Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
2105 2148
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
F franciszekkimono
0 / 6

i czego wiecej dzikusom z afryki potrzeba? no, może obnizenia wieku legalnego sensu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niuniek2000
-1 / 15

Wolałbym zapłacić 70 % podatek od 25dolarów niż 0% podatku od 12zł... W Holandii też podatki są duże. Pracując tam, najtańsze leki masz za darmo, jeżeli zarabiasz mało zwrócą Ci za ubezpieczenie, dadzą dodatek do mieszkania, najniższe ubezpieczenie jest na poziomie 320 zł na miesiąc nie tak jak tu 700 ( do tego jak mało zarabiasz to Ci zwrócą nawet całość). Nie ważne jakie płaci się podatki tylko na co te pieniądze idą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~rademenes_
+13 / 21

U nas też państwo zabiera większość zarobków a w zamian nie daje absolutnie nic, chyba jednak mimo wszystko ta duńska polityka wygląda lepiej ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gabriel001
+13 / 41

Przy zarobku 25 $ na godzinę płacąc 60 % podatek to i tak nadal 10 $ (jakieś 40zł) na godzinę.ale pewnie nie widzisz różnicy. Zarabiając 1/4 z tego na rękę.
Co ci da 10% podatek jak zarabiasz 5 zł na godzinę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Boryseeeeeek
+28 / 40

@gabriel001 25$ to średnia, więc ty na taśmie tam tyle nie zarobisz. Zresztą wszystko jest 2 razy droższe, choć możecie gdakać, że w lidlu jest tak jak u nas. Jak jedziesz samemu zaciskając pasa wydając jedynie w lidlu, to bedzie ok. Jeśli chcesz żyć normalnie z rodziną, to również miodu nie ma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R razi
-4 / 18

Ale przynajmniej można odczuć że podatki płaci się na coś innego niż tylko ośmiorniczki. Socjalizm nie jest zły, jeśli jest prowadzony z głową.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ArsMoriendi
+4 / 8

@gabriel001
Ludzie nie piszcie na tematy, o których nie macie pojęcia.
Kompletnym absurdem jest odliczanie 60% ze... stawki godzinowej 25$ !! W Danii mamy do czynienia z progresją podatkową (jak w większości krajów zachodnich) i w/w 60% dotyczy jedynie tej części rocznego dochodu, która przekracza 55 tyś.
Swoją drogą przy 8- godzinnym dniu pracy, nawet przy 25$/h nie wiem czy da się tyle zarobić. Tzn, żeby załapać się do tego najwyższego progu dochodowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Skorpion91
+3 / 7

@~Boryseeeeeek kretynie skonczony nie masz pojecia o Dani to sie nie wypowiadaj idz komentować nową fryzure Justina Biebera, otóż w Dani 25$ /75zl/150 koron , jest to NAJNIŻSZA stawka godzinowa a nie średnia czyli odpowiednik wlasnie naszych 5zl , dodam ze taka sama stawka jest tez w szwecji i Norwegi, moj kumpel siedzi w dani to placi miesieczny czynsz za pokoj w przeliczeniu na polskie 700zł a tyle ma dniówki, w sklepach jedynie ceny sa wieksze ale ostatecznie i tak wychodzi lepiej skoro powiedzmy ceny sa 3x wieksze ale zarobki sa 15x wieksze to o czym tu mowa tylko Polska to takie dziadostwo pod tym względem i wmówili wam baranom ekonomistom ze tak musi byc bo sie nie da

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 lutego 2016 o 21:32

avatar Skorpion91
0 / 4

@gabriel001 zarabiajac najnizsza na lini w fabryce 25$/h oczywiscie nie da sie wejsc do progu podatkowego 60% to jest dla bogatszych podatek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C czopor
0 / 4

@skorpion91 skończony kretynie nie masz pojecia o Dani to sie nie wypowiadaj idz komentować nową fryzure Justina Biebera. W Danii NIE MA czegoś takiego jak najniższa krajowa >.> Owszem, są najniższe wypłaty ale to kwoty umowne między związkami zawodowymi a pracodawcami i różnią się w zależności od branży...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Skorpion91
0 / 4

nie słyszałem nawet w legendach żeby ktoś tam zarabiał mniej niz 140 koron/h

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ZUS
+1 / 1

Ja prowadzę własną działalność i przeliczając na poświęcone godziny wychodzi mi że zarabiam jakieś 200zl/h W nosie mam Danie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mistermixer
+1 / 9

... hmm nie wiedziałem ze w danii płaca w dolarach?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Skorpion91
-1 / 7

a jeśli ktoś ci poda temperature w Fahrenheitach to też powiesz że u nas ona nie istnieje? bo sobie przeliczyc nie umiesz albo ci sie nie chce? dolar to dobra uniwersalna waluta euro padnie i diabli je wezmą a dolar zawsze będzie , jak coś to 1 dolar~3złote umiesz mnożyć no to do dzieła!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sikorPL
+13 / 33

bzdury mieszkam w danii: owszem jest podatek ale 8 procent od calej kwoty i 37 od kwoty powyzej wolnej kwoty od podatku : jesli jestes sam i nic nie masz to wolnej kwoty jest okolo 4 tys koron miesiecznie , jesli maszz dzieci kredyt i rachunki wolnej kwoty mozna miec nawet powyzej 10 tys koron(czyli bedac sam i zarabiajac 20tys brutto placisz 8 procent zostaje 18400i od tego minus minimum 4 tys wiec zostaje 14400 i dopiero od tej kwoty 37 procent wiec z 20 tys placisz max 7 tys podatku czyli jakies 35 procent majac dzieci kredyt itd o wiele mniej ) , minimalna kwota na godzine to teraz okolo 120 koron , samochody sa drozsze ale i tak smiesznie tanie w porownaniu z polska, paliwo jest tansze niz w polsce diesel dzis 6,4 korony , a maja i jezdza narowerach bo to jest zdrowe a nie bo ich nie stac na auto, dla nich samochod jest jak pralka nie podnosi statusu jak w polsce golf3 w "tedeiku", jak sie uczyszz dostajesz kase , mieszzkanie kazdy dostanie przy minimalnych zarobkach dostajesz doplate , jak nie pracujesz dostajesz n zasilek i placa za ciebie rachunki , mozna wiele wymieniac tylko po co ......

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 lutego 2016 o 20:49

S szyba20
+16 / 24

@sikorPL Ciekawe dlaczego jeżdżę do was (do Danii) robić wam nawet najprostsze roboty przy tych rupieciowatych domkach i muszę zabierać ze sobą wszystkie materiały bo inaczej nic nie chcecie robić. Ale krowy (choć wyglądają, jak nasze), rzeczywiście są tam ładniejsze od kobiet

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Boryseeeeeek
+10 / 14

@sikorPL Dlaczego nasi za granicą opisują tylko ceny lidla, paliwa i aut.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+3 / 11

@Boryseeeeeek Bo bez jezyka nie pojda robic zakupow do sklepu w ktorym trzeba mowic po koleji co sie chce oraz w jakiej ilosci. Ida do lidla i innego biedo podobnego marketu, biora to co chca i w jakiej ilosci chca. Przy kasie ewentualnie powiedza dziekuje i dowidzenia jak beda umieli i tyle ich widzieli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 lutego 2016 o 14:33

avatar ~takaprawdapanieskiba
0 / 6

@szyba20 - no bo duńczycy mają więcej pieniędzy i lepiej płacą! :))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sworks
0 / 4

@sikorPL te zdanie mi się podoba: dla nich samochod jest jak pralka nie podnosi statusu jak w polsce golf3 w "tedeiku"!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 lutego 2016 o 17:16

avatar ddarek
+8 / 18

Lepiej mieszkać w Polsce bo zarabiasz aż 3 $/h a w Danii tylko 10$/h.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B blacksmith21
+15 / 23

MEGA ważne jest to, że alkohol można tam spożywać bez limitu wieku i sex jest legalny od 15 roku życia. Tak to był sarkazm, czekam na hejt-minusy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B blacksmith21
+6 / 8

@WioPrrr Mi to wiadome, ale chodziło mi tu o całkiem co innego. Zazwyczaj w punktach są wymienione najważniejsze rzeczy wg. danej osoby, więc wg. autora demota, jednymi z ważnych rzeczy są wymienione przeze mnie czyli sex od 15 roku życia i brak limitu wieku przy spożywaniu alkoholu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masti23
+1 / 3

@blacksmith21 Nie wierz we wszystko co podaja w demtach ,, majac mniej niz 18 lat, tylko do 10% obj. od 16 lat. A papierosy od 18 lat" tam tez jest inna kultura picia, alko mozna pic w miejscach publicznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B blacksmith21
+1 / 1

@masti23 tego nie wiedziałem, ale podejrzewam że autor demota jak i autor obrazka do demota tego także nie wiedzieli. Mi tylko chodzi o to, że są to wg. autorów ważne punkty, wg. mnie nie i nie powinny się tam znaleźć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~KX
0 / 2

@blacksmith21 U nas karalny jest tylko seks z osoba poniżej 15 roku życia . Małżeństwa od 16 jeśli oboje rodziców/opiekunów wyraża zgodę , W wypadku ciąży Niepełnoletni może zażądać kurateli i dostanie zgodę na ślub z urzędu. Niestety .. większość łazi do kościoła i słuch jak to ZAKAZANY OWOC TYLKO PO ŚLUBIE... Dopiero jak się wyrwie na studia w wieku 20 lat zaczyna poznawać świat .. Religijne bajki dla dzieci jakie były kiedyś kierowane do osób małoletnich (do 15 roku życia) teraz twardo są sprzedawane Nieletnim (15-18) .. a jeszcze duża grupa w przedziale 18-21 słucha bajek dla dzieci ! Zrobiono z dorosłych ludzi Dzieciaki!!!! Oj polsko gdzie zabrnęłaś !!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sandalarz
0 / 0

@blacksmith21 z tym sexem to jest jest innaczej. W Polsce limit nie istnieje. To o czym piszecie jest minimalnym wiekiem w którym może nastąpić kontakt z osobą dorosłą. Sex pomiędzy 14 latkami wg kodeksu karnego jest legalny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ryjek17
+14 / 26

powiem tak moge płacic nawet 99% podatku,oby reszta wystarczyła mi na godne życie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jhony_Bravo
+1 / 1

@ryjek17 bo jesteś nieudacznikiem i potrzebujesz pana, który sie będzie tobą opiewkował.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~jm
+6 / 10

po pierwsze paliwo jest tanisze niz w polsce i moze dunczyk placi wyskoie podatki ale dostaje z nich dodatek na swieta i dodatek na wakacje na ktore ma tez ustawowo zapewnione 2 tyg wolnego na siweta wypada im jakies 5tys zl a na wakacje kolo 20 tys zl w przeliczeniu wiem bo tu pracuje :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Boryseeeeeek
0 / 6

Wolałbym przeczytać informację od kogoś kto tam żyje, a nie pracuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pygoter
+4 / 6

@~jm Ja bym potrafił żyć bez tych dodatków- wystarczyłoby że nie zabieraliby na nie pieniędzy- kazdy wyszedł by na tym lepiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I konto usunięte
+12 / 18

Zasada jest prosta - wzbogaciłeś się kraju na wolnym rynku, stać cię na socjalizm. W drugą stronę to nie działa. Na pewno bogatszy jest postkapitalistyczny socjalizm niż postkomunistyczny kapitalizm

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tyfdtkrr
+7 / 13

@IzaakGrundstein Ale posocjalistyczny kapitalizm ma dużo wyższy rozwój niż postkapitalistyczny socjalizm więc za kilkanaście lat role prawdopodobnie się odwrócą ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I konto usunięte
-1 / 11

W Polsce obecnie panuje niekonsekwentny korwinizm (w mentalności) Czyli precz z socjalem, ale chętnie zatrudnię stażystę z urzędu pracy - a pensję wypłaci no kto? Tak, podatnicy. Jednak faktem jest, że gdyby ten beznadziejny PRL był tak wydajny, jak nasz obecny wspaniały kapitalizm, to po 27 latach od zakończenia wojny bylibyśmy na etapie odgruzowywania Warszawy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J JimaIwo
+2 / 8

@zaymoon Tak tak zaymoon, wzbogaciliśmy się na komuniźmie, byliśmy tak bogaci, że stać było nas na ocet z supersama, a zadłużenie za gierka nie ważne że wynosił tyle co 5 letnie PKB. Wam partyjniakom na pewno żyło się dobrze, ale przeciętny Kowalski zbierał 3 lata na kafelki do łazienki i 15 lat na fiata 126p.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Katotalib
-4 / 8

Matematyka wg.Kyda podatek 60% ok ale jak chcesz płacić ten podatek mając 25dol.za godzine??? Jakaś nowa transformacja matemtyczna...hmm Fouriera czy Lorensa? aha może Kydowska

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sdfad345
-3 / 5

To transformacja Korwinistyczna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agronomista
+7 / 9

@zaymoon Bez podatków było jednak taniej, tańsza żywność, tańsze leki, tańsze paliwo. To jest chyba bezsprzeczne. Obecnie płacisz podatki a i tak nic z tego nie masz. Więc jak bym miał do wyboru. Nie płacić podatków a je płacić, to chyba bym jednak wybrał tą pierwszą opcje. Wcześniej pisałeś że komunizm wytworzył jakiś tam majątek z którego wyprzedaży żyje kraj obecnie. To chyba też nie jest prawda do końca. PRL większość swego majątku posiadł przez nacjonalizacje. Masowo nacjonalizowano ziemie i przedsiębiorstwa. Plany gospodarcze PRL-u nigdy do końca nie zastały zrealizowane. Pewnie, plan trzyletni się udał. Jednak to tylko dlatego że było jeszcze sporo prywatnego majątku po II RP i mienia pozostawionego przez Niemców. Zresztą naród po wojnie był bardziej optymistycznie nastawiony na odbudowę kraju. Sporo ludzi uznaje za zasługi komunizmu to iż odbudował Polskę po wojnie. Ok, odbudował. Pytanie tylko jaki kraj po wojnie nie został odbudowany? Państwa zachodnie mimo iż socjalistyczne, to nigdy nie zrezygnowały z wolnego rynku. Dzisiaj łatwo zauważyć gdzie jest lepiej. Tam gdzie panował komunizm?, Czy tam gdzie go nie było? Znam osobę która pracowała w rolnictwie w Niemczech, Danii, oraz w USA. Facet mówi że poziom Ameryki a Europy zachodniej jeśli chodzi o technologię produkcji, park maszynowy, poziom zbiorów, jakie osiągają jest o tyle wyższy jak np. Niemiecki a Polski. Są o epokę wyżej niż Europa zachodnia. Od nas o dwie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 lutego 2016 o 12:02

avatar Mortar93
+5 / 9

@zaymoon Oj zaymoon, zaymoon. Nie było mnie z rok, a ty dalej jesteś takim samym debilem jak wcześniej. Cóż, głupoty się nie wyleczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Alsith
-1 / 3

@agronomista owszem. Bez podatków nasze życie z pozoru jest tańsze. Jednak oczywiste, że one istnieją z jakiejś przyczyny. Gdybyś przestał je płacić to gdzie Twoje dzieci poszłyby do szkoły? Za socjalizmu Polska wzięła pieniądze zadłużając się u innych. Z czegoś ten dług trzeba spłacić. Zawsze, jak czytam zdania układające się w puentę "za komuny było lepiej" to mnie coś trafia. Nie wyobrażam sobie jakby ulice wyglądały gdyby tamten ustrój wrócił. To morderca ambicji. Niewiele trzeba się zastanawiać, by sobie wyobrazić, że skoro każdy dostaje tyle samo, to bez różnicy, czy sobie ręce urywa, czy się obija. Osobiście cieszę się, że żyję w wolnej Polsce. Owszem, sytuacja polityczna pozostawia sobie wiele do życzenia i najkorzystniej byłoby np. zredukować te podatki, ale i tak, moim zdaniem, to, co teraz mamy jest lepszym rozwiązaniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~asdf432345
0 / 2

Jeśli wszystkie informacje tu podane są tak rzetelne jak ta odnośnie ceny paliwa w Danii, to wychodzi że jest nic nie warta propaganda korwinistycznych oszołomów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Kulfon
+2 / 6

a co mamy w polsce ? dobrobyt czy jak ? u nas nie bedzie u nas za 10000 lat jak tam:) bo widze autorze demota ze zazdrościsz czegos komuś i nigdy nie byłes za granica i nie widziałes prawdziwego zycia :) patologiczny autorze - zycie z mopsa i oczekiwanie na 500+ to nie powód na wypowidanie sie o innych krajach:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~on
+5 / 5

Napisze tylko jeden magiczny wyraz, od którego zalezy standard zycia w Danii : ZAROBKI. stac ich aby płacic wyższe podatki, wyższe rachunki i jeszce im starczy na normalne zycie. Hmmmm jednak nadal wole Danię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar gebels1971
-5 / 5

Ale to nie są katolicy!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bajk4
+2 / 6

Istnieje coś za darmo w PL
13 ta i 14 pensja górników.
Ich statek tonie a oni ciagle chca być na pikladzie....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Leliwa
+2 / 2

@dekaron0789 W linku który podesłałeś jest takie zdanie: "[Tatcher i Reagan] zabierali średnim i dawali bogatym". Powiedz mi proszę kiedy Tatcher dawała komukolwiek pieniądze? PS. Nie ma czegoś takiego jak "redystrybucja PKB". Pieniądze pochodzące z podatków, a produkt krajowy brutto to nie to samo! Jak wypowiadasz się na tematy ekonomiczne to chociaż nie myl pojęć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dekaron0789
-1 / 5

@Leliwa nie wiem co jest tu trudne do pojęcia, zobacz sobie na % odział płac w pkb nasz na tle innych krajów, tylko % nie w liczbach, i masz odpowiedz na swoje pytanie.@FilozofNaKoksie polecam poczytać teksty źródłowe o poziomie życia, dostępu do kultury,medycyny w latach 20 i 30 w zsrr a usa, ( gdzie nawet w latach 25 ( poczytaj kroniki) Ukrainiec miał szeroki dostęp do teatrów, domów kultury itp a w tym samym czasie w usa o tym można bylo sobie pomarzyć. Podobnie było w latach 50,60. Prawda nie było dóbr luksusowych w późniejszych czasach takich jak w usa ale ani w Polsce ani innych krajach pod czerwona flaga nie było takie bezdomności, głodu, nierówności społecznych ani takiego braku możliwości leczenia jak w usa. Gdyby zamiast zbrodniarza i zdrajcy Stalina, przywódco zdobył Trocki to do dziś być może czerwone sztandary by powiewały. Socjalizm nie jest idealnym systemem, ale i tak lepszy niż kapitalizm. Prawda w socjalizmie nie ma takiego postępu jak w kapitalizmie bo tam ten postęp napędza chciwości i upadlanie czlowieka . Nie popieram komunizmu ale starając się być obiektywny byl lepszy niz dziki kapitalizm

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 lutego 2016 o 19:53

avatar Leliwa
0 / 0

@dekaron0789 Nie. Zadałem jedno pytanie (to ze znakiem zapytania) i brzmiało ono: kiedy Tatcher dawała komukolwiek pieniądze? Nie odpowiedziałeś na to.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dekaron0789
+1 / 1

@Leliwa tedy kiedy zamykała niektóre "nierentowne" kopalnie aby chwile potem odprzedać je za grosze burżuazji, tu nie chodzi o dawanie przekaz pieniędzy z reki do reki, podobnie zresztą teraz dzieje sie w Polsce a wcześniej podczas "prywatyzacji" robiona z setkami zakładów w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dekaron0789
-2 / 4

@FilozofNaKoksie haha pokazałeś swój poziom powielając bezmyślności wklejanych zdjęć z pustymi półkami. Popytaj się starszych osób, porozmawiaj np z ludźmi z Podkarpacia kiedy im sie lepiej żyło. Odwiedza ci ze za prlu nigdy nie chodzili głodni, zawsze jedli do syta, mieli zapewniona przyszłość, a gdy nadszedł ten kapitalizm ( i nie nigdzie takiego jak w waszych umysłach kapitalizmu nie było) to przyszło im niedojadac, rozmyślać cały czas czy "będzie co do garna włożyć"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dekaron0789
-1 / 1

@FilozofNaKoksie co do 2 obrazka. za wielki głód ponosił odpowiedzialności zbrodniarz stalin, i zarówno on jak i ta tragedia nie miały nic z komunizmem wspólnego. Nie zakłamywano tych danych o kinach i teatrach jest nawet produkcja polska na ten temat, poszukaj. Ale np na pewno nie zakłamuje się setek milionów ofiar kapitalizmu które popełniają samobójstwo w imię "wyścigu szczurów" który jest esencja kapitalizmu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Leliwa
+3 / 3

@dekaron0789 Na miłość Boską jak wy, socjaliści, macie wąski zakres widzenia! Zamykanie nierentownych kopalń = tracą górnicy (co z tego że mogą znaleźć inną pracę?). I to wg was jest złe. Ale nie zamknięcie nierentownych kopalń = dopłaty do nich = zwiększone podatki = tracą wszyscy. I to jest dobre, tak? Byleby jedna grupa nie była bardziej poszkodowana. Jak już bierzesz słowo "nierentowne" w nawias to odnieś się do źródła, które twoje słowa potwierdza. Fakty są takie że te kopalnie były nierentowne! "za wielki głód ponosił odpowiedzialności zbrodniarz stalin, i zarówno on jak i ta tragedia nie miały nic z komunizmem wspólnego". Racja! Stalin nie ma nic wspólnego z komunizmem! To był dziki kapitalista! W ogóle ZSRR było kapitalistyczne i dlatego tam panował głód, prawda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dekaron0789
-2 / 2

@Leliwa ty naprawdę jesteś niereformowalny...chodzi o to ze specjalnie doprowadza się do tego ze dana kopania jest nierentowna i potem sprzedaje się ja za grosze. w takim razie skoro jesteś tak obeznany i przeczytałeś Marksa i innych komunistycznych myślicieli to wytłumacz co wymordowanie tylu osób miało wspólnego z komunizmem, zacytuj mi jakiś fragment. @FilozofNaKoksie masz racje celem nie jest przeżycie , tylko sam siebie zapędziłeś w kozi róg ponieważ to własnie dziś w polsce jedyna myślą milionów polaków jest "jak przeżyć" "czy wystarczy do pierwszego", to w własnie w kapitalizmie ludzie sprowadzani są do roli zwierząt, byle przetrwać, byle dotrwać, taki człowiek własnie nie ma szans na ani realizacje swoich marzeń, na samodoskonalenie sie, na rozwój np duchowy tylko zmuszony jest o walkę o byt.Jak to powiedział mi kiedyś jeden z pracodawców "masz żyć praca"W takim własnie socjalistycznym kraju jak dania ludzie nie maja takich problemow, mogą planować przyszłość,oddawać sie hobby, spełniać sie, robić cokolwiek w czasie kiedy w kapitalizmie jaki wam sie roi w glowach musieli by pracowac w raz z swoimi dziecimi w fabrykach. Zapraszam cie do Bangladeszu, Pakistanu, indi, czy krajów afryki, tam masz ten swój wspaniały kapitalizm, gdzie ludzie sa traktowani gorzej niz ci w sowieckich gułagach,Tam tez ci dobrodzieje przedsiębiorcy niekrepowani przez prawo pracy, bhp po prostu odczłowieczają pracowników, "bo przyjdzie następny".Nie wiem co trzeba mieć w głowie aby coś takiego chcieć zgotować innym ludziom. Pojedz tam i powiedz im ze tez mogą wybić sie do tego 1% najbogatszych, będziesz miał szczęście jak wyjedziesz cało.I nikt np w takim prlu nie umierał z głodu,tak jak to się działo w usa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Szarim_Musty
+4 / 4

Pracowałem w firmie samochodowej i zarabiałem 8x mniej niż gdybym pracował w tej samej firmie tylko 150 km dalej... Nasze psie zarobki to nie jest tylko kwestia wysokich podatków. Po prostu duże bezrobocie powoduje, że wiele osób musi iść do roboty za to co oferują, a oni wiedząc, że aby mieć co do gara włożyć musisz do nich przyjść. W sumie olbrzymi przychód generują właściciele, którzy i tak tych podatków u nas nie płacą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H haba1255
-1 / 1

Troche nawet uwieżyłem ale DOLARY wszystko zepsuły

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Skorpion91
0 / 0

@haba1255 to włącz sobie stronke z kursem walut i przelicz sobie na korony,ruble albo filipińskie peso czy jakie tam wolisz ja mysle ze dolar to najbardziej uniwersalna waluta do takich rozrachunkow miedzypanstwowych najlepiej do mnie przemawia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G guniol3945
0 / 2

Ta i musułmańskie gangi oferujące darmowy gwałt w samej stolicy, żyć nie umierać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~krit
+1 / 1

w Dani nie byłeś, opis na czarnym polu pod zdjęciem mija się z prawdą jak Jarek z prawem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Leliwa
+2 / 2

Oj, z tym szczęściem to bym się nie zgodził! Gdyby w Korei Północnej zapytać się ich o to jak są szczęśliwi gwarantuję że uważaliby się za 100 razy szczęśliwszych od Duńczyków. Te wskaźniki są po prostu głupie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar chigcht
+1 / 1

Czasami się zastanawiam: skoro w takich lewackich krajach ludzie zarabiają 25$ za godzinę, to dlaczego w polsce dochód wynosi 4$ za godzinę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Czcibor512
+1 / 1

@chigcht Nie odbudowaliśmy jeszcze gospodarki po komunie? Do tego trzeba uważać na kwoty nominalne i po uwzględnieniu różnic w cenach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Antonipi
+1 / 1

@chigcht Mogło być u nas lepiej ale okrągłostołowe sprzedawczyki zniszczył Polska gospodarkę. No i teraz jest jak jest... :/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Orlando73
0 / 0

WSZYSTKO TO BZDURY !!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tentonhammer
-1 / 1

+ ciapaty na każdym rogu. Nie dziekuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F faraon69
0 / 0

Z tym paliwem to kogoś poniosło. Byłem tam dwa lata temu i było tańsze niż w Polsce

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mazii
+1 / 1

Coś tu nie tak. Jezdzilem do Danii ciezarowka, w Padborgu lalem paliwo ON za okolo 11 koron. czyli okolo 6 zł za list (korona okolo 59 groszy), jak wiadomo przy granicach zawsze paliwo jest najdrozsze. Duńska średnia krajowa wynosi 4 561euro brutto miesięcznie. No na taśmie liczmy mniej np 2300 euro. Wiec drogi autorze, kto Ci dziecko bajek nawciskał ? Nie pisz bzdur zanim tego nie sprawdzisz. pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 lutego 2016 o 20:36

avatar ~Sprawdzcie
+1 / 1

G*wno prawda. W Danii koszt roboczogodziny to 40€ (dane Eurostatu na rok 2014), a nie 25$, czyli różnica całkiem spora. Po za tym nawet jak zapłacę 75% podatek od takiej kwoty to dostanę więcej, niż wynoszą koszty roboczogodziny w Polsce(czyli jeszcze przed odliczeniem podatku).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Domez776
0 / 0

Do wszystkich ludzi robiących gówno burzę o to że w Danii jest lepiej : Tak jest lepiej , ale oni po prostu przejadają dobrobyt wypracowany przez wcześniejsze lata i przestańcie pieprzyć że mają dodatni wzrost gospodarczy bo nie ma współczynników wzrostu gospodarczego ( "współczynnik pkb" czyli sprzedajesz 10 krzeseł po 10 złoty szt. wkład w pkb 100 zł, w następnym roku sprzedajesz 10 krzeseł po 11 zł szt. wkład w pkb 110 , pkb się zwiękrzyło ,ale kupujący krzesła nie odczuwają wzrostu gospodarczego )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafalinformatyk
-1 / 1

Gdyby POdatki płacone przez Polaków szły na socjal i nie kradliby pieniędzy politycy i nie rozwadali obcym agenturom to też by tak tu było...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mmmtam
0 / 0

@rafalinformatyk :/ kto takim ludziom jak ty daje wyższe wykształcenie, nie nie byłoby dziecinko. Bo Polska wytwarza dużo mniej i zarabia dużo mniej pieniędzy dlatego nie jest w stanie zapewnić takich usług publicznych jak Dania. I choć nie jest w naszym kraju idealnie to nie wynika to z tego "że politycy kradno" bo złodzieje są wszędzie nie tylko w Polsce i nie tylko wśród polityków.
a już najbardziej żałosne są polaczki co siedzą z Duńskiej łaski na emigracji w Danii i pieprzą coś na "imigrantów" w sensie muzułmanów jakby byli jacyś lepsi od nich...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafalinformatyk
-1 / 1

@mmmtam A dlaczego? Bo tu agentura obca siedzi i złodzieje, nowe firmy co powstawają w Polsce sie rozlatują bo to przez agenture i sprzedawczyków bo tak ustawione jest prawo żeby wszystko sie rozwalału tutaj. Ale co ja tu będę strzępił ryja?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marnid
0 / 0

Darmowa edukacja, seks legalny od 15. roku życia? Takie "cudowności" są w Polsce i nie wiem, co w tym nadzwyczajnego, w kontekście "wspaniałego" kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mulok
+1 / 1

więc tam płacą podatki i coś z tego mają, a u nas podatki i inne daniny są jeszcze wyższe i wszystko idzie na utrzymanie "taniego" państwa z milionową rzeszą urzędasów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kugu01
+1 / 1

Jak ktoś będzie mi płacił 25 dolarów za godzinę to tez sie zgodzę na 60% podatku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gośćś
0 / 0

A w Polsce płacimy 54% podatek dochodowy. Pracodawca odprowadza większe składki niż nasze brutto, co w sumie daj około 54% podatku dochodowego, więc różnica 6%

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Blizzakowski
0 / 0

Mieszkam od 7lat w Danii więc skoryguje to co jest tu napisane. Racja ze nie ma nic za darmo, a w Danii opłaty są duże, ale pracując czy nawet ucząc się mamy pieniądze Nasze zachcianki. Ciekaw jestem do czego porównywana była cena paliwa, otóż paliwo jest tutaj w podobnej cenie co w Polsce, a nawet potrafi być tańsze.
Samochody są tutaj faktycznie dosyć drogie ale to jest powodem dla którego tak wielu przemieszcza się rowerem - jest to pozytywny naród i doskonale wiedzą ze rower to świetne cardio jak i omijanie korków które mimo tak wielu rowerzystów, dalej potrafią być olbrzymie. Co do podatku za samochód, płaci się go jednorazowo chcąc ściągnąć samochód do Danii, dlatego import aut faktycznie jest mało opłacalny.
Mam 22lata, w przerwie od nauki pracuję w zawodzie do którego nie potrzebowałem kursów ani szkoły, zarabiam 76zł na godzinę, nie mam zamiaru się chwalić, jedynie podkreślić ze Dania choć tak mała to dobrze prosperujące państwo. Za imigrantów też odpowiednio się biorą, nie to co Szwecja, ale jak kiedyś wybuchnie wojna to takie sobie małe królestwo na wodzie nie ma niestety żadnych szans, może w danej sytuacji jak to wikingowie powinni załadować się na swoje łodzie i zając lepsze terytorium?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~miszczomiszcz
0 / 0

nic nie 'znalazles'. typowy przetlumaczony post z zagranicznej strony jakich na demotach wiele. sam to osobiscie na 9gag-u widzialem 10 lutego. wystarczy wygooglowac 9gag living in denmark the reality

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~alo_alo
+4 / 4

Nie ważne ile Ci zabierają, ważne ile Ci zostaje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Qatros
+1 / 1

Jakie ci biedni ludzie muszą mieć pranie mózgu, że samochodu sobie normalnie kupić nie mogą, a najszczęśliwsi na świecie. Druga korea północna. Czy nie czas wprowadzić tam trochę demokracji? ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dadsa
0 / 0

Z Tym paliwem to nie przeginajcie, we wrześniu paliwo było tam tańsze niz w polsce..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lawrenc39
0 / 0

Dania byłaby ok,ale ciapatych powinni wysłać na Grenlandię.Nie wróżę im długiej egzystencji,te niecałe 7 milionów ludzi już wkrótce będzie mniejszością.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Heyter
0 / 0

Co nie przeczy temu, że rząd te pieniądze wykorzystuje dla poprawienia życia obywateli, z gdyby tak było u nas, to pieniądze zostałyby roztrwonione przez mataczy politykierów, a cały spór co z nimi (pieniędzmi) zrobić polegałby na tym, kto ma się pierwszy dosiąść do suto zastawionego stołu, obywatel nie byłby brany w ogóle pod uwagę. Amen.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fgghsdrte
0 / 0

Cały demotywator zerżnięty z 9gag'a.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ta_napewno
0 / 0

cena diesla w Dani ok 10 DKK
korona duńska kosztuje około 50 groszy

A czy wierzysz we wszystko co przeczytasz w internecie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Okwas
0 / 0

lepiej 60% z 220 tys. zł, niż 60% (z ZUSem) z 14 tys.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mlody867
0 / 0

POLSKA
18% podatek dochodowy + 23% vat + zus i inne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tomek00122
0 / 0

Ktoś kto zrobił tego demota chyba nigdy nie był w danii ani nie wie nawet gdzie się znajduje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~yahoo111
0 / 0

Wiek legalnego seksu i brak ograniczeń w spożywaniu alkoholu = czyli 40-letni koleś może zbałamucić alkoholem 15-latkę, ta mu się odda i nikt nic do tego nie ma...
Tak, tak... JAK NAJSZYBCIEJ CHCEMY TEGO W POLSCE!?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MagisterMinister
0 / 0

Przez ten sex i alkohol też są tak wysokie podatki ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ktosikcosik
0 / 0

Ha ha ha trzykrotnie większe ceny za paliwo...Skąd takie informację?Jeżdżę od siedmiu lat regularnie raz w miesiącu i fakt ceny mają jak w Polsce na tym samym poziomie. Dziękuje dobranoc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~shiri
0 / 0

Mieszkalem tam rok i paliwo w Danii kosztuje prawie tyle samo co w Polsce, a co do podatku wiekszosc mozna odpisac,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wilk1370
0 / 0

kurde nie słyszałem o wyjazdach Duńczyków do Polski, a w drugą stronę i owszem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Spades
0 / 0

W Polsce też jest legalny seks od 15 r.ż. Brak granicy dl alkoholu to głupota. a jak chcesz, żeby ci płacili za studiowanie to wsie postaraj o stypendium naukowe. Mamy też mieszkania socjalne. I "darmową" opiekę medyczną. tak samo z edukacją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~GwiazdaPoranna
0 / 0

Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ala_wilk
0 / 0

Trzykrotnie większe ceny na paliwo? Paliwo w Danii po 12 zł? Chyba żarty sobie robicie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Aixxo
0 / 0

Ceny paliw 3 razy droższe? No chyba kur*a nie bardzo. Co za idiotyczne osoby robią te demoty. Ceny paliwy były takie same jak w PL po 4.50 ;] przeliczając na nasze więc pozdrawiam tego idiotycznego demota..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar doliwaq
0 / 0

Niech zabiera, jeśli obywatele są szczęśliwi i mają wszystko zapewnione. Ile wynosi stawka podatku w Polsce tak nawiasem? I jak to się ma do zamożności ludzi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikowski
0 / 0

troche tutaj fantazjii jest paliwo wcale nie jest takie drogie w Danii baa powiem lepiej w latach 2009 disel byl tam tanszy niz w Polsce :) a co do podatkow to kolega zapomnial napisac jak wiele ulg przysluguje np polskim obywatelom za np dojazdy do rodziny do Polski btw pieprzyc SKAT :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Gość3333
0 / 0

Wysokie podatki nie są złe, jeśli pieniądze z nich są dobrze wydawane. W ten sposób "wracają" do ludzi, ale w innej formie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PZA9099
-3 / 3

W Polsce również seks jest legalny od 15 lat. Co do alkoholu - wyrzuciłbym wszystkich gimbusów do Danii. Niech się upiją do upadłego i niech Duńczycy leczą ich bo Polska jest za biedna by leczyć głupotę niedorozwiniętych idiotów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Dumbicjusz
0 / 0

Nie no lepszy jest model polski okradają cie z 60% zarobków,zawyżają podatki by mieć na tłuste dupy rządu i wszelakie córki leśniczego,a jak już coś uda się z tego zachować to i tak pójdzie w błoto typu 500+ a uczciwy normalny obywatel to dostanie jedno wielkie gówno :D super Nic nie jest za darmo ale polska to kraj w którym nawet jak za coś płacisz to tego nie dostajesz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~KX
0 / 0

w czyli rocznie w zł
55 000 * 3,65 = 200 750
czyli miesięcznie
200750 / 12 = 16729 na miesiąc ... Noooo całkiem nieźle powyżej 16 ,5 tysia jest wyższy podatek ... licząc ze wszytko u nich jest 2x droższe to całkiem niezła suma powyżej jakiej można się martwić o podatki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar samodzielny68
0 / 0

To pewnie dlatego Duńczycy są chronicznie nieszczęśliwi :)
A tak na serio: mi akurat bardziej podoba się układ niskie podatki / niskie świadczenia socjalne, ale systemy są różne. Dla zamożności ważniejsze od wersji kapitalizmu (bo i Dania i Norwegia i Francja są - wbrew twierdzeniom rodzimym radykałów - dużo bardziej kapitalistyczne niż nasza ukochana ojczyzna) jest zamożność społeczeństwa i nasze miejsce w hierarchii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2018 o 22:13