Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
4172 4584
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
D Deny25
-1 / 7

Bardzo trafny demotywator... Mam nadzieję, że trafi na główną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar crypto
-2 / 8

Ja też nie rozumiem...można prześwietlić jedną klatkę ale nie całą klisze. Przynajmniej w moim zenicie :] Za to smiena fotki pod słońce też wychodziły, oczywiście przepalone miejscami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Malinowa95
+2 / 12

i tu się mylisz drogi autorze demotywatora... mam 16 lat i wiem o co chodzi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rooster
0 / 4

Ogólnie powiem tak: sam demotywator jest mocno uogólniony, ale oddaję głębie sentymentu do klisz i innych staroci tego typu ;) Sam mam Zenita ET z paroma lufami i odkąd nim robię zdjęcia, nie zamieniłbym go na żadną cyfrę ;) A gwoli sprostowania w dyskusji o prześwietlaniu, która tam na dole się nawiązała - pod słońce można też robić zdjęcia, jednak trzeba dać dużą wartość przesłony, zawyżyć odczyt światłomierza i dać krótsze naświetlanie. Oczywiście to wszystko z wyczuciem i wprawą. Te wszystkie zachody słońca z czarnymi sylwetkami nawet na demotach - myślicie że analogiem tak się nie da?.. ;) Da się, tylko trzeba troszkę poeksperymentować ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P przemo11
+2 / 4

szczerzeto ja mam 21 i dalej nie wiem na jakiej zasadzie idzie to naświetlić tzn pamiętam to i jest to dla mnie również sentymentalen!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar action5
+2 / 2

Kiedys po ciemku ogladało sie obrazki z bajek na scianie podswietlajac klisze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lacrimosa1995
0 / 0

Malinowa95- podobnie jak ja, to nie było aż tak dawno...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar crypto
+1 / 1

@Rooster zachody słońca są akurat proste, w końcu postać z zasady jest niedoświetlona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bredny
0 / 0

Mam gdzieś w szafie jedną taśmę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wintermute
-2 / 2

a własnie że nie. Prześwietlić znaczyło w tym zdaniu to samo co przepalić dzisiaj. Znaczy spadek kontrastu całej fotki fotki, wpalone (prześwietlone) fragmenty zdjęcia.

Jak jakąkolwiek cyfrą zrobisz dzisaj zdjęcia pod słońce to też prześwietlisz i efekty beda zasadniczo takie same jak na filmie (no może poza solaryzacją)

Tak to już jest - plawicie sie w sentymentach,wszystko interpretujecie jak wam wygodniej a o temacie niewiele (gówno) wiecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gregor98
0 / 0

to WOGOLE NIE PRAWDA!!!!! MAM 12 lat!!!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ robie zdjecia aparatem analogowym lustrzanka zenit 12xp i zreszta wiele moich znajomych tez wie co to i jak sie tym oblusgiwac...... ale co do ofensywnyrondel.... całkowita racja omg..... niby dzieci nic nie wiedza.... moim zdaniem tego tu nie powinno byc...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hiper
0 / 6

Chcesz nauczyć się robić zdjęcia? Kup analoga...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M muuminkowa
+2 / 4

nie rozumiem czemu są minusy.. taka jest prawda. wiadomo, w lustrzance mozna zrobic tryb manualny, no ale niestety wiekszosc pseudofotografek (tak, zazwyczaj są to dziewczyny) robi wszystko na automacie. ...a co do demota, to choc teraz uzywam juz cyfrowego sprzetu i zdjecia najczesciej robie pod słońce, to to utrapienie pamietam :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H harcerzka63
0 / 0

@Muminkowa
Taak, masz rację - znam sporo pseudofotografek, które mają lustarznkę cyfrową, a nawet nie wiedzą czym jest przesłona i czas naświetlania. Najwyraźniej wychodzą z założenia że aparat sam robi zdjęcia..

Co do demota: ja sama mam 15lat i choć wychowałam się w świecie cyfrówek nie jestem ignorantką... :) Zrozumiałam demota. Autor użył ogólników.. Trudno ;) Mam utrudniony dostęp do analogów, ale cóż, takie czasy. A prześwietlanie zdjęć pod słońce... Już tysiąc osób to tłumaczyło, nie będę kolejna :p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olutek
0 / 0

Mam 17 lat i wychowywałam sie przed analogach, więc chyba ciebie cos ominęło w życiu. Trudny dostęp do analogów? Myślę że każdy dziadek ma w piwnicy jakąś Smienę, a z wywołaniem dzisiaj nie ma problemów. Analogia jest nadal stosowana przez dobrych fotografów .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Previousgod
0 / 2

Ale chodzi o to, że pod słońce zdjęcie nie wyjdzie, bo film, czyli ta klatka, będzie prześwietlony, ale nie w całości, tylko powstanie jedna wielka biała plama, a nie, że cała klisza pójdzie się cykać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomeeek07
-4 / 4

Mówi się "naświetlisz", a nie "prześwietlisz". Zresztą kliszy nigdy się nie powinno wyciągać. Później można już tylko do kosza wyrzucić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rooster
0 / 2

naświetlasz każdą kolejną klatkę kliszy. prześwietlając klatkę, sprawiasz że
zdjęcie jest za jasne, "przepalone". rozumiem że chodzi ci o wyciąganie przed zwinięciem rolki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 maja 2011 o 22:23

D Damian98310
-5 / 5

ee kto tam teraz używa klisz ;D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DarkReality
-3 / 5

no i co z tego, że nie zrozumieją? Przypominasz mi moją mamę, też tak czasami marudzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jagusiaxdy
0 / 4

demot:Dobrze to pamiętam:Bo tak zmarnowałam zdjęcia ze swojej komunii

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fcsid
-1 / 5

pod tym demotem będzie dużo komentarzy, tak więc pozdrawiam kolejną osobę która to czyta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aleksander55
-4 / 6

Mam 13 lat i dokładnie wiem o co chodzi sam miałem taki!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J julka4815
-1 / 3

To nie prawda że większość nie wie o co chodzi, mam 16 lat i wiem doskonale co to znaczy, mozna robić zdjecie pod światło, a wyjęcie kliszy przed wywołaniem jest głupotą bo rzeczywiście sie naświetla. Aparatem analogowym mozna często zrobić lepsze zdjęcie niż lustrzanką cyfrową, żadna lustrzanka cyfrowa nie ma takiej rozpiętości tonalnej jaką mozna uzyskać aparatem analogowym ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kruuufka
+1 / 1

Miło wiedzieć że jesteś naszym dzieckiem :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
9 90kudlacz
0 / 0

Po za tym ja mam dopiero 21 lat, zatem moje dzieci już tego nie doświadczą;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GoodBad
+1 / 1

Się człowiek napstrykał zdjęć, a w ostatnim dniu otwarł aparat i tyle było z pamiątki :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olutek
-1 / 1

AJk się otworzy to cały film sie nie naświetli wiec kilka zdjęc zawsze jeszcze jest :3

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cometto
+1 / 3

Autor też nie rozumie o so chodzi, bo na zdjęciu jest klisza NIEDOŚWIETLONA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jackko
+2 / 2

Dokładnie!
Na dobrą sprawę, po wywołaniu dostalibyśmy 24 lub 36 czarnych odbitek.
A poza tym-jak się robiło zdjęcia na kliszy, i później wywołanie i zrobienie odbitek kosztowało, a nie dało się nieudanych zdjęć skasować aby je poprawić-to się nauczyło szacunku do robienia zdjęć. Klisza uczyła myślenia przed robieniem zdjęcia. Obecnie wiele osób, które zaczęły od cyfrówki pstryka wszędzie i wszystko często na idiotycznych ustawieniach aparatu uzyskując przepalone lub niedoświetlone zdjęcia na których nic albo prawie nic nie widać. Oni je robią-ich problem, że będą mieli byle jaką pamiątkę, ale często widzę zdjęcia "nocne" zrobione w sytuacji, gdzie ja obok uzyskuję ewidentnie np wieczorne zdjęcie, a sam uważam, że nie zbyt dobrze umiem robić zdjęć.
Dano temu znajomy miał cyfrówkę i robił zdjęcia bardziej niż hurtowo-ani to było później ciekawe ani przyjemne, jak się oglądało 20 zdjęć zrobionych w odstępie pojedynczych sekund. Bo jeżeli gdzieś inni robili 10-20 zdjęć a on miał 350-to jak to oglądać, skoro między nimi różnicy prawie nie było a często były tak skadrowane, że ręce opadały?
Się rozpisałem ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar weesee
+1 / 1

cometto, mylisz się, na zdjęciu jest prześwietlona, to jest slajd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Szmatrix
0 / 0

To nie chodzi o prześwietlenie filmu tylko o widoczność fotografowanych obiektów. Oczywiście ktoś powie, że zdjęcie pod słońce może wyjść zajebiste i jest to prawdą pod warunkiem, że potrzebne nam zdjęcie artystyczne, a nie grupowe rodzinne z komunii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 maja 2011 o 21:42

avatar minutatrzydziesci
0 / 0

wystarczy pójść na zawód związany z fotografią (mój-fototechnik) a będziecie to słyszeć co rusz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pacyfista2012
0 / 0

Mam mózg tak przeżarty przez kwejka, że naturalnie brakowało mi"Kur*o" albo "Nie pod słońce dziwko, bo film prześwietlisz! " xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mrocznowlosa
0 / 0

Może Twoje, jeśli je tego pozbawisz, kupisz pierwszą lepszą cyfrówkę i stwierdzisz, że i tak nie zrozumieją. Sama pewnie zaliczam się do pokolenia tych "waszych dzieci" i sobie wypraszam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
0 / 0

"Nasze dzieci" z dużym prawdopodobieństwem będą odkrywać "analoga" na nowo. Technika cyfrowa - czysta funkcjonalność, wyprana z wszelkiego klimatu musi się w końcu przejeść. My ją doceniamy ze względu na skok jakościowy w stosunku do NAJTAŃSZYCH magnetofonów, magnetowidów, idiotenkamer na film. Przyszłe pokolenia tę nową lepszą jakość dostaną jako standard i z pewnością zechcą poszukać czegoś INNEGO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kuakrzys
0 / 0

Cudowne czasy :) Dzięki za przypomnienie ich!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar switek
+1 / 1

będą się uczyć o tym na historii...smutne takie piękne czasy minęły jak jeden dzień :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aikone
+2 / 2

"Nie pod słońce, bo matrycę uszkodzisz!" ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nolispe
0 / 0

Pamiętam na wycieczce szkolnej do Krakowa i Zakopanego w podstawówce. W trakcie wycieczki skończył mi się film w aparacie więc poprosiłam koleżankę ze starszej klasy, by założyła mi nowy, bo bałam się prześwietlić kliszę... Robiłam duuuużo zdjęć, Wawel, Bazylika, potem góry, oj cały film wypstrykałam. Po powrocie do domu, poprosiłam mamę by szybko wywołała zdjęcia bo nie mogłam się doczekać by je obejrzeć. Mama wróciła ze zdziwioną miną, okazało się, że cała klisza była prześwietlona, nie było ani jednego zdjęcia. Myślałam, że uduszę koleżankę, strasznie byłam zawiedziona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 maja 2011 o 0:23

avatar Eleonora
0 / 0

hmmm, a to nie zdjęcie wychodziło prześwietlone od zrobienia go pod słońce? Film się nie prześwietlał od czegoś takiego, tylko jak się kliszę wyciągało samemu i niedokręciło...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JMP
0 / 0

Ale ten film nie jest wyciągnięty i w ten sposób prześwietlony, bo marginesy klatek i odstępy pomiędzy nimi są ciemne. Więc znaczy że ktoś poprześwietlał wszystkie klatki robiąc zdjęcia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Anonimowski
-1 / 1

Taśma rządzi!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raval87
0 / 0

eee tam, jak się będą interesowały nie tylko WoWem to raczej jest nadzieja...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RIPek
0 / 0

Ja nie mam dzieci a wiem o co chodzi wiec następnym razem nie postarzajcie rocznika 91 oraz 92 :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kameleon041
0 / 0

Mój 7 letni synek ostatnio mnie zapytał:Mamusiu co to jest klisza??? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JMP
0 / 0

I podejrzewam, że mu źle odpowiedziałaś... Klisza fotograficzna jest sztywna (najczęściej materiał światłoczuły jest naniesiony na szkło). To, co widać na zdjęciu, to jest błona fotograficzna, nie klisza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W worwing
0 / 0

to zamiast cyfry kup mu/jej aparat na klisze. jezu. co za problem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar julkusiowa
+1 / 1

Minus za kłamstwo. Fotografia analogowa, jak i lomografia w ostatnich latach zyskała ogromną popularność i zajmują się nią w większości młodzi ludzie. Zajrzyjcie chociaż na takie strony jak flickr czy lomography.com - na flickru jest pełno grup takich jak "I shoot film", "Film cameras only" czy "I HATE DIGITAL", natomiast WSZYSTKIE zdjęcia w galerii na lomography.com są zrobione wyłącznie aparatami na kliszę. Szkoda, że ludzie przez lenistwo wyrabiają sobie smutne zdanie na temat młodzieży, która według nich nie ma żadnych zainteresowań, a powrót do lat 70, 80 to dla nich "ŻaaLLL" i "Sia@@r@". Pozdrawia nastolatka zakochana w fotografii analogowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 maja 2011 o 12:10

avatar olutek
+1 / 1

The future is analogue

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 maja 2011 o 18:20

R rimoxer
+1 / 1

No ja pamiętam jak z tatą w Hiszpani byłem i aparat z kliszą przestał działać. Otworzyłem a ojciec wydarł morde tak, że się popłakałem :P
Gratki za Głowną

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BaniXxx19
0 / 0

Ja mam 14 lat i pamiętam. :3

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K keert
0 / 0

też mam 16 lat i też pamiętam. cudowne lata. Klisze! ;-) +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gitarzystkaxD
0 / 0

mam 16 lat i nie wypowiem się na temat tego demota. Interesuję się fotografią więc robię zdjęcia Canonem, Nikonem, Kodakiem i analogowym Omilmusem i Zenitem E. Jeszcze nigdy nie słyszałam, żeby można było prześwietlić kliszę robieniem zdjęcia pod słońce. W taki sposób można nadświetlić zdjęcie, lub po prostu obiekt wyjdzie ciemny. Takie coś może zrobić się też w lustrzance cyfrowej jak się źle ustawi jasność i flesh i zrobi się zdięcie np. na tle okna, lub pod słońce. Kliszę można naświetlić jak się otworzy pokrywę aparatu na świetle. Jak widać to ty nie wiesz co znaczy to zdanie, a demot jest całkowicie nie trafiony. Wiem, że jeżeli będę miała dzieci to nawet one będą wiedziały co to jest aparat analogowy i klisza, bo bardzo mnie to interesuje i uważam, że jest to świetna rzecz. Mam nadzieję, że uda mi się zarazić tym także je bo zdjęcia to najlepsza pamiątka jaką można mieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fgorski
-1 / 1

Mam 11 lat i wiem o co chodzi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cudi0
0 / 0

Mam 16 lat i pamiętam i wiem o co biega.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tesori88
0 / 0

a ja miałem kodaka :) fajne czasy były :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Maciejly
0 / 0

yyyyyy, ale o co chodzi? ;-p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem