Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
4378 4763
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
A alveanerle
+15 / 69

Ja jestem za karami cielesnymi. Np.: za kradzież chłosta (połączona z pracami społecznymi, aby odkupić skradziony przedmiot). Za morderstwo śmierć, nie żadne dożywocie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+59 / 107

Gorzej,jak ktos sie pomyli i skarze niewinnego. Dlatego moim zdaniem nie powinno byc kary smierci. Ale powinno byc tak, ze wiezniowie pracuja przy produkcji zywnosci trafiajacej do potrzebujacych, wytwarzajac surowce do budowy np. drog i budujac te drogi. A jak ktorys chce uciec, to ochrona powinna miec strzalki z toksyna powodujaca taki bol, ze osoba ktora zostala zatruta wrecz blaga o amputacje - raz by taki gieroj dostal z takiej strzalki, wiecej by uciec nie probowal. Ale zanim by wrocil do pracy tydzien powinien bez jedzenia i picia wisiec przypiety lancuchami do sciany. Wtedy wreszcie kara mialaby dzialanie odstraszajace, a nie zachecajace do przestepstw/zbrodni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar survive
+22 / 34

Xar, już wolałbym być rozstrzelany pomyłkowo, niż trafić do twojego obozu ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+26 / 40

O to wlasnie chodzi - by przestepstwa odpracowal spoleczenstwu szkode, ktora wykonal. I zeby ludzie nie chcieli trafic do wiezienia(bo dzisiejsze to kurorty) - kara ma odstraszac, a nie zachecac. A jaki pozytek z tego, ze kogos sie zabije,jesli on niczego nie odpracuje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szczypiorniak
-1 / 15

@xar przy tak wysokim bezrobociu praca dla więźniów to brak pracy dla uczciwych. Na takie rzeczy to sobie mogą pozwolić kraje, w których nie ma chętnych do najcięższych robót.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar levborodin
+10 / 14

To może jeszcze inaczej. Jeśli nie chcemy wzrostu bezrobocia to można by kierować więźniów do prac w środowiskach o dużej szkodliwości dla zdrowia np. prace w pomieszczeniach o dużym zapyleniu, prace niebezpieczne itp. Lepiej żeby taki więzień/zwyrodnialec tracił zdrowie niż ojciec trojga dzieci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+11 / 13

Czy Wy nie rozumiecie,ze taki wiezien by wykonywal cos, na co Polska nie ma pieniedzy - nie odbieralby pracy robotnikom budujacym trase Szczecin-Zakopane, bo tej trasy nie ma w budowie. Ale jakbysmy zapedzili tych nierobow do roboty, to by powstala. W tym rzecz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+6 / 10

PRzyklad z historii-=australia,drugi - brytyjskie i francuskie kolonie karne.Dziekuje. Tak mowicie o niewinnych w wiezieniach-ilu ich tam siedzi?Podajcie przyklady

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar weram
+5 / 5

"Najpierw mówisz, o minusach kary śmierci, bo mogą zamknąć kogoś niewinnego..." Na pierwszy rzut oka nie ma to sensu, ale w przypadku odkrycia pomyłki zawsze można przeprowadzić dodatkowe dochodzenie, uwolnić kogoś, wypłacić odszkodowanie. Nie zrekompensuje to wszystkich strat ale to jedyne wyjście, teraz też właśnie tak się robi. W przypadku kary śmierci tego typu błędu nie można już nawet w najmniejszym stopniu naprawić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vieux
+2 / 4

Problem w tym, że kara mutylcyjna nie za bardzo odstrasza tych prawdziwych przestępców, już bardziej gości, którzy przejechali na "bladozielonym" świetle. To oni boją się "kolegium", odsiadki, mandatu itp. Pierwszym współczesnym europejskim kodeksem karnym była Constitutio Criminalis Carolina, w XVI wieku święcąca triumfy w całej Europie. Za szereg przewinień przewidywała różnego rodzaju kary mutylacyjne - w dużo szerszym zakresie i dużo bardziej pomysłowe, niż proponujecie. Na dodatek kary te wykonywano publicznie - wcale nie ku uciesze gawiedzi, a w celach edukacyjnych (teraz byśmy powiedzieli - prewencyjnych). A efekt tego okrucieństwa? Mizerny. Rzec można nawet, że odwrotny - zdecydowany wzrost ciężkich przestępstw, krwawych i okrutnych czynów.. Sens więc kar cielesnych w więzieniach nie jest taki oczywisty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2013 o 9:33

avatar raptorad
+2 / 4

Czasami po prostu wiadomo na 100%, że ktoś jest mordercą np. Brevik. Nie powinno się zastanawiać, czy wprowadzić karę śmierci, bo taka powinna być. Pytanie kto powinien być tak unieszkodliwiony. Jeśli chodzi o seryjnych morderców przyłapanych na gorącym uczynku niema lepszego wyjścia niż skazać ich na śmierć.
Niektórzy mówią o ciężkich robotach przymusowych, ale one są gorsze od kary śmierci, bo skoro można traktować więźniów jak darmową siłę roboczą to opłacało by się mieć tych więźniów jak najwięcej i w tym miejscu dochodzimy do sytuacji, w której państwo zamyka ludzi do obozów pracy za byle co, bo to się po prostu opłaca. Powstaje nic innego jak niewolnictwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dark382
-3 / 3

Wyborcy Po musza miec wygodnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar General1234
+3 / 5

Kara śmierci tylko dla więźniów u których nie ma wątpliwości co do winy. Jeśli jest kara śmierci, nawet jeśli jest bardzo rzadko stosowana, to daje do myślenia potencjalnemu mordercy. Oczywiście dla więźniów wobec których kary cielesne nie są skuteczne powinno być więzienie, w którym więzień musiałby pracować na swoje utrzymanie + na ewentualne spłacanie odszkodowań, i pokrycie strat.Praca więźniów powinna być wyceniana powiedzmy 2zł za godzinę pracy, aby mu się nie opłacało trafiać więcej do więzienia z tego powodu,że tam ma pracę i zapewnione utrzymanie. A pomysł ze strzałkami dobry, o ile takie strzałki nie będą dużo miej opłacalne od naboju karabinowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar yokimi
-5 / 11

Czy któryś z was zna chociaż podstawowe prawa człowieka? Słyszeliście o czymś takim jak prawo do życia, zakaz tortur czy zakaz przymuszania do pracy? A może zapominacie, że więzień, jakimkolwiek ścierwem by nie był, nadal pozostaje człowiekiem? Kary polegają na zawieszaniu pewnych praw, ale na Boga, są jakieś granice!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+6 / 6

Jesli takie zwierze zachowuje sie jak bestia to zrzeka sie praw czlowieka. Prosta sprawa - zabiles, wiec nie licz na to, ze ktos bedzie sie liczyl z Twoimi prawami, skoro Ty nie liczyles sie z najwazniejszym prawem - do zycia, do istnienia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar General1234
+3 / 5

@yokimi - A wiesz co to prawo do życia?, prawo do własności, prawo do nietykalności? Jeśli przestępca łamie prawa innych obywateli to automatycznie pozbawia się części lub wszystkich swoich praw. Niewinny nie pójdzie pracować w więzieniu, nie zostanie skazany na karę śmierci, na tortury, tylko ten który okradł, pobił,zabił, oszukał itp (czyli zrobił krzywdę innemu człowiekowi).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 marca 2013 o 22:04

avatar yokimi
0 / 0

@General1234
Twierdzisz, że "Niewinny nie pójdzie pracować w więzieniu, nie zostanie skazany na karę śmierci, na tortury"
A teraz fragment wypowiedzi użytkownika kyd: Stwierdzenie, że nikt porządny do więzienia nie trafił wymaga aksjomatu pt: "sądy zawsze są sprawiedliwe i nieomylne".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mireks11
+10 / 20

Bo politycy obawiają się że kiedyś tam trafią!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Toff
+5 / 31

Smiecie - latwo powiedziec. To straszne, jak szybko probujemy ludziom odebrac czlowieczenstwo. Ktos trafi to wiezienia, od razu jest smieciem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aja90
+5 / 19

zgadzam sie to że ktoś coś złego zrobił nie oznaczy że jest śmieciem .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Toff
-5 / 21

Tym bardziej, ze nikt nie rodzi sie z zamyslem: "Bede morderca!" albo "Bede zlodziejem!". Tacy ludzie czesto nie mieli latwego zycia. Ich postepowania nie mozna usprawiedliwiac, ale mozna to sobie w jakis sposob wytlumaczyc i wspolczuc, ze w naszym zyciu nie wydarzylo sie nic, co popchnelo nas do popelnienia jakiegos haniebnego czynu. Czlowiekowi tylko sie wydaje, ze swietnie zna swoje granice, ale nigdy nie wiemy, jakbysmy postapili w danej sytuacji, dopoki sie w niej nie znajdziemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar K4mil
+7 / 13

@Toff - to proponuję by za utrzymanie więźniów płacili ci których obchodzi to co napisałaś, a co niewątpliwie jest prawdą. Mnie na przykład zupełnie nie obchodzi. Jeśli chcielibyśmy się bawić w psychologizmy to ostatecznie doszlibyśmy do wniosku, że nikt w ogóle karany być nie powinien bo to co zrobił to "nie jego wina". Są pewne regulacje, które łagodzą wyroki dla osób mogących mieć faktyczne problemy z trzeźwym osądem sytuacji i one w zupełności wystarczą. Przestępców nie izoluje/likwiduje się dlatego, że są źli i winni, a dlatego, że szkodzą społeczności. Społeczność stanowi większość i jej się to nie podoba, a więc robi z przestępcą co uważa za słuszne. Oczywiście, karę należy dostosować do czynu i możliwości jego powtórzenia, czyli do konkretnego przypadku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 marca 2013 o 16:20

avatar Toff
-5 / 9

Nie powiedzialam, ze to jego wina. Napisalam przeciez, ze zle czyny nie moga byc mimo wszystko usprawiedliwiane. Jak najbardziej, kazdy kto uczynil cos zlego, powinien poniesc odpowiednia kare.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~blaszs
-3 / 11

Nie każdy trafił tam "specjalnie", tzw. na własne życzenie. Tobie również noga w życia może się powinąć i wtedy Ty dla takich jak Ty bedziesz śmieciem !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-3 / 13

nikt porzadny do wiezienia nie trafi. I tyle. Za niewinnosc sie tam nie trafia, i nie moze byc mowa o zadnym powinieciu nogi,tylko o porzadnym zlamaniu prawa(w innym wypadku sa najwyzej zawiasy)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Toff
+5 / 13

Nikt za niewinnosc tam nie trafia? Zdziwilbys sie, ile niewinnych osob nieslusznie przesiedzialo dobrych parre lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd
+6 / 6

Xar - poczytaj sobie to: http://niewiarygodne.pl/gid,13922381,img,13922796,kat,1017185,page,2,title,10-niewinnie-skazanych-na-kare-smierci-Uwieziono-ich-choc-nie-popelnili-zbrodni,galeriazdjecie.html O dziesięciu osobach skazanych na śmierć pomimo, iż okazało się potem, że byli niewinni. Stwierdzenie, że nikt porządny do więzienia nie trafił wymaga aksjomatu pt: "sądy zawsze są sprawiedliwe i nieomylne". A to nie jest prawda. Niedawno w wiadomościach był news o Polaku: "Rafał Pietrzak za kratami spędził ponad 15 lat. A była to tylko połowa z 30 lat, które za "brutalne wykorzystanie seksualne pasierbicy" zasądził mu teksański sąd. Przedstawiony przez prokuraturę materiał dowodowy był do podważenia, ale adwokat Polaka popełnił masę błędów, a on sam nie znał angielskiego na tyle, by się bronić. Na wolność wyszedł dzięki determinacji amerykańskiej Polonii. - Mój amerykański sen zakończył się piekłem - kwituje dziś w rozmowie z Edwardem Miszczakiem z TVN." Podczas swego wyroku był wielokrotnie gwałcony przez współwięźniów i parokrotnie był bliski popełnienia samobójstwa, bo ktoś niesłusznie go skazał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vieux
0 / 0

@Toff - w latach 70-tych znana była teoria tzw kariotypu D-6, który jakoby determinował mordercze skłonności od urodzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

A co,taki kryzys w Panstwie mamy, ze nie ma mozliwosci kogos gdzies zatrudnic, nawet za minimalna pensje czy na czarno? A co Ty bys powiedzial,jakbys byl tym okradzonym?Napewno ze spolczuciem oddalbys swoj dobytek na ktory ciezko pracowales, bo oni sa biedni i nie maja za co jesc(przypominam,ze do kradziezy za 250zl to nawet policja nie przyjezdza czasem-niska szkodliwosc i dowidzenia). Juz byla taka akcje, ze goscia ciagle okradali a policja nie reagowala bo kradli za mniej niz 250zl. Zastanow sie czy to co piszesz jest realne, ze ktos do wiezienia trafil za kradziez by miec co jesc. Za przyslowioa bulke do wiezienia nie pojdzie. Jeli by kogos bieda zmusila do kradziezy to wg mnie wtedy, gdy nie ma cieplej wody, pradu w mieszkaniu, zyje w mega biedzie - wtedy mozna powiedziec,ze ukradl z biedy. Ale jak ktos kradnie, zeby zaplacic rachunek za prad to wcale niedny nie jest!. Pozatym zawsze mozna zbierac zlom czy inaczej legalnie zarabiac. A kto przewaznie jest w takich sytuacjach? "Ofiary losu" zyciowe, ktore nic w swoim zyciu nie osiagnely(z wlasnej winy, jak to mowia "nie chcialo sie nosic teczki bedziesz nosil woreczki" nie wykorzystaly szansy jaka jest darmowa edukacja) bo olaly swoje zycie. Czemu mamy takich nieudacznikow wspomagac? Czemu takich ludzi bronicie - sami sobie na cos takiego zapracowali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~żona1984
0 / 2

Racja!Nie oceniajcie ludzi zbyt szybko-nigdy nie wiadomo,co jeszcze przed wami...Na takie "osądy"też jest paragraf.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Walczy
+6 / 6

zamiast palić i niszczyć przejęte narkotyki i pieniądze to upłynnić to w innych krajach, gdzie wolno, a za kasę utrzymywać więźniów. UE jakoś nie ma problemu z tym, żeby pieniądze z łapówek trzymanych na cypryjskich kontach przejąć dla siebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vieux
+3 / 5

Nie jesteś zbyt odkrywczy. Zaproponowany przez Ciebie mechanizm wymyślił już dawno temu Ollie North. Później nazwano to "aferą Iran-Contras" :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar vieux
+6 / 6

Porównanie jest o tyle uprawnione, że i do paki i do szpitala idzie się z przymusu. Jednak człowiek idący do szpitala na operację ślepej kiszki nic nie zrobił, żeby na tę operację "zasłużyć". Zaś "pacjent" ZK musiał się postarać o zaproszenie do tego przybytku. Jednak paradoksem jest to, że standardy osadzenia w ZK określają szczegółowe zasady naszej wspaniałej Unii. Zaś standardy "osadzenia" w szpitalu, oprócz zasad aseptyki (notabene notorycznie w naszym szpitalnictwie lekceważonych), nie są ściśle określone. Dlatego więzień ma swoje prawa, a pacjent w Polsce ma prawo się nie leczyć i umrzeć chory w domu, zamiast dogorywać na zagrzybionym korytarzu szpitalnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 marca 2013 o 0:05

avatar ~wh0tever
-2 / 2

A umiesz podać odpowiednie liczby?~phasma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Cegla388
+3 / 7

widziałem ostatni szczaw na nasypie... więc w Pl nie może być głodnych ;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KTU
+4 / 4

Już tak bywa na tej planecie że zło jest w cenie. Zło jest pielęgnowane, o ludzi złych dbają a dobrych gnoją i nie tylko świadczy o tym to że na utrzymanie skazańca idzie większa kasa niż na utrzymanie chorego w szpitalu czy sieroty/dziecka skrzywdzonego patologią w domu dziecka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar switu95
+6 / 6

Na samym początku należałoby wyrzucić polskie prawo i napisać od nowa, przykładowo w polsce za kradzież pomidora z biedroniki można dostać 2-3 lata, a za gwałt 3-4, gdzie tu ku*wa jest sprawiedliwość? Zgadzam się z Waszymi opiniami aby więźniowie odbywający karę pracowali. Niech mają te swoje diety i lekarzy ale niech zapirdalają na to po 10h dziennie jak niejeden Polak. W dzisiejszych czasach potencjalny "żul" aby na zime nie umrzeć robi jakieś małe wykroczenie i idzie na 4 miesiące gdzie jest mu ciepło i nie jest głodny. Więzienie ma ma być kara najgorsza jaka jest dostępna w polskim prawie, a wygląda to jak wakacje. Nie mieści mi się w głowie jak mordercy itp. mogą żyć lepiej niż niejedna polska uczciwa rodzina. Na samym końcu pragnę dodać że pedofilia powinna być karana kastracją, niech się taki skur*ysyn nauczy by nie krzywdzić najbardziej niewinnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kyd
0 / 4

Wybacz, ale Ty strasznie konfabulujesz. Skąd Ci się to wzięło, że za kradzież pomidora można dostać 2-3 lata? Przecież to jest absurdalne, że nawet w Polsce niemożliwe. U nas jest inny problem. Kradzież o wartości do... już nie pamiętam - albo do 300 albo 500 zł jest uznawane przez polskie prawo jako zaledwie wykroczenie a nie przestępstwo. A policja dodatkowo chce, aby tę granicę podniesiono do 1000 zł. W związku z tym, policja najczęściej olewa zawiadomienia o kradzieży, gdzie szkody były niewielkie. Prowadzi to do takich problemów, jak pewnego człowieka, którego nagranie na youtubie swego czasu było bardzo popularne. Bo otóż facet prowadził swój sklep alkoholowy i regularnie był z niego okradany. Pomimo, że miał wszystko nagrane kamerą, to policja nic sobie z tego nie robiła, ponieważ była zbyt niska szkodliwość czynu i zbyt mała wartość skradzionego towaru. W ten sposób polskie prawo de facto daje przyzwolenie na drobne kradzieże. A Ty mi tu pieprzysz, że za kradzież pomidora idzie się na 3 lata do ciupy. Chyba Cię posrało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gogo1
-3 / 5

Gratuluje autorowi wiedzy na temat więzień,kolejny
Kowalski karmiony propagandami. Oświecę cię,pewnie tyle pieniędzy na to idzie żeby mogli bezkarnie okradać.
Dieta w więzieniu? dobre,ale się uśmiałem.Domyślam się że niejeden więzień ma bardziej poukładane w głowie niż ty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zosia_Samosia
-2 / 6

śmieszni jesteście wnioskujecie po tym jak to niby ktoś napisze że tak właśnie jest w więzieniu tam nie dostają Bóg wie jakiego jedzenia! ja lepsze miałam w szpitalu co każdy wie że jest gów*iane! porównujecie a nie macie do czego bo większość z was nawet nigdy nie przekroczył muru więziennego!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Detronistos
+1 / 1

Zosia dobrze mówisz.:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ratdemot
0 / 8

"Jak to jest"? Chciałoby się odpowiedzieć "tak to jest". Wydumany i przegadany demot. Tobie się wydaje, że więźniów trzeba nakarmić dopiero gdy już wszystkie głodne dzieci się najedzą a wszystkie rodziny będą szczęśliwe i bogate? Mam nadzieję, że gdy ktoś Ci coś ukradnie, to policja nawet nie kiwnie palcem, bo przecież NAJPIERW trzeba powyłapywać wszystkich morderców i gwałcicieli a dopiero potem zająć się kradzieżami, bo przecież jakiś typ mógłby zapytać "jak to jest, że policja ugania się za złodziejem gdy tylu morderców na wolności". Słyszałeś kiedyś termin "multitasking"? Robisz RÓWNOLEGLE wiele rzeczy - zazwyczaj przy pomocy wielu instytucji. I tak więzienia martwią się o więźniów a w tym samym czasie fundacje martwią się o głodne dzieci. Równolegle policja szuka złodziei i morderców, kolejarze wożą pasażerów a ktoś buduje drogi (powoli pewnie dlatego, że być może w ministerstwie siedzi taki ktoś, jak Ty, co to musi najpierw głodne dzieci nakarmić).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 marca 2013 o 12:25

B Boewulf
-1 / 3

To nie są śmiecie tylko elektorat Partii Miłości i Ruchu Podtarcia. My możemy liczyć na wyrok z Narodowego Funduszu Zagłady, oni na wczasy all inclusive za nasze pieniądze. By żyło się lepiej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 marca 2013 o 12:33

avatar Penclo
+2 / 6

Nie mi to oceniać kim są Ci ludzie. Popełnili błąd i powinno się ich ukarać i tyle. I kara powinna być sprawiedliwa i dostosowana do czynu. Mam znajomka, który dostał półtora roku za stłuczenie szyby po pijaku, zatrzymanie autokaru po pijaku, skrzywienie przystanku po pijaku, i ubliżanie policjantom po pijaku. Przestał imprezować, zaczął pracować, poprawił się, odwoływał przez 2 lata. W ciągu tych dwóch lat nie popełnił nic złego, tylko praca i mieszkanie. Żałował swoich czynów, wydoroślał, ale sąd uznał, że musi siedzieć. Więc na półtora roku go zamknęli. 2tygodnie przed wyjściem przypomniało im się, o jeszcze jakimś przewinieniu sprzed 3lat i dowalili mu jeszcze pół roku. I wiem, że posypią się minusy, ale każdy z Nas naodwalał masę buraków w swoim życiu, Tylko, że większość z Nas nie złapali, On był za bardzo pijany żeby uciecXD Sam się z tego śmieje, ale nazywanie go bandytą czy śmieciem to lekka przeginka. Prawda jest taka, że stracił mieszkanie i dobrą pracę. A co zyskało społeczeństwo czy sądy? Tu nie chodzi o bycie niewinnym, bo kara musi być, ale masa ludzi siedzi, za odwalanie buraków. I z jego opowieści wynika, że wcale nie czuję się na wakacjach. Żarcie kiszkowe, siedzisz, za kratami, masz godziny na sranie, jedzenie, czytanie książek, wszystko zaplanowane jak w zegarku. Zresztą patrząc na zdjęcie, uważasz to za luksus? 6 osób w takim małym pomieszczonku? Rozumiem, że to niesprawiedliwość, bo Oni faktycznie powinni sami na siebie pracować, a szpitale powinny lepiej zajmować się chorymi. Ale nie gloryfikujmy znowu tak więzień. Chcesz to tam idź i się sam przekonaj. Za chwili ktoś pokaże fotki z więzień z Norwergii, i ja rozumiem, że to jest niesprawiedliwe, że warunki powinny być gorsze. Tak jak wyżej wspomniane kary cielesne, ale to nie znaczy, że to nie jest człowiek i każdego powinniśmy wpychać do cel.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 2

Primo-odroznij wykroczenie od przestepstwa. Secundo - co zyskalo? Zrozumial, ze zachowal sie zle i juz wiecej tego nie powtorzy - tak wlasnie powinna dzialac kara. Jesli nie zapobiegnie, to ma powodowac, ze nikt tam nie chce wrocic. A ze w wiezieniu sa twardze sztuki, to odpowiednio kara musi byc bardziej traumatyczna,by tam nie chcieli wrocic. Slyszales o liscie w ktorzym oburzeni wiezniowie domagaja sie gier komputerowych? No to na zdjeciu nie jest luxus, ale np. w Ameryce Poludniowej to dwoch wiezniow musi stac aby trzeci mogl sie polozyc spac. I tak wlasnie ma wygladac kara, a nie takie cos-lepiej niz w wielu domach gdzie interweniuje opieka spoleczna. A my dajemy im pewne jedzenie, opieke zdrowotna bez kolejek oraz dach nad glowa-cos, czego pewnosci nie ma wielu Polakow,szczegolnie w dobie kryzysu. Czyli de facto nagradzamy ich za zlamanie prawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Penclo
0 / 0

Zrozumiał swój błąd już znacznie wcześniej, więc nie musiał tam w ogóle trafić. Ogarnął się i przez parę lat nic nie robił złego, tylko się sądził i starał jakoś wybronić od więzienia. I znam różnicę tylko, że za wykroczenia, również idą ludzie siedzieć. Więc raczej powinieneś swoją wiedzą pouczać sądy;) Powinna być selekcja większa, a nie wrzucajnie wszystkiego do jednego worka. Bo to wtedy nie mamy resocjalizacji, a demoralizację już pełną i często nie odwracalną. To, że system nie działa nie znaczy, że mamy ich bardziej karać. Niektórzy nie mają domów, to więźniów lepiej zamykać w klatkach? Tak licytować możemy bez końca. Potrzebujemy reform w każdym społecznym aspekcie. I to, że takie listy są wysyłane nie znaczy, że są pozytywnie rozpatrywane. Ktoś miał tupet zabić, więc ma tupet wysłać list. A Oni tam siedzą i nic nie robią, dajmy więc im pracę, ale to też trzeba dokładnie przemyśleć, bo Oni nie mogą "normalnym" ludziom zabierać pracy. Wiadomo, że więzień to by była tania siła robocza. Morderców, gwałcicieli, pedofilów można traktować nieco gorzej i wyżej wspomniane klatki na pewno by się na takich zwyrodnialców przydały, ale kradzieże itp itd Większość ludzi nie kradnie bo ma dużo w domu. Naprawmy system najpierw, a później możemy się brać za resztę. Jeśli ktoś za miesiączną pensje, nie jest w stanie wyżywić rodziny to nie dziwię się, że kradnie. I tak, bo to jego wina, że za PRACE nie dostaje wystarczających pieniędzy na przeżycie. Jeśli pracujesz powinieneś mieć zapewnione sporo rzeczy, tak sobie myślę. Ale to moje zdanie, które można wykpić liczebnikami w obcym języku. Pokój!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Michnik89
+3 / 3

Więźniowie powinni pracować na utrzymanie zakładu karnego w którym zostali osadzeni, jeść to co sami wyhodują. Kopać oraz konserwować rowy, do budowy wałów przeciwpowodziowych wystarczą łopaty i taczki. Cele powinny być maksymalnie 2 osobowe, dwie prycze jeden sedes i umywalka, to wszystko, bez żadnych telewizorów i innych wygód, więzienie ma być miejscem refleksji a nie kurortem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Mala_Migotkaa
-2 / 2

Telewizor to więźniowi kupuje i przywozi rodzina albo znajomi. Oczywiście jeśli uzyska na to zgodę od Naczelnika, więc przestań paplać głupoty, jak nie masz pojęcia. Znasz chociaż jednego człowieka, który siedział, że masz takie wiadomości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~bmw_m
-2 / 2

Dlaczego dziewczyny nawet te z porządnych domów szaleją za facetami którzy byli karani? Dlaczego kobietom to tak imponuje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TaLLiBiLL
-1 / 3

Bo połowa jest niewinna albo np. odsiaduje trzy lata za kradzież margaryny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LemonAD
+3 / 5

Kara śmierci to najlepsze rozwiązanie i kamienna grota + kary cielesne i psychiczne. To jest resocjalizacja, a nie wczasy z lekkim ograniczeniem wolności gdzie się najedzą, napakują, rozerwą, obejrzą sobie tv i naćpają. Do jedzenia chleb suchy i woda z rzeki. Prace przymusowe to już powinien być standard!!! Ale nie trzeba być humanitarnym dla zwierząt, które tam siedzą. Ludzie obudźcie się w końcu z tej ciemnoty!!! Trzeba zrobić porządek w tym kraju!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ch47
+1 / 1

Bo to jest jak z Polską w UE ,lepiej utrzymać skansen i dawać pieniądze i lepiej utrzymywać więźniów niż robić nowe miejsca pracy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~pmama
+1 / 3

każdy z nas moze sie pomylic i moze popełnic błąd, a nasz wymiar sprawiedliwości wyda wyrok zaocznie i pujdziesz siedzieć za brak wiedzy lub biede wiekszość więżniów wolałaby popracowac niż tam siedziec ale pracy nie ma dla ludzi wolnych a co mówić o więźniach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysza44
+1 / 3

Smierć za Smierc , na jednego wieznia placi sie 2500 zl miesiecznie ,moja 3 osobowa rodzina nie ma tyle na miesiac ,dożywocie za zabojstwo -smiech to jest,ktos kogos zabije a ja mam placic na niego,aby on miaj cieply obadek .lekarza ,cieply pokoi. Masakra Jakas to jest , a nie sory to nie Masakra to JEeee Polska ;/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomekk1
-1 / 3

Gówno wiecie o systemie więziennictwa w Polsce, a piszecie takie głupoty.
Gdyby było tak jak piszecie, to byście pisali, że są nie ludzko traktowani.

Zauważcie, ile jest niewinnych osób w więzieniach, zapewniam was, że nie jedna.
Wyobraź sobie, że trafiasz omyłkowo do więzienia, bo ktoś coś ukradł i akurat padło na Ciebie, łamią ci palce i nadgarstki i wypuszczają.
Piłbyś szampana z sędzią i naczelnikiem więzienia żeby uczcic, uczciwe kary ? Wątpie.

CHODZI O TO, ŻEBY ZRESOCJALIZOWAC LUDZI TAM PRZEBYWAJĄCYCH A NIE ZAMORDOWAC, POŁAMAC ITD. !!!!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Turon19
+1 / 3

Nie każdy kto siedzi lub siedział w więzieniu jest śmieciem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar emilyoo
+3 / 3

Przesłanie demota w pełni rozumiem i popieram! Jednak użycie słowa "śmieć" jest dla mnie nie do przyjęcia. Cokolwiek człowiek by nie zrobił, to nadal pozostaje człowiekiem(poza pewnymi wyjątkami jak pedofile czy mordercy, którymi po prostu gardzę) .
Co do liczb to pewien znany polski serwis informacyjny podaje, że stawka dzienna na więźnia to ok. 80zł, natomiast na dziecko z domu dziecka jest to równowartość 20zł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A anke17
+1 / 3

najlepiej wypowiadać się o czymś o czym nie ma się bladego pojęcia proponuje Ci przejść sie do aresztu i zobaczyć jak wygląda to faktycznie a nie pieprzyć TAKIE GŁUPOTY

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lolalala
-1 / 3

po pierwsze więzienie nie ma być karą, bo nikt tu nie jest niczyim wychowawcą, żeby karać, tylko ma to być odizolowanie od społeczeństwa, żeby inni mogli czuć się bezpiecznie i żeby przestępca nikomu nie zagrażał. można powiedzieć, że podatki idą na to, aby przestępcy byli trzymani w odosobnieniu a nie na wolności, byśmy mogli czuć się bezpiecznie. z drugiej jednak strony uczciwiej by było, aby więźniowie sami siebie utrzymywali - zarabiali na jedzenie, na miejsce w więzieniu itd. żeby nie zachęcał ich fakt, że na wolności muszą zapierdzielać, żeby mieć co jeść i gdzie spać, a w więzieniu wszystko mają podetknięte pod nos. ale chciałam jeszcze dodać, że wszyscy ci, którzy myślą, że więzienie to taki raj grubo się mylą. w więzieniu człowiek nie ma żadnych praw. więźniowie przez pół roku nie dostają nawet gaci na zmianę, muszą chodzić w JEDNYCH, ani mydła. ich jedzenie sprawia tylko, że nie umrą z głodu, ale nikt nie martwi się, że w jedzeniu są na przykład robaki. jeśli mają więźnia w dupie, to czeka go tam bardzo smutna wegetacja. nie wiem skąd te wasze mylne wyobrażenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-1 / 1

Piszesz takie glupoty,ze az strach czytac: Skazuje NA KARE ograniczenia/pozbawienia wolnosci na okres... - to formulka ktora sa skazywani wiezniowie. Wiec co to,jak nie kara? A niby dlaczego maja cokolwiek DOSTAWAC od panstwa? Nie pracuja na nic, wiec nic im sie nie nalezy za darmo. Ale maja zapewnione to,czego wielu ludzi nie ma - zapewnione jedzenie, nie musza sie martwic o to czy jutro dostana posilek, maja zawsze cieplo i sucho. I to nie placac za to ani grosza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hiperon
+1 / 3

Populizm populizm populizm i demagogia taki demot.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fortunatus
+1 / 1

Temat zawsze aktualny, nigdy nie poruszany... TAk to jest ze jakies konwencje i prawa "pilnuja zycia" wiezniow a nie patrza na bidule... ponad 2k na wieznia to wiecej niz przecietny czlowek zarabia na utrzymanie rodziny... Dlatego "łotrzyki"- nie prawdziwi przestepcy po wyjsciu chca tam wrocic..... mniej jedzenia - nie bedzie sily na awantury, jakies tanie bliskie przeterminowaniu, lub "wyzucane w lesie", mniej pradu wiecej ksiazek... pelno mozliwosci... 0 dzialania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Teegan
+1 / 3

Na utrzymanie jednego więźnia wydaje się miesięcznie ok 2500zł, to fakt. Ale każdy więzień żywiony jest za 5zł dziennie i na to składają się 3 pełnokaloryczne posiłki. Reszta pieniędzy idzie na ochronę, pensje dla strażników i naczelnika, na opłacenie całej adwokatury i innych ludzi pracujących w zakładach karnych. Nie dajcie sobie wmówić, że w więzieniu jest tak fajnie i beztrosko bo mimo wszystko izolacja jest karą. A cała ta kasa, którą myślicie, że przejadają więźniowie, tak naprawdę utrzymuje maszynę biurokratyczną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dawids
+1 / 1

Powinni robic po 12 godzin dziennie, dostawac 3 nie ubogie posilki i niech zarabiaja na siebie, a nie my na nich. W celi 2 lozka pietrowe, okno i kibel. Wtedy bedzie mozna nazwac to wiezieniem, narazie mozna to nazwac darmowym motelem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Winny____
+5 / 7

Czytam wasze komentarze i widzę że nie macie pojęcia o czym piszecie, tak samo jak autor demotywatora. Odbyłem karę 3 lat, nie mówię że niesłusznie. Czytacie że miesięczne utrzymanie więźnia kosztuje 3000-4000 tys/miesięcznie. Z tym że w tej kwocie znajdują się pensje SW, paliwo to samochodów służbowych i inne dziwne wydatki. Mamy diety dostosowane ? Zgadza się ale jakość jedzenia w wielu ZK w Polsce jest poniżej norm. Ciepła woda w kranie 3 razy dziennie przez 10 min ? ( i to też nie zawsze ) i wyobraźcie sobie co się dzieje gdy jest 8 osób. Mógłbym tak wymieniać bez końca ale po co ? I tak nie umiecie tego zrozumieć, a najlepiej byście Nas rozstrzelali. Karą więzienia jest pozbawienie wolności a nie ludzkości. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~cicha12551215
0 / 2

jakbyscie chcieli wiedziec to stawka na utrzymanie jednego wieznia wynosi 4.8zl...maja dostosowane diety bo czasto sa chorzy np na cukrzyce...mysle ze wy tez byscie tego wymagali..nie kazdy siedzi tam za morderstwa czy gwalty...sa tam w wiekszoci ludzie ktorzy zostali zlapani na rowerze po jednym glebszym..badz tacy ktorzy popelnili wypadek drogowy w wyniku czego zginela jakas osoba..czesto przypadkowy gdzie tego nie chcieli i z calych sil prubuja wynagrodzic to rodzinom zmarlch...a nie nalezy zapominac ze to takze sa ludzie i maja prawa...ustalone przez np nasza konstytucje czy UE..sa tam po to aby powalczyli jeszcze o swoje zycie-resocjalizacja...takze nastpenym razem poczytaj fakty, a nie opieraj sie na opini powatrzanych przez spoleczenstwo ktore ciagle zyje jak za czasow komuny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~luczko
-1 / 1

Xar uważasz że dożywocie dla niewinnego jest lepsze niż kara śmierci? Ano zapomniałem, może po 30 latach go uniewinnią i w wieku powiedzmy 60 lat wyjdzie na wolność :D
Chciałem troche przedstawic twój tok myślenia w innym świetle aczkolwiek sam jestem za dożywociem. Kary śmierci nawet nie poczuje, no chyba że były by poprzedzone torturami no ale wiadomo że to nie przejdzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eltroniks
-1 / 1

"Jakim prawem te śmiecie mają mieć lepiej niż nie jeden uczciwy człowiek"

Po pierwsze nie nazywaj nikogo śmieciem. To że ktoś złamał jakiś przepis stworzony przez przekupionego urzędnika państwowego nie oznacza że jest gorszym człowekiem.

Przykład . Ktoś ci zgwałci córkę. Natomiast ty dopuściłeś się pobicia gwałciciela.
Zrobiłeś to co uważałeś za słuszne. Z tego powodu trafiasz do więzienia. Ale dlaczego masz głodować i żyć bez lekarza, bo gdzieś tam ktoś jest biedny czy czeka na operacje?

A czy ty też głodujesz i nie pijesz wody bo brakuje tego ludzią w Afryce?

Problem polega tylko na tym że więzień odpoczywa, gdy szary człowek pracuje. Dlatego każdy więzień pownien otrzymać uczciwą pracę, za którą by się utrzymywał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BananUst
+1 / 1

Mieszasz prawo i karę. Więzienie jest karą i taką powinno być. Społeczeństwo się pozbywa chorych osobników. Tak samo jak wycina się komórki rakowe. Do więzień jak na obrazku nie idą panowie nie płacący alimentów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TheWodzu1987
-1 / 1

ale się znacie na tym temacie :D uśmiałem się jak cholera. gratuluję, no ale tak to już jest w Polsce, że wszyscy pozjadali wszystkie rozumy.... zapraszam za kraty a pózniej do komentarzy :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nodx
-1 / 1

nie można mówić że to śmiecie !!! im się nie udało dostosować w społeczeństwie ( nie piszę o mordercach i pedofilach ) trzeba każdemu dać szanse - ale fakt to trochę przegięcie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nieslusznie_oskarzony
-1 / 1

sam jestes smieciem nie traktuj nikogo z gory bo kiedys sam mozesz tam trafic nawet przez glupi przypadek nic nie robiac

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jj
+1 / 1

Właśnie zostałem skazany na karę odsiadki - bo śmiałem jechać na zielonym świetle gdy na czerwonym postanowiła sobie wyjechać odpowiednio ustawiona paniusia. Po 7 latach od wypadku pójdę siedzieć, bo zamiast ratować ofiary powinienem tak jak ona siedzieć w aucie i dzwonić do znajomych. Policja zabrała jej prawo jazdy na miejscu ale dziwnym trafem protokoły na podst.których zabrano jej to porawko zniknęły i nie ma ich w aktach, podobnie jak listy świadków spisanych na miejscu zdarzenia. Po 2 tyg. zaczęli zgłaszać się "dziwni" świadkowie.
W związku z powyższym nie czuję się szumowiną niegodną żyć w społeczeństwie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-1 / 1

A wcpan nie odstal aby czasem wyroku w zawieszeniu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~radziowhdufhuwe
0 / 0

na 100 skazanych przypada 10 pracownikow administracji (nie mylic z klawiszami) i wszystko jasne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Malufion
-1 / 1

Niektórzy są zmuszeni do przestępstwa, a nazywając każdego więźnia śmieciem jestem pewien, że osoby którym się to podoba boją się wszystkiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar adi_kaminski
0 / 2

Bardziej idiotycznego demota jeszcze nie było. Gratuluję braku czegokolwiek między uszami. Jak widać po democie, nie jesteś mniejszym śmieciem niż ci, o których piszesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lodznastolice
+1 / 3

Może i jest tu dużo prawdy, ale nie można ich nazywać śmieciami bo jest tam wielu niewinnych a także ludzi których życie podstawiło pod ścianą. Więc nie wsadzajcie ludzi do jednego worka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V virtuoso98_se
0 / 2

Zgadzam sie ze wiezniowie powinni pracowac przez caly czas pobytu w zk , ale prawda jest taka że wiekszosc ludzi siedzi za glupoty , lub za czyn o zinklej szkodliwosci . Jednak najbardziej denerwuje mnie to ze ludzie robia z wiezienia raj , a prawda jest taka ze jak juz wspomnialo kilka osob wczesniej te jedzenie maja jako takie bo niektorzy bez odpowiedniego jedzenia poprostu by nie przezyli . W wiezieniu ludzie sa gwalceni , gdy trafia na psychopate w jednej celi to moga miec naprawde przeje.. , a prawda jest taka ze polskie prawo jest tak debilnie skonstruowane ze ludzie ktorzy ida do wiezienia za np. jezdzenie po pijaku na rowerze siedza z recydywa co siedzi po 10-15 lat , wyobraz sobie ze idziesz do wiezienia bo byles pijany jechales samochodem i spowodowales wypadek , idziesz do celi z czlowiekiem ktory siedzi za zabojstwo , albo wielokrotne ciezkie pobicia. Po wyjsciu z wiezienia nikt nie jest taki jak wczesniej , powoduje to trwale uszkodzenia w psychice . Ludzie ktorzy wychodza nie wiedza co ze soba zrobic . Tam nie ma tak rozowo , wiec nie nazywaj ich smieciami .
P.S jestem ciekawy czy autor powiedzial by to w oczy przecietnemu wiezniowi :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~trofl
0 / 2

Tak Pewnie ! Wam się tak wydaję - gdzie jest tam jest luksus! Ja oglądałam ostatnio ,,Państwo w Państwie" Młody chłopak miał 22 lata i zmarł a wiecie czemu ? Bo kradł węgiel z torów w okręgu gdzie go wydobywa się w tonach. Nie było tą rodzine stać na kupno paru ton węgla, a ich ojciec nie żyję. W więzieniu nikt nie zwracał uwagi na to że jest chory na żółtaczkę. Bolał go brzuch to tego stopnia że mdlał i nie był w stanie sprzątać swojej celi. Nie wierze w tego demota powyżej, a co do więźniów to powinni odsiadywać na robotach publicznych - trochę by było pożytku !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gorg666
0 / 2

To jest Polska, raj dla przestępców, oszustów i innych tego typu ludzi... tu uczciwy człowiek nie może liczyć na nic dobrego, zawsze jest okradany, oszukiwany, poniżany w każdy możliwy sposób przez tych "uczciwych inaczej"... Chińczycy mają dobry system karny, zazwyczaj kończy się śmiercią skazanego, znika problem na przyszłość a i nie wydają niepotrzebnie kasy na utrzymanie takich delikwentów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KulaMixy
-1 / 3

Ty jakże inteligentny twórco tego oto demota . Jesteś dla mnie zwykłym gimbusem gówno wiedzącym o życiu i o więzieniu . Oni mają kur... diety ? Ich jedzenie smakuje , wróć , ich jedzenie jest BEZ smaku . 0 przypraw , gówniane warunki , taka jest prawda , a to że nasz "cudowny" rząd bierze większość kasy dla siebie a nie wydaje na więzienia , powinieneś już wiedzieć . Ale pewnie się dowiesz jak popełnisz przestępstwo , nawet nie umyślne , i trafisz tam . Pozdrawiam .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ginden
0 / 4

Bo pieniądze idą głównie na utrzymanie strażników. Ale łatwo się drze mordę, prawda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T thcjusz
0 / 2

a takim prawem ze w tym kraju kazdy moze stac sie takim wlasnie smieciem i trafic do wiezienia. polowa jak nie wiecej skazanych to palacze marychy , pijani rowerzysci i inni ktorym to panstwo niszczy zycie niby ich resocjalizujac.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-3 / 3

Po nicku widze, ze nic madrego nie napiszesz. Za trawke i jazde po pijaku rowerem(tu najczesciej tylko zabieraja prawko na 2 lata) to mozesz dostac co najwyzej zawiasy. Chyba, ze robisz to notorycznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~rebelniak
+1 / 3

autor tego zdjęcia powinien poważnie zastanowić się nad słowem śmiecie , nie każdy siedzący w więzieniu to seryjny morderca albo inny menel, nie jeden tam siedzi bo kradł po to żeby jego rodzina miała co jeść albo on sam, więc zastanów się dwa razy zanim cos napiszesz głąbie!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

A co,taki kryzys w Panstwie mamy, ze nie ma mozliwosci kogos gdzies zatrudnic, nawet za minimalna pensje czy na czarno? A co Ty bys powiedzial,jakbys byl tym okradzonym?Napewno ze spolczuciem oddalbys swoj dobytek na ktory ciezko pracowales, bo oni sa biedni i nie maja za co jesc(przypominam,ze do kradziezy za 250zl to nawet policja nie przyjezdza czasem-niska szkodliwosc i dowidzenia). Zastanow sie czy to co piszesz jest realne. Pozatym zawsze mozna zbierac zlom

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Maquaritallies
+1 / 1

Wystarczylo by, aby każdy kto jest zdolny do pracy i siedzi, był wysłany pod nadzorem na kopanie rowów, czy też inne prace, użyteczne dla pożytku publicznego i państwowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wujawlade
+2 / 2

Gdyby nie ostatnie zdanie dostałbyś plusa. Ludzie w wiezieniach to często dobre chłopaki a to wlaśnie na wolności siedzą najwieksze szumowiny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ThomasHewitt
0 / 2

Oni, jak idą do robo, to też trza im płacić, mają godność, jak każdy człowiek. 1500zł na miesiąc kosztuje utrzymanie jednego sku&wysyna. To normalne na tym chorym świecie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~XarUJ
-2 / 2

Xar ogarnij sie :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Boniu93
-1 / 3

Moim zdaniem więźniowie powinny pracować, by móc żyć na tym poziomie co żyją teraz. Nie pracują - chleb i woda. Pracują (oczywiście w specjalnych miejscach, żeby nie uciekli) - mogą kupić dobre jedzenie, kawę, karnet na więzienną siłownię. To by było bardziej sprawiedliwe i odciążyło podatnika...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Mala_Migotkaa
+3 / 3

Jestem za tym, aby więźniowie mięli gorsze warunki od przeciętnego Polaka, aby ciężko pracowali na jedzenie, pryczę i dach nad głową oraz leczenie. Najlepiej ciężko, bo praca resocjalizuje. Ale nie nazywaj głąbie wszystkich więźniów śmieciami, bo sam możesz kiedyś takim śmieciem zostać, jak Ci się noga powinie albo gorzej jak wsadzą Cię za niewinność, bo bedziesz w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiedniej porze. Uważaj na słowa. Śmieciem możesz nazwać gwałciciela, pedofila tych najgorszych, ale nie wszystkich którzy siedzą...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar eSoseN
0 / 2

To, że ktoś jest w więzieniu nie oznacza, że możesz mu odebrać człowieczeństwo. Znam osobę, która została pozbawiona mieszkania, bo nie było miejsca i musiał sobie radzić. Bardziej od siebie szanował to społeczeństwo o którym piszesz, dlatego dla nich ukradł coś czasem i dawał się sobą w ten sposób 'manipulować'. Potem się zaczęło tak dalej kręcić. Pluję ci w twarz, znawco tematu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~JakNajszybciej
-2 / 2

Co to w ogóle jest ? , więcej ? to co widzicie na zdjęciu to frajernia tam siedzą sami konfidenci a prawdziwi ludzie mają tak jak powinno wyglądać więzienie można zobaczyć na gryspie w filmie pt. Symetria dla nie kumatych . wkurzył mnie ten obrazek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 4

Prawdziwi ludzie to w wiezieniu nie siedza. Ci jak to nazwales prawdziwi ludzie to nic nie warte smiecie na ktorych my wydajemy pieniadze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lipton92
-1 / 1

@Xar: ale z Ciebie ignorant. Dużo chyba telewizji oglądasz. Po prostu są ludzie, którzy nie będą donosić na innych, bo to nie przystoi. Nie mają wtedy takich cel. Oni są śmieciami? I oczywiści można tam trafić za nic. Staruch, ten kibol Legii poszedł na kilka miesięcy za posiadanie narkotyków. Wystarczyło zeznanie jednego konfidenta, zero dowodów i gościu już za kratami. Tacy ludzie też powinni jeść ylko to, co uda im się wyhodować?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

Chroniac przestepcow sam przyczyniasz sie do tego, ze w Polsce prawo nie jest szanowane. Tak, sa smieciami bo tam trafili(a teraz pytanie co do tych rzekomych niewinnie osadzonych-oni sa jak Yeti,kazdy slyszal,z dowodami slabo: podajcie przyklady niewinnych ludzi skazanych na wiezienie w Polsce od 1989). Kibol - no coz, ide o zaklad, ze pewnie cos na stadionach tez narozrabial.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lipton92
0 / 0

@Xar: z takim podejściem, że na każdego kij się znajdzie to idź na jakiś krajowy kongres wąsatych, polaczkowatych mędrców. Nie wsadzili go za burdy na stadionie, tylko za narkotyki! Rozumiesz to człowieku? Jakby Ciebie tak zwineli za nieistniejącą amfetaminę to byś powiedział "A, kiedyś wyrzuciłem papierek na chodnik i przekroczyłem prędkość w zabudowanym. Należy mi się iść do więzienia"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Jackob12
+1 / 1

Bo dzieci z domu dziecka nie zrobią buntu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotreks14
+1 / 1

powinno być tak, każdy więzień rano o godzi 6.30 i do zakładu pracy przy wiezieniu, za swoją ośmiogodzinną stawkę czyli ok.20 zł. Więzień na miesiąc zarobił by ok. 400 zł, kupuje sobie co chce, śniadanie, obiad, kolacja i inne rzeczy na własne potrzeby. Jego praca była by warta ok. 2000tys. na miesiąc, ale on dostawał by za to tylko 400zł. Część pieniędzy na utrzymanie celi, a reszta do budżetu państwa, (oczywiście z obecnym rządem, to nie wypali, bo to jest kraj dla złodziei). To nie była by obowiązkowa praca, nie pracuje to nie ma kasy, a jak nie ma kasy to nie ma żarcia. Takie prawo jest w USA, ale u nas było by to oczywiście "niewolnictwo''

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lipton92
+1 / 1

A co mu zrobisz, jak nie będzie chciał pracować? Do więzienia go nie wyślesz, bo już tam jest. Skracanie wyroku za pracę dałoby efekt, ale tylko wśród alimenciarzy, itp. Bo git ludzie na żadne układy nie idą. Chociaż w sumie większość więźniów to tacy własnie alimenciarze. Byłoby to sensowne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

To ci git ludzie(raczej nimi nie zostaja tacy co dostali mniej niz 3 lata) zdychaja z glodu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar aku666
-1 / 1

Ja j*bię, koszt utrzymania więźnia to nie tylko żarcie i prąd. Tylko debil porównuje go do kosztów "niejednej polskiej rodziny". Choćby dlatego, że nikt nie pilnuje "niejednej polskiej rodziny" 24 godziny na dobę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wrong213
0 / 0

nadejdzie dzień że naród nie wytrzyma i miejmy nadzieję przegoni p(osłów) od koryta....w najgorszym wypadku trzeba mieć nadzieję że znowu znajdzie się jakiś bohater i tym razem uda mu si podrzucić niespodziankę w reklamówce pod dom na wiejskiej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomson246
0 / 2

co ty możesz wiedzieć o więzieniu ?? w dupie byłeś i gówno widziałeś...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zajak667
+1 / 1

jakto jest ze kibic jedzie na mecz reprezentacji polski autobusem za darmo a ja z dzieckiem do lekarza musze placic?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P paparatzi
+1 / 1

Moim zdaniem każdy więzień z dłuższym wyrokiem powinien dostać budkę 2x2, ogrodzone poletko 20 arów, narzędzia i nasiona a potem żyć wyłącznie z tego co sobie wyhoduje. W Bieszczadach jest dużo nieużytków parę ludzkich nieużytków nie zmieniło by statystyk. Inaczej ludzie bez pieniędzy, bezdomni będą popełniać drobne przestępstwa by po wtrąceniu do więzienia radykalnie poprawić sobie standard życia. Więzień nie powinien mieć telewizji, wygodnego wyra i ciepłego kąta 24 na dobę. Niech przerzucają kamienie z kupki na kupkę a potem z powrotem jak nie ma innej pracy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kawaautohej
0 / 2

nie wiem co to za zje*b napisal smiec w tym momencie jest on sam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~budda_1
+1 / 1

bo to Polska właśnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar adex26
+1 / 3

Zgadzam się z Xarem, ale po pierwsze musimy zmodyfikować w Polsce prawo. Co strasznego robi mi np: ktoś kto miał przy sobie trochę LSD, MJ, grzybków itd.? Nic, dlatego jestem za legalizacją wszystkich narkotyków, a zamiast do więzień na leczenie, i tak wyjdzie taniej bo na leczenie posyła się tylko uzależnionych, a do wiezienia wszystkich. Kara śmierci moim zdaniem tylko w wyjątkowych sytuacjach np: maskra jaką zrobił Breivik, albo tych kilku "ludzi" którzy niedawno zadźgali 20 latka nożem w Łodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Twój_nick
-1 / 1

Obarczać winą i obrażać więźniów za lenistwo polityków. Bo to Polska...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bullz
+1 / 1

Głód nie ma ambicji ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adas32SK
-1 / 1

zapytaj tuska baranie jeden,dlaczego wiezniowie,twoim zdaniem "maja sie lepiej"tak pieprzysz,włascicielu demota ze az w d00pie szczypi.Do tego duzo osob siedzi niewinnie,czy tez przez splot wydarzeń,przez czysty zbieg okolicznosci czy przypadek,to dlaczego piszesz ze sa to smieci,cieci internetowy?w d00pie byłes g00wno widziałes a sie pocisz przed kompem jak mops.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elosek1
0 / 2

jakim prawem nazywasz ludzi w wiezieniu smieciami ? smieciami sa ci ktorzy rzadza tym calym krajem... duzo ludzi znajdujacych sie w zakladach karnych to normalni ludzie ktorzy przez wladze zostali zmuszeni do robienia rzeczy przez ktore zostali zamknieci... duzo ludzi wlasnie jest z tych biednych rodzin wiec mysl co piszesz:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nr17
+1 / 1

przydaliby się naprawdę w niektórych miastach święci z bostonu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Szpadelek
+1 / 1

Witam
Dobre pytania-jedna odpowiedź-pamiętajcie kogo wybieracie.Może w końcu się otrząśniecie i zapamiętacie te fałszywe mordy chcące tylko jednego-wszystko dla siebie.
Nawiązując do tematu-dlaczego u nas więźniowie nie pracują przhy oczyszczaniu rowów?
Na karę śmierci nie mamy co liczyć-Europa wierzy w resocjalizację morderców

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~katka1907
0 / 2

jak człowiek nie był wewnątrz to się niech nie wypowiada!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pereplut
-1 / 1

Sprywatyzować więziennictwo i niech zarabiają na swoje utrzymanie w prywatnych zakładach karnych nawet łupiąc głową kamienie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar miti20
0 / 0

I porządną srajtaśme tam widze a nie szarą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~hjghvnvvhg
-1 / 1

Jakoś nie chce mi się wierzyć w te wszystkie bajeczki jak to w więzieniu jest cudownie. Niech się wypowie ktoś kto był w więzieniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Frajery
-1 / 1

Kto dał wam prawo do sądzenia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kzaa
-1 / 1

uważaj do kogo nazywasz "śmieciem" wielu trafia do zkładów nie chcąc wsypać niby przyjaciól lub bezczelnie zagonieni przez prawdziwe szmaty i wykręcone przez nie krzywe afery.A nie stac ich było na adwokata...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Bella00
-1 / 1

Nie można nazywać ludźmi śmieciami ! Rozumiem, mordercy itp, ludzie chorzy psychicznie nie mających skrupułów brrr aż ciarki przechodzą, ale niektórzy dostaja smieszne wyroki, jeszcze inni chca sie zmienić, i bardzo dużo osób trafia tam za niewinność !! Uwierz. Więc nie nazywaj ludzi smieciami, bo ty też możesz kiedyś tam trafisz. Nie wiesz co sie w życiu wydarzy !!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fuckyou96
-1 / 1

ty jestes smieciem. I w dupie byles i gowno widziales!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~chcwd32
-1 / 1

tak a co jesli ,trafi tam nie winny ?? to są też ludzie a takie słowa to faszystowska ideologia . nie wszyscy sa od razu skresleni

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zazuś
0 / 0

bo ludzie mają prawo do błędów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kstyle
0 / 2

No chyba przesadziles z tymi ''smieciami'' nie masz prawa tak mowic o zadnym czlowieku,nie wiesz jak tam jest nie wiesz co to jest trafic do wiezienia a piszesz takie glupoty na ten temat ze masakra normalnie ,mialam brata w wiezieniu i troszeczke sie dowiedzialam jak tam jest nie jest tak lekko trafisz pierwszy dzien daja ci miniaturki pasty do zebow itp i jedna rolke papieru gdzie ma to ci starczyc na miesiac a dalej kombinujesz wszystko sobie sam lub pomaga ci rodzina wszystko co tam maja typu Tv to wszystko sami sobie kombinuja.Inni tez mowia ze jadaja pyszne obiadki taaak brawooo klopsiki ktore maja po 2cm a po ugotowaniu maja wielkosc wielkiego klopsa,strasznie jestes negatywnie nastawiony i chyba pisales tego demota pod wplywem emocji,owszem karac tych najgorszych wiezniow zlodziejaszkow itp ale co zrobisz dla czlowieka ktory dostal wyrok za alimenty lub jazde po pijanemu na roweryku ''kare cielesne''?zlituj sie czlowieku nie daj boze ty bedziesz w cos wrobiony i cie posadza i nazwiesz siebie SMIECIEM i zastosujesz kare cielesna??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-1 / 1

A czy slyszalas o czyms takim jak wyrok w zawieszeniu? Przewaznie za pierwsze niegrozne przestepstwo lub wykroczenie kara jest wlasnie w zawieszeniu. Co mnie obchodzi za co siedzi? Jak chce jesc, miec ogrzewana cele to niech pracuje.A jak nie to prosze bardzo - niech zdycha z glodu. Nikomu nie powinno sie fundowac darmowych wczasow za popelnienie przestepstwa, nawet blahego. Ci co maja max 3 lata mogliby poprostu sprzatac/odsniezac ulice, a reszta niech zapi*rdala po 12 godzin dziennie i niech odpracowywuja dlug wobec spoleczenstwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Symbolika
+1 / 1

xar- Przeczytałam wszystkie twoje wpisy.... Skąd masz taka pewność ze ten skazany zanim został tym "śmieciem" nie był normalnym przeciętnym obywatelem, twoim sąsiadem dawnym znajomym o którym byś nawet nie pomyślał ze tam skończy? Jak już musisz się wypowiadać to najpierw dobrze się dowie a później twierdz ze np ty dajesz na utrzymanie tego więźnia. Więźniowie odsiadując kare pracują dostają z tego jakieś grosze reszty ich wynagrodzenia nie otrzymują. Praca jest dobrowolna wiec tez pracują na siebie. A spora część skazanych pracowała zanim tam trawiła czyli tez płacili podatki. Twierdzisz ze tam maja wczasy? Chciał byś spedzać wczasy 23h na dobe w pokoju 5m/5m z kilkoma innymi typami? Widywać swoich najbliszych 2 razy w miesiacu po 1h? Czy uwazasz ze osoba ktura ukradla z jakiegoś sklepu jedzenie by dać jeść swoim głodnym dzieciom jest śmieciem? Pewnie na miejscu tego skazanego tez byś to zrobił bo MOPS da ci 30 zl na dziecko. Chciałeś przykładu niewinnie skazanego podam Ci: szłam jako jeszcze dziecko ulicom po osiedlu na którym mieszkałam byłam świadkiem jak jeden chłopak obronił innego przed innym który chciał go okraś i pobić. Ten poszkodowany leżał na ziemi był bity. Tamten podszedł i kazał napastnikowi przestać (to był kolega jego z podwórka) po czym pomógł pobitemu się podnieść a ten zwrócił się do niego po imieniu mówiąc "co Mirek znudziło się na wolności?" Okazało że ten pobity to policjant a jego wybawca to chłopak który łobuzował jak większość nastolatków i ten go zapamiętał zgłosił napaść za sprawce podał osobę która mu pomogła. Chłopak został skazany na odsiadkę. I co też uważasz że jest śmieciem bo pomógł? Albo jeszcze jedno o tym słyszałam akurat jak odbywałam praktykę: matka 7 dzieci dbała o te dzieci jak tylko mogła dawała im wszystko co miała nigdy nie brakowało im jedzenia zabawek ciuchów. 2 z jej synów było bardzo niesfornych. Mieszkała w starym budownictwie na samej górze okna zabijała wielkimi gwożdziami by dzieci nie otfierały. Pewnego razu usiadła na fotelu by odpocząć po pracy (pracowała w kilku miejscach by utrzymać rodzinę) i przysnęła. Jej synowie poszli do toalety otworzyli okno i zaczęli wyrzucać zabawki jeden z nich się wychylił i wypadł na szczęście przeżył jakiś czas spędził na wózku później było z nim ok. Kobiecie zabrano dzieci skazano na kilka lat. Wszyscy zapewniali ze nie zostanie skazana bo to wypadek... Miała odzyskać dzieci po wyjściu bo nikt jej nie pozbawił praw.Pewnego dnia gdy wyszła na przepustkę okazało ze jej 5 dzieci została adoptowana przez rodzinny kture niemieszkaja w kraju. Zostali tylko ci 2 chlopcy kturzy robili wszystko by ich nie adoptowano a byli już w rodzinach zastępczych. I taka kobieta też jest śmieciem? Też zasłużyła na taka kare? Starała się zapewnić im wszystko przegrała z własnym zmęczeniem 10 min drzemka doprowadziła do tragedii do odebrana matce dzieci.... Zastanów się zanim kogoś ocenisz.... A co do warunków panujących w naszych więzieniach nie sadze by były zbyt wygodne. Są kraje w których więźniowie maja widzenia 24h na dobę. W kraju w którym mieszkam więźniowie maja dostęp do internetu, widzenia odbywają się 5 dni w tygodniu trafiają po kilka godzin maj pokoiki w których odbywają się widzenia wyposażone w łóżka by jak ich najdzie ochota na co nieco z partnerka mieli gdzie baraszkować znajduje się lodówka z owocami mlekiem kawa herbata coś słodkiego. Telefon dostępny od 6 do 22. Po wyjściu maja zapewniona prace resocjalizacyjnom by mogli wrócić do normalnego życia. A więźniowie za jakieś przewinięcia dalej robią to co robili bo wiedza ze nie ma miejsc w wiezieniach i ich nie zamkną....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trawoglowy
-1 / 1

czy ja wiem ze maja lepiej... ???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dawid2333
+1 / 1

Cóż obóz pracy panowie im zafundować :D , może nie tak surowy jak hitler miał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Karasov
-1 / 1

Co wy gadacie, w Polsce nie ma głodu. Rośnie dużo szczawiu i mirabelek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W WKnon
+1 / 1

I Dlaczego do więzień trafia tyle dzieciaków za głupią trawę??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar markos1410
0 / 0

Jakim prawem ? POLSKIM PRAWEM :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kubatkubat
+1 / 1

Dlatego ja wymyśliłem pomysł aby oni pracowali . Gdyby produkowali coś w jakimś zakładzie to mielibyśmy z nich jakoś pożytek :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Ebek992
-1 / 1

Po pierwsze to nie każdy kto tam trafia jest winny po drugie tam nie jest wcale tak wesoło i jak bys był to byś zmienił zdanie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Macck
0 / 2

Dopiero było wczoraj w programie "Państwo w państwie" jak to dostosowali dietę dla chorego na żółtaczkę typu B. Facet za usiłowanie kradzieży (chyba węgla, bo nie mieli czym ogrzewać domu) dostał chyba 4 lata, ale zmarł po kilku miesiącach, ignorowano to że skarży się na bóle, karmiono go tłustymi rzeczami i przemęczano (co jest absolutnie wykluczone w tej chorobie). Podawano mu też "specjalistyczne" środki - ... espumisan i ibuprofen ...
I powiedz rodzinie tego człowieka że jest śmieciem. Został skazany na tak długi czas jak za usiłowanie kradzieży, a skończyło się to jak kara śmierci. To jest to dobre traktowanie w polskich więzieniach? Czy kolejny mit zasłyszany w internecie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cz4r3k
+1 / 1

Po pierwsze to legalizacja ile ludzi siedzi za glupie palenie trawy a ile pozniej panstwo wydaje na wieznia i proces
Po drugie kara smierci powinna byc jezeli morderca/gwałciciel/pedofil bedzie zlapany na gorącym uczynku
Po trzecie za marne przestepstwa typu piractwo i inne mniej szkodliwe dla społeczenstwa wykroczenia prace społeczne
Po czwarte z dzisiejsza władza i tak nic sie nie zalatwi bo wolą brac w lape i pograzac nasz kraj w długach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~anonim19xd
-1 / 1

"śmiecie"?! chyba każdy jest człowiekiem i kazdy popełnia błedy ! niech kazdy z was zrobi sobie rachunek sumienia to na pewno nie jedno przestepstwo popelnil ! i chyba nie chciał by byc nazwany smieciem. człowiek to człowiek a nie śmiec !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zaku268
-1 / 1

Ale ty glupi jestes ,wiesz ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ogarniajtemat
-1 / 1

Xar, bardzo porządnie powinieneś zbadać sytuację zanim się wypowiadasz, bo nie chciałbyś tam trafić jak niektórzy naprawdę za niewinność albo nie chcą wsypać kolegów. Wielu z nich pracuje za darmo na terenie zakładu karnego/aresztu lub częściej poza nim, spotykając ich na ulicy nawet nie wiesz, że zaraz wrócą na swoje kojo 300km od domu. Myślę, że nie trafisz w łapy urażonego napakowanego typa, który tam był ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar film100
+1 / 1

utrzymanie 1 więźnia w więzieniu kosztuje nas codziennie 75 zł

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~TomCat_F1
-1 / 1

Te "wielkie" pieniądze na utrzymanie więźniów to przede wszystkim place dla funkcjonariuszy Służby Więziennej, media, czyli prąd, woda i wywóz śmieci, a pozostałe kwoty idą na jedzenie - przykładowa racja żywieniowa, masło 10g, chleb 200g, herbata 0,5 litra, pasztet 175g, więc może warto dokładnie poszukać informacji w internecie zanim wyciągnie się zbyt pochopne wnioski:) Google nie boli:)


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Bieda_w_Polsce_nie_pozwala
0 / 0

Bo kara nie ma służyć zemście i źle pojmowanej "sprawiedliwości", czyli zemście, a ma przynosić efekt - tj. sprawić, że człowiek niedostosowany do życia wg. przyjętych norm zacznie "działać" jak należy. Dokopywanie mu na pewno nie przyniesie pożądanego rezultatu. Nie metoda bata, a metoda marchewki. I zanim ktoś powie, że zapewnianie luksusów tym bardziej nie zadziała - statystycznie w krajach skandynawskich, z których najbardziej się naśmiewa, że mają tam hotele za więzienia - jest najwyższy na świecie % skutecznej resocjalizacji. Tylko to wymaga jeszcze dobrze wykwalifikowanej kadry psychologicznej itp. itd. Za to w krajach typu Turcja, gdzie w zamknięciu panuje prawo dżungli, drobne rzezimieszki wychodzą z więzienia jako wyszkoleni bandyci pełną parą... w obecnym u nas systemie łączymy to co najgorsze z obu podejść: ani utrzymanie więźniów nie jest ekonomiczne (chyba dopiero jakby mieli na swoje utrzymanie w kamieniołomach pracować mogłoby to się "wrócić", ale tutaj z kolei bezrobotni też mogliby się oburzyć, że więźniowie są nagradzani możliwością pracy), ani warunki i programy resocjalizacyjne nie są wystarczające, aby przynosić rezultaty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-1 / 1

Tylko w tych krajach moj drogi to mordercow jest bardzo malo i ludzie maja calkiem inna mentalnosc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Odzialowykebab
-1 / 1

Więziennictwo to interes , pieniądze na tak zwanej "żelaznej kasie" są obracane , a tu najwięcej osób się wypowiada które nawet nie rozmawiali z osobami co siedziały tylko biorą informację z internetu. W z.k Stargardzie w celach nie ma ciepłej wody , grzałek nie można mieć , max 2 czajniki do 500v , za buzały ostre kary , za niewstanie do apelu porannego nagana dyrektora , więźniowie chętnie by pracowali ale nikt im tego nie może zapewnić no chyba że na p3 , bo na p2 "pół otworek" co jest niby przystosowaniem do pracy , praca w większości polega na czyszczeniu korytarza i palarni po zamknięciu cel , dentystą jest weterynarz , zachorujesz i nie wstaniesz z łóżka na wymarsz do lekarza czyli nie bd na wyczytywaniu nazwisk to wyjba*ne mają , o tabletkę żadną się nie doprosisz bo sugerują że symulujesz , prośby do wychowawcy ds.biblioteki i czegoś tam jeszcze o zwiększeniu limitu w bibliotece więziennej są odrzucane bo po co ci czytać więcej książek niż 5 na tydzień , tak samo jak i gazety wysyłane od rodziny też są problemem bo żeby dostać gazetę focus jak i inne prośba do dyrektora zakładu i tylko raz na miesiąc , nie zawsze zaakceptowana , nie wspominając na tamtorocznych urodzinach dyrektora z.k. Stargard st.wychowawca 4 oddziału Sandro czy jakoś tak , był tak naj*bany że ledwo na krześle siedział .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A ave84
+1 / 1

Wydaje się na więźniów takie sumy a nie inne z jednego prozaicznego powodu.
Otóż państwo, społeczeństwo, podatnicy, utrzymując więźniów na niskim jak na Europejskie standardy polskie więźienia, płaci za komfort odizolowania danej osoby.
Czyli z półświadka jest wyeliminowana jednostka, lub kilka która ta jedna mogła zwerbować.
Przyjmijmy że społeczeństwo za każdą taką akcją odczuwa wewnętrzną ulgę z bezpieczeństwa.
Fikcyjną ? taki plasterek na ranę, iluzja bezpieczeństwa, dobrze nam z tym i dopóki ten nadmuchany PR zielonej wyspy trwa. Anarchia się zacznie kiedy MYDLANA BAŃKA pęknie komuś prosto w oczy.

Podsumowanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~lukasz0605
-1 / 1

Nie bylo by tego problemu gdyby panstwo nie oszukiwalo i nie sciagalo kasy za byle co.
Jak by byly miejsca pracy to wiekszosc tych ludzi na ktorych mowice smiecie mialaby prace dzieki ktorej nie staczala by sie na dno probujac jakos zyc,a dzieki pracy podejzewam ze zmalala by rowniez przestepczosc wsrod mlodzierzy.ale zyjac w tak prymitywnym kraju trudno o cos normalnego skoro nawet wieznien jest nazywany smieciem mimio ze nikt naprawde nie zna jego historii.Oby tak dalej a polska jeszcze dlugo bedzie krajem absurdow i totalnego smiechu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FakDag
-1 / 1

te wasze kary nie są adekwatne dotychczasowe też nie zbyt ale lepiej niż wasze propozycje ja jestem na początek za zmianą konstytucji ale pod nie tym co my mamy zmienić bo nie ufam sobie i wam idioci wole żeby zrobił to ktoś inteligentniejszy od was i mnie poza tym jak zwykle nic nie wiecie a musicie wplątać swój komentarz że tak powinno być że to tak itd ja mam trochę o tym pojęcie mniejsze ale większe od waszego więc nie znasz się nie wypowiadaj poza tym więzienie w Polsce nie jest takie baśniowe jak tu jest pokazane mojego brata kolega opowiadał więc nie mogłem uwierzyć że tak jest okropnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~angelkaaaaaaaaaaaa
0 / 2

Śmiecie ????
Drogi autorze , trochę szacunku do innych ludzi bo mówisz o 80 tyś teraźniejszych więźniów i kilku milionów byłych, nie wszyscy zostali skazani za molestowanie, pedofilie czy gwałty żeby nazywać ich śmieciami , w zakładach karnych przebywają także LUDZIE! których na przykład nie stać na zapłacenie grzywny i na przykład ta grzywna została zasądzona przez sędziego z powodu niestawiennictwa na sprawie jako świadek........ i należy im się szacunek jak każdemu innemu człowiekowi.
Poza tym człowiek który nie wyrządza krzywdy drugiemu człowiekowi nie zasługuje na takie słowa,
to wina państwa i polityków nim rządzących !
Z pewnością dodawanie na demotywatory takich określeń jest niestosowne i myślę że od ''tych więźniów'' mogłbyś '' dostać w py*k'' ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Lesio923
-1 / 1

dlaczego ktoś klika przycisk "lubie to" ??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A alakinjjsk
+1 / 1

Gomułka z Cyrankiewiczem wizytują przedszkole, Gomułka zadaje pytanie ile złotych kosztuje dzienne utrzymanie przedszkolaka?? 80 zł odpowiada przedszkolanka. Za dużo dawać 40zł. Jakiś czas potem wizytują więzienie, znów pytanie ile kosztuje dzienne utrzymanie więźnia? 40 zł pada odpowiedź. Za mało dawać 80zł. Cyrankiewicz zdziwiony bierze Gomułkę na bok i się pyta: jak to na przedszkole obcinasz datki w więzieniu podnosisz o co chodzi??? Gomułka na to a ty co myślisz, że jak nas zdejmą to dadzą nas do przedszkola???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~TJG
-1 / 1

Spróbuj być skazanym, chociaż jesteś niewinny. Zobaczymy, co byś wtedy mówił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar paulinkazeberka
-1 / 1

Nie wiecie nawet,ze wielu więźniów sami zgłaszają się do prac społecznościowych, dobroczynnych,ale prawo im to uniemożliwia, bo zawsze znajda powód,że się nie nadają,mimo,że chcą.Nie wiecie nawet w jakich ilościach podawane są posiłki i nie zdajecie sobie sprawy,ze nie jeden też tego posiłku nie dostanie,bo przykładowo "kolega" z celi mu obiadek zabierze.Jakie dostosowywanie diety?Dobry żart,naprawdę.Naprawdę straszne jest to gdy wypowiadają się ludzie,którzy tam nigdy nie byli,nie mieli nikogo bliskiego tam i nie wiedzą nawet w minimalnym stopniu jak tam jest...zwłaszcza dla ludzi,którzy popełnili małe przestępstwa,a uwierzcie mi,nie ma czegoś takiego jak wyrok w zawieszeniu za pierwsze wykroczenie małego stopnia.Naprawdę nie zdajecie sobie sprawy jakie prawo jest beznadziejne skazując ludzi za błahostki...Bo się sędzinie tak spodobało...Piszę oczywiście o małych przestępstwach,nie o gwałtach itp.bo to już dodatkowa debata...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar joker321
0 / 0

Bo to jest POLSKA!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar docxent
0 / 2

Bo to PO-lska właśnie... przymusowe roboty za miskę zupy dziennie dla przestępców - i byłoby OK... ale nie - prawa człowieka są,trzeba ich przestrzegać itp...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Szczera_Prawda
-1 / 1

Ten demotywator tylko potwierdza że ludzie ślepo wierzą we wszystko co zobaczą w telewizji ,utrzymanie więźnia wcale nie kosztuje 2tyś złotych tak jak Wam wmawiają w TV , myślę że realna kwota przeznacza na 'utrzymanie' więźnia nie przekracza 300zł /miesiąc.
W kwote 2tyś jest wliczone wszystko ,koszty utrzymania więzienia ,strażników ,budynku ,transportu ,kursów, szkoły, lekarza, ,cała masa podatków , budynki są w większości przypadków zabytkowe i nie można ich w żaden sposób modernizować.Remonty i jedzenie robią sami więźniowie ... niema tam żadnych kucharzy ani cateringu , tak jak mówią w telewizji.
Lekarz jest raz na 3 tygodnie ,ludzie tam umierają czekając na lekarza , mają zakażenia od pluskiew ...czasami chleb jest zielony.

Nie wierzcie ślepo we wszystko co zobaczycie w tvn24 , przecież każdy dziennikarz ,który ma zamiar wejść i kręcic reportaż na terenie zakładu musi sobie załatwić odpowiednie pozwolenie , więc władze więzienia są przygotowane na to , codzienność jest jednak zupełnie inna.Jak ktoś z Was się kiedyś przekona na własnej skórze (czego oczywiście nikomu nie życze) to wtedy zobaczy jak jest ,a autorowi tego demota polecam żeby wrócił do zakładania demotów o bieberze ,a nie na temat na który niema absolutnie żadnej wiedzy.

Wracając do tematu , piszecie że więźniowie powinni pracować... ale co mogliby robić ,skoro więzienia są państwowe , a cały nasz kraj sprywatyzowany ? Robią jedynie jedzenie ,kursy ,szkołe i sprzątają , nie którzy mają prace wolnościowe i do zakładów półotwartych wracają jedynie 'na noc'
Skandynawskie kraje mają dużo lepszy system resocjalizacji , dlatego ludzie po wyjściu z więzienia wychodzą na prostą , robią np biurka i krzesełka dla 100% państwowych instytucji ,czyli szkół i urzędów i samo to wystarcza na to ,by oni mogli dobrze żyć , mieć cele wyglądającą jak hotel i to całkowicie pokrywa ich koszty utrzymania ,mają mnóstwo przywilejów takich jak internet ,telewizor ,siłownia , wygodne lóżko ,basen.I takie nowoczesne więzienie nie tylko jest rentowne ,ale i zarabia samo na siebie.

Niestety to jest Polska i nic w tej kwestii sie nie zmieni , cały system prawny i penitencjarny wymaga całkowitej przebudowy , czasami ludzie w garniturach mają na akcie oskarżenia miliony a grozi im do 3 lat , choć i tak dostają zawiasy po wyjściu za kaucją ,ze skradzionych pieniędzy, a ludzie za alimenty siedzą 5 lat...

Jeszcze raz powtórzę , nie wierzcie we wszystko co zobaczycie w TV , pozdrawiam ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jaksmiesz
0 / 0

jak smiesz pisac o nich ze sa smieciami ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q qartz1
-1 / 1

a dlatego że polska jest w europie i więziennicy muszą przestrzegać wszystkich norm i postanowień europejskich ,bo skazani piszą skargi w cały świat i wygrywają ogromne odzszkodowania od skarbu państwa niestety ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LiscLaurowy
-1 / 1

bierzecie, pod uwagę faktycznie winnych ludzi. Ale ile osób niewinnych (patrz: rowerzyści, starsi ludzie, młokosy, nie mordercy, złodzieje, itp.) trafia do pudła? A nóż zdarzy się tak, że to Ty będziesz jechał po alkoholu i niestety sąd uzna że to ty jesteś winny. Dalej będziesz się upierał że tacy ludzie to "śmiecie"? Uważam że Twój demotywator uwłacza ludziom wszelkiego rodzaju. A pragnę zauważyć, iż głównie tacy małostkowi i z reguły niewinni, bądź też niepozorni ludzie są wsadzani za kratki. "Grubi" przestępcy się wypłacą i wyjdą. To mogę CI zagwarantować...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Izusiaaa
+1 / 1

Nie chcę znieważać tych co zbłądzili ( świadomie czy z premedytacją ) ale szlag mnie trafia, że ludzie ciężko pracujący mają mniej, jedzą gorzej, często jest im zimno -bo z pracy nie stać ich na odpowiednią ilość opału na zimę- no i co najważniejsze a zarazem najgorsze DOSTĘP DO OPIEKI MEDYCZNEJ.Uczciwy obywatel musi czekać na wizytę u specjalisty kilka a nawet kilkanaście miesięcy a taki SKAZANY maksymalnie 2 tygodnie.Wychodzi na to, że w Polsce opłaca się być przestępcą (zresztą mam na ten temat swoje przemyślenia). Niestety w naszym kraju dobrze mają tylko więźniowie i politycy. Żal mi nas, szarych ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B belutti
0 / 0

Bo to jest Polska!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
5 5p1k3
-1 / 1

Śmieciem można nazwać twórce demotywatora:/ Czy chociaż zdaje sobie on sprawe z tego że w więzieniu często odsiadują wyroki ludzie którzy bronili swojej rodziny? Mój brat obronił ojca przed gościem który groził bronią spuszczając temu gościowi wpier**l, i za to siedział...Podczas swojej odsiadki pracował zarabiając na swoje utrzymanie!! Wiec sie zastanów śmieciu który stworzyłeś tego niby demota czy wszystkich możesz tak nazywać śmieciu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2013 o 10:11

avatar ~Mysteel
0 / 0

Jedyne wyjście to napad na bank......
w sumie i tak wyjdziesz na tym lepiej....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Idioci_wszędzie_Idioci
-1 / 1

nie wiesz to sie nie wypowiadaj gówniarzu. Jak to jest że ludzie przetrzymywani w więzieniach BARDZO CZĘSTO NIEWINNIE (bo jakbyś nie wiedział polska przewodzi w płaceniu odszkodowań ludziom przetrzymywanym w więzieniach pomimo swej niewinności) siedzą tam bez ciepłej wody z dostępem do "ciepłego natrysku" raz na tydzień. z jedzeniem takim którego twój pies by nie ruszył rozpieszczony gówniarzu
NIE WIESZ TO SIE NIE WYPOWIADAJ

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sprstr
-1 / 1

To że ktoś jest w więzieniu nie oznacza że jest śmieciem lapsie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~buboland
-1 / 1

A co powiecie o tych, którzy zostali niesłusznie zatrzymani bo wspaniały polski wymiar sprawiedliwości jest fatalny. Co powiecie o tych, którzy za kradzież chleba siedzą po kilka miesięcy.. Myślę, że problem jest złożony i najpierw trzeba się zając wymiarem sprawiedliwości... Był ktoś w sądzie okręgowym?? widzieliście ile tam pracuje administracji?? Dlaczego tam nie szukać pieniędzy dla szpitala, ten cały kraj jest nienormalny, w sejmie za nieróbstwo dostają kasę... Zastanówcie się co piszecie, to że w szpitalu nie ma pieniędzy to nie wina więźniów a chorego systemu władzy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~BUZIACZEK81
+1 / 1

PRAWDĄ JEST ŻE DZISIEJSZE POLSKIE WIĘZIENIA SĄ NICZYM WCZASY.ZAMIENIĆ IM TE LUKSUSY,NA JEDNO OSOBOWE,KAMIENNE CELE,Z MUROWANĄ PRYCZĄ I JEDNYM KOCEM.BEZ OGRZEWANIA,PRĄDU,O CHLEBIE O WODZIE.JEDNAK RZĄD TAK NIE ZROBI,BO PRAWDA JEST TAKA,ŻE WBIJĄ TYM SAMYM SOBIE GWOZDZIE DO TRUMNY,NIE JEDEN TAM SIEDZI I NIE JEDEN JESZCZE TRAFI.....WIEC PO CO ???LEPIEJ SIĘ PRZECIEŻ WYDAJE PIENIĄDZE PODATNIKÓW.NA PIERWSZYM MIEJSCU,ZMIENIĆ SKAZANYM WARUNKI,OGRANICZYĆ DOSTĘP DO ŚWIATA POZA MURAMI,I DAĆ ZAJĘCIE W ZAKŁADZIE.KARA TO KARA,A NIE CO DLA NIE KTÓRCH NAGRODA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Wiśnia_PIŁA
-1 / 1


"[...] Jakim Prawem te śmiecie mają mieć lepiej niż niejeden uczciwy człowiek?!"

Nie ubliżaj prostaku!
Pozbawili nas WOLNOŚCI, a nie GODNOŚCI!
Zadaj to pytanie Ziobrze albo Kaczyńskiemu bo to przez ich reformy i zamykanie "rowerzystów" wzrósł koszt utrzymania osadzonego. Śmiecie są na wiejskiej! do tego są na diecie!

Pozdrowienia do Wiezienia!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hornecik
0 / 2

Tyle razy uderzyłem "mocne" że mi prawie przycisk z myszki odpadł. To święta racja. A utrzymywanie skazanych za taki hajs to po prostu NIEWIARYGODNA paranoja!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hornecik
+1 / 1

Znam człowieka, który twierdzi, że więźniom nie można dać pracy, bo im się ma tam nudzić, nie mogą dostać żadnego zajęcia. Ale zaraz? Przecież mają telewizję, kompy, siłownię - full opcja. A jest jeszcze kwestia ich utrzymywania przez społeczeństwo. Jak ktoś zarabia tyle kasy, by wydawać na siebie tyle, co państwo na jednego więźnia, to może być dumny i prawie na pewno jest biznesmenem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Maciekzt
-1 / 1

Nie klasyfikujcie wszystkich razem. W więzieniu są różni ludzie. Co do pieniędzy na pewno na koszt utrzymania więźnia wlicza się straż więzienną, utrzymanie budynku itp. , ale napiszę odnośnie jedzenia. Codziennie na więźnia wydawane jest pół bochenka napuszonego chleba, który je się do śniadania i kolacji. Porcje nakładane są łyżką jak gałka do lodów. Śniadanie gałka marmolady na dwóch więźniów, 2 gałki ziemniaków i pół plastra mortadeli w panierce lub kotlet ryżowy w panierce na obiad. Jest także makaron wymieszany z paprykarzem. Wszystko co nie zostaje zjedzone nazajutrz jest mielone i podawane jako pasta na chleb. Kolacja to np. łyżka krojonej cebuli smażonej na oleju, jedzą ją z chlebem ,który był wydawany rano o ile został. Jeżeli chodzi o diety to do ziemniaków można dostać 2 skrzydełka z kurczaka. Dostęp do lekarza prawie żaden. Ludzie ,którzy są osadzeni na dłuższy okres mają niedobór witamin. Wypadają włosy itp. Osoby, które nie mają pomocy z zewnątrz mają bardzo ciężko. Nie wiem skąd macie te info o tym super jedzeniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nick_im
-1 / 1

jak was to tak boli i uważacie, że bycie w więzieniu jest takie fajne to idźcie. ja tam byłem i uwierzcie mi nic fajnego. trafiłem tam za to, że sprzedawałem Wam marihuanę, za legalizacją której tak jesteście. czy robiłem coś złego w Waszym mniemaniu? czy też mam zostać wychłostany? 2900 pln na więźnia? norma żywieniowa 4.30, dieta 5.20 na dzień. pracowałem w kuchni, widziałem cennik dostaw, wyobraźcie sobie parówki za 3.50 pln za kilogram. jak to może smakować. 23 godziny w jednym pomieszczeniu, bo godzina spaceru. trzeba być naprawdę inteligentnym i kreatywnym, żeby zagospodarować sobie tam czas. zresztą co ja wam będę pisał. ten kto tam nie był i tak tego nie zrozumie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wojtek35
-1 / 1

najwiecej siedzi pijanych rowerzystow i tzw alimenciarzy a ci co ich zkazuja to sa w 90 procentach ludzie ktorzy maja na sumieni takie wały ze przykrywaja tych siedzacych leszczy czapka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cineek26
-1 / 1

a teraz taki przykład dla was pi3rd0leni inteligenci i wielcy fanatycy prawa. Ktoś gwałci waszą matkę, siostrę, kobietę, żonę, córkę... reagujecie instynktownie, połowa was pewnie podcina sobie żyły, druga połowa okłada typa bez opamiętania i nieumyślnie zabija gnoja... wiadomo, więzienie za zabójstwo z premedytacją (W TYM MOMENCIE TĘPOWATY AUTOR DEMOTA NAZYWA WAS ŚMIECIEM), podrywa was na imprezie niezła laska, wiadomo, wszystko na miejscu, wy jesteście pijani i panna mówi, że ma 18... niestety ma 15. Może mieć nawet 16, nie ważne, oskarża was o gwałt + to że jest nieletnia, lecicie do paki za głupią wpadke (TU ZNÓW AUTOR DEMOTA I POŁOWA WAS DEBILI NAZYWA TAKIEGO ŚCIERWEM A DRUGA DAŁA BY MU KARE ŚMIERCI)... Jestem tutaj raz na rok, ale czytając to i używając waszych kategorii, to sami jesteście ścierwami które wylegują przed komputerem, połowa jak nie większość jest jeszcze na utrzymaniu rodziców, a jedyne zajęcie to komputer i raz w tygodniu wycieczka do pośredniaka... Smutno mi, że w okół jest tak wiele próżnych ludzi... ale nieeeee! to wy jesteście lepsi niż osoby trafiające do więzienia, nie zawsze z poważnego przewinienia. "każdy ponad każdym..."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Łokitoki
-1 / 1

Czy człowiek, który został wpakowany do więzienia, za jazdę po pijaku NA ROWERKU po nie uczęszczanej drodze jest śmieciem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~pmama
-1 / 1

dobrze ze za takie głupoty jakie wypisujecie nie wsadzają do więzienia bo wtedy byście wiedzieli jak czują sie osadzeni... szkoda czytać macie szczęście ze nikt z waszych bliskich nie trafił tam za jakąś głupotę mając prace i rodzine

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Wrog_uliczny
-1 / 1

Ty Prosze cie ... Siedziales? jak nie to sie nie odzywaj jak bys sprobowal jakie tam jest zarcie to sam bys w to zwatpil... a to co niby panstwo przeznacza na jednego wieznia to wiekszosc idzie dla naczelnika ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~hdsh
-1 / 1

Nie nazywaj ich śmieciami przynajmniej nie wszystkich bo nie wszyscy tam to mordercy i gwałciciele,połowa naszego rządu tam powinna siedzieć . To nie ich wina ze mają lepszą szame niz chorzy w szpitalu tylko naszego chorego rządu.Moim zdaniem wyżywienie powinno zależeć od przestępstwa jakie ktoś popełnił.(Pedofile czarny chleb i woda)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D digital12
+1 / 1

Może tym uraże wielu, ale.. Po co taki śmieć żyje? Dlatego jestem za karą śmierci. Jedynym kontrargumentem jest to, że często są skazywani niewinni i to dość mocno komplikuje sprawe ;/ Ale dobrym rozwiązaniem byłoby to żeby oni sami zarabiali na swoje utrzymanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~osadzony23
-1 / 1

beznadziejni ludzie... skąd możecie wiedzieć jak tam jest, czy oni nie pracują , co jedzą , itd?? nie byliście nie wypowiadajcie się. Z pieniędzy przeznaczonych na więzienia korzystają ich pracownicy niż osadzeni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olo555
0 / 0

OBOZY PRACY, KARY CIELESNE, KARA SMIERCI, i spokój, i to wcale nie jest niehumanitarne... kara smierci jest w Japonii, USA, Chinach, Singapurze i wielu innych krajach cywilizowanych... obozy pracy są w Japonii, a to wysokorozwinięty kraj. Kary cielesne mogły by być do wyboru między naprzykład 30x chłosta a 1 miesiącem obozu pracy w zawiasie (nie obchodzi mnie teraz proporcjonalność, to TYLKO PRZYKŁAD), przestępcy sami by wybierali między karą cielesną a obozem pracy w zawiasach... No i wiele kar trzeba zwiększyć - śmieszne jest że złodziej 500 mln trafia do pierdla na 3 lata, wychodzi po 1,5 roku i ma 500 mln i żyje na "krul", "sółtan" itd to skandal, wyobrazmy sobie co by bylo jakby ktos ukradl tyle kasy caritasowi albo WOSP, a teraz wyobraźmy sobie, ze nie ma roznicy kogo okradamy, bo kradziez to kradziez... PRZESTEPSTWA MUSZĄ BYĆ SUROWIEJ KARANE

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~silvra
0 / 0

tak tylko ze gdyby nie rodziny tych "smieci " to tak samo nie mieli by nic... bo nasze pieniadze ida jak zawsze na nie wiadomo co. napewno nie dla nich. bo wszytko nawet papier musi wysylac im rodzina bo za darmo tego nie dostana..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~NawetSobieNieWyobrażasz
0 / 0

Jak możesz wrzucać wszystkich więźniów do jednego worka: "śmieci". Żenujące i poniżej wszelkiej krytyki.
Problemem nie jest fakt jak żyje się więźniom. A przypominam, bądź informuję, jeśli nie wiesz, że osoba przebywająca w więzieniu znajduje się pod kuratelom państwa. Więc jak wyobrażasz sobie sytuację, w której państwo miałoby pozwolić więźniom głodować lub zimą marznąć? Masz poglądy jak pewna, skrajnie konserwatywna opcja polityczna, kierująca się tylko i wyłączni takimi bezużytecznymi porównaniami.
Brak pomocy społecznej dla bezrobotnych czy chorych jest inną, bardziej złożoną kwestią i nawet nie śmiej traktować jej tak pobieżnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~pokorna555
-1 / 1

ludzie, ogarnijcie się. Jestem pewna że większość z was oczerniających więźniów (którzy w brew pozorom w większości są normalnymi ludźmi) wywodzi się z bogatych domów i dzielnic willowych. Nikt z was pewnie nawet nie miał do czynienia z głodem. Rozumiem mieć takie podejście do morderców, którzy w żaden sposób nie żałują za grzechy i robili to z zimną krwią. Są tam ludzie za małe przewinienia. Jestem bardzo ciekawa jaka byłaby wasza reakcja i poglądy jak trafiłby tam ktoś z waszego środowiska, czego wam nie życzę (w sumie może by was to czegoś nauczyło, bo jak na razie potraficie tylko oczerniać innych, być może nie mających wyjścia, bo wydaje mi się że jakby np jakiś młody chłopak do was podszedł na ulicy i powiedział że nie ma co zjeść, przeszlibyście obok) życzę wam żeby ktoś was traktował tak jak wy chcielibyście ich traktować- również uważam że powinni pracować, ale wdaje mi się że powinna to być normalna praca wedle ich wykształcenia, a nie waszych głupich wymysłów... zacznijcie myśleć, bo nasze społeczeństwo to ludzie bez godności, chcące jedynie wymieszać z błotem ludzi będących niżej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

Genialny pomysl-przy kilkunasto procentowym bezrobociu zapewniac wiezniom prace wg ich wyksztalcenia, i moze jeszcze pelnoplatna,co? Teraz dostaja za darmo - do roboty nieroby!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S siuchaj
+1 / 1

Ha. To ja wam powiem czemu tak dbają o tych gości. Bo te kutasy z wiejskiej muszą się zabezpieczyć. Za szpital sobie zapłacą, do szkoły już nie pójdą, a do pierdla jeszcze zawsze mogą ich zamknąć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Paulina945873407
-1 / 1

Zycze Ci bys tam trafil i sprobowal przetrwac na zarciu za 4,5 dziennie. A trafic mozna nawet z pomowienia, smiecie to ludzie bez tolerancji, a nie ktos kto zbladzil.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kogeta
0 / 0

kary powinny być takie:
morderstwo-za morderstwo z premedytacją powinna być kara śmierci, najpierw taki morderca posiedzi ok. 5 lat pracując ciężko za miske zupy, a potem na krzesło, im więcej morderstw tym więcej voltów, co innego jeśli się kogoś zabije przez przypadek, wtedy więzienie.
gwałt-kastracja, tutaj nie trzeba tłumaczyć.
inne przestępstwa np.kradzież-więzienie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 kwietnia 2013 o 14:34

avatar ~cho_gat
0 / 0

Wecie to nie jest do końca tak.... w więzieniu są gorsze warunki no chyba że jesteś więźniem P3 to masz luksusy. jednym słowem Ci najbogatsi mają najlepiej a tak to nawet opieki medycznej tam nie ma...
i to nie jest tak że idziesz tam za jakies straszne przewinienie.... Wsytarczy niezaplacic mandatu albo zle Ci pojdzie w zyciu i nie masz na splate dlugu, a ten co zgwalci albo zabije czy skatuje dziecko lazi dalej po wolnosci "bo nie ma dowodow"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R radek3d
0 / 0

Może i to było dawno ale teraz zobaczyłem tego demota :D Masz 100% racji w Rosji nadal działają łagry nie są tak straszne i śmiertelne jak kiedyś, lecz dalej są ciężkie i produkują coś dla państwa dzięki czemu zakłady karne mają zyski ,a nie straty. Może ich wada jest taka że trafia tam za dużo przeciwników politycznych ale tak to spoko ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mureks
0 / 0

Niech pracują w kopalniach, kamieniołomach niech robią coś pożytecznego darmozjady parszywe.!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem