Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1426 1487
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Avatarsome
+15 / 23

Kolejny przykład na to, że II RP rozwijała się nieporównywalnie lepiej od swej obecnej kalekiej spadkobierczyni - III RP. Ciekawe jak bardzo byłaby dziś rozwinięta Polska, gdyby Hitler a potem Moskwa nie mieli wobec naszej przyszłości innych planów niż my sami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kalenz
+12 / 14

@PomylilemStrony - Pierdzielisz. Po pierwsze, w 1938 odebraliśmy to, co Czechosłowacja nam zabrała dwadzieścia lat wcześniej, korzystając z tego że wykrwawialiśmy się w walce z sowietami. To Czechosłowacja przy tym zabroniła Węgrom przejazdu przez ich kraj, kiedy oni chcieli nam wysłać amunicję, sprzęt, żołnierzy. Czechosłowacja nas dymała kiedy tylko mogła, w 1938 tylko odebraliśmy naszą własność. Poza tym nie mogliśmy im pomóc, ponieważ Czechosłowacja sama nie chciała walczyć. Jak mieliśmy ich bronić, skoro oni już się poddali, poza tym w żadnym wypadku nie dopuszczali sojuszu z Polską ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HarryLepper
-2 / 12

Trzeba było rozegrać to inaczej.
1939 - trzeba było podpisać sojusz z Hitlerem kosztem niezbyt wymagających warunków. Do wiosny 1939 Hitler wcale nie miał antypolskich zapędów.
1941 - Udział Polski w wojnie z ZSRR, nasza pomoc decyduje o zwycięstwie z ZSRR. Jako nagrodę dostajemy ziemie przedrozbiorowe (Mińsk, Kijów). Komunizm pokonany.
1944 - Po ataku aliantów zachodnich na Niemcy należało wypowiedzieć im wojnę i wbić nóż w plecy. Nazizm pokonany. Polska wychodzi zwycięska, zniszczenia wojenne i straty w ludziach dużo mniejsze (nawet Holocaust nie byłby w takim wypadku konieczny).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar General1234
+6 / 8

Nie jestem pewien czy wraz z Niemcami pokonalibyśmy ZSRR. Może udałoby się zdobyć ziemie do uralu.Za uralem ZSRR i tak miał surowce i przemysł. Ropę dostawaliby zapewne z USA (Niemcy zajęliby pola ropy na kaukazie). Załóżmy,że ten etap by nam się udał.Teraz etap II: Wbicie noża w plecy. Moim zdaniem nie do zrealizowania. Załóżmy,że Niemcy daliby nam w nagrodę za pomoc w walce z ZSRR Ukrainę, większość Białorusi i ziemie po Smoleńsk.Sami wzięliby kraje bałtyckie (jako korytarz do okupowanych ziem ruskich) i okupowaliby Rosyjskie ziemie na wschód od granic I RP aż po ural.Niemcy wraz z sojusznikami otaczaliby Polskę z 4 stron (zachód - Niemcy właściwe, Północ - Prusy i okupowane kraje bałtyckie, Południe - Czechy, Słowacja, sojusznicy Węgry i Rumunia, krym, wschód - podbite ziemie rosyjskie). W przypadku wbicia nóż w plecy Niemiecka armia zaatakowała by nas z 4 stron. Ich potencjał w ludności byłby taki: 80-90mln ludności Niemiec, z 30-40mln ludności Węgier, Słowacji, Rumuni. Polska - 20 mln Polaków + z 40 mln ludności obcej (Niemców,Rosjan,Ukraińców,Białorusinów,Litwinów), którzy niekoniecznie byliby nam przychylni. Niemcy część wojsk musieliby zostawić do pilnowania porządku na ziemiach podbitych, ale my też. Na 90% by nas zdławili. Kolejna sprawa jest taka,że Alianci raczej nie podjęliby decyzji o desancie w Normandii, bo nie mieliby silnego sojusznika na wschodzie (Polska aż taka silna by nie była). Niemcy posiadając część po Radzieckiego przemysłu w Stalingradzie i w Leningradzie byliby w 1944r o wiele silniejsi niż w historii. Kolejna sprawa jest taka,że gdyby ZSRR przypuściło kontrofensywę (gdzie 2 się bije tam trzeci korzysta) to biliby zarówno Niemców i Polaków. Alianci bardziej mogliby trzymać stronę ZSRR, bo Polska wcześniej wspomagałaby podbijanie Francji (Musielibyśmy,aby sojusz się nie skończył). Mimo wszystko moglibyśmy wyjść lepiej niż w historii, a mogli byśmy wyjść nawet gorzej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 sierpnia 2013 o 14:31

C command
+5 / 5

Aż miło poczytać, że ktoś jeszcze interesuje się historia Polski (i nie tylko). @Avatarsome, @PomylilemStrony, @Kalenz, @General1234 DZIĘKUJĘ!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 sierpnia 2013 o 15:14

J johndoe_
+2 / 4

@HarryLepper: też tak kiedyś myślałem, ale przeczytałem sobie co Hitler w 1924 pisał o słowianach (w tym Polakach) w Mein Kampf i to mnie wyleczyło z naiwnej wiary w to że sojusz z nimi był możliwy. Owszem, proponowali nam wspólny atak na Moskwę (prawdopodobnie byłby udany wbrew obiekcjom General1234), ale po jego zakończeniu to my byśmy otrzymali od niego nóż w plecy. I zgadzam się z General1234 że nikt by nam wtedy nie pomógł, bo obozu alianckiego po prostu by nie było.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HarryLepper
-1 / 1

@johndoe W Mein Kampf słowo "Polska" pada tylko kilka razy, w dodatku w zupełnie neutralnym świetle. Cytaty:
1. Niemieccy socjaliści to durnie nie dbający o interes Niemiec, polscy i czescy tacy nie są.

2. Tylko Niemcy są tak głupi, by być katolikami, niedługo jedynymi katolikami w Irlandii, Polsce, Francji i Niemczech będą tylko Niemcy.

3. Państwo Habsburgów, mieszanina Czechów, Polaków, Węgrów, Rusinów, Serbów, Chorwatów itd. musi ograniczać każdego wielkiego Niemca.

4. Nie było ani zwycięstwa dla Niemiec ani ułagodzenia Polaków (czy pojednania z Polską) przez głupią politykę Reichstagu.

5. Językowa germanizacja Polaków kończyła się prawie zawsze tak samo: obcy rasowo lud wyrażał swoje myśli po niemiemiecku, kompromitując swoją niższością wzniosłość i godność Niemców.

6. Głupie przyznawanie obywatelstwa wg miejsca urodzenia, nie rasy, przez co murzyn, żyd, Polak, Afrykanin i Azjata mogą swoje dzieci rejestrować jako niemieckich obywateli.

7. Jeśli nie jesteśmy w stanie sprzymierzyć się z Angolami, bo nam ukradli kolonie, Włochami, bo okupują Tyrol Płd., z Polską i Czechosłowacją nie bo nie, to poza Francją, która nam ukradła Alzację i Lotarygnię, nie zostaje nam nikt w Europie.

8. Niemieckie możliwości obronne są żałosne, o zachodzie nie ma co gadać, a polskie państwo jest w całości we francuskich rękach, żeby walczyć razem z Niemcami przeciw Europie ruscy muszą najpierw je pokonać. (i dalej) Sojusz z Rosją byłby instrukcją czy przepisem na kolejną wojnę, której wynik byłby końcem Niemiec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 sierpnia 2013 o 20:37

J johndoe_
+1 / 1

@HarryLepper: Nie wiem skąd wziąłeś te "cytaty", ale w moim wydaniu tej książki albo w ogóle ich nie ma albo brzmią inaczej. Nie wiem też czego Twoim zdaniem mają dowodzić, bo na przykład numer 5 wyraźnie stwierdza że zdaniem Adolfa jesteśmy rasą niższą, podludźmi. Zresztą w tym akurat przypadku zadałem sobie trud i zlokalizowałem miejsce z którego ten tekst prawdopodobnie wziąłeś (część II, rozdział II pt. "Państwo", szósty akapit). Przeczytaj sobie całość, albo przynajmniej akapity od 6 do 10. Nie chcę ich zamieszczać w całości bo szkoda miejsca, ale sens jest wyraźny - Hitler uważa, że germanizacja słowiańszczyzny poniosła klęskę, bo była ZBYT ŁAGODNYM środkiem. I że konieczna jest "germanizacja ziemi mieczem", czyli odzierając ten zwrot z metaforycznej formy, po prostu wymordowanie rdzennych mieszkańców (słowian, czyli podludzi) i zasiedlenie ich terenów przez Niemców, rasę wyższą. Nie wiem jak po przeczytaniu tego fragmentu nadal można uważać, że trwały sojusz z tym świrem był w ogóle możliwy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar metropolis92
0 / 0

Generalnie najlepsze co mogła zrobić Polska to atakować Hitlera w 1935,Piłsudski nawet tego chciał ale Żabojady wyraziły protest. Gdzie byśmy byli teraz,gdyby to uczyniono...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar The_Stroy
+2 / 10

Tylko że na Luxtorpedę nie było każdego stać - był to pociąg specjalny dla dygnitarzy i majętnych osób których było stać na jego wynajęcie... Wiec nie porównujcie tego do pociągu standardowej linii kolejowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mroovkoyad
+2 / 8

Luxtorpeda - 50-60 pasażerów;
Brudny ciapąg PKP - 80 pasażerów na jeden wagon.

Jakieś pytania?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vantagev12
+3 / 5

Zgadzam się, miała mało miejsc, a do tego była droga. Bilet z Warszawy do Krakowa kosztował 40zł, przy średnich zarobkach ok.100zł miesięcznie. Luxtorpeda czas 2:18 wykręciła tylko raz, na co dzień jeździła w czasie ok. 2:40.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mb
+4 / 4

Jeszcze w latach 90-tych ekspres Tatry pokonywał ten odcinek w 2 godziny 20 minut.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S shroon
+3 / 5

tyle że wtedy na Luxtorpedzie można było pokonywac zakręty z większą prędkością dzięki nisko zawieszonemu środkowi cieżkości, była również możliwość kierowania od tyłu i przodu dlatego nie trzeba było zmieniać kierunku jazdy lokomotywy jak to ma miejsce dziś a na tej trasie trzeba to robić cztery razy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~CCharles
+3 / 3

Dwa lata temu jechałem około 4 godziny, widzę koleje polskie się poprawiły;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kamelieon
-2 / 4

Haters gonna hate

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 sierpnia 2013 o 13:28

avatar cikowski
+2 / 2

Tyle że na linii 99, 98 oraz 94 i wiele innych linii od II RP nic poza kosmetyką a więc np. elektryfikacją nic się nie zmieniło ponad 60% stanu obecnej infrastruktury kolejowej się sypie. W przypadku tego odcinka zmieniło się tylko to że zamknięto przepust. na Słowację z Nowego Targu na Nowy Targ Fabryczny, zelektryfikowano linie i zbudowano kilka porządnych przejazdów nic więcej. Poza tym z tym konkretnym odcinkiem Kraków Płaszów-Zakopane wiąże się historia która zaważa na tym że z Krakowa do Zakopanego jedzie się tak wolno ponieważ linia ta powstała że tak powiem po kosztach a budowę tej linii nadzorował i kierował inż. Zepter dlatego też przyjezdnych nazywa się tu Ceprami na cześć stwórcy tej jak że "porządnej" linii. Linii która mogła by zapewnić przejazd z Zakopanego do Krakowa w ok 1 godziny, gdyby ją przeprojektować i nie patrzeć na koszta. Choć w sumie po co skracać ludziom pięknych widoków Podhala i Podtatrza przecież to nadaje tej linii tego charakteru, którego żadna inna droga w tym kraju nie ma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 sierpnia 2013 o 14:00

L lostek815
0 / 2

Poproszę źródło pierwszej informacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nanab
-2 / 2

Fejk luxtorpeda wygladał inaczej cały przód to była głowa kaczki wystarczy zobaczyć w komiksach kaczordonald

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Xenobiologist
+1 / 1

Jestem ciekaw ile kosztował bilet w Luxtorpedzie w porównaniu z ceną w dzisiejszym Intercity :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~muminek630
+3 / 3

Kilka osób, które wysuwają argument o drogim bilecie na Luxtorpedę nie bierze chyba pod uwagę, że minęło niemal 80 lat. Co z tego? Ano to, że to, co 80 lat temu było luksusem, dzisiaj powinno być standardem, bez żadnej łaski. Inna sprawa, że w latach '30 te tory były nowe. Stan techniczny torów jest taki, że naprawdę, wierzcie mi, wolicie jechać wolno, ale z szansą na dojechanie do celu w jednym kawałku. Poza tym podobna sytuacja dotyczy nie tylko tego połączenia. Zaczynając studia przeprowadziłam się na drugi koniec Polski. Kiedy na początku jechałam do rodziców pociąg pokonywał trasę w około 6 h 20 min. Po zmianie rozkładu 6 h 40 min, potem 7 h. Dziś (8 lat później), jeśli chcę odwiedzić rodzinne strony, jadę 9 h. Nie czepiajmy się jednak, że pociąg jedzie wolno, ale tego DLACZEGO jedzie wolno

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~KookyKasia
-1 / 1

Kraków-Zakopane to odległość 100-paru kilometrów przecież. Pociąg (w nowoczesnym państwie) taki odcinek powinien przejechać mieszcząc się czasowo poniżej 60 minut. Porównuję z moimi podróżami Cambridge-Londyn, 3 razy w tygodniu (podobna odległość): 50-55 minut z dwoma postojami na pośrednich stacjach. Zarówno 3 jak i 2 godziny to absurd w XXI wieku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kameleon2111111111111
0 / 0

Jeszcze proszę o porównanie cen.......

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~basia9292
0 / 0

Jakie 3 godz 25 minut? Ostatnio jechałam 3 godz 40 minut... Podczas gdy autobusem jechałam 2 godz 10 minut.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nanab
0 / 0

7 minut różnicy też mi coś

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A alarmclock
-1 / 1

Sprzęt z 1936 nie może przecież dzisiaj jeździć z taką prędkością jak był nowy!! A tyle wynosi chyba średnia wieku lokomotyw PKP ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Glaurung_Uluroki
-3 / 3

Jaracie się koleją, a to przeżytek - samochodem można zrobić tą trasę w 2 godziny i jechać od domu do domu, a nie od stacji do stacji, a dwutorowa linia kolejowa jest szersza niż sześciopasmowa autostrada.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tmt
+4 / 4

będziesz gwizdał inaczej jak się ropa skończy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tyswidziol
0 / 0

Ale już mamy PITOLINIO i podróż skróci się do 3 h z nowego targu do zakopanego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R RedNose15
0 / 0

To przez to ze teraz pociągów jest wiecej i tworzą sie korki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem