Kurde spodziewałem się fajniejszej puenty... Jeśli chcesz poczuć moc tankowania do pełna... załóż instalację LPG... tylko z małą butlą bo przedobrzysz :P
Samochody diesla spokojnie pojadą na paliwie lotniczym Jet - to jest prawie to samo co olej napędowy. Oczywiście silnik wówczas bardziej się niszczy, ale to jest możliwe. Ciekawostka - większość pojazdów poruszających się po płycie lotniska (holowniki, cysterny, autobusy, osobówki itd) ma zwykłe silniki diesla i jeździ na paliwie lotniczym, bo tak taniej i wygodniej. I trzeba o tym pamiętać i nie kupować używanych samochodów które jeździły po lotniskach.
@adawo napisz no na jakim lotnisku jeżdżą samochody na lotniczym paliwie. taki jeden przykładzik bo ja pierwsze słyszę, a oleju napedowego na lotnisku już troszkę potankowałem
paliwo lotnicze dzieli się na naftowe i benzynowe... benzynowe było używane na wyścigach z uwagi na wyższą ilość oktanów, naftowe jest do silników turbinowych... tzn. szitowy mem chciałem napisać
Ja chciałbym się dowiedzieć czy jakiś rasowy ekonomista może wyjaśnić, JAKIM CUDEM TEN INTERES SIĘ MOŻE OPŁACAĆ? Przeliczcie ilość paliwa przez ilość pasażerów razy cena biletu. Pomijam amortyzację samolotu, pensję ekipy z samolotu i opłaty lotniskowe.
@przedsiebiorca Nie wiem czy te ceny są poprawne, ale to nie ma znaczenia. Bo jest napisane, że samolot pomieści tyle a tyle litrów do pełnego baku. Co nie znaczy, że za przejazd z miejsca na miejsce zużywa cały bak, może iść na to np. jedynie 1/10 paliwa.
@Moler Moje wątpliwości powstały podczas oglądania serii o katastrofach lotniczych. Podawali tam zazwyczaj zużycie paliwa na konkretnym dystansie i ilość pasażerów. To wtedy zaczęła mi się nie zgadzać kalkulacja, a demot jedynie mi o tym przypomniał.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 lutego 2017 o 12:48
@przedsiebiorca Sprawdziłem w necie i z tego co wyczytałem np. Boeing 787 spali około 7 ton paliwa z Warszawy do Londynu. Może pomieścić do 330pasażerów. Zakładając, że będzie spalać to droższe paliwo po 7.88zł/l to przy pełnym składzie pasażerów w samolocie wyjdzie 167 zł na osobę za paliwo. Więc nie wychodzi, aż tak wiele jakby się mogło wydawać z tego obrazka. Możliwe, że cena wyjdzie 2x taniej jeśli informacja na temat spalania była podana na tym tańszym paliwie, niestety nie podali rodzaju.
I faktycznie dochodzą do tego jeszcze różne opłaty dodatkowe, więc z tego co piszą to najlepsze linie zarabiają ledwo 2/3% zysku.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 lutego 2017 o 18:29
Nafta – ciekła frakcja ropy naftowej wrząca w granicach 170–250 °C, mająca gęstość 0,78–0,81 g/cm³. Żółtawa, palna ciecz o charakterystycznym zapachu, będąca mieszaniną węglowodorów, których cząsteczki zawierają 12–15 atomów węgla. Stosowana jako paliwo lotnicze (pod nazwą „kerozyna” lub „nafta lotnicza”), jako rozpuszczalnik oraz do celów kosmetycznych.
Nie przesadzaj z tą toksycznością. Wiadomo, że jak coś sobie wlejesz takiego do oka to może być niefajnie, ale nie przesadzaj
Kurde spodziewałem się fajniejszej puenty... Jeśli chcesz poczuć moc tankowania do pełna... załóż instalację LPG... tylko z małą butlą bo przedobrzysz :P
Samochody diesla spokojnie pojadą na paliwie lotniczym Jet - to jest prawie to samo co olej napędowy. Oczywiście silnik wówczas bardziej się niszczy, ale to jest możliwe. Ciekawostka - większość pojazdów poruszających się po płycie lotniska (holowniki, cysterny, autobusy, osobówki itd) ma zwykłe silniki diesla i jeździ na paliwie lotniczym, bo tak taniej i wygodniej. I trzeba o tym pamiętać i nie kupować używanych samochodów które jeździły po lotniskach.
@adawo napisz no na jakim lotnisku jeżdżą samochody na lotniczym paliwie. taki jeden przykładzik bo ja pierwsze słyszę, a oleju napedowego na lotnisku już troszkę potankowałem
paliwo lotnicze dzieli się na naftowe i benzynowe... benzynowe było używane na wyścigach z uwagi na wyższą ilość oktanów, naftowe jest do silników turbinowych... tzn. szitowy mem chciałem napisać
Cena z akcyzą? Ciekawe o tyle, że do przelotów pasażerskich sprzedaje się paliwo bez akcyzy. Czyli kilkakrotnie tańsze.
Dlaczego paliwo do 787 jest prawie dwa razy droższe niż do A380?
bo a380 latają z Dubaju :)
cienki jestem z matmy, ale mi się te cyferki nie dodają. pewnie dlatego że trzeba obliczać przy -50°
Czyli do A380 wchodzi 10 cystern paliwa ?
320 ton paliwa ? Czy to nie pomyłka ?
Ja chciałbym się dowiedzieć czy jakiś rasowy ekonomista może wyjaśnić, JAKIM CUDEM TEN INTERES SIĘ MOŻE OPŁACAĆ? Przeliczcie ilość paliwa przez ilość pasażerów razy cena biletu. Pomijam amortyzację samolotu, pensję ekipy z samolotu i opłaty lotniskowe.
@przedsiebiorca Nie wiem czy te ceny są poprawne, ale to nie ma znaczenia. Bo jest napisane, że samolot pomieści tyle a tyle litrów do pełnego baku. Co nie znaczy, że za przejazd z miejsca na miejsce zużywa cały bak, może iść na to np. jedynie 1/10 paliwa.
@Moler Moje wątpliwości powstały podczas oglądania serii o katastrofach lotniczych. Podawali tam zazwyczaj zużycie paliwa na konkretnym dystansie i ilość pasażerów. To wtedy zaczęła mi się nie zgadzać kalkulacja, a demot jedynie mi o tym przypomniał.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2017 o 12:48
@przedsiebiorca Sprawdziłem w necie i z tego co wyczytałem np. Boeing 787 spali około 7 ton paliwa z Warszawy do Londynu. Może pomieścić do 330pasażerów. Zakładając, że będzie spalać to droższe paliwo po 7.88zł/l to przy pełnym składzie pasażerów w samolocie wyjdzie 167 zł na osobę za paliwo. Więc nie wychodzi, aż tak wiele jakby się mogło wydawać z tego obrazka. Możliwe, że cena wyjdzie 2x taniej jeśli informacja na temat spalania była podana na tym tańszym paliwie, niestety nie podali rodzaju.
I faktycznie dochodzą do tego jeszcze różne opłaty dodatkowe, więc z tego co piszą to najlepsze linie zarabiają ledwo 2/3% zysku.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lutego 2017 o 18:29
I wszystko liczysz dla pełnego samolotu ludzi. Policz dla Radomia ;)
Wychodzi na to, że Rafineria lotosu zatankuje A380 ok 2tyś. razy.
bo tankujesz za swoje nie za czyjeś
LPG + zbiornik w kole, polecam. Jak w lecie jest gaz tanszy to nawet do pelna zatankujesz i zaplacisz zblizeniowo
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2017 o 17:18
@kuba1825 przypuszczam, że miałeś na myśli zbiornik "w przestrzeni na koło zapasowe"?
kerozyna jest toksyczna do tego stopnia ze w ciągu 30s jest w stanie skutecznie "wypalić" ci oko, wiec zalecam ostroznosc domorosłym eksperymentatorom
Nafta – ciekła frakcja ropy naftowej wrząca w granicach 170–250 °C, mająca gęstość 0,78–0,81 g/cm³. Żółtawa, palna ciecz o charakterystycznym zapachu, będąca mieszaniną węglowodorów, których cząsteczki zawierają 12–15 atomów węgla. Stosowana jako paliwo lotnicze (pod nazwą „kerozyna” lub „nafta lotnicza”), jako rozpuszczalnik oraz do celów kosmetycznych.
Nie przesadzaj z tą toksycznością. Wiadomo, że jak coś sobie wlejesz takiego do oka to może być niefajnie, ale nie przesadzaj
Ile kosztuje przelot Cesną do domu?
Miało być Casą.
Cos to mi zle wyglada. Jakby to byla prawda do kazzdego rejsu przewoznicy museliby doplacac.