Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1416 1759
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
P Piotyr
+12 / 20

No niezbyt. Może rozrysuj sobie mnożenie 17x18, albo 18x19. Ten sposób ładnie wygląda tylko wtedy, jeżeli mnożymy liczby składające się z cyfr od 1 do 4, góra 5.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Piotyr
+5 / 7

Do jeykey1543: Osobie, która potrafi mnożyć, niepotrzebny jest taki sposób. Można rozbić na części i zsumować. Przykład: 18*10+9*10+9*8. Cały sens tego demotywatora to unikanie mnożenia w pamięci, a jak sam widzisz, nie da się tego uniknąć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar edytaa987
0 / 2

Piotyr, można mnożyć wszystkie liczby. Tak jak np. dodajesz pisemne i "przenosisz" cyferkę w określone miejsce, tak samo tutaj coś gdzieś się przenosi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kamilex5284
+8 / 14

ciekawe jak pomnoży 13745784994 x 26452654 chyba im zbraknie kredek :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mentor
+40 / 44

A nie lepiej: 13x12 = 13x10 + 13x2 = 130 + 26 = 156? Sam tak mnożę duże liczby i wychodzi to chyba szybciej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 stycznia 2013 o 22:05

M miodowe
0 / 4

ale dle powyżej 20 inaczej wychodzi. Pewnie jest jakiś algorytm na to. Bo np spróbowałam pomnożyć 14*23 powinno wyjść 322 a mi wyszło 2,11,12. zsumowałam to jaki do liczb pojedynczych i jest 223, więc moze to odwrotność. Ciekawi mnie to.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Aydy
+5 / 9

dobrze wychodzi: 2 setki, 11 dziesiątek 12 jednostek czyli razem 322

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M miodowe
+12 / 12

aaaa więc to tak działa... wszystko jasne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamil062
+1 / 1

Jak masz liczby dwucyfrowe: 2, 11, 12 robisz tak, że cyfrę znajdującą się najbardziej po lewej stronie dodajesz do poprzedniej i robisz tak dopóki nie wyjdą same cyfry, czyli zasada działania jest taka: 2,11,12 -> 2+1,1,12 (jedynkę z 11 dodajesz do 2) -> 3,1,12 -> 3,1+1,2 (jedynkę z 12 dodajesz do 1) -> 3,2,2. W tym momencie masz 322 ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I ihavenothing
+2 / 4

ja np. używam kalkulatora, jest chyba najszybciej, no ale może się mylę :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I iskierkawow
0 / 0

Jeśli masz 2,11,12 robisz tak:
(piszesz od końca wynik) 2 (jedynka która ci została z 12 dodajesz do 1 od końca) czyli masz 2 (jedynka która ci pozostała z 11 dodajesz do pierwszej cyfry 2 i uzyskujesz wynik 3) masz 3. Czyli łączny wynik czytając od końca (mojego zapisu) to 322.
Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zoarix
+6 / 10

Tak czy siak kombinatoryka ma swoje silnie, i to mi nic nie pomoże :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 stycznia 2013 o 16:39

avatar Imperfecta
-3 / 17

Skoro nie pomorze to może mazury?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zoarix
+6 / 10

Mazury odpadają, wolę tereny górzyste.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kiciulek90
-1 / 5

szybciej w pamieci niz tymi kreskami. po to tez mamy swoj sposob by nie musiec sie uczyc kolejnych udziwnionych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dawidp44
0 / 4

Pamietajcie, że takie działania wykonują maluchy w wieku 5-7 lat. My dorośli możemy pomądrzyć się jak to łatwo idzie nam mnożenie w pamięci. Czy jako kilkuletnie dzieci mnożyliśmy ze sobą wysokie liczby? A może dodawaliśmy 4+5, 7+9 posługując się przy tym kasztanami lub jabłkami? No właśnie moi mili :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A AniaaaxD
+4 / 6

mooz - Ty to jesteś...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Yardash
+2 / 2

@kamil789456123 - obecnie nauka najprostszego mnożenia, czyli liczb jednocyfrowych, zaczyna się w 2 klasie szkoły podstawowej, czyli w wieku 8 lat. Wychodzi, że wg ciebie niemal wszystkie 5-8-letnie dzieci są upośledzone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Yardash
0 / 2

Szczerze mówiąc to nie pamiętam tak zamierzchłych czasów. Ale tabliczki mnożenia to mnie raczej nie uczyli. I nie widzę sensu w uczeniu jej dziecka w wieku przedszkolnym - w szkole go nauczą wystarczająco dobrze, a na lekcjach nie będzie się nudzić, bo już to umie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar NightAnasazi
+2 / 2

@Yardash i to jest własnie to dzisiejsze chowanie skretyniałych niewolników, gdzie w przedszkolu się paragrafem straszy jeśli uczą czytać dzieciaki. Małe dziecko 3-6 lat chłonie wszystko najlepiej. Jeśli wtedy dziecko nauczysz tego typu rzeczy, później nie tylko będzie mądrzejsze o tą wiedzę, ale i inteligentniejsze i uczenie wszystkiego będzie mu przychodzić łatwiej. Gdy dzieciaki w szkole będą opanowywać tabliczkę mnożenia ono będzie mogło zająć się nauką innych rzeczy albo po prostu przeznaczyć ten czas, który inne dzieciaki muszą przeznaczyć na kucie, na zabawę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Yardash
+2 / 2

@NightAnasazi - może i też racja, ale to nie zmienia faktu, że nazywanie dziecka upośledzonym tylko dlatego, że nie zna tabliczki mnożenia, to gruba przesada. Ot, jedna z moich siostrzenic ma właśnie 5 lat. Tabliczki mnożenia jeszcze nie zna, pewnie nawet z dodawaniem i odejmowaniem większych liczb miałaby problemy. Ale zamiast tego uwielbia jakieś ręczne robótki - a to pomagała przy skręcaniu i rozkręcaniu biurka, a to pomaga mamie przy gotowaniu, a to ulepi coś fajnego z plasteliny, a to zrobi sobie własne perfumy ze specjalnego zestawu. Do tego diabelnie bystra, bo potrafi czasem rzucać takimi tekstami, że dorośli nie wiedzą co odpowiedzieć. Myślę, że byłoby jej przykro gdyby się dowiedziała, że mimo to jest upośledzona, bo nie umie liczyć :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar NightAnasazi
+2 / 2

Ja nic o upośledzeniu nie mówię. Nie mnie jednak. Jak zacznie się uczyć w szkole matmy i nie będzie jej szło, to powiedzą "humanistka", albo znajdą jakieś upośledzenie matematyczne i upośledzoną ją nazwą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Yardash
+1 / 1

"Ja nic o upośledzeniu nie mówię." Ty nie, ale ten wyżej mówił. I chodziło mi o to, że nie przystoi nazywać dzieciaka upośledzonym jeśli czegoś nie umie, bo nawet jeśli jest w wieku w którym szybko się uczy, tak jak pisałeś, to nie znaczy że musi wszystko umieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RozentuzjazmowanyZboczek
+1 / 1

@Yardash, ale po co się przejmujesz bezwartościowymi trollami jakimi jest kamil789456123? on w prawie każdym komentarzu pisze podobne sobie głupoty pokazując swoją wyższość nad innymi, bo (być może) zna się dobrze na matematyce. To tylko taka próba dowartościowania się w internecie. Olać takiego i po kłopocie. To najbardziej go zaboli. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
+1 / 1

Bardzo fajny sposób nauki mnożenia dla siedmiolatków. Chociaż nie jest taki wygodny kiedy pojawiają się cyfry powyżej siedmiu, dobrze pozwala zrozumieć o co chodzi w działaniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sinnerro
0 / 8

SciFun obrazi się że nie podałeś źródła demota!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar inferniak
+1 / 1

Film: Opublikowano 17 sty 2013; Demot: 15 stycznia 2013 o 20:49. Też na początku myślałem, że zgapił pomysł od scifuna, ale popatrzyłem na datę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar edytaa987
0 / 0

SciFun tego nie wynalazł. Ten sposób jest znany od dawna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ciel
0 / 0

chińczycy. to chińska tabliczka mnożenia. jak już coś zgapiacie z innych stron to chociaż zgodnie z prawdą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S siemaeniu777
-3 / 7

Widzę ktoś obejrzał nowy odcinek Scifuna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IvoRobotnik
+1 / 1

Dlaczego na tym paluchu wychodzi 5 gdy są 2 przecięcia? ;|

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szybki_kp
0 / 0

czerwona kreska jest przecięta dwa razy a zielona trzy, dodaj to.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2013 o 19:26

S shohanah
0 / 0

A czy nie prościej mnożyć pod kreską? Chyba każdy potrafi pomnożyć 2x3 prawda? W pamięci pomnożyć maksymalnie 9x9 (bo tyle tylko potrzeba do mnożenia pod kreską) raczej każdy potrafi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K klarrrka
-1 / 3

srutu tu tu pęczek drutu.... nie działa na wszystko... :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dawidp44
+1 / 3

Pierwszy demot na głównej :) Dobrze.
Widzę, że niektórzy z Was uważają, że pomysł został ściągnięty od niejakiego SciFuna. Jeszcze godzinę temu nie miałem pojęcia kim jest ten człowiek. Ale poszukałem i znalazłem Jego filmik. Jego filmik ukazał się w necie 17 stycznia. Mój Demotywator został zrobiony 15 stycznia. Myślę, że to rozjaśnia pewne sprawy.
Wypadałoby podać źródło obrazka. Oto ono: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=530039780350371&set=a.456449604376056.98921.367116489976035&type=1&theater
Myślę, że to zamyka temat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karooll
0 / 0

a dla trzycyfrowych rysują w 3D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar edytaa987
0 / 0

Dla trzycyfrowych jest po prostu więcej kresek, więcej przecięć i przez to więcej sumowania tych przecięć. W 3D mnożyłoby się 3 liczby.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kristo16
0 / 2

Po chwili "studiowania" tej metody stwierdziłem, że wcale nie trzeba tego rysować.

W tej metodzie mamy 3 strefy "kółko" , "paluch" , "kółko" tak jak na obrazku, aby było jeszcze łatwiej można je oznaczyć kwadratami.
[1] [2] [3]
Załóżmy, że mamy do obliczenia następujące działanie :
12*34
Wynik zaczynamy obliczać od prawej strony czyli od kwadracika nr. 3.
[3] - 2*4=8
Idziemy w lewą stronę i napotykamy kwadrat numer 2.
[2] - 1*4 + 2*3 = 4+6 = 10 - otrzymaliśmy liczbę 2 cyfrową. W takiej sytuacji 0 zostaje w kwadraciku a 1 przechodzi do następnego kwadracika.
[1] - 1*3 + 1 ( 1 przeszła z poprzedniego kwadratu ) = 3+1=4
Więc nasz wynik to 408 gdyż [1]=4 [2]=0 [3]=8

Skąd wzięły się te działania w danych kwadracikach?
Zasada wygląda następująco :
Gdy mamy działanie : AB*CD
[3] - B*D
[2] - A*D + B*C
[1] - A*C

Dla lepszego ukazania jak działa przechodzenie cyfr do następnego kwadracika podam przykład z większymi cyframi.
64*58
[3]= 4*8=32 - 2 zostaje w kwadraciku, a 3 przechodzi do następnego.
Więc ostatnią cyfrą składową naszego wyniku jest 2.
[2]= 6*8 + 4*5 + 3 = 48 + 20 + 3 = 68 + 3 = 71 - 1 zostaje w kwadracie nr. 2, a 7 przechodzi do następnego.
[1]= 6*5 + 7 = 30 + 7 = 37 Jak wiadomo nie ma następnego kwadratu więc po prostu zapisujemy z przodu 37.
Naszym wynikiem jest zatem : 3712


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H henqzb
0 / 2

28x36 no i problem, wcale nie wychodzi 1008
Znalazłeś coś nie doczytałeś do końca i problemy wychodzą jeszcze na główną trafiło żenua.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H henqzb
+1 / 1

Tak to zdjęcie wszystko upraszcza : ) - brak słów
nie wiem jak wy, ale ja uczyłem się prostej matmy:
28x36 = 28x30+28x6 = 840 + 168 = 1008 - jeżeli 28x30 to za "dużo" do liczenia to można jeszcze 28x3 i zero w dopisce jak to się robi z mnożeniem przez 10 (np 28x10 = 28x1 i 0 = 280)
I na każdych liczbach dwucyfrowych to wychodzi prosto i logicznie.
Jeszcze tego nam brakuje żebyśmy przykład brali z pokemonów : )
Teraz już wiem, dlaczego takie oburzenie w gimnazjum że trzeba się uczyć matmy : )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar patelnia123
-4 / 4

Scifun

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar piootrek91
0 / 0

24x32 coś nie wychodzi, bo wynik to 768 a wg tego 6168, ale wynik jest ok gdy dodać dwie pierwsze liczby

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mike002
0 / 0

działa na wszystko nawet z liczbami po przecinku można to liczyć :) za przykład zabrałem sobie 2.441 x 52.311 i wyszło z tym że jest jedna zasada o której nikt tutaj nie wspomniał chyba liczba która ma wiecej cyfr musi stać jako pierwsza czyli w moim przypadku 52.311 x 2.441 a przecinek wpisujemy przed 6 cyfrą w wyniku licząc od końca

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olo555
-1 / 1

ja nadal nie wiem co to za chory japoński sposób i wole stosować ten sposób z najlepszego komentarza

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PiotreKSC
-2 / 2

ktos tu scifun'a oglada

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R reaper666pl
0 / 0

Ponadto jesli wynik przecięc jest wyższy od 9 to liczbe dziesietnych dodajemy do poprzedzajacej ;p W przeciwnym razie wynik 26x32 byłby 62212 xD Takie prywatne spostrzeżenie którego autor nie ujał ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 622ktos26
0 / 0

tylko, że to są małe liczby. liczby dwucyfrowe lliczy się bez żadnego problemu w pamięci. ( przynajmniej ja liczę ) Trzycyfrowe zresztą także. Jednak pokaż mi szybki sposób na cztero, pięciocyfrowe liczby w sposób bardzo szybki.

No i zawsze można po prostu sobie pisemnie pomnożyć, to także szybki sposób ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S shark15pl
0 / 0

Ostatnio na yt tłumaczył to SCI-FUN











































Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kudla1995
+1 / 1

To jest bez sensu!!! Szybciej jest pisemnie, lub jak rozbijemy na dziesiątki i jedności... Już nie mówiąc o tym, że ten sposób się sprawdza tylko przy dwóch dwucyfrowych liczbach, a mnożąc pisemnie można nawet 123589*58769 i też policzysz... Kolejny bezsensowny pomysł... :/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Axis3City
+1 / 1

a ja sie pytam, czemu nikt mi tego nie pokazał 30 lat temu ?
znam tylko sposób na tabl. mnożenia na palcach - to było spore ułatwienie.
Świetny demot dotyczący naszego szkolnictwa. W szkołach uczą nas różnych rzeczy poza myśleniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 stycznia 2013 o 15:38

M Matixx2
-1 / 1

Jak spisałes z youtuba to myslisz, ze jestes fajny? I nawet zrodla nie podales.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~monikaa323
0 / 0

fajne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem