Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
2497 2575
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~antyafr
+14 / 24

a, czyli juz rozkradli kghm? jeszcze niedawno rzad mial ponad 50% udzialow. No ale czyms trzeba latac dziure i przykrywac nieudacznictwo...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+20 / 30

I bardzo dobrze, że ma mniej. To firma gdzie zatrudniani na dyrektorów są koledzy polityków. Gdyby KGHM było prywatną firmę miałby większy zysk i więcej państwo by zarabiało w postaci podatków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E endrike
+6 / 16

@Antonio
Tak, zarabiałoby tak jak zarabia na zagranicznych sieciach handlowych. KGHM przynosi zyski, lepiej żeby państwo miało stałe źródło dochodu, niż jednorazowy przypływ gotówki z którego za chwilę nic nie zostanie. Nie ma sensu w sprzedawaniu czegoś na czym się zarabia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kokosnh
+8 / 8

Ostatnio dopieprzyli im dodatkowy podatek na 2 miliony złotych dziennie za wydobycie, tak po prostu. Teraz wolą sprzedać złoża zagranicznej firmie, a KGHM to niech sobie jakoś radzi sam, po co im złoża, ważne żeby podatki płacili.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+18 / 24

@endrike: Wypisujesz kompletne BZDURY!!!! Sugeruje trochę postudiować podstawy ekonomii. Mylisz zysk z dywidendą. KGHM rocznie płaci do budżetu pastwa (dane z 2011 r): 2,5 mld PLN z tytułu podatku od kopalin, 2,7 mld PLN z tytułu VATu, 4 mld PLN podatku od dochodu, a dywidenda 1 mld PLN. Gdyby KGHM został sprywatyzowany w w 100% państwo straciło by dywidendę (1 mld PLN), ale zyskałoby znacznie więcej w postaci CIT, VAT i podatku od kopalin, bo firma zaczęła by się prężniej rozwijać - wzrósłby zysk.Ale tego nie zrobią bo tam są potencjalne stołki dla kolegów z partii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 14:18

A Antonio1985
+12 / 16

@kokonsh: Chciałbyś aby ktoś nie płacąc nic państwu wydobywał miedź lub inne minerały na terenie Polski? Kanadyjczycy też tyle zapłacą, albo i więcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 14:22

avatar leopard2
+4 / 6

KGHM International Ltd. (wcześniej - Quadra FNX Mining Ltd) – kanadyjskie przedsiębiorstwo przemysłu wydobywczego, zajmujące się pozyskiwaniem miedzi, niklu, platyny, palladu, złota, kobaltu i molibdenu ze złóż w Nevadzie, Arizonie (Stany Zjednoczone), w Chile, na Grenlandii oraz w Kraterze Sudbury (prowincja Ontario w Kanadzie). KGHM International Ltd. od 5 marca 2012 jest spółką zależną, w pełni kontrolowaną przez polskiego potentata branży miedziowej KGHM Polska Miedź SA. Czyli według was KGHM może przejmować(wykupywać) zagraniczne przedsiębiorstwa, a wraz z nim koncesje na wydobycie surowców naturalnych zagranicą (to wszystko jest ok), ale jeśli jakaś zagraniczna firma próbuje wykupić koncesje aby wydobywać surowce naturalne w Polsce łamiąc monopol KGHM to jest to spisek rządzących mający na celu zniszczenie KGHM ? odnoszę wrażenie, że PRL mimo, że się skończył to nadal kwitnie w umysłach ludzi, którzy nie potrafią zrozumieć, iż od niedawana mamy "wolny rynek" i standardem jest to, iż firmy zagraniczne mogą wejść do jakiego państwa założyć firmę czy starać sie o wykupienie koncesji na wydobycie surowców. Najlepszym przykładem tego jest wykupienie złóż ropy przez Rosja w USA czy Brytyjskiego BP w Rosji. Świat staje sie globalną wioska bariery w przepływie kapitału, inwestycji i ludzi w są znoszone. Przedsiębiorstwa które nie są w stanie funkcjonować w nowej rzeczywistości muszą upaść tak jak, gatunki zwierząt które przestały się rozwijać wyginęły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 15:43

avatar Czcibor512
-5 / 5

Dobra, świat chyli się ku końcowi, bo muszę się zgodzić z Antonio. Zamiast bawić się w dojenie dywidendami, wymyślono wysoki podatek od wydobycia innych kopalin (miedzi), który co najlepsze nie jest liczony jako koszt podatkowy. W rezultacie teraz rząd ma w głębokim poważaniu kto wydobywa miedź, bo tak czy siak będzie z tego dochód publiczny. No te teraz wpuszcza się konkurencję i zmusza KGHM do działania w warunkach wolnorynkowych. Logiczne i sensowne, a to nie częste w tym kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar w_holdzie_hanuszowi
0 / 0

@leopard2 Poczytaj sobie czym jest protekcjonizm, a wcześniej merkantylizm i spójrz na przykłady państw, które wprowadziły tę doktrynę w życie. Podpowiem, żebyś szukał wśród państw, które dziś są najbogatsze. Podobnie w przypadku merkantylizmu (dziwnym trafem są to m,in. Prusy, Austria i Rosja, no popacz pan!)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~polak_pl
+6 / 10

Polska ; kraj gdzie absurd goni absurd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Qrvishon
+5 / 5

Z tym że jest w polsce coś takiego jak ustawa o przeciwdziałaniu monopolizmowi i może właśnie to jest część realizacji tego planu. Czemu KGHM ma być świętą krową i nie obchodzić prawa? Już wystarczająco wiele instytucji państwowych istnieje poza prawem, na czym cierpią zwyczajni ludzie, którzy jak raz złamią prawo to ponoszą tego surowe konsekwencje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
+43 / 49

Soki KGHM są wyssane prawie do dna. KGHM płaci ogromne podatki przez co akcje lecą w dół. Dopuszczenie nowego do koryta spowoduje to, że przybędzie świeża krew do wyssania. A KGHM upadnie tak jak jego następca. Ponieważ nie wierze w to że politycy dadzą sobie spokój z żerowaniem na zmieniku. W sumie to się nie zdziwię jeśli Kanadyjczycy nie kupią upadłego KGHM'u za grosze w imię prywatyzacji. Politycy nie są dla nas oni są dla siebie i własnych interesów, My jesteśmy trybikiem który pozwala na to, aby byli nadal przy korycie. Poprzez nabieranie się na ich obietnice polityczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 14:52

G Glikol
+1 / 1

KGHM to nie tylko wydobycie w Polsce, ponadto gorszym zagrożeniem niż złodziejska prywatyzacja jest darmowe oddanie ponad 3% produkcji miedzi i 5% produkcji srebra. Bo monopolizm wyjdzie Europie na dobre...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GiSDeCain
+1 / 9

Żerowaniu na spółce z Kanady? Ale Ty zdajesz sobie sprawę, że oni będą przez dwa lata zwolnieni z podatków w Polsce, a potem sprzedadzą swoją koncesję innej firmie córce, która zajmie ich miejsce na kolejne darmowe dwa lata i tak, aż do wyczerpania złoża...? To dosyć popularne u nas, żeby pozwalać rozkradać Polskę w zamian za jakieś śmieszne grosze ( w skali wartości tego złoża), które przepłyneły pod stołem w mś w zamian za tą koncesję...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+2 / 8

@GiSDECain: Kanadyjczycy nie będą zwolnieni z podatków. Czemu kłamiesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GiSDeCain
0 / 4

@up, kłamię? Takie mamy w Polsce przepisy podatkowe. Jeżeli firma pochodzi z Obszaru UE lub EOG lub ma, lub ma gdzieś na tym obszarze swoją siedzibę, a nie ma siedziby podatkowej w Polsce jest zwolniona z płaenia podatków u nas... Spokojnie, już Kanadyjczycy sobie to tak wymyślą, żeby im się opłacało.
A w komentarzu na Twoje inne posty: tak to bardzo rozsądne zarzynać swoją jedyną kurę znoszącą złote jajka i jeszcze do kurnika wpuścić lisa. Przepraszam, ale jak KGHM ma być konkurencyjny jak jest wykrwawiany gigantycznymi podatkami, które płaić musi, a teraz jeszcze podsuńmy mu o wiele bogatszą konkurencję pod bok. Zrobią wojnę na wyniszczenie bawiąc się cenami dumpingowymi, a jak już nasz KGHM się wykrwawi to kupią bankruta za marne grosze i zaczną zarabiać prawdziwą kasę, która pójdzie za granice. I znowu będzie monopol tylko już nie nasz. A żeby było tego mało to wtedy żeby ukrucić monopol kanadyjczyków nasi rządzący zaczną wyprzedawać nasze złoża za groszę i dawać dodatkowe ulgi, żeby tylko zainteresować kogoś wejściem na nasz rynek i zrobieniem konkurencji. Malować Ci wizję dalej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+1 / 5

@GISeCain: Bzdury piszesz. Aby założyć działalność w Polsce musisz tu otworzyć siedzibę i płacić tu VAT. Mogą co najwyżej zostać zwolnieni z CITu. Kanadyjczycy będą płacić w Polsce minimum VAT i podatek od kopalin. KGHM obie poradzi, jeżeli państwo przestanie zabierać im zysk w postaci dywidendy, o co od lat apelują wszyscy akcjonariusze spółki oprócz Skarbu Państwa. Politycy z KGHM zrobili sobie dojną krowę, to jak ma się ta firma rozwijać? (choć i tak się rozwija, tylko mogłaby szybciej). Kanadyjczycy dadzą ludzią będą mieli pracę, państwo zarobi? Co Ci się nie podoba? Jeżeli sprywatyzują KGHM to on nie upadnie, a jeżeli nie, to różnie może być.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 15:14

G GiSDeCain
+2 / 4

Nie trzeba mieć siedziby w Polsce by otworzyć tu działalność. Nie trzeba też wchodzić na vat, choć nie ma to racji bytu w przypadku takich molochów. A nie pasuje mi to, że ten sam efekt osiągnelibyśmy (miejsca pracy, podatki, inwestycje), gdyby tym złożem zajeło się KGHM. Tylko wtedy cały zysk zostałby w naszej gospodarce, a nie poszedł zasilać zagraniczne. I o ile w normalnej sytuacji zgodziłbym się, że konkurencja byłaby korzystna i dla konsumentów i dla rynku, to w tym przypadku nie byłaby to równa konkurencja i moim zdaniem doprowadziła by do ziszczenia wizji z mojego poprzednigo posta. Pozdro!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciao18
-2 / 2

@GiSDeCain: dzięki za wsparcie. Właśnie w tym kontekście chciałem coś przekazać poprzez tego demota. Jeśli naród się nie obudzi w porę, to niedługo się obudzimy, ale z ręką w nocniku. Kontekst milczących mediów, również jest wart chwili zastanowienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+6 / 10

@GiSDECain: Kłamiesz, albo nie masz odpowiedniej wiedzy. Postudiuj trochę polskie prawo. Nie możesz wydobywać złóż w Polsce bez zarejestrowania w Polsce działalności. Jeżeli prowadzisz działalność na terenie Polski to jesteś zobligowany tu płacić VAT. Kanadyjczycy będą płacić podatek od kopalin jak i VAT. Tak samo jak KGHM. Tyle samo wpłynie do kasy państwa pieniędzy z tytułu podataków gdyby eksploatację złóż prowadził KGHM.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Czcibor512
-1 / 1

@GiSDeCain Bądź tak uprzejmy i podaj podstawę prawną tego co wygaduje... opowiadasz. Roboczo bym powiedział, że to brednia. Jedyne zwolnienie, z którym mogłeś pomylić to brak podatku przy WYPŁACIE DYWIDENDY na rzecz spółki z UE/EOG/Szwajcarii, jak trzymasz pakiet akcji bodajże minimum 25% przez minimum 2 lata. Czyli płacisz wszystkie podatki, w tym 19% dochodowego, ale jak już opodatkowane pieniądze wypłacasz to w tym przypadku nie ma faktycznie ponownego opodatkowania dywidendy. (Szczyt łaski, nie? ;) )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GiSDeCain
+2 / 2

Nie wiem jak jest dokładnie z kopalinami jeśli chodzi o zakładanie i rejestracje działalności, bo ten temat jest mi bardziej obcy, niż znajomy. Przyznaję więc, że tu racja może leżeć po Twojej stronie. Jeśli chodzi o zwolnienie z CIT to tego akurat jestem pewien. Natomiast mylisz się w dwóch tematach. Po pierwsze da się zarejestrować w Polsce działalność nie będącą płatnikiem VAT, to raz. A dwa, że choć masz racje, że te same pieniądze pójdą do skarbu państwa to nie ta sama kasa zostanie w naszej gospodarce. Polska firma swój zysk zainwestuje i "przejje w polsce" w przeciwieństwie do firmy zagranicznej. Dlatego mówię, że bardziej korzystne jest dawać zarabiać firmom polskim, kóre nie wyprowadzą swojego zysku za granice. Dla przykładu: wcale nie tak daleko mnie był wydobywany gaz łupkowy przez amerykanów. Same wioski do okoła, bezrobocie, aż piszczy, do najbliższego naprawdę dużego miasta półtorej h autobusem. A przy wydobyciu pracowało (na ile mi wiadomo) ok. 200 ludzi. Niby fajnie. Wszyscy przyjechali z dreamlandu zza wielkej wody. Państwo w państwie otoczone przez trzymetrowy płot z drutem kolczastym i pilnowane przez ochronę pod bronią. Nawet żarcie im catering przywoził gdzieś z daleka. Wspaniały zysk dla naszej gospodarki... Inwestycje i miejsca pracy. .. taa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GiSDeCain
+2 / 2

@Czcibor512, ok masz racje. Przyznaję, że coś tam przeczytałem, coś tam słyszałem na temat ulg podatkowych dla zagranicznych inwestorów, ale jak widać gów... wiedziałem i walnąłem bzdurę w temacie. A potem się jeszce upierałem. Moja głupota, więc tu zwracam honor, zwłaszcza Tobie Antonio:) (swoją drogą to miło się czegoś nowego dowiedzieć). Nadal jednak podtrzymuję to co napisałem na temat tworzenia zagranicznej konkurencji dla tłamszonego KGHM. Ten sam efekt jeśli chodzi o podatki, miejsca pracy itd. osiągnelibyśmy powierzając złoże polskiej spółce, ale jak pisałem wyżej zysk pozostałby w Polsce, a tak odparuje za granicę. Poza tym jak już pisałem, to czy kanadyjczycy najmą polską siłę robocze też może stanąć pod znakiem zapytania. Bo, że wysokokwalfikowanych specjalistów ściągną od siebie to akurat dla mnie jasne jak słońce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
0 / 4

Przepraszam, ale przerwę. Trochę zbyt mocno się zapędzacie w dyskusji o jakiś prawie i innych tego typu pierdółkach. Wygląda to w ten sposób - pojawia się inwestor, który chce zarobić dzięki naszym bardzo skorumpowanych politykach, wykłada hajs, daje łapówę (albo obietnicę pracy jako "doradca za 50k PLN") i robi swoje. Jeżeli jest to "bogaty inwestor" (gotów dać jeszcze większą łapówę), to zmienią prawo specjalnie pod niego, kilka razy pojawiały się takie afery w polityce. I wtedy możecie swoją dyskusję o prawie wsadzić w... buty. Dalej następni politycy nie będą żerować na inwestorze, dlaczego? Bo też chcą sobie zebrać łapówę, dlatego jak pozostali inwestorzy zobaczą, że "gnębią" poprzednich inwestorów wtedy stwierdzą "oni są brzydcy, nie bawimy się z nimi". Prawo "bardzo ładnie wygląda" w teorii, no ale... w tym kraju łapówa stoi ponad prawem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I iyokaishi
0 / 0

Obietnice wyborcze mówisz? Otóż oświecę Cię. Polacy to nie banda idiotów. Polacy w gruncie rzeczy łatwowierni nie są. Mało kto wobec tego wierzy w te obietnice. Ale cóż nam z naszej podejrzliwości, rozkminiania i niewiary w polityków, skoro wiele przemawia za tym, że nasz wpływ na to, kto nam mówi, co mamy robić (i za co płacić) jest raczej żaden. A spoty polityków i jaranie się sondażami i wyborami to taki teatr dla tych, co jeszcze się łudzą...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
+1 / 1

iyokaishi - Polacy są naiwni, działa to szerzej niż myślisz. Pierwsza grupa naiwnych - ludzie, którzy dają się wplątać w grę polityczną. Druga grupa naiwnych - tacy co patrzą "o naiwni ludzie dali się wplątać", ale przy okazji uwierzyli, że "wybory nic nie zmieniają", "każdy jest taki sam", "nic się nie zmieni" itp. I ta druga grupa w życiu się nie ogarnie, że są naiwni, bo przecież widzą naiwnych ludzi. Pierwsza grupa jest potrzebna do nabrania słupków (kierują się emocjami), druga grupa po to, żeby się "nie mieszali"(a tym samy zaniżają frekwencję), bo kierują się oni osądem, warto wpłynąć na ten osąd tak, żeby go odrobinę przekierować. Powiem więcej, gdyby ta druga grupa ogarnęła się porę (było kilka takich przełomów) to Polska wyszłaby z tego grajdołka. Nie wyszła "bo nic się nie zmieni" to, że nie kierujesz się emocjami nie znaczy, że nikt nie wpływa na Twój osąd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciao18
+8 / 16

Ludzie! Kiedy My w końcu wyjdziemy na ulicę? Dziadkowie walczyli z niemcami, rodzice z ruskami, a My widocznie musimy walczyć z polakami, o lepszą Polskę!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
0 / 0

Kanadyjska firma stworzy nowe miejsca pracy dla Polaków, państwo zarobi grube miliony na podatku VAT i podatku od kopalin. To powód żeby wychodzić na ulicę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 12:37

G konto usunięte
+2 / 6

@ciao18 Naszych polityków nie nazwałbym Polakami. To dla nich zbyt dumne miano.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Donald Tusk
-1 / 3

Na razie to sobie idź powalczyć na Kurniku w literaki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
+5 / 7

To ma być wolny rynek, czy państwo ma ustalać kto zarabia i co robi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciao18
+3 / 7

ministerstwo powinno działać w interesie państwa. Tyle w tym temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+5 / 9

@ciao18: Działa w interesie państwa. Kanadyjska spółka zapłaciła najwięcej za prawa do działki. Wybuduje kopalnie, da miejsca pracy ludziom. Zapłaci podatek od kopali, VAT i CIT. Zwykli ludzie zarobią, państwo zarobi. Wytłumacz mi gdzie tu widzisz problem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 14:35

C ciao18
-1 / 1

@Antonio1985: oczywiście jestem za rozwojem gospodarki, ale dlaczego nie może zrobić tego firma rodzima? Jeśli państwo ma chociaż te 30%, to przynajmniej nie dostanie się w ręce zagranicznych koncernów. Obsadzanie stołkami można ukrócić kontrolami NIK, i organizowaniu rzetelnych konkursów na stołek. Miedź jest surowcem, naszym dobrem narodowym. Wydawanie koncesji na wydobycie firmie Kanadyjskiej, jest przyzwoleniem na czerpanie zysków dla innych krajów, ze złóż na Naszym terenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+5 / 7

@ciao18: Piszesz BZDURY aż głowa boli. KGHM jest państwową spółką tylko e 32%. I wydobyta przez nią miedź NIE należy już do Polski tylko do KGHM SA.Ale od tego KGHM płaci PODATEK OD KOPALIN. Tak samo jak będzie płaciła Kanadyjska spółka. Czy ot będzie polska, czy kazaska, czy chińska firma to co za różnica? Jakich zysków innym krają? Zyska kanadyjska firma, jej wierzycieli i akcjonariusz, nie Kanada.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masti23
-1 / 1

@ciao18.,,ministerstwo powinno działać w interesie państwa. Tyle w tym temacie."W takim razie inne panstwa tez powinny to zarobic,dzieki temu rozwiazaniu KGHM by mialo duzo nizszy zysk,poniewaz oni wydobywaja tez za granica surowce,robia to samo,co probuje zrobic kanadyjska firma u nas.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+3 / 11

Wolny rynek. Kanadyjska spółka zapłaci VAT i podatek od kopalin w Polsce, da pracę ludziom (Polakom). Państwo zarobi, Polacy będą mieli pracę. Gdzie jest problem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 12:24

avatar aku666
+4 / 6

Problem jest, bo żona i kumple posła Hofmana i całych rzeszy jemu podobnych nie będą mieli gdzie zarabiać wielkich pieniędzy pierdząc w stołek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Sector89
+2 / 2

O ile pamięć mnie nie myli ostatnia afera koło KGHM dotyczyła posłów z PO i ich przyszłych stanowisk w też że firmie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar aku666
+2 / 2

Zgadza się. Kto ma władze ten ma synekury w KGHM dla ziomali. A teraz wstrętna konkurencja wszystko zepsuje. Hofmana przywołałem bo to dobry przykład i go nie lubię :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 14:49

avatar Czcibor512
0 / 0

A nie pastw się nad członkiem Hofmanem... ma taką biedną, chorowitą żonę... :D (dla niekumających żartu: niech googlną, ile jego żona spędziła na kolejnych zwolnieniach)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar przemowczarski
+2 / 2

lewaki są zbyt głupi, zbyt niedouczeni, zbyt mocno mają sprane mózgi, aby mogli to zrozumieć i pojąć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SeDay
-1 / 1

Głogów widzę :) Moje okolice, gorzej jak to wszystko walnie bo dużo znajomych robi w Hucie Głogów jak i całym KGHM

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Alissa80
+1 / 1

Bo jeszcze nie wszystko doprowadzili do upadku, ale starają się, jak mogą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar aderjan
+4 / 4

Teraz pytanie Czy monopol jednej firmy dobrze służy gospodarce?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar General1234
+5 / 5

I bardzo dobrze,że monopol ch#j trafi. Niech KGHM konkuruje.Na tym braku monopolu zyskają klienci, bo dzięki konkurencji będą mogli kupić tańszą miedź. Ja bym ten cały KGHM sprywatyzował. Prywaciarz wydajniej i taniej będzie wydobywał miedź, przez co jej cena spadnie. Stracić mogą jedynie złomiarze, bo na skupie mogą dostać mniej za kilogram miedzi, ale może przez to przestanie im się opłacać kradzież kabli itd. Szczerze mówiąc mam w dupie skarb państwa i im szybciej IIIRP padnie tym lepiej, bo na jej gruzach będzie można zbudować normalne państwo z normalnym systemem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 12:52

S szczypiorniak
0 / 0

Ale czy podmiot, który wykupi KGHM po ew. prywatyzacji to będzie spółka sąsiadów Mietka i Edka z Lubina czy może raczej przyjdzie inny (obcy) moloch? Co za tym idzie, dalej będzie jedna firma trzymała za gardziel cały ten miedziowy interes w Polsce, tylko z tą różnicą, że będzie zupełnie niezależna od nas. Wyciśnie ile się da, a później zaorze, żeby przypadkiem ktoś kiedyś nie wznowił wydobycia i nie stwarzał konkurencji. Tak nie musi być, ale ręczysz za to? PS. Dla jasności dodam, że także nie jestem fanem "państwowego", bo już dwukrotnie na państwowym pracowałem i się napatrzyłem. I także dostrzegam potrzebę zmian.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lutego 2014 o 14:05

A Antonio1985
+4 / 6

@szczypiorniak: To niech wyciska ile się da. Zapłaci od tego VAT, CIT i podatek od kopalin. I do tego da ludziom pracę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~szczypiorniakk
0 / 0

ale przecież nie chcemy wysokich podatków, bo hamują gospodarkę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
0 / 6

a wiadomo co to za firma ? bo chyba nie Quadra :) to był by przekręt stulecia :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar damianeros
+1 / 1

Nasz (nie)rząd sam sobie pod dupą dołki kopie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mario777
-2 / 4

Kochani Polacy kiedy wywalicie tą całą zbieraninę PO-PSL na pysk? Dlaczego swoją przyszłość powierzyliście w ręce oszustów i złodziei? Nie bądźcie obojętni. Zacznijcie działać. Tyle ile możecie ale róbcie coś z tym krajem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Saaz
-2 / 4

Bo najlepiej wszystko sprzedać, sprywatyzować, doprowadzić do upadłości i będzie świety spokój -> Sorry, taki mamy rząd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antonio1985
+5 / 7

Państwowa powinny być tylko Sądy, Policja i Wojsko. Ewentualnie drogi i tory kolejowe i to wszystko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ubernick
+4 / 4

I straż pożarna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar przemowczarski
+2 / 2

i bardzo dobrze, tylko właściciel dba o swoją własność, jak coś jest prywatne to właścicielowi zależy aby to dobrze funkcjonowało i przynosiło zyski, bo jak nie przynosi to on traci kasę, w państwówce jest odwrotnie każdy ma wszystko głęboko gdzieś, bo czy są zyski czy ich nie ma to dyrektorzy itp. i tak trzepią kasę, oni nie odczuwają na swoim portfelu złej sytuacji firmy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~POLAK_prawdziwy
0 / 2

Załoga Ryżego zarżneła już praktycznie KGHM (podatek 9mld plus sprzedaż licencji na poszukwania obcym firmą). kwestia paru lat i zostanie z niego prywatna spółka (wykupi obcy kapitał bo akcje już teraz lecą na łeb i szyje) która po kolejnych paru latach też ogłosi upadłość a połowa dolnego ślaska będzie biedna jak teraz Wałbrzych. KGHM to była potęga z której utrzymywało się pół a pośrednio cały dolny śląsk. Ktoś powinien z ryżym i jego bandą zrobić porządek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sz_o_o_o_k
-2 / 4

zabić tego co to podpisał

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~A_Czerwiec
+2 / 2

Przecież niedawno KGHM kupił jakąś firmę od miedzi z Kanady. Nie zdziwię się jak to ta sama.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~DyzmaNikodem
+2 / 2

Debilizm rozpiera. Spółka córka... mówi to Wam coś? Nie macie zielonego pojęcia o funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Drzecie się a nie wiecie co to znaczy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciao18
+2 / 2

@DyzmaNikodem: możesz rozwinąć wypowiedź?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szaman22
+1 / 1

Kanadyjska spółka która wykupiła koncesję należy do KGHM. Jakis czas temu było o tym głośno.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bambaron
+1 / 1

A jakby się tak wreszcie ktoś wkur*** to się zacznie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LemonAD
+2 / 2

Tak właśnie wygląda powolny i cichy rozbiór tego co zostało z Polski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gzk99
+1 / 1

Ktoś wziął w łapę???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pozarnik90
+1 / 1

Niech dadzą wejśc na rynek wszytkim inwestorom z poza kraju, a polski kapitał niech pogrążą, najlepiej -,-

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar przemowczarski
+1 / 1

trzeba zniszczyć komunofaszyzm zwany socjalizmem, wszystko sprywatyzować, zdjąć z ludzi ciężar podatkowy i wtedy będzie normalnie :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Podatnick
+1 / 1

A mnie oburza, że to jakiś urzędas decyduje o tym komu pozwolić na wydobywanie miedzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ZenonB
+1 / 3

Przekręt stulecia - KGHM kupił Quadrę, na taki zakup pozwolenie musiały wydać władze Kanady, i wydały.
Teraz dziwnym trafem Kanadyjska firma dostaje koncesję na złoża na Śląsku a prezez KGHM nic o tym nie wie, żeby było ciekawiej to również Kanadyjska firma Rathdowney posiada koncesję na wydobycie cynku ze złóż w okolicy Zawiercia i prezez ZGH również nic o tym nie wiedział.
Jesteśmy oszukiwani i okradani cały czas, Kiedy zaczniecie myśleć!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 3

Gdzie napisano, że KGHM straci możliwość wydobycia miedzi na Śląsku? Utrata monopolu to nie to samo, co utrata możliwości wydobycia. Nie jest więc tak, że "KGHM musi obejść się smakiem".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~przemysłowiec
-1 / 3

ludzie którzy mówią że parta pana JKM jest taka fajna bo będzie wolny rynek itd, pan JKM chce prywatyzacji reszty państwowych przedsiębiorstw ,szpitali itd czy to sam co robi tusk(a to jest jedna z głównych przyczyn krytyki tegoż pana) ludzie czy niektórzy tu z was nie widzą że przez prywatyzacje stoczni, przemysłu ciężkiego,banków, polmosu itd jesteśmy krajem o zacofanym poziomie rozwoju. to przez prywatyzacje za czasów pierwszych kadencji sejmu rp (gdzie pan Janusz również był) rozprzedano majątek narodowy za grosze, tusk juz tylko sprzedaje już tylko niedobitkie tego co było kiedyś, zaraz przed prywatyzacją mieliśmy jeden z najpotężniejszych przemysłów w europie (a przemysł i rolnictwo to podstawa gospodarki a nie usługi jak sie wszystkim nam wmawia) taka firma statoil w wiekszości należy do norwegii i to zyski z tej firmy pokrywają wypłate emerytur, przemysł należący do państwa to może być duże źródło jego dochody wystarczy aby wstawić tam ludzi znających się na rzeczy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 1

Prywatyzację przeprowadzono 50 lat za późno (po komunie) i w zły sposób (jak piszesz: wyprzedaże za grosze itp.). Prywatyzacja sama w sobie nie jest powodem zubożania dobrze zorganizowanych państw (co najwyżej tych beznadziejnych i skorumpowanych).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+1 / 3

Polska już nie istnieje.
Jesteśmy krajem tylko na papierze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T konto usunięte
+2 / 2

I w czym problem, skoro KGHM wydobywa miedź w Kanadzie po zakupie kopalni McCreedy West ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B borekpp
-2 / 4

Jo ta się nie znom, Ze wsi jezdym .No ale jakby mioł dojną krowe co to dużo mleka daje ,to by jej nie sprzedoł za nic w świecie. Co to za gospodorz co najlepsze krowy z obory wyprzedaje .To jakiśik bankrut ,to d**pa nie gospodorz. I tyla wom powim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Matheo1996
+4 / 4

Ja mieszkam w Lubinie i wiem jak jest , KGHM to już jest kupa - górnicy takie mają tam układy i wszystko że wy jeżeli nie mieszkacie w powiecie lubińskim to nawet sobie z tego sprawy nie zdajecie. Ja jestem młody i mam 17 lat ale tutaj 50% miasta to górnicy i wiem że jak ktoś przyjedzie z innego województwa z najwyższym wykształceniem to i tak prędzej dostanie pracę jakiś tłumok którego ojciec pracuje w kopalni - no cóż , ja się cieszę ponieważ niedługo KGHM upadnie i wreszcie będą musieli się ogarnąć ci którzy robią przekręty - pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~drebot
+3 / 3

Coś dla niekumatych.....KGHM wykupiło cały przemysł w Kanadzie, który jest związany z wydobyciem miedzi. Więc nie ma co się dziwić że firma, w której Polska ma ponad 60 % udziałów, otrzymała koncesje.....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 4mach
0 / 2

jaki tam absurd... gdyby niektórzy kolesie chwalili się łapówkami to wyszłaby z tego konkretna "logika".. najlepszy biznes kręci się na publicznych pieniądzach.. bo w jakims tam stopniu KGHM to państwowa firma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~vhgvh
-1 / 1

No proszę, korwinowcy są jednak przeciwko wolnemu rynkowi... Obrona monopolu rynkowego,kto by się spodziewał?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar josel1
0 / 0

Takie rzeczy to tylko w Polsce

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Arlen1990
-1 / 1

Ludki, dobra, ale te 8 mln ton rudy to mniej niż jedna czwarta ROCZNEGO wydobycia rudy miedźi przez kopalnie należące do KGHMu, więc nie spinajcie się tak

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hanusia01
0 / 2

to zaplanowana zdrada , a nie absurd, niestety.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TheDioda14
0 / 2

Na naszych oczach Polska przestaje być Polską...Nie ma już praktycznie polskich przedsiębiorstw, z ilością hipermarketów upodabniamy się już do USA, padają małe sklepy, we wszystkim musimy upodabniać się do Europy (już o chemii jaką mamy w jedzeniu nie wspomnę), jest coraz drożej,bezrobocie coraz większe, młodzi, utalentowani ludzie wyjeżdżają za granicę, bo tu nie mają szansy się wybić i zaprezentować z jak najlepszej strony, na naszym rynku muzycznym, gdzie śpiewali kiedyś sami wybitni artyści promowani są teraz ludzie, co grają wszystko na jedną nutę, z beznadziejnymi tekstami...DOKĄD IDZIESZ POLSKO?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Aster22
0 / 0

To sie nazywa dzialnie rynkowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~majdef
0 / 0

Przecież jest już temat zastępczy: Trytrytrynkiewicz!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C checa
0 / 0

Niestety ale wątpliwe1

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gotalo
0 / 0

co te s....y w rządzie robią,przecież to jest czwarty rozbiór Polski,a ten .....tusk tylko zaciera swoje zasrane łapki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem