Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1308 1370
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~Mokebe
+41 / 91

@Hazik bo rodzice weganie to idioci i głodzą swoje dzieci dając im tylko jakąś trawę, mimo to że te dzieci chcą jeść normalne rzeczy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olo555
+8 / 24

Zawsze byłem liberalny. Dzieci nie są własnością państwa i to nie ustawa ma decydować o ich wychowaniu. Ustawa ma jedynie zapobiegać nadużywaniu władzy rodzicielskiej. A taką ustawą jest było i powinno być KODEKS KARNY. To w zupełności wystarczy. Nawet kodeks rodzinny jest w mojej ocenie zbędny. Jeżeli ktoś chce zmusić dziecko do chodzenia do kościoła, niejedzenia mięsa, czy czego tam, to prosze bardzo. Ale jeżeli to wywoła skutki prawne, w postaci np.: śmierci, ciężkiego uszczerbku na zdrowiu dziecka to już rodzic wykazuje kiepskie predyspozycje do "bycia" rodzicem. /// Z drugiej strony są powody odbierania dzieci które są śmieszne jak ubóstwo (zwłaszcza że to państwo socjalne załatwia problem ubóstwa, to tak jakby państwo ośmieszyło samo siebie), kilka klapsów, krzyki na dziecko, brak kieszonkowego/wyjazdu na wakacje itd. ...... .... podsumowując jeżeli rodzic daje dziecku samo "siano" (zieleninę) to nie jest to powód odebrania, nawet jeżeli dziecko z własnej woli nie chce jeść (choć rodzic powinien to przewidzieć); Ale zagłodzenie to umyślne wykonanie znamion czynu skutkowego zabronionego z art. 148 par. 1 poprzez zaniechanie [zabójstwo poprzez zaniechanie]. Niemniej jednak jeżeli ktoś głodzi jedno dziecko a drugie nie, to nie powód by odbierać mu oba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nisha
+16 / 16

@~Mokebe Mówimy o idiotach zapatrzonych w jakieś trend na "zdrową żywność". Wegetarianie i weganie to zdrowi ludzie ale trafiają się wariaci jak wszędzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kedzior50
0 / 26

Ważne, że jest "pińcet plus" a prezydent w niedzielę do kościoła chodzi. Nie do wiary jak pozwolili kupić swoją godność i umiejętność myślenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wiesiors4
+13 / 15

@xxwielebnyxx śmieszne jest to jak ci którzy ostrzegają przed jedną sektą nie bali się drugiej i vice versa. Hipokryci, wszędzie hipokryci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar xxwielebnyxx
-4 / 14

@wiesiors4 -śmieszne są Polaczki którzy rządy PO porównują do debilizmów PiS-u i twierdzą że to "dobra zmiana". gdy pis pluje im w twarz ci mówią że deszcz pada ,nawet PO nie obsadzało swoimi stanowisk państwowych jak pis ,,jak PO zrobiło skok na TK to inteligentny, teraz pis robi burdel z TK i Polaczki biją im brawo a wszystko dla prywaty prezesa i zemsty bo PO coś tam- to jest dopiero śmieszne ubaw po pachy gdy Bieńkowska mówiła że idiota pracuje za 7 tys zł a potem pis mówi to sami i już histerii nie ma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2016 o 14:37

S konto usunięte
0 / 0

@xxwielebnyxx ty to jesteś trochę taki Ryszard Petru Demotywatorów... Trzeba było jeszcze napisać że ten demot ma na celu odwrócenie uwagi od afery z TK :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+1 / 1

lasek0110.. przecież to oczywiste.. od 27 lat mamy te same osoby w sejmie.. nazwy partii się zmieniają.. niektóre partie "umarły" jak UD,UW, AWS, PC, ZChN, KLD.. ale ci ludzie, którzy kiedyś w tych partiach byli są obecni nadal w polityce.. w zmienionych nazwach.. ale ogólnie na ekranie telewizora podczas obrad sejmu 90% to te same ryje co 27 lat temu.. co 20 lat temu.. zmieniają jednostki przynależność partyjną..wymieniają się przy głównym korycie (partia rządząca).. ale ciągle są... i się jeszcze cieszą że idioci (wyborcy) się podzielili i się wyzywają wzajemnie.. na różnych forach i w życiu realnym. Najgorsze dla tych ludzi byłoby to, jakby społeczeństwo się zjednoczyło... jak to miało miejsce swego czasu :) Bo to byłby już koniec Kaczyńskiego i całej jego kliki jak i kliki opozycyjnej obecnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar grimes
0 / 2

@xxwielebnyxx Czy ty nie masz nic lepszego do roboty jak dzień w dzień produkować swoje wysrywy, jak jakiś upośledzony? Pis jest do dupy. Tak samo do dupy jest PO, PSL.. Normalny człowiek jak nie ma nic do roboty to bierze książkę, albo idzie na rower, a skoro dla ciebie najlepszą rozrywką jest takie gówno to już dawno powinieneś się zabić. http://sjp.pl/monomania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H haba1255
-3 / 15

Póki co nic nie słychać o weganionych dzieciach więc nie widze potrzeby

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Arogh
+15 / 21

@binka02 Mleko matki widać, było zbyt mało wegańskie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IAMAIT
+1 / 5

@binka02 - jakbys wiecej "kojarzyl" to wiedzialbys ze to dziecko bylo karmione TYLKO I WYLACZNIE mlekiem matki - to NIE byla weganska dieta tylko jakies znecanie sie nad dzieckiem - dodam tylko, ze dziecko po 4tym miesuicu zycia powinno dostawac inne pokarmy (niekoniecznie mieso) razem z mlekiem matki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nisha
+6 / 6

@Andriej69 Gdzieś już słyszałam o zabijaniu podludzi...
Ze wszystkiego co potrafi człowiek właśnie sposób odżywiania twoim zdaniem powinien skazywać go na śmierć? Jeśli nie chcą jeść czego bo sumienie/religia/przekonania im nie pozwalają ich wybór, dopóki nie szkodzi to innym co się przejmować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+3 / 7

@binka02 I był już przypadek śmierci dzieciaka z braku witaminy B12, bo durna matka przeczytała, że w mleku kobiecym ta witamina jest, ale nie przeczytała, ze tylko jeśli jest w organizmie matki. Durna baba jako niesuplementujaca się weganka po prostu zabiła dzieciaka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rikross
+4 / 18

W Polsce jemy, to na co nas stać, nie mamy takich problemów. Wprowadziłbym tu ustawę, że dzieci do 16 roku, muszą dostać przynajmniej jeden ciepły posiłek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agronomista
+6 / 12

@rikross powtarzasz propagandę porażki, a nie żadną prawdę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
+5 / 7

@rikross Też chciałbym żeby mi zapewniono przynajmniej jeden ciepły posiłek dziennie. Mam 31 lat a zdaża się że nie mam czasu dobrze zjeść w ciągu dnia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafalinformatyk
-4 / 16

@PM11 Żrej co chcesz, ja chce czyste jedzenie. Zresztą temat oklepany i wiadomo jaka jest prawda...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Redo2
+7 / 11

@rafalinformatyk Czyste jedzenie? A ja chce jednorożca. Mamy takie same szanse na dostanie tego co chcemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Oczekujacy_Zbawienia
-3 / 5

@lasek0110 Żyjemy na jednej planecie, mieszanie w genach ma wpływ na każdego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
+1 / 7

@PM11 mylisz krzyzowanie roznych odmian roslin znane od tysiecy lat z modyfikowaniem genetycznym znanym od kilkudziesieciu lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
-2 / 2

@PM11 Ustawa o GMO:
Organizm modyfikowany genetycznie to organizm inny niż organizm człowieka, w którym materiał genetyczny został zmieniony w sposób nie zachodzący w warunkach naturalnych wskutek krzyżowania lub naturalnej rekombinacji, w szczególności przy zastosowaniu:

- technik rekombinacji DNA z użyciem wektorów, w tym tworzenia materiału genetycznego poprzez włączenie do wirusa, plazmidu lub każdego innego wektora cząsteczek DNA wytworzonych poza organizmem i włączenie ich do organizmu biorcy, w którym w warunkach naturalnych nie występują, ale w którym są zdolne do ciągłego powielania,

- technik stosujących bezpośrednie włączenie materiału dziedzicznego przygotowanego poza organizmem, a w szczególności: mikroiniekcji, makroiniekcji i mikrokapsułkowania,

- metod niewystępujących w przyrodzie dla połączenia materiału genetycznego co najmniej dwóch różnych komórek, gdzie w wyniku zastosowanej procedury powstaje nowa komórka zdolna do przekazywania swego materiału genetycznego odmiennego od materiału wyjściowego komórkom potomnym.

Jedno to krzyzowanie a drugie modyfikacja genetyczna. Mylisz dwie rzeczy i wrzucasz do jednego wora.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2016 o 20:44

N NemoTheEight
+3 / 3

@PM11 Poprawka. Każda kukurydza jest bardzo poważnie zmodyfikowana genetycznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@NemoTheEight Nie kazda. Np ekologiczna nie moze byc modyfikowana genetycznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+2 / 2

@kiepura A ty wiesz jak wyglądała kukurydza przed tym jak człowiek ja zmodyfikował jeszcze za czasów Inków i Majów? Jakos tak chyba (nie wiem akurat ten artykuł muszę jeszcze doczytać, a nie mam czasu teraz): http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/corn/ Ekologiczna kukurydza nie moze być GMO. Ale nie każda modyfikacja genetyczna to GMO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
+2 / 2

@NemoTheEight No popatrz ja myslalem ze modyfikacja genetyczna to GMO, pewnie zmylila mnie pelna nazwa GMO - Organizm zmodyfikowany genetycznie. Oswiec mnie i jakiez to modyfikacje genetyczne nie sa GMO. Klasyczny blad. Krzyzowanie roznych odmian tego samego gatunku np kukurydzy to nie jest modyfikacja genetyczna tylko krzyzowanie roslin i nie ma nic wspolnego z modyfikacja genetyczna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2016 o 22:23

N NemoTheEight
+2 / 2

@kiepura Generalnie masz rację. Definicja jest taka jak mówisz. Niezbyt precyzyjnie się wyraziłem, a w dodatku komentowałem jeden z wcześniejszych komentarzy nie patrząc na kolejny. Chodziło mi o to, że kukurydza tez została bardzo mocno zmodyfikowana przez człowieka. Wiele zbóż, pod względem genetycznym, to takie mutanty, ze szczena opada. to naturalnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2016 o 22:45

K kiepura
+2 / 2

@NemoTheEight Ale krzyzowanie wystepuje takze w naturze to normalny proces zmiennosci genetycznej. To ze czlowiek uzywa tego procesu do wyostrzania pewnych konkretnych cech roslin hodowlanych nie oznacza ze takie organizmy sa mutantami. Krzyzowanie w naturze dziala losowo na ujawnianie sie cech roslin, dzialalnosc czlowieka ma okreslony cel wyostrzenia pewnych cech np wiekszych owocow, wiekszej odpornosci na jakies szkodniki, lub wiekszej zawartosci jakis skl odzywczych. Takie rosliny sa tylko innymi odmianami a nie zadnymi mutantami. Choc tak naprawde kazdy organizm zywy to mutant, bo mutacja to normalny etap ewolucji , adaptacji i zmiennosci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2016 o 23:02

W wiesiors4
+4 / 26

I bardzo dobrze! Dlaczego rodzice mieliby na siłę narzucać dietę dzieciom?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daro97
-1 / 13

@wiesiors4 Bo to są ich dzieci? Nie państwa, nie społeczeństwa, tylko rodziców i tylko i wyłącznie oni powinni decydować co jedzą, czego się uczą i co robią. Tobie, jak i mnie ch*j do tego. Metoda rodziców okaże się zła, natura ją wyeliminuje, tak jak robiła to miliardy lat. Po co zmieniać coś, co świetnie działa?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
+2 / 6

@wiesiors4 idąc tym tokiem myślenia to jakim prawem rodzice narzucają dziecią religie?! Albo z kim mają się bawić?! Jakim prawem mogą zakazać bawić się z tym palącym 11-latkiem spod czwórki?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
+10 / 14

@wiesiors4 A rodzice jedzący mięso nie narzucają diety swoim dzieciom?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+3 / 5

@daro97 Równie dobrze możemy wypuścić na wolność Fritzla. Jego dzieci. Poza tym, odstawiając żarty na bok, WHO opublikowało badania, wedle których nie zaleca się diety wegańskiej u dzieci. Wegetariańską, jeśli dziecko jest zdrowe i dieta jest odpowiednio prowadzona już można. Wegańską? Absolutnie nie. Więc podstawa jest taka sama jak do zakazu trzymania dzieci na łańcuchu w piwnicy, albo celowego głodzenia ich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Vascerf
0 / 10

A mamy w Polsce problem z dziećmi "krzywdzonymi" weganizmem? Wydaje mi się, że nie - mamy za to dużo zwyczajnych problemów typu dzieci w beczce albo zabijane i ukrywane latami w jakichś stodołach. Zajmijmy się tym zamiast szukać kolejnego sztucznego wroga.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+1 / 13

Nie. Ale ilość osób, które stosują się do diety wegańskiej rośnie. Tylko czekać, aż będą mieć dzieci i zaczną ich głodzić trawą. Zresztą, są ludzie zmuszający dzieci w wieku przedszkolnym do wegetarianizmu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
+6 / 6

BlackWolf120 Wegetarianizm i weganizm to jednak coś drastycznie innego. A poza tym "zmuszanie" do wegetarianizmu... z reguły rodzice są sami na takiej diecie i nie gotują osobno dla dzieci. Poza tym jestem dość sceptyczna - kiedyś mama zgłaszała np. wychowawczyniom na kolonie że nie jem mięsa, bym zjadła cokolwiek (jak wyczułam choćby zapach lub smak, to nie tknęłam już posiłku). Czy za to, że odrzucałam (do tego stopnia że byłam w stanie zwymiotować w talerz jak próbowano mnie zmusić) powinni być karani?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
0 / 2

Nie mamy też dużego problemu z handlem krokodylem (taki narkotyk podłego sortu). A jest zakazany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
+2 / 4

@BlackWolf120 klania sie fizjologia zywienie. Dzieci odzywiani od dziecka na diecie weganskiej lub wegetarianskiej traktuja to jako normalny i smaczny styl odzywiania, nie musza byc do niczego zmuszani. Niejednokrotnie nie potrafia zmusisc sie do jedzenia nabialow, miesa, itp., bo do tego zostali przyzwyczajeni, Tak jak dziecko za mlodu nie jedzace slodyczy nie bedzie ich jadlo takze jako starsze, bo nie zostalo do nich przyzwyczajone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+3 / 5

@Cascabel Okej. Ale zmuszanie dziecka do tego, żeby nie jadło mięsa i produktów odzwierzęcych poprzez niepodawanie ich jest głodzeniem. Takim dzieciom brakuje większości składników budulcowych i są skrajnie niedożywione. A karmienie dziecka zieleniną tylko dlatego, że dorośli ludzie, którzy nie rosną, nie potrzebują tak wiele wapnia, żelaza czy witaminy D, są weganami i nie chce im się ugotować czegoś zdrowego jest argumentem o kant dupy. @kiepura Jedzenie trawy nie jest normalnym ani zdrowym stylem żywienia dla dziecka. Dziecko rośnie, potrzebuje nabiału. Niemowlaki piją mleko matki, nie mleko sojowe. I tak jak już wspomniałam, to narzucanie dziecku własnego widzimisie. To, że dorosły, zdrowy człowiek nie potrzebuje tak naprawdę żadnej specjalnej diety i może być weganinem/wegetarianinem nie oznacza, że dziecko może nim zostać. W mięsie, rybach i produktach odzwierzęcych jest mnóstwo składników potrzebnych do prawidłowego rozwoju. I to jest zmuszanie, kiedy od małego nie podaje się dziecku mięsa. Bo nie może zaprotestować w żaden logiczny sposób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 2

@BlackWolf120 Masz marna wiedze zywieniowa. Dieta weganska to nie tylko zielenina. Dorosly potrzebuje wiecej skladnikow odzywczych niz dziecko w tym takze wapnia, wit D, zelaza i kwasow tluszczowych. Nie ma skladnikow odzywczych nam niezbednych wystepujacych tylko w produktach zwierzecych. Co takiego jest w nabiale, czego nie ma w roslinach? Gdzie ci weganie poja niemowlaki mlekiem sojowym. P.S mleko modyfikowane na bazie mleka sojowego jest normalnym produktem dla niemowlat zalecanym przy alergiach na bialko mleka krowiego w sytuacjach gdy nie moze byc karmione mlekiem z piersi, wiedziales o tym? Dieta weganska mozna pokryc wszystkie potrzeby zywieniowe dziecka jesli sie dobrze ja skomponuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cascabel
0 / 0

@BlackWolf123 Dlatego odniosłam się do "zmuszania dzieci w wieku przedszkolnym do wegetarianizmu", zwracając uwagę,że mówisz o różnych rzeczach - brak mięsa w diecie nie czyni dziecku krzywdy, czyni ją wykluczenie wszystkich produktów odzwierzęcych. Dziecko też potrafi je samo sobie wykluczać z diety. Z kolei nie podawanie mięsa? Cóż, niektórym może wydawać się obrzydliwe, innym (jak mi kapusta...) po prostu śmierdzieć w trakcie przygotowania - na tyle by wywoływać mdłości. Więc w jaki sposób rodzic, tak reagujący, miałby przygotować? W trakcie zwymiotować do garnka?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+4 / 4

I też była Przymusowa dieta wegańska. Prawo dopuszczało żywienie więźniów w koncentrakach samą zupą z buraków pastewnych.. Nikt nikomu nie narzucał, zę tam posiłek tego, czy tamtego musi być pełny :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agronomista
+9 / 19

Podobno były nawet takie przypadki, że matki nie karmiły dzieci władny mlekiem, bo według ich teorii nie spełnia on wymogów diety wegańskiej, i od pierwszych dni karmiły jej jakimś sojowym wynalazkiem. Widać, że to nie sam weganizm jest problemem, zwykła ludzka głupota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
+4 / 8

@agronomista Racja, w samym weganizmie nie ma nic złego, zła w nim jest głupota. Tak samo w inych aspektach życia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
+4 / 4

@agronomista Podobno jak się pali w dzieciństwie to się nie rośnie. tak powstają plotki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nisha
+4 / 4

@agronomista Ludzie mają tendencje do popadania z w skrajności w skrajność. Albo faszerują siebie i dzieci czipsami albo soją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Delta1985
+8 / 8

Tylko to prawo będzie się odnosić do dzieci ktore będą miały jakieś powikłania z weganizmem a nie zabronienie go w ogóle u młodzieży.....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
+1 / 1

@Delta1985 co to jest powiklanie z weganizmem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Delta1985
+1 / 3

@kiepura Np.niedożywienie czy słaby organizm dzieciaka poprzez nieodpowiednie żywienie..po prostu na szybko to napisałem a ty się przyczepiasz o byle co..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2016 o 20:15

K kiepura
+1 / 1

@Delta1985 No widzisz czasem pisanie czegos za szybko sprawia, ze nie wiadomo o co chodzi w zdaniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Delta1985
0 / 0

@kiepura Cóż tak już mam i tego nie zmienię :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar HelloItsMe
-4 / 10

Jestem za!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Redo2
+2 / 8

Zmniejszyłbym wiek tak do 12 lat, ale pomysł dobry.
Przydałaby się podobna ustawa dotycząca psów i kotów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Gatsuga
+1 / 1

Przykładowo, jeżeli dziecko nastoletnie samo z siebie chce być weganem i nie narzucają mu tego rodzice, to myślę, że to nic złego :). Oczywiście co innego, jeżeli nie ma wyboru, a w domu tylko warzywka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Morela01
+4 / 4

Kwestia tego co rozumie się przez "narzucanie". Według naszego języka oznacza to robienie czegoś nie pytając o zdanie drugiej osoby. Już widzę jak władze przesłuchują trzylatka, czy chce jeść jabłko woli kurczaka lub jogurt. Choć pewnie to kwestia językowa i inaczej tam to ujęto.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+3 / 5

@Morela01 nom. Poza tym słyszałem już o kocie, który z własnej woli jest weganinem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+1 / 1

@NemoTheEight A ja słyszałam o zoofilu i jego owczarku niemieckim, podobno są w związku od kilku lat. Owczarek na pewno lubi być gwałcony z własnej woli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+2 / 2

@BlackWolf120 Albo skumałeś i dąłeś ładny przykład na dodatek, albo nie skumałeś, ze mój komentarz jest kpiną. Biorąc pod uwagę, ze wszystkie moje pozostałe posty są przeciw weganizmowi to chyba to 1.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
+2 / 2

@NemoTheEight Skumałam. Dla mnie karmienie kota (który jest 100% mięsożercą) jest znęcaniem się na tym samym poziomie co gwałcenie. I to stwierdzenie "z własnej woli". Zwierzęta mogą przejść na dietę bezmięsną, ale tylko wtedy, kiedy mają alergię np. na białko zwierzęce. Wtedy trzeba iść do lekarza, on zwierzę zbada i nie tylko zleci mu odpowiednią karmę ale poda też zamienniki i przepisze suplementy. Robienie z mięsożercy weganina na własną rękę, nie mając pojęcia o tym, jak działa organizm takiego zwierzęcia i czego tak naprawdę potrzebuje jest znęcaniem się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HieronimaLucinda
+3 / 19

Jest na swiecie mnostwo dzieci weganskich sa zdrowe i zyja tak samo dlugo jak inne a dluzej niz otyle wiec moze lepiej zakazac otluszczania dzieci a nie siac propagande anty wege?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
+9 / 11

@HieronimaLucinda jest? Dla mnie weganizm jest o tyle dziwny, że z jednej strony to z reguły weganie są najzagorzalszymi przeciwnikami z GMO, z drogiej sami masowo się GMO faszerują, bo dieta wegańska istnieje w zasadzie tylko w oparciu o modyfikowaną soję, bo zwykła nie zawiera wszystkich niezbędnych substancji ożywczych. A jej szkodliwość jest udowodniona. Druga sprawa jeżeli dieta wegańska jest zdrowa to czemu np. weganki w ciąży obowiązkowo muszą łykać żelazo w tabletkach? A co z łuszczami potrzebnymi dzieciom do rozwoju mózgu? Znowu tabletki. Dziwna to dieta, która by być pełnowartościową musi wspierać się farmakologicznie. Najgłupsze jest to, że dieta wegetariańska już może być w pełni zdrowa dobrze poprowadzona, i to bez żadnych dodatków.Nie kumam po prostu osób, które zamiast wegetarianizmu wybierają weganizm. To trochę tak jakbym zamiast pysznego i zdrowego gulaszu wybrał mac donalda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
-1 / 9

@Elathir
Naprawdę uważasz, że dieta wegańska opiera się na soi? Może najpierw wpisz w google "przepisy wegańskie" i się dowiedz, co mniej więcej się je.
Kobiety jedzące mięso też łykają tabletki w ciąży. Jedyne co weganie muszą przyjmować to wit b12.
Nie każdy lubi mleko i jego przetwory oraz mięso. Jest różnica między byciem weganem a byciem na diecie wegańskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
-2 / 2

@Elathir gadasz bzdury. Ani zwykla soja ani modyfikowana ani zadna roslina na swiecie nie zawiera wszystkich substancji odzywczych w odpowiednich ilosciach.Dieta wganska to nie tylko soja. Gdzie masz napisane ze weganki obowiazkowo w ciazy musza lykac zelazo? Jakimi znow tluszczami w tabletkach? Wszystkie potrzebne tluszcze znajdziej i w produktach zwierzecych i roslinnych. Weganizm diametralnie rozni sie od wegetarianizmu moze dlatego sa ludzie wybierajacy weganizm. Wegetarianizm zawiera produkty zwierzece a weganizm nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
0 / 2

@HieronimaLucinda Jesteś kłamcą i mogę to powiedzieć w pełni otwarcie. WHO opublikowało badania, są w pełni jawne, które mówią, że wegetarianizm u dzieci jest spoko, ale weganizm nie. Jest zresztą sporo prac o tym. Oczywiście możesz się ze mną kłócić, ale skończy się to na tym, że zasypię cię pracami naukowymi abstraktami, wytycznymi WHO, wytycznymi IŻŻ i nie wiadomo kogo, na końcu dając artykuł o dziewczynce zmarłej z braku witaminy B12, bo ludzie tutaj lubią takie rzeczy, a ty tego nawet nie przeczytasz i palniesz mi jakiś tam artykulik moze. Więc po prostu odpuść, daj mi plusa i przyznaj się do błędu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 2

@NemoTheEight WHO takze zaleca wit C w ilosci 40 mg/dzien dla doroslych co jest iloscia smiesznie niska. Zalecenia oficjalne nie sa komponowane w oparciu jedynie o przeslanki zdrowotne a takze oczekiwania ludzi i naciski przemyslu zywieniowego. Zalecanie diety weganskiej spowodowalo by zalamanie gospodarki, bo przemysl mleczarski i miesny to ogromna galaz gospodarki. Miej to na uwadze gdy podpierasz sie zalecieniami. A badania medyczne...no coz moge Cie zasypac badaniami pokazujacymi, ze dieta weganska wcale nie jest gorsza od mieszanej a nawet w wielu przypadkach zdrowsza. Wszelkie zalecenia jak WHO nie zalecaja diety wege dla dzieci, bo jest teoretycznie niepelnowartosciowa co jest glupim argumentem a ja Ci moge ulozyc diete weganska w pelni wartosciowa nawet dla dziecka. Kazdy odrobine oczytany weganin to potrafi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+1 / 1

@kiepura Wskaż mi badania dowodzące, że dieta wegańska jest wskazana u dzieci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
+1 / 3

@NemoTheEight Mam nawet cos lepszego: "The American Dietetic Association (2) and the American Academy of Pediatrics (6) state that a well-planned vegan diet can, in fact, support adequate nutrition in the growing child" http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2528709/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IAMAIT
0 / 0

Elathir - wow dawno takich bzdur nie czytalem! AHHAHAHAHAHA sorry, moze nie powinienem sie smiac, moze jestes jakis uposledzony?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+1 / 1

@kiepura Klap, klap, klap. Brawo. Przeczytałeś to całe, czy tylko cytowane zdanie? Nie, no spoko, doceniam, że przynajmniej się starasz i faktycznie dąłeś mi artykuł naukowy, o który prosiłem. Tylko nawet mimo, że jest on nie do końca zgodny z tym co twierdzi wielu dietetyków na czela z naszym IŻŻ (chyba, że zmienili zdanie i zaczęli dopuszczać też weganizm) to nawet to co ty podlinkowałeś zwraca uwagę na możliwe niedobory i konieczność ich uzupełniania. Dieta wegańska jest nie tylko niepotrzebna, ale bardzo trudna w prowadzeniu, zwłaszcza u dzieci. Wybacz, ale nie uważam, żeby ktoś, kto tłumaczy ludziom, że pies moze być weganinem, albo plusujący wypowiedzi typu "ludzie nie mogą mieć niedoboru białka, bo ludziom wystarczy dowolna jego ilość, a zawsze jakaś się je" (autentyk z Jutuba), czy opowiadający mi o mięsie powodującym raka mają imponującą wiedzę medyczną i dietetyczną. Jedna wegana nawet mi wprost tłumaczyła, że weganizm nie musi być suplementowany i chrzanię od rzeczy. Taki jest poziom wiedzy internautów. Jasne, jeśli ktoś jest w stanie prowadzić w sposób racjonalny i odpowiedni tą dietę, to, przy wsparciu lekarza i wykonując okresowo odpowiednie badania, może to robić. Pewnie nic złego się nie stanie. Najlepiej jak to kontroluje dietetyk. Ale podejście typu "od dzisiaj tylko roślinki, bo tak, a te roślinki to tak jak akurat się trafi takie będą" jakie widziałem u paru dorosłych wegan (w realnym świecie) zdrowe nie jest. Ani wg. ADA, ani wg. nikogo. Nawiasem obiecane artykuły są kilka postów niżej. A Hieronim nadal jest kłamcą. Nadal nie udowodnił nam "mnóstwa wegańskich dzieci"// W dodatku kłamie na temat "propagandy anty-wege", bo takiej to ja z w życiu nie widziałem. A badania, oo których mówię istnieją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
-1 / 1

@NemoTheEight A przeczytales choc dokladnie to jedno zdanie? tam jest napisane ze dobrze zaplanowana dieta weganska wspiera potrzeby rosnacego dziecka a nie ze dieta kogos kto robi to na odwal, sie nie zna albo kolesia z Jutuba. Co Ty mi tu za debilne przyklady podajesz? Wiesz ilu ludzi na diecie mieszanej nie potrafi jej dobrze zaplanowac a tym bardziej dla dziecka. powiem Ci ze wiekszosc populacji. Daruj sobie wiec przyklady marginalne , ze ktos cos tam zle powiedzial, czegos nie wiedzial, gada bzdury, bo to ma sie nijak do sentencji mojego przykladu, ktory mowi o dobrze zaplanowanej diecie weganskiej, co jest raczej oczywiste bo kazda dieta zle zaplanowana jest niebezpieczna dla dziecka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
0 / 0

@kiepura To nie są "debilne przykłady" tylko zderzenie zaleceń ADA z rzeczywistością. No zaj*bscie, że zawodowi dietetycy są w stanie zbilansować taką dietę. Tylko rodzice-weganie w wielu wypadkach nie są zawodowymi dietetykami, ani do takich nie chodzą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
-1 / 1

@NemoTheEight Nie ma tam slowa o zaplanowaniu diety przez zawodowych dietetykow tylko o dobrze zaplanowanej diecie a znaczna wiekszosc wegan cos takiego potrafi zwlaszcza dla swoich dzieci wystarczy tablica wartosci odzywczych, kalkulator, kartka i dlugopis oraz 2h czasu i juz masz dobrze zaplanowana diete weganska na tydzien. Po miesiacu nie musisz nic liczyc, bo wpadasz w rytm i wiesz co, jak i ile jesc. Wiesz ilu ludzi nie stosuje sie do zalecen nawet na diecie mieszanej, takze w przypadku diety dla dzieci? Wiesz ilu ludzi nawet nie zna tych zalecen?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 sierpnia 2016 o 21:47

avatar PantherPL
0 / 0

@Elathir Zarówno szkodliwość, jak i zbawienność diety wegańskiej/wegetariańskiej została udowodniona, i to wielokrotnie. Na zasadzie: wybierz sobie badania, które Ci pasują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
0 / 0

@kiepura Widać, że nie mamy o czym rozmawiać. Mogę cię zapewnić, że przy użyciu tablic, kartki, kalkulatora i długopisu żaden przeciętny weganin, szczególnie robiąc to 1. raz nie zaplanuje w 2 godziny jadłospisu na 2 dni. Szczególnie, że 90% znanych mi wegan i wegetarian nie ma pojęcia ani jak ułożyć jadłospis, ani jakie są zalecenia. A dieta podstawowa (za cholerę ci nie powiem co to miałoby znaczyć "dieta mieszana" Raz jesteś na diecie, dajmy na to, kleikowej, a raz na łatwostrawnej?) ma to do siebie, że u człowieka zdrowego nie wymaga takiej kontroli jak wegańska, bo z definicji nie jest dietą niedoborową.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@NemoTheEight No popatrz ja znam wegan i to majacych dzieci, ktorzy komponuja takie jadlospisy dla siebie i dzieci choc sami przyznaja, ze juz nie musza , bo maja obcykane ilosci, polaczenia produktow itp, znaja ilosci roznych skladnikow w roznych poduktach i idzie im to lekko, choc na poczatku bylo ciezej. Nawet jesli sie komus nie chce liczyc to sa na roznych forach gotowe jadlospisy z wyliczeniami skladnikow odzywczych. Ulozyc jadlospis to raczej maly problem wypisujesz produkty i ilosci oraz co to ma byc za potrawa i tyle ewentualnie wypisujesz interesujace Cie skl odzywcze i ich ilosci, chyba ostatni tepak by nie wiedzial jak ma sie do tego zabrac. Zalecenia sa w kazdych tablicach wartosci odzywczych niezbednych do skomponowania takiego jadlospisu. Wyobraz sobie, ze dieta podstawowa to kazda dieta dla kogos nie wymagajacego leczenia dietetycznego czyli dla weganina dieta podstawowa to dieta weganska, dla wegetarianina - wegentarianska a dla niskoweglowodanowca dieta niskoweglowodanowa, itd. Dieta mieszana czyli wszystkozerna sformulowanie "mixed diet" uzywa sie nawet w badaniach naukowych "Weight reduction on lactovegetarian and mixed diets. Changes in weight, nutrient intake, skinfold thicknesses and blood pressure." http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2743965 . Z definicji nie jest dieta niedoborowa, szkoda, ze definicja ma malo wspolnego z rzeczywistoscia. Od 20-50% populacji ma powazne niedobory wit D, 50% doroslych ma niedobory wit E, wit B1 niedobory u 15-30% populacji, dalej nie bede wypisywac, bo po co, wystarczy na dowod tego jak to tylko z definicji nie jest niedoborowa "dieta podstawowa - mieszana - wszystkozerna".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 sierpnia 2016 o 22:39

avatar ~FrankieKiller
+6 / 6

Tworzenie prawa dla samego tworzenia, nie ma żadnego sensu... Właściciele psów mają sprzątać po swoim psie ale tego nie robią mimo, że mandat za to ma wynosić ok 500 zeta. To samo jest w ruchu drogowym. Głównie dostajemy mandaty za prędkość a reszta to czysty przypadek. Blokowanie pasa, tworzenie zagrożenie poprzez wyprzedzanie na trzeciego, złe parkowanie... Wszyscy to znamy ale nikt za to mandatu nie dostaje... Także wprowadzanie prawa na pokaz nie ma absolutnie żadnego sensu, skoro nikt go nie egzekwuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Morog
-4 / 14

Normalność kończy się na wegetarianizmie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
+4 / 12

Lepiej frytki, chipsy, cola.
Dieta wegańska jest zdrowa jeśli ma się odpowiednią wiedzę i dba o różnorodność. Zresztą to tyczy się każdej diety.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+2 / 4

@Puolalainen Jest zdrowa, ale nie dzieci. U dzieci dopuszczalna jest tylko dieta wegetariańska. I skoro tego nie wiesz to twoja wiedza zamyka się na nieprzeczytaniu krótkiej notki po polsku. Albo jej niezrozumieniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HieronimaLucinda
0 / 2

A ty Nemo chyba miales piatke z bioli na biol-chemie w liceum. Faktycznie tego nas uczyli ze tylko odzwierzece maja pelen wypas aminokwasow. Pewnie tak jest. Ale to sie nie przeklada na to zeby weganie umierali z braku niezbednych aminokwasow. A dzieci o dziwo rosną i bez sera.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IAMAIT
-1 / 1

@NemoTheEight - pokaz mi JEDNO badanie naukowe pokazujace ze dzieci nie moga sie dobrze rozwijac na diecie weganskiej, ALBO PRZEPROS ZA KLAMANIE NA TEN TEMAT!!!!! - Dodam tylko, ze ponad miliard ludzi na swiecie je po wegansku (w biednych krajach, bo nie stac i poprostu na mieso) WIEC JAKIM CUDEM ICH DZIECI SIE DOBRZE ROZWIJAJA???? lub jakim cudem tacy ludzie zadziej umieraja na zawal serca? (china study)????????

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+1 / 1

@IMAIT "Zadziej", capsowanie i nadmiar znaków interpunkcyjnych. I wszystko jasne. http://ajcn.nutrition.org/content/48/3/822.short http://pediatrics.aappublications.org/content/84/3/475?variant=long&sso=1&sso_redirect_count=2&nfstatus=401&nftoken=00000000-0000-0000-0000-000000000000&nfstatusdescription=ERROR%3A%20No%20local%20token&nfstatus=401&nftoken=00000000-0000-0000-0000-000000000000&nfstatusdescription=ERROR%3a+No+local+token http://ajcn.nutrition.org/content/59/5/1176S.short http://europepmc.org/abstract/med/7288184 http://ajcn.nutrition.org/content/48/3/811.short http://fnb.sagepub.com/content/29/2_suppl1/S126.short Abstrakty, szybko się czyta. Mam jeszcze ze 2-3 pełne artykuły naukowe, ale nie chce m isię ich teraz szukać. Zresztą raz dałem weganinowi. Uczepił się zdania, ze wegetarianizm jest spoko i ominął kolejne, ze weganizm nie jest rekomendowany. Tak samo jak znalazłem pracę, gdzie autorka podkreśla większe spożycie żelaza przez dzieci na diecie wegetariańskiej. A zaraz później małą czcionką dodaje resztę stanowiska IŻŻ.o mniejszej jego przyswajalności :) Jak widzisz nie muszę cię za nic przepraszać. Badania są jasne, stanowisko IŻŻu, który zezwala na diety wegetariańskie u dzieci, ale odradza wegańską też. Tak samo jak stanowisko wielu dietetyków. Zawał serca to tylko jedna przyczyna zgonu. Słyszałeś o dziecku wszystkożernym zmarłym na awitaminozę dotyczącą witaminy B12? Bo ja o wegańskim słyszałem http://www.thehealthyhomeeconomist.com/baby-breastfed-by-vegan-mother-dies/ A teraz poczytaj sobie to co podlinkowałem, poszukaj sam i jak chcesz to się do tego odnieś. Stosując się do zasad prowadzenia dyskusji na poziomie, a nie uprawiając tu jarmarczną pyskówkę, której główną treścią jest walenie wielkich liter i głupich hasełek pod moim adresem. Krzyczenie po mnie naprawdę nie jest dobrym pomysłem. Głównie dlatego, ze w pewnym momencie kończysz jak ty teraz. Zasypany argumentami naukowymi kontrującymi twoje bezładne ciepanie się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 sierpnia 2016 o 9:50

A Anonim4000
+2 / 4

Jeśli ksiądz proboszcz każe to nasza władza wprowadzi to bez mrugnięcia okiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~he_he
+1 / 3

phi przecież każdemu dziecku najlepiej smakuje kuchnia mamy.... co w tym kontekście znaczy "narzucenie" weganizmu? ustawodawca liczy, że schabowy podany z obrzydzeniem na stół, zostanie zjedzony przez dzieci?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tobgan
+1 / 1

"Ustrój socjalistyczny dzielnie zwalcza problemy nieznane w żadnym innym ustroju"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
0 / 4

Tak naprawdę, to dobrze zbilansowana dieta wegańska nie szkodzi w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu i bez problemu rekompensuje normalną dietę "mięsną". Problem w tym że znajdą się tacy "rodzice", którym nie chce się ruszyć du..ę i przyrządzić pożywny posiłek dziecku, a ograniczają się tylko do wyciśnięcia soku z marchewki albo podaniu jakiegoś gów..na z torebki na szybko. W takich przypadkach każdy organizm ucierpi na zdrowiu. Za doprowadzenie dziecka do uszczerbku na zdrowiu powinno się odpowiadać, a nie zabraniać diety wegańskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2016 o 19:56

N NemoTheEight
+2 / 2

@kenzol Problem w tym,z ę dieta wegańska, jak każda niedoborowa, jest bardziej wrażliwa na niechlujstwo. Chć owszem, jak z lenistwa będziesz karmić dziecko hamburgerami i zupkami z kubka przez dłuższy czas to tez mu zaszkodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
+1 / 1

@kenzol B12 trzeba przyjmować

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dzondix
0 / 0

myślę że u nas nie jest to na tyle popularny problem i nie potrzeba nic takiego ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kasia111624
-2 / 2

Rodzice w więzieniu to moim zdaniem kara i stygmat także dla dzieci (przy założeniu, że poza weganizmem są normalnymi, kochającymi opiekunami), także nie tędy droga; raczej wysokie kary pieniężne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
0 / 0

@Kasia111624 Bodaj we Francji nie mieli takiego kłopotu. Dziecko zmarło to rodzice mu nie byli już do szczęścia potrzebni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Roxella
-4 / 6

Dzieci wegan w większości przypadków same chcą być weganami. A jeśli nie chcą, mogą iść do pracy, zarobić i kupić sobie mięso. Ewentualnie użyć pieniędzy, które dostają - np. na urodziny. Podobnie kombinować muszą dzieci mięsożerców, kiedy pragną przejść na weganizm. Btw., im dłużej siedzę na tej stronie, tym mniej mam wiary w inteligencję naszego narodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B konto usunięte
0 / 0

@Roxella Same chcą być weganami, bo nie znają żadnej innej diety (najprawdopodobniej). Moja mama wychowywana była przez całe życie w normalnej, jedzącej mięso rodzinie, w wieku 20 lat przeszła na wegetarianizm, a potem weganizm (co chyba w tamtych czasach nie było zbyt popularną dietą). Przez kilka lat jadła wyłącznie zielone. Później zaszła w ciążę, wróciła do jedzenia mięsa i twierdzi, że to najlepsza decyzja, jaką podjęła, jeśli chodzi o żywienie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
-2 / 2

@BlackWolf120 No widzisz wiekszosc wegan uwaza, ze przejscie na weganizm bylo ich najlepsza decyzja w zyciu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IAMAIT
-2 / 2

@BlackWolf120 - tak, na swiecie jest kilka miliardow wegan, ale twoja mama wrocila do jedzenia miesa, wiec ona napewno ma racje, mozesz podac mi jej nr telefonu? jak bede mial jakies rozterki zyciowe to zadzwonie do niej, bo ona napewno wszystko najlepiej wie...... - nie wiem czy do ciebie to dotrze, ale to byl sarkazm, rozumiesz co to znaczy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~trawożercy
+1 / 1

@Roxella Dzieci będą do pracy chodzić, żeby zjeść pełnowartościowy posiłek, bo rodzice mają fanaberię ideologiczną i zmuszają do niej dzieciaka. Chyba ci się w d.. poprzewracało. Do inteligencji narodu to się sama na bank nie załapujesz. Jedz co chcesz, ale innym tego nie narzucaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
+1 / 1

@IAMAT Statystyki. "kilka miliardów"? Na świecie jest 7 mld ludzi. Zbierz mi 3 mld zdrowych wegan z wyboru (odrzucamy cały Trzeci Świat, bo on z definicji wyboru nie ma, więźniów i osoby chore).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
0 / 0

@Roxella To rodziców obowiązek, by karmić dzieci. Jeśli dziecko chce jeść mięcho to powinni mu kupować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B benny1504
+3 / 3

Mamo moge nie jesć schabowego? Zjedz Kacperku bo mamusie do więzienia zamkną :)))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tobiaszcomasz
-2 / 2

Brajanki są przeciw, Dżesiki też !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Patriota111
0 / 0

@xxwielbnyxx człowieku ty masz jakąś paranoję wszędzie widzisz i wszystko porównujesz do PiS... Ty jesteś poprostu zwykłym bólodupowcem którzy nie może się pogodzić z zwycięstwem Pisu i najchętniej to by zrobiło z PO partie wiecznej władzy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KaenV
-1 / 1

Włosi wznawiają tradycje faszystowskie. Wszystko idzie w znanym już wszystkim kierunku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bardzologiczny
0 / 0

W internecie nic o tym nie ma, a pod demotywatorem nie ma źródła, więc raczej niestety fake...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rabnieta
-1 / 1

Dieta wegańska wymaga suplementacji B12, koniec kropka. Jeśli dziecko jest suplementowane w te witamine to nie powinno mu się nic stać. Co nie zmienia faktu że jest wiele teorii na temat tego jak powinniśmy się odżywiać. Jest nawet coś takiego jak odżywianie się zgodnie z grupą krwi. Ale jak to powiedziała jedna dietetyk kliniczna - dieta wegańska może zapewniać wszystkie witaminy i minerały, pod warunkiem, że jest zbilansowana, a co za tym idzie - zróżnicowana. No i jeszcze suplementowanie witaminy B12, ale o tym chyba akurat ona nie mówiła. W każdym razie - może powinniśmy iść w kierunku kontrolowania takich dzieci zamiast zakazywania?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IAMAIT
0 / 0

@rabnieta masz racje, kazda dieta jezeli jest zle prowadzona jest szkodliwa, czy weganska czy normalna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rabnieta
0 / 0

@IAMAIT właśnie. Mięsożerców którzy mają mase niedoborów też znajdziesz. Ale z moich obserwacji wynika że nie ma jednej dobrej diety po której każdy będzie się czuć dobrze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
0 / 0

@rabnieta Nie tylko B12. Nawiasem dieta zgodna z grupą krwi została obalona bodaj 10 lat temu. Albo 5. Co do reszty masz rację. Nie ma jednej diety dla wszystkich ludzi ze wszystkich grup wiekowych. Głównie dlatego, że są osoby chore, które nie mogą jeść pewnych rzeczy, a różne grupy wiekowe potrzebują różnego podejścia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 sierpnia 2016 o 10:20

I IAMAIT
0 / 0

@NemoTheEight - jestem weganem i z tego co wiem musze suplementowac tylko B12, jestem w bledzie wedlug ciebie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rabnieta
0 / 0

@NemoTheEight co jeszcze Twoim zdaniem muszą suplementować?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
0 / 0

@rabnieta Żelazo. Spożywają go sporo, ale gorzej wchłanialnego. Albo po prostu muszą zwiększyć jego ilość w diecie. I to niemal dwukrotnie. Tak samo zwracać uwagę na wapń. I witaminę D, ale to każdy niezależnie od diety musi. No i kontrolować spożycie kalorii, bo warzywa są dość niskokaloryczne w większości.
@IAMAT "NTE" tyle samo liter co ADA, ale to nie to samo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rabnieta
0 / 0

@NemoTheEight czyli po prostu wraca kwestia zbilansowania, a nie bezwzględnej suplementacji. Tak z ciekawości, btw - jak obalono diete zgodną z grupą krwi? Bo szukam i nic nie mogę znaleźć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
0 / 0

@rabnieta No bezwzględnej nie. Po prostu trzeba na to uważać. Bezwzględnie to się tylko witaminę D suplementuje w okresie zimowym. Pojedynczy dietetycy uznawali ja za niedoborową, badania nad nią stwierdziły, ze skutek diety nie jest zależny od grupy krwi badanego. Dieta dla grupy krwi dajmy na to Adziałała tak samo na badanego z grupą krwi A jak i B. http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,398842,badania-podwazaja-popularny-mit-ze-diete-dobiera-sie-do-grupy-krwi.html http://www.opiekunki.interkadra.pl/poradnik-opiekunki/dieta-zgodna-z-grupa-krwi-prawda-czy-mit/ http://fitness.sport.pl/fitness/1,111350,13602224,Dieta_zgodna_z_grupa_krwi___hit_czy_kit_.html http://dolinabiotechnologiczna.pl/nowosci/obalono-teorie-dotyczaca-diety-zgodnej-z-grupa-krwi/
Nawiasem teraz też istnieje teoria zależności diety od genów, ale nie samej grupy krwi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@NemoTheEight Ale wiesz ze wchlanialnosc zelaza w diecie weganskiej mozna bardzo latwo podniesc. Wystarczy spozywac 200 mg wit C wiecej i juz wchlanialnosc zelaza wzrasta o 100%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~loolo12345
0 / 0

Polakow trzeba uczyc wyczucia i tyle. Znaj proporcje, mocium panie. Jak widac, centrowo jednak zyc sie nie da, bo zaraz ktos taki model zycia obrzydzi, ze to wszystko wina "peło i liberałów". A tu o zdrowy rozsadek, a nie o polityke idzie ! Kazde ekstremum jest idiotyczne, czy to zarcie miecha 7 dni w tygodniu, czy tez zarcie samej trawy. Ciezko pojac ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@NieDlaWykolejonegoSwiata Ustawa co maja jesc dzieci? Dlaczego nie ustawa o kolorze ich ubran? To, ze niektorzy rodzice to idioci nie potrafiacy skomponowac dziecku opowiedniej diety to nie wina weganizmu tylko tych ludzi. Czemu by ustawowo nie zakazac sprzedazy slodyczy dzieciom? Kilka przypadkow skrajnych nie moze byc pretekstem to restrykcji sposobu odzywiania, ktory dobrze skomponowany nawet w stylu weganskim pokrywa wszystkie potrzeby zywieniowe dziecka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@NieDlaWykolejonegoSwiata Czyli ustawowo zakazac diety weganskiej u wszystkich dzieci, bo kilku debili nie poczyta o tej diecie doglebnie aby dieta, ktora wprowadzaja dziecku byla pelnowartosciowa? Analogicznie ustawowo zlikwidujmy wszystkie schody, bo czasem ktos z nich spada, albo zlikwidujmy drzwi do szkol, bo czasem dzieci rozbijaja sobie o nie nosy albo przycinaja palce. Wchodzimy troche w absurdy, zeby nakazywac ludziom co maja jesc. Zaby zapobiec glupocie, trzeba by bylo regulowac najmniejsza czastke zycia. No ale chyba nie o to chodzi zeby ograniczac wolnosc wiekszoci, bo trafi sie kilku co zaskocza swoja glupota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aaa_psik
0 / 4

Pragnę zauważyć,że pożywienie musi zawierać wszystkie 22 aminokwasy. W białku pochodzenia zwierzęcego znajdują się wszystkie, a w roślinnym nie. Niedobór lub brak któregokolwiek powoduje zachwianie równowagi. W takiej sytuacji jesteśmy właściwie skazani na jedzenie zwierzaków choćby w minimalnych ilościach. Także tłuszczów, bo niektóre składniki rozpuszczają się tylko w nich. Zastąpienie naturalnych art. żywnościowych suplementacją i GMO nie rozwiąże niczego, bo łączy się z trującymi substancjami np. u sportowców. Okres życia nie ma tu żadnego znaczenia. Liczy się nasza aktywność, stan zdrowia itp. Zatem weganie sami skazują swój organizm na poważne uszkodzenia. Zamiast administracyjnych zakazów i nakazów należy wprowadzić do szkół stosowną wiedzę. ...>> UZUPEŁNIAJĄC POWYŻSZY TXT: Jesteśmy tym co jemy. Rośliny pobierają wartości odżywcze z gruntu i wody, a ich tam nie ma lub są w niedostatecznej ilości, albo też są rozpuszczone trucizny, to my konsumując je wprowadzamy do organizmu naszego całe to spektrum. Modyfikacje GMO nie są w pełni prawidłowo przeanalizowane. Głównie wprowadza się zmiany do wytrzymałości roślin na pestycydy, które są silnymi truciznami. Weganie nie bawią się w suplementy, a tylko w jedzenie roślin. Zatem jak czegoś w żywności nie ma, to być nie będzie. W materiałach źródłowych, z których korzystam od lat, jednoznacznie napisane jest, że w roślinach nie ma wszystkich aminokwasów. Niestety, nie jestem biochemikiem lub o podobnej specjalności, to nie pogadamy sobie. W każdym przypadku we wszystkim co robimy należy zachować zdrowy rozsądek. Jest to podstawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 sierpnia 2016 o 15:25

K kiepura
-1 / 1

@Aaa_psik Rosliny takze zawieraja wszystkie aminokwasy, trzeba tylko laczyc rozne rosliny zeby byla ich odpowiednia ilosc sumarycznie. Rosliny takze zawieraja tluszcz. Moge wiedziec jakie naturalne produkty weganie zastepuja GMO i w jakim celu? GMO ma sie nijak do suplementow.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IAMAIT
-1 / 1

@Aaa_psik - opowiadasz klamstwa, w roslinnych bialkach znajduja sie WSZYSTKIE EGZOENNE AMINOKWASY - dlaczego siejesze biedne dane tutaj?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NemoTheEight
0 / 0

@IAMAT A opierasz to twierdzenie na danych skąd?
@kiepura Podaj mi namiary na 4 wegan, którzy się w to bawią. Ja znam 2. Razem będzie 6. W modzie na weganizm złe jest to, że o ile kiedyś faktycznie weganami byli głównie ludzie, którzy świadomie nimi zostawali i czytali o tym całe książki (faktycznie fachowe, a nie byle co napisane przez pierwszą z brzegu osobę, któej się zachciało napisać książkę) to teraz wiele osób przechodzi "bo moda" nie trudząc się zdobywaniem,m wiedzy na temat tego, jak poprawnie zbilansowana dieta wegańska ma wyglądać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kiepura
0 / 0

@NemoTheEight Wiesz jak wielu ludzi nie ma pojecia jak ma wygladac zwyczajna dieta mieszana? Wiesz ilu ludzi ma z tego powodu niedobory? Wiesz ilu ludzi ma z tego powodu choroby? Niewiedza w jakimkolwiek rodzaju zywienia bez wzgledu czy to zwykla mieszana dieta czy weganska czy niskoweglowodanowa czy inna jest niebezpieczna. Sek w tym ze jak sie juz kto bierze za jakas diete to powinien sporo o tym wiedziec. Powiem Ci ze wiekszosc wegan bawi sie wlasnie w bilansowanie diety ze wzgledu na bialka przynajmniej na poczatku. po kilku tygodniach wpadasz w rytm i sam intuicyjnie juz wiesz ile czego potrzebujesz tzn jakie ilosci jakich produktow i z czym musisz ze polaczyc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~prostejakmlot
+1 / 1

Najpierw zakażcie karmienia dzieci cukrem i chemią w żywności pod karą 2 lat, a potem dopiero zabierzcie się za weganizm

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Adraxer
0 / 0

Nie. O dziecku decydują rodzice, a nie urzędnicy. Jak urzędnicy zaczną decydować o naszych dzieciach, to dopiero będzie problem. A 16 lat ze sk***iałymi rodzicami jest lepsze niż 16 lat w sierocińcu, albo sk***iałymi rodzicami bez kasy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dgh356
+1 / 1

Dobrze, że Hindusi nie czytajom tych mondrości tutaj, bo na pewno 1/4 z nich by zmarła, gdyby się dowiedzieli, że bez jedzenia mięsa, czy innych produktów zwierzęcych, to się umiera. Wiem, wiele ludzi uważa, że w szkole się człowiek niczego nie nauczy, ksionżek nie czytajom, bo po co, temu takie szerokie choryzonty potem majom. Tak, jakby tylko weganie z powodu głupoty, czy czegoś innego, zaniedbywali swoje dzieci. Teraz tu już tak ze dwa razy w tygodniu na tych wegan, czy jaroszy ;)
Nie jestem jaroszem, ale te dyskusje tutaj są po prostu, no, takie jakie są ;).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem