Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1371 2898
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~zatrudniam200osob
+66 / 108

ha ha ha ha ha ha ha ha ha i siedzisz na demotywatorach hehehehehehehe, dziękuję za rozbawienie mnie przed południem na cały dzień

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Anarchy
+45 / 51

Siedzieć na demotach każdy może. Akurat w tym nie widzę niczego zdrożnego. Bardziej rażą mnie bzdury, które wypisuje ten "40-latek". Jakby napisał, że ma z 60 lat, zatrudnia kilka tysięcy ludzi, byłoby to wiarygodniejsze. A to dlatego, że tacy często żerują na państwie i nie chcą jego zmiany. Uczciwy przedsiębiorca (a także inteligentny pracownik) nigdy nie popierałby socjalizmu. Wiem, bo sam nim byłem. Zanim nie odpuściłem, wybierając emigrację. Prawda jest taka, że obecnie zatrudnienie pracownika wiąże się z często większymi obciążeniami, niż ten pracownik jest w stanie zarobić. Do tego dochodzą setki ton papierów, które trzeba zanieść do setki urzędów, albo inaczej dostaniesz taką karę, że już tylko upadłość możesz ogłosić. Zresztą czytając profil autora, widać że to pospolity troll. Szkoda, dałem się nabrać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 13:37

avatar Novilius
+17 / 21

@romantyk11 - każdy kto pracuje nie dostaje tego w prezencie, tylko utrzymuje to wszystko ze swoich podatków. To nie jest tak, że państwo ma jakiś kranik z kasą i wszystko "funduje" swoim obywatelom, bo państwo samo w sobie nie ma żadnych swoich pieniędzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Novilius
+10 / 12

Przeciętna składka zdrowotna będzie w granicach 200-250 zł. Czy ktoś Cie zoperuje za tą kwotę? Nie. A czy operujesz się co miesiąc czy może raz, dwa razy w życiu? Zawsze możesz zaoszczędzić te pieniądze, i kiedy będą potrzebne to zostaniesz zoperowany od ręki - to chyba lepiej niż czekać miesiącami/latami w kolejkach w nadziei, że kiedyś ta chwała zabiegu dosięgnie i Ciebie? Jeżeli jednak nie przekonuje Cię ta wizja, bo uważasz np. że nie uda Ci się odkładać tych pieniędzy to zawsze możesz się ubezpieczyć prywatnie. Za +600zł/kwartał firmy ubezpieczeniowe dadzą Ci dużo więcej, niż nasz pożal się Boże NFZ.

EDIT: To i tak się odnosi do ludzi zarabiających najmniej, standardowo im wyższa pensja, tym wyższe składki są im odciągane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 18:18

avatar zaymoon
-4 / 8

@Brzytwa_MD
W Polsce niema socjalu, tępy gimbusie, skończysz szkołę to poznasz smak bezrobocia bez środków do życia i chwytania się najpodlejszej pracy na czarno od świtu do nocy za psi grosz. Wtey całkiem wleczysz się z korwinizmu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-1 / 3

@Brzytwa_MD
Wkurza mnie ignorancja! Nie każdy musi znać się na polityce, ale jeśli już zabiera głos to wypada mieć minimum wiedzy, a nie bredzić o socjalu w najbardziej neoliberalnym i antyspołecznym kraju Europy.
Jakich ty masz lewaków w Polsce? SLD trudno nawet nazwać w pełni lewicą, dawni bonzowie SLD (Cimoszewicz, Rosati, Borowski) to dziś politycy neoliberalno-konserwatywnej PO, Kwaśniewski brata się z neoliberałem Palikotem, a od blisko 9 lat rządzi tym krajem twardogłowa prawica POPiSu!
Jeśli wkurza ciebie żebrak, a nie wkurza ciebie Kulczyk czy inny oligarcha który z infrastruktury państwowej i służb (policja, straż, sądownictwo) korzysta bez porównania częściej niż szary obywatel i w przeciwieństwie do szaraka nie płaci na to żadnych podatków, to coś z tobą jest nie tak. Ogólnie gardzę ciemnotą która problemy kraju widzi wśród najsłabszych, którzy zostali zniszczeni przez system, a nie widzi problemu u bogatych złodziei okradających naród na miliony na podatkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pieszczoch91
+50 / 62

Pan bezpośrednio po lekturze Marksa?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Wolnomysliciel
+41 / 61

Jakiej prawicy? W Polsce jedyna prawica to JKM, a partie typu PO/PiS/SLD/PSL i odpady to lewica lub skrajna lewica

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cinek40
+40 / 42

Masakruje niepełnosprawne dzieci? Założył fundację wspomagającą naukę niepełnosprawnych dzieci, więc z pewnością bardzo ich nienawidzi (to nie państwo ma pomagać tylko każdy z własnej inicjatywy, więc nie gadać że jest hipokrytą). Poza tym powiedział tylko że paraolimpiada to dzielenie ludzi na 2 grupy: pełnosprawnych i niepełnosprawnych, mimo że to przecież również są ludzie-podobnie parytety traktują kobiety jako gorsze więc trzeba je wspomagać mimo że każdy człowiek jest człowiekiem i powinien mieć równe prawa i obowiązki. Z resztą, sam musiałem rozkminić o co mu chodzi bo jego język jest dość trudny w odbiorze w obecnych czasach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cinek40
0 / 2

@AVictor Widzisz, bo obecnie prowadząca 5 w sondażach przedstawia wyłącznie ogólniki oraz bardzo zawiłe schematy działania za którymi kryje się niewiele, natomiast Korwin mówi prosto co zrobi i tyle chce zrobić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P psyco
+7 / 43

dałem słabe. Nie wierzę w treść tego demota ...200 osób po 2,8 = 560 tyś miesięcznie na samą wypłatę :D:D AHAAHHAAHAHA. Ciekawe co to za firma ? ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Glaurung_Uluroki
+41 / 43

Pełne koszty pracodawcy przy płacy brutto 2800 PLN, to ponad 3380 PLN, tak więc jego koszty pracownicze to ponad 676 tysięcy złotych miesięcznie. Kłamać też trzeba umieć - SŁABE!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bibaniu
+131 / 183

Zatrudniasz 200 osób i standardowa umowa to u Ciebie 1600 brutto? Człowieku! Albo używasz IE i tak długo czekałeś, aż komentarz się zapisze, albo jesteś zwykłym internetowym oszustem, który skopiował czyjś tekst, albo jesteś niedouczonym złodziejem! W tym roku bowiem najniższa brutto wynosi 1680!!!...... EDIT: Jeszcze jedno. Umowa na okres próbny nie może być dłuższa jak 3 miesiące. Aż dziw, że jeszcze Inspekcja Pracy nie dobrała Ci się do tyłka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2014 o 12:58

avatar Bibaniu
+49 / 61

Zminusowała mnie gimbaza, która nie zna prawa pracy? Ludzie! Przecież ja nie twierdzę w ten sposób, że JKM jest święty, bo raczyłam wytknąć rażące błędy w tym democie! Ja tylko pokazuję, że autor tego demota (sądząc po tym, co ma na profilu - pozuje na skandalistę buntownika) na siłę próbuje wywołać wielką wrzawę pisząc coś, co jest nieprawdą (sprawdźcie sobie kodeks pracy i rozporządzenie ministra finansów w sprawie minimalnego wynagrodzenia na rok 2014) i wydaje mu się, że dzięki temu, iż inni pewnie prawa pracy nie znają, będą się oburzać razem z nim! Laicy! Właśnie w ten sposób nasz rząd robi ludziom papkę z mózgu - najlepiej bowiem walczyć niewiedzą!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T torpy
+15 / 17

masz 100% racje. Nie wierze aby przedsiębiorca nie rozumiał to co mówi p. Korwin-Mikke. Nie ma pracy bo płaci podatki tak głupie, a co gorsza tak wysokie!!! jak Vat ( nie zabierają Ci go z wypłaty , bezpośrednio ale jak kupisz sobie każdy produkt za pieniądze z wypłaty), akcyzę czy najgorszy podatek dochodowy (za carskiej Rosji Polak nie płacił vatu 23%, a podatek wynosił 8%, nie 18% to daje ci zysk 33%, nie mówiąc już o składkach do ZuS-u. , to czyni go niekonkurencyjny z produkcją Chińską. (A teraz dodaj te podatki 23%vat plus 10%dochodowego -----pozostałe 8% załóżmy ze w uproszczeniu idzie na sądownictwo, i bezpieczeństwo wew i zew,armia i policja plus zero socjalu------ro w ciągu miseiąca daje ci to 33% oznacza to że jeśli zachowamy minimum krajowe 1680zł to masz już na start u Korwina dodatkowe 554zł. Już teraz analitycy z centrum A Smitha mówią że jak by zlikwidować te podatki to Polska ze względu na bliskość rynku sprzedaży (UE) była by bardziej konkurencyjna niż Chiny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Stifan
+23 / 23

Przecież ta historia już z założenia jest niepoważna. Najbardziej mnie rozbawił fakt: "Nie ufam politykom, szczególnie tym, którzy mi, przedsiębiorcy, obiecują złote góry". No z tego co się orientuje, to akurat JKM chyba jako jeden z nielicznych polityków, żadnych złotych gór nie obiecuje - przecież jego sztandarowym hasłem jest: "Niczego nie będziemy dawać, ale niczego też nie będziemy zabierać". Moja osobista wizja Polski idealnej to nie utopia prezentowana przez JKM, ale najzabawniejsze jest to, że ta utopia jest bliższa tej wizji niż Polska jaką mamy teraz razem z kierunkiem w którym podąża. Na tym właśnie polega wolny rynek, że nie jestem skazany na jednego pracodawcę, który pensje uzależnia od preferencji politycznych. Widać już grube gęby zaczynają się bać o swój system wyzysku i marnotrawstwa. Ciekawe jak to jest, że pakiety socjalne oferują głównie duże firmy ze stabilną pozycją na rynku - przecież nie muszą tego robić zgodnie z prawem, a według ideologi lansowanej przez elitę władzy, gdyby nie wszystkie regulacje, stawki minimalne itp. to pracodawca wyzyskiwałby Nas niemiłosiernie. Jak to jest, że tam gdzie się powodzi pracownicy też dobrze zarabiają, a tam gdzie trzeba liczyć każdą pensje, bo koszty pracy są tak niebotyczne, że ludzie są zmuszeni pracować za głodowe stawki, tam jakoś całe te regulacje, prawa pracownicze itd. nic nie dają. Gdyby ktoś o tym zapomniał: Pracodawce i pracownika łączy wspólny cel - w normalnym zdrowym państwie - oczywiście. Najbardziej rzygać mi się chcę, tym argumentem o troskliwość dla najsłabszych. Idź popatrz jak Polacy żyją, popatrz jak się o nich "troszczy" państwo. W chorym systemie większość jest słaba i chora - polska to nie sanatorium. Ja nie jestem przeciwnikiem pomocy dla najsłabszych nawet na zasadzie finansowania ze wspólnych środków. Natomiast to co mamy teraz nic z tym wspólnego nie ma. Wyzyskiwanie ludzi pod pretekstem zapewnienia im bezpieczeństwa, na które sami sobie mogą zapracować jest jedną z najobrzydliwszych praktyk współczesnych systemów niewolnictwa. Nie dajcie sobie wmówić, że tak musi być.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Aethers
+1 / 5

@ Bibaniu, odnośnie płacy minimalnej to fakt, w tym roku wynosi 1680, ale w zeszłym było to równe 1600. Może stąd taka wartość podana w democie. Kolejna sprawa KP rzeczywiście mówi o 3-miesięcznym okresie próbnym, ale nie byłbym jednak sobą gdybym się na tym nie zastanowił.

Otóż w Polskim prawie często znajdują się różne luki i jedną z takich można znaleźć również w KP. Regułą jest, że okres próbny jest na 3 miesiące, ale jak wiemy od reguły są wyjątki. Wystarczy, że taki pracodawca po skończeniu umowy na okres próbny zawrze kolejną na okres próbny ale zmieniając stanowisko i obowiązki pracy - wystarczy niewielka modyfikacja. W zasadzie wszystkie pozostaje po staremu, ale na papierze jest już co innego.

Idąc dalej, absolutnie nie bronie demota, ale mam taką małą dygresje do tematu, że jak ktoś bardzo chce, to jednak można :D

Edit: a jeszcze jedno, w democie pisze, że proponuje prace BEZ UMOWY NA OKRES PRÓBNY, (sry za caps) czyli wnioskuję, że nie ma nawet umowy na okres próbny, a jedynie 6 miechów na czarno :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 14:35

S Stifan
+2 / 4

Istotnie, nie ma znaczenia kodeks pracy, a nawet realność całego tego wywodu. Natomiast jak już ktoś się zabiera za - jak to ująłeś - "wyłożenie jak dla debili na czym polega bzdurność wywodów Korwina", to wypadało by te wywody Korwina jakoś zaprezentować i się do nich odnieś. Natomiast tutaj zamiast wyłożenia jak dla debili mamy do czynienia z debilnym wyłożeniem. JKM nie jest moim politykiem idealnym, ale w jego utopijnej wizji państwa bliżej jest do normalności niż jakiemukolwiek innemu politykowi. Tusk nie wstydzi się już nawet mówić do kamery, że ma Nas za idiotów, PiS prezentuje nowy program wyborczy, w którym pisze o "Zmniejszeniu obciążeń podatkowych i zwiększeniu świadczeń socjalnych" - no normalnie Salomon się kryje - czyli też mają Nas za idiotów, którzy myślą, że pieniądze publiczne to jest jakiś dobro, które politycy wydobywają ciężką pracą z czeluści Mordoru, a później rozdają tym co na nich zagłosowali. Natomiast autor demotywatora też widocznie poddał się już idiokracji, bo można wnioskować, że odpowiedź jego idealnego polityka na zdanie "Zwolnili mnie ponieważ produkcja w Chinach jest bardziej opłacalna" powinna brzmieć: "Zagłosuj na Nas, a damy Ci nowe miejsce pracy!". Kiełbasa wyborcza chodź z nazwy może sugerować, że można się nią najeść, w rzeczywistości bardziej przypomina dildo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~znanyy
-4 / 4

Czytanie ze zrozumieniem nie boli... Proponuje im taką stawkę w momencie gdy opowiadają się za JKM. W innych sytuacjach jest jasno napisane, że 2800 :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~klfhewihfigiu3
+1 / 1

"Pracę bez umowy na okres próbny 6 miesięcy" znaczy się na czarno?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S splatch
+2 / 2

Dodajmy do tego fakt, że pytanie o poglądy polityczne na rozmowie o pracę można też podciągnąć pod odpowiedni paragraf w kodeksie. :) Obniżanie wynagrodzenia z powodu poglądów również prawdopodobnie zahaczy się o któryś z artykułów. :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~markus876
-3 / 5

BIBANIU masz spore problemy czytania ze zrozumieniem jak wiekszosc tutaj nie mowiac o tym ze brak ci doswiadczenia zyciowego, mozna robic i na 1/4 etatu w papierach i wtedy bedziesz zarabial 500. Faktem jest ze ci co popieraja JKM to zazwyczaj gimbaza bez prawa glosowania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~MuadiM
0 / 0

:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar arribada
+5 / 7

Czym się Pan zajmuje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+16 / 16

Zapewne wciskaniem ciemnoty na demotach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nismo099
+30 / 52

ostro byleś na bani tworząc tego demota ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bibaniu
+9 / 31

Nie cierpię JKM, ale to co pisałeś jest bzdurą. Umowa na okres próbny nie może trwać pół roku. Kodeks Pracy mówi o maksymalnie 3-miesięcznej umowie na okres próbny. Ponadto w tym roku minimalną wypłatą człowieka na pełen etat jest 1680,00 brutto, a nie 1600,00 zł... Innych może udało Ci się zbulwersować, ale nie mnie. Na Twoje nieszczęście znam Kodeks Pracy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Noej
+14 / 16

Cebulak - to ktoś kto m.in. pisze takie komentarze. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+10 / 10

@trancemeditation Nie masz nic wspólnego z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Nawet jednoosobowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lomion
0 / 0

@trancemeditation Tu nie ma żadnego bólu dupy. "Szersze spojrzenie na świat" może się przydać przy tworzeniu demotów, ale nie zaprezentuje go ani konkurencja, ani kontrahenci, ani klienci, ani konsumenci - bo dla nich wszystkich cena towaru ma kluczowe znaczenie. Możesz się zapierać ile chcesz, ale tak to działa. I żadne "do szkoły dzieci, do szkoły" tego nie zmieni - praca jest towarem jak każdy inny i podlega tym samym zasadom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ta
+9 / 25

Czyli zwolnili tego człowieka, ponieważ ustalona w Polsce płaca minimalna sprawiała, że bardziej producentowi opłacało się przenieść firmę do Chin. A więc w Polsce nie zatrudnił nikogo, a w Chinach za te same pieniądze 2-3 pracowników. Czyli jakby w Chinach była wysoka płaca minimalna a w Polsce niska albo brak to zatrudniłby ludzi w Polsce, nie w Chinach. Czyli oznacza to, że musimy wprowadzić niską płace minimalną by to do nas, a nie do Chińczyków przyjeżdżali producenci. I dzięki temu ludzie w Polsce zarabiali by coś a nie nic. A jakby firma się rozwinęła mógłby zażądać podwyżki, a pracodawca by mógł stwierdzić "kurde, lepiej dam mu tą podwyżkę, bo pracuje już trochę u mnie i wie co i jak działa, a jak odejdzie, to będę musiał nowego szkolić, a teraz zamówień dużo, i nie mam czasu na szkolenia bo stracę więcej niż dając podwyżkę." Dziękuję, utwierdziłeś mnie w korwiniźmie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lipton92
-1 / 1

" A jakby firma się rozwinęła mógłby zażądać podwyżki, a pracodawca by mógł stwierdzić "kurde, lepiej dam mu tą podwyżkę, bo pracuje już trochę u mnie i wie co i jak działa, a jak odejdzie, to będę musiał nowego szkolić, a teraz zamówień dużo, i nie mam czasu na szkolenia bo stracę więcej niż dając podwyżkę."" W zyciu nie słyszałem o takim przypadku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lomion
0 / 0

Jak pójdziesz do pracy to nie tylko usłyszysz ale prawdopodobnie nawet osobiście czegoś takiego doświadczysz. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Ironiks
+20 / 26

trancemeditation Pomyliłeś czy raczej pomieszałeś pojęcia. Jeśli wprowadzi się tylko część z opcji wolnego rynku to jasne, że nie będzie działało. Tzn teraz pracodawca może powiedzieć pracownikowi "pracujesz za np 600zl bez umowy itd" Ten pracownik nie ma za bardzo wyboru więc się zgodzi bo to nierówna walka. Jeśli jednak weszłoby to wraz ze zniesieniem dochodoweg, obniżeniem Vatu i akcyzy oraz innymi uproszczeniami itd to wówczas firm jest sporo i każda chce mieć dobrego pracownika. Wtedy słysząc takie warunki pracownik może iść do innej firmy, a pracodawca (wiedząc, że pracownik znajdzie tą pracę u innego) może nie chcieć go wypuścić, wiec warunki zmieni. Tak więc konkurencja między firmami (bitwa o pracowników) napędzałaby koniunkturę pracownikom. Bardzo często przeciwnicy JKM wybierają tylko jeden aspekt z tego co mówi i pokazują, ze w tym systemie to nie działa, no pewnie, że nie działa w tym systemie bo tu nie chodzi o przeszczepienie jednej nerki pacjentowi tylko zamianę całego organizmu, a więc niejako przejście po prostu do innego pacjenta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~pawel_zm
+24 / 30

Ten demot to jawna prowokacja. Ludzie się tak Korwina zaczynają bać, że takie bzdurne bajeczki wymyślają i próbują coś tu ugrać... @Ironiks masz całkowitą rację. Ludzi przeraża wyjście ze strefy komfortu w której dziś żyją i po prostu nie chcą (boją się) takich zmian o których mówi Korwin, tym bardziej, że wprowadzenie jednej zmiany przy obecnym systemie faktycznie może być fatalne w skutkach lub posłużyć jako doskonały anty-argument. Ja także prowadzę firmę. Nie zatrudniam co prawda jak autor demota 200 osób, ale nie wyobrażam sobie robienia takiej klasyfikacji tylko na bazie przekonań politycznych. To się po prostu nie dodaje panie autorze demota. Dobrego pracownika oceniam i doceniam po jego efektach, a nie poglądach politycznych. Życzę głównej, aby większa liczba osób mogła się przekonać jaki z pana baran.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~pawel_zm
+11 / 17

@Niechprawdacieorzezwi gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem. Takie gdybanie "co jeśli" możesz sobie między science fiction włożyć. Mimo to odpowiem na to pytanie... Jeśli założymy, że będziemy mieć wolny rynek to 10-15% pracowników pracujących w tych firmach które się w taki sposób dogadają otworzy własną działalność i powstanie kilkaset nowych firm, które przejmą tych fizycznych i umysłowych pracowników. Rzekomy "kartel" rozpadnie się szybciej niż będzie w stanie powstać. To oczywiście tylko jedna z możliwości. Sęk w tym, że takie "dogadanie się" jest tylko możliwe między firmami tego typu jak firma autora demota, czyli między takimi, które nie istnieją! Obecny system wykończył niejedną prężnie działającą firmę. Proszę sobie chociażby poczytać o upadku polskiej firmy Malma produkującej najlepsze na rynku europejskim makarony. Nie każdy przedsiębiorca jest zły i układ który pan zaproponował jest po prostu nie realny. PS. A z Korwina nie ma potrzeby robić boga, nie trzeba także się z nim zgadzać w 100%... prawda jest jednak taka, że obecnie w świecie polskiej polityki nie ma człowieka który przedstawiłby lepszy plan niż on. Warto się nad tym zastanowić idąc oddać swój głos w kolejnych wyborach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatoania
+8 / 12

W jaki sposób przekaz zbudowany na kłamstwie może być wg Pana słuszny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Niechprawdacieorzezwi
-5 / 17

A czy wedlug Pana/i fikcyjna historia z filmu, ksiazki, basni, legendy czy przypowiesci nie moze miec slusznego przekazu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2014 o 4:34

J jatoania
+6 / 16

Życie to nie film/książka/baśń/legenda/przypowieść - jak Pan dorośniesz to się o tym dowiesz.
Poza tym nazywajmy rzeczy po imieniu: kłamstwo to kłamstwo i celowe oszukiwanie ludzi strasznie nie idzie w parze w nickiem którego Pan używa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar adex26
+10 / 12

Jestem niewolnikiem pieniądza, bo za pieniądz mogę kupić: jedzenie, samochód, mieszkanie itp. Pieniądz tak naprawdę nie ma żadnej wartości samej w sobie, jest on warty tylko tyle ile można za niego sobie kupić, wolę zarabiać 5 zł na h i kupić paliwo za 2 zł/litr i 2 litry mleka za 50 gr, niż zarabiać 10 zł a paliwo kupować za 5 zł, i 2 litry mleka za 2,50. Także idąc logiką Niechfałszcieorzezwi, żywność to coś strasznego bo jesteśmy od niej uzależnieni...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2014 o 21:10

P pawelek1991k
+5 / 7

@Niechprawdacieorzezwi Mnożąc przez zero zawsze wyjdzie zero - nie da się budować na kłamstwie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Xen111
+19 / 23

Mam 32 lata, bólu dupy nie mam... co najwyżej ból głowy, kiedy czytam takie g*** Następnym razem nie pal tego, co ci podsuną starci koledzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Xen111
+14 / 20

Dodam jeszcze, że od 7 lat sam się utrzymuję i zarabiam sporo powyżej średniej krajowej. A ty wypij mleko i nie pal tego, co ci podsuną starsi koledzy. Sądząc po ilości demotów, jakie dodajesz, musisz być naprawdę sfrustrowany. Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Gototoilet
+9 / 13

Proszę o nazwę firmy i adres bo jakoś nie mogę ci uwierzyć w to co piszesz i też mogę napisać cokolwiek np."Jestem sayiańskim wojownikiem podróżującym na smoku spełniającym życzenia i jeżeli zrobisz mi laskę mój zwierzak spełni twoje najskrytsze pragnienie"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Noej
+6 / 12

Miły ból dupy to ja widzę ze strony "przedsiębiorcy", który stworzył tego demota. Trochę lektury by nie zaszkodziło. Mam 20 lat, moi rodzice mają gospodarstwo, pracuję tak samo jak oni, a co z tego mamy? Nic! Dlatego głosuję na JKM'a bo chcę zmian, chcę wolności, a nie ucisku, czy zasuwania 12 godzin przez 7 dni w tygodniu - chcę widzieć efekty mojej pracy. JKM niczego nie obiecuje, ma ideę, która trafia do coraz większej liczby młodych ludzi (i nie tylko młodych), chce ożywić polską gospodarkę i uniezależnić ją (Polskę) od innych państw, po prostu - chce wolności. A ty panie "przedsiębiorco" nadal kieruj się stereotypami i wyzyskuj ludzi tylko dlatego, że mają inne poglądy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2014 o 16:27

avatar ~tępytenwyzej
+4 / 10

Prawda. Nie uprawia polityki, ponieważ mówi prawdę, chce normalności, nie kradnie - to jak najbardziej jest antypolityczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tępyautorugóry
+15 / 17

dlatego tępi ludzie nie zrozumieją wolnego rynku. Wprowadzisz wolny rynek w Polsce i produkcję z Chin będą przenosić do Polski.
Autora demota zachęcam na nauce ekonomii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tryb
+13 / 13

wygląda na to, że jesteś bezmyślny, bo wynagradzasz hojniej tych, którzy niekoniecznie lepiej pracują

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Panna_M
+10 / 10

Pytanie o preferencje polityczne jest niezgodne z kodeksem pracy i aplikujący ma prawo na nie nie odpowiedzieć. Słabe kryterium.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~grako69
+2 / 2

sciema, takie propozycje kiedy jedna firma chce stosowac zasady korwina a cała pl jest w glebokim gnoju to zwyła proba manipulacji, autor ekstu ma najpewniej koło 21 lat

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Adele
+3 / 19

Socjalistyczny bełkot, prosze mi wybaczyć ALE płacąc 5% podatków zamiast załóżmy 60%, każdy może założyć firme chocby sprzedającą jajka przed domem.

Może zatrudnić byle kogo i zaplacić mu tyle ile mu sie nalezy za jego pracę, a nie połowę z tego, bo reszta idzie na zus. Ludzie myślcie, ten demot jest do wyrzucenia, to wredna propaganda

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~hejhejho
+2 / 6

@NobbyNobbs - Fakt nie każdy jest miły, ale jako pracownik będziesz mieć wybór - u tego pracodawcy ci nie pasuje - to niech się pałuje, a ty szukasz innego "milszego" dla ciebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S susza89
+2 / 6

pomyslmy teraz 70% oddaje sie panstwu ,w wolnym rynku jakies 13 % . Takze nawet te 800zl bez akcyz , podatkow , vatów mialo by wieksza sile nabywcza niz te 2800 brutto ... 2ga sprawa w wolnym rynku latwiej przedsiebiorcom tworzyc nowe firmy , bo nie zabijaja ich nikomu nie potrzebne koszty wiec , wiecej miejsc pracy = pracodawcy musza byc bardzije konkurencyjni i konkuruja o pracownika wlasnie zarobkami . Pare lat wolnego rynku i nikt sie nie skusi nawet za prace za 800zl i taki pracodawca zostanie bez ludzi . Spytajcie sie pierwszego lepszego profesora od ekonomii na studiach w jakim systemie spoleczenstwo sie najbardziej bogaci ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P ppg2006
+6 / 8

Uwielbiam hejtować lewaków :)

A więc.. "Mam 40 lat i jestem przedsiębiorcą..." - blog autora - kefir2010.wordpress.com, zakładka "O mnie" - "...Rocznik 1985..." (2014-1985 = 29 lat)
Przeczytajcie resztę dowiecie się jaki straszny "przedsiębiorca" z niego płacący 2800 zł brutto :)

I dalej... żeby zarobić na same pensje dla pracowników (200*2800 zł) jego "firma" powinna zarabiać ponad 560 000 zł MIESIĘCZNIE! Oczywiście to są opcje zaniżone o min. 50% bo do tego dochodzi masa kosztów. Na pewno taki "prezes-przedsiębiorca" siedzi na Demotywatorach i tworzy demoty zamiast zajmować się firmą.

Zwykły lewacki bełkot ludzi, którzy nie znają się na ekonomi. Jak nie Korwin to to samo powiedzą Ci ekonomiści z Centrum im. Adama Smitha czy z Centrum Minsesa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J joemonstertolipa
+3 / 3

Korwin dzisiaj popularny i znienawidzony bo wystąpi o 16.00 w programie "Młodzież kontra... czyli pod ostrzałem". A ja i tak zagłosuję na Nową Prawicę. LIVE FREE OR DIE!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pereplut
+3 / 3

Jeżeli faktycznie prowadzisz firmę to jesteś idiotą bo publicznie przyznałeś się do łamania prawa, różnicując pensje ze względu na poglądy. Ale Ty przecież żadnej firmy nie prowadzisz...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ciężarna
-1 / 7

Myślę, że chciałabym aby to była prawda. Łatwo jest popierać kogokolwiek bez konsekwencji. Jak ktoś je odczuje, może pomyśli. W ten sposób 1/3 Polaków wkopuje się co wybory wybierając mniej lub bardziej nawiedzonych populistów. JKM z kolei to według mnie smaczek w polskiej polityce. Kiedyś może (1989-1990) głupi nie był, ale obecnie jest pomieszany jak "święty" Jarosław.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F finestyle
+4 / 4

Chwal się dalej a kara cię nie ominie. Pytanie o poglądy polityczne na rozmowach kwalifikacyjnych jest nie zgodne z prawem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~onionN
+1 / 1

to jakieś bzdury są :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J joemonstertolipa
+6 / 10

Ten demot powinien się zaczynać tak: Mam 56 lat i nazywam się Donald Tusk vel Pinokio."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LemonAD
0 / 2

Hahaha!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~adam_siedlce
0 / 2

chcę tą pracę !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~F0RCE
-3 / 3

Właśnie dlatego prowadzi się gospodarkę ochronną. Nie można narażać swojej gospodarki na zniszczenie, przez silniejsze obce. Stosuje się właśnie wtedy takie instrumenty jak cła.
Dodatkowo kradnie się, przywłaszcza i łamie prawa patentowe.
Pozwala to stosunkowo słabej, narodowej gospodarce, wzmacniać się w warunkach ochronnych.
Po dwudziestu latach gospodarka spokojnie może konkurować jak równy z równy, z innymi potężnymi gospodarkami.

Niestety nie zrobiliśmy tego co powinniśmy, a teraz możemy tylko płakać, że 90% produktów użytkowych pochodzi z Chin, a 60% jedzenia sprowadzane jest z krajów beneluksu i Niemiec.

Co ma Janusz Korwin Mikke do gospodarki wolnorynkowej?
NIC!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kaizenpol
+6 / 6

Chcę wyremontować mieszkanie. Mam do wyboru wolny (czarny) rynek, szary (gdzie niby legalnie działający przedsiębiorca zatrudnia na umowy śmieciowe pracowników) albo firmę zatrudniającą na umowę o pracę.
Zgadnijcie, gdzie robol co fizycznie układa płytki dostaje najwięcej na rękę?
I co by się zmieniło, jakby ZUSy były dobrowolne, podatek dochodowy od osób fizycznych zerowy a VAT na prace budowlane był 0%? A to oznacza wolny rynek.

Natomiast wypada się z rynku, jeżeli gdzieś jest wolny rynek, a u nas mamy masakryczne obciążenia (z umowy o pracę góra 30% zostaje nam w kieszeni). Dlatego państwa stawiają granice celne. Gdyby UE zniosła cła, to smartfony kosztowałyby tyle, co na portalach chińskich. Ale zaraz. Transport kosztuje. To może u nas zbudujemy fabryki, skoro siła robocza dostaje 100% tego, co im się płaci, a nie 30%. To wyjdzie nawet taniej, niż płacić Chińczykowi, bo u nich brakuje już rąk do pracy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 12:41

Z zajadacz
+2 / 6

Większej bzdury nie widziałem. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i płacisz 2,8k (za poglądy polityczne) a mógł byś płacić 1,6k to jesteś idiotą! Dwa razy tyle pieniędzy zostaje w kieszeni na rozwój firmy albo inne inwestycje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Andrieju
+7 / 7

Dorosłym? Nie wydaje mi się by dorosły używał zwrotów rodem z gimnazjalnego korytarza jak "Źródło: Miłego bólu dupy w komentarzach. "

Tak więc ta cała twoja opowiastka o firmie jest tak wiarygodna jak ta o smokach i czarownicach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~bb
0 / 10

Widocznie zatrudniasz osoby o niskich kwalifikacjach. Gdybyś potrzebował osoby doświadczonej i posiadającej wysokie umiejętności to na wolnym rynku NIE MOŻESZ SOBIE POZWOLIĆ, aby zaproponować jej 800 zł. Dlaczego? Bo pójdzie do konkurencji, a ona dzięki tej osobie wykosi Twoją firmę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kiraftw
-1 / 9

chyba w innym swiecie zyjesz czlowieku, ostatnio kolezanka sie zwalania z roboty w mohito(pracowala tam jako sprzedawczyni za 7/h) jeszcze sie nie zwolinila a juz przynosili ludzie swoje CV, gdzie mieli po 2 kierunki po konczone, znajomosc biegla jezykow obcych niemiecki/angielski, kilkanascie osob przynioslo takie CV z podobnymi osiagnieciami, umowa oczywiscie zlecenie, chcesz mi powiedziec, ze znajomosc chociazby jednego jezyka obego i nawet mgr pedagogiki to sa niskie kwalfikacje warte zarabiania 800 zl miesiecznie, czy tez 1100 zl, (roznica niewielka bo i tak zyjesz na granicy ubóstwa)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar adex26
+1 / 7

kiraftw, ty w ogóle czytasz?! bb pisze o sytuacji w którym istniałby wolny rynek, czyli w kapitalizmie. A ty piszesz o tym jak jest teraz, brak ci wyobraźni człowieku. Nitsche miał rację, są ludzie nadzwyczajni, którzy podążają za swoimi marzeniami, chcą coś osiągnąć itp. i są ludzie zwyczajni czyli tacy co chcą się nażreć, i pobuntować się na zuą burżuazje, czyli na ludzi nadzwyczajnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 13:21

avatar kiraftw
-2 / 8

adex26 to uwazasz, ze nie masz wolnego rynku i nie mozesz zalozyc dzialalnosci gospodarczej?? nie mozesz zaczac np. produkcji w chinach? nie mozesz zalozyc firmy? bo nie rozumiem do czego bijesz?
i stara technika jak swiat jak brac ci argumentów to zrób ze swego romowcy ignoranta zdaje sie Schopenhauer o tym pisal, ale tak zapatrzony jestes w nowa prawice pewnie jak w obrazek i uwazasz wszystkie pomysly za cud i miod na gospodarke, jak JKM dojdzie do wladzy to w najlepszym wypadku, powtarzam w najlepszym bedziemy miec drugie Chile

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar General1234
+3 / 5

Wolny rynek polega na tym,że do gospodarki władza nie wtrąca się W OGÓLE. A co za tym idzie wszelkie stosunki odbywają się pomiędzy klientem i producentem/usługodawcą. Spróbuj założyć w Polsce firmę bez wizyty w żadnym urzędzie i bez kontaktu z jakąkolwiek biurokracją i przez 5 lat nie mieć kontaktu z żadnym urzędnikiem, który by ci coś nakazywał, skoro uważasz że mamy wolny rynek. Jeśli ci i 9 innym się uda i mi to udowodnicie,że się wam udało to ogłoszę na demotywatorach,że w Polsce mamy wolny rynek. Życzę szczęście, bo w tym etatystycznym systemie ci się nie uda. Etatyzm =/= wolny rynek. A tak na marginesie. Ukończone kierunki studiów nie muszą się przekładać na płacę. Możesz mieć jeden ukończony kierunek i być bardzo dobrym w tym fachu, co pozwoli ci trzepać kokosy. Możesz też mieć ukończone 10 kierunków studiów i w żadnym nie mieć pojęcia o czym on jest, co pozwoli ci sprzątać kible za 800zł na równi z ludźmi po podstawówce, których od ciebie różni jedynie brak papierka potwierdzającego wykształcenie i nic więcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 15:27

avatar kiraftw
-3 / 5

no to masz wolny rynek, ceny zachodnie a place wschodnie, panstwo w ogole sie w to nie wtraca, nie bardzo sobie wyobrazam jak chcialbys zarejstrowac firme bez zadnego urzedu?, a teraz przy tocze zdanie mojego ojca "jak ktos ma problem z zalozeniem w Polsce firmy(bo zbyt duza biurokracja, bo nie wie co sie z czym je), to moze lepiej dla niego samego bedzie jak jej nie załozy"- tak moj ojciec ma wlasna firme, jedynie z czym sie zgadzam to z tym by miedzy pracodawca a pracownikiem nie powinno sie wtracac panstwo(bo chore jest to, ze ktos nakazuje mi placic jakies skladki za to, ze pracuje, a dawac opieke medyczna oraz jakies socjale gdy nie pracuje),oczywiscie jesli nie ma razacego wyzysku na rynku pracy- bo wiemy, ze ludzie sa chciwi i widza czubek wlasnego nosa/ co do studiow nie chce mi sie juz pisac, ale raczej jak ktos zdobywa mgr/inz/licencjat to teoretycznie powinien miec jakies pojecie o tym co studiowal X lat, ale co ja bede pisal jestem na 4 roku matematyki gdzie na roku jest nas tylko 30 i w cale nie zapowiada sie, ze bede pracowal w zawodzie, bo po prostu tej pracy nie ma(ewentualnie nauczyciel), a jak to jeden juz emerytowany dr powiedzial, za komuny to byscie po matmie zyli jak paczki w masle i nie jestem komunista, tylko ludzie uswiadomcie sobie, ze nie macie na nic wplywu dopóki myslenie sie nie zmieni tych na gorze-tych ktorzy naprawdę rzadzą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 16:10

avatar adex26
+3 / 5

kiraftw, jesteś zwykłym ignorantem, wiesz dlaczego ceny są zachodnie?! bo ku*rva państwo nałoży VAT, akcyze na paliwo (ceny wszystkich towarów wzrosną, bo trzeba transportować) pracodawca musi co chwile zapier*dalac do urzędów, jak płaci pracownikowi to koszty jego utrzymania są niemal takie same jak jego pensja. Wolny rynek kur*wa, wolny rynek... mylisz pojęcie wolny rynek od wolności jako takiej, wolny rynek to przedewszystkim wolność OD, np: wolność od interwencjonizmu państwowego który jest wszechobecny. I uprzedzę twój kolejny, wyjęty z odbytu, to że na zachodzie są lepsze warunki życia, nie oznacza że ludzie są bogaci, kraje zachodnie są skończone przez dług publiczny, za pare lat ludzie na zachodzie będą musieli palić w domu świecami bo na prąd nie będzie ich stać. Za komuny nie żyli byśmy jak pączki w maśle, bo moglibyśmy sobie co najwyżej malucha kupić, i jeździć na wakacje do Gdyni. Ale cóż są ludzie, którzy chcą ciężko pracować (fizycznie/umysłowo) aby osiągnąć coś w życiu, ale są też ludzie którzy, potrafią co najwyżej funkcje czy logarytmy policzyć, i uważają się za intelektualistów, a tak naprawdę nie potrafią podjąć ryzyka, chcą tylko dobrze zarabiać, nawet jak ich praca jest niepotrzebna, a to że chodzisz na matematykę, nie oznacza że jesteś lepszy od wszystkich, i jak nikt nie potrzebuje matematyków do pracy to nie narzekaj, bo gdyby komunityczna władza też niepotrzebowała to by cię nie zatrudniła, wtedy był popyt na ludzi po studiach bo było ich mało, a dzisiaj co najmniej 40% ludzi między 25-30 ma wyższe wykształcenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 17:42

avatar kiraftw
-4 / 4

a zachodnie panstwa nie nakladaja ani vatu, nie maja kosztow pracowników 4 razy wiekszych, ani zadnych kosztów transportu, a ta spiewke ze panstwa zachodnie sa skonczone to slysze od zawsze, komunisci naszym rodzicom tez tak zawsze wmawiali, (propaganda mowi ci to cos ?) i wiesz nie bede dalej kontynuowal tej konwersacji bo nie ma sensu bo twoje argumenty to "jestes ignorantem i nie masz pojecia o czym mowisz",dyskusja nie polega na ublizaniu sobie, ale co ja tam wiem przeciez to ty jestes ten swiatly i madry, PS a co do dlugu; swiat dawno stracil nad tym kontrole, gdyby mialbyc jakis wielki kryzys mam namysli hiperinflacje to by juz bylby dawno, a wiesz skad sie biora w ogole te dlugi? pewnie nie, wiec tez dalsza duskusja nie ma sensu i komu sa dluzne te pieniadze? Jowiszowi, czy sobie samym? czy moze bankom, ktorych nikt nie kontroluje ile maja majatku i ktore same "drukuja" pieniadze?, a jak chcesz poczuc prawdziwa wolnosc to proponowalbym bezludna wyspe, tam nie bedziesz mial policji, opieki zdrowotnej, armii, panstwa, podatków, wolnosc full-wypas, tylko nie placz kiedy na koncu cie ktos napadnie/okradnie/oszuka/kleska zywiolowa pochlonie/twoje dziecko bedzie smiertelnie chore i nie bedzie mial kto sie toba zajac, a wszystko w imie wolnosci
edit: i jeszcze jedno dosyc wazne, na temat wolnego rynku, afrykanski pomór świn, nikt nie chce naszej wieprzowiny, czy w sklepach masz gdzies wieprzowine znaczaco tansza? rolnicy krzycza koszty po sprzedazy sie nie zwracaja, wiec logicznie wieprzowina powinna byc tania jak barszcz, drugi przypadek: ceny chleba z roku na rok ida do gory rok 2013-zadnej powodzi, suszy i do tego cena ropy idzie w dół, pytanie za 100pkt. czy cena chleba gdziekolwiek spadła do ceny przed podwyzkami ropy, susz/powodzi/niskich lotów pszczół sprzed lat ?/ po trzecie: mało na tym świecie mamy zmów cenowych wielu przedsiebiorstw?/nowe samochody ktore po gwarancji od razu sie psuja/markowe buty za 300zl na jeden sezon,bo zaraz sie rozleca- chcesz mi powiedziec, ze jak panstwo w ogole nie bedzie sie do gospodarki mieszac, to zwyklym ludziom bedzie sie zylo tylko lepiej, inna sprawa jest, ze i tak banki oraz najwieksze korporacje robia co chca, a przy wladzy sa politycy, ktorzy im najbardziej odpowiadaja

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 18:18

avatar ~PolakK
+2 / 2

No stek bzdur na demonie to jasne, pomijając już kwestie niezgodności z przepisami prawa pracy to jeśli to miałby być poważny przedsiębiorąca który uzależnia tak bardzo nagradzanie pracownika za jego poglądy polityczne a nie przydatność, umiejętności i dyspozycyjność to może być nawet miliarderem ale z czystego farta bo i tak jest głupim, nieprzedsiębiorczym osłem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A atomic
+4 / 6

Mój sąsiad "nie ma pracy", a jedyne co potrafi robić to kopać. Albo i nie kopać jeśli nie ma takiej potrzeby. Jako bezrobotny z wieloletnim stażem dorabia sobie na lewo za 2500 miesięcznie i od państwa dostaje ubezpieczenie za darmo. Kochany pracodawco, który mamisz 2800 brutto daj 2500 netto każdemu. Wtedy wszyscy uwierzą w twoje "jedzenie chleba z niejednego pieca".
PS. Proponował bym podniesienie pracy minimalnej do 5000 miesięcznie. Wtedy będzie 80% bezrobocie, ale nie będzie bezrobotnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LemonAD
-1 / 1

Może i masz Pan rację w tym co piszesz, ale przyjmowanie ludzi do pracy pod względem "sympatyczności" politycznej i rozdawaniem wg tego świadczeń, to nic innego jak dyskryminacja. Za to jest sąd, który puszcza takie firemki z torbami niestety. Poza tym nie ma się za bardzo czym chwalić. Zastanawia mnie jedno, dlaczego taki wielki "przedsiębiorca" przesiaduje na takim portalu...? Jesteś Pan ewenementem, ponieważ mając taką firmę niewiele ma się wolnego czasu na takie bzdety i pierdoły jakimi jest dodawanie demotywatorów... Pozdrawiam i dalszego powodzenia w biznesie ;-)
P.S. który szanujący się przedsiębiorca pisze coś tak prostackiego: "Miłego bólu dupy w komentarzach." I wszystko jasne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 12:55

avatar ~Stefanx
+3 / 3

"Miłego bólu dupy w komentarzach" Nie uważasz, że to dosyć żałosna próba zdyskredytowania wszystkich ludzi o odmiennych poglądach? Taka wybitnie dziecinna zwłaszcza jak na człowieka, który z widoczną pogardą spogląda na młodszych od siebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar adex26
0 / 4

Gdyby autor demota robił tak jak robi to, szybko by splajtował, nie daje pieniędzy za dobrze wykonaną pracę tylko za poglądy... Tym bardziej że KNP nie tylko chce zlikwidować płacę minimalną, ale również VAT, akcyzy, dochodowy itd. Czyli jeśli plan Korwina zostałby w 100% spełniony, nawet gdybyśmy zarabiali 2 razy mniej niż teraz to i tak bylibyśmy bogatsi, bo moglibyśmy więcej kupić. Autor na 100% nie ma firmy ba, być może jeszcze 18 nie skończył bo nie zna się na ekonomii, znam wielu ludzi posiadających firmę i każdy chciałby aby KNP doszło w końcu do władzy, znam ludzi którzy mają spore firmy, i nigdy nie potraktowali by pracownika gorzej albo lepiej ze względu na poglądy, każdy PORZĄDNY przedsiębiorca daje pracownikom tyle ile warta jest ich praca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P przesada96
+9 / 9

Autorem tego demota jest krótkowzroczny ustawiony komuch który dorobił się na zmianach ustrojowych i teraz boi się że mu się do tyłka dobiorą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kiraftw
-1 / 5

duzo w tym racji, jednakze trzeba jasno sobie powiedziec, ze nie ma systemu idealnego bo ludzie sa nie idealni, a tak do korwinistów, ktorzy sa wszechwiedzacy, prosilbym by spojrzeli na kraje skandynawii, na holandie czy tez belgie, gdzie podatki sa kure**ko wysokie, ale jakos zaden z obywateli tych panstw nad tym nie ubolewa i sa szczesliwsi niz wiekszosc polakow powiem wiecej jak w szwecji chcieli obnizyc podatki (szczerze to nie wiem czy to zrobili) to ludzie zaczeli sie burzyc, z czego ich panstwo bedzie zylo jesli to zrobia, mam ogromny zal do wszystkich politykow-powinno sie napisac pseudo-polistykow, bo zaden z nich nie ma jaj na miejscu, moze JKM prezenduje najbardzie racjonalne podejscie do zycia, ale i tak uwazam, ze jest to kropla w morzu potrzeb, bo powinna taka glowa panstwa, tak jak mialo to miejsce w rosji, wejsc do sklepu i popatrzej jakie marze sobie rzycaja sklepy, bo jest chore, ze zachodznie firmy wala takie same ceny jak na zachodzie, a place bardzo czesto np tesco, real, kerfur(mam w dupie jak sie to pisze) zatrudniaja przez jakiegos smiecznego posrednika i placa 7 zl netto na godzine, przy cenach tych samych jak w holandii czy w niemczech, bez jakiejkolwiek umowy o prace, wsz. na smieciowkach, zachodnie firmy urzadzily sobie w Polsce kopalnie pieniedzy bo do tego bardzo czesto nawet nie placa tutaj podatków i o to mam zal do politykow, mediow, ze nikt nic nie robi w tym celu, ze ceny takie same jak u nich a place srenio 3-4 razy mniejsze, a teraz wyzywajnie mnie od lewaków i czego tam chcecie i tak nie glosuje na nikogo w kto jest obecnie w parlamencie, bo jak to ktos pieknie powiedzial 25 lat demokracji w Polsce a na wiejskiej caly czas te same mordy przy korycie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Richest
+9 / 13

Całkiem udana prowokacja :) Niestety, nikt myślący i obeznany w temacie gospodarki i rynku pracy tego nie kupi.
Ten demotywator powstał tylko po to żeby socjaliści, marksiści i przeciwnicy JKM mieli co sobie wysyłać.
Fikcyjny pracodawca, fikcyjna firma. Jest bardzo mało 40-latków którzy czytają demotywatory a już takich co prowadzą własną działalność to nie wiem czy by się chociaż kilku znalazło. Oczywiście wiek nie został wybrany przypadkowo, 40-latnie przedsiębiorca wzbudza zaufanie.
Przykro mi, nie wygracie, prawda w końcu wyjdzie na jaw, marksizm wielokrotnie doprowadzał do wielkich kryzysów a później ludzie przez jakiś czas nie głosili tych głupot pamiętając jak dostali po tyłkach. Najgorsze że ta choroba ciągle wraca...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kiraftw
-4 / 4

moj ojciec przeglada demotywatory ma wlasna firme i 45 lat i wlasnie nie dawno odbylem z nim podobna rozmowe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar romantyk11
-1 / 1

gdyby nie socjaliści ludzie by pracowali 20 godz na dobe za miske ryżu bez jakiegokolwiek zabezpieczenia socjalnego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~spolek00
+1 / 1

miłego bólu dupy w komentarzach - przedsiębiorca 40 lat, dej pan lepiej na msze.
pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ellaella87
0 / 4

Ciekawe kto będzie pracował na czarno za 800 zł przez pól roku??? Żałosne....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kiraftw
+1 / 3

na wschodzie polski sa prace gdzie daja 4 zl na godzine, na umowie zlecenie, a osobiscie uwazam, ze juz lepiej robic na czarno niz na smieciowce bo jak ci robota nie pasuje, albo szef jest ciulem to zawsze mozesz to rzucic bez zadnych konsekwencji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dżeko123
0 / 0

pier....e takich dorosłych co przez tyle lat wybieraja starych komuchów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Harad
+1 / 1

Wyrywanie z kontekstu zmian całego systemu, jednej tylko rzeczy a pozostawianie bez komentarza zniesienie zobowiązań wobec państwa takich jak podatki (nie wszystkie oczywiście) i przymusowe ubezpieczenia, dowodzi jak autor tego demota jest wyrafinowanym manipulatorem lub po prostu tzw. 'debilem'. Co z tego że obywatel nie będzie już okradany przez państwo, ważne że bedzie zarabiał mniej. Takie stwierdzenie działa tylko i wyłącznie na tępą mase, a nie na ludzi logicznie myślących.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bigcyc11
+2 / 2

Oczywiście, że w systemie JKM pracodawca mógłby oferować 800zł, pytanie kto za tyle przyjdzie do roboty, skoro w aktualnym systemie musi oferować 2800?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar UswiadamiamLudzi
+3 / 7

Zwyczajna prowokacja, jakiegoś tępaka... spójrzcie na źródło

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lechu1989
+4 / 6

To oczywiste, że ten demot jest nieprawdziwy. Obecny rząd z niepokojem patrzy na rosnące poparcie prawicowych partii i jest w stanie sypnąć górę pieniędzy aby oczernić tych którym poparcie rośnie. Na internecie jest pełno ludzi którzy sieją propagandę.. Ale ja się cieszę to typowa oznaka strachu. Oszuści i złodzieje idziemy po was i już nic nas nie powstrzyma!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TheOneConfused
0 / 0

Zmowy cenowe oznaczałyby, że położenie firmy miałoby strategiczne znaczenie - nie wszystkie firmy mogą się na nie zgodzić, a tylko wtedy miałyby one sens. Wystarczy, że jedna firma się wyłamie i koniec zmowy cenowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~12356
+1 / 1

Gratuluję pytania kandydatów o preferencje polityczne. Tylko czekać, aż ktoś się autorowi dobierze do czterech liter, jeśli to prawda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Zimny13
0 / 0

A kierowca autobusu wstał i zaczął klaskać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glowny
+3 / 3

Oczywiście obróciłeś do góry nogami znaczenie działania wolnego rynku.
W Naszym kraju rynek nie działa na zasadach wolnych. Płacimy podatek dochodowy, różne inne akcyzy i przymusowe daniny, co podnosi koszty produkcji oraz finalną cenę produktu.
Dlatego nikt nie pójdzie do pracy za 800zł. Bo się nie utrzyma w dzisiejszych realiach.
Natomiast ja przyjął bym każdego kto popiera JKM. A dlaczego? Bo tacy ludzie starają się na siebie zarobić. Nie szukają powodu do L4 i częściej pracują w soboty oraz nie borą urlopów.
Oczywiście jeśli pracodawca odpowiednio wynagradza za taką postawę (tak działa wolny rynek. Chcesz abym dobrze pracował, to musisz mi dobrze płacić.). Natomiast pracownik o lewicowych poglądach nie robi nic ponad swoje obowiązki, zakłada związki zawodowe oraz uważa swojego pracodawcę za ciemiężcę. Zawsze ma pretensję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ZiomDG
-2 / 4

Wreszcie prawda na demotach, jak miło popatrzeć na płacz korwinistów :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M miczaw
0 / 0

Skomplikowane (troskliwe) prawo wymaga urzędników, którzy kontrolują jego przestrzeganie. Urzędnicy wymagają pieniędzy - z podatków oczywiście i schemat mamy taki, że prawo jest coraz bardziej zawiłe, więc potrzebnych jest coraz więcej pieniędzy na urzędników, którzy są od tego, by cię kontrolować. Nadzorują/blokują twoje działanie i jeszcze przejadają twoją ciężko wypracowaną kasę. Do tego nie mając dobrego prawnika możesz się przejechać na podjęciu jakiegoś działania, które okaże się karane na taką kwotę, że będziesz skończony do końca życia.
Na razie żyje nam się względnie dobrze, bo urzędnicy (zazwyczaj) nie są zbyt wnikliwi w swych działaniach, ale gdyby byli, to na każdym kroku grożą nam kary/opłaty/zawiłe formalności itp. Nam - czyli ludziom, którzy coś robią, bo siedząc przed komputerem to faktycznie można mieć poglądy autora demotywatora. [Na koniec kilka przykładów z troskliwego państwa: wjazd do lasu (na spacer na przykład) do 5 tys. zł, wycinka drzewa powyżej określonych wymiarów bez zgłoszenia tego w odpowiednim urzędzie: kary po kilka tys. zł, a jeśli chcesz na swojej działce prowadzić działalność, to za pozwolenie na wycinkę trzeba jeszcze sporo zapłacić, remont domu zgodnie ze wszystkimi przepisami kosztowałaby mnie około 4x więcej, budowa prostego garażu na własnym podwórku podobnie (dla tego muszę się z tym wstrzymać, bo nie chcę rozbiórki jak się ktoś przyczepi)]. Jak ktoś prowadzi firmę, to już naprawdę współczuję mu tej odpowiedzialności i podejmowanego ryzyka przy tak zawiłym prawie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 13:54

avatar ~IP
+2 / 4

Mam nadzieję, że to tylko trolling.

Prawda jest taka, że wykształcony pracownik np. inżynier i pójdzie za 800zł pracować. I poza tym zapraszam do Pana inspekcję pracy za pytanie o poglądy polityczne w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~hehehe1231234
0 / 0

A ja jestem prezydentem ameryki :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tiritto
0 / 0

Dobry żarcik. Artykuł 18 (3a) kodeksu pracy polecam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marant482
+1 / 1

Pan "Afotyczny" jak widać nie bez powodu ma na avatarze czerwone tło...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~WojtekWMM
+2 / 2

stek bzdur.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tylko_KNP
+4 / 4

Propaganda, przykro że są tacy durni ludzie jak autor tego Demota!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Gats
+2 / 2

Po pierwsze, dyskryminacja za poglądy polityczne, co można zgłosić do odpowiedniego urzędu - jeden pracownik na tym samym stanowisku zarabia 1600, a inny 2800, bo na Korwina nie głosował? Jaaaasne;) Po drugie: pracodawcy najwięcej narzekają na podatki, ZUS-y i obowiązkowe ubezpieczenia, ale zamiast lobbować politykom, głosować na zmianę rządu to siedzą cichutko i tylko pensje obniżają pracownikom, ,,bo kryzys". Ale z tym kryzysem nie walczą, bo lepiej siedzieć cichutko:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Peppone
+1 / 1

Oby taki korwinista poszedł do konkurencji albo na swoje i stworzył coś takiego, że Cię zniszczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar General1234
+4 / 10

Proponuję zatrudniać komunistów za 5000zł. Pewnie będziesz żałował tego, gdy wyniosą ci pół zakładu w imię sprawiedliwości społecznej, lub gdy założą związki zawodowe, wszyscy się zapiszą do nich i zażądają 10 tys pensji, bo jak nie to będą strajkować przez 2 miesiące a ty nie będziesz mógł ich wyrzucić i nie zapłacić za to,że nie pracują. Będziesz musiał albo przyjąć wielkie straty na klatę (bo firma stanie przez strajki), albo zatrudnić na te 2 miesiące kolejnych 200 pracowników, którzy będą wykonywać obowiązki należące do tych 200 strajkujących i pobierających pensję.Możesz też dać im te 10 tys, którze żądają a po 2 miechach usłyszeć kolejne żądania. Zawsze możesz też zatrudnić 200 wyborców PO a potem płakać,że partia którą wybrali ustanowiła takie prawo gospodarcze,któremu ty nie jesteś w stanie sprostać i 200 ludzi na bruk a ty na zasiłek, bo firmę udupił sanepit, Państwowa Inspekcja Pracy, Skarbówka,lub ZUS. Z resztą skoro lubisz zatrudniać lewaków etatystów to cwany wyborca KNP mógłby pokonać cię twoją bronią i zgłosić sprawę do sądu pracy, który nałożyłby na ciebie kilka do kilkudziesięciu tysięcy złotych kary, oraz przyznał Korwiniście odszkodowanie w wysokości przeciętnej pensji jaką płacisz swoim pracownikom (2800zł Brutto), ale pewnie byś nie miał pretensji, bo popierasz system,który nakłada kary na pracodawcę za jakąkolwiek dyskryminację,której ty się dopuściłeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 14:35

avatar General1234
+2 / 8

O przepraszam, lewacy to nie ludzie.Lewacy to ogniwa pośrednie między człowiekiem a małpą, czyli pośrednie ogniwa ewolucji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 20:03

avatar ~MM
-1 / 1

zatrudnij mnie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Stańczyk2
+1 / 1

1) (Obrazek) Handel w okresie długo falowym zawsze dawał korzyści, mówiłem o tym troche w ostatnim vblogu mówił o tym Bastiat i Adma Smith który był nawet odpowiedzialny za politykę ceł w WB. Chodzi o to że jeśli ktoś robi jakiś towar lepiej i jest on tańszy pomimo tego że przewozi to z chin to znaczy że są w tym dobrzy i trzeba przejść do innej gałęzi w której Polacy będą lepsi(specjalizacje zawsze służą gospodarce) i ten towar będą wysyłać im (tutaj w jak mówiłem o rolnictwie to produkować jabłka i wieprzowinę a nie ryżu np. . Druga kwestia z tym obrazkiem to brak elastyczności rynku w Polsce, ciężkie przepisy pracy, duże koszty podatków jakie musi ponieść pracodawca i pensja minimalna. Chiny wygrywają z całym światem bo mają strefy wysokiej wolności gospodarczej np. Hong kong (1 miejsce w rankingu światowym wolności ekonomicznej) ale właśnie podobna strefę wolności ekonomicznej chce zrobić JKM w Polsce bo mimo wszytko trudno być konkurencyjnym mając na utrzymaniu pół miliona urzędników i opłacanie wszystkich głupot polityków. Zresztą nigdy takiej historii nie słyszałem nawet w TVN żeby ktoś się skarżył że go wywalili bo chiny, a zdecydowanie częściej słyszałem zmykam zakład bo urzędnicy walnęli mi kare.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar romantyk11
-4 / 4

przestań parszywie kłamać nasz kodeks pracy jest najbardziej liberalny w europie tu nie ma żadnych ciężkich przepisów pracy tu pracownika traktuje sie jak niewolnika

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Paweł
+1 / 5

Ten chopek roztropek zapomniał o podstawowej rzeczy. Na wolnym rynku, ten młody człowiek, jakby był zapytany o poglądy polityczne, poszedłby do firmy obok bo tam o to nie pytają. Mógłby poważnie zastanowić się nad otwarciem własnej firmy, bo jest to szybkie, łatwe i przyjemne (na wolnym rynku). To ten chopek roztropek szukałby na wolnym rynku pracownika, a nie pracownik jego.
A tobie chopku roztropku polecam zaprzestanie interesowania się prywatnymi poglądami pracowników, a zacząłbym raczej interesować się ich kompetencją, a o polityce możesz z każdym pracownikiem przy kawie pogadać, bo wtedy on zamiast pomyśleć sobie: no wredny sukinsyn o polityke mnie pyta. pomyśli sobie: przyszedł pogadał w porządku mam tego szefa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Paweł
+1 / 1

Przewoziłem używane opony z zachodu do polski, kompletnie za darmo ( nie licząc kosztów benzyny). Nie miałem grosza przy dupie jadąc z towarem. Dziś mam podpisane "umowy" z kilkanastoma wulkanizatorami i śmiało swoją działalność, mógłbym nazwać firmą ( gdyby była legalna oczywiście). Wiem że piniądz robi piniądz, ale to nie wyklucza tego że bez pieniędzy nie możesz jednak zrobić pieniędzy. Twój wpis wyglądałby bardziej poważnie gdybyś jednak odpuścił sobie zaczepki o korwinie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Napromieniowany
+5 / 7

Nie rozumiem zdania "Przyjdź do mojej firmy abyś się przekonał, jak taki system wygląda w praktyce". Czy jakaś ustawa zmusza tego "przedsiębiorcę" do płacenia pracownikom 2800 + socjal? Jednak tak płaci, a to oznacza, że prawa rynkowe o których mówi JKM działają i ludziom trzeba płacić więcej niż wymusza państwo. Oczywiście "przedsiębiorca" może być też filantropem ale coś nie chce mi się w to wierzyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RetriveFox
0 / 6

Oczywiście demot jest absurdem ale najbardziej mnie rośmieszyło: "...szczególnie tym, którzy mi, przedsiębiorcy, obiecują złote góry." Palancie, jak byś chociaż przeczytał jeden felieton/artykuł cokolwiek to byś wiedział że Korwin nigdy ale to nigdy nikomu NIC NIE DA, ale jednocześnie nie będzie zabierał. To właśnie banda przy korycie obiecuje złote góry, ale żeby spełnić te obietnice chociaż w 1% to musi ZABIERAĆ? Bo skąd by wzieła? Z nieba by spadło? Nie chcę się rozpisywać ale cały demot to jedno wielkie kłamstwo i absurd. Ps. jeśli jesteś "najsłabszy bez żadnych praw" to najwyraźniej nie jesteś godny aby żyć. Życie to ciągła walka a nie zapewnienie sobie koryta aby się nażreć. Tylko najlepsi ewoluowali, gdyby słabi mieli się rozmnażać to cywilizacja dawno by upadła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Sergiusz155
+1 / 3

z chęcią zarobię 2800 dawaj namiar!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Arstoonn
-4 / 6

W wolnym rynku dla każdego chcącego jest praca z satysfakcjonującym wynagrodzeniem więc skończ pisać głupoty stary komunisto! Zresztą dyskryminujesz ludzi za poglądy polityczne, więc o czym my tu rozmawiamy.

btw. Autor tego demota to pewnie zwykły frajer z bogatego domu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~black_betty
-1 / 1

Bilbaniu ale on nie napisał, ze umowan aokres próbny trwa 6 mies - napisal, ze proponuje 6 mies. okresu próbnego bez umowy... 1600zł pewnie zaokrglił...przeczytaj bo ja zauwazyłam Twój błąd i gimbaza nie jestem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kubala0304
+3 / 3

"Ale bez pracy, i tak nie będę mógł niczego kupić." - a teraz jest łatwo o pracę ? Stopa bezrobocia w październiku ubiegłego roku wyniosła 10,2 %. Żeby umożliwić zatrudnienie trzeba zliberalizować prawo (nie mówię, że aż w takim stopniu jak postuluje KNP), aby przedsiębiorcy mieli pole do działania, bo jak zabiera im się *dziesiąt procent dochodu na poczet podatków, to w jaki sposób ma ich być stać na nowego pracownika ? Do tego ogranicza się ich innowacyjność i pomysłowość setkami koncesji i zezwoleń. Również naszego całego społeczeństwa - paradoksalnie - nie stać na rozbudowane państwo socjalne, nie posiadamy jak Norwegia olbrzymich złóż surowców. Możemy w sumie liczyć tylko na własną pracę i międzynarodową wymianę towarów (unia celna na terenie UE co prawda to znacznie ułatwia, ale i tak polskie firmy cieszą się przeciętnym zainteresowaniem za granicą).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2014 o 15:26

avatar aku666
-3 / 9

Fejk. Ale podejście bardzo słuszne. Korwinistyczne kuce powinny z pierwszej ręki zaznać wszystkich cudów w pełni wolnego rynku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawelkolodziej
-1 / 3

Ale korwinista po okresie próbnym nie weźmie umowy o pracę tylko powinien dostać umowę o dzieło .... pozdrawiam i popieram

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rewned
+3 / 3

Jak ty jesteś przedsiębiorcą to ja jestem Królowa Victoria

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~cosiek2
-2 / 2

Widocznie Pan Prezes musi być trzymany za mordę przez Państwo żeby być człowiekiem dla pracownika, takich ludzi mi nie szkoda i w pełni zasługują oni by ich trzymać za mordę, na szczęście wiele normalnych ludzi potrafi docenić pracownika nie będąc do tego przymuszanym przez państwo. Ciekawe czy szanowny Pan Prezes znalazłby jakiegokolwiek pracownika gdyby znieść te wszystkie ograniczenia?, no chyba że by sobie sprowadził jakiegoś niewolnika z afryki, ale niewolnik i tak przy pierwszej okazji puściłby go z torbami bo tak się dzieje kiedy zamiast lojalnych pracowników chce sie mieć niewolników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Yardash
0 / 0

Nie jestem pewien, czy "obiecywanie złotych gór" i "życie w państwie, gdzie najsłabsi nie mają praw" jest monopolem akurat JKM. Ja o tym słyszę na co dzień od długiego czasu, choć JKM ani razu przy władzy nie był.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~eh_dzieciaczki
-5 / 5

szkoda ze wyznawcy KRULA nie umieja czytac ze zrozumieniem. Źródło: Miłego bólu dupy w komentarzach.
testy gimnazjalne zbyt lewackie ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kamilzon
-2 / 6

widzę ból dupy kuców którzy nie mogą przyjąć do siebie prawdy że system proponowany przez JKM to tak naprawdę wyzysk i anarchia pewne będę zaraz pod tym komentarzem obrażany przez korwinowskich gimbusów na utrzymaniu rodziców hejtowany i wyzywany od lewaków i komuchów bo żadnych normalnych argumentów mieć nie będziecie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar romantyk11
-5 / 5

korwinizm kończy sie wtedy gdy kończy sie szkołe i trzeba iść do roboty na etat........... to są dzieciaki jeszcze ......nikt dorosły nie popiera korwina więc dziećmi które wszystkich obrażają nie ma co sie przejmować dorosną to zmądrzeją ............

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AnanRukan
+3 / 5

Pewnie masz układy i wiesz ze wolny rynek nie jest dobry dla takich molochów bo będzie konkurencja co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dhdrthtrd3453
+4 / 4

zatrudnia 200 osób mając firmę i ma pseudo: trancemeditation. haha :D w ogóle kogo stać na zatrudnienie 200 osób? Ustronianka zatrudnia tyle w 3 zakładach pracy i właściciel jest dużo po 50 roku życia. Nie sądzę żeby ktoś mający co najmniej 30 lat i tak dużą firmę miał czas na siedzenie na takim portalu.
Dajcie spokój normalnie. Agentura już się brzytwy chwyta. Korwin i tak będzie rządził. Nic już nie zdołacie na to poradzić! Dni wasze są policzone, a kara będzie surowa i nieunikniona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar romantyk11
-5 / 5

tak będzie rządził z 3 % poparciem hahaha nikt nie jest głupi i dlatego nigdy nie wygra wyborów. Polacy chcą państwa opiekuńczego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Krzyżak76
+6 / 6

Pieprzenie. Nawet jak się okaże że po tej próbie znalazł Świętego Grala wśród pracowników to też go zatrudnia na tych zasadach? To nie pisał pracodawca tylko jakiś lewus na bezrobociu.
Ja też zatrudniam i zgadzam się z JKM.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Koviru
+2 / 2

@Stifan no może i mój przykład nie będzie dokładnie odwzorowany ale co do pis-u i ich obietnic to Rockefeller płacił swoim pracownikom więcej od konkurencyjnych firm,sprzedawał swój towar taniej od nich i mimo to udało mu się zostać najbogatszym człowiekiem świata więc bym tu nie Salomonował bo jak naprawdę chcesz i potrafisz szukać oszczędności w miejscu innym niż portfel pracownika to naprawdę wiele można osiągnąć no ale niestety teraz zarówno politycy jak i przedsiębiorcy są w większości leniwymi nieudacznikami traktującymi swoich podwładnych lub wyborców jak plantacje pieniędzy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Entropy
-1 / 11

Jak byłem w liceum to też popierałem Kuurwina... nie martwcie się, to przechodzi z wiekiem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konrad364
-5 / 7

Rozumiem że przerzuciłeś się na czczenie zbrodniarza jednocześnie wyrażając swój sprzeciw ustawiając sobie awatar imitujący logo coca coli. Musze cię zasmucić ale to jest Orwellowski "zbrodnioszlaban" - lęk przed myśleniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Entropy
+1 / 7

Nie, dorosłem, zacząłem myśleć i przestałem popierać zidiociałych pseudo-kapitalistów z pedofilskimi ciągotkami, czyli między innymi Kuurwina Krula. Che mam tylko z jednego powodu - powoduje irytację prawicowych palantów...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~VankeV
+2 / 2

Cóż za propaganda. Oczywiście autor demota nikogo nie zatrudnia, a jest jedynie plebsem domagającym się socjalu.Już po wpisie widać, iż nie poradziłbyś sobie nawet z firmą 2 osobową. ;) Dodatkowo tekst o "dzieciach", jest typowym tekstem gołowąsa, czującego się dorosłym. Drogi komuchu, gdybyś miał, jakiekolwiek pojęcie, wiedziałbyś, że owe "brutto" nie jest całym kosztem pracownika. Ponadto nie trzyma się to kupy, bo skoro popierasz komunistyczne zasady jakie dziś panują to podaj namiar, a ja wedle waszych socjalistycznych zasad zgłoszę Cię iż dyskryminujesz ludzi, ze względu na poglądy co jest przestępstwem. Waszą własną głupotą można was pokonać.
A ja chętnie bym poszedł na taką rozmowę, pośmiać się z własciciela,który faktycznie, wolałby zapłacić 4 tysiące nieudolnemu pracownikowi, który ma postawę roszczeniową niż 2.5 komuś, kto jako wolnorynkowiec wie, że na pensje musi ciężko zapracować - na rynku nie utrzymałby się pół roku,

Ale masz rację - politykę,zostaw tym, którzy mają jakieś pojęcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C charliejoachi
0 / 0

XD. Nie wierze. Nie mam żadnych. Nie zatrudnuiłbyś mnie pan.XDDDD (nie kwalifikuję się do dyscyplinarki, nic z tych rzeczy) chyba, że za najniższą (umowę o dzieło, rzecz jasna).Trolujesz, wać pan, i tyle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C CzasNaZmiany
+2 / 4

Pierwsza wypowiedź JKM powinna być w stylu "Tak działa socjalizm. Pracodawca płaci składkę ZUS pracownika oraz różnicę pomiędzy wirtualnym brutto oraz realnym netto. Jak pracownik chce 2700 to on płaci 4600. Przez to cena produktu jest wysoka i firmy z wolnorynkowych Chin z nim wygrywają. A więc tak, tak działa wolny rynek tylko niestety polski przedsiębiorca juz na starcie jest na straconej pozycji."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kosit
+1 / 5

Niezłe kłamstwo gdybym miał firmę to nie siedział bym na demotach. :) Kit jak nic. Jakoś Korwin nigdy nie rządził a w Polsce jest chunia z bida jak się patrzy. Niezła propaganda , ja i tak tak głosuję na Korwina.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~erasd
+4 / 6

pewnie świnia z wiejskiej się nudzi w robocie... już zaczynają się bać Kongresu Nowej Prawicy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~KammalSta
0 / 2

Tak sobie myślałem i myśle że albo jesteś debilem albo oszustem raczej myśle że oszustem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~saladyn277
+3 / 3

Słaby demotyw tylko żeby trolować , zapoznaj sie z pogłądami parti Kormina -mike (moge sie załozyc ze jkaś osoba z lewicy go zrobiła bo śmierdzi polityka i mozna było kazdego dac czy aczyńskiego czy tuska .)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kameleon211111
+3 / 5

No i się pomyliłeś drogi autorze bo Korwin, nie obiecuje złotych gór przedsiębiorcom. Wręcz przeciwnie, uważa, że przedsiębiorca i pracownik to "jedna banda", która ma nadskakiwać konsumentowi aby ten kupował, korzystał z usług itd. właśnie u tego przedsiębiorcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~problemos
+2 / 2

Jak to nie ma pracy ? Jeśli usuniemy podatek dochodowy to tysiące czy setki tysięcy firm przyleci do Polski i będą nowe miejsca pracy :I

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B B0SS
+2 / 2

Lol to propaganda kogoś kto korzysta z mopsu. Może pani kierownik?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ani_noni
+2 / 2

Drogi Panie, za takie nastawienie (przedkładanie poglądów ponad osobę, oraz wpływ poglądów politycznych na wysokość pensji) czeka Pana kilka miłych lat w zakładzie zamkniętym na koszt społeczeństwa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Meril
+2 / 4

"Krytykantom polecam szersze spojrzenie na świat" Najpierw sam spójrz szerzej na świat. My, uczciwie pracujący ludzie, musimy utrzymać: ponad 500 polityków, dziesiątki jeśli nie setki tysiący więżniów, podobne ilości nierobów żyjących na zasiłkach. Pomijając to że ten demotywator jest trollem, to właśnie takie spojrzenie jest ograniczone. Polacy przez 44 lata walczyli z komunizmem. Po co? By znowu nadeszła euro-komuna?

Takie zachowanie "lubi Korwina to dam niższą pensje" Jest sprzeczne z lewackimi poglądami jakie pokazujesz. To jest DYSKRIMINACJA. Rzecz tak bardzo potępiana przez lewactwo. W skrócie: Hipokryzja. Dziękuje za uwagę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sandy22
+3 / 3

Słyszałam o pracy w prywatnym przedsiębiorstwie za znajomości, wykształcenie, umiejętności (ale to niestety najrzadziej...), inteligencję, ładne cycki, loda, ale za poglądy polityczne? Gratulacje...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tymek813
0 / 0

Prophecy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Raw123
0 / 4

Po tym tekście wiem, że nie masz firmy. Piękna anegdotka, ale z tyłka wyssana. "Przychodzą do mnie młodzi.. ja im daję pracę za 2800" lol, mega lol. Że tak powiem mam firmę, mam pracowników, wszyscy jadą na zleceniu, co oznacza, że jak zrobi to zarobi i często zarabiają powyżej tego co planowali. To jest ten dramat Korwina, którym straszysz. Nota bene, nie przepadam za Mikke, ale mówi co myśli już od 20 lat, więc go szanuję, mimo, że sporo zmyśla.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-2 / 2

Przychodzą MŁODZI, możliwe że dopiero po szkole, czyli przed 20tką, czyli jeszcze w sporym procencie nie wyleczenie z korwinizmu, tak więc wcale nie tak dużo pracowników musi dostawać te 2800. ;o>

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
+3 / 5

Nie wolno pytać o poglądy polityczne na rozmowie o pracę a już na pewno nie wolno dawać ludziom różnej pensji z tego powodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
0 / 2

Ale jeśli oni dostają akurat to oco właśnie walczą swoimi poglądami politycznymi? ;o>

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Lego_Inis
+1 / 1

Ból dupy proszę pana to sobie wsadź tam gdzie powinieneś. Polecam podejście do pracy takie jak w Google a wtedy pogadamy. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Sivar
-2 / 2

Taa 200 osób. 200 to ty masz złoty na koncie. Logika socjalistów jest taka że ludziom należy sie coś za darmo i to jest sposób myślenia który predzej czy później doprowadza do gospodarczych tragedii - bo żeby jednemu dać musisz innemu zabrać. Jedyne osoby, które powinny otrzymywac pieniadze w formie zasiłków itd to kobiety w ciazy i młolde matki wychowujace dzeci - bo w tych trudnych czasach rodzic i wychowywać dzieci jest wielkim poświeceniem i odwagą. Reszta ludzi na garnuszku socjału to darmozjady społeczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~WiejskiKatol
+1 / 3

To być może Trolling, ale zakładając, że autor mówi prawdę: Jego działalność jak i sprawa z komiksu dotycząca Chin zaistniała w ustroju społecznej gospodarki rynkowej (Obecnie panującym w Polsce), a nie wolnego rynku. Tak więc przykładami wad gospodarki regulowanej krytykuje gospodarkę wolnorynkową. Oferta jaką składa zwolennikom JKM jest podyktowana ideologicznie (by dać nauczkę?), a nie zasadami rynkowymi, które miały by być zdyskredytowane. Chiny wygrały konkurencje o przedsiębiorstwo bo tam panuje lepszy ustrój. Co to ma obchodzić JKM? Ma Zmienić poglądy z litości? Chcę przecież wprowadzić lepszy ustrój, bardziej wolnorynkowy niż w Chinach, gdzie produkcja będzie bardziej opłacalna (więc to do nas będą przenosić produkcję, bo jak sam autor zauważył: TAK DZIAŁA WOLNY RYNEK), a to spowoduje że bohater komiksu będzie miał pracę i tańsze produkty. Nie złote góry tylko ustrój najlepszy z możliwych ( nie znaczy, że wspaniały), ponieważ regulowane gospodarki są zawsze gorsze od wolnego rynku. Które prawa są ważniejsze dla najsłabszych? Socjalne czy wolności w podstawowej działalności gospodarczej, obwarowanej dziś utrudnieniami np. w postaci wypełniania PIT-a nawet gdy się nie płaci dochodowego? Z socjalu nikt nigdy się niczego nie dorobi, z drobnej działalności już jest szansa? A socjal kosztuje, a koszty pochłania pieniądze i utrudnienia biurokratyczne dla tych silniejszych co we wszelakich cenach jest przenoszone na wszystkich, co najbardziej kosztuje najbiedniejszych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konrad364
0 / 2

Ty nie rozumiesz że żyjesz w systemie który produkuje właśnie tych ''najsłabszych''.
Jeśli przejeżdżając na czerwonym dostajesz mandat 500 zł to co to ma na celu? Tak, żebyś więcej nie przejeżdżał na czerwonym-mniej osób łamie przepisy drogowe. Jeżeli dostaję się za dziecko 1200 zł becikowego to co to ma na celu? Tak, żebyś chciał urodzić/spłodzić dziecko-wzrost liczby urodzeń. Ten mechanizm działa w każdym aspekcie.Więc jeśli płacisz 600 zł za to że ktoś nie pracuje to naturalnie wzrośnie ilość ludzi bezrobotnych. Lub jeśli płacisz samotnym matką 900 zł to chcąc nie chcąc oczywiście wzrośnie ilość samotnych matek. A gdybyś miał pomyśleć o podatku dochodowym który również jest karą za prace- działa jak mandat na kierowców. hmm... A gdyby PD był 0%? Przedstawię Ci dalszy ciąg przyczynowo skutkowy. Po zniesieniu PD cena pracy dla pracodawcy maleje, co powoduje wzrost ilości przedsiębiorstw, co skutkuje wzrostem ilości miejsc pracy, maleje ilość bezrobotnych, automatycznie WZRASTAJĄ ZAROBKI bo jest mniej wolnych rąk do pracy a więcej pracodawców- prawo popytu i podaży. Więcej i lepszej jakości produktów w domu. Większa produkcja. Jeszcze więcej miejsc pracy itd. Więcej wydajemy więc wzrastają wpływy z vat-u. Proszę następnym razem pomyśl dłużej zanim dodasz takiego demota bo zrobiłeś olbrzymią krzywdę sobie i nam wszystkim. Po co powtarzasz to co zasłyszałeś od naturalnego wroga każdego kto chce zaprzestania dalszego marnowania pieniędzy i sprywatyzowania TV"Polskiej".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 marca 2014 o 1:11

avatar zaymoon
-1 / 3

A jak będziesz dawał ludziom renty za odcięte kończyny, to sami będą masowo je sobie ciąć?? ;o>

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konrad364
0 / 4

Zrobił bym porządek z jego 6 like-ami I żałosnymi wpisami na FB https://www.facebook.com/jarek.kefir.3 Naprawdę typek próbuje ośmieszyć JKM z 209 tyś fanów mając 6 like. ŻENUJĄCE

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar trancemeditation
-3 / 5

No dawaj. Czekam :) Już wkrótce raport z wygenerowanej beki na blogu Kefir 2010. Tak, boli dupa, wiem. Ma boleć. Polecam maść na ból dupy. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Gall_Anonim
+2 / 2

Pomijam fakt najniższej krajowej, pomijam fakt, że "poważny przedsiębiorca" bawi się w zatrudnianie na czarno ryzykując potężne kary, pomijam też fakt "długości" Twojej umowy na czas próbny... ale na litość boską chcesz Nam wszystkim wmówić, że "przedsiębiorca" zatrudniający ok. 200 osób (czyli już średnie przedsiębiorstwo) podczas dobru kadry kieruje się preferencjami politycznymi ? Już nawet pomijam fakt, że takie zachowanie jest niezgodne z Konstytucją RP... ale człowieku, czy Ty słyszałeś o czymś takim jak "kapitał ludzki". Jak chcesz dobierać ludzi na podstawie ich przekonań i wizji świata... to załóż sobie partie polityczną, a nie bierz się za robienie interesów. Z takim podejściem Twoja firma prędzej czy później nie wytrzyma presji konkurencji, która zwyczajnie będzie miała lepszą, bardziej wykwalifikowaną, dobrze zarządzaną i przede wszystkim uczciwie wynagradzaną kadrę... Ogólnie demot słaby, nijak odnosi się do rzeczywistości. Następnym razem radzę najpierw zaczerpnąć podstawowej wiedzy (i to nie tylko z zakresu ekonomii), a dopiero później brać się za robienie demotów, bo w innym wypadku wychodzą takie właśnie potworki, które większość osób zwyczajnie śmieszą... :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-1 / 3

W tym akurat przypadku nie widzę nic nagannego! Przecież ten człowiek daje korwinistom takie warunki pracy o jakie oni sami politycznie walczą!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jamka
0 / 0

2800 zł na start z pakietem medycznym? Od kiedy można zacząć pracę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stabby
0 / 0

Jakkolwiek rozumiem idee, to jest to dyskryminacja w miejscu pracy ze wzgledow politycznych, a to jest nielegalne. Rownie dobrze moglbys z premedytacja oferowac gorsze warunki ze wzgledu na plec, rase czy wyznanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~moloyun
+1 / 1

co za debil, ogarnij sie gosciu bo prawdziwego zycia to ty jeszcze nie widziałeś, wnioskując po tym co piszesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~annnnnananin
-1 / 1

Jestem pielegnarka. Zawsze pytam swoich pacjentow o zatrudnienie. Gdy trafiam na grubsza rybke - biore 2 igly, 2 strzykawki i podwajam ilosc soli fizjologicznej, nastepnie niedelikatne wkluwam sie w najbardziej unerwione miejsce i wstrzykuje z duza sila. Potem z luboscia patrze jak placza :) Wiecie czemu tak robie? Bo nie ufam ch.., ktrorzy wykrzystuja swoje stanowisk do oceny po pozorach oraz depcza cudza godnosc pozwalajac sobie na pytania ktore ngdy,przengdy nie powinny pasc ani podczas rozmwy o prace ani pozniej - z ust przelozonego. Do zobaczenia w zabiegowym "wazny szefciu"! :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Gofererro
0 / 0

I pewnie jesteś strasznie dumny ze swojego sprytu, bo żaden korwinista się nie zgodził. A dla tego się nie zgodził, bo taka pensja jest poniżająca dla kogokolwiek z kwalifikacjami. Brawo, skończyłeś z załogą 200 ludzi, których jedynym marzeniem jest mieć opiekuna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darladeiy
0 / 0

40 lat ... pewnie glosujesz na kogos z wielkiej 4ki rzadzacej nami od 91 roku i cieszysz sie ze aparatczycy panstwowi maja nieograniczona wladze aby skopac prywaciarza. nie jestem haterem internetowym ale tez mam wlasna firme a w zasadzie 3 i jak slysze takich niedoukow jak ty to wiem ze mam do czynienia albo z ustawka platna albo z lapowkarzem powiazanym z rzadzaca wiecznie 4ka albo z idiota. a ze 71% (fani popislsdpsl) ludzi wierzy ze zmieniajac co kilka lat te same geby cos zmienia na lepsze- udowadni ze Korwin ma racje co do doopokracji . zarymuje: serio wierzysz w tego swojego demota? kto ty jesteS?:
........
ciesze sie ze zrymowales dobrze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bednar1234
0 / 0

" Źródło: Miłego bólu dupy w komentarzach." przypomnij mi ile masz lat ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar walec93
0 / 0

No to się uśmiałem HAHAHAHAHAHAHA, a myślałem, że dzisiaj już mi nic humoru nie poprawi XD hahahahahaha :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-1 / 1

Brawo!!! Oby więcej takich ludzi w Polsce!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~oxgn
0 / 2

marna prowokacja
minusujcie to gó***, niech się boją,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~PrawdaOczyKole
0 / 2

bo to jakiś gimbazjalista napisał po tym jak posłuchał swojego tatusia krytykującego wszystko na prawo i lewo chlejąc przy okazji piwko przed telewizorem ;) zero wiedzy o czymkolwiek :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~rolfinger11
0 / 0

Gdybys tylko skończył jakąś szkołę potrafiłbyś słuchać i wyciągać wnioski oprócz pisania bzdur.Twojej firmie nie pomogły by niższe podatki które proponuje JKM?
Gdyby pracodawca zapytał mnie jakie mam sympatie polityczne był bym pewien że jest baranem:) czyli ?? no no ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ja
0 / 0

Dobry ból dupy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tomas_Anderson
0 / 0

brawo dla tego pana ma Pan firmę zatrudnia 200 pracowników i przesiaduje na demotywatorach . Założył Pan firmę więc zakładam że Pańskie IQ jest około przeciętnej więc zamiast pisać polityczne bzdury i poszerzać propagandę dobrze by było np przekazać małą część dochodów na cele charytatywne lub chociaż podnieść płace wszystkim pracownikom

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gbbbbbbb09b8
0 / 0

Piękne! Jestem twoim fanem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem