Sorry, że tutaj daję odpowiedź, ale chciałem się zapytać kolegę o nicku GuitarSadam, czy Ty myślisz, że odległość między ziemią a Saturnem, jest jak podróż za miasto, że przejedziesz 100 km i już wydaję Ci się, że jest daleko?
chyba jesteś chory, Ziemia nie ma prawa być widoczna z takiej odległości :) Satelita też nie jest w stanie dolecieć tak daleko. bajki to sobie mozesz na pudelku pisac, dobranoc
Cóż, akurat to wszystko jest prawda. NASA wysłała sondę Cassini i w 2004 roku osiągnęła orbitę Saturna. Na początku myślano, że ów obiekt widoczny na zdjęciu to księżyc Saturna, jednak po czasie stwierdzono, że tylko Ziemia znajdowała się wtedy na tej lini.
Nie przesadzaj :) Zgadzam się z tym że to raczej nie Ziemia :P już szybciej Jowisz lub któryś z księżyców Saturna, ale co do SONDY, a nie satelity :P to są w stanie lecieć duuuużo dalej :) Prosty przykład Voyager 1 i 2 teraz są już bardzo daleko poza Układem Słonecznym :)
Mi nie musisz wierzyć ale zapytaj wujka Google :):)
saturn jest oddalony od ziemi o 1 199 000 000 km i nie widac go z ziemi. jest od niej 9 razy wiekszy totez absurdalne jest stwierdzenie ze ziemie widac z saturna. a satelity dolecialy juz na saturna.
Jak zwykle znajdzie się specjalista ;] ale mimo wszystko argumenty StasiaTKD są logiczne i autor komenta dostaje ode mnie plusa. A jeśli demot jest fake'iem, to słaby sposób na dostanie się na główną ;/
potwierdzam, Saturna widac z Ziemi kilka tygodni temu namierzyłem go moim teleskopem (widac go gołym okiem )i byłem w stanie dostrzec bez problemu jego pierścienie
1. Saturn jest widoczny gołym okien z Ziemi. Z Polski niemalże przez cały czas (od listopada do sierpnia).
2. Odległość Saturna od Ziemi jest różna, zależnie od ich aktualnego miejsca na orbitach. Różnica półosi wielkich (odległości od Słońca) to 8.54AU, czyli trochę ponad 1.25mld km.
3. Na zdjęciu faktycznie jest widoczna Ziemia. http://www.oa.uj.edu.pl/apod/apod/ap060927.html
Ech, proszę naprawdę, poszukajcie chwilę informacji zanim zaczniecie "To niemożliwe, to bajki, MINUS, przestań bredzić". Poza tym to nie jest SATELITA, tylko SONDA BADAWCZA.
Ależ Cassini jako sonda kosmiczna, krąży po orbicie Saturna, a więc jest jego sztucznym satelitą. Co do tego czy to
Ziemia jest tam widoczna to nie wiem, ale widok Ziemi z orbity Saturna jest możliwy i nie ma w tym nic niezwykłego (no może poza samy widokiem naszego maleńkiego świata...) Dla przykładu wpiszcie sobie w google "Pale Blue Dot" to "słynna" fotografia Ziemi wykonana z odległości ponad 6 mld km przez sondę kosmiczną Voyager 1, która z kolei znajduje się już ponad 17 mld km od Słońca i jest najodleglejszym obiektem wysłanym w przestrzeń kosmiczną przez człowieka.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 kwietnia 2011 o 1:00
A ja mam takie ciekawskie pytania: skąd oni biorą energię na to, by wysłać takie obiekty tak daleko? Nie chcę sobie wyobrażać ile trzeba paliwa, ale może tutaj jest na to inny sposób. Drugie: skoro te obiekty są ciągle poza ziemią, to jakim cudem MY mamy zdjęcia? :F
To kwestia odpowiednio silnej rakiety. Sondę Cassini-Huygens wyniosła rakieta Titan 4 Centaur, najsilniejsza wersja rakiet tej serii. Jeśli chodzi o planety wewnętrzne zazwyczaj wykorzystuje się tzw. transfer Hohmmana. W przypadku planet zewnętrznych lot po trajektorii Hohmmana zajmuje lata. Sondę wysyła się po orbicie która jest orbitą okołosłoneczną, wysokość w peryhelium orbity to odległość Ziemia-Słońce, a w aphelium odległość Słońce-planeta cel podróży. Silniki rakietowe rozpędzają sondę do wymaganej prędkości w peryhelium, która pozwala na osiągnięcie wymaganej wysokości w aphelium, czyli dotarcie do celu podróży. Po rozpędzeniu sondy do odpowiedniej prędkości w peryhelium wyłącza się silniki i statek porusza się ruchem bezwładnym tak jakby był planetą krążącą wokół Słońca. W przypadku sondy Cassini wykorzystano dodatkowo tzw. asysty grawitacyjne, aby jeszcze zwiększyć prędkość sondy. Natomiast sondy takie jak Voyager 1 czy 2 muszą uzyskać prędkość ucieczki względem Słońca, aby opuścić Układ Słoneczny.
A zdjęcia mamy stąd, bo sondy nam je przesyłają za pomocą falach radiowych przy określonych częstotliwościach. Chyba nie myślałeś że Poczta Polska je dostarcza na Ziemię. Do komunikacji z sondami kosmicznymi pracującymi w US wykorzystuje się sieć anten Deep Space Network.
powiem krótko niewiem jakim cudem umknął ci fak że czasem planety są w jednej linii względem słońca pozatym to zdjęcie jest robione zza saturna więc w stronę słońca
ehh no fakt, czasami wystarczy tylko spojrzec z innej perspektywy... tez tam czasami chodze rozmyslac, super to wyglada polecam wszystkim ktorzy lubia dlugie spacery!
To zdjęcie i tak jest po obróbce komputerowej, zdjęcia które ma NASA są czarnobiałe, później graifcy w NASA nakładają kolory na takie zdjęcia, min. na podstawie temperatury jaka panuje na danym obiekcie itd. ;)
Rzecz gustu. Poza tym zdjęcie jako takie piękne może nie być, ale piękne mogą rzeczy, które z niego wynikają, jak ogrom wszechświata, jak to, że jesteśmy tylko pyłkiem, ogromne odległości, piękno natury...
pewnie gdybym tego ostatnio nie ogladal na discovery i nie widzial tego samego z zdjecia i tego samego opisu to bym pomyslal, ze autor jest bardzo spostrzegawczy... a tu psikus. Niestety. Zrodlo sie podaje
wszystkie dziwne komentarze,są jeszcze bardziej dziwne dlatego że http://apod.nasa.gov/apod/ap061016.html !!!!! Podal ktoś link źródłowy z NASA tem pe ch*je... Więcej szczymnijcie ryje i do nauki,a nie hejtujecie a guzik wiecie : ) jak zaczniecie fizyke w 4 klasie czy tam przyrode to może czegoś się nauczycie : )
ja pier*** czy wy ( chodzi mi o niedowiarków któzy myślą że to nieprawda ) , to jest prawdziw zdjęcie , ostatnio ogladałem discovery science i był taki program pt. "Jak działa wszechśiat " i pokazane było to zdjęcie , a raczej w tej stacji w takim programie nie kłamią wszechświat jest pełen dziwnych i fascynujących rzeczy o krórych ludzie nawet nie śnią , a wy pier** że to jest nie możiwe , poczytajcie troche , w necie albo poszukajcie jakichkolwiek informacji na temat wszechświata i dopiero wtedy piszcie że to niemożliwe czy coś , bo widze że większośc uzytkowników to dzieciaki które nie mają 10 lat i myślą że wszechśiat ogranicza sie do ziemi ksiezyca i słońca ...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 kwietnia 2011 o 10:57
Jak ktoś ma wąskie horyzonty, ograniczone przez klapki na oczach w postaci ignorancji, czy też czystej głupoty, to również jego wszechświat jest mały i ogranicza się tylko do jego podwórka.
Powiem tak.
Widzimy z ziemi inne planety,ktore sa ''za nami'' w ukladzie slonecznym, gdyz odbija sie od nich swiatlo sloneczne. te ktore ''sa przed'' nami sa malo widoczne jednakze jakby nie bylo widac je. Ziemia nie wysyla wlasnego swiatla wiec teoretycznie nie powinno bylo jej widac tak daleko.
Pozatym sonda w momencie robienia zdjecia byla z tylu saturna wiec ziemia powinna sie ''schowac'' za saturnem, lecz majac z jakiego kata bylo robione zdjecie Ziemia moze byc ustawiona tak ze saturn jej nie zaslania, lecz ziemia jako cialo niebieskie nie wysylajace swiatla nie odbija az tak swiatla azeby bylo wsatnie je zobaczyc tak daleko. Z marsa Ziemia wyglada mizernie a co dopiero z saturna. Uczeni dla zainteresowania spoleczenstwa mowia ze to Ziemia i kazdy w to wierzy, ze to cos niebywalego, niezwyklego a kasa sie kreci. Rownie dobrze to moze byc zlom kosmiczny znajdujacy sie blisko saturna i na tyle duzy azeby moc obcic swiatlo. BZDURA.
Stawiam na to, że ta kropka to Jowisz. Ziemia zakładając, że Słońce było z drugiej strony nie świeciłaby tak jasno a ponad to jest zbyt mała by z takiej odległości wyszła jako tak duży punkt. Saturn jest zdaje się o wiele większy a z Ziemi widać go jako maleńką kropkę, dużo mniejszą od tej.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
17 kwietnia 2011 o 11:39
ładny montaż, ale ta jasna plamka nie może być Ziemią z prostej przyczyny. Jeżeli Słońce jest zasłonięte przez Saturna to jest również dalej niż Ziemia, tak więc widoczna strona "ziemi" powinna być ciemna.
Dziękuję i dobranoc.
minettta - szczerze na początku też tak myślałem, jednak Ziemia krąży po orbicie i na tym zdjęciu nie ma przeszkód, żeby była ZA Słońcem, a wtedy odbije większość jego światła.
A nie wpadliście na pomysł, że Ziemia, Słońce i Saturn (w takiej kolejności) tworzą kąt o mierze ok. 90-150 st.? (czytaj słońce jest bliżej Saturna niż Ziemia) Wtedy są dobre warunki do odbijania światła przez Ziemię.
Jeśli to naprawdę Ziemia to to zdjęcie jest piękne. @inpheryo3 Nie zgodzę się z Tobą. Moim zdaniem jest po prostu lepiej widoczna, a poza tym Księżyc to teren zbadany a my możemy obserwować go co noc za oknem. Natomiast to zdjęcie pokazuje prawdziwy ogrom wszechświata, który tak na prawdę jest w zasięgu ręki. No bo jeśli jesteśmy na 'końcu' swojej ulicy i widzimy swój do to chyba nie jesteśmy tak daleko, a co jest dalej... tego na razie możemy się tylko domyślać. ;)
30 trylionów km... Jednak ździebko chyba za daleko pojechałeś. Obłok Oorta (zresztą hipotetyczny twór) ma granice oszacowane na odl. 100.000AU od Słońca, a więc 15 biliardów km :) Co jednak dalej jest dość pokaźną odległością...
Jeżeli ktoś twierdzi że ten punkcik na zdjęciu obok saturna to ziemia to proponuję wrócić do szkoły na lekcje fizyki. Zacznijmy od tego że między ziemią i saturnem mamy jeszcze 2 planety zwane mars i jowisz który de facto jest największą planetą w naszym US. Więc jeżeli ten punkt to ziemia to wciśnijcie pomiędzy ten punkt a saturna, jeszcze jowisza i tragedia ziemia zdeża się z jowiszem (a gdzie jeszcze mars.) Fajnie dowiedzieć się nowych rzeczy z dziedziny astronomi że ziemia jest satelitą jowisza, gratuluję odkrycia i powodzenia.
W tym linku wyjaśnienie dla wszystkich niedowiarków jak
możliwe jest takie zdjęcie. Najważniejsza jest biała kropka pokazująca Sondę Cassini (nie jest zachowana proporcja
chodzi o to, żeby ją było widać).
LINIE CZERWONE - powiedzmy widok Słońca z powierzchni Ziemii lub
Saturna
LINIE ZIELONE - cień rzucany przez Saturna na sondę
LINIA ŻÓŁTA - kierunek w którym była skierowana
kamera sondy.
Już pomińmy tutaj położenie orbit planet względem ekliptyki.
MaNiAcHoNdA - zgadzam się z Tobą.
Musisz wrócić na te lekcje i jeszcze raz dokładnie je przestudiować. Nawet na powyższym obrazku widać, że nic nie
trzeba upychać, żeby Układ Słoneczny "działał" jak powinien.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
17 kwietnia 2011 o 23:38
Specjalnie się zalogowałem, żeby dać Ci plusa za ten komentarz. Jeśli po obejrzeniu powyższego schematu ktoś nadal nie wierzy, że to zdjęcie jest prawdziwe, to znaczy, że jego mózg jest mniejszy niż Ziemia na tym zdjęciu...
rany co za idiotyzm dokładnie o tym samym było na jakimś programie bo oglądałem wszystko to samo tylko i wyłącznie troszeczkę zmieniony komentarz chamstwo to ja jutro wam w democie streszczę jakiś program na animal planet dam smutny komentarz i główna murowana :P jeszcze raz CHAMSTWO!!! powiadam
Ciekawe kto robił to zdjęcie :)Ciekawe kto robił to zdjęcie :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2011 o 11:46
kierowca autobusu.. przeciez pisze kto a raczej co..ehh
*jest napisane
e tam, z ksiezyca ziemia wyglada duzo lepiej :)
http://www.partnerstwodlaprzyszlosci.edu.pl/astronautyka/obrazki/recenzje/from%20the%20earth%20Ziemia.jpg
Ponad miliard kilometrów!? Sory, ale nawet gadka o kierowcy autobusu brzmi wiarygodniej.
Czemu Ziemia się świeci na tym zdjęciu?
ostatni raz oglądam demoty po jaraniu..
Widze swoj dom :D
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2011 o 11:08
http://www.wimp.com/planetsviewed/
@Frogy07, bo odbija promieniowanie słoneczne? Myślenie nie boli.
O kur*a dopiero teraz zauważyłem że źle zaparkowałem samochód ! Muszę lecieć !
Prawda czy nie, trzeba przyznać, że zdjęcie jest piękne, jak pewnie cały wszechświat...
wydaje mi sie czy wg. tego zdjecia ziemia znajduje sie pomiedzy pierscieniami saturna?
Podczas robienia tego zdjęcia siedziałem na kiblu. Pamiętam ten błysk flesza z okolic saturna.
do Ziutka
jaśli się lepiej przyjżec to widac jak siedzisz na tym kiblu PS.za***istą masz minę
Sorry, że tutaj daję odpowiedź, ale chciałem się zapytać kolegę o nicku GuitarSadam, czy Ty myślisz, że odległość między ziemią a Saturnem, jest jak podróż za miasto, że przejedziesz 100 km i już wydaję Ci się, że jest daleko?
Piękne zdjęcia
to żeby docenić nogi pewnych lasek mam patrzeć od dołu czy jak
chyba jesteś chory, Ziemia nie ma prawa być widoczna z takiej odległości :) Satelita też nie jest w stanie dolecieć tak daleko. bajki to sobie mozesz na pudelku pisac, dobranoc
Cóż, akurat to wszystko jest prawda. NASA wysłała sondę Cassini i w 2004 roku osiągnęła orbitę Saturna. Na początku myślano, że ów obiekt widoczny na zdjęciu to księżyc Saturna, jednak po czasie stwierdzono, że tylko Ziemia znajdowała się wtedy na tej lini.
Nie przesadzaj :) Zgadzam się z tym że to raczej nie Ziemia :P już szybciej Jowisz lub któryś z księżyców Saturna, ale co do SONDY, a nie satelity :P to są w stanie lecieć duuuużo dalej :) Prosty przykład Voyager 1 i 2 teraz są już bardzo daleko poza Układem Słonecznym :)
Mi nie musisz wierzyć ale zapytaj wujka Google :):)
to ciekawe z jaką prędkością musiała lecieć, skoro saturn od ziemi oddalony jest o ile, 1,5 miliarda km ?
a kto mówi o satelicie? o sondach kosmicznych nie słyszano?
Rick00 około 68 tysięcy km/h... wystarczyło poguglować. W kosmosie nie ma oporu powietrza więc można przyspieszać do niezłych prędkości
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2011 o 1:03
przeciez z Ziemi widac Saturna to czamu z Saturna wg ciebie widac Ziemi?
@Rick00- denerwują mnie tacy pseudo naukowcy. Kto ci to powiedział?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2011 o 12:14
Rick00, ty odebrałeś Ziemi to prawo do bycia widoczną z takiej odległości?
saturn jest oddalony od ziemi o 1 199 000 000 km i nie widac go z ziemi. jest od niej 9 razy wiekszy totez absurdalne jest stwierdzenie ze ziemie widac z saturna. a satelity dolecialy juz na saturna.
Jak zwykle znajdzie się specjalista ;] ale mimo wszystko argumenty StasiaTKD są logiczne i autor komenta dostaje ode mnie plusa. A jeśli demot jest fake'iem, to słaby sposób na dostanie się na główną ;/
Przykro mi Cię uświadamiać Saturna widać z Ziemi... i to gołym okiem, że tak powiem :P
potwierdzam, Saturna widac z Ziemi kilka tygodni temu namierzyłem go moim teleskopem (widac go gołym okiem )i byłem w stanie dostrzec bez problemu jego pierścienie
seba076 skoro widać go gołym okiem to p ch*ja teleskopem go namierzałeś ? :)
@MichuL- chyba po to żeby go było widac jeszcze lepiej, logiczne nie?
StasioTKD, to ciekawe co ogladam w bezchmurne niebo jak nie Saturna? To moze to jest UFO?
1. Saturn jest widoczny gołym okien z Ziemi. Z Polski niemalże przez cały czas (od listopada do sierpnia).
2. Odległość Saturna od Ziemi jest różna, zależnie od ich aktualnego miejsca na orbitach. Różnica półosi wielkich (odległości od Słońca) to 8.54AU, czyli trochę ponad 1.25mld km.
3. Na zdjęciu faktycznie jest widoczna Ziemia. http://www.oa.uj.edu.pl/apod/apod/ap060927.html
Ech, proszę naprawdę, poszukajcie chwilę informacji zanim zaczniecie "To niemożliwe, to bajki, MINUS, przestań bredzić". Poza tym to nie jest SATELITA, tylko SONDA BADAWCZA.
Ależ Cassini jako sonda kosmiczna, krąży po orbicie Saturna, a więc jest jego sztucznym satelitą. Co do tego czy to
Ziemia jest tam widoczna to nie wiem, ale widok Ziemi z orbity Saturna jest możliwy i nie ma w tym nic niezwykłego (no może poza samy widokiem naszego maleńkiego świata...) Dla przykładu wpiszcie sobie w google "Pale Blue Dot" to "słynna" fotografia Ziemi wykonana z odległości ponad 6 mld km przez sondę kosmiczną Voyager 1, która z kolei znajduje się już ponad 17 mld km od Słońca i jest najodleglejszym obiektem wysłanym w przestrzeń kosmiczną przez człowieka.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2011 o 1:00
Oby więcej osób takich jak Sestogrado, które faktycznie mają coś do powiedzenia :)
A ja mam takie ciekawskie pytania: skąd oni biorą energię na to, by wysłać takie obiekty tak daleko? Nie chcę sobie wyobrażać ile trzeba paliwa, ale może tutaj jest na to inny sposób. Drugie: skoro te obiekty są ciągle poza ziemią, to jakim cudem MY mamy zdjęcia? :F
To kwestia odpowiednio silnej rakiety. Sondę Cassini-Huygens wyniosła rakieta Titan 4 Centaur, najsilniejsza wersja rakiet tej serii. Jeśli chodzi o planety wewnętrzne zazwyczaj wykorzystuje się tzw. transfer Hohmmana. W przypadku planet zewnętrznych lot po trajektorii Hohmmana zajmuje lata. Sondę wysyła się po orbicie która jest orbitą okołosłoneczną, wysokość w peryhelium orbity to odległość Ziemia-Słońce, a w aphelium odległość Słońce-planeta cel podróży. Silniki rakietowe rozpędzają sondę do wymaganej prędkości w peryhelium, która pozwala na osiągnięcie wymaganej wysokości w aphelium, czyli dotarcie do celu podróży. Po rozpędzeniu sondy do odpowiedniej prędkości w peryhelium wyłącza się silniki i statek porusza się ruchem bezwładnym tak jakby był planetą krążącą wokół Słońca. W przypadku sondy Cassini wykorzystano dodatkowo tzw. asysty grawitacyjne, aby jeszcze zwiększyć prędkość sondy. Natomiast sondy takie jak Voyager 1 czy 2 muszą uzyskać prędkość ucieczki względem Słońca, aby opuścić Układ Słoneczny.
A zdjęcia mamy stąd, bo sondy nam je przesyłają za pomocą falach radiowych przy określonych częstotliwościach. Chyba nie myślałeś że Poczta Polska je dostarcza na Ziemię. Do komunikacji z sondami kosmicznymi pracującymi w US wykorzystuje się sieć anten Deep Space Network.
@Sestogrado- z ust mi to wyjąłeś, aż się uśmiech rysuje na twarzy jak widzę, że ktoś się interesuje tym co ja :)
Z Saturna Ziemia faktycznie jest piękna, jeszcze tylko perspektywa z Plutona i się zakocham wow
Może się mylę, ale czy słońce nie jest z naszej perspektywy z przodu? Tzn co Ziemia robiłaby za Saturnem?
Słońce na tym zdjęciu jest zaćmione przez Saturna - to znaczy, że również jest za nim. Automatycznie Ziemia również wtedy jest bliżej Słońca.
powiem krótko niewiem jakim cudem umknął ci fak że czasem planety są w jednej linii względem słońca pozatym to zdjęcie jest robione zza saturna więc w stronę słońca
ehh no fakt, czasami wystarczy tylko spojrzec z innej perspektywy... tez tam czasami chodze rozmyslac, super to wyglada polecam wszystkim ktorzy lubia dlugie spacery!
Ta ziemia to bzdura, przynajmniej odległość. Miliard km to w skali kosmicznej bardzo mało. Ale mogę się mylić
Faktycznie bardzo piękna ziemia, nigdy sobie jej tak pięknej nie wyobrażałem. Gdyby jeszcze ten brzydal Saturn nie psuł całego widoku.
Czemu nikt mnie nie ostrzegł! Zamknęłam oczy :(
Zdjęcie w dużej rozdzielczości http://whyfiles.org/wp-content/uploads/2009/02/saturn-in-eclipse.jpg ;)
To zdjęcie i tak jest po obróbce komputerowej, zdjęcia które ma NASA są czarnobiałe, później graifcy w NASA nakładają kolory na takie zdjęcia, min. na podstawie temperatury jaka panuje na danym obiekcie itd. ;)
pytanie tylko wg kogo to zdjęcie jest piękne... bo mnie nie zachwyca
Rzecz gustu. Poza tym zdjęcie jako takie piękne może nie być, ale piękne mogą rzeczy, które z niego wynikają, jak ogrom wszechświata, jak to, że jesteśmy tylko pyłkiem, ogromne odległości, piękno natury...
Pasożyt !tylko zarobić, przeżreć i przepić, a cud stworzenia świata masz w d..
jakiego stworzenia? Co go niby stworzyło?
pewnie gdybym tego ostatnio nie ogladal na discovery i nie widzial tego samego z zdjecia i tego samego opisu to bym pomyslal, ze autor jest bardzo spostrzegawczy... a tu psikus. Niestety. Zrodlo sie podaje
http://apod.nasa.gov/apod/ap061016.html - źródło.
Nawet dobrze wyszedłem. Takie tam...
Ten na ziemi trzeci od lewej w Europie to ja ! :)
siedzisz w księżycu Jowisza?! 0_o
"fotoszop" napisałeś fonetycznie ale dobry demot :)
jak to jest Ziemia to ja zostanę zakonnicą xD
A więc idź i głoś Słowo Boże godnie!
I nie było tego ku**a widać z ziemi !?
wszystkie dziwne komentarze,są jeszcze bardziej dziwne dlatego że http://apod.nasa.gov/apod/ap061016.html !!!!! Podal ktoś link źródłowy z NASA tem pe ch*je... Więcej szczymnijcie ryje i do nauki,a nie hejtujecie a guzik wiecie : ) jak zaczniecie fizyke w 4 klasie czy tam przyrode to może czegoś się nauczycie : )
Nie ma to jak discovery,nie? ; )
a myslalem ze to moj monitor jest uwalony
Jedyne co jestem w stanie powiedzieć to ja pie***lę
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2011 o 10:56
ja pier*** czy wy ( chodzi mi o niedowiarków któzy myślą że to nieprawda ) , to jest prawdziw zdjęcie , ostatnio ogladałem discovery science i był taki program pt. "Jak działa wszechśiat " i pokazane było to zdjęcie , a raczej w tej stacji w takim programie nie kłamią wszechświat jest pełen dziwnych i fascynujących rzeczy o krórych ludzie nawet nie śnią , a wy pier** że to jest nie możiwe , poczytajcie troche , w necie albo poszukajcie jakichkolwiek informacji na temat wszechświata i dopiero wtedy piszcie że to niemożliwe czy coś , bo widze że większośc uzytkowników to dzieciaki które nie mają 10 lat i myślą że wszechśiat ogranicza sie do ziemi ksiezyca i słońca ...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2011 o 10:57
Jak ktoś ma wąskie horyzonty, ograniczone przez klapki na oczach w postaci ignorancji, czy też czystej głupoty, to również jego wszechświat jest mały i ogranicza się tylko do jego podwórka.
http://img188.imageshack.us/img188/4545/1250543539byjurasss.jpg
Fotoszop nie jest zadowolony tym faktem......
Powiem tak.
Widzimy z ziemi inne planety,ktore sa ''za nami'' w ukladzie slonecznym, gdyz odbija sie od nich swiatlo sloneczne. te ktore ''sa przed'' nami sa malo widoczne jednakze jakby nie bylo widac je. Ziemia nie wysyla wlasnego swiatla wiec teoretycznie nie powinno bylo jej widac tak daleko.
Pozatym sonda w momencie robienia zdjecia byla z tylu saturna wiec ziemia powinna sie ''schowac'' za saturnem, lecz majac z jakiego kata bylo robione zdjecie Ziemia moze byc ustawiona tak ze saturn jej nie zaslania, lecz ziemia jako cialo niebieskie nie wysylajace swiatla nie odbija az tak swiatla azeby bylo wsatnie je zobaczyc tak daleko. Z marsa Ziemia wyglada mizernie a co dopiero z saturna. Uczeni dla zainteresowania spoleczenstwa mowia ze to Ziemia i kazdy w to wierzy, ze to cos niebywalego, niezwyklego a kasa sie kreci. Rownie dobrze to moze byc zlom kosmiczny znajdujacy sie blisko saturna i na tyle duzy azeby moc obcic swiatlo. BZDURA.
Chyba Słońce nie Ziemia...
Stawiam na to, że ta kropka to Jowisz. Ziemia zakładając, że Słońce było z drugiej strony nie świeciłaby tak jasno a ponad to jest zbyt mała by z takiej odległości wyszła jako tak duży punkt. Saturn jest zdaje się o wiele większy a z Ziemi widać go jako maleńką kropkę, dużo mniejszą od tej.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2011 o 11:39
Zasadniczo to 13.7mld ly. Co jeszcze bardziej potwierdza tezę poprzednika ;>
A ja na początku myślałem, że mam brudny ekran
Widzę siebie!
ładny montaż, ale ta jasna plamka nie może być Ziemią z prostej przyczyny. Jeżeli Słońce jest zasłonięte przez Saturna to jest również dalej niż Ziemia, tak więc widoczna strona "ziemi" powinna być ciemna.
Dziękuję i dobranoc.
minettta - szczerze na początku też tak myślałem, jednak Ziemia krąży po orbicie i na tym zdjęciu nie ma przeszkód, żeby była ZA Słońcem, a wtedy odbije większość jego światła.
A nie wpadliście na pomysł, że Ziemia, Słońce i Saturn (w takiej kolejności) tworzą kąt o mierze ok. 90-150 st.? (czytaj słońce jest bliżej Saturna niż Ziemia) Wtedy są dobre warunki do odbijania światła przez Ziemię.
A myślałam, ze mam brudny monitor.
Raczejchybanie..
Wszyscy na świecie zapalili światło...
o kur**.. :o a myślałam że to znowu jakiś syf na monitorze więc olałam bo taki mały, a to kurde Ziemia jest! xD
mam pytanko
gdyby ziemia była 1000x większa i dystans do niej z saturna również był 1000x większy to by wyglądała tak samo na tym zdjęciu?
nie jest mozliwe aby stamtad sonda zobaczyla Ziemie. Prędzej Jowisz byłby widoczny
Masz mniejszy mózg niż ziemia na tym zdjęciu.. Jowisz mógł być w innym miejscu -.-
ziemia się swieci :D
Dla niedowiarków: http://www.jpl.nasa.gov/news/features.cfm?feature=1223
Nagle poczułam się bardzo malutka ;)
kto by pomyślał, że na tej małej świecącej plamce taki bal murzynów mamy :)
Jeśli to naprawdę Ziemia to to zdjęcie jest piękne. @inpheryo3 Nie zgodzę się z Tobą. Moim zdaniem jest po prostu lepiej widoczna, a poza tym Księżyc to teren zbadany a my możemy obserwować go co noc za oknem. Natomiast to zdjęcie pokazuje prawdziwy ogrom wszechświata, który tak na prawdę jest w zasięgu ręki. No bo jeśli jesteśmy na 'końcu' swojej ulicy i widzimy swój do to chyba nie jesteśmy tak daleko, a co jest dalej... tego na razie możemy się tylko domyślać. ;)
30 trylionów km... Jednak ździebko chyba za daleko pojechałeś. Obłok Oorta (zresztą hipotetyczny twór) ma granice oszacowane na odl. 100.000AU od Słońca, a więc 15 biliardów km :) Co jednak dalej jest dość pokaźną odległością...
To jest ziemia? A myślałem że już mi mucha zdążyła nasrać na monitor....
Oo faktycznie, widze nawet siebie...
odkup mi monitor! myslalem ze mi robal łazi !!!
Jak może być widać ziemie z takiej odległości skoro z ziemi nie widać saturna a jest... w ch... większy?
Jeżeli ktoś twierdzi że ten punkcik na zdjęciu obok saturna to ziemia to proponuję wrócić do szkoły na lekcje fizyki. Zacznijmy od tego że między ziemią i saturnem mamy jeszcze 2 planety zwane mars i jowisz który de facto jest największą planetą w naszym US. Więc jeżeli ten punkt to ziemia to wciśnijcie pomiędzy ten punkt a saturna, jeszcze jowisza i tragedia ziemia zdeża się z jowiszem (a gdzie jeszcze mars.) Fajnie dowiedzieć się nowych rzeczy z dziedziny astronomi że ziemia jest satelitą jowisza, gratuluję odkrycia i powodzenia.
http://img148.imageshack.us/img148/3389/zdjeciege.jpg
W tym linku wyjaśnienie dla wszystkich niedowiarków jak
możliwe jest takie zdjęcie. Najważniejsza jest biała kropka pokazująca Sondę Cassini (nie jest zachowana proporcja
chodzi o to, żeby ją było widać).
LINIE CZERWONE - powiedzmy widok Słońca z powierzchni Ziemii lub
Saturna
LINIE ZIELONE - cień rzucany przez Saturna na sondę
LINIA ŻÓŁTA - kierunek w którym była skierowana
kamera sondy.
Już pomińmy tutaj położenie orbit planet względem ekliptyki.
MaNiAcHoNdA - zgadzam się z Tobą.
Musisz wrócić na te lekcje i jeszcze raz dokładnie je przestudiować. Nawet na powyższym obrazku widać, że nic nie
trzeba upychać, żeby Układ Słoneczny "działał" jak powinien.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2011 o 23:38
Specjalnie się zalogowałem, żeby dać Ci plusa za ten komentarz. Jeśli po obejrzeniu powyższego schematu ktoś nadal nie wierzy, że to zdjęcie jest prawdziwe, to znaczy, że jego mózg jest mniejszy niż Ziemia na tym zdjęciu...
Niesamowite...
Widok nie z tej ziemi.
rany co za idiotyzm dokładnie o tym samym było na jakimś programie bo oglądałem wszystko to samo tylko i wyłącznie troszeczkę zmieniony komentarz chamstwo to ja jutro wam w democie streszczę jakiś program na animal planet dam smutny komentarz i główna murowana :P jeszcze raz CHAMSTWO!!! powiadam
",,,,,,..." - masz przecinki i kropki, powklejaj sobie.
Rzeczywiście, teraz dopiero dostrzegłem piękno Naszej Planety.
Takie tam z Ziemią
Na pierwszy rzut oka wygląda jak płyta CD :D
a czemu taki jasny punkt akurat?
a ja myślałem, że to kórz na moim monitorze ;D
TAKIE TAM "ZZA SATURNA"