Z cyklu "nieznana historia kościoła": Gdy wynaleziono po raz pierwszy piorunochron - kapłani traktowali go jako narzędzie szatana a jego stosowanie jako grzech ciężki. Argumentowali, że gdy piorun pie****** w chatę chłopa to z powodu gniewu bożego i nie można podejmować kroków aby temu przeciwdziałać. Czasy się zmieniły a ich biznes nadal się kręci...
To akurat prawda. Podobnie jak to, że chłopi z tego powodu nie gasili płonących chat, jeśli zapalił je piorun. Źródło mogę podać, ale i tak stwierdzisz, że to zbiór mitologiczny, więc się nie liczy.
@PowaznaSprawa Sam nie wiem co gorsze, ekstremizm kościoła w tej sprawie, czy populizm manifestujących. Ekstremizm kościoła nie powinien nikomu przeszkadzać, dopóki nie wpływa na prawo (a zaczyna), ale te hasła manifestujących są żenujące i strach z dziećmi na ulicę wyjść.
@PowaznaSprawa @razi Jak sobie ktoś uzurpuje prawo do ekstremalnego decydowania za innych o ich życiu, to w końcu uzyska ekstremalne formy nakazujące odwalić się.
@J_R i to spotyka się z jeszcze bardziej ekstremalnym odzewem. Nie przemawia do mnie taki sposób dialogu. W ten sposób ludzie sami napędzają tą machinę, która niszczy Polskę (i nie tylko) od lat: dzielą się na skrajne obozy, których celem nie jest poprawa jakości życia ogółu, lecz pogorszenie jej tej drugiej stronie. Językiem podwórkowym „dyskutuje” się o poważnych sprawach, tracąc przy tym sens i cel wypowiedzi.
Poziom debaty publicznej osiągnął już poziom dna i coraz bardziej się zakopuje. Wystarczy posłuchać hasła na manifestacjach.
Wg. sondaży (źródło: TVN24) większość sondowanych opowiada się za zaostrzeniem prawa aborcyjnego, dlaczego więc miłośnicy demokracji nie potrafią uszanować demokratycznej decyzji?
@razi Te sondaże, które ja ostatnio widziałem i ciągle od lat oglądam raczej wykazują, że zdecydowana większość chce utrzymania obecnego prawa. Tylko Chazanów i całej tej chorej klauzuli sumienia trzeba się jeszcze pozbyć. Natomiast tylko porypani ekstremiści po obu stronach dużo szumią.
@J_R i ja też jestem za utrzymaniem obecnego stanu rzeczy (może nawet za małym zliberalizowaniem go), wspomniałem tylko o sondażu, o którym wczoraj usłyszałem w tej, z pozoru lewicowej stacji.
@Tomekkruk ostatnie referendum pokazało, że ludzie mają gdzieś działalność polityczną poza ulicą. Demokracja w Polsce nie działa, głosuje stado baranów idąca za najgłośniejszym populistą.
naprawde brak mi slow do ciebie :/
czemu jestes taki zaslepiony?
ABORCJA Z GWALTU TEZ POWINNA BYC DOPUSZCZONA
Dlaczego tego nie widzisz?
Czym sie rozni taki plod, ktory nie ma mozgu od plodu z gwaltu, ze nagle jedno mozna usunac a drugie nie? Dlaczego chcesz skazywac kobiete na cierpienie? A no wiem, bo jestes facetem i ciebie nikt nie zgwalci i w ciaze nie zajdziesz -.- zal mi takich ludzi, naprawde, zawiodlam sie na facetach.
Kobieta POWINNA miec prawo do zdecydowania czy chce dziecko po gwalcie usunac (czy to srobiac czy stosujac tabletke dzien po) I NIC TOBIE DO TEGO. Nie twoje cialo wiec nie decyduj za nia. Co cie obchodzi jej cialo i jej dziecko? Adoptujesz je? Nie, wiec co ci do tego czy je urodzi czy zabije? -.-
Powinna miec prawo wyboru czy usunie czy nie. Nie chce przez takich jak ty byc zmuszona rodzic te bekarty i bachory.
Ponaddto, jesli ona te ciaze usunie, to gwalciciel powinien poniesc kare i za gwalt, i za morderstwo tego dziecka. To on przyczynil sie do tego, ze ona usunela ciaze. Gdyby on tego zycia "nie dal" , to ona by nie zabrala, proste. Jego wina.
A ja uniewinnic i zapelnic opieke psychologa. I bron boze trzymac z daleka od takich jak ty i innych chorych ludzi.
@BlueAlien "zawiodlam sie na facetach" - nie chcesz żeby generalizować i mówić że kobiety to to czy tamto, więc proszę nie generalizuj.
"Czym sie rozni taki plod, ktory nie ma mozgu od plodu z gwaltu, ze nagle jedno mozna usunac a drugie nie?"
Tym, że jeden nie ma szans na przeżycie a drugi jak najbardziej. Nawet jeśli się nie zgadzasz myślę że powinnaś to zrozumieć albo chociaż zauważyć tutaj sporą różnicę.
A teraz do rzeczy. Owszem jestem przeciw aborcji natomiast uważam że w tych trzech przypadkach (zagrożenie życia, uszkodzony płód, gwałt) aborcja może być dopuszczalna. W tym ostatnim sam się bardzo wahałem i byłem przeciw bo generalnie chyba nie dane jest mi zrozumieć jako że jestem facetem tragedię gwałtu natomiast zmieniłem zdanie słysząc tu i ówdzie jak kobiety do tego podchodzą i co przeżywają. Ale jeśli chodzi o wpadki to jestem absolutnie przeciw, jak się nie potrafi trzymać ptaszka w gaciach albo dziurki na kłódkę i nie pamięta o antykoncepcji to sorry, trzeba wziąć odpowiedzialność na siebie i tyczy się to obu stron.
Co do tabletki dzień po- nie jestem pewien ale o ile mnie pamięć nie myli nie powoduje śmierci płodu więc nie widzę powodu dlaczego ograniczać do niej dostęp...
"Ponaddto, jesli ona te ciaze usunie, to gwalciciel powinien poniesc kare i za gwalt, i za morderstwo tego dziecka. To on przyczynil sie do tego, ze ona usunela ciaze. Gdyby on tego zycia "nie dal" , to ona by nie zabrala, proste. Jego wina."
Ciekawy punkt widzenia, że też mi to do głowy nie przyszło. Ale wątpię by to się przyjęło
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 marca 2018 o 1:32
@BlueAlien o ile zgadzam się z twoja opinia na temat aborcji z gwałtu, tak muszę ci zwrócić uwagę że dalej trochę pojechałaś z ta swoją nienawiścią do facetów...
Po pierwsze, nie tylko on "dał" życie. Po drugie, to nie on podjął decyzje o jego usunięciu. Jest winny gwałtu, ale nie odpowiada za to że ta kobieta usunęła płód. Trudno się jej dziwić, ale to nie zmienia faktu, że decyzje podjęła ona. Nieistotne że została w tej sytuacji postawiona przez niego.
Tomekkruk pewnie napisałby, że różnica polega na tym, że co zawiniło dziecko z gwałtu. A co zawiniła ta kobieta?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 marca 2018 o 15:52
odpisuje tu bo masz zbyt skomplikowany nick i nie chce mi sie go kopiowac :P
W sumie troche pojechalam ale widzisz, gwalty maja niskie kary, a stawiaja kobiety w takiej sytuacji, ze nie tylko gwalt, nie tylko ponizenie, bol, trauma, i nie tylko ciaza
Ale przede wszystkim wysmiewanie takiej zgwalconej kobiety
Wielu facetow potrafi odejsc od takiej kobiety, bo sie zaczynaja jej brzydzic
Albo po jakims czasie maja gdzies ze ta cierpi, i nie ma ochoty na sex - nie daje im, wiec odchodza.
Rozpadaja sie rodziny.
Kobieta w ciazy z gwaltu majaca juz dzieci co ma powiedziec swoim dzieciom?
Jak urodzi, to albo bedzie sie nim opiekowac, co spowoduje ze rozpadnie sie jej rodzina, albo zostawi, unieszczesliwiajac dziecko, ktore po latach bedzie szukalo matki by wyzyc sie na niej za spieprzone dziecinstwo i bedzie chcialo zrozumiec, dlaczego jego rodzenstwo jest kochane a ono nie.
Jak usunie - to kler i sasiedzi beda ja wytykac palcami i obrazac. Nie mowiac tez o koszmarach takiej kobiety....
Ta kara za gwalt jest za mała. Jak sie takiemu gwałcicielowi dorzuci jeszcze odsiadke za zabojstwo ktore popelni zgwalcona kobieta na plodzie to moze bedzie mniej gwaltow a wiecej myslenia.
@BlueAlien no, jeśli chodzi o nasz kraj, to rzeczywiście, kary bywają śmieszne... w zasadzie bardziej opłaca się być przestępcą, niż człowiekiem uczciwym :D
Ale chyba nie tędy droga, żeby dorzucać kary za czyny innych osób :P nawet jeśli jest w jakiś sposób odpowiedzialny za te ich decyzje.
No, odchodząc od takiej kobiety pokazuje tylko, ile naprawdę jest wart on, i jego "miłość".
@maszrum101 Kiedyś się ze mną wykłócali ,pro life", że to jest jak najbardziej tabletka wczesnoporonna, ponieważ w wyniku połączenia plemnika z komórką jajową już jest człowiek.. i nie przegadasz. Bo dla takowych wazniejsza jest idea i hasła.
I dlatego właśnie religijnych oszołomów nie powinno się pytać o zdanie w takich kwestiach.
Ps. Nie na darmo WHO chce wpisania na listę chorób psychicznych fanatyzmu religijnego.
do vintersorg: Racja, nie znam się na tym i nie sprawdziłem; w tej sytuacji gwałt jednak wypada gorzej niż antykoncepcja, chyba nawet w katolickiej teologii moralnej. Coś mi się zdaje, że bp (jeśli rzeczywiście tak gadał) popełnił podobny błąd. Ale to też tylko domysł...
Jeśli potraktujemy jako zabójstwo zażycie tabletki "dzień po" to to gwałciciel bezpośrednio przyczynił się do zabójstwa. I gdyby nie jego gwałt w ogóle by do tego nie doszło.
Reasumując on jest winien.
@brosaczony no jest gorsze jakby nie patrzec. Ale gdyby nie gwalt, to by ta kobieta nie "zabila" dziecka z gwaltu wiec to on jest winny za smierc dziecka, wiec gwalciciella skazac za gwalt i zabojstwo a kobiete uniewinnic.
@brosaczony Pod względem zadanego cierpienia nie, nie jest. Jak położę się na dachu i zrobię facetowi trzymającemu zakładników 3. oczodół to jego śmierć nastąpi w ułamku sekundy i będzie de facto bezbolesna. Nie zdąży świadomie nic zarejestrować. Wierz mi, ze gwałt boli bardziej i psychicznie i fizycznie. Poza tym "Dzień po" zapobiegają implementacji w ściance pochwy i nie są bardziej "zabójstwem" niż stosowanie spiralek. Wł. nie są wiele bliżej do zabojstwa niż używanie prezerwatyw.
@zyxyx a mógłbyś tak w prostych żołnierskich słowach wyjaśnić, kiedy mamy doczynienia z zabójstwem? w 3, 13, 33, 132 dniu ciąży, po porodzie, po wyjściu z gimbazy, po testach na inteligencję z wynikiem pow. 100pkt??? Jaki jest ten magiczny dzień. Czy zygota, zarodek, dzieciństwo, dojrzewanie, starość to nie są etapy dokładnie tego samego procesu zwanego życiem?
@brosaczony - w krajach gdzie dozwolona jest aborcja przeważnie (są wyjątki - jak Chiny) za granicę uznawane jest wykształcenie się centralnego układu nerwowego.
Tak poza tym - uważam że wszelką odpowiedzialność moralną za gwałt (w tym także - usunięcie ciąży) powinien ponosić gwałciciel. Czyli np. nie dostać rozgrzeszenia. Postawa kościoła głęboko mnie rozczarowuje - przypomina mi jakiegoś szajbusa z Iraku, który wzywał żeby w zemście za coś (chyba egzekucja Sadama) zgwałcić i zabić 100 katolickich kobiet - nie muszę chyba pisać, że wyznawcy "religij" pokoju ochoczo zabrali się za realizację tych pomysłów. Nie chcę, żeby kościół do którego należę szedł tą samą drogą...
Biskupie, tabletka dzień po nie zabija nikogo, tylko nie dopuszcza do zapłodnienia. Ale tacy jak ty są w tym największymi fachowcami. Powinniście mieć normalne rodziny i płodzić dużo dzieci. Ale nie, może jednak nie, bo byście wyciągali łapska po 500+...
25 lat temu spędzenie płodu nazywano aborcją. Wieloletnie stosowanie nowomowy w postaci zwrotu "zabicie nienarodzonego" skutkuje kolejną jałową dyskusją.
Wniosek 1 - tak działa propaganda.
Wniosek 2 - co znowu niemiłościwie nami władający kombinują grubszego, że wyciągają tego, nomen omen, trupa z szafy?
A jeszcze większą zbrodnie popełnia która odmawia facetom a szczególnie tym w sutannach.
A najgorsze są te dzieci które prowokują miłych starszych panów w czarnych sukienkach. a fee..
KK sądził, że będzie aktywnym uczestnikiem polityki, która jest bagnem, i to bagno go nie oblepi. Ale tak się nie stało. Bagno wali się z każdej strony, a ludzie kościoła zdziwieni, że nagle są ubrudzeni owym łajnem polityki.
@olo555 "kobieta popelnia morderstwo, a gwalciciel zgwalcenie" - jakby usunąć z tego gwałciciela i gwałtu, to ta kobieta "morderstwa" by nie popełniła. Za to że kobieta staje przed wyborem czy zaryzykować zajście w ciążę czy nie odpowiedzialny jest tylko gwałciciel. "Skoro mamy wolnosc sumienia" - wypowiedzi typu tej przypisanej biskupowi (nie wiem czy prawdziwa) temu przeczą.
Zlo nie usprawiedliwia zla. Tak, za to ze kobieta "staje" przed wyborem odpowiedzialnosc ponosi inna osoba i to nawet przed sadem. Ale to nie usprawiedliwia zla wyrzadzonego innej osobie, nie zwiazanej z tym stosunkiem miedzy poszkodowaną a gwalcicielem. Gdyby tak to okradziony moglby usprawiedliwiac swoja kradziez bo oglosil upadlosc i nie ma za co zyc. Niewinnie skazany zamiast legalnej drogi moglby usprawiedliwić ucieczke z pierdla. Czy ofiara falszerza moglaby usprawiedliwic placenie falszywymi banknotami. Czesto spotykaja nas w zyciu zle rzeczy ale nieusprawiedliwia to tego bysmy sie wyżywali na innych. Byc moze gdyby nie gwalciciel morderstwa tego nie popelnilaby ale nie wiemy co by sie stalo w innej sytuacji, np bieda czy choroba dziecka.
W sumie racja. Jesli ona usunie ciaze z gwaltu, to gwalciciel powinien dostac kare zarowno za gwalt, jak i za przyczynienie sie do morderstwa, a kobiete powinno sie uniewinnic i jeszcze dac jej pomoc psychologiczna.
@olo555 ale w przypadku gwaltu usprawiedliwia. Jej cialo jest ponad cialem rozwijajacego sie w niej dzieckz z gwaltu, powinna miec wybor czy urodzic czy usunac, bo jej cialo jest wazniejsze i ma pierwszenstwo niz dziecko.
Co to znaczy ze jej cialo jest "ponad" bo jezeli uznamy ze dziecko przez 9 miesiecy jest niczym nawet jak ma zdolnosc do samodzielnego utrzymania sie poza organizmem kobiety, to tak, nie jest to zabojstwo. Tak uznaje to doktryna prawa karnego, ale tylko dlatego ze jest kilka osobnych uprzywilejowanych kwalifikacji zavojstwa. M.in. aborcja bez zgody, za zgoda, aborcja gdy dziecko ma zdolnosc do samodzielnego utrzymania bez i za zgoda... to ustawodawca stworzyl dziwne bariery ochrony prawnej czlowieka, wiec mozemy podejsc do matki w parku w bezchmurny dzień albo w centrum miasta w ciazy w ostatnim miesiacu dzien przed narodzinami i uderzyc ja z piesci w brzuch i oficjalnie nie jestesmy bezprawnymi mordercami tylko aborterami. Gdyby zaczely sie skurcze ciazowe to juz jestesmy mordercami, bo moment skurczow ciazowych to moment "czlowieczenstwa"
Nie wiem czy to prawda, ale wole zabic takie dziecko wysgrobujac je czy stosujac dzien po niz pozwolic by dziecie bandyty na mnie zerowalo. I NIC NIKOMU DO TEGO. To sprawa tej kobiety, czy je usunie czy nie. Czemu innym ma to przeszkadzac? Co ich obchodzi czyjes zycie, lub czyjas smierc? Niech pilnuja siebie i kobiet w swojej rodzinie.
@BlueAlien Nic komu do tego czy kogoś zabijesz czy nie? Serio? Jeśli masz takie skłonności to powinnaś jak najszybciej znaleźć się na obserwacji psychiatrycznej, czytając Twoje posty mam wrażenie że dom wariatów to idealne miejsce na Twój nowy dom.
@KudlatyLysol ale ja mowie o dziecku z gwałtu przecież. Takie mam prawo usunąć. I nic nikomu do tego. Czyż nie? Nie zaprzeczysz. Przecież nie namawiam do zabijania sie na ulicy czy usuwania dzieci z wpadek.
@pani__jeziora a wiesz co jest najśmieszniesze i jednocześnie najsmutniejsze? Że niema źródła bo coś takiego nie miało miejsca. Wiem nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tych słów. Chyba że jest gdzieś na dyskach nagranie czy zapis elektroniczny tego. Jeżeli tak to będę pierwszy co rzuci kamieniem, ale nie liczę na to aby sie ukrywało przede mną a przed kimś innym już nie.
Pomijając to czy ten demot jest prawdziwy czy nie. To mnie najbardziej śmieszy to że najwięcej do powiedzenia maja księża, faceci no i oczywiście stare baby, a tu powinny mieć największe zdanie kobiety których ta sprawa dotyczy
@Kryone Dokładnie tak. W przypadku strzelaniny też zawsze się w te sprawy wpierdzielają jacyś przechodnie, sędziowie, prawnicy przypadkowego denata, a to przecież sprawa prywatna dwóch gangów.
dlaczego w ogóle faceci wypowiadają się w kwestii aborcji???? w każdej sprawie głos powinni zabierać tylko ci, których dana sprawa może dotyczyć. faceci mogą tylko teoretyzować. ani księża nie powinni się wpieprzać w te sprawy. jeżeli swoje grzechy zostawiają swojemu sumieniu to od innych też wara. banda hipokrytów.
@anulek666 Szukasz sobie kardiologa po zawale, czy wystarczy Ci teoretyk? Jeżeli głos mają mieć ci, których ta sprawa dotyczy, to daj temu dziecku szansę żeby się wypowiedzieć.
Płód to nie dziecko, każda kobieta powinna móc usunąć kiedy chcę. To się liczy też wpadek, tylko Polska jest taka zacofana. Jakoś inne kraje nie mają tego problemu, a no tak, bo tutaj jest chrześcijanizm. Mam nadzieje że ta religia w końcu upadnie.
Z cyklu "nieznana historia kościoła": Gdy wynaleziono po raz pierwszy piorunochron - kapłani traktowali go jako narzędzie szatana a jego stosowanie jako grzech ciężki. Argumentowali, że gdy piorun pie****** w chatę chłopa to z powodu gniewu bożego i nie można podejmować kroków aby temu przeciwdziałać. Czasy się zmieniły a ich biznes nadal się kręci...
@~SXZ1 Źródełko mocium panie? Bo katodebile nie uwierzą na słowo... Za to uwierzą w ksiązkę napisaną 400 lat po Jezusie. Beka. XD
To akurat prawda. Podobnie jak to, że chłopi z tego powodu nie gasili płonących chat, jeśli zapalił je piorun. Źródło mogę podać, ale i tak stwierdzisz, że to zbiór mitologiczny, więc się nie liczy.
Tego zdjęcia i tak nic nie przebije http://img.wiocha.pl/images/2/6/2688b64f2fb1f8d93cc93054c0cd7554.jpg
@PowaznaSprawa Sam nie wiem co gorsze, ekstremizm kościoła w tej sprawie, czy populizm manifestujących. Ekstremizm kościoła nie powinien nikomu przeszkadzać, dopóki nie wpływa na prawo (a zaczyna), ale te hasła manifestujących są żenujące i strach z dziećmi na ulicę wyjść.
@PowaznaSprawa @razi Jak sobie ktoś uzurpuje prawo do ekstremalnego decydowania za innych o ich życiu, to w końcu uzyska ekstremalne formy nakazujące odwalić się.
@J_R i to spotyka się z jeszcze bardziej ekstremalnym odzewem. Nie przemawia do mnie taki sposób dialogu. W ten sposób ludzie sami napędzają tą machinę, która niszczy Polskę (i nie tylko) od lat: dzielą się na skrajne obozy, których celem nie jest poprawa jakości życia ogółu, lecz pogorszenie jej tej drugiej stronie. Językiem podwórkowym „dyskutuje” się o poważnych sprawach, tracąc przy tym sens i cel wypowiedzi.
Poziom debaty publicznej osiągnął już poziom dna i coraz bardziej się zakopuje. Wystarczy posłuchać hasła na manifestacjach.
Wg. sondaży (źródło: TVN24) większość sondowanych opowiada się za zaostrzeniem prawa aborcyjnego, dlaczego więc miłośnicy demokracji nie potrafią uszanować demokratycznej decyzji?
@razi Te sondaże, które ja ostatnio widziałem i ciągle od lat oglądam raczej wykazują, że zdecydowana większość chce utrzymania obecnego prawa. Tylko Chazanów i całej tej chorej klauzuli sumienia trzeba się jeszcze pozbyć. Natomiast tylko porypani ekstremiści po obu stronach dużo szumią.
@J_R i ja też jestem za utrzymaniem obecnego stanu rzeczy (może nawet za małym zliberalizowaniem go), wspomniałem tylko o sondażu, o którym wczoraj usłyszałem w tej, z pozoru lewicowej stacji.
@Tomekkruk ostatnie referendum pokazało, że ludzie mają gdzieś działalność polityczną poza ulicą. Demokracja w Polsce nie działa, głosuje stado baranów idąca za najgłośniejszym populistą.
@Tomekkruk
naprawde brak mi slow do ciebie :/
czemu jestes taki zaslepiony?
ABORCJA Z GWALTU TEZ POWINNA BYC DOPUSZCZONA
Dlaczego tego nie widzisz?
Czym sie rozni taki plod, ktory nie ma mozgu od plodu z gwaltu, ze nagle jedno mozna usunac a drugie nie? Dlaczego chcesz skazywac kobiete na cierpienie? A no wiem, bo jestes facetem i ciebie nikt nie zgwalci i w ciaze nie zajdziesz -.- zal mi takich ludzi, naprawde, zawiodlam sie na facetach.
Kobieta POWINNA miec prawo do zdecydowania czy chce dziecko po gwalcie usunac (czy to srobiac czy stosujac tabletke dzien po) I NIC TOBIE DO TEGO. Nie twoje cialo wiec nie decyduj za nia. Co cie obchodzi jej cialo i jej dziecko? Adoptujesz je? Nie, wiec co ci do tego czy je urodzi czy zabije? -.-
Powinna miec prawo wyboru czy usunie czy nie. Nie chce przez takich jak ty byc zmuszona rodzic te bekarty i bachory.
Ponaddto, jesli ona te ciaze usunie, to gwalciciel powinien poniesc kare i za gwalt, i za morderstwo tego dziecka. To on przyczynil sie do tego, ze ona usunela ciaze. Gdyby on tego zycia "nie dal" , to ona by nie zabrala, proste. Jego wina.
A ja uniewinnic i zapelnic opieke psychologa. I bron boze trzymac z daleka od takich jak ty i innych chorych ludzi.
@BlueAlien "zawiodlam sie na facetach" - nie chcesz żeby generalizować i mówić że kobiety to to czy tamto, więc proszę nie generalizuj.
"Czym sie rozni taki plod, ktory nie ma mozgu od plodu z gwaltu, ze nagle jedno mozna usunac a drugie nie?"
Tym, że jeden nie ma szans na przeżycie a drugi jak najbardziej. Nawet jeśli się nie zgadzasz myślę że powinnaś to zrozumieć albo chociaż zauważyć tutaj sporą różnicę.
A teraz do rzeczy. Owszem jestem przeciw aborcji natomiast uważam że w tych trzech przypadkach (zagrożenie życia, uszkodzony płód, gwałt) aborcja może być dopuszczalna. W tym ostatnim sam się bardzo wahałem i byłem przeciw bo generalnie chyba nie dane jest mi zrozumieć jako że jestem facetem tragedię gwałtu natomiast zmieniłem zdanie słysząc tu i ówdzie jak kobiety do tego podchodzą i co przeżywają. Ale jeśli chodzi o wpadki to jestem absolutnie przeciw, jak się nie potrafi trzymać ptaszka w gaciach albo dziurki na kłódkę i nie pamięta o antykoncepcji to sorry, trzeba wziąć odpowiedzialność na siebie i tyczy się to obu stron.
Co do tabletki dzień po- nie jestem pewien ale o ile mnie pamięć nie myli nie powoduje śmierci płodu więc nie widzę powodu dlaczego ograniczać do niej dostęp...
"Ponaddto, jesli ona te ciaze usunie, to gwalciciel powinien poniesc kare i za gwalt, i za morderstwo tego dziecka. To on przyczynil sie do tego, ze ona usunela ciaze. Gdyby on tego zycia "nie dal" , to ona by nie zabrala, proste. Jego wina."
Ciekawy punkt widzenia, że też mi to do głowy nie przyszło. Ale wątpię by to się przyjęło
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2018 o 1:32
@BlueAlien o ile zgadzam się z twoja opinia na temat aborcji z gwałtu, tak muszę ci zwrócić uwagę że dalej trochę pojechałaś z ta swoją nienawiścią do facetów...
Po pierwsze, nie tylko on "dał" życie. Po drugie, to nie on podjął decyzje o jego usunięciu. Jest winny gwałtu, ale nie odpowiada za to że ta kobieta usunęła płód. Trudno się jej dziwić, ale to nie zmienia faktu, że decyzje podjęła ona. Nieistotne że została w tej sytuacji postawiona przez niego.
Tomekkruk pewnie napisałby, że różnica polega na tym, że co zawiniło dziecko z gwałtu. A co zawiniła ta kobieta?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2018 o 15:52
Bzdura.
@FenrirIbnLaAhad
odpisuje tu bo masz zbyt skomplikowany nick i nie chce mi sie go kopiowac :P
W sumie troche pojechalam ale widzisz, gwalty maja niskie kary, a stawiaja kobiety w takiej sytuacji, ze nie tylko gwalt, nie tylko ponizenie, bol, trauma, i nie tylko ciaza
Ale przede wszystkim wysmiewanie takiej zgwalconej kobiety
Wielu facetow potrafi odejsc od takiej kobiety, bo sie zaczynaja jej brzydzic
Albo po jakims czasie maja gdzies ze ta cierpi, i nie ma ochoty na sex - nie daje im, wiec odchodza.
Rozpadaja sie rodziny.
Kobieta w ciazy z gwaltu majaca juz dzieci co ma powiedziec swoim dzieciom?
Jak urodzi, to albo bedzie sie nim opiekowac, co spowoduje ze rozpadnie sie jej rodzina, albo zostawi, unieszczesliwiajac dziecko, ktore po latach bedzie szukalo matki by wyzyc sie na niej za spieprzone dziecinstwo i bedzie chcialo zrozumiec, dlaczego jego rodzenstwo jest kochane a ono nie.
Jak usunie - to kler i sasiedzi beda ja wytykac palcami i obrazac. Nie mowiac tez o koszmarach takiej kobiety....
Ta kara za gwalt jest za mała. Jak sie takiemu gwałcicielowi dorzuci jeszcze odsiadke za zabojstwo ktore popelni zgwalcona kobieta na plodzie to moze bedzie mniej gwaltow a wiecej myslenia.
@BlueAlien no, jeśli chodzi o nasz kraj, to rzeczywiście, kary bywają śmieszne... w zasadzie bardziej opłaca się być przestępcą, niż człowiekiem uczciwym :D
Ale chyba nie tędy droga, żeby dorzucać kary za czyny innych osób :P nawet jeśli jest w jakiś sposób odpowiedzialny za te ich decyzje.
No, odchodząc od takiej kobiety pokazuje tylko, ile naprawdę jest wart on, i jego "miłość".
Fake a wy to łykacie jak gęsi...
Łykają i minusują Cię.
@maszrum101 Kiedyś się ze mną wykłócali ,pro life", że to jest jak najbardziej tabletka wczesnoporonna, ponieważ w wyniku połączenia plemnika z komórką jajową już jest człowiek.. i nie przegadasz. Bo dla takowych wazniejsza jest idea i hasła.
nie rozumiem tego hejtu - przecież powiedział rzecz oczywistą: gwałt to mniejsze zło niż morderstwo własnego dziecka.
Pogadamy jak zgwałcą i wtedy zapłodnią twoją starą,ok?
@~Tylko_mówię Pogadamy, jak cię zabiją ....
A sorki - nie pogadamy.
:)
@maszrum101 nie przegadasz, oni swoje wiedzą i powtarzają jak mantrę.
I dlatego właśnie religijnych oszołomów nie powinno się pytać o zdanie w takich kwestiach.
Ps. Nie na darmo WHO chce wpisania na listę chorób psychicznych fanatyzmu religijnego.
w takim razie nich jego to spotka i każdego kto tak myśli
jeśli aborcję uznać za zabójstwo, to ma rację - w innym przypadku nie ma racji i nie bardzo jest się o co kłócić
@barabura tabletka dzień po nie ma nic wspólnego z aborcją.
do vintersorg: Racja, nie znam się na tym i nie sprawdziłem; w tej sytuacji gwałt jednak wypada gorzej niż antykoncepcja, chyba nawet w katolickiej teologii moralnej. Coś mi się zdaje, że bp (jeśli rzeczywiście tak gadał) popełnił podobny błąd. Ale to też tylko domysł...
ciekawe czy to prawda czy fake
FAKE AS HELL
Szkoda, że biskupa nie można zgwałcić.
@masiux Spróbuj. Życzę powodzenia i przyjemności.
Tylko jeża wyr**chać się nie da...
Odechciewa się w ogóle komentować tego. Nie ma drugiej grupy społecznej tak oderwanej od rzeczywistości.
katolicyzm religią miłości..
Source?
@Lisek89 O k... Zapytał się tylko o źródło i minus.
:-O
Jeśli potraktujemy jako zabójstwo zażycie tabletki "dzień po" to to gwałciciel bezpośrednio przyczynił się do zabójstwa. I gdyby nie jego gwałt w ogóle by do tego nie doszło.
Reasumując on jest winien.
Jeżeli to nie fake to brak słów na głupotę tego "duchownego"
Jakoś trudno się nie zgodzić, że zabójstwo jest czymś gorszym niż bardzo okrutny w swojej naturze gwałt.
@brosaczony nie da się zabić czegoś, co nie żyje.
@brosaczony jakie zabójstwo? "Dzień po" to nie aborcja, zygota to nie zarodek.
@brosaczony no jest gorsze jakby nie patrzec. Ale gdyby nie gwalt, to by ta kobieta nie "zabila" dziecka z gwaltu wiec to on jest winny za smierc dziecka, wiec gwalciciella skazac za gwalt i zabojstwo a kobiete uniewinnic.
@brosaczony Pod względem zadanego cierpienia nie, nie jest. Jak położę się na dachu i zrobię facetowi trzymającemu zakładników 3. oczodół to jego śmierć nastąpi w ułamku sekundy i będzie de facto bezbolesna. Nie zdąży świadomie nic zarejestrować. Wierz mi, ze gwałt boli bardziej i psychicznie i fizycznie. Poza tym "Dzień po" zapobiegają implementacji w ściance pochwy i nie są bardziej "zabójstwem" niż stosowanie spiralek. Wł. nie są wiele bliżej do zabojstwa niż używanie prezerwatyw.
@zyxyx a mógłbyś tak w prostych żołnierskich słowach wyjaśnić, kiedy mamy doczynienia z zabójstwem? w 3, 13, 33, 132 dniu ciąży, po porodzie, po wyjściu z gimbazy, po testach na inteligencję z wynikiem pow. 100pkt??? Jaki jest ten magiczny dzień. Czy zygota, zarodek, dzieciństwo, dojrzewanie, starość to nie są etapy dokładnie tego samego procesu zwanego życiem?
@brosaczony - w krajach gdzie dozwolona jest aborcja przeważnie (są wyjątki - jak Chiny) za granicę uznawane jest wykształcenie się centralnego układu nerwowego.
Tak poza tym - uważam że wszelką odpowiedzialność moralną za gwałt (w tym także - usunięcie ciąży) powinien ponosić gwałciciel. Czyli np. nie dostać rozgrzeszenia. Postawa kościoła głęboko mnie rozczarowuje - przypomina mi jakiegoś szajbusa z Iraku, który wzywał żeby w zemście za coś (chyba egzekucja Sadama) zgwałcić i zabić 100 katolickich kobiet - nie muszę chyba pisać, że wyznawcy "religij" pokoju ochoczo zabrali się za realizację tych pomysłów. Nie chcę, żeby kościół do którego należę szedł tą samą drogą...
on nie wie co mówi
Ciekawe jaką zbrodnię popełnia ktoś, kto został księdzem.
Biskupie, tabletka dzień po nie zabija nikogo, tylko nie dopuszcza do zapłodnienia. Ale tacy jak ty są w tym największymi fachowcami. Powinniście mieć normalne rodziny i płodzić dużo dzieci. Ale nie, może jednak nie, bo byście wyciągali łapska po 500+...
kupa dupa
Jedyny komentarz na poziomie w tej sekcji komentarzy.
25 lat temu spędzenie płodu nazywano aborcją. Wieloletnie stosowanie nowomowy w postaci zwrotu "zabicie nienarodzonego" skutkuje kolejną jałową dyskusją.
Wniosek 1 - tak działa propaganda.
Wniosek 2 - co znowu niemiłościwie nami władający kombinują grubszego, że wyciągają tego, nomen omen, trupa z szafy?
Jerzy Mazur musiał być kiedyś gwałcicielem skoro tak twierdzi.
A jeszcze większą zbrodnie popełnia która odmawia facetom a szczególnie tym w sutannach.
A najgorsze są te dzieci które prowokują miłych starszych panów w czarnych sukienkach. a fee..
Takich powinno się kastrować bez znieczulenia
KK sądził, że będzie aktywnym uczestnikiem polityki, która jest bagnem, i to bagno go nie oblepi. Ale tak się nie stało. Bagno wali się z każdej strony, a ludzie kościoła zdziwieni, że nagle są ubrudzeni owym łajnem polityki.
@olo555 "kobieta popelnia morderstwo, a gwalciciel zgwalcenie" - jakby usunąć z tego gwałciciela i gwałtu, to ta kobieta "morderstwa" by nie popełniła. Za to że kobieta staje przed wyborem czy zaryzykować zajście w ciążę czy nie odpowiedzialny jest tylko gwałciciel. "Skoro mamy wolnosc sumienia" - wypowiedzi typu tej przypisanej biskupowi (nie wiem czy prawdziwa) temu przeczą.
Zlo nie usprawiedliwia zla. Tak, za to ze kobieta "staje" przed wyborem odpowiedzialnosc ponosi inna osoba i to nawet przed sadem. Ale to nie usprawiedliwia zla wyrzadzonego innej osobie, nie zwiazanej z tym stosunkiem miedzy poszkodowaną a gwalcicielem. Gdyby tak to okradziony moglby usprawiedliwiac swoja kradziez bo oglosil upadlosc i nie ma za co zyc. Niewinnie skazany zamiast legalnej drogi moglby usprawiedliwić ucieczke z pierdla. Czy ofiara falszerza moglaby usprawiedliwic placenie falszywymi banknotami. Czesto spotykaja nas w zyciu zle rzeczy ale nieusprawiedliwia to tego bysmy sie wyżywali na innych. Byc moze gdyby nie gwalciciel morderstwa tego nie popelnilaby ale nie wiemy co by sie stalo w innej sytuacji, np bieda czy choroba dziecka.
@vintersorg
W sumie racja. Jesli ona usunie ciaze z gwaltu, to gwalciciel powinien dostac kare zarowno za gwalt, jak i za przyczynienie sie do morderstwa, a kobiete powinno sie uniewinnic i jeszcze dac jej pomoc psychologiczna.
@olo555 ale w przypadku gwaltu usprawiedliwia. Jej cialo jest ponad cialem rozwijajacego sie w niej dzieckz z gwaltu, powinna miec wybor czy urodzic czy usunac, bo jej cialo jest wazniejsze i ma pierwszenstwo niz dziecko.
Co to znaczy ze jej cialo jest "ponad" bo jezeli uznamy ze dziecko przez 9 miesiecy jest niczym nawet jak ma zdolnosc do samodzielnego utrzymania sie poza organizmem kobiety, to tak, nie jest to zabojstwo. Tak uznaje to doktryna prawa karnego, ale tylko dlatego ze jest kilka osobnych uprzywilejowanych kwalifikacji zavojstwa. M.in. aborcja bez zgody, za zgoda, aborcja gdy dziecko ma zdolnosc do samodzielnego utrzymania bez i za zgoda... to ustawodawca stworzyl dziwne bariery ochrony prawnej czlowieka, wiec mozemy podejsc do matki w parku w bezchmurny dzień albo w centrum miasta w ciazy w ostatnim miesiacu dzien przed narodzinami i uderzyc ja z piesci w brzuch i oficjalnie nie jestesmy bezprawnymi mordercami tylko aborterami. Gdyby zaczely sie skurcze ciazowe to juz jestesmy mordercami, bo moment skurczow ciazowych to moment "czlowieczenstwa"
Nie wiem czy to prawda, ale wole zabic takie dziecko wysgrobujac je czy stosujac dzien po niz pozwolic by dziecie bandyty na mnie zerowalo. I NIC NIKOMU DO TEGO. To sprawa tej kobiety, czy je usunie czy nie. Czemu innym ma to przeszkadzac? Co ich obchodzi czyjes zycie, lub czyjas smierc? Niech pilnuja siebie i kobiet w swojej rodzinie.
@BlueAlien Nic komu do tego czy kogoś zabijesz czy nie? Serio? Jeśli masz takie skłonności to powinnaś jak najszybciej znaleźć się na obserwacji psychiatrycznej, czytając Twoje posty mam wrażenie że dom wariatów to idealne miejsce na Twój nowy dom.
@KudlatyLysol ale ja mowie o dziecku z gwałtu przecież. Takie mam prawo usunąć. I nic nikomu do tego. Czyż nie? Nie zaprzeczysz. Przecież nie namawiam do zabijania sie na ulicy czy usuwania dzieci z wpadek.
Japrdle. Katoajatollach. A jak z laską ktoś mnie oswieci? Wypluć to aborcja a połknąć kanibalizm?
Zabija dziecko, więc ma rację.
Ty wiesz w ogóle jak wygląda "dziecko" dzień po stosunku czy tak se po prostu pi*rdolisz głupoty?
Ma luz, młodzi chłopcy nie zachodzą
jedyny móżg któy ma ten oszołomto chyba w tym krucyfiksie
@Evandro: źródło?
@pani__jeziora a wiesz co jest najśmieszniesze i jednocześnie najsmutniejsze? Że niema źródła bo coś takiego nie miało miejsca. Wiem nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tych słów. Chyba że jest gdzieś na dyskach nagranie czy zapis elektroniczny tego. Jeżeli tak to będę pierwszy co rzuci kamieniem, ale nie liczę na to aby sie ukrywało przede mną a przed kimś innym już nie.
Debil i tyle.
Pomijając to czy ten demot jest prawdziwy czy nie. To mnie najbardziej śmieszy to że najwięcej do powiedzenia maja księża, faceci no i oczywiście stare baby, a tu powinny mieć największe zdanie kobiety których ta sprawa dotyczy
@Kryone Dokładnie tak. W przypadku strzelaniny też zawsze się w te sprawy wpierdzielają jacyś przechodnie, sędziowie, prawnicy przypadkowego denata, a to przecież sprawa prywatna dwóch gangów.
Nierozwiązywalne dylematy moralne... tyle w temacie.
dlaczego w ogóle faceci wypowiadają się w kwestii aborcji???? w każdej sprawie głos powinni zabierać tylko ci, których dana sprawa może dotyczyć. faceci mogą tylko teoretyzować. ani księża nie powinni się wpieprzać w te sprawy. jeżeli swoje grzechy zostawiają swojemu sumieniu to od innych też wara. banda hipokrytów.
@anulek666 Szukasz sobie kardiologa po zawale, czy wystarczy Ci teoretyk? Jeżeli głos mają mieć ci, których ta sprawa dotyczy, to daj temu dziecku szansę żeby się wypowiedzieć.
Swego czasu nawet leczenie uznawano za ingerencję w wolę bożą.
Ciekawe, czy policjant, który aresztuje księdza pedofila, również popełnia większą zbrodnię niż sam ksiunc?
ponad dwa tysiąclecia tej firmy, to za dużo.
Płód to nie dziecko, każda kobieta powinna móc usunąć kiedy chcę. To się liczy też wpadek, tylko Polska jest taka zacofana. Jakoś inne kraje nie mają tego problemu, a no tak, bo tutaj jest chrześcijanizm. Mam nadzieje że ta religia w końcu upadnie.
man mad i tyle :D
Tak ale zdecydowanie nie większą
a jakieś źródło? Bo nie sądzę żeby tak powiedział. Jeżeli już to poproszę cały kontekst a nie wyrwanie z kontekstu.
krótko mówiąc - debil!
Niektórzy myślą, że jak przeczytają jedną książkę bez zrozumienia to są moralną alfą i omegą...