To nie źle ustawione światła, które w większości wypadków są idioto odporne. To źle dobrane żarówki! Większość debili nie wie jakiej mocy powinni mieć żarówki w samochodzie - wystarczy spojrzeć w instrukcji obsługi.
Ewentualnie kupują chińskie świecące na niebiesko +350% nie oświetlające drogi więcej niż te oryginalne za 10zł.
@barteqssss bzdury. Byle gówno źle ustawione oślepia bardziej, niż dobrze ustawione super mocne hiper pro zarówki. Jak masz dobrze ustawione światła, to po prostu kształt reflektora nie pozwoli, by świeciły w górę. Oczywiście najgorsze są Seby z niehomologowanymi ksenonami, które ustawiają na wprost (bo więcej widać), ale światła w żadnym samochodzie nie są idiotoodporne.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 listopada 2017 o 10:56
@barteqssss a co do "nieoświetlajace więcej niż te za 10zł" - kupiłem za 35zł dwie żarówki typu H1 i dają znacznie więcej światła niż te które miałem wsadzone wcześniej przez poprzedniego właściciela.
@barteqssss Obecnie jeżdżę na H7 z Biedronkiczy tam Tesco za 8zł (działają już zadziwiająco długo, bo aż 4 miesiące, aż mi szkoda Boshy za 60zł, które kupiłem później na wymianę) i widzę dobrze. Nikt mi też nigdy nie migał że mam źle ustawione, bo monitoruję: jak jadę za kimś ~20m, to patrzę czy świecę mu w okno czy nie i jak tak, to obniżam światła pokrętłem, które jest obecnie w każdym aucie.
@razi nigdy nie używaj stwierdzenia "w kazdym" bo gwarantuję Ci, że zawsze są wyjątki od reguły, owszem w reflektorze śrubokrętem zawsze możesz ustawić promień światła, jednak w kabinie rzadko który Citroen miał takie pokrętło jedynie budżetówki, a te z hydropneumatyczne NIE mają takiego pokrętła bo im nie potrzebne.
@razi Mam citroena z hydro... ma pokrętło, ma regulację w kabinie, ma ustawione światła bo minimum raz w roku (a przeważnie dwa razy) sprawdzam światła.
Przed każdą wyprawą powyżej tygodnia czasu, na wakacje i przy przeglądzie pojazdu. Jak wam barany szkoda nie wydawać 10 zł na ustawienie świateł to proszę byście zwyczajnie nie wsiadali do aut.
PS: Szkoda, że oplicja nie sprawdza świateł przy kontroli drogowej ;/
Często twórcy takich demotów sami mają źle ustawione światła. Często za oślepianie odpowiada też porysowana, wyeksploatowana przednia szyba... no ale co ja będę osłowi tłumaczył.
prosty test jak jedziesz za kimś z 20m i napierd.... mu po kabinie lusterkach itp - masz ch.... ustawione światła, na przeglądzie diagnosty psim obowiązkiem jest sprawdzić więc wystarczy to egzekwować, dowód i tak podbije ale przynajmniej będziesz swiadomy
@jamarkus przesadzasz z 75%, ale ze względu na miejsce montażu, w SUVie jest złe ustawienie bardziej uciążliwe. Nie znaczy to, że nie da się tego ustawić.
W większości przypadków są to niedorobieni umysłowo wlasciciele współczesnych samochodów z automatycznymi światłami.
Po pierwsze powinny w teorii się samopoziomować, w praktyce polskich dróg niestety nie "wyrabiają "
Po drugie, nowe samochody automatycznie "powinny" zmieniać długie na krótkie, w praktyce szczególnie na zakrętach nie "wyrabiają".
Ale panicze nie przejdą na manual, bo przecież nie po to doplacali
@puszka666 Samo poziomowania nie da się wyłączyć, bo jest ono wymagane przepisami. A ustawianie prawidłowości poziomu światła robi się na '0', więc obniżyć bardziej też się nie da. Faktem jest, że dużo samochodów nie "wyrabia" się z poziomowaniem i później są tego efekty w postaci czasowego oślepiania w szczególności na wyboistych drogach.
500 z miejsca i zabrany dowód rejestracyjny, a najważniejsze to egzekwować. człowiek mignie palantowi zeby zmienił, a okazuje sie że to mijana,to właczam swoje dlugie, on mi wtedy długie to ja specjalnie ustawione halogeny-taki seba ze mnie....
@mambolinski Zawsze możesz trafić na większego sebe ze szperaczem, wtedy możesz sobie na kilka minut stanąć na awaryjkach, aż nie wróci Ci funkcja widzenia :P
To nie źle ustawione światła, które w większości wypadków są idioto odporne. To źle dobrane żarówki! Większość debili nie wie jakiej mocy powinni mieć żarówki w samochodzie - wystarczy spojrzeć w instrukcji obsługi.
Ewentualnie kupują chińskie świecące na niebiesko +350% nie oświetlające drogi więcej niż te oryginalne za 10zł.
@barteqssss bzdury. Byle gówno źle ustawione oślepia bardziej, niż dobrze ustawione super mocne hiper pro zarówki. Jak masz dobrze ustawione światła, to po prostu kształt reflektora nie pozwoli, by świeciły w górę. Oczywiście najgorsze są Seby z niehomologowanymi ksenonami, które ustawiają na wprost (bo więcej widać), ale światła w żadnym samochodzie nie są idiotoodporne.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 listopada 2017 o 10:56
@barteqssss jasne, bo halogen ustawiony na oczy kierowców mijanych samochodów to nie oślepia.
@barteqssss a co do "nieoświetlajace więcej niż te za 10zł" - kupiłem za 35zł dwie żarówki typu H1 i dają znacznie więcej światła niż te które miałem wsadzone wcześniej przez poprzedniego właściciela.
@barteqssss Obecnie jeżdżę na H7 z Biedronkiczy tam Tesco za 8zł (działają już zadziwiająco długo, bo aż 4 miesiące, aż mi szkoda Boshy za 60zł, które kupiłem później na wymianę) i widzę dobrze. Nikt mi też nigdy nie migał że mam źle ustawione, bo monitoruję: jak jadę za kimś ~20m, to patrzę czy świecę mu w okno czy nie i jak tak, to obniżam światła pokrętłem, które jest obecnie w każdym aucie.
@razi nigdy nie używaj stwierdzenia "w kazdym" bo gwarantuję Ci, że zawsze są wyjątki od reguły, owszem w reflektorze śrubokrętem zawsze możesz ustawić promień światła, jednak w kabinie rzadko który Citroen miał takie pokrętło jedynie budżetówki, a te z hydropneumatyczne NIE mają takiego pokrętła bo im nie potrzebne.
@razi Mam citroena z hydro... ma pokrętło, ma regulację w kabinie, ma ustawione światła bo minimum raz w roku (a przeważnie dwa razy) sprawdzam światła.
Przed każdą wyprawą powyżej tygodnia czasu, na wakacje i przy przeglądzie pojazdu. Jak wam barany szkoda nie wydawać 10 zł na ustawienie świateł to proszę byście zwyczajnie nie wsiadali do aut.
PS: Szkoda, że oplicja nie sprawdza świateł przy kontroli drogowej ;/
A ja pozdrawiam specjalistów z LEDami z allegro jeżdżącymi w deszczu, mgle czy po zmroku tylko na tych LEDach bo myślą że są tacy super hiper...
Często twórcy takich demotów sami mają źle ustawione światła. Często za oślepianie odpowiada też porysowana, wyeksploatowana przednia szyba... no ale co ja będę osłowi tłumaczył.
Problemem są lampy z anglików sprzedawane na aukcjach oczywiście jako lampy prawidłowe
Ja pozdrawiam producentów lamp do samochodów ,w których się upi er d ala regulacja przy najmniejszej dziurce.
prosty test jak jedziesz za kimś z 20m i napierd.... mu po kabinie lusterkach itp - masz ch.... ustawione światła, na przeglądzie diagnosty psim obowiązkiem jest sprawdzić więc wystarczy to egzekwować, dowód i tak podbije ale przynajmniej będziesz swiadomy
Czy mam uprzedzenia, czy 75 % SUVów ma oślepiające światła ??
@jamarkus przesadzasz z 75%, ale ze względu na miejsce montażu, w SUVie jest złe ustawienie bardziej uciążliwe. Nie znaczy to, że nie da się tego ustawić.
umówmy się, że to o czym mówisz to nie jest "normalny samochód". Już te SUVy są bardziej zbliżone do "normalności".
przepraszam, to byłem ja... właśnie jechałem do mechanika
W większości przypadków są to niedorobieni umysłowo wlasciciele współczesnych samochodów z automatycznymi światłami.
Po pierwsze powinny w teorii się samopoziomować, w praktyce polskich dróg niestety nie "wyrabiają "
Po drugie, nowe samochody automatycznie "powinny" zmieniać długie na krótkie, w praktyce szczególnie na zakrętach nie "wyrabiają".
Ale panicze nie przejdą na manual, bo przecież nie po to doplacali
@puszka666 Samo poziomowania nie da się wyłączyć, bo jest ono wymagane przepisami. A ustawianie prawidłowości poziomu światła robi się na '0', więc obniżyć bardziej też się nie da. Faktem jest, że dużo samochodów nie "wyrabia" się z poziomowaniem i później są tego efekty w postaci czasowego oślepiania w szczególności na wyboistych drogach.
cholera, musze wreszcie wyregulować te lampy bo wyraźnie widzę że demot skierowany jest do mnie
500 z miejsca i zabrany dowód rejestracyjny, a najważniejsze to egzekwować. człowiek mignie palantowi zeby zmienił, a okazuje sie że to mijana,to właczam swoje dlugie, on mi wtedy długie to ja specjalnie ustawione halogeny-taki seba ze mnie....
@mambolinski Zawsze możesz trafić na większego sebe ze szperaczem, wtedy możesz sobie na kilka minut stanąć na awaryjkach, aż nie wróci Ci funkcja widzenia :P