Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
24 35
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
N konto usunięte
0 / 0

Mityczny EN57 (albo pochodna). Wbrew pozorom w mniejszych miastach i na mniej ruchliwych trasach jeszcze sporo tego widać. Jechałem jakiś czas temu wyremontowanymi wagonami (2 klasa przerobiona na 1 z klimatyzacją, 6 siedzeń w przedziale), jechałem też kilkukrotnie Flirtem Stadtlera. Wyższy komfort jednak był w wyremontowanym starym wagonie w przedziale (trasa kilkaset kilometrów).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dowcipek
0 / 0

Tak to jest jak się wybiera Prawą stronę - wybierz lewicę ..................

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nawrotki
0 / 0

Stare kible (czyli EN57), mają kilka zalet, przede wszystkim mają dość szerokie siedzenia, w wyremontowanych składach fotele są węższe. Po drugie: wentylacja - w nowych jest klima i szczelne okna, w razie awarii klimy jest tragedia, w starych - pełno szpar, nieszczelności, da się żyć ;)
Z niezaprzeczalnych zalet nowych składów - ciszej, szybciej, mniej awaryjnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obeznany
-1 / 1

Po prawej widoczny jest EN57 - najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie
Produkowany był przez Pafawag we Wrocławiu. Mam do niego sentyment, mimo licznych wad, jak brak regulacji mocy grzejników (największa wada), niska prędkość maksymalna 110 km/h i często nieotwierającą się jedną połówkę drzwi. Kiedyś na Travel Channel był program o Europie Środkowej i prowadzący program jadąc tą jednostką wspomniał o jej niepowtarzalnym uroku.

Po lewej zaś Newag Impuls, który jest cichy, klimatyzowany, z toaletą w zamkniętym obiegu oraz z Vmax= 160 km/h. Nie wiem jak teraz, ale Koleje Dolnośląskie miały z nimi problemy np. palące się falowniki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 lipca 2017 o 17:21

M mardoczek
0 / 0

Co z tego że mamy nowe - lepsze i szybsze pociągi skory torowiska są w takim stanie że i tak wszystko jedzie w tempie starych składów. Jakie znaczenie ma Vmax jeśli skład i tak nie może jechać szybciej niż "80km/h" bo tory nie są dostosowane do większych prędkości. To tak jakbyśmy kupili sobie Ferrari którym możemy osiągnąć ponad 200km/h i jeździli po polskich powiatówkach na których strach jest przekroczyć 50

Odpowiedz Komentuj obrazkiem