@tomkosz Wiele osób myśli, że jak jest dyktatura to ludzie przymierają głodem jak w Korei Północnej. A tymczasem dyktatura to narzucanie ludziom poglądów i stylu życia przez władzę a także ograniczanie lub odbieranie wolności.
@jooohncena mylisz się. W Polsce PiS zamyka niesłusznych np redaktora Fakty i Mity. A naprawdę rozkręci się po wakacjach. Z powodu SDM oraz szczytu NATO musieli wziąć sobie na wstrzymanie ale tylko tymczasowo. Już niedługo masowo załomocą do drzwi niesłusznych. Dlatego policja dostała niezłe podwyżki i dla wojska coś się znalazło a nawet dla celników a dla reszty budżetówki nic. Muszą mieć siłowe resorty za sobą.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2016 o 19:53
@The___Atheist "A tymczasem dyktatura to narzucanie ludziom poglądów i stylu życia przez władzę a także ograniczanie lub odbieranie wolności." Czyli inaczej państwo... jak chcesz być wolny to jedź do dżungli.
@Saladyn1 powiesz mi, że działania TVPiS są czymś normalnym. Szczególnie, że TVPiS jest opłacany z naszych pieniędzy i ma to być pod przymusem. Brakuje jeszcze tylko programów obowiązkowych,
"większość z was wie doskonale", że to zwykłe pomówienie. Zupełnie jak za Gomułki.
Wszystkie dyktatury wyniszczają i prowadzą do głodu. Na razie kaczyści maja co rozdawać z dorobku poprzedników.
@O8s3rv3r @O8s3rv3r a czego dorobili się poprzednicy ?:D normalnie tyle kasy zebrali ze musieli jeszcze zajumac pieniądze z OFE. zadłużali i rozkradali Polskę jeszcze bardziej niż PIS. jedni i drudzy siebie warci.
@O8s3rv3r z jakiego dorobku, człowieku wiesz co piszesz? Powiększająca się dziura budżetowa i rozwój na kredyt to już imć Gomułka potrafił zrobić tyle tylko, że wtedy ładowano kasę w rozwój zakładów państwowych, a teraz w slogany, reklamy instytucji, biurowce i samochody służbowe. I zamiast ulg dla pracodawców to się im coraz bardziej śrubę dokręca jednocześnie zezwalając na coraz większe dokręcanie śruby pracownikom (elastyczny czas pracy i 12 miesięczny okres rozliczeniowy choćby).
@marudywon - poprzednicy niczego rowniez sie nie dorobili ale tempo kradziezy mieli sporo mniejsze niz PiS a i przynajmniej probowali sie z tym kryć. I nie wcale nie bronie PO bo tak samo ich nie cierpiałem ale uważam iż aktualna władza jest sporo gorsza a do tego kradna o wiele więcej jako iż mają do nadrobienia 8 lat głodu
@O8s3rv3r mylisz się. Nie rozdają dorobku poprzedników. Jadą na kredyt i ukradli resztę kasy z OFE. PO dużą część kasy zabrało OFE i dało do ZUS. PiS zabrał resztę na przeżarcie, 500+ i watykańskiego okupanta.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2016 o 12:00
@O8s3rv3r "ukradli resztę kasy z OFE." przesuniecie pieniędzy do trzeciego filaru, czyli osobistych kont ludzi, oraz do Funduszu Rezerwy Demograficznej z którego ma się do emerytur dopłacać gdy zmiany demograficzne uniemożliwią normalne wypłacanie emerytur nazywasz kradzieżą kasy? Przypomina się wypowiedź Biereckiego o rzekomej aferze SKOKów, że "pieniądze wyprowadzone ze spółki" brzmi bardziej medialnie niż "pieniądze przekazane zgodnie z zapisami statutu".
@Mirrond - do ZUSu zostaną przesunięte zapisy księgowe. Pieniądze pójdą jako dotacja do bieżących zobowiązań ZUS, tym samym chwilowo zmniejszą zobowiązania budżetowe, a więc de facto pójdą na finansowanie rozdawnictwa w postaci 500+ i tak dalej. Co do Funduszu Rezerwy Demograficznej, to podejrzewam, że długo tam miejsca nie zagrzeją, jak miało to miejsce w przypadku poprzednich ekip rządzących. Likwidacja części akcyjnej OFE, ze względu na olbrzymie problemy i ryzyko z tym związane (dobicie i tak bardzo słabo radzącej sobie ostatnimi czasy GPW, spadki kursu akcji, a co za tym idzie i wartości oszczędności przyszłych emerytów, ryzyko faktycznej nacjonalizacji kilku spółek, a w przypadku pozostałych wejście w zakres regulacji o znaczących pakietach akcji itp itd) oznacza, że budżet już bardzo ciężko przędzie i za nic, bez tych co najmniej kilkudziesięciu miliardów z OFE w przyszłym roku się nie zepnie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2016 o 20:05
Szkoda, że wspominają o tym jedynie takie strony jak Niezłomni i NDIE (oraz Wykop). Średnio wiarygodne źródła w przypadku tego rodzaju informacji. Wczorajszy demot o Francuzach miał przynajmniej źródło.
Ktoś tutaj wyszedł na totalnego idiotę, ale póki co nie "Newsweek" ani "Wyborcza". Powtarzam - na chwilę obecną cokolwiek na ten temat piszą kolejno: Niezłomni (zapewne źródło tej bajeczki), Wykop i ten jeden demotywator, tu i na Bibsy pe el. Co ciekawe, w artykule nie ma nawet wypowiedzi żadnego z obcokrajowców - przytoczono tylko fragment artykułu jakiejś dziennikarki, która dziwi się, że turyści zabrali ze sobą prowiant (niespotykane, naprawdę), i opinię jakiegoś blogera, który z nikim nawet nie rozmawiał, a rzuca tylko ogólnikami pokroju "przyjechali obcrokrajowcy i nikt ich nie pobił". Nie kupuję też poglądu, że wyżej wymienione strony to ostatnia ostoja wolności w internetowych mediach, bądźmy poważni. Jakaś panna zrobiła halo z turystów z prowiantem, kretyni z Niezłomnych podłapali i wysmażyli zgrabną bajeczkę. Naprawdę, informacje dobrze jest weryfikować przed padnięciem na kolana przed wyrocznią tego rodzaju.
Wiecie co mnie zawsze najbardziej demotywuje? Że dla obcokrajowców potrafimy być przemili i otwarci, kreujemy się na przesympatycznych ludzi, ale już do swojego człowieka nie potrafimy tacy być... Wyzwiska, zawiść, zamknięcie, oszukiwanie na każdym kroku - Polak Polaka utopiłby w łyżce wody (przynajmniej takie odnoszę wrażenie, gdy obserwuję ludzi).
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2016 o 10:25
@niewidomynickityle a jak pojedzie polak za granicę, to też wychodzi z niego cham. Traf za granicą na kierowniczkę polkę, dramat. Jak facet zostawał jakimś tam brygadzistą, czy kierownikiem i zaczynał wprowadzać "polskie" standardy pracy (obcinanie za wszystko premii i j*banie od góry do dołu) to mu się wtłukło, (za granicą do sądu nie pójdzie). A kobiecie co zrobić?
Abstrahując od tego, że to wyssana z dupy bzdura, niech któryś z tych obcokrajowców trafi do szpitala w tej naszej polskiej krainie szczęśliwości - zobaczymy, co będzie o niej mówił wtedy. Zapominacie, zakłamani pseudopatrioci, w jakim kraju żyjecie na co dzień? W takim, że trzeba zmyślać, jak inni go zachwalają, choć przecież "prawdziwego Polaka" nie obchodzi opinia tych degeneratów z Zachodu, prawda? Kompleksy wyłażą: "OMB, chwalo nas, Polska miszczem Polski!"
o dziwo jak pracowałam w szpitalu to mieliśmy anglojęzycznego maratończyka i chociaż miał łóżko na korytarzu (później go przeniesiono do pokoju bo akurat się zwolniło) to powiedział, że mamy dobre warunki w szpitalu bo był w gorszych. Swoją drogą nadmienię, że pacjenci są piekielni. Dostają wypis do ręki,a dalej zajmują łóżka po 2-3h dłużej bo "nie ma kto po nich podjechać wcześniej" i tak jest 4 ludzi na korytarzu i jeden na łóżku spakowany z nogami założonymi.
@Redvera Powiem ci tak gadałem ze Szwedem który był na wakacjach w Bydgoszczy i trafił do Polskiego szpitala i mówił mi że nasza służba zdrowia jest ok i nie masz żadnych zastrzeżeń .
@slagen - w Polsce jest lepsza sluzba zdrowia niz w Szwecji? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ale jaja, dzieki! obsmialem sie na noc (spytaj znajomej czy tam pacjenci tez zlotowke do automatu musza wrzucic zeby tv w pokokju moc ogladac)
IAMAIT - Tak ci się wydaje, bo w Szwecji nie byłeś. Moja siostra mieszka w UK i tam lekarze, czasem z łamaną angielszczyzną, nie są w stanie wydać poprawnej diagnozy, albo nie potrafią wydać/uzasadnić skierowana do specjalisty. Tak, że jak ci przejdzie, to znaczy, że nic ci nie było. A jakby się pogorszyło, to obyś miał blisko do porządnego szpitala. O takiej jakości służby zdrowia mówimy, a nie o automatach TV. Od kiedy możliwość oglądania TV w szpitalu wpływa na poziom usług lekarskich?
Przeczytałem dziś że jakiś amerykański dziennikarz napisał, że w Polsce istnieje 30 tysięczna uzbrojona bojówka oddana partii... to zaczyna być powoli śmieszne
@grunge aa kolega lubi czytać wybiórczą :)) Ciekaw jestem, tak na marginesie, czy kolega w ogóle ma jakiekolwiek pojęcie na temat tej nagrody, czy po prostu kopiuje to, co lemingi mu podają, ale to, jak wspomniałem, margines. Dwóch zastępców redaktora naczelnego GóWna, dwóch niedorozwiniętych służbistów porozmawiało sobie z dziennikarzem Russia Today a on przekazał Ameryce i Kremlowi jakże trafną, szczerą i rzetelną informację, którą od nich otrzymał. Że w Polsce aktualnie panuje faszyzm, a w telewizji, na ulicach polskich miast, w tyłkach polskich nastolatków, nie ma nic oprócz krzyży, że ogłupiają nas niemal z hipnotyzerską siłą. Dwóch skończonych hipokrytów, którzy dzień później wzbraniali się, że oni nie wiedzieli z kim rozmawiali! Dwóch mistrzowskich manipulatorów, którzy zaprzeczali wtedy jakoby mówili o jakimkolwiek faszyzmie! "Kurski said. “And we saw what such ideologies did to Europe in the 1930s. They led to war.” ". Dwóch piramidalnych idiotów którzy zarówno Amerykanom jak i Kremlowi zaserwowali kit jakoby Polscy ludzie byli zagrożeni przez władzę. Powiem jedno. Jeśli wszyscy spełnicie te swoje obietnice o wyjeździe z kraju jeśli pis wygra, nie będzie najmniejszych podstaw do takiego zagrożenia. Wypi*rdalać.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2016 o 23:48
Co tu będę mówił. W tym roku w Polsce wydarzyło się więcej niż przez 8 lat poprzednich nazwijmy to "rządów" :) Bul dupy pewnie niemiłosierny to wywołuje u niektórych. Oczywiście nie odmawiam tego, że poprzedni rząd zaplanował np szczyt NATO tak? Ale cała organizacja tego spadła na nowy rząd. To tak jakby ktoś chciał użyć argumentu tego :) Dodatkowo bul dupy na pewno sprawia to, że ci młodzi ludzie co teraz przyjechali do Polski wrócą i opowiedzą, że w Polsce nie ma żadnego reżimu. Na ulicach nie stoją czołgi, a nad ulicami nie wiszą zdjęcia Kaczyńskiego którym trzeba się kłaniać pod karą więzienia. Brak też zwisających z okien czerwonych flag z swastykami Co gorsza katolicy mogą okazywać wiarę bez strachu. Ludzi innej kultury mimo, że nie traktuje się jak gospodarzy, a jak gości nie pokazuje się palcem jak dziwolągów, a czarnoskórych nie obrzuca się kamieniami. Bul dupy ogromny.
@Jaro89 Bo na razie to trąci dyktaturą dla ludzi mających do rzeczywistości dystans, rozsądnych, oczytanych, mających pojęcie o mechanizmach funkcjonowania państwa, potrafiących krytycznie filtrować informacje i wymagający podobnej uczciwości intelektualnej od elit politycznych we własnym kraju. Zanim przeciętny Janusz poczuje wzmiankowaną dyktaturę pewnie minie jeszcze sporo czasu, jeżeli w ogóle do tego dojdzie. A prostszymi słowami - inaczej na rzucanie "ku**ami" wszędzie wokół zareaguje prostak, a inaczej ktoś odrobinę lepiej wychowany. Ty potrzebujesz czołgu na ulicy, mi wystarczy ignorowanie Konstytucji.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2016 o 19:50
W ogóle nie wiem czemu taka ELITA intelektualna traci czas na odpowiadanie takiemu prostakowi jak ja. Czym zasłużyłem na ten zaszczyt? Jak mam tytułować? Doktor, Profesor? A może Mój Panie?
@Jaro89 Najzwyczajniej w świecie udzieliłem odpowiedzi na wyrażoną przez ciebie wątpliwość dotyczącą "bólu dupy". Prawda nie zawsze jest miła dla ucha, a krytyka, która ostatnimi czasy sypie się pod adresem tzw. poprawności politycznej wręcz zachęca do odpowiedzi w której nie ma sensu silić się na wymuszony uśmiech. A największym prezentem jaki możesz mi (i sobie zresztą też) sprawić, to głębsze i bardziej krytyczne zainteresowanie się tematami o których tu mowa. Wystarczy, że ludzie będą szanowali sami siebie, a i ja o szacunek z ich strony nie będę musiał się martwić.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2016 o 20:46
@K4amil - Co do sprawy z konstytucją, to cała sprawa sprowadza się do jednej rzeczy, Odpowiedzi na pytanie: "Czy PO złożyło listy posłów popierających kandydatury sędziów do TK?". Jeśli "tak" - PiS złamał prawo i krytyka pod jego adresem jest słuszna. Jeśli "nie" - to PO nie spełniło wymagań ustawy, którą sami napisali. A afera jest makiaveliczną grą opozycji.
@Akwamaryn - rozwiń, bo nie do końca rozumiem co masz na myśli. Ostatnie pięć lat spędziłem na studiowaniu kierunków prawniczych, śledzę tę sprawę z uwagą i nie mam najmniejszej wątpliwości, że PiS łamie Konstytucję. Oczywiście opozycja wykorzystuje tą sytuację czysto politycznie ale robi to tak niezdanie, że czasem zastanawiam się, czy brak sporu o TK nie wyszedł by jej na lepsze. Tyle, że fakt pozostaje faktem i prawo na szczeblu konstytucyjnym jest łamane przez partię rządzącą.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2016 o 23:00
@K4mil czy mógłbyś wyjaśnić laikowi, w którym miejscu została złamana konstytucja? Tak prosto, bez prawniczego żargonu. Konstytucję czytałem, lecz dawno temu i nie była to lektura zapadająca w pamięć.
@nieodpowiedni - w paru miejscach. Art. 194 - sędziów wybiera Sejm. Konstytucja nie przewiduje żadnej istotnej prawnie kompetencji dla Prezydenta. Kwestia ślubowania została dodana w ustawie żeby podkreślić prestiż stanowiska sędziego. Tym samym Prezydent nie miał kompetencji odmówić przyjęcia ślubowania - inaczej, był do tej czynności zobowiązany na mocy ustawy, a także Konstytucji, która wymaga, zgodnie z Art. 7 aby działania organów władzy publicznej były zgodne z prawem. Art. 190 ust. 1 - orzeczenia TK są ostateczne i powszechnie obowiązujące. Znaczy to mniej więcej tyle, że nie istnieje żadna podstawa prawna, która pozwala kwestionować orzeczenia Trybunału. Tym samym rząd nie posiada żadnej podstawy prawnej do odmowy publikacji wyroku trybunału, co jest czynnością wyłącznie techniczną, a obowiązek jej wykonania wynika z ust. 2 tego samego artykułu, ustawy i jak wyżej - generalnej reguły wyrażonej w art. 7. Tak często powoływany art. 197 mówiący o tym, że organizację TK oraz jego tryb pracy określa ustawa jest przepisem, który uściśla to jak uregulować techniczne i organizacyjne kwestie działalności TK, czego rzecz jasna nie można było zrobić w Konstytucji zważając na generalny i zwięzły charakter tego aktu. Ponadto Art. 195 ust. 1 stanowi, że sędziowie TK w sprawowaniu swojego urzędu podlegają tylko Konstytucji (sędziowie sądów powszechnych podlegają także ustawom - Art. 178 ust. 1), co rozstrzyga ewentualne wątpliwości co do znaczenia art. 197. Inne podejście sugerowałoby zresztą refleksję, że oba wskazane artykuły (art. 195 ust. 1 i art. 190 ust. 1) nie mają większego znaczenia, skoro to większość parlamentarna może dyktować TK jak ma orzekać i kiedy jego orzeczenia są wiążące, co już w ogóle przeczyłoby samej idei sądu konstytucyjnego jako umocowanego do kontroli zgodności z Konstytucją uchwalanych przez parlament aktów prawnych. Jako przykład ewidentnej sprzeczności z Konstytucją uregulowań forsowanych przez PiS ustaw o TK można wskazać art. 190 ust. 5, który określa większość głosów jaką zapadają orzeczenia Trybunału. Jest to zwykła większość głosów, co na gruncie wykładni prawa i samej Konstytucji (gdzie funkcjonuje jeszcze większość bezwzględna i kwalifikowana) oznacza sytuację w której jest więcej głosów za niż przeciw. Natomiast w ustawach firmowanych przez PiS ustala się inną wymaganą większość co jest jawnie sprzeczne z wskazanym przepisem, a celem takiego działania jest doprowadzenie do sytuacji w której, gdy w TK nie znajdzie się odpowiednia liczba sędziów do wsparcia danego rozstrzygnięcia (w rozumieniu TK jakie przedstawia PiS chodzi o "ich" upolitycznionych sędziów), TK nie orzeka o zgodności lub niezgodności danego aktu z prawem, a umarza sprawę! Co mniej więcej oznacza, że dany akt prawny, mimo, tego, że istnieje szansa na jego niezgodność z ustawą zasadniczą pozostanie w obrocie prawnym. Nie trzeba wspominać, że tak radykalnego rozwiązania Konstytucja nie przewiduje - jak wskazałem wyżej, przewiduje rozwiązanie zupełnie odmienne, z jasnych powodów - tj. szacunku dla stabilności obrotu prawnego, czyli eliminacji możliwości pozostawiania w nim aktów prawnych co do których nie można mieć pewności o ich zgodności z Konstytucją. Powodować to może szereg dodatkowych problemów na których opisywanie nie ma tutaj miejsca. Jeszcze jednym niesamowicie absurdalnym rozwiązaniem jest ustalanie w jakiej kolejności TK ma rozpatrywać sprawy. Tym sposobem (a także zignorowaniem konstytucyjnego idei vacatio legis - okresu jaki należy dać obywatelom lub też instytucjom na przygotowanie się do stosowania nowego prawa) PiS chciał doprowadzić do sytuacji w której ustawa o TK jego autorstwa zostanie poddana kontroli najwcześniej za 2/3 lata (na tyle szacowano czas niezbędny do rozpatrzenia wszystkich spraw zgodnie z kolejności ich wpływu). Odmowa przyznania TK możliwości kontroli tej ustawy była absurdalna z dwóch powodów - po pierwsze oznaczałoby to, że TK orzeka na podstawie ustawy, co do której zgodności z Konstytucją nie m
@K4amil - Chodzi o ten materiał: kompetencje-trybunalu-tvn24-tak-jest-zbigniew-ziobro,601291. Wrzuć w google i powinno wyskoczyć, jako pierwsza pozycja.
@Akwamaryn - słuchanie Zbyszka, gdy ma się jakieś pojęcie dotyczące naszego systemu prawa, najzwyczajniej w świecie boli. Jeżeli jesteś zainteresowany oceną tej sytuacji na gruncie prawnym to polecam opinie profesorów z olbrzymim dorobkiem naukowym, a nie faceta, który ledwo skończył prawo, ledwo skończył aplikację prokuratorską, a prokuratorem został tylko dlatego, że został ministrem. I ten cały śmieszny wywód o znaczeniu spójnika "oraz", w kontekście metod wykładni, niejednego wyroku SN czy TK i co najważniejsze - niechlujności polskiego ustawodawcy. Na coś takiego może powołać się jedynie kompletny laik.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 lipca 2016 o 11:41
@K4amil - Czyli uważasz, że nie dopełnienie formalności prawnych nic nie znaczy? Przecież każdy z nas wie, co się stanie, kiedy zabraknie podpisu/dokumentu/wpisu/zapisu itp.. Tu nie chodzi o słuchanie "Zbyszka", tu chodzi o tekst ustawy który, podobno, nie był przestrzegany. "Zbyszek" jest tutaj tłem, a nie przedmiotem sprawy. Dlaczego więc odnosisz się do osoby, a nie zaprezentowanego problemu prawnego?
Tak samo jak z polskojęzycznych mediów dowiadujemy się że na Ukrainie jest wojna gdy tymczasem można w tym kraju miło i bezpiecznie spędzić wakacje. Polecam plaże nad Morzem Czarnym. I taka mała ciekawostka: z Lublina do Odessy jest 1000 km. Z Lublina do Lwowa jest 150 km. Bilet z Lublina do Lwowa kosztuje 30 zł, a ze Lwowa do Odessy 35 zł;-)
No oświeć mnie proszę szanowny autorze którzy politycy i dziennikarze stawiają nasz kraj w niekorzystnym świetle podczas gdy to kraina mlekiem i miodem płynąca?? Dlaczego mam siedzieć cicho jeśli coś się mi nie podoba?
@Caro112 Niestety pod kątem nauki o sąsiadach i nie tylko. My jakoś więcej mamy lekcji w szkołach. Dzięki temu wiemy, że np. misie polarne można znaleźć bliżej bieguna, a nie u nas.
a to akurat kiedyś słyszałam, że podobno wielu niemców nie wie gdzie leży Polska i ogólnie myślą że u nas totalny ciemnogród, żyjemy w czasach średniowiecza. Cóż, to prawda my w szkołach uczymy się o naszych sąsiadach, ba o wszystkich krajach świata, a przynajmniej regionach
Widocznie wzięli na poważnie te dramatyczne rozpaczania o Polsce w ruinie. A tutaj nagle się okazało, że jednak nie. A kryzysu konstytucyjnego na razie na oko nie widać - ciekawe, czy autor demota wie, że w Warszawie nadal możliwe jest rozkradanie społecznego majątku i przejmowanie parków, szpitali itp. przez cwaniaczków, z którymi PODOBNI walczy PIS. A jest możliwe, ponieważ mimo, że TK przyznał rację ustawie ograniczającej ten proceder, to niejaki Duda nie podpisze tego dokumentu :)
No bo przecież dla niego TK nie istnieje :) No więc - taka jest w PL piękna demokracja, nagle okazało się, że nie jest w ruinie, ale wkrótce do parku nie pójdziesz, bo nie będzie twój. No bo przecież TK to taka zbyteczna instytucja.
Poziom polskiego społeczeństwa jest żenujący. Dla was Społeczeństwo Obywatelskie to piwo i grill.
ale glupi tekst. na pokaz to i gowno w papierek mozna zawinac i kazdy bedzie myslal ze to praliny. sdm jest sponsorowany przez wiele diecezji swiata i nie moga sobie pozwolic na klape. a podszywanie pod to wspanialosci politykow i niejawnosci mediow to tylko kolejne manewry polityczne.
Byłem w Chinach na delegacji i tamtejszy kontrahent ostrzegał mnie przed samotnym chodzeniem po ulicach. Można stracić nerki, wątrobę, oczy, albo i serce.
Pamiętacie, jak BBC ostrzegał, że z Polski można wrócić w trumnie. I co? To z Francji i innych europejskich krajów ludzie wracają w trumnach. W moim miasteczku jest młodzież z całej Ameryki Południowej. Fantastyczni ludzie i bardzo mile zaskoczeni naszym krajem i naszą gościnnością - mam w domu cztery osoby z Argentyny. Pełno ich na ulicach i w sklepach, o każdej porze dnia i nocy - wesoło jest.
No cóż, wystarczy pokazać w Niemczech KOD-ziarzy i powiedzieć że Polacy wyszli na ulicę, bo w kraju dyktatura. A kto nigdy nie był w Polsce, w to uwierzy. Tak samo tłum dzikusów, którzy zabili Kaddafiego. To byli tacy kodziarze libijscy, a nie przedstawiciele całego narodu. Przypadków można mnożyć... tzw. "arabska wiosna", itp. Propaganda i dezinformacja we współczesnych mediach masowych mają się lepiej niż w III Rzeszy.
Autor demota jest ograniczony umyslowo? Miliony turystow w naszym kraju i to obcokrajowcy, jakos mlodzi z SMD duzo nie zmienia, bo jak ktos bedzie mial zla opinie o jakims kraju, to nawet opowiesci innych nie zmienia jego zdania.
Ale bzdety, zeby nie powiedziec "propaganda". Ludzie, nauczcie sie wreszcie mowic z sensem i uzywac wyrazow, ktorych znaczenia rozumiecie. Przykladowo - dyktatura... co ma dyktatura do braku jedzenia ? Chyba to samo, co demokracja do mozliwosci swobodnego wypowiadania sie, czyli ... piernik do wiatraka. NIE MYLCIE POJEC, bo jak na tym budujecie potem historie, to jest ona tak niewiarygodna, ze az glupia i smieszna, ze ktos w ogole myli pojecia na tak kuriozalnym poziomie.
Bo to była prawda póki, PO rządziło mieliśmy dyktaturę, na świecie nie mają TVN i GW, wiedzieli co oni z nami robią, raptem pół roku wolności, więc jeszcze się nie przekonali, że w Polsce się zmieniło.
Żałosny mem, może dyktatury nie ma, ale jest to marzeniem Jarka, które chce osiągnąć przez ogromne niepokoje społeczne. Te pojawią się wtedy, gdy Polska stanie na krawędzi bankructwa tak jak Grecja. Dzięki wspaniałym socjalnym programom PIS będzie okradać coraz bardziej ludzi, którzy mają więcej, żeby było na "pinset+"i inne dziadostwa. Zadłużenie kraju będzie rosło, bezrobocie również, dzięki czemu wspaniałomyślne państwo będzie mogło pomagać. Prosta zasada socjalistów, stworzyć jak najwięcej problemów, które kochane państwo pomoże rozwiązać...
przecież w Pl jest dyktatura. żarcia przywozić nie trzeba, jeszcze, bo gospodarka toczy się siłą rozpędu. choć pis przeszkadza jej jak może
@tomkosz Wam się nawet już nie chce wymyślać ambitnych sloganów :D
a po co wymyślać slogany? dla was? bez sensu. macie swoje źródło propagandy i rzeczywistość was nie interesuje w najmniejszym stopniu
@tomkosz Jakim źródłom propagandy się niby poddaję? :>
@tomkosz Wiele osób myśli, że jak jest dyktatura to ludzie przymierają głodem jak w Korei Północnej. A tymczasem dyktatura to narzucanie ludziom poglądów i stylu życia przez władzę a także ograniczanie lub odbieranie wolności.
@UP - to slogany. Rzuć jakimiś konkretami jeżeli chcesz być traktowany poważnie.
@tomkosz czyli ostatnio obniżony CIT to żeby spowolnić gospodarkę, nie wiedziałem dzięki za info
W Polsce nie jest się aresztowanym za tzw. "mowę nienawiści" (czyt. rzeczy niezgodne z ideologią rządu).
@jooohncena mylisz się. W Polsce PiS zamyka niesłusznych np redaktora Fakty i Mity. A naprawdę rozkręci się po wakacjach. Z powodu SDM oraz szczytu NATO musieli wziąć sobie na wstrzymanie ale tylko tymczasowo. Już niedługo masowo załomocą do drzwi niesłusznych. Dlatego policja dostała niezłe podwyżki i dla wojska coś się znalazło a nawet dla celników a dla reszty budżetówki nic. Muszą mieć siłowe resorty za sobą.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2016 o 19:53
@szarozielony Ustawa o Ziemi? Ustawa Inwigilacyjna?
@The___Atheist "A tymczasem dyktatura to narzucanie ludziom poglądów i stylu życia przez władzę a także ograniczanie lub odbieranie wolności." Czyli inaczej państwo... jak chcesz być wolny to jedź do dżungli.
@tomkosz Bo w Wolsce mamy dyktaczurę. Pińces plus, koryto plus, TKM plus itd
@Saladyn1 powiesz mi, że działania TVPiS są czymś normalnym. Szczególnie, że TVPiS jest opłacany z naszych pieniędzy i ma to być pod przymusem. Brakuje jeszcze tylko programów obowiązkowych,
A 8 lat lemu jak PO robilo w tvp czystki tez ci to przeszkadzalo geniuszu ?
co do TV to w innych krajach zachodniej Europy jest tak samo. U nas poprzednie rządy robiły to samo ale TVNiemcy nie robiła z tego popeliny...
@Gobain @zxc79 nie na taką skalę i nie robiły tak bezczelnej propagandówki.
Dobrze, że nie jeżdżą PKSami
"większość z was wie doskonale", że to zwykłe pomówienie. Zupełnie jak za Gomułki.
Wszystkie dyktatury wyniszczają i prowadzą do głodu. Na razie kaczyści maja co rozdawać z dorobku poprzedników.
@O8s3rv3r @O8s3rv3r a czego dorobili się poprzednicy ?:D normalnie tyle kasy zebrali ze musieli jeszcze zajumac pieniądze z OFE. zadłużali i rozkradali Polskę jeszcze bardziej niż PIS. jedni i drudzy siebie warci.
@O8s3rv3r z jakiego dorobku, człowieku wiesz co piszesz? Powiększająca się dziura budżetowa i rozwój na kredyt to już imć Gomułka potrafił zrobić tyle tylko, że wtedy ładowano kasę w rozwój zakładów państwowych, a teraz w slogany, reklamy instytucji, biurowce i samochody służbowe. I zamiast ulg dla pracodawców to się im coraz bardziej śrubę dokręca jednocześnie zezwalając na coraz większe dokręcanie śruby pracownikom (elastyczny czas pracy i 12 miesięczny okres rozliczeniowy choćby).
@marudywon - poprzednicy niczego rowniez sie nie dorobili ale tempo kradziezy mieli sporo mniejsze niz PiS a i przynajmniej probowali sie z tym kryć. I nie wcale nie bronie PO bo tak samo ich nie cierpiałem ale uważam iż aktualna władza jest sporo gorsza a do tego kradna o wiele więcej jako iż mają do nadrobienia 8 lat głodu
@O8s3rv3r mylisz się. Nie rozdają dorobku poprzedników. Jadą na kredyt i ukradli resztę kasy z OFE. PO dużą część kasy zabrało OFE i dało do ZUS. PiS zabrał resztę na przeżarcie, 500+ i watykańskiego okupanta.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2016 o 12:00
@O8s3rv3r "ukradli resztę kasy z OFE." przesuniecie pieniędzy do trzeciego filaru, czyli osobistych kont ludzi, oraz do Funduszu Rezerwy Demograficznej z którego ma się do emerytur dopłacać gdy zmiany demograficzne uniemożliwią normalne wypłacanie emerytur nazywasz kradzieżą kasy? Przypomina się wypowiedź Biereckiego o rzekomej aferze SKOKów, że "pieniądze wyprowadzone ze spółki" brzmi bardziej medialnie niż "pieniądze przekazane zgodnie z zapisami statutu".
@Mirrond - do ZUSu zostaną przesunięte zapisy księgowe. Pieniądze pójdą jako dotacja do bieżących zobowiązań ZUS, tym samym chwilowo zmniejszą zobowiązania budżetowe, a więc de facto pójdą na finansowanie rozdawnictwa w postaci 500+ i tak dalej. Co do Funduszu Rezerwy Demograficznej, to podejrzewam, że długo tam miejsca nie zagrzeją, jak miało to miejsce w przypadku poprzednich ekip rządzących. Likwidacja części akcyjnej OFE, ze względu na olbrzymie problemy i ryzyko z tym związane (dobicie i tak bardzo słabo radzącej sobie ostatnimi czasy GPW, spadki kursu akcji, a co za tym idzie i wartości oszczędności przyszłych emerytów, ryzyko faktycznej nacjonalizacji kilku spółek, a w przypadku pozostałych wejście w zakres regulacji o znaczących pakietach akcji itp itd) oznacza, że budżet już bardzo ciężko przędzie i za nic, bez tych co najmniej kilkudziesięciu miliardów z OFE w przyszłym roku się nie zepnie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2016 o 20:05
Szkoda, że wspominają o tym jedynie takie strony jak Niezłomni i NDIE (oraz Wykop). Średnio wiarygodne źródła w przypadku tego rodzaju informacji. Wczorajszy demot o Francuzach miał przynajmniej źródło.
To też ma i informuja o tym inne strony takie jak wp np. poszukaj
Ktoś tutaj wyszedł na totalnego idiotę, ale póki co nie "Newsweek" ani "Wyborcza". Powtarzam - na chwilę obecną cokolwiek na ten temat piszą kolejno: Niezłomni (zapewne źródło tej bajeczki), Wykop i ten jeden demotywator, tu i na Bibsy pe el. Co ciekawe, w artykule nie ma nawet wypowiedzi żadnego z obcokrajowców - przytoczono tylko fragment artykułu jakiejś dziennikarki, która dziwi się, że turyści zabrali ze sobą prowiant (niespotykane, naprawdę), i opinię jakiegoś blogera, który z nikim nawet nie rozmawiał, a rzuca tylko ogólnikami pokroju "przyjechali obcrokrajowcy i nikt ich nie pobił". Nie kupuję też poglądu, że wyżej wymienione strony to ostatnia ostoja wolności w internetowych mediach, bądźmy poważni. Jakaś panna zrobiła halo z turystów z prowiantem, kretyni z Niezłomnych podłapali i wysmażyli zgrabną bajeczkę. Naprawdę, informacje dobrze jest weryfikować przed padnięciem na kolana przed wyrocznią tego rodzaju.
Wiecie co mnie zawsze najbardziej demotywuje? Że dla obcokrajowców potrafimy być przemili i otwarci, kreujemy się na przesympatycznych ludzi, ale już do swojego człowieka nie potrafimy tacy być... Wyzwiska, zawiść, zamknięcie, oszukiwanie na każdym kroku - Polak Polaka utopiłby w łyżce wody (przynajmniej takie odnoszę wrażenie, gdy obserwuję ludzi).
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2016 o 10:25
@niewidomynickityle Polacy maja nadal niestety poczucie nizszosci, dbaja o innych lepiej, bo chca aby o nich mysleli i mowili jak najlepiej.
@niewidomynickityle Chyba mam szczęście bo nie spotykam takich ludzi zbyt wielu, a jak już spotkam to staram się im zejść z drogi :)
@niewidomynickityle a jak pojedzie polak za granicę, to też wychodzi z niego cham. Traf za granicą na kierowniczkę polkę, dramat. Jak facet zostawał jakimś tam brygadzistą, czy kierownikiem i zaczynał wprowadzać "polskie" standardy pracy (obcinanie za wszystko premii i j*banie od góry do dołu) to mu się wtłukło, (za granicą do sądu nie pójdzie). A kobiecie co zrobić?
Ile PiS zapłacił za tego demotywatora?
takie plotki niestety szybko się roznoszą i ludzie łatwo w nie wierzą
Abstrahując od tego, że to wyssana z dupy bzdura, niech któryś z tych obcokrajowców trafi do szpitala w tej naszej polskiej krainie szczęśliwości - zobaczymy, co będzie o niej mówił wtedy. Zapominacie, zakłamani pseudopatrioci, w jakim kraju żyjecie na co dzień? W takim, że trzeba zmyślać, jak inni go zachwalają, choć przecież "prawdziwego Polaka" nie obchodzi opinia tych degeneratów z Zachodu, prawda? Kompleksy wyłażą: "OMB, chwalo nas, Polska miszczem Polski!"
o dziwo jak pracowałam w szpitalu to mieliśmy anglojęzycznego maratończyka i chociaż miał łóżko na korytarzu (później go przeniesiono do pokoju bo akurat się zwolniło) to powiedział, że mamy dobre warunki w szpitalu bo był w gorszych. Swoją drogą nadmienię, że pacjenci są piekielni. Dostają wypis do ręki,a dalej zajmują łóżka po 2-3h dłużej bo "nie ma kto po nich podjechać wcześniej" i tak jest 4 ludzi na korytarzu i jeden na łóżku spakowany z nogami założonymi.
@Redvera Powiem ci tak gadałem ze Szwedem który był na wakacjach w Bydgoszczy i trafił do Polskiego szpitala i mówił mi że nasza służba zdrowia jest ok i nie masz żadnych zastrzeżeń .
Masz rację. Znajoma pracuje jako lekarz w Szwecji i mówi że wbrew opinii w Polsce jest lepsza służba zdrowia. Bardzo mnie tym zaskoczyła.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2016 o 12:05
-mooz - Ja się obawiam, że po prostu to poziom otoczenia spada, a u nas jeszcze trzyma się na przyzwoitym poziomie. Jeszcze.
@slagen - w Polsce jest lepsza sluzba zdrowia niz w Szwecji? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ale jaja, dzieki! obsmialem sie na noc (spytaj znajomej czy tam pacjenci tez zlotowke do automatu musza wrzucic zeby tv w pokokju moc ogladac)
IAMAIT - Tak ci się wydaje, bo w Szwecji nie byłeś. Moja siostra mieszka w UK i tam lekarze, czasem z łamaną angielszczyzną, nie są w stanie wydać poprawnej diagnozy, albo nie potrafią wydać/uzasadnić skierowana do specjalisty. Tak, że jak ci przejdzie, to znaczy, że nic ci nie było. A jakby się pogorszyło, to obyś miał blisko do porządnego szpitala. O takiej jakości służby zdrowia mówimy, a nie o automatach TV. Od kiedy możliwość oglądania TV w szpitalu wpływa na poziom usług lekarskich?
Przeczytałem dziś że jakiś amerykański dziennikarz napisał, że w Polsce istnieje 30 tysięczna uzbrojona bojówka oddana partii... to zaczyna być powoli śmieszne
@grunge Trochę wyprzedzili fakty. Obrona Terytorialna Macierewicza jeszcze fizycznie nie powstała.
@grunge Przeczytałeś że ktoś napisał. No dobra, dojdź do tego "dzieła" które napisał i będziemy mogli rozmawiać.
@Xylar Chris Hedges, laureat nagrody Pulitzera: http://www.truthdig.com/report/item/the_new_european_fascists_20160724
co, te minusy to dlatego że myśleliście że ja sobie to zmyśliłem? niestety nie
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 lipca 2016 o 2:29
@grunge aa kolega lubi czytać wybiórczą :)) Ciekaw jestem, tak na marginesie, czy kolega w ogóle ma jakiekolwiek pojęcie na temat tej nagrody, czy po prostu kopiuje to, co lemingi mu podają, ale to, jak wspomniałem, margines. Dwóch zastępców redaktora naczelnego GóWna, dwóch niedorozwiniętych służbistów porozmawiało sobie z dziennikarzem Russia Today a on przekazał Ameryce i Kremlowi jakże trafną, szczerą i rzetelną informację, którą od nich otrzymał. Że w Polsce aktualnie panuje faszyzm, a w telewizji, na ulicach polskich miast, w tyłkach polskich nastolatków, nie ma nic oprócz krzyży, że ogłupiają nas niemal z hipnotyzerską siłą. Dwóch skończonych hipokrytów, którzy dzień później wzbraniali się, że oni nie wiedzieli z kim rozmawiali! Dwóch mistrzowskich manipulatorów, którzy zaprzeczali wtedy jakoby mówili o jakimkolwiek faszyzmie! "Kurski said. “And we saw what such ideologies did to Europe in the 1930s. They led to war.” ". Dwóch piramidalnych idiotów którzy zarówno Amerykanom jak i Kremlowi zaserwowali kit jakoby Polscy ludzie byli zagrożeni przez władzę. Powiem jedno. Jeśli wszyscy spełnicie te swoje obietnice o wyjeździe z kraju jeśli pis wygra, nie będzie najmniejszych podstaw do takiego zagrożenia. Wypi*rdalać.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2016 o 23:48
ja bym powiedział "jeszcze nie ma dyktatury"
Co tu będę mówił. W tym roku w Polsce wydarzyło się więcej niż przez 8 lat poprzednich nazwijmy to "rządów" :) Bul dupy pewnie niemiłosierny to wywołuje u niektórych. Oczywiście nie odmawiam tego, że poprzedni rząd zaplanował np szczyt NATO tak? Ale cała organizacja tego spadła na nowy rząd. To tak jakby ktoś chciał użyć argumentu tego :) Dodatkowo bul dupy na pewno sprawia to, że ci młodzi ludzie co teraz przyjechali do Polski wrócą i opowiedzą, że w Polsce nie ma żadnego reżimu. Na ulicach nie stoją czołgi, a nad ulicami nie wiszą zdjęcia Kaczyńskiego którym trzeba się kłaniać pod karą więzienia. Brak też zwisających z okien czerwonych flag z swastykami Co gorsza katolicy mogą okazywać wiarę bez strachu. Ludzi innej kultury mimo, że nie traktuje się jak gospodarzy, a jak gości nie pokazuje się palcem jak dziwolągów, a czarnoskórych nie obrzuca się kamieniami. Bul dupy ogromny.
@Jaro89 Bo na razie to trąci dyktaturą dla ludzi mających do rzeczywistości dystans, rozsądnych, oczytanych, mających pojęcie o mechanizmach funkcjonowania państwa, potrafiących krytycznie filtrować informacje i wymagający podobnej uczciwości intelektualnej od elit politycznych we własnym kraju. Zanim przeciętny Janusz poczuje wzmiankowaną dyktaturę pewnie minie jeszcze sporo czasu, jeżeli w ogóle do tego dojdzie. A prostszymi słowami - inaczej na rzucanie "ku**ami" wszędzie wokół zareaguje prostak, a inaczej ktoś odrobinę lepiej wychowany. Ty potrzebujesz czołgu na ulicy, mi wystarczy ignorowanie Konstytucji.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2016 o 19:50
W ogóle nie wiem czemu taka ELITA intelektualna traci czas na odpowiadanie takiemu prostakowi jak ja. Czym zasłużyłem na ten zaszczyt? Jak mam tytułować? Doktor, Profesor? A może Mój Panie?
@Jaro89 Najzwyczajniej w świecie udzieliłem odpowiedzi na wyrażoną przez ciebie wątpliwość dotyczącą "bólu dupy". Prawda nie zawsze jest miła dla ucha, a krytyka, która ostatnimi czasy sypie się pod adresem tzw. poprawności politycznej wręcz zachęca do odpowiedzi w której nie ma sensu silić się na wymuszony uśmiech. A największym prezentem jaki możesz mi (i sobie zresztą też) sprawić, to głębsze i bardziej krytyczne zainteresowanie się tematami o których tu mowa. Wystarczy, że ludzie będą szanowali sami siebie, a i ja o szacunek z ich strony nie będę musiał się martwić.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2016 o 20:46
@K4amil - Co do sprawy z konstytucją, to cała sprawa sprowadza się do jednej rzeczy, Odpowiedzi na pytanie: "Czy PO złożyło listy posłów popierających kandydatury sędziów do TK?". Jeśli "tak" - PiS złamał prawo i krytyka pod jego adresem jest słuszna. Jeśli "nie" - to PO nie spełniło wymagań ustawy, którą sami napisali. A afera jest makiaveliczną grą opozycji.
@Akwamaryn - rozwiń, bo nie do końca rozumiem co masz na myśli. Ostatnie pięć lat spędziłem na studiowaniu kierunków prawniczych, śledzę tę sprawę z uwagą i nie mam najmniejszej wątpliwości, że PiS łamie Konstytucję. Oczywiście opozycja wykorzystuje tą sytuację czysto politycznie ale robi to tak niezdanie, że czasem zastanawiam się, czy brak sporu o TK nie wyszedł by jej na lepsze. Tyle, że fakt pozostaje faktem i prawo na szczeblu konstytucyjnym jest łamane przez partię rządzącą.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2016 o 23:00
@K4mil czy mógłbyś wyjaśnić laikowi, w którym miejscu została złamana konstytucja? Tak prosto, bez prawniczego żargonu. Konstytucję czytałem, lecz dawno temu i nie była to lektura zapadająca w pamięć.
@nieodpowiedni - w paru miejscach. Art. 194 - sędziów wybiera Sejm. Konstytucja nie przewiduje żadnej istotnej prawnie kompetencji dla Prezydenta. Kwestia ślubowania została dodana w ustawie żeby podkreślić prestiż stanowiska sędziego. Tym samym Prezydent nie miał kompetencji odmówić przyjęcia ślubowania - inaczej, był do tej czynności zobowiązany na mocy ustawy, a także Konstytucji, która wymaga, zgodnie z Art. 7 aby działania organów władzy publicznej były zgodne z prawem. Art. 190 ust. 1 - orzeczenia TK są ostateczne i powszechnie obowiązujące. Znaczy to mniej więcej tyle, że nie istnieje żadna podstawa prawna, która pozwala kwestionować orzeczenia Trybunału. Tym samym rząd nie posiada żadnej podstawy prawnej do odmowy publikacji wyroku trybunału, co jest czynnością wyłącznie techniczną, a obowiązek jej wykonania wynika z ust. 2 tego samego artykułu, ustawy i jak wyżej - generalnej reguły wyrażonej w art. 7. Tak często powoływany art. 197 mówiący o tym, że organizację TK oraz jego tryb pracy określa ustawa jest przepisem, który uściśla to jak uregulować techniczne i organizacyjne kwestie działalności TK, czego rzecz jasna nie można było zrobić w Konstytucji zważając na generalny i zwięzły charakter tego aktu. Ponadto Art. 195 ust. 1 stanowi, że sędziowie TK w sprawowaniu swojego urzędu podlegają tylko Konstytucji (sędziowie sądów powszechnych podlegają także ustawom - Art. 178 ust. 1), co rozstrzyga ewentualne wątpliwości co do znaczenia art. 197. Inne podejście sugerowałoby zresztą refleksję, że oba wskazane artykuły (art. 195 ust. 1 i art. 190 ust. 1) nie mają większego znaczenia, skoro to większość parlamentarna może dyktować TK jak ma orzekać i kiedy jego orzeczenia są wiążące, co już w ogóle przeczyłoby samej idei sądu konstytucyjnego jako umocowanego do kontroli zgodności z Konstytucją uchwalanych przez parlament aktów prawnych. Jako przykład ewidentnej sprzeczności z Konstytucją uregulowań forsowanych przez PiS ustaw o TK można wskazać art. 190 ust. 5, który określa większość głosów jaką zapadają orzeczenia Trybunału. Jest to zwykła większość głosów, co na gruncie wykładni prawa i samej Konstytucji (gdzie funkcjonuje jeszcze większość bezwzględna i kwalifikowana) oznacza sytuację w której jest więcej głosów za niż przeciw. Natomiast w ustawach firmowanych przez PiS ustala się inną wymaganą większość co jest jawnie sprzeczne z wskazanym przepisem, a celem takiego działania jest doprowadzenie do sytuacji w której, gdy w TK nie znajdzie się odpowiednia liczba sędziów do wsparcia danego rozstrzygnięcia (w rozumieniu TK jakie przedstawia PiS chodzi o "ich" upolitycznionych sędziów), TK nie orzeka o zgodności lub niezgodności danego aktu z prawem, a umarza sprawę! Co mniej więcej oznacza, że dany akt prawny, mimo, tego, że istnieje szansa na jego niezgodność z ustawą zasadniczą pozostanie w obrocie prawnym. Nie trzeba wspominać, że tak radykalnego rozwiązania Konstytucja nie przewiduje - jak wskazałem wyżej, przewiduje rozwiązanie zupełnie odmienne, z jasnych powodów - tj. szacunku dla stabilności obrotu prawnego, czyli eliminacji możliwości pozostawiania w nim aktów prawnych co do których nie można mieć pewności o ich zgodności z Konstytucją. Powodować to może szereg dodatkowych problemów na których opisywanie nie ma tutaj miejsca. Jeszcze jednym niesamowicie absurdalnym rozwiązaniem jest ustalanie w jakiej kolejności TK ma rozpatrywać sprawy. Tym sposobem (a także zignorowaniem konstytucyjnego idei vacatio legis - okresu jaki należy dać obywatelom lub też instytucjom na przygotowanie się do stosowania nowego prawa) PiS chciał doprowadzić do sytuacji w której ustawa o TK jego autorstwa zostanie poddana kontroli najwcześniej za 2/3 lata (na tyle szacowano czas niezbędny do rozpatrzenia wszystkich spraw zgodnie z kolejności ich wpływu). Odmowa przyznania TK możliwości kontroli tej ustawy była absurdalna z dwóch powodów - po pierwsze oznaczałoby to, że TK orzeka na podstawie ustawy, co do której zgodności z Konstytucją nie m
@K4amil - Chodzi o ten materiał: kompetencje-trybunalu-tvn24-tak-jest-zbigniew-ziobro,601291. Wrzuć w google i powinno wyskoczyć, jako pierwsza pozycja.
@Akwamaryn - słuchanie Zbyszka, gdy ma się jakieś pojęcie dotyczące naszego systemu prawa, najzwyczajniej w świecie boli. Jeżeli jesteś zainteresowany oceną tej sytuacji na gruncie prawnym to polecam opinie profesorów z olbrzymim dorobkiem naukowym, a nie faceta, który ledwo skończył prawo, ledwo skończył aplikację prokuratorską, a prokuratorem został tylko dlatego, że został ministrem. I ten cały śmieszny wywód o znaczeniu spójnika "oraz", w kontekście metod wykładni, niejednego wyroku SN czy TK i co najważniejsze - niechlujności polskiego ustawodawcy. Na coś takiego może powołać się jedynie kompletny laik.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 lipca 2016 o 11:41
@K4amil - Czyli uważasz, że nie dopełnienie formalności prawnych nic nie znaczy? Przecież każdy z nas wie, co się stanie, kiedy zabraknie podpisu/dokumentu/wpisu/zapisu itp.. Tu nie chodzi o słuchanie "Zbyszka", tu chodzi o tekst ustawy który, podobno, nie był przestrzegany. "Zbyszek" jest tutaj tłem, a nie przedmiotem sprawy. Dlaczego więc odnosisz się do osoby, a nie zaprezentowanego problemu prawnego?
Tak samo jak z polskojęzycznych mediów dowiadujemy się że na Ukrainie jest wojna gdy tymczasem można w tym kraju miło i bezpiecznie spędzić wakacje. Polecam plaże nad Morzem Czarnym. I taka mała ciekawostka: z Lublina do Odessy jest 1000 km. Z Lublina do Lwowa jest 150 km. Bilet z Lublina do Lwowa kosztuje 30 zł, a ze Lwowa do Odessy 35 zł;-)
ciekawe tylko czy to autentyk czy ktos sobie tylko historyjkę wymyślił...
Echo podpowiada.... Applebaum... Applebaum... i jej mężuś! Pierwsza para kapusiów.
kapusiami byliby, gdyby mówili prawdę. A tak to tylko kłamcy/manipulatorzy.
No oświeć mnie proszę szanowny autorze którzy politycy i dziennikarze stawiają nasz kraj w niekorzystnym świetle podczas gdy to kraina mlekiem i miodem płynąca?? Dlaczego mam siedzieć cicho jeśli coś się mi nie podoba?
Amerykanie, no dobra mogli wierzyć w takie bajury ale Niemcy? Fajnie, że mają pojęcie o tym co się dzieje dookoła
@Caro112 Niestety pod kątem nauki o sąsiadach i nie tylko. My jakoś więcej mamy lekcji w szkołach. Dzięki temu wiemy, że np. misie polarne można znaleźć bliżej bieguna, a nie u nas.
a to akurat kiedyś słyszałam, że podobno wielu niemców nie wie gdzie leży Polska i ogólnie myślą że u nas totalny ciemnogród, żyjemy w czasach średniowiecza. Cóż, to prawda my w szkołach uczymy się o naszych sąsiadach, ba o wszystkich krajach świata, a przynajmniej regionach
Widocznie wzięli na poważnie te dramatyczne rozpaczania o Polsce w ruinie. A tutaj nagle się okazało, że jednak nie. A kryzysu konstytucyjnego na razie na oko nie widać - ciekawe, czy autor demota wie, że w Warszawie nadal możliwe jest rozkradanie społecznego majątku i przejmowanie parków, szpitali itp. przez cwaniaczków, z którymi PODOBNI walczy PIS. A jest możliwe, ponieważ mimo, że TK przyznał rację ustawie ograniczającej ten proceder, to niejaki Duda nie podpisze tego dokumentu :)
No bo przecież dla niego TK nie istnieje :) No więc - taka jest w PL piękna demokracja, nagle okazało się, że nie jest w ruinie, ale wkrótce do parku nie pójdziesz, bo nie będzie twój. No bo przecież TK to taka zbyteczna instytucja.
Poziom polskiego społeczeństwa jest żenujący. Dla was Społeczeństwo Obywatelskie to piwo i grill.
ale glupi tekst. na pokaz to i gowno w papierek mozna zawinac i kazdy bedzie myslal ze to praliny. sdm jest sponsorowany przez wiele diecezji swiata i nie moga sobie pozwolic na klape. a podszywanie pod to wspanialosci politykow i niejawnosci mediow to tylko kolejne manewry polityczne.
racja potwierdzam
Na ulicach Chin też jest fajnie, kolorowo i mają świetne jedzenie! Nie zmienia to faktu że w Chinach rządzą komuniści!
Byłem w Chinach na delegacji i tamtejszy kontrahent ostrzegał mnie przed samotnym chodzeniem po ulicach. Można stracić nerki, wątrobę, oczy, albo i serce.
Pamiętacie, jak BBC ostrzegał, że z Polski można wrócić w trumnie. I co? To z Francji i innych europejskich krajów ludzie wracają w trumnach. W moim miasteczku jest młodzież z całej Ameryki Południowej. Fantastyczni ludzie i bardzo mile zaskoczeni naszym krajem i naszą gościnnością - mam w domu cztery osoby z Argentyny. Pełno ich na ulicach i w sklepach, o każdej porze dnia i nocy - wesoło jest.
No cóż, wystarczy pokazać w Niemczech KOD-ziarzy i powiedzieć że Polacy wyszli na ulicę, bo w kraju dyktatura. A kto nigdy nie był w Polsce, w to uwierzy. Tak samo tłum dzikusów, którzy zabili Kaddafiego. To byli tacy kodziarze libijscy, a nie przedstawiciele całego narodu. Przypadków można mnożyć... tzw. "arabska wiosna", itp. Propaganda i dezinformacja we współczesnych mediach masowych mają się lepiej niż w III Rzeszy.
@kenzol blysnales wiedza historyczna wyssana z palca, i jeszcze bredzisz cos o propagandzie. To sie nazywa hipokryzja.
Miłe zaskoczenie ! :)
Ake i tak PiS rządzi do dupy. I nic go nie usprawiedliwia
Autor demota jest ograniczony umyslowo? Miliony turystow w naszym kraju i to obcokrajowcy, jakos mlodzi z SMD duzo nie zmienia, bo jak ktos bedzie mial zla opinie o jakims kraju, to nawet opowiesci innych nie zmienia jego zdania.
Ale bzdety, zeby nie powiedziec "propaganda". Ludzie, nauczcie sie wreszcie mowic z sensem i uzywac wyrazow, ktorych znaczenia rozumiecie. Przykladowo - dyktatura... co ma dyktatura do braku jedzenia ? Chyba to samo, co demokracja do mozliwosci swobodnego wypowiadania sie, czyli ... piernik do wiatraka. NIE MYLCIE POJEC, bo jak na tym budujecie potem historie, to jest ona tak niewiarygodna, ze az glupia i smieszna, ze ktos w ogole myli pojecia na tak kuriozalnym poziomie.
Bo to była prawda póki, PO rządziło mieliśmy dyktaturę, na świecie nie mają TVN i GW, wiedzieli co oni z nami robią, raptem pół roku wolności, więc jeszcze się nie przekonali, że w Polsce się zmieniło.
Żałosny mem, może dyktatury nie ma, ale jest to marzeniem Jarka, które chce osiągnąć przez ogromne niepokoje społeczne. Te pojawią się wtedy, gdy Polska stanie na krawędzi bankructwa tak jak Grecja. Dzięki wspaniałym socjalnym programom PIS będzie okradać coraz bardziej ludzi, którzy mają więcej, żeby było na "pinset+"i inne dziadostwa. Zadłużenie kraju będzie rosło, bezrobocie również, dzięki czemu wspaniałomyślne państwo będzie mogło pomagać. Prosta zasada socjalistów, stworzyć jak najwięcej problemów, które kochane państwo pomoże rozwiązać...
Tu akurat się nie dziwię. Niemcy zawsze oczekują tylko dyktatury bo tylko w taki sposób są spełnieni politycznie ;P