peter Schmeichel
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Peter_Schmeichel
Zdjęcie - http://redlog.pl/wp-content/uploads/2008/08/ilustracje/Peter_Schmeichel_05.jpg
Wayne Gretzky
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Wayne_Gretzky
Zdjęcie - http://media.photobucket.com/image/wayne%20gretzky/spyboy1/TSG%20Blog/GretzkySm.jpg
Joseph Conrad
Biografia - http://pl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Conrad
Zdjęcie - http://1.bp.blogspot.com/_eg4RyNmPMYM/SnWo9re7qqI
Chyba najdłuższy sensowny komentarz na demotach :o
się orobiłes z tym demotem +
Tak, tylko problem w tym, że większość znanych osobistości ma korzenie powiedzmy włosko-francusko-angielsko-rosyjsko-filipińsko-jakieśtam-polskie. Smutne jest to, że tak często Polacy muszą łechtać swoje ego tym, że ktoś znany ma korzenie polskie.
no aktorzy graliby pewnie w M jak miłość, Gretzky w GKS Tychy, Schmeichel w okręgówce. Tylko Sobieski zrobiłaby karierę medialną.
taa, tyle, ze wiekszosc z nich z polska ma tyle wspolnego co owczarek niemiecki z niemcami- to raz, dwa wiekszosc z nich to dzieci zydow (nie jestem antysemita), a zydzi dzis niewiele chca miec cokolwiek wspolnego z polska, to bardziej polacy chca miec cos z nimi wspolnego
demot:NIGDY nie rób takich demotów:gdy wiesz,że w okolicy są trolle...
Smutna prawda...
No i co z tego, skoro te nazwiska nic mi nie mówią... no może oprócz braci Wachowskich
No jestem pewny, ze wtedy kisili by się w naszym "cudownym" kraju i nie zdobyli by żadnej sławy...
Obecnie mówi się już "Rodzeństwo Wachowscy", a nie "Bracia Wachowscy", bo jeden z nich zmienił
płeć xD
BTW Nie do końca zgadzam się z przesłaniem demota, dlatego ani "+", ani
"-".
http://www.filmweb.pl/news/Wsp%C3%B3%C5%82tw%C3%B3rca+%22Matrixa%22+Larry+Wachowski+jest+kobiet%C4%85-37240
Pozdrawiam
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 19:26
Pradziadek Pameli był Finem.
[mapen1]Gdybyśmy wszyscy wyemigrowali z NASZEGO kraju co by tutaj zostało? Cały wysiłek walki o
niepodległość przez setki lat poszedłby na marne. Wielki - !
ODP.-->Juz idzie na marne, zobacz co politycy robia z naszego kraju. Totalne bagno, sami sie gubia w tym co robia i co juz zrobili.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 19:35
Bardzo podoba mi się, że podałeś źródła, aby każdy mógł sprawdzić.
Nikt sie Ciebie przynajmniej nie doczepi ,bo pełno tutaj osób ,które szukają dziury w całym ;P
I takie źródło to ja rozumiem:) Brawo!
no dani84 kawał dobrej roboty, a swoją drogą nie wiedziałem że Pamela ma Polskie korzenie wow xD
Brakuje mi axla rosa...
Rzecz w tym, że część z tych osób jak Johansson, Brody (on szczególnie - semickie rysy) jest pochodzenia żydowskiego. I teraz kwestia tego rodzaju, jak bardzo ich dziadowie i krewni czuli się Polakami albo w jakim stopniu uważali się za Żydów mieszkających w Polsce. Tak czy inaczej p. Sobieski czy Binoche mają korzenie typowo polskie. I jest jeszcze Bronson, który ma korzenie tatarskie :).
Joseph Conrad BYŁ Polakiem. jedynie to był jego pseudonim artystyczny (kto czytał "Jądro Ciemności" to powinien wiedzieć)
lol...szkoda ze nie piszesz o przodkach 4 pokolenia wstecz. Co z tego jezeli nawet mieli przodkow z Polski? Praktycznie kazdy patrzac 2 pokolenia wstecz ma skadys tam pradziadka...a juz zwlaszcza USA.
Ja bym dodał jeszcze Mike Krzyzewskiego który jest jednym z najlepszych (o ile nie najlepszym) trenerem koszykówki :)
Bracia Warner byli Żydami polskiego pochodzenia (więc to kwestia sporna, czy czuli się bardziej Polakami czy bardziej Żydami mieszkającymi na terenie Polski) i to oni wyemigrowali do USA. Więc co najwyżej ich wnukowie kwalifikowaliby się pod demota, a nie oni sami... Tak samo Goldwyn.
Pamela Anderson - Pamela Anderson urodziła się 1 lipca 1967 w miejscowości Ladysmith w kanadyjskiej prowincji British Columbia[1]. Jej pradziadek, rodowity Fin – Juho Hyytiainen, opuścił rodzinne miasto Saarijärvi i swoją ojczyznę w 1908
Część ma korzenie polsko-jakieśtam, no i część ma rodziców/dziadków żydów polskiego pochodzenia, co trochę zmienia postać rzeczy.
Keitel...Genialny we 'Wściekłych Psach' ;-) No i Pulp Fiction oczywiście...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 21:05
@Vnc91 Jeśli akurat chodzi o Tatarów to oni raczje czują się Polakami, bo:
a) naród Tatarzy nie istnieje od dawna
b) Tatarzy w Polsce mieszkają od wieków, a wsie, które otrzymali - Bohoniki, kruszyniany dostali w zamian za wierną służbę Rzeczplitej za panowania Sobieskiego.
Pamela Anderson urodziła się 1 lipca 1967 w miejscowości Ladysmith w kanadyjskiej prowincji British Columbia[1]. Jej pradziadek, rodowity Fin – Juho Hyytiainen, opuścił rodzinne miasto Saarijärvi i swoją ojczyznę w 1908[
Wiedziałem! Scarlett Johansson jest zbyt ładna, żeby nie miała polskich korzeni!
wieeeeelki plus za mojego idola matta pokorę;D
nie wiedziałam że manson na polskie korzenie;O
no i chciało ci się to wszystko kopiować i wklejać?
BYŁO!
niestety, z Pamelą się pomyliłeś - "W 1996 wystąpiła w filmie Żyleta jako Barbara Rose Kopetski, zostało to przez niektórych błędnie zinterpretowane jako ujawnienie jej prawdziwego nazwiska"
Brakuje jeszcze Steve Wozniak. Wspólżalozyciel apple i kontruktor 1 komputera apple.
Pamela Anderson może i ma Polskie korzenie ale cycki to ma z amerykańskiego silikonu
w sumie uważam że nie każdy jest pochodzenia polskiego (jak wiadomo wikipedia kłamie) i myślę że jest tak: cześć to Polacy, część Żydzi, reszta Słowianie różnej maści i rodzaju... tak że pomysł dobry ale plan zły- jak to mówią
ja tylko Mansona sprawdziłem ;p
to już wiemy, czemu Pamela jest/była taka ładna :D
Pamela nie ma polskiego pochodzenia, nazwisko "Kopetski" użyte w jednym filmów, nie było jej prawdziwym nazwiskiem, choć wielu ludzi uważało ja z pochodzenia za Polkę, ma jedynie związki pochodzenia z Finlandią, reszta to chyba prawda
kuhwa chłopie, nie masz ciekawszych zajęć ?
To teraz czekamy na debiuty w reprezentacji Polski.
ale tak to każdy ma korzenie nie swojej narodowości...tak naprawdę ile jest Polaków których pradziadkowie byli Niemcami itp, itd. Narody się ciągle mieszają. Ważne jakiej narodowości się czuje.
a co do demota, przesłanie rozumiem, że trzeba uciekać z kraju by coś osiągnąć;/ nie zgadzam się z tym! ale demot ciekawy:)
jakie źródła podają ,że Polański jest 100% Polakiem ? Jeśli to te same z których korzystałeś w innych przypadkach to znaczy ,ze są mało wiarygodne. Rene Gutowski (to on sprowadził Polańskiego do Hollywood i produkował większość jego filmów) w swojej biografii nie pozostawia wątpliwości ,że obydwaj są Żydami.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 stycznia 2011 o 13:30
Lol, dziadek Gretzkiego to Białorusin, a babka Ukrainka, więc nie rozumiem co on tam robi?
Ale przeciez Joseph Conrad to 100% Polak, tak jak Kaminski i Max Factor (Maksymilian Faktorowski). Wiec skoro nie wrzuciles Polanskiego ich tez nie powinienes
Pamela Anderson urodziła się 1 lipca 1967 w miejscowości Ladysmith w kanadyjskiej prowincji British Columbia[1]. Jej pradziadek, rodowity Fin – Juho Hyytiainen, opuścił rodzinne miasto Saarijärvi i swoją ojczyznę w 1908[1]. na podstawie wikipedii. Cos nie wyszlo :)
PAMELA DENISE ANDERSON NIE POSIADA POLSKICH KORZENI! Jej pradziadek jest Finem,wyemigrował do USA podczas I wojny Światowej.Toczyły się spekulacje czy faktycznie nie ma polskich korzeni gdy zagrała w filmie ,,Żyleta" jako Barbara Rose Kopetski.Jednak były to dane zupełnie przypadkowe jak stwierdził reżyser.NASTĘPNYM RAZEM SPRAWDZAJCIE COŚ KILKA RAZY ZANIM WSTAWICIE TO NA GŁÓWNĄ! P.S I nie wierzcie wp.pl bo to szmiry jedne i j.angielskiego nie znają.Pozdro.
W tym zestawieniu brakuje mi jedynie jednego z najlepszych wokali wszechczasów, Axla Rose'a z grupy Guns N' Roses
Jeden, któremu się chce;) nie sprawdzałam, ale daje [+]
jeszcze Axl Rose i Jack White np... duuużo ich jest
Jedno jest pewne,dobrze,że dziadkowie marilyn'a mansona wyje*ali do U.S.A
demot moze i dobry ale zdecydowanie za długi
więc dla ciebie ważna jest długość demota , a nie przekaz ? ach tak . dzięki takim ludziom jak ty poczekalnia zapełnia się od demotów o ' żenujących ' demotywatorach na głównej .
co to za bzdury.
Chociazby cytat z wiki nt. Anderson
"W 1996 wystąpiła w filmie Żyleta jako Barbara Rose Kopertsky, zostało to przez niektórych błędnie zinterpretowane jako ujawnienie jej prawdziwego nazwiska"
Wiedziałem, że różnie może być z opiniami, dlatego podałem źródła. Sting też podobno miał stryja Stanisława, ale ponieważ nie mam źródła, nie zamieszczam... :)
babcia i dziadek to dziadostwo
tak wygląda Cohen?! aaaaa !!!
WOW, sam wielki Charles Bronson!
Kamiński wychował się w Polsce, a do Stanów wyjechał po 20, co tu mają do rzeczy dziadkowie? Demot-za długi
Na babcię i dziadka mówi się potocznie dziadkowie. Np. jadę dziś do dziadków :) Ciekawe, ale w zasadzie na babcie i dziadka nie ma jednego określenia. Mama i tata to, wiadomo, rodzice. A babcia i dziadek...? :))
dani,ale jagoodka chodzilo o to, ze kaminski sam wyemigrował, a nie jego dziadkowie, a ty tlumaczysz dlaczego na babcie i dziadka mowi sie dziadkowie.. patrzac na demota mozna cie uznac za inteligentnego, wiec sie ogarnij ;)
@triplefive mmnie sie wydaje, że ten komentarz był odpowiedzą do EmilGiera ;)
Za długi?? W końcu ktoś się nieźle napracował. Gratuluję autorowi! :)
Hah demot dobry - oceny zebrał też pozytywne, ale admin i tak Ci nie da go na główną tak jak poprzednio go wrzucałeś... :P Bo lepiej, żeby jakieś gówna były... xD
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 marca 2010 o 10:00
dzięki za Verbinskiego, i jego Piratów z Karaibów...
U wszystkich, oprócz Jennifer Connelly, znalazłam wzmianki o polskich korzeniach. Ale za demot i tak plus ;)
Jedno jest pewne - Wachowscy nie byli by pedałami, gdyby tu zostali :D
Tak, zwłaszcza Joseph Conrad może dziękować dziadkowi za emigrację z Polski.
to teraz pomyślcie sobie ilu z nas, z którymś z nich ma wspólne geny :D
z szympansem ludzie mają circa 98% wspólnych genów, z bananem podobno 60% - czy banan z tesco jest dumny z tego, że jest jakimś tam genem podobny do Pameli? wysoce wątpliwe
no dobra. to pomyślcie sobie ilu z którymś z nich jest spokrewniony. tak lepiej pani czepialska? :)
popieram malopolanina!!! Demot też spoko
O?! To już koniec?. Myślałem że ci się Ctrl+c i ctrl+v zacięło.
Udało ci się dodać komentarz, więc chyba jeszcze działa.
Według mnie najbardziej możemy być dumni z Wayne Gretzky'ego.
Najlepszy gracz Hockey'a wszechczasów a do tego polskie nazwisko.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 19:02
Przeciez Wayne jest grecki :)
Ta, w ch*j polskie... imię też polskie? Sam Gretzky jest Kanadyjczykiem, jego ojciec synem Białorusina i Ukrainki i gwarantuję Ci, że nie zna żadnego słowa po polsku i ma Polskę głęboko w dupie.
@jezuse dziadkowie jak mówisz są pochodzenia Ukraińskiego i Białoruskiego. Tereny Ukrainy i Białorusi przed wojną nalezały do Polski więc niewiem o czym dyskutujesz. Jakbyś choć troche znał sie na histori i geografi to byś wiedział.
@jezuse Lepiej sie nie udzielaj jak nie masz pojęcia o czym mówisz. Gretzky w jednym wywiadzie dla kanadyjskiej telewizji wyraźnie powiedział, że ma polskie korzenie i sie z tego cieszy.
Fajnie fajnie... Ale przypominam, że naród amerykański ukształtował się w XVIII wieku ze zlepku imigrantów z całego świata, więc każdy Niemiec, Anglik, Rosjanin, Nigeryjczyk, etc.... mógłby doszukiwać się tam swoich przodków
Kaczor Donald też był Polakiem...
a bracia Wachowscy nie są już braćmi, bo jeden oficjalnie to juz kobieta.
jeszcze Axl Rose
Znalazłem także polskiego Ronaldo :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ronaldo_Maczinski
demot o jednego Matta Pokorę za długi
w milionerach pytali kiedyś o korzenie Max Factora :)
polakiem, który wyemigrował i mu się udało odnieść sukces jest Michel Adam Lisowski - założyciel fashion Tv i baaardzo wpływowy człowiek w świecie mody :) to on poniekąd decyduje o tym co jest modne i co nosimy puszczając to w swojej TV
Ludzie,patrzcie na datę - 8 marca 2010r !!!! szacun za wytrwałość i wiarę, że ten dzien nadejdzie i glowna bedzie twoja.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 19:09
A kim by byli, gdyby ich dziadkowie nie wyemigrowali z Polski?
jeszcze Helena Rubinstein i Jane Fonda.
Pamela Anderson WTF :/ przecież jej dziadek był finem co ty pierodlisz ;/
Dobrze wiedzieć, że jeden dziadek decyduje o całości korzeni danej osoby ;d Wyobraź sobie że dziadek Fin mógł być ze strony ojca, a ze strony matki był dziadek Polak, więc raczej "co Ty pierdo lisz"?!
Joseph Conrad, Samuel Goldwin, Janusz Kamiński, bracia Warner, wszyscy urodzili się w Polsce i sami wyjechali z kraju, więc co niby zawdzięczają swoim dziadkom? Reszty nie chce mi się sprawdzać, ale duży błąd i minus ode mnie. Jak już robisz demota, to przynajmniej sprawdź czy informacje odnoszące się do tytułu, są prawdziwe.
MINUS. Mówisz tak, jakby nie dało się nic osiągnąć będąc Polakiem. Więc masz zadanie: jedź do Chile i spytaj kto to Ignacy Domeyko bądź do Peru i spytaj o Ernesta Malinowskiego. I to są prawdziwi Polacy a nie jakaś siódma woda po kisielu.
Pradziadek Pameli Anderson był Finem, więc nie wiem skąd polskie pochodzenie.
Schmeichel drugie imię (Bolesław) ma po pradziadku, zaś ojciec jest Polakiem i był razem z Nim w Warszawie, kiedy Peter Schmeichel i Luis Figo byli ambasadorami UEFA w czasie pobytu pucharu Europy w Polsce.
Czopor ma rację zamiast patrzeć w TV poczytajcie książki.
Manson miał dziadka z Polski? :O FUCK YEAH!
heloł w wiekszosci pochodzenie zydowskie
ale tylko nie liczni do tego się przyznają :)
Brakuje mi tu Natalii Avelon i Kingi Burzy, ale zestawienie bardzo dobrze pokazuje, że gdyby ich rodzina nie wyjechała za granicę to pewnie pracowali by teraz w jakieś firmie i nie byliby w ogóle znani.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 19:25
Manson *__*
Nie jestem pewien, ale pewnie niektórzy są pochodzenia żydowskiego.
10 miechów w poczekalni i przeszło: D
w polsce zostali by alkoholikami !
Rodzina Pameli Andreson pochodzi z Finlandii. Ona nie ma nic wspólnego z Polską.
A ja myślałam, że to będzie demot w stylu: zobaczcie jak wiele mogą osiągnąć Polacy. Tym bardziej że dziadek Josepha Conrada nie wyemigrował z Polski, przynajmniej nie z własnej woli(był zesłany). Sam pisarz przecież urodził się w Polsce, dorastał w Polsce, zresztą podobno językiem angielskim wcale tak świetnie się nie posługiwał, częściowo przyjaciele musieli mu pomóc w tłumaczeniu utworów.Irytuje mnie takie podejście,że człowiek jest już przegrany, bo urodził się w Polsce i jest Polakiem. Mam wrażenie że nasz naród jest ogarnięty przez epidemię niskiej samooceny i samokrytykanctwa.
Już wiemy czemu Natalie jest taka ładna.
Nie wiedziałem, że tak genialny aktor jak Keitel ma polskie korzenie.
jeszcze Jack White by tu pasował
JACK WHITEEEEEEEEEEEEE !@!!!
No, pewnie by grał gitarę rytmiczną w Feel'u
Drogi autorze. Jeżeli Twoim zamaiarem, była obrona dziesiejszych emigrantów, to troche ci się nie udało. Wszyscy ci ludzie, pochodzą z rodzin, gdzie ludzie emigrowali z Polski nie w celach zarobkowych,z własnej nieprzymuszonej woli,by wypiąc się na kraj " bo zarobie o 1000zl więcej" a z przymusu,przez system, który zafundowali nam "wyzwoliciele" oraz przez okupacje w czasie zaborów, oraz II wojny światowej.Wówczas emigrowała inteligencja,nierzadko zajmująca się pomocą dla "ofiar systemu" którzy nie mieli możliwości wyjazdu.Dzisiaj wielu nieudaczników życiowych wprost pluje na nasz kraj, w imię pieniądza.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 19:40
Co ty pier...sz, człowieku? Uchodźcy polityczni - pewnie, że byli, no ale sam powiedz: jaki to był procent? Podpowiem, że znikomy. Do Ameryki emigrowała w przeważającej większości ludność wiejska, analfabeci i - co tu dużo mówić - zwykli nieudacznicy, którzy na jeden bilet do USA zbierali przez połowę życia. Nie wyjeżdżali, bo musieli - wyjeżdżali, bo wierzyli w bajeczki, że w Nowym Jorku złota jest tyle, że brukuje się nim ulice, dla nich "American Dream" nie był, jak powinien, nagrodą za ciężką, ambitną pracę prawdziwego self-made mana, ale czymś, co da się osiągnąć bez kiwnięcia palcem. Zresztą podobnie myśleli inni biedacy z ubogich, katolickich krajów: Irlandczycy i Włosi z Południa. No a kilkadziesiąt lat później to właśnie potomkowie tych leniów - Polacy, Irlandczycy, Włosi, wespół z podobnie myślącymi Żydami i Rosjanami - stworzyli największe organizacje przestępcze, mające wyrwać Ameryce to, czego ich przodkom nie chciało się osiągnąć legalnymi metodami.
glinx11: Prosze, o żródło jak i okres, w którym dana "fala emigracyjna" opisana przez ciebie,wyemigrowała z Polski. Sądząc po twoim wywodzie, dochodze do wniosku,że chodzi ci o lata 1831-1914 :) czyli defacto czasy gdy Polska nie istniała na mapie świata.Irlandczycy,Włosi- to inna bajka. Włosi uciekali i przed biedą, i także przed okupantami.
"Sądząc po twoim wywodzie, dochodze do wniosku,że chodzi ci o lata 1831-1914 :) czyli defacto czasy gdy Polska nie istniała na mapie świata". http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/32/Europa_politisch_1905.png - mapa Europy z 1905 roku. Albo jestem ślepy, albo jak byk stoi "Polen". Zresztą naprawdę nie rozumiem, jaki wpływ miał stan polityczny danego kraju na jego emigrację - chodziło o biedę i w 99% tylko biedę. A bieda w Polsce była niemiłosierna i dużo bardziej dotkliwa niż represje, które dotykały głównie mieszczan, jako że oni z reguły angażowali się w działalność opozycyjną. Podobnie jak w Irlandii, która - bo ta kwestia ma dla ciebie chyba fundamentalne znaczenie - też nie funkcjonowała wtedy jako osobne państwo.
W sumie mógłbym ci wytłumaczyc krok po kroku pare terminów,ale niestety mam ważniejsze sprawy na głowie a tobie proponuje przestudiowac dokładnie historię Europy po kongresie wiedeńskim. Pozdrawiam.
Spoko, ja wystarczająco dobrze znam historię, również kongresu wiedeńskiego, który ustanowił - nomen omen - Królestwo Polskie, które istniało aż do 1918 roku. Choć w dalszym ciągu nie mam najmniejszego pojęcia, jaki wpływ na emigrację danego narodu ma fakt, czy posiada on swój kraj, czy nie...
Max Factor - Maksymilian Faktorowicz urodził się w Polsce, malował samą carycę Rosji wyjechał z rodziną do USA i tam pozostał i stworzył markę Max Factor. Nie widzę związku z dziadkiem.
Max Factor wyjechał z Polski, ale był Żydem. W holywood jest ogólnie bardzo dużo żydów, którzy wyjechali z Polski
merlin manson pojebem
brakuje jeszcze Karoliny Woźniacki !
Dodaj również Marthę Stewart- najbogatsza kobieta w Ameryce. Jej dziadek był Polakiem.
Polskie (w zasadzie polsko-rosyjskie) korzenie ma też R.P. Feynman, chociaż na Wikipedii wpis o osobach polskiego pochodzenia go nie uwzględnia.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Caroline_Wozniacki
Skandal- brakuje Biebera. Oczywiście żart :D
Jakby się okazało, że on jest Polakiem, to bym się chyba zrzekł obywatelstwa.
żałoba narodowa. http://www.kotek.pl/kotek/1,87050,7724983,Justin_Bieber_ma_polskie_korzenie_.html
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 stycznia 2011 o 20:20
ale sie ktos wyczekal :))
Moim zdaniem podpis powinien brzmieć:
Ludzie Sukcesu
Kim zostaliby, gdyby ich dziadkowie NIE wyemigrowali z Polski
Hm... Przecież Joseph Conrad Korzeniowski sam z Polski wyjechał, a nie jego dziadkowie...
Rodzice Charlesa Bronsona pochodzili z Litwy a on sam nazywał się Karolis Bučinskis. Wpis na polskiej wikipedii o nim jest skąpy i niedokładny.
Brakuje jeszcze Paula Wesleya, Mii Wasikowskiej również :)
Conrad, Factor i Kamiński urodzili i wychowali się w Polsce. A to tylko trzy nazwiska na szybko.
Po co podajesz źródła, skoro nie umiesz z nich korzystać?
+ za Marilyna :D
Keitel, Johansson, Portman, Brody, Paltrow, Connelly, Warner, Bros, Goldwyn, Spelling, Cohen, Factor. Czasem zastanawiam się, czy tak wielu ludziom powiodło się to, czy tamto, bo byli żydowskiego pochodzenia i w genach mają jaja do interesu czy to czysty przypadek i niezależne od pochodzenia?
Hehe. choc 70% z nich to zydzi, to jednak tresc demota jest zgodna z prawda. Ale dezorientuje
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 20:10
ja bym dodal jeszcze Jacka White:D wielki + dla ciebie
A wiecie, że większość z nich ma korzenie, wśród Polskich przedwojennych Żydów?
A tak poza tematem, to Was przestrzegam, bo ciągle są tu an demotach pokazywane reklamy sklepu "książka.co.uk" - ludzie! Dobrze Wam radze, nie kupujcie nic od nich. To dziadowska i złodziejska "firma". Ja na przykład czekam już na trzy książki od nich, od ponad 4 tygodni i żadnego kontaktu z nimi. Zupełna ignorancja klienta. Oczywiście pieniążki to wzięli już dawno, a teraz to g*wno na kiju.
Zapomniał o babce z reklamy snikersa która grała tam w football ma na imie Betty White. Również polka ;]
Rodzice Bronsona byli Litwinami.
Przepraszam bardzo, ale Max Factor był Polakiem ;).
Właśnie. Max Factor jak to piszesz był Polakiem. I nie Max Factor (bo to jest nazwa firmy) tylko Maksymilian Faktorowicz.
Wiesz... można iść do urzędu i zmienić nazwisko... przypadkowo Max tak zrobił. Idąc twoim tokiem rozumowania od dziś przestaję mówić na Mela Brooksa Mel Brooks i będę go nazywał Melvinem Kamińskim (tak... zgadnijcie skąd był jego ojciec/dziadek/matka/pies)... BTW. to facet ma więcej wspólnego z naszym krajem niż spora część osób wymienionych wyżej bo urodził się w rodzinie polskich żydówi nie ma żadnych fińskich/ruskich/niemieckich/litewskich/tatarskich/filipińskich/nigeryjskich domieszek:P A jak ktoś "To be or not to be" oglądał to wie że nawet po naszemu nieźle mówi (i żonę wytresował żeby też mówiła:P).
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 20:49
Kolejny dowód na to, że w Polsce nie można dużo osiągnąć...
No cóż... w dziewiętnastym wieku to na pewno. ;) Szczerze mówiąc, to bardziej niż z tych wszystkich "Kolumbów" (tych, co osiągnęli sukces z dala od Polski) jestem dumny z Kopernika - Niemca, który właśnie w Polsce dokonał swego największego odkrycia. ;) Mam przeczucie, że w XXI wieku dostaniemy jeszcze niejeden i nie dwa powody, by poczuć dumę za biało-czerwoną ziemią...
to już nie są bracia Wachowscy ;D
tylko rodzeństwo Wachowskich.
było pedale
Trochę kultury, ty, kur*a, w dupę je*any...
Brakuje tu Mela Brooks'a :)
mjeszcze dodałbym Lukasa Podolskiego i Miroslava Klose (chociaż on sam mówi o sobie że jest Niemcem urodzonym w Polsce) no ale tu też są na democie potomkowie polskich Żydów to moze tez być polski "Niemiec".
Połowa skończyła by jak Heniek z pod trzepaka, co ciągle sępi pieniądze na chleb a jak widzialem to ciastka za to kupuje normalnie skandal okłamywać tak ludzi.
Nikim by nie zostali. Schodziliby co rano do kiosku po Fakt i zastanawialiby się jak tu przeżyć za swoją emeryturę...
Emeryturę? To raczej po Gazetę Polską...
Max Factor to firma, a młody Faktorowicz się nazywa Francis Faktorowicz, ale zmienił swoje imię ze względów marketingowych. A jego ojciec to Maksymilian Faktorowicz, który był Łodzianinem :) Super demot.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2011 o 20:40
A Colombo?
Polak musi sie dowartosciowac ze jakies znane osoby maja cos wspolnego z polska... mnie to osobiscie nie obchodzi... nie wiem czemu macie takie kompleksy...
każdy człowiek ma w sobie korzenie różnych kultur, narodowości. w democie wymieniasz osoby, które wiele pokoleń temu mieli 'do czynienia' z polskością. ja osobiście mam trochę z Azji i Niemiec, jak zostanę sławna to kto który kraj będzie dumny?
brak tu Eminema :)
wokalista Rush oraz gitarzysta the white stripes też mieli dziadków z polski :)
Nie ma z czego się szczycić jak i tak większość to żydzi mieszkający na ziemiach polskich.
Po drugie jesteśmy jedną z pięciu największych nacji które zasiedliły USA więc spotkać polskie nazwisko za oceanem nie jest trudne.
żaden demot tak nie przykuł mojej uwagi stawke uzupełniają także elljah wood,jake austin jessica alba ale do marylina się nie przyznaję poza tym jak się zmiesza polsko niemiecka krew to mało prawdopodobne jest żeby był z tego zdrowy organizm.
Oj... Parę kuzynów mam "mieszanych" w ten sposób i jakoś wszyscy zdrowi/normalni są... Uważaj na słowa.
nie ma to jak stawiac Josepha Conrada w jednym szeregu z Mattem Pokorą...
no no fajnie, o kilku tych osobach wiedzialem (tzn o ich pochodzeniu) ale niektórzy to niespodzianka, ale jest tez duzo innych gwiazd o polskim pochodzeniu (np. Liev Schreiber, czy Klose i Podolski:D)
demot:Scarlett Johansson:Najpiękniejszy uśmiech na świecie
PATRZCIE NA DATĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MOCNE!
wow, nie ma zadnego negatywnego komentarza :)
a Obama? Gdzie do k*rwy nędzy jest Barack Obama się pytam?
Ja był jako ostatecznej wyroczni Wikipedii nie traktował... bo w tych demotach są błędy...
A ciekawe czy większość z nich wie o tym, że miało polaka w rodzinie..
Do tego jeszcze Richie Sambora, gitarzysta z Bon Jovi, jest 100% Polakiem :)
Bez beki?! :O
Axel Rose mi brakuje
A gdzie jest AXL ROSE, do kuźwy nędzy?! :D
Pamela zostałaby pewnie Tap Madl
Ten demot był tak długi, że nie chciało mi się wrócić i kliknąć "mocne". Przepraszam, za moje lenistwo.
Większość to polscy żydzi.
W chwili robienia demota wszystko było jeszcze ok, ale w kwestii formalnej "bracia" Wachowscy są od jakiegoś czasu siostrami. Serio. Tak dla ścisłości.
według mnie powinien się tu jeszcze znaleźć Axl Rose, jego babcia ponoć była Polką. No i White i Shelley, moim zdaniem są o wiele bardziej wybitni i znani od ludzi, których wymieniłeś/aś.
czyli wniosek taki, że muszę wyjechać z Polski to może moje wnuki coś osiągną... tak to jest demotywujące XD
Tak dla ścisłości że ich dziadkowie wyemigrowali z Polski nie znaczy że byli polakami. Do polskich obozów zagłady przywożono żydów z każdego zakątka Europy. Nie wiem czy zauważyliście ale Polacy bardzo kochają szukać Polaków wszędzie.
PS. Teraz już nie ma "braci Wachowskich", jeden z nich zmienił płeć :)
Specialnie zalogowałem się ,żeby dac + .
Naprawdę Demot b.dobry i orginalny . Brawo za pomysł ;)
Dobrze że tu nie ma Chuck'a Norris'a xD
nikim by nie zostali, bo Hitler by sie o nich zatroszczyl. Nie wiem, czy wszyscy to potomkowie polskich Zydow, ale ci co nimi sa, mieliby male szanse. A Zydzi wyjezdzali z Polski, bo antysemityzm byl tutaj w tych czasach silny.
Specjalnie się zalogowałem, żeby Ci napisać że Max Factor ( Maksymilian Faktor ) był za młodu Polakiem ...
W sumie to nie wiem... Ale Manson poddany bylby kastracji jeszcze przed wejsciem w wiek przedszkolny...
Zapomniałeś o Marcie Stewart!!!
Ray Manzarek, John Gielgud, Martin Kunert (Martin Stanislaw Kunert-Dziewanowski, Rudolph Maté, Karen O (Karen Lee Orzolek), Loretta Swit i wielu innych
W dwóch słowach: Polak Potrafi :D
zspomnialeś chyba o Axlu Rosie ale o tak jest (+)
Jakie polskie pochodzenie? od kiedy żyd jest polakiem? :D
Dokładnie!! A poza tym nie wszyscy z wymienionych mają te polskie korzenie. Autor demota myślał, że nie sprawdzimy!
od wtedy, antysemito, od kiedy ich praca wzbogaca polskie PKB. A wzbogaca od wielu pokoleń tylko katolom się wydaje, że ich pierdzenie w stołek od czasów Rzepichy jest bardziej wartościowe niż mądra praca Żydów od kilku wieków.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 stycznia 2011 o 3:05
Większość z nich to polscy Żydzi, ciekawe co na to koledzy od haseł "Polska dla Polaków"? Tym bardziej, że przykład USA czy Kanady pokazuje jak zgrane i utalentowane społeczeństwo można stworzyć poprzez multinarodowość.
heheh leelee sobieski sie niedziwie ze ma polskie korzenie zobaczcie na jej nazwisko XD
Jeszcze Laurent Koscielny, Lucas Podolski i Miroslav Klose (pierwszy i ostatni co prawda wyzbyli się polskości, ale pochodzenia nie oszukasz)czyli znani w świecie piłkarze nożni.
Swoją drogą, z jakby dalej poszperał, to cała światowa elita artystów, aktorów i naukowców wywodzi się z Polski.
"wyzbyli się polskości" nie wiem jak to było w przypadku Klosego, ale Podolski? On się nie wyzbył polskości, to Polska go odrzuciła. Z tego co mi wiadomo, chciał grać w polskiej reprezentacji, ale go nie chciano, więc co miał robić? Skorzystał z niemieckiej propozycji.