Najbardziej mnie osobiście intrygującym jest fakt, że aby rozebrać całe auto potrzeba tylko:
- klucza 17tki,
- śrubokręta płaskiego,
- klucza do świec.
@Jimmy_Waldemar_Resiak wątpię. Bo co za różnica że śruba której użyjesz do przykręcenia np pasa bezpieczeństwa będzie miała łeb 17 a nie np 10? Ważna jest średnica śruby a nie jej łba. I np śruba M6 może mieć łeb 8mm, 10, 12, nawet 13. I wciąż jest to ta sama M6.
Po prostu wtedy trzeba było tak robić, bo brakowało narzędzi. Więc tak projektowano ten pojazd. Dziś nie ma tej presji, a różne rozmiary są po prostu wygodniejsze i napędzają rynek :) .
@rafik54321 Nie wiem, czy brakowało narzędzi, czy po prostu konstruktor założył, że samochód ma być możliwy do naprawienia wszędzie i przez każdego, w ramach zwiększania jego dostępności.
Tak czy siak osiągnięcie super, podobnie jak sylwetka samego konstruktora oryginału. A jest jeszcze replika prototypowej wersji CWS T-1 w kolorze czarnym.
@jonaszewski opcja o niedostępności narzędzi, jest tą oficjalną, choć może było i tak jak piszesz. Jakby nie patrzeć, zaprojektować auto tak aby wymagało tylko 3 narzędzi to na prawdę coś.
To ja tylko przypomnę smutny koniec tej wspaniałej historii:
"Ostatnia partia 60 gotowych samochodów opuściła fabrykę w 1931 roku. Zakończenie produkcji zostało wymuszone przez podpisanie przez polski rząd w 1932 r. umowy licencyjnej z włoską firmą FIAT na produkcję samochodu Fiat 508 (...) Umowa ta wymagała zaprzestania produkcji samochodów konkurencyjnych wobec modelu licencyjnego" ( za wiki )
Tutaj jest kanał który wiele mówi o tym jak powstawała ta replika.
https://www.youtube.com/user/ckdzpc
Najbardziej mnie osobiście intrygującym jest fakt, że aby rozebrać całe auto potrzeba tylko:
- klucza 17tki,
- śrubokręta płaskiego,
- klucza do świec.
To na prawdę niespotykane rozwiązanie.
@Jimmy_Waldemar_Resiak wątpię. Bo co za różnica że śruba której użyjesz do przykręcenia np pasa bezpieczeństwa będzie miała łeb 17 a nie np 10? Ważna jest średnica śruby a nie jej łba. I np śruba M6 może mieć łeb 8mm, 10, 12, nawet 13. I wciąż jest to ta sama M6.
Po prostu wtedy trzeba było tak robić, bo brakowało narzędzi. Więc tak projektowano ten pojazd. Dziś nie ma tej presji, a różne rozmiary są po prostu wygodniejsze i napędzają rynek :) .
@rafik54321 Nie wiem, czy brakowało narzędzi, czy po prostu konstruktor założył, że samochód ma być możliwy do naprawienia wszędzie i przez każdego, w ramach zwiększania jego dostępności.
Tak czy siak osiągnięcie super, podobnie jak sylwetka samego konstruktora oryginału. A jest jeszcze replika prototypowej wersji CWS T-1 w kolorze czarnym.
@jonaszewski opcja o niedostępności narzędzi, jest tą oficjalną, choć może było i tak jak piszesz. Jakby nie patrzeć, zaprojektować auto tak aby wymagało tylko 3 narzędzi to na prawdę coś.
To ja tylko przypomnę smutny koniec tej wspaniałej historii:
"Ostatnia partia 60 gotowych samochodów opuściła fabrykę w 1931 roku. Zakończenie produkcji zostało wymuszone przez podpisanie przez polski rząd w 1932 r. umowy licencyjnej z włoską firmą FIAT na produkcję samochodu Fiat 508 (...) Umowa ta wymagała zaprzestania produkcji samochodów konkurencyjnych wobec modelu licencyjnego" ( za wiki )