dokładnie. Każdemu się zdarzają się błędy, nikt nie jest doskonały. A zobaczcie jak ten co pisał sprawdzian się wywyższa i "znęca" nad swoim profesorem. Słowo "gówniarz" chyba najlepiej pasuje.
Dokładnie to jest najzwyklejszy błąd w stylu literówki, co innego rozwiązać zadanie z matematyki inaczej niż wszyscy inni dostać 0 pkt, a później pójść i udowodnić ze się miało racje wykazując, że w zadaniu ukryty był niebanalny błąd, kiedyś tak miałem na studiach :) słaby demotywator, koleś który to napisał to zwykły idiota, jego tekst jest wkurzający i nie na miejscu, mam nadzieje, że miał problemy mądrala :)
@virtutimilitari: Przyjacielu o tak patriotycznym nicku, co nie zna "ojców swych języka", kropkę w skrótach stawiamy, jeśli litery tworzą początek słowa (np: prof.). W niniejszym przypadku jezu87 winien napisać "dra".
Marius: nie masz racji. Podobnie zresztą jak pozostali którzy sugerują jakieś "dra" ... Matko jedyna. "dr." jest poprawnie, ponieważ bez skrótu byłoby "doktora" więc dr. ponieważ r nie jest ostatnie. Proste?
Kurczę. ZWRACAM HONOR. Człowiek się dokształci na demotach :)
55.9.1. Stawia się kropkę,
jeśli tego typu skrót użyty jest w innym niż mianownik przypadku, np.
Podaj to dr. Nowakowi. Nie
zdałem egzaminu u dr. Nowaka. Byłem na spotkaniu z mgr. Kwiatkowskim. Wyrażał się dobrze o
płk. Kowalskim. Czytałem ten artykuł w drugim nr. „Poradnika Językowego”.
A rzeczywiście. Człowiek uczy się przez całe życie. Niby tą maturę kiedyś zdał, a tu dokształcić się musi. "Ucz się ojców swych języka,
On myśl każdą wydać zdolny.”
Jan Niepomucen Kamiński.
Język potoczny? Nie, to nie jest język potoczny. To jest po prostu błąd.;) W języku potocznym występują inne zwroty, słowa, itd... Tutaj nic takiego nie ma miejsca, zwykły błąd i tyle.
Że prowokacja to nikt głupi nie jest :) Ale rozwiązując ten test na Twoim miejscu już odpowiadając na lekcji znalazłabym tak banalny błąd :) Ca, a Fe chyba każdemu jest znane :) Poza tym widząc już setki kartkówek (humorystycznych) mam wrażenie jakby i ta mi gdzieś przeszła , ale mogę się oczywiście mylić.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 kwietnia 2010 o 0:17
Poprawić profesora, życzę powodzenia na poprawce i warunku. Wtedy Ci udowodni w bardzo inteligentny sposób jak nikła jest Twoja wiedza ;] A po dr kolego nie stawiamy kropki.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
16 kwietnia 2010 o 1:35
Połowa tekstów odnośnie kropek to bezsensowne napinki. Kluczem w tej sprawie jest sprawa płci egzaminatora. Gdyż jeśli, to pan profesor, to powinno być "poprawić profesora doktora habilitowanego", więc "prof. dr. hab.", jeśli zaś pani, to "profesor doktor habilitowaną", więc "prof. dr hab." i tyle.
Inteligencie, o przecinku przed "ale" mawiano już w podstawówce.
"Rozdzielamy przecinkami zdania współrzędne połączone następującymi spójnikami:
a) przeciwstawnymi: a, ale, i, lecz [...]"
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przecinek
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 kwietnia 2010 o 8:07
dość głupie zachowanie. bo to że prof. popełnił jakiś błąd na ksero z egzaminem niestety nie sprawia, że nagle jesteś od niego mądrzejszy. W każdej chwili może ci udowodnić że jesteś idiotą i po prostu nie zaliczysz roku
Jak zobaczyłem demota, to się oburzyłem, dlaczego? A z tych samych powodów co koledzy co się już wpisali. Zastanawia mnie jednak jeszcze jedna kwestia: skoro wszyscy inteligentni użytkownicy portalu w sposób inteligentny skrytykowali postawę osoby wstawiającej demota (utożsamiam tą osobę z osobą poprawiającą Profa, może to błąd), to czemu to się znalazło na głównej? Kto to pulsuje? Dzieci z S.P. które każdą wpadkę nauczyciela uznają za własny sukces? I zacytuję Dr X "Mam dobrą pamięć. I niech Pan pamięta: wybaczam....ale nie zapominam".
Skrót od doktor pisze się bez [.] jeżeli piszesz w 3 os. l. poj., a gdy masz na myśli "poprawić doktora" w skrócie dr wstawiasz [.]
Tak samo jak ze słowem numer i inne.
Pozdrawiam
jeśli to studia to macie strasznie niski poziom. Jeśli liceum strasznie wysoki... na rozszerzonej geografii nie mam takich pytan w III LO :)
Swoją drogą musiałeś przypomnieć mi o maturze z geografii... aff
Wow! gratuluję stwierdzenia po jednym pytaniu jaki mam poziom na studiach ;]
Jest to Uniwersytet Szczeciński, przedmiot przyrodoznawstwo i poziom jest wysoki.
Nie wiem czy jesteś profesorem doktorem habilitowanym, ale skrót dr pisze się bez kropki :) Bezcenne to nie było, ale lekka satysfakcje miałam :) A demot bardzo mi się podoba.
ale za to "literówka" dość kompromitująca. Gdyby układający źle spojrzał na sam symbol pierwiastka to może dałoby się przeżyć, ale w takim razie powinien napisać jony żelazAWE (Fe+2) bo żelazOWE są przecież na 3 stopniu utlenienia (Fe+3)
Czaszulka masz rację, ale teraz IUPAC zaleca odchodzenie od tego typu nazewnictwa i nazywamy to jon żelazowy na 2 lub 3 stopniu utlenienia, tak samo jak kwas siarkawy zaleca się nazywać kwas siarkowy (IV)
a jeśli chodzi o treść demota to chyba poprawna jest jeszcze odpowiedź b.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 kwietnia 2010 o 21:14
Jej, chemia w gimnazjum umarła.
a) Ca to wapń, Fe to żelazo
b) są aniony (-) i kationy (+)
c) jony metali to jony metali, a nie jony metalowe. Jak się przywołuje IUPAC, to lepiej rozsądnie. Jon wapnia, a nie jon wapniowy czy tam wapnia (II).
Jej przeciez co nauczyciela to nie mozna nigy poprawic??? takie glupie piszecie niektorzy tu komy -.-' przeciez jak sie go poprawi to sie nic nie stanie, oni nasz czesto poprawiaja
"mefson13: Skrót od doktor pisze się bez kropki. Pozdrawiam"
skrót od doktor tak ale tu jest skrót od: profesora doktora habilitowanego" więc kropka jak najbardziej poprawna bo na końcu jest a...
pozdrawiam ;)
na sprawdzianie z fizyki w treści były volty zamiast watów no i jak pokazałem błąd dostałem jedynkę bez możliwości poprawy
okazało się że nauczyciel sam pisał treści zadania i nie za za bardzo lubi jak ktoś widzi u niego błąd od tego czasu mnie co dziennie bral do odpowiedzi i sprawdzał zadania
Pamiętaj, że ten się śmieje, kto się śmieje ostatni.
może był zmęczony i popełnił błąd
dokładnie. Każdemu się zdarzają się błędy, nikt nie jest doskonały. A zobaczcie jak ten co pisał sprawdzian się wywyższa i "znęca" nad swoim profesorem. Słowo "gówniarz" chyba najlepiej pasuje.
nie wiem jaki chemik by taki błąd zrobił, nazwać wapń żelazem? to trzeba chyba być półprzytomnym
jaki? żaden. I to jest najlepszy dowód na to, że ten z demota, najwzywczajniej przeoczył błąd.
Dokładnie to jest najzwyklejszy błąd w stylu literówki, co innego rozwiązać zadanie z matematyki inaczej niż wszyscy inni dostać 0 pkt, a później pójść i udowodnić ze się miało racje wykazując, że w zadaniu ukryty był niebanalny błąd, kiedyś tak miałem na studiach :) słaby demotywator, koleś który to napisał to zwykły idiota, jego tekst jest wkurzający i nie na miejscu, mam nadzieje, że miał problemy mądrala :)
Piszę się "dr", a nie "dr.".
Pisze się "dr.", bo to skrót od słowa "doktora", a nie od słowa "doktor".
Jeśli chciałeś napisać "doktora" powinieneś zastosować taki skrót: "dra".
@virtutimilitari: Przyjacielu o tak patriotycznym nicku, co nie zna "ojców swych języka", kropkę w skrótach stawiamy, jeśli litery tworzą początek słowa (np: prof.). W niniejszym przypadku jezu87 winien napisać "dra".
Marius: nie masz racji. Podobnie zresztą jak pozostali którzy sugerują jakieś "dra" ... Matko jedyna. "dr." jest poprawnie, ponieważ bez skrótu byłoby "doktora" więc dr. ponieważ r nie jest ostatnie. Proste?
Kurczę. ZWRACAM HONOR. Człowiek się dokształci na demotach :)
55.9.1. Stawia się kropkę,
jeśli tego typu skrót użyty jest w innym niż mianownik przypadku, np.
Podaj to dr. Nowakowi. Nie
zdałem egzaminu u dr. Nowaka. Byłem na spotkaniu z mgr. Kwiatkowskim. Wyrażał się dobrze o
płk. Kowalskim. Czytałem ten artykuł w drugim nr. „Poradnika Językowego”.
Żródło: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629574
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 kwietnia 2010 o 23:28
A rzeczywiście. Człowiek uczy się przez całe życie. Niby tą maturę kiedyś zdał, a tu dokształcić się musi. "Ucz się ojców swych języka,
On myśl każdą wydać zdolny.”
Jan Niepomucen Kamiński.
@Marius TĘ maturę...
Przyjmuję. Złośliwy nie będę, bo lubię mieć rację, więc wyjątkowo nie mam na złośliwości ochoty.
Fabienne, czepiasz się używania języka potocznego. Czy my jesteśmy, cholera, w urzędzie?
Język potoczny? Nie, to nie jest język potoczny. To jest po prostu błąd.;) W języku potocznym występują inne zwroty, słowa, itd... Tutaj nic takiego nie ma miejsca, zwykły błąd i tyle.
smierdi mi tu glowna:P plusik:D mi sie nigdy nie zdzylo tak poprawic profesora:D
no to ma ktos przekichane :D
już cię powiadomił że powtarzasz semestr? :P
O ile bedzie chcial z nim rozmawiac. Zmien kierunek.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 kwietnia 2010 o 23:19
Że prowokacja to nikt głupi nie jest :) Ale rozwiązując ten test na Twoim miejscu już odpowiadając na lekcji znalazłabym tak banalny błąd :) Ca, a Fe chyba każdemu jest znane :) Poza tym widząc już setki kartkówek (humorystycznych) mam wrażenie jakby i ta mi gdzieś przeszła , ale mogę się oczywiście mylić.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2010 o 0:17
demot:Dwa wpisy wyżej:autor przyznał się, że to ściema (ale już usunął wpis)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2010 o 17:38
Ceną jest pożegnanie się ze studiami :)
Zależy czy profesor jest zakochanym w sobie ćwokiem bez dystansu uznającym siebie za boga. Statystycznie, zapewne nim jest.
ofc, albo dr albo dra, wiec się średnio popisałeś ;)
Wrzesień wyczuwam :)
Z jakiego to kierunku?
Geologia
przyrodoznawstwo.
może też być geografia fizyczna
łopatologia stosowana
Czy tylko ja przeczytałem Dżony?
Hahaha ja też przecztałam dżony za pierwszym razem :)
szopakleks JAK NIE WIESZ TO NIE PISZ
I D I O C I :x
hahaha...to test z mojej uczelni :D:D
Jak dla mnie to jest jakiś sprawdzianik z liceum, nie sądzę, żeby prof. dr hab. dał takei zadanie, nawet na pierwszym roku.
to się mylisz.
Zależy jaki kierunek.
Dyskusja o kropce po "dr" a spacji nie zrobił po prof. :P
po "dr" nie ma być kropki!!!!1111111
tak samo "nr" i inne skróty z pierwszą i ostatnią literą!
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2010 o 0:31
Poprawić profesora, życzę powodzenia na poprawce i warunku. Wtedy Ci udowodni w bardzo inteligentny sposób jak nikła jest Twoja wiedza ;] A po dr kolego nie stawiamy kropki.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2010 o 1:35
Zminusowany, ciekawe jaki powód...
Być może dlatego, że nie czytasz pozostałych komentarzy, kolego :)
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629574
(55.9.1.)
Pozdrawiam! :)
Ale to nie są ani jony żelazowe, ani wapniowe...
Połowa tekstów odnośnie kropek to bezsensowne napinki. Kluczem w tej sprawie jest sprawa płci egzaminatora. Gdyż jeśli, to pan profesor, to powinno być "poprawić profesora doktora habilitowanego", więc "prof. dr. hab.", jeśli zaś pani, to "profesor doktor habilitowaną", więc "prof. dr hab." i tyle.
przed ale nie stawia się przecinka
Inteligencie, o przecinku przed "ale" mawiano już w podstawówce.
"Rozdzielamy przecinkami zdania współrzędne połączone następującymi spójnikami:
a) przeciwstawnymi: a, ale, i, lecz [...]"
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przecinek
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2010 o 8:07
dość głupie zachowanie. bo to że prof. popełnił jakiś błąd na ksero z egzaminem niestety nie sprawia, że nagle jesteś od niego mądrzejszy. W każdej chwili może ci udowodnić że jesteś idiotą i po prostu nie zaliczysz roku
Nie wiem czy szanowny student wie ale po dr nie ma kropki :-)
Fake czy nie, w życiu nie odważyłbym się napisać cczegoś takiego do profesora, trzeba mieć nieźle nasrane!
demot:doktor z kropką to angielski doktor : np. dr. house
Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2010 o 10:17
angielski doktor, zwłaszcza House, to House M.D. ;pp
Oj czepiacie się profesorka, każdy może pomylić metal z żelazem ;)
heheh pewnie profesor wystawil to na demoty
Jak zobaczyłem demota, to się oburzyłem, dlaczego? A z tych samych powodów co koledzy co się już wpisali. Zastanawia mnie jednak jeszcze jedna kwestia: skoro wszyscy inteligentni użytkownicy portalu w sposób inteligentny skrytykowali postawę osoby wstawiającej demota (utożsamiam tą osobę z osobą poprawiającą Profa, może to błąd), to czemu to się znalazło na głównej? Kto to pulsuje? Dzieci z S.P. które każdą wpadkę nauczyciela uznają za własny sukces? I zacytuję Dr X "Mam dobrą pamięć. I niech Pan pamięta: wybaczam....ale nie zapominam".
Skrót od doktor piszę się bez kropki matole
PROF. DR HAB.
moją nauczycielkę od matmy można codziennie poprawiać, ciągle się myli
Skrót od doktor pisze się bez [.] jeżeli piszesz w 3 os. l. poj., a gdy masz na myśli "poprawić doktora" w skrócie dr wstawiasz [.]
Tak samo jak ze słowem numer i inne.
Pozdrawiam
prof. dr hab. ciekawe w jakim gimnazjum ktos taki uczy
jeśli to studia to macie strasznie niski poziom. Jeśli liceum strasznie wysoki... na rozszerzonej geografii nie mam takich pytan w III LO :)
Swoją drogą musiałeś przypomnieć mi o maturze z geografii... aff
Wow! gratuluję stwierdzenia po jednym pytaniu jaki mam poziom na studiach ;]
Jest to Uniwersytet Szczeciński, przedmiot przyrodoznawstwo i poziom jest wysoki.
Nie wiem czy jesteś profesorem doktorem habilitowanym, ale skrót dr pisze się bez kropki :) Bezcenne to nie było, ale lekka satysfakcje miałam :) A demot bardzo mi się podoba.
nie pisze sie dr. bo doktor kończy się na R ;) a np. przy np. :D sie daje kropke bo przykład sie konczy na D ;) nie umiem tego wytłumacczyc ^^
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2010 o 15:14
MOŻNA PISAĆ I DR. I DRA ;P
jasne, koniec pier..dolenia
A ten demot, zwykła bezczelność i to nie wygląda na kolokwium ;>
haha :D takie rzeczy to w liceum, fakultet 'chem-biol-geog.'a nie studia, nie wkręcajcie tu kitów, dzieciaki ;)
i pisze to koleś z kropką po dr
Aha, czyli nikt nie zauważył, że to są jony "wapnia", a nie "wapniowe"? Humaniści...
każdemu się zdarza literówka.
ale za to "literówka" dość kompromitująca. Gdyby układający źle spojrzał na sam symbol pierwiastka to może dałoby się przeżyć, ale w takim razie powinien napisać jony żelazAWE (Fe+2) bo żelazOWE są przecież na 3 stopniu utlenienia (Fe+3)
Czaszulka masz rację, ale teraz IUPAC zaleca odchodzenie od tego typu nazewnictwa i nazywamy to jon żelazowy na 2 lub 3 stopniu utlenienia, tak samo jak kwas siarkawy zaleca się nazywać kwas siarkowy (IV)
a jeśli chodzi o treść demota to chyba poprawna jest jeszcze odpowiedź b.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2010 o 21:14
Po skrócie dr nie stawiamy kropki ;]
Po dr nie stawiamy kropki - oprawić błąd w opisie demota na głównej BEZCENNE
Ja kiedyś zdałem przedmiot po wskazaniu błędu doktorkowi ;) Więc to zależy od osoby.
nie wiem czy pan "zdziska" wie, ale pisze się "prof. dr hab." :))
Pani zdziśka, już wie;]
och! ilu mamy polonistów :)
Ale to nie są jony(-), tylko kationy (+)!
Jony dodatnio naładowane to kationy, a ujemnie to aniony. Do nauki, a nie na demotywatorach siedzieć.
Jej, chemia w gimnazjum umarła.
a) Ca to wapń, Fe to żelazo
b) są aniony (-) i kationy (+)
c) jony metali to jony metali, a nie jony metalowe. Jak się przywołuje IUPAC, to lepiej rozsądnie. Jon wapnia, a nie jon wapniowy czy tam wapnia (II).
Nie wiem, czy nie zostałem strollowany.
Eee... jestes pewny ze jony Ca++ wytracaja sie na skutek parowania wody????? O_o
Jej przeciez co nauczyciela to nie mozna nigy poprawic??? takie glupie piszecie niektorzy tu komy -.-' przeciez jak sie go poprawi to sie nic nie stanie, oni nasz czesto poprawiaja
"mefson13: Skrót od doktor pisze się bez kropki. Pozdrawiam"
skrót od doktor tak ale tu jest skrót od: profesora doktora habilitowanego" więc kropka jak najbardziej poprawna bo na końcu jest a...
pozdrawiam ;)
czasami na stuciach specjalnie są błędy w pytaniach. Gdy go znajdziesz, dopiero wtedy otrzymujesz punkt;)
na sprawdzianie z fizyki w treści były volty zamiast watów no i jak pokazałem błąd dostałem jedynkę bez możliwości poprawy
okazało się że nauczyciel sam pisał treści zadania i nie za za bardzo lubi jak ktoś widzi u niego błąd od tego czasu mnie co dziennie bral do odpowiedzi i sprawdzał zadania