Jeżeli zjeżdżasz z ronda które ma jak w tym przypadku trzy pasy ruchu, w drogę która ma też trzy pasy, możesz to zrobić z dowolnego pasa tego ronda, musisz tylko ustąpić pierwszeństwa pojazdom na pasach zewnętrznych (chyba że oznakowanie poziome mówi inaczej)
Toome - to jakbym skręcał w lewo, jadąc oczywiście lewym pasem to miałbym na rondzie zmienić dwa pasy z wewnętrznego na zewnętrzny? Dość niebezpieczny manewr.
PS: Z głowy wyjęty demot - szykowałem się do podobnego - poprostu używajcie kierunków, bez sensu stać i czekać jak pojazd bez kierunku zjeżdża z ronda przede mną.
@up Na nauce jazdy i egzaminie było co innego, a tam też obowiązują przepisy. Dziwne... Wracając, żółty i czerwony za późno sygnalizują ZAMIAR (!!!) wykonania manewru.
Żółty ma prawo zjechać z ronda w taki sposób, ale musi ustąpić pierwszeństwa zielonemu. Niemniej jednak przy dużym natężeniu ruchu taki manewr może być trudny i niebezpieczny.
@HS dlatego takie ronda(trójpasmowe i większe) są głupie jak but i dochodzi na nich do częstych kolizji. Już lepiej by światła dali, albo zrobili rondo podwójne(choć i w tym przypadku o kolizje nie trudno, bo poziom "obeznania" naszych kierowców nieraz woła o pomstę do nieba- oczywiście nie twierdzę przy tym że sam jestem doskonałym kierowcą, bo na takim dużym rondzie i przy dużym natężeniu ruchu sam bym karpia strzelił).
nom4d napisał, że żółty musi ustąpić i dostał minusy?
Ludzie idźcie się dokształcić. Jedyne ronda gdzie zjeżdżający z wew. pasa ma pierwszeństwa to RONDA MALOWANE.
Już teraz wiem kto na mnie trąbi jak wjeżdżam na rondo mając wolny pas...
Jest to pytanie doskonale sprawdzające umiejętność czytania ze zrozumieniem, banał rozwinięty na kilka wyrazów więcej, jak to jest takie skomplikowane to mam nadzieję że jak pozdajecie to dorobię się już śmigłowca by nie musieć bać się was na drogach : D.
Te żółte nieprawidłowo zjeżdżają z ronda.
Zjeżdżać należy już z zewnętrznego pasa.
Jeżeli zjeżdżasz z ronda które ma jak w tym przypadku trzy pasy ruchu, w drogę która ma też trzy pasy, możesz to zrobić z dowolnego pasa tego ronda, musisz tylko ustąpić pierwszeństwa pojazdom na pasach zewnętrznych (chyba że oznakowanie poziome mówi inaczej)
Toome - to jakbym skręcał w lewo, jadąc oczywiście lewym pasem to miałbym na rondzie zmienić dwa pasy z wewnętrznego na zewnętrzny? Dość niebezpieczny manewr.
PS: Z głowy wyjęty demot - szykowałem się do podobnego - poprostu używajcie kierunków, bez sensu stać i czekać jak pojazd bez kierunku zjeżdża z ronda przede mną.
@up. Do tego zobowiązują Cie przepisy. Tak to dziwne, ale tak teoretycznie powinno se robić.
@up Na nauce jazdy i egzaminie było co innego, a tam też obowiązują przepisy. Dziwne... Wracając, żółty i czerwony za późno sygnalizują ZAMIAR (!!!) wykonania manewru.
Żółty ma prawo zjechać z ronda w taki sposób, ale musi ustąpić pierwszeństwa zielonemu. Niemniej jednak przy dużym natężeniu ruchu taki manewr może być trudny i niebezpieczny.
@HS dlatego takie ronda(trójpasmowe i większe) są głupie jak but i dochodzi na nich do częstych kolizji. Już lepiej by światła dali, albo zrobili rondo podwójne(choć i w tym przypadku o kolizje nie trudno, bo poziom "obeznania" naszych kierowców nieraz woła o pomstę do nieba- oczywiście nie twierdzę przy tym że sam jestem doskonałym kierowcą, bo na takim dużym rondzie i przy dużym natężeniu ruchu sam bym karpia strzelił).
nom4d napisał, że żółty musi ustąpić i dostał minusy?
Ludzie idźcie się dokształcić. Jedyne ronda gdzie zjeżdżający z wew. pasa ma pierwszeństwa to RONDA MALOWANE.
Już teraz wiem kto na mnie trąbi jak wjeżdżam na rondo mając wolny pas...
Czyli: Kierowca ma włączyć kierunkowskaz przed skrętem i wyłączyć po skręcie. Tłumacząc z języka prawniczego na normalny...
Jest to pytanie doskonale sprawdzające umiejętność czytania ze zrozumieniem, banał rozwinięty na kilka wyrazów więcej, jak to jest takie skomplikowane to mam nadzieję że jak pozdajecie to dorobię się już śmigłowca by nie musieć bać się was na drogach : D.
W praktyce to nie jest takie trudne bo i tak wszyscy jadą po zewnętrznym pasie.
jak zwykle poziom wiedzy polskich kierowców zabójczy ....
Widocznie tak trudne jak logiczne myślenie
A jak żółty zmienia pas na rondzie z zewnętrznego na środkowy to nie powinien mieć lewego kierunkowskazu?
wiekszosc specjalistow dopiero zjezdzajac z ronda wzuca kierunek-pozostali wogole tego nie robia
szkoda że autor demota nie ma pojęcia o ruchu drogowym, gratuluje wiedzy!