@Centi Skoro to nie ta sama UE, to dlaczego Lech Kaczyński podpisał traktat, chociaż wcześniej sie zarzekał, że nigdy nie podpisze? I który premier pojechał na żebry i wrócił z triumfalnym: "YES, YES, YES"?
@WszystkieFajneSaZajete Taki tekst też mówisz np. miłośnikom dodania orłu krzyża w koronie? ;) /// Nie, raczej kwestie znaczenia dla nas. /// Spoko, Kaczyński już ciężko pracuje na powtórkę z lat 2005-2007. /// Już widzę jak genetycznie rozróżniasz Polaków od np. Niemców i Białorusinów z terenów przygranicznych. ;) Byłoby to fajna rozrywka, szczególnie uwzględniając ostatnie wszelkie deportacje w następstwie 2WŚ. Historycznie to też naciągane, bo państwem jednolitym jesteśmy dopiero od totalitaryzmu za komuny. (tak organizacyjnie, przecież 2RP była de facto federacją, jak i religijnie, bo zasadniczo deportowano Luteran jako Niemców, a Grekokatolików jako Ukraińców) Stawia Cię to w dość niezręcznej sytuacji, acz oczywiście możesz gloryfikować dziedzictwo komuny... /// Trudno powiedzieć, raczej bym widział przeciwną tendencję, choćby w powoli zyskującym popularność RAŚ. Zabawnie mnie się słucha takich opowieści o ideologicznej jednolitości kraju jak u mnie w okręgu PiS był 2 miejscu, a Petru na 3 (analogicznie na ścianie wschodniej też się musieli dziwić jakim cudem PO zdobyła jakiekolwiek mandaty).
@WszystkieFajneSaZajete Co do wielkiej zmiany poglądów. W prezydenckich Duda zdobył w rundzie 51%, a 10 lat wcześniej Kaczyński w drugiej rundzie zdobył 54%. Gdzie dopatrujesz się jakiejś wielkiej zmiany w ostatnich latach? ;)
@MJK9K Ależ miał. Prezydent Czech Vaclav Klaus również nie podpisywał, a wtedy traktat by w życie nie wszedł. Ale Kaczyński musiał podpisać i właśnie w tym momencie znaleźliśmy się w innej unii. A tłumaczenia, że UE się zmieniła są dobre dla przedszkolaków, którzy nie słyszeli o metodzie salami.
Tyle, że przez lata ta Unia zmienia sie coraz bardziej w niedemokratyczny, orweloeski socjalizm. Ja głosowałem za, a teraz jestem za wyjściem z Unii.
A Niemcy drenują z Polski pieniądze, a nie dają. Inteligentni potrafią policzyć.
@bigr10: A co z symbolami Grupy Wyszehradzkiej, NATO, ONZ, UNESCO, OBWE, OECD, WHO i wielu innych organizacji, których członkiem jest Polska? Nie starczyłoby miejsca na kiju... To co drażni w propagowaniu flagi UE jako "symbolu narodowego", to propaganda, która próbuje przynależność do UE (krótką, bo zaledwie 10-letnią oraz warunkową, bo jak będziemy coraz więcej tracić na przynależności, to warto byłoby rozważyć wystąpienie) zestawiać z patriotyzmem narodowym.
No i właśnie o tym pisałem - panikujecie jakby nie wiem jakiekolwiek znaczenie miało czy ta flaga tam jest czy nie :D To zapewne są te problemy zwykłych Polaków, o których mówiła Pani Szydło :D
@WszystkieFajneSaZajete Ja bym akurat na poważnie pomyślał o kombinacji flag Polska+UE+NATO. (ten niebieski by się ładnie komponował) Nie 10, a już dobre 11 lat. /// W kategorii występowania, to co najwyżej byłbym za tym, by Polska B wystąpiła. Był już precedens, jak sama Grenlandia opuściła Wspólnoty Europejskie.
@Czcibor512: Ale nie mówimy o kwestiach estetycznych, ale o tym, co jest logiczne. Natomiast nie ma logiki w myśleniu, że przynależność do UE jest ważniejsza niż do ONZ. Jedynym naszym bezwarunkowym symbolem jest polska flaga - wszystko inne zmienia się właśnie pod wpływem chwilowej koniunktury. Nie istnieje coś takiego jak Polska A i Polska B (ale wiem, że Ty wiesz, po prostu lubisz się podrażnić...)
@WszystkieFajneSaZajete Nie ma logiki? A co by by spowodowało poważniejsze konsekwencje - wystąpienie z UE czy z ONZ? ;) Bo ONZ to na chwilę obecną fajny klub dyskusyjny i niewiele więcej. /// Merytorycznie się zgodzę co do koniunkturalności, acz będę stał na stanowisku, że obecna koniunktura nakazuje dodawanie NATO i UE. Ta oczywiście może się zmienić i wtedy się najwyżej flagi przestawi. /// Co do A i B - podział jak najbardziej istnieje, widać go w PKB na łebka czy preferencjach politycznych (nie sam PoPiS, wcześniej była Unia Wolności vs. Samoobrona i Liga Polskich Rodzin). Wygodniej by wszystkim było mieć większą autonomię w regionie, wybrać sobie takich "miszczów" jakich się chce i dać im realną władzę. Skończył by się konflikt w którym PO z PiSem wygrywają strasząc tym drugim. Nie miałbym problemu by podążając śladem Grenlandii np. Podkarpacie wystąpiło z UE, siłą bym ich przecież nie trzymał.
@Czcibor512: 1) Tworzenie symboli narodowych z myślą o chwilowej koniunkturze to toporna, bolszewicka propaganda. Już nawet nie chodzi mi wyłącznie o szacunek do takich wartości jak symbole narodowe, ale zwyczajnie o to, że jest to tak tani chwyt, że trąca totalitaryzmem. Zresztą w imię chwilowej koniunktury wolałbym symbole Grupy Wyszehradzkiej. 2) Czy to, że wystąpienie z UE pociąga konsekwencje prawne i finansowe to ma być powód do dumy z przynależności? Trochę niewola... 3) Jeżeli wyniki wyborów mają świadczyć o rzekomym istnieniu Polski A i B, to patrząc na wyniki ostatnich wyborów, można odnieść wrażenie, że "Polska A" mocno się skurczyła :) Jedność Polski jest faktem (usankcjonowanym zarówno historycznie jak i genetycznie), a wszelkie jej podziały są rzeczą wtórną i do wyeliminowania, co już się dzieje.
@WszystkieFajneSaZajete: Nie masz racji: Unia Europejska jest projektem gospodarczej i politycznej integracji, ONZ czy inne organizacje tym nie są. Możesz się oczywiście nie zgadzać z przynależnością do UE i może się zdarzyć że przegłosujemy z niej wyjście, ale póki w niej jesteśmy, to warto pamiętać dlaczego: bo Europa jest kontynentem który traci swoją kilkusetletnią, dominującą pozycję na świecie. Za lat 20, albo będziemy jednym organizmem państwowym z z drugim potencjałem gospodarczym świata, albo będziemy zrzeszeniem niezależnych państw z trzeciej i czwartej dziesiątki, niezdolnych do bycia równorzędnymi partnerami nie tylko dla USA czy Chin, ale nawet takich państw jak Indie, Brazylia czy RPA.
Wspanialy widok - zadnego zolto-niebieskiego badziewia, Brawo!!!!
ps, "... cały naród wypowiedział się że chce do Unii" - wypowiadaj sie we wlasnym imieniu a nie calego narodu bo za glupi na to jestes.
Czekam na dzien kiedy to opuscimy ten unijny twor bo nigdy nie bylam zwolenniczka wstapienia do tego czegos.
Hahaha gdyby nie te żółto-niebieskie badziewie i profity jakie z niego idą to nic byś do gada nie włożyła a jeszcze wyjście z uni pomysł najgłubszy jaki może być.
@Delta1985, jakie profity? Czyżbyś był jedną z tych osób, która uważa, że to wszystko dostajemy od UE za darmo? No niestety nie, ale wszyscy członkowie składają się na budżet UE. Z pustego to i Salomon nie naleje.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 listopada 2015 o 14:01
zgadza sie. ale gdyby nie to ze dolozylismy do wspolnego worka i z niego mozemy cos zabrac to w polsce nie zmieniloby sie nic zero rozwoju. a tak chociaz dzieki karom jakie moglibysmy dostac wykorzystuje sie srodki unijne
@Czcibor512 zapoznawałem się już nie raz z tymi, i nie tylko tymi artykułami ustawy zasadniczej. Musiałem wszak zaliczyć przedmiot : konstytucyjny system organów państwa. Czy możesz mi wskazać (zacytować) z ustawy zasadniczej fragment, w którym Prezydent RP jest określony przedstawicielem Narodu ?
@johnnyg: Ech: Art4: Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli (...) Art.10 Władzę wykonawczą sprawuje Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej (...).
@Lomion po co mi to piszesz, skoro nie umiesz czytać ze zrozumieniem, bo jakbyś umiał to byś wiedział, zę znam te wszystkie artykuły doskonale, i że z nich nie wynika to (podobnie jak z żadnych innych), że Prezydent RP jest przedstawicielem Narodu. Jeżeli masz inne zdanie na ten temat to przejdź się do konstytucjonalisty i o to zapytaj, ale najpierw może naucz się czytać ze zrozumieniem.
@johnnyg: Jeśli z tych zapisów dla ciebie nie wynika, że Prezydent jest przedstawicielem, sprawującym władzę w imieniu narodu, to pretensje możesz mieć tylko do siebie, ew. do nauczycieli w podstawówce.
@Lomion - podstawówki to chyba sam nie skończyłeś jeśli chrzanisz takie farmazony. Studia wyższe się kłaniają (jednak nie dla wszystkich). Według Konstytucji RP Prezydent RP NIE jest ujęty jako "przedstawiciel Narodu". To co usiłowałeś zacytować to NIE jest podstawa do wywnioskowania, że jest inaczej.
Natomiast prof. dr. hab. Leszek Garlicki (specjalista w zakresie prawa konstytucyjnego, były sędzia Trybunału Konstytucyjnego) pisze tak :
,,Konstytucja nie określa natomiast prezydenta mianem ,,przedstawiciel narodu", choć pochodzi on z wyborów o równie demokratycznym charakterze jak wybory parlamentarne. Akcentuje to szczególną pozycję parlamentu (władzy ustawodawczej) w polskiej tradycji podziału władz."
Masz coś jeszcze do dodania ?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 listopada 2015 o 16:05
@johnnyg: Skoro nie potrafisz połączyć ze sobą dwóch prostych zdań to niewiele więcej można dodać. Zapisy mówią jasno: władzę sprawują przedstawiciele narodu. Dotyczy to zarówno parlamentarzystów, jak i Prezydenta.
@askes Unia Europejska jest JEDNĄ Z WIELU organizacji międzynarodowych, których członkiem jest Polska. Nasz kraj jest członkiem NATO, ONZ, Grupy Wyszechradzkiej, Rady Państw Morza Bałtyckiego, Trójkąta Wejmarskiego, Światowej Organizacji Handlu, Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej i wielu innych. Każda z tych organizacji, które wymieniłem posiada swoją flagę, ale to nie oznacza, że mamy pokazywać się z tymi WSZYSTKIMI flagami wszędzie gdzie tylko się da. W takim tłumie zginęłaby NAJWAŻNIEJSZA dla nas Polaków, świadcząca o naszej narodowości, biało-czerwona flaga Polski.
A co to są unijne pieniądze? Skąd pochodzą? Naprawdę uważasz, że jakiś kraj daje Polsce bezinteresownie pieniądze?
To tak, jakbyś co miesiąc dawał sąsiadom 500 pln, bo są biedniejsi, żeby wyrównać szanse.
Powiedz, czemu tego nie robisz, a naiwnie liczysz, że ktoś Tobie daje?
Flagi ONZ nie na. A mówiąc na serio to chyba powinna być tylko unijna bo Polska ma tyle suwerenności co kot napłakał i to dzięki PO, PIS, SLD i PSL. A wszystko co mamy z UE to astronomiczne długi w bankach niemieckich i francuskich, bo na wszystkie inwestycje należało mieć połowę własnego wkładu. Unia więcej zła czyni niż wszystkie zawory do kupy. Unia jest korzystna tylko i wyłącznie dla na mocniejszego.
Jeżeli ktoś mówi "dzięki unii się rozwijamy" to niech wie:
-że nakładane sa limity emisji CO2 przez co cierpi nasza gospodarka oparta na węglu.
-że rolnicy ponoszą straty przez to że nie mogą produkować tyle ile by mogli (chociażby kary za nadprodukcję mleka)
-Unia narzuca nam politykę zagraniczną co jest już skandalem.
-Żeby dostać wspaniałe olbrzymie dopłaty najpierw musimy dorzucić się do wspólnej skarbonki, potem jeszcze nakładane są kary.
-Piniądze wydaje się często na kompletnie niepotrzebne rzeczy tylko dlatego żeby tych kar nie dostać za niewykorzystanie pieniędzy
@pygoter Nasza gospodarka nie cierpi dlatego że nakładane są limity, tylko dlatego że politykom bardziej opłaca się utrwalać jej uzależnienie od węgla niż unowocześniać. Wydajność wydobycia w polskiej kopalni wynosi ok. 700 ton węgla na osobę. W Wielkiej Brytanii progiem opłacalności poniżej którego zamyka się kopalnie jest 2000 ton węgla na osobę. Jak sądzisz, dlaczego prąd w Niemczech jest dwukrotnie tańszy niż w Polsce? Nie dlatego że Unia go dotuje, tylko dlatego że dzięki uniezależnieniu się od węgla Niemcy zmodernizowali swoją energetykę i produkują go taniej. Rolnicy także nie ponoszą szkód ze względu na limity, bo gdyby te nieobowiązywały, to nie tylko Polska produkowałaby więcej, ale także inni. W efekcie ceny produktów rolnych by spadły i rolnictwo stałoby się nieopłacalne. A to na co wydajesz pieniądze to wyłącznie twoja sprawa - nie wiń tego kto ci je daje że kupujesz za nie coś co jest ci niepotrzebne.
Jedna z podstawowych zasad UE mowi, ze KAZDE panstwo zachowuje suwerennosc. wszelkie narzucanie prawa unijnego ponad prawo panstwowe oraz zmuszanie krajow do przyjmowania kwot uchodzcow jest wbrew zachowaniu suwerennosci kraju.
wstydzę się tego ze polska to tak zacofany kraj jak nie podoba wam się unia to może dopiszcie się do Rosji możne tam wam będzie lepiej. no tak będzie lepiej bo wódka tańsza. bo tylko deb... mogą tak pisać a poza tym ta strona jest strasznie pisowska zaczadzając nią by się wstydzi
Pod publiczkę to wszystko się zrobi. Ale to, że PiS wprowadza standardy z Rosji/Białorusi/Afryki , niszczy TK i służy specjalne to luzik :D Niech "niepokorni" dalej liżą buty pisowcom
Ja mieszkam poza granica Polski od pierwszego tygodnia kiedy Polska weszła do Unii. Doceniam to bo dzieki temu i dzieki ciężkiej i uczciwej jestem ustawiony. Mam tutaj swoj dom, druga nieruchomość a od 3lat spokojnie i z sukcesem prowadzę swoj biznes. W Polsce o taki dobytek musiałbym charowac całe życie a nie kilka lat. Ale cieszy mnie widok kiedy Polacy palą unijna flagę bo nie do takiej unii ludzie sie pchali . Jest to najsłabszy twór gdzie politycy sprawiają wrażenie jakby byli z psychiatryka , zarabiają astronomiczne kwoty , mając w nosie Europejczyków, gdzie bramy sa otwarte na oscierz, gdzie na atak odpowiada sie zapaleniem świeczki, gdzie nie można wyrazić swojego zdania jo jesteś oskarżany o reżim. Madajra
Gdyb nie UE to byśmy byli drugą gospodarczą Ukrainą. BEz dopłat i funduszy rolnicy dalej jeździli by starymi trzydziestkami a nie traktorami za 200tyś zł...Nie wspomnę już o autostradach, remontach i nowych technologiach.
Więc nie pierdzielcie głupot, ze Wam tak źle w tej Unii.. Zapewne większość z Was nie pamięta jak to było bez UE bo jeszcze pewnie do przedszkola chodziliście. Polacy wyjechali? trudno.. więcej pracy i kasy dla nas.
można ale po co? żeby pokazać jacy jesteśmy zakompleksieni? Niemcy, Francja, Włochy eksponują flagi unijne. Niezależność to można pokazać prowadząc niezależną Politykę... ale te krowy z PiSu dużo muczą ale mleka dają mało...
@xxwielebnyxx Po pierwsze nie cały naród a po drugie unia dzisiaj nie jest tą unią na którą ludzie głosowali w 2004
@Centi Skoro to nie ta sama UE, to dlaczego Lech Kaczyński podpisał traktat, chociaż wcześniej sie zarzekał, że nigdy nie podpisze? I który premier pojechał na żebry i wrócił z triumfalnym: "YES, YES, YES"?
@~Glaurung_Uluroki Wtedy to ciągle była INNA unia... i naród chciał do tej INNEJ unii dołączyć, Kaczyński nie miał wyboru.
@WszystkieFajneSaZajete Taki tekst też mówisz np. miłośnikom dodania orłu krzyża w koronie? ;) /// Nie, raczej kwestie znaczenia dla nas. /// Spoko, Kaczyński już ciężko pracuje na powtórkę z lat 2005-2007. /// Już widzę jak genetycznie rozróżniasz Polaków od np. Niemców i Białorusinów z terenów przygranicznych. ;) Byłoby to fajna rozrywka, szczególnie uwzględniając ostatnie wszelkie deportacje w następstwie 2WŚ. Historycznie to też naciągane, bo państwem jednolitym jesteśmy dopiero od totalitaryzmu za komuny. (tak organizacyjnie, przecież 2RP była de facto federacją, jak i religijnie, bo zasadniczo deportowano Luteran jako Niemców, a Grekokatolików jako Ukraińców) Stawia Cię to w dość niezręcznej sytuacji, acz oczywiście możesz gloryfikować dziedzictwo komuny... /// Trudno powiedzieć, raczej bym widział przeciwną tendencję, choćby w powoli zyskującym popularność RAŚ. Zabawnie mnie się słucha takich opowieści o ideologicznej jednolitości kraju jak u mnie w okręgu PiS był 2 miejscu, a Petru na 3 (analogicznie na ścianie wschodniej też się musieli dziwić jakim cudem PO zdobyła jakiekolwiek mandaty).
@WszystkieFajneSaZajete Co do wielkiej zmiany poglądów. W prezydenckich Duda zdobył w rundzie 51%, a 10 lat wcześniej Kaczyński w drugiej rundzie zdobył 54%. Gdzie dopatrujesz się jakiejś wielkiej zmiany w ostatnich latach? ;)
@MJK9K Ależ miał. Prezydent Czech Vaclav Klaus również nie podpisywał, a wtedy traktat by w życie nie wszedł. Ale Kaczyński musiał podpisać i właśnie w tym momencie znaleźliśmy się w innej unii. A tłumaczenia, że UE się zmieniła są dobre dla przedszkolaków, którzy nie słyszeli o metodzie salami.
mow za siebie a nie za caly narod
Tyle, że przez lata ta Unia zmienia sie coraz bardziej w niedemokratyczny, orweloeski socjalizm. Ja głosowałem za, a teraz jestem za wyjściem z Unii.
A Niemcy drenują z Polski pieniądze, a nie dają. Inteligentni potrafią policzyć.
@xxwielebnyxx Nie głosowałem na PiS, ale ludzie tacy jak ty sprawiają że cieszę się że wygrali. Boli dupa cooo?
Ho ho, widzę niektórych flaga Unii drażni jak Palikota krzyże... :P
@bigr10 Jest Polska, polskie sprawy to po co unia ?
@bigr10: A co z symbolami Grupy Wyszehradzkiej, NATO, ONZ, UNESCO, OBWE, OECD, WHO i wielu innych organizacji, których członkiem jest Polska? Nie starczyłoby miejsca na kiju... To co drażni w propagowaniu flagi UE jako "symbolu narodowego", to propaganda, która próbuje przynależność do UE (krótką, bo zaledwie 10-letnią oraz warunkową, bo jak będziemy coraz więcej tracić na przynależności, to warto byłoby rozważyć wystąpienie) zestawiać z patriotyzmem narodowym.
No i właśnie o tym pisałem - panikujecie jakby nie wiem jakiekolwiek znaczenie miało czy ta flaga tam jest czy nie :D To zapewne są te problemy zwykłych Polaków, o których mówiła Pani Szydło :D
@WszystkieFajneSaZajete Ja bym akurat na poważnie pomyślał o kombinacji flag Polska+UE+NATO. (ten niebieski by się ładnie komponował) Nie 10, a już dobre 11 lat. /// W kategorii występowania, to co najwyżej byłbym za tym, by Polska B wystąpiła. Był już precedens, jak sama Grenlandia opuściła Wspólnoty Europejskie.
@Czcibor512: Ale nie mówimy o kwestiach estetycznych, ale o tym, co jest logiczne. Natomiast nie ma logiki w myśleniu, że przynależność do UE jest ważniejsza niż do ONZ. Jedynym naszym bezwarunkowym symbolem jest polska flaga - wszystko inne zmienia się właśnie pod wpływem chwilowej koniunktury. Nie istnieje coś takiego jak Polska A i Polska B (ale wiem, że Ty wiesz, po prostu lubisz się podrażnić...)
@WszystkieFajneSaZajete Nie ma logiki? A co by by spowodowało poważniejsze konsekwencje - wystąpienie z UE czy z ONZ? ;) Bo ONZ to na chwilę obecną fajny klub dyskusyjny i niewiele więcej. /// Merytorycznie się zgodzę co do koniunkturalności, acz będę stał na stanowisku, że obecna koniunktura nakazuje dodawanie NATO i UE. Ta oczywiście może się zmienić i wtedy się najwyżej flagi przestawi. /// Co do A i B - podział jak najbardziej istnieje, widać go w PKB na łebka czy preferencjach politycznych (nie sam PoPiS, wcześniej była Unia Wolności vs. Samoobrona i Liga Polskich Rodzin). Wygodniej by wszystkim było mieć większą autonomię w regionie, wybrać sobie takich "miszczów" jakich się chce i dać im realną władzę. Skończył by się konflikt w którym PO z PiSem wygrywają strasząc tym drugim. Nie miałbym problemu by podążając śladem Grenlandii np. Podkarpacie wystąpiło z UE, siłą bym ich przecież nie trzymał.
@Czcibor512: 1) Tworzenie symboli narodowych z myślą o chwilowej koniunkturze to toporna, bolszewicka propaganda. Już nawet nie chodzi mi wyłącznie o szacunek do takich wartości jak symbole narodowe, ale zwyczajnie o to, że jest to tak tani chwyt, że trąca totalitaryzmem. Zresztą w imię chwilowej koniunktury wolałbym symbole Grupy Wyszehradzkiej. 2) Czy to, że wystąpienie z UE pociąga konsekwencje prawne i finansowe to ma być powód do dumy z przynależności? Trochę niewola... 3) Jeżeli wyniki wyborów mają świadczyć o rzekomym istnieniu Polski A i B, to patrząc na wyniki ostatnich wyborów, można odnieść wrażenie, że "Polska A" mocno się skurczyła :) Jedność Polski jest faktem (usankcjonowanym zarówno historycznie jak i genetycznie), a wszelkie jej podziały są rzeczą wtórną i do wyeliminowania, co już się dzieje.
@WszystkieFajneSaZajete: Nie masz racji: Unia Europejska jest projektem gospodarczej i politycznej integracji, ONZ czy inne organizacje tym nie są. Możesz się oczywiście nie zgadzać z przynależnością do UE i może się zdarzyć że przegłosujemy z niej wyjście, ale póki w niej jesteśmy, to warto pamiętać dlaczego: bo Europa jest kontynentem który traci swoją kilkusetletnią, dominującą pozycję na świecie. Za lat 20, albo będziemy jednym organizmem państwowym z z drugim potencjałem gospodarczym świata, albo będziemy zrzeszeniem niezależnych państw z trzeciej i czwartej dziesiątki, niezdolnych do bycia równorzędnymi partnerami nie tylko dla USA czy Chin, ale nawet takich państw jak Indie, Brazylia czy RPA.
Wspanialy widok - zadnego zolto-niebieskiego badziewia, Brawo!!!!
ps, "... cały naród wypowiedział się że chce do Unii" - wypowiadaj sie we wlasnym imieniu a nie calego narodu bo za glupi na to jestes.
Czekam na dzien kiedy to opuscimy ten unijny twor bo nigdy nie bylam zwolenniczka wstapienia do tego czegos.
jestem tego samego zdania,
dobrze ze nie ma tej zolto-niebieskiej scierki
Referendum i jakieś 77% za wejściem? Dość jednoznaczny wynik woli narodu. Duda stał się reprezentantem całego narodu mając w drugiej rundzie 51%.
Nie wypłaciłabyś się kobieto.
Hahaha gdyby nie te żółto-niebieskie badziewie i profity jakie z niego idą to nic byś do gada nie włożyła a jeszcze wyjście z uni pomysł najgłubszy jaki może być.
@Delta1985, jakie profity? Czyżbyś był jedną z tych osób, która uważa, że to wszystko dostajemy od UE za darmo? No niestety nie, ale wszyscy członkowie składają się na budżet UE. Z pustego to i Salomon nie naleje.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2015 o 14:01
zgadza sie. ale gdyby nie to ze dolozylismy do wspolnego worka i z niego mozemy cos zabrac to w polsce nie zmieniloby sie nic zero rozwoju. a tak chociaz dzieki karom jakie moglibysmy dostac wykorzystuje sie srodki unijne
@Nikator Ale często wydaje się je przez to tylko na niepotrzebne pierdoły tylko po to żeby nie ponieść kary.
owszem ale wiekszosc jest wydanych z korzyscia
@Czcibor512 - Prezydent RP nie jest określony przez Konstytucję RP jako "przedstawiciel Narodu".
@johnnyg To się czyta całość. Proponuję zapoznać się z art. 4 w związku z art. 10.
@Czcibor512 zapoznawałem się już nie raz z tymi, i nie tylko tymi artykułami ustawy zasadniczej. Musiałem wszak zaliczyć przedmiot : konstytucyjny system organów państwa. Czy możesz mi wskazać (zacytować) z ustawy zasadniczej fragment, w którym Prezydent RP jest określony przedstawicielem Narodu ?
@johnnyg: Ech: Art4: Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli (...) Art.10 Władzę wykonawczą sprawuje Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej (...).
@Lomion po co mi to piszesz, skoro nie umiesz czytać ze zrozumieniem, bo jakbyś umiał to byś wiedział, zę znam te wszystkie artykuły doskonale, i że z nich nie wynika to (podobnie jak z żadnych innych), że Prezydent RP jest przedstawicielem Narodu. Jeżeli masz inne zdanie na ten temat to przejdź się do konstytucjonalisty i o to zapytaj, ale najpierw może naucz się czytać ze zrozumieniem.
@johnnyg: Jeśli z tych zapisów dla ciebie nie wynika, że Prezydent jest przedstawicielem, sprawującym władzę w imieniu narodu, to pretensje możesz mieć tylko do siebie, ew. do nauczycieli w podstawówce.
@Lomion - podstawówki to chyba sam nie skończyłeś jeśli chrzanisz takie farmazony. Studia wyższe się kłaniają (jednak nie dla wszystkich). Według Konstytucji RP Prezydent RP NIE jest ujęty jako "przedstawiciel Narodu". To co usiłowałeś zacytować to NIE jest podstawa do wywnioskowania, że jest inaczej.
Natomiast prof. dr. hab. Leszek Garlicki (specjalista w zakresie prawa konstytucyjnego, były sędzia Trybunału Konstytucyjnego) pisze tak :
,,Konstytucja nie określa natomiast prezydenta mianem ,,przedstawiciel narodu", choć pochodzi on z wyborów o równie demokratycznym charakterze jak wybory parlamentarne. Akcentuje to szczególną pozycję parlamentu (władzy ustawodawczej) w polskiej tradycji podziału władz."
Masz coś jeszcze do dodania ?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 listopada 2015 o 16:05
@johnnyg: Skoro nie potrafisz połączyć ze sobą dwóch prostych zdań to niewiele więcej można dodać. Zapisy mówią jasno: władzę sprawują przedstawiciele narodu. Dotyczy to zarówno parlamentarzystów, jak i Prezydenta.
Tyle Mocnych a demot nie na glownej, demotywatory.
Ale wstyd! Chyba jednak nie nadajemy się do Europy.
@askes Unia Europejska jest JEDNĄ Z WIELU organizacji międzynarodowych, których członkiem jest Polska. Nasz kraj jest członkiem NATO, ONZ, Grupy Wyszechradzkiej, Rady Państw Morza Bałtyckiego, Trójkąta Wejmarskiego, Światowej Organizacji Handlu, Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej i wielu innych. Każda z tych organizacji, które wymieniłem posiada swoją flagę, ale to nie oznacza, że mamy pokazywać się z tymi WSZYSTKIMI flagami wszędzie gdzie tylko się da. W takim tłumie zginęłaby NAJWAŻNIEJSZA dla nas Polaków, świadcząca o naszej narodowości, biało-czerwona flaga Polski.
a bezmyślnie można? można!
Można bez kasy z Brukseli? Niedługo się przekonamy...
Można, tylko po co? Jeżeli nie chcą flagi UE - niech z niej wystąpią, a nie robią jakieś dziwne pokazówki...
@Cascabel Jest Polska i sprawy polski a nie uni
kamil2808 Czy wobec tego urzędy miasta powinny mieć tylko i wyłącznie flagę miasta, bo jest miasto i sprawy miasta, a nie Polski?
a będzie można bez unijnych pieniędzy? Chyba nie będzie można!
Ale jesteście ograniczeni... Unia nam tylko daje dotacje i to w dodatku bezinteresownie...
A co to są unijne pieniądze? Skąd pochodzą? Naprawdę uważasz, że jakiś kraj daje Polsce bezinteresownie pieniądze?
To tak, jakbyś co miesiąc dawał sąsiadom 500 pln, bo są biedniejsi, żeby wyrównać szanse.
Powiedz, czemu tego nie robisz, a naiwnie liczysz, że ktoś Tobie daje?
To może by też tak bez pieniędzy z UE? Można ? No chyba nie bardzo.... Co za hipokryzja.
Heh nie ma flagi UE tutaj i mało kto o tym mów ia gdyby zdjęci flagę Polską z brukseli to hurr durr polska obrażana i pocałowana w dupę
Jesteśmy przecież w Unii.
Flagi ONZ nie na. A mówiąc na serio to chyba powinna być tylko unijna bo Polska ma tyle suwerenności co kot napłakał i to dzięki PO, PIS, SLD i PSL. A wszystko co mamy z UE to astronomiczne długi w bankach niemieckich i francuskich, bo na wszystkie inwestycje należało mieć połowę własnego wkładu. Unia więcej zła czyni niż wszystkie zawory do kupy. Unia jest korzystna tylko i wyłącznie dla na mocniejszego.
Miało być "zabory" :-)
no ale w czym ta flaga przeszkadza???
Jeżeli ktoś mówi "dzięki unii się rozwijamy" to niech wie:
-że nakładane sa limity emisji CO2 przez co cierpi nasza gospodarka oparta na węglu.
-że rolnicy ponoszą straty przez to że nie mogą produkować tyle ile by mogli (chociażby kary za nadprodukcję mleka)
-Unia narzuca nam politykę zagraniczną co jest już skandalem.
-Żeby dostać wspaniałe olbrzymie dopłaty najpierw musimy dorzucić się do wspólnej skarbonki, potem jeszcze nakładane są kary.
-Piniądze wydaje się często na kompletnie niepotrzebne rzeczy tylko dlatego żeby tych kar nie dostać za niewykorzystanie pieniędzy
@pygoter Nasza gospodarka nie cierpi dlatego że nakładane są limity, tylko dlatego że politykom bardziej opłaca się utrwalać jej uzależnienie od węgla niż unowocześniać. Wydajność wydobycia w polskiej kopalni wynosi ok. 700 ton węgla na osobę. W Wielkiej Brytanii progiem opłacalności poniżej którego zamyka się kopalnie jest 2000 ton węgla na osobę. Jak sądzisz, dlaczego prąd w Niemczech jest dwukrotnie tańszy niż w Polsce? Nie dlatego że Unia go dotuje, tylko dlatego że dzięki uniezależnieniu się od węgla Niemcy zmodernizowali swoją energetykę i produkują go taniej. Rolnicy także nie ponoszą szkód ze względu na limity, bo gdyby te nieobowiązywały, to nie tylko Polska produkowałaby więcej, ale także inni. W efekcie ceny produktów rolnych by spadły i rolnictwo stałoby się nieopłacalne. A to na co wydajesz pieniądze to wyłącznie twoja sprawa - nie wiń tego kto ci je daje że kupujesz za nie coś co jest ci niepotrzebne.
Niby mają troszczyć się o Polskę, ale jak puszczą do Nas uchodźców to będą takim samym popychlem Unii jak PO.
Tylko po co?
To jeszcze z pieniędzy z Unii zrezygnujmy. Wtedy dopiero będziemy honorowi. Aż nam bokiem wyjdzie.
Bo my tylko brać możemy.
Ale to pięknie wygląda :)
Można bez pieniędzy z UE? A to się dopiero okaże.
@Warmonger Do UE to my więcej dokładamy niż nam dają więc to wszystko w tym temacie
Pisze co pan i władca jej kazał, zero szacunku dla samej siebie. Jutro pójdzie w kąt i do garów, żal kobity.
Jedna z podstawowych zasad UE mowi, ze KAZDE panstwo zachowuje suwerennosc. wszelkie narzucanie prawa unijnego ponad prawo panstwowe oraz zmuszanie krajow do przyjmowania kwot uchodzcow jest wbrew zachowaniu suwerennosci kraju.
Kaczyński(prezydent) zawsze występował z flagą Unii w tle.
wstydzę się tego ze polska to tak zacofany kraj jak nie podoba wam się unia to może dopiszcie się do Rosji możne tam wam będzie lepiej. no tak będzie lepiej bo wódka tańsza. bo tylko deb... mogą tak pisać a poza tym ta strona jest strasznie pisowska zaczadzając nią by się wstydzi
Tak Polska dla Polaków
Ziemia dla buraków
ZSRR=UE
Pod publiczkę to wszystko się zrobi. Ale to, że PiS wprowadza standardy z Rosji/Białorusi/Afryki , niszczy TK i służy specjalne to luzik :D Niech "niepokorni" dalej liżą buty pisowcom
Rzeczywiście k***a szczyt heroizmu. Czemu o najnowszych przekrętach nowej władzy nie piszecie pisiorki z demotów? Czyżby klapki na oczach?
Nie zapominajcie kto traktat lizboński podpisal.. Nie róbcie z PIS takich wywrotwców
tak, można. Tylko po co?
Rozumiem, że bez unijnej kasy też się obejdziemy? Czy to trudniejsze niż demonstracyjne schowanie flagi?
Niech spróbują bez kasy z Unii !!! Honorowo??? Honorowo
Ja mieszkam poza granica Polski od pierwszego tygodnia kiedy Polska weszła do Unii. Doceniam to bo dzieki temu i dzieki ciężkiej i uczciwej jestem ustawiony. Mam tutaj swoj dom, druga nieruchomość a od 3lat spokojnie i z sukcesem prowadzę swoj biznes. W Polsce o taki dobytek musiałbym charowac całe życie a nie kilka lat. Ale cieszy mnie widok kiedy Polacy palą unijna flagę bo nie do takiej unii ludzie sie pchali . Jest to najsłabszy twór gdzie politycy sprawiają wrażenie jakby byli z psychiatryka , zarabiają astronomiczne kwoty , mając w nosie Europejczyków, gdzie bramy sa otwarte na oscierz, gdzie na atak odpowiada sie zapaleniem świeczki, gdzie nie można wyrazić swojego zdania jo jesteś oskarżany o reżim. Madajra
Gdyb nie UE to byśmy byli drugą gospodarczą Ukrainą. BEz dopłat i funduszy rolnicy dalej jeździli by starymi trzydziestkami a nie traktorami za 200tyś zł...Nie wspomnę już o autostradach, remontach i nowych technologiach.
Więc nie pierdzielcie głupot, ze Wam tak źle w tej Unii.. Zapewne większość z Was nie pamięta jak to było bez UE bo jeszcze pewnie do przedszkola chodziliście. Polacy wyjechali? trudno.. więcej pracy i kasy dla nas.
@grzesiek1981 Zapomniałeś dodać, że ludzie by się zjadali na ulicy
można ale po co? żeby pokazać jacy jesteśmy zakompleksieni? Niemcy, Francja, Włochy eksponują flagi unijne. Niezależność to można pokazać prowadząc niezależną Politykę... ale te krowy z PiSu dużo muczą ale mleka dają mało...