Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
2524 2769
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~SXZ1
+29 / 79

@Fragglesik A jaki związek ma odcięcie kościoła od koryta z wprowadzeniem WS w 1 klasie podstawówki? Tak was straszą w "świątyniach"? Wiesz dlaczego kościół jest przeciwny WS? Bo dziecko wyedukowane trudniej jest im molestować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tylko_mówię
+21 / 45

@Fragglesik ponieważ ludzie nie boją się już o tym mówić i na ofiary nie ma nagonki, a sami kapłani nie są na tyle bezczelni żeby twierdzić, że to samo dziecko lgnie i szuka miłości. Jakby tak powiedzieli to by musieli z ochroną chodzić, a w Polsce jeszcze nadal ksiądz to często autorytet tylko dlatego, że jest księdzem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~miodzikq
+17 / 35

@Fragglesik ...a to kolega z tych co śmietanę lizał z kolan,a to przepraszamy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SteveFoKS
+7 / 43

byłem kiedyś na zastępstwie na etyce i mam nieodparte wrażenie, że ci z etyki to ograniczeni populiści. Ja bym wymazał etykę ze szkół, bo to strata czasu i aktywna rozmowa z debilami o ich przemyśleniach względem dojrzewania i w spół znajomkowania. Lepiej było by wprowadzić zajęcia z e-sportu dla chłopców i coś dla dziewcząt pokroju bezpieczne serwowanie po internecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olo555
+2 / 28

### -1- ###. "Wypowiedzenie konkordatu". Ilu z was go czytało? / / SKRÓT / / Art. 1-4 To wzajemne uznanie międzynarodowe, Art. 5-8 to swobody religijne, administracyjne (typu mianowanie biskupów), i inne głupoty. Art. 9 dni wolne od pracy. Art. 10-11 małżeństwo konkordatowe. Art. 12-13 wolność praktyk religijnych i nauka religii. Art. 14-15 prowadzenie placówek oświatowych-wychowawczych przez KK. Obowiązek dotowania placówek. Uniwersytety - też dotowane. Art. 16 - wojsko - kapelani. Art. 17 zapewnienie mszy swietej osobom skazanym, w poprawczakach, w szpitalach itd. Art. 18 Katecheza także dla mniejszości narodowych, Art. 19-21 wolność zrzeszania się, druku, publikacji, radia i TV, dzialalności charytatywnej i opiekunczej - dzialalnosc taka jest równa z dzialalnością instytucji panswowych, Art. 22 wsparcie finansowe zabytków sakralnych Art. 23 osobowość prawna KK. Art. 24 prawo budowy kościołów cmentarzy itd. Art 25 ochrona zabytków sakralnych. Art. 26 prawo zakladania fundacji Art. 27 odesłanie do stosunków między RP a Watykanem w drodze umów miedzynarodowych Art. 28 to samo co 27, z tym że wątpliwości interpretacyjne, Art. 29 "konkordat podlega ratyfikacji"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~he_he
+21 / 29

moim zdaniem zamiast religii nie powinno być etyki tylko RELIGIOZNAWSTWO! szczególnie dziś gdzie mamy tylu islamskich uchodźców, którzy mydlą młodym naiwnym oczy! Dzieci powinny być uczone na czym polegają różne religie, jakie są zagrożenia związane ekstremizmem, sektami itd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 20

@olo555 pokaż mi klechę który chodzi po szpitalu "bo chce", a nie dlatego, że ma z tego pensje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olo555
-2 / 20

@Alkanaro Wyjaśnijmy kilka ogólnych kwestii. 1. WARA od dobrowolnych datków. To, że jakiś podmiot rozporządza majątkiem w jakiś sposób, to jego problem, ewentualnie co najwyżej jego rodziny - i to też nie zawsze. A nie "problem społeczny". 2. Dotacje, wypłaty, pensje, i inne formy subwencji, zasileń i pieniężnych wsparć to głęboki problem. W SOCJALISTYCZNYM PAŃSTWIE - to państwo zabiera wszystkim [nawet gminom czy jednostkom budżetowym paradoksalnie] po to by im oddać, to się nazywa redystrybucja. Wrzucamy do wora, po to by z niego znowu wyciągnąć. KAŻDY wrzuca aby KAŻDY mógł wyciągnąć. Czy to ma sens? W mojej ocenie NIE MA, ale ja nie jestem socjalistą. Natomiast nie popieram wyłączenia pewnych grup społecznych od udziału w tym zorganizowanym systemie redystrybucji czyli "worze", jeżeli już każdy wkłada, to niech każdy wyciąga. Albo na odwrót, nikt nie wkłada i nikt nie wyciąga. Wtedy nie będziemy mieć systemu opieku zdrowotnej, ZUSu, państwowych uczelni i szkół, a podatki będą kilku-nasto razy niższe. Może tą drogą powinniśmy iść? Zamiast reformować chory system, zlikwidować go?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+4 / 14

@Fragglesik
a jaki masz problem z etyka?
wiekszosc zasad pokrywa sie z zasadami kosciola, roznica jest tylko tego ze etyka uczy zeby ich przestrzegac dla dobrego wspolzycia ze wspolnota a nie ze strachu przed ogniami piekielnymi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olo555
-4 / 8

A propo przedmiot "religia" jest rodzajem przedmiotu "etyka" mowiac o przedmiotach szkolnych. W zyciu moze to cos wiecej, szczegolowiej, inaczej (religia), ale w szkole etyka jest "res generalis" wobec religii (res specialis). Przedmiot Religia poprostu naucza etyki w okreslony sposob, tak jakby chciala okreslona grupa rodzicow, nauczycieli, wyborcow, politykow (dodajcie se kogos...)... jest to ewidetnie wiekszosc. Przedmiot etyka nauczal by "etyki" tak jakby chcialaby tego inna grupa, moze grupa tatarow chcialaby religii islamu, ukraincy, vietnamczycy czegos jeszcze, a lewacy ... ... tylko wolnej lekcji. Są to tylko opcje nauki czegoś podobnego, (jakby uczyc jezyka polskiego, ale raz lektury a raz gramatyka). Zawsze beda niezadowoleni z powodu wyzej wymienionego (socjalizm), to panstwo decyduje o losie szkół. Prywatne - rodzic by opłacał. Zamiast klocic sie o taki nonsens, zajmijcie sie czyms pozytecznym. Moze ustawą 447 ? XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+2 / 6

@olo555 Masz jakieś problemy z rozumowaniem? Ja się nie czepiam dobrowolnych datków jak to ująłeś tylko napisałem, byś mi pokazał klechę który chodzi po szpitalu jak to określiłeś "bo chce" czyli ZA DARMO, a nie dlatego, że ma z tego PENSJĘ bo jest zatrudniony na etat przez szpital. Co ma wspólnego PENSJA za PRACE NA ETAT z dobrowolnymi datkami jak to określiłeś? Co ludzie robią z własną kasą guzik mnie obchodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olo555
-3 / 5

I to jest ten problem socjalizmu, bo prywatny szpital, prywatna sprawa, publiczny szpital to juz sprawa wszystkich, tym wiecej osob uczestniczy przy redystrybucji, tym wiecej jest powiazan, szpital-szkola-kosciol-rolnicy-przedsiebiorcy-konsumenci-robotnicy-gornicy-pracownicy-.... w kazdej z tych dziedzin obecnosc panstwa przejawia sie i przejawiac sie musi, bo to element socjalizmu ("wszystko w panstwie nic poza panstwem" ~ B. Mussolini), kazda najmniejsza ingerencja bedzie sie wiazala z pozbawieniem wolnosci, ale na to zgodzilismy sie wszyscy... raz mamy demokracje dwa... przy wyborach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 8 września 2018 o 1:06

avatar wic1
+3 / 5

@Fragglesik Najlepiej by w ogóle nie było uczone niczego. Jak oni śmieli uczyć moje dzieci etyki? :P A wychowanie seksualne to sam się nauczy ;) wygoogla se albo mama mu powie :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Robert Biedroń
-1 / 1

@wic1 Jak jesteś stulejarzem, to na pewno nie nauczysz swoich dzieci niczego o seksie. Po antyklerykałach takiej wiedzy nie ma co oczekiwać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@Fragglesik
czyli innymi slowy, nie mam argumentow wiec skrytykuje twoj login

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-1 / 1

@mieteknapletek Twój login pokazuje Twój poziom, zaś nie dyskutuję, gdyż Prawo Murphiego mówi: Nie dyskutuj z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy. pa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
0 / 0

@Robert Biedroń Jestem nie w temacie nowych wyzwisk dlatego aż musiałem sprawdzić co to znaczy ;)

Mam nadzieję, ze wczułeś sarkazm w mej poprzedniej wypowiedzi :)


Generalnie mi rybi ogólnie że ktoś ma 0 pojęcia o czymś ale wolę by moje dzieci miały pojęcie a już przynajmniej by mogły mieć własne zdanie w danej dziedzinie niżeli narzucone.

Jedyne co mnie razi to fakt, że niektórzy nauczyciele religii (etyki?) zalatują katolstwem w stylu "jak używasz antykoncepcji to zginiesz w piekle przeklęty grzeszniku!".

I to bym tępił :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wyblinka
-5 / 9

@Kindal Posłuchaj @Glaurung_Uluroki sprawdzź cele Funduszu Kościelnego to raz, a dwa wielu majątków nie da się zwrócić, ponieważ ich właścicielami są już osoby trzecie czy czwarte, sa one budynkami użyteczności publicznej czy zostały zrabowane lub zniszczone. Z tych samych powodów problem jest ze zwrotem mienia osobom prywatnym. W takim Białymstoku w pałacu Branickich mieści sie Uniwersytet medyczny, przepiękne wnętrza zostały zdewastowane i przekształcone na sale wykładowe, pierwotne wyposażenie rozkradzione przez komuszych notabli. Nie ma możliwości zwrotu pałacu. Własnie w takich sytuacjach nalezy się rekompensata, mój dziadek posiadał majątek ziemski na kresach. Po przesunięciu granic, znalazł się na terenach obecnej Białorusi. Majątek został zdewastowany i rozkradziony. Próby uzyskania odszkodowań zgodnie z porozumieniami międzynarodowymi powinna pokryć Polska. Mój dziadek uznał, że nie Polacy go okradli więc nie oni powinni zwracać. Nie zgodził sie o ubieganie o odszkodowanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tylko_mówię
+9 / 9

@wyblinka ale dlaczego tylko kościołowi jest to rekompensowane w ten sposób?Co z prywatnymi właścicielami? Czemu dopłaca się do utrzymania zabytkowych świątyń, ale do zabytkowych pałacyków będących własnością prywatną już dopłat niema?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mrhero
+3 / 11

@wyblinka a te ziemie to pewnie od boga dostali? i kiedy kk odda majątki zagrabione ludziom? bo mało kiedy zdobywali majątek w uczciwy sposób

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
-2 / 4

@Klindal @mrhero komisja majątkowa mogłaby jeszcze zająć się śledztwem w sprawie sposobu pozyskania majątków Kościoła. Ludziom się zdaje, że oni te majątki wszystkie dostali w darach od bogobojnych bogaczy hah to dobre. Kościół także zawłaszczał, także odbierał. Nie znam do końca mechanizmów, nikt się nie chce podjąć tematu, próbowałam, bo dawno temu rodzina mojego dziadka miała kamienice w Kalwarii Zebrzydowskiej (sam rynek), dziś jest we władaniu koscioła, nie do odzyskania, dodam, że nie została przekazana w datku, dziadek kiedy żył próbował ją odzyskać, ale dokumenty magicznie poginęły. Długa historia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 września 2018 o 22:05

P Prally
0 / 0

@wyblinka Należy zlikwidować Fundusz Kościelny bo wprowadzono go za czasów Stalina, a poza tym gdyby Kościół musiał sam zarządzać swoimi dobrami i je utrzymywać to jest cień szansy że by padł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ge
+6 / 20

Dzisiejsza polska też jest państwem świeckim nie wyznaniowym. Nikomu nie narzuca się wiary w jakąś wybraną religię. Twoja wypowiedź nie ma sensu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wujo_stalin
-5 / 17

@ge

Teoretycznie tak, ale w praktyce nie. Twoja wypowiedź nie ma sensu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ge
0 / 8

@wujo_stalin Czyli chcesz powiedzieć ze w polsce kara się za ateizm albo wiarę w inną religię niż katolicyzm ? Pokaż mi wyrok sądu w takiej sprawie, skoro polska w praktyce nie jest państwem świeckim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+16 / 24

Ja się nie dziwię że w tym kraju jest takie bagno, jeśli wszyscy tutaj myślą tak zerojedynkowo... Państwo (prawie) wyznaniowe albo komunizm, PIS albo PO, i tak dalej i tak dalej. Naprawdę nie czaicie że są jeszcze inne opcje poza skrajnościami?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+6 / 10

@wujo_stalin A teraz mamy katolicką Polskę komunistyczną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wujo_stalin
-1 / 7

@ge

Tutaj nie chodzi o to, by kogoś za coś karać. Chodzi o to, że większość polaków jest katolikami. Możesz sobie do konstytucji wpisać co chcesz, ale nie musi się to pokrywać z rzeczywistością. Wygrana walka kościoła z rządem komunistycznym w ubiegłym wieku to udowodniła.

@DexterHollandRulez

"Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie. A co nadto jest, od Złego pochodzi”"

@solarize

Teraz mamy katolicką Polskę socjalistyczną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+4 / 8

@wujo_stalin Kościół nie walczył w Polsce z rządem komunistycznym. To jeden z większych mitów. Prawda jest taka, że był bardzo podzielony i część pracowników kościoła była doskonałymi współpracownikami służb donosząc o treściach spowiedzi, a druga część była wobec służb mniej przychylna. Tak czy owak nie można tu powiedzieć o jakieś większej walce, a na pewno już "zwycięstwie". Co więcej aktualnie kościół całkowicie popiera komunizację kraju (coraz silniejsza władza, upaństwowienie instytucji, rozrost maszyny urzędniczej, ograniczenie swobód itp.). Właściwsze jest więc stwierdzenie, że kościół nie interesuje się ustrojem kraju (Watykan wspierał nawet faszyzm) o ile ten ustrój daje mu egzystować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 września 2018 o 20:33

avatar DexterHollandRulez
+1 / 1

@wujo_stalin Nie bardzo rozumiem, jaki jest związek tego cytatu z moim komentarzem..?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ge
+5 / 5

@wujo_stalin "Chodzi o to, że większość polaków jest katolikami."

Co do tego miałbym duże wątpliwości, według ostatnich badań zaledwie 40% społeczeństwa chodzi na niedzielne msze, 14% bierze udział w komunii św, to nie jest większość. To że rzekomo 90% społeczeństwa jest ochrzczone wcale nie znaczy że wszyscy praktykują i wierzą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wujo_stalin
-4 / 6

@ge

Praktykowanie religii o niczym nie decyduje. Istotniejsze jest czucie przez ponad 90% społeczeństwa etyki chrześcijańskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+3 / 3

Argument idioty albo manipulatora.
Państwo świeckie nie musi być komunistyczne, świeckość państwa postulowano na Zachodzie już 100 lat przed narodzinami Karola Marksa, a w Polsce jeszcze wcześniej, bo już za Zygmunta III postulował to Jan Crell i środowisko Braci Polskich. (jedyna grupa która postulowała tolerancję powszechną, w tamtych czasach wszystkie kościoły chciały tolerancji wyłącznie dla siebie i żeby nayebać innym kościołom)
Istnieją efektywnie świeckie państwa, obecnie są to m.in. Czechy czy Szwajcaria (z tych kopiących muzułmanów)

~ge, w Sejmie od kilku kadencji działa komisja ds. przeciwdziałania ateizacji, a te matoły zawierzyły służbę zdrowia opiece Matki Boskiej.

~wujo_stalin
Pier***icie Hipolicie. Sprawdź lepiej ile kościołów wybudowano w Polsce z PRLu i kto dał na to pozwolenia?
Już Józef Staln poluzował Cerkwii dla celów propagandowych żeby wygrać wojnę z III Rzeszą, w Polsce było jeszcze luźniej. Kościół za PRLu działał i się rozwijał.
Owszem, była konfiskata majątków, nic w tym dziwnego. Już w I RP wprowadzano prawa zakazujące zapisywania majątku kościołowi w testamencie, bo za dużo dóbr szło do agentów Watykanu. (Czasami dosłownie agentów, bo nuncjusze Alojzy Lippomano i Hannibal di Capua byli działającymi za zgodą papieża szpiegami Habsburgów) A w zamian za to utworzono Fundusz Kościelny (utworzony 20 marca 1950 roku, jeszcze za czasów Stalina)
Gdyby komuniści rzeczywiście chcieli bardzo zwalczać kościół to by się z nim rozprawili jak NKWD z AK, a nie płacili księżom pensje i emerytury.

"Przecież ostatnio było wielkie oburzenie lewaków, gdy abp. Depo powiedział, że Ewangelia powinna być przed konstytucją." - Chrystus mówi w Ewangelii m.in. że nie zniesie żadnych praw póki się nie wypełnią. A Stary Testament zezwalał m.in. na sprzedawanie córek w niewolę, czy mordowanie z polecenia Boga, dlatego żadne teksty religijne nie powinny być przed konstytucją, bo nagle mogłoby się okazać że ludzie innych wyznań są obywatelami drugiej kategorii, albo w ogóle można ich zabijać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 września 2018 o 22:44

avatar ~wujo_stalin
-3 / 3

@Prally

Komuniści nie mogli się tak łatwo rozprawić z kościołem, bo stały za nim większość narodu i państwa zachodu. Musieli się z kościołem liczyć i dlatego robili z nim takie podchody.
Mieszasz wątki i nie wiadomo o co ci chodzi, w jednym wątku piszesz o stalinie, hitlerze, prlu i szpiegach z XVI w.
A do tego nie rozróżniasz Ewangelii od Starego Testamentu.
Uporządkuj swoje myśli i napisz jeszcze raz, o co ci chodzi, bo pomyślę żeś wariat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+3 / 3

@wujo_stalin Wydaje mi się że raczej sam nie rozumiesz cytatu, którego użyłeś, nie znasz jego kontekstu, albo pijesz do czegoś, czego nie miałem na myśli. Ale skoro wolisz zgrywać większego erudytę zamiast wyjaśnić, o co Ci chodziło, to proszę bardzo. Tyle że w tym momencie sam wykluczasz się z dyskusji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

Nie mieszam wątków, odniosłem się tylko do Twoich bzdurnych argumentów i podałem przykłady z teraźniejszości i przeszłości które je obalają, oraz wskazałem że nawet w historii Polski są bardzo stare świeckie tradycje do których można się odwołać.
A Nowy i Stary Testament umiem odróżnić, tylko że ty nie umiesz zrozumieć co napisałem albo nie chcesz tego zrozumieć bo nie pasuje ci do poglądu.

Celem świeckości państwa nie jest wprowadzanie komunizmu (Sebastien Castellion, Jan Crell, John Locke czy Woltaire nawet nie słyszeli że coś takiego istnieje), tylko uniknięcie prześladowań i dyskryminacji za poglądy, oraz merytokracja. Państwo świeckie nie zabrania propagowania religii albo takich czy innych poglądów, po prostu żadnych w żaden sposób nie uprzywilejowuje i nie pozwala na to by ktoś daną religię czy poglądy szerzył inaczej niż przy użyciu argumentów w pokojowej dyskusji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 września 2018 o 9:31

avatar solarize
+2 / 2

@wujo_stalin Ale zdajesz sobie sprawę, że wspominając o stwierdzeniu, że ewangelia powinna być przed konstytucją, trochę strzelasz sobie w stopę, bo właśnie takie stwierdzenie przychyla się komunizacji kraju? Ktoś nieznający kontekstu pomyślałby, że całe to zdanie jest bez sensu, bo ewangelia a konstytucja to dwie różne rzeczy i łączyć je w takim porównaniu, to jak mówić, że pociąg ma być przed maszyną do obierania ziemniaków. Znając jednak kontekst rozumiemy, że ma tu chodzić o to, że "najważniejsze abyśmy żyli według przykazań kościoła, konstytucją się nie zajmujcie, jest mniej ważna". Oczywiście odnosi się to automatycznie do wątpliwości co do konstytucyjnych działań PiSu, więc jest to ukryte przyzwolenie na ignorowanie konstytucji, która to miała stanowić w swoich założeniach o nie-komunistycznym ustroju (między innymi mówiąc o trójpodziale władzy i wielopartyjności sejmu).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+2 / 14

Powoli mamy coraz możniejsze społeczeństwo i myślę, że wiernych stać by było bezpośrednio opłacać kościół. Wtedy byłyby np rady parafialne z prawdziwego zdarzenia i ksiądz by był zobowiązany takich rad dużo bardziej słuchać. Co do religii w szkołach to prowadzona na zasadzie uczenia modlitw oraz tłumaczenia liturgii to poroniony pomysł. Bo po co tego uczyć skoro osoby w ogóle nie wierzą. Raz że grupki maksymalnie 12 osobowe(nawet Chrystus nie miał większej grupy) dwa żeby było to nawiązywanie relacji, bo inaczej nie da się przekazać wiary, puste słowa Jezus jest miłością nie wystarczą, warto choćby pokazać na swoim przykładzie, warto uczyć ludzi miłości do Boga.

Co do ulg, funduszu to żeby nie wyrzucić dziecka z kąpielą. Jeżeli spojrzymy na Kościoły to nadal tam jacyś ludzie chodzą, i są to w większości Polacy, którzy płacą lub płacili przez całe życie podatki na rzecz państwa. Dużo kościołów pełni również funkcję zabytków i części naszej historii i tożsamości narodowej. Tym nie mniej jak wspominałem stopniowe wycofanie się z finansowania nie byłoby aż tak złym pomysłem.

Ochrona świeckich szkół, urzędów i szpitali. Chodzi o to że rozjuszone tłumy księży i diakonów palą kolejne szpitale i szkoły? Czy może o to kościelne urzędy wypierają te zwykłe i niedługo np już nie będzie ani jednego urzędu skarbowego i Zusu tylko same biura parafialne ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
-2 / 6

Jeżeli chodzi o duchownych w wojsku i szpitalach to jeżeli co nieco tylko interesujesz się obiema rzeczami to wiesz, że morale i chęć wyzdrowienia są bardzo ważne. Do wierzącego żołnierza dużo lepiej trafi ksiądz niż psycholog, z tego powodu, że przed księdzem naturalną rzeczą jest spowiedź. Rozumiem, że teraz laickość ludzi wzrasta, podobnie jak ilość konfliktów spada przez co wojsko robi się koszarowe, stąd mniejsze zapotrzebowanie na tego typu stanowiska.

Teraz szpitale. Nie będzie zaskoczeniem dla Ciebie jeżeli powiem, że starsi ludzie więcej czasu przebywają w szpitalu. A im starsi tym większe prawdopodobieństwo, że do niego trafią. Również bardzo duży odsetek starszych ludzi jest wierzących. Teraz pytanie czy uważasz, że stan psychiczny pacjenta nie ma żadnego znaczenia jeżeli chodzi o leczenie?

I na koniec, cały ten fundusz kościelny, pensje tych generałów i duchownych w szpitalach to jakieś śmieszne kwoty jeżeli chodzi o budżet. Jak dla mnie jest to temat o tyle ważny co medialny. Fundusz Kościelny to jakiej 130mln zł. Gdzie potrafią wydać 50mln na stronę dla bezrobotnych. Milardy są tracone w ramach jakiś niedziałających projektów. Przy przeniesieniu 150miliardów z ofe, do zusu trafiło 138 miliardów. 12 zniknęło nie wiadomo gdzie i nikt afery nie robił. To tak samo jak sprawa aborcji i invitro wycieka regularnie przy każdych zmianach podatkowych. Tak samo naczelnym programem całych partii politycznych jest walka z kościołem, gdzie tak naprawdę nawet z ojcem rydzykiem którego naprawdę nie lubię to są tematy zastępcze dla naprawdę ważnych dla kraju spraw, jak nie płacenie podatku CIT przez zagraniczne firmy, jak sprawa coraz większego socjalu emerytur czy zadłużenia. Stoimy przed naprawdę dużymi sprawami, które to w ciągu tych 10 lat muszą być rozwiązane bo inaczej padnie ten system a tu ciągle jakieś śmiesznie male tematu, plasterek tu plasterek tam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
-1 / 3

@Klindal i tak to jest jak ekonomią zajmują się ludzie, którzy o socjologii nie mają zielonego pojęcia. Bo może się okazać, że wprowadzenie podatku liniowego może mieć podobny opór społeczny co zlikwidowanie funduszu Kościelnego i babranie się z konkordatem. Gdzie pierwsza rzecz dotyczy miliardów oraz dotyka wszystkich zaś druga to miliony i dotyczy kilkunasty tysięcy ludzi. Podobnie jak sprawa invitro gdzie zabiegów tego typu w polsce są jakieś śmieszne ilości, teamat dotyczy nawet nie promila społeczeństwa, zaś opinię publiczną i wszystkie media zajmuje na dobry tydzień, a jak dobrze prowadzone to i dwa, zaś wszystkie poważne tematy cichaczem przemykają.

Owszem z tego co można wyczytać większość środków funduszu idzie na emerytury i sprawy zdrowotne księży. Więc powinno ich się wpleść w Zus tak jak wszystkich a nie tworzyć coś odrębnego, ale przy okazji i tak trzeba zmienić zus więc koło się zamyka. I o tym mówię, bo jeżeli zaczniesz się zajmować poważnymi sprawami to zgodnie z zasadą okrężnej przyczynowości tamte też znikną. A tak usuwasz Fundusz Kościelny, masz protesty, łątkę walczącego z Kościołem i pytanie jeszcze gdzie masz elektorat, bo jeżeli w wierzących babciach to znów jest to polityczne samobójstwo. Debata trwa bo temat medialny i z małego tematu do załatwienia masz wojnę jak o naprawdę dużą skale. Witamy w demokracji z powszechną telewizją i szukającymi sensacji mediami. Tak samo weź teraz spróbuj zabrać 500+. Już raz coś dane nie tak prosto zabrać. Dlatego uważam, że należy unikać kontrowesyjnych tematów, a jeżeli już walczyć o coś to o coś co będzie miało realny wpływ na gospodarkę, a nie tylko ograniczenie kosztów o setną część promila budżetu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@ciomak12 Jestem za tym żeby obniżyć podatki i zlikwidować wszelkie państwowe dotacje do kościoła. Z jakiej racji państwo zmusza ludzi wyznań innych niż katolickie do opłacania katolickich katechez, kapelanów, itd?

Religia w szkołach to w ogóle jest szwindel. Kiedy pytano naród czy jest za, wielu ludzi myślało że chodzi o lekcje religioznawstwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+1 / 1

@Prally Otóż ja też jestem za nie dotowaniem kościoła. Może poza tymi dotacjami na remonty kościołów, bo to naprawdę nieraz spore atrakcje turystyczne i część naszej historii, zarówno pod względem kulturowym jak i architektonicznym.

Tylko jak powtarzam sytuacja naszego budżetu przypomina kogoś kto ma gangrenę w nodze, ale zamiast się nią zająć to chodzi po lekarzach bo go coś w krzyżu łupie. Mamy miliardowe długi, mamy sypiący się system emerytalny i zdrowotny, mamy tragiczny system podatkowy, mamy dławienie własnych małych i średnich firm poprzez sądy które orzekają wyroki przez kilka do kilkunastu lat. Zmagamy się z coraz większym problemem dzietności. Stoimy przed ogromnymi wyzwaniami w dziedzinie energetyki. Mamy tragiczną frekwencje w wyborach wszelkiego typu.

To jest gangrena. A my jak mantrę powtarzamy, fundusz kościelny, aborcja, invitro, 500+, rola KK w państwie, wiszenie jakiś patyczków w urzędach czy w sejmie. To są tematy które uważacie za ważne? JA rozumiem, że kiedyś należałoby to uporządkować, ale może jakieś priorytety?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@ciomak12, ja biorę wszystko pod uwagę. Tu jest dyskusja od rozdziale kościoła od państwa, to akurat tu o tym mówię.
Zgadzam się ze wszystkim co mówisz, problem tym że wszystkie wymienione sprawy wymagają zmian, i żadna nie jest zmieniana. Tak jak ludzie nie rozumieją sensu rozdziału kościoła od państwa, tak nie rozumieją szkodliwości 500+, nieracjonalności naszego systemu podatkowego innych.

Jedyne co jako tako rozmiejąto problem z dzietnością, tylko wydaje im się głupio że 500+ coś tu zmieni i nie kojarzą że jak jest za mała dzietność to będzie mało ludzi w wieku produkcyjnym i w efekcie nie będzie komu tyrać na wypłacanie emerytur, więc sobie jeszcze wiek emerytalny obniżyli i pogorszyli sprawę jeszcze bardziej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Meroller
+2 / 16

Zdecydowanie za oraz opodatkować te mafie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~asdfasfadf
0 / 0

@Meroller Lepiej opodatkować ateistyczną gimbazę żerującą na pieniądzach swoich rodziców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Meroller
0 / 0

@~asdfasfadf Nie wiem nawet jak mam to skomentować. Lepiej niech Ci rodzice zamiast dawać te pieniądze swoim dzieciom, niech wyślą je na radio tego złodzieja, czy po prostu do kościoła. Niech proboszcz swojemu dziecku za to dom postawi albo samochód kupi. Ot logika katola.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-3 / 11

@Klindal Zdarzało mi się widzieć "argumentację", że kto jest przeciw aborcji ten ma mózg przeżarty przez kościół, a szpital w którym się tego nie robi jest kontrolowany przez Watykan. W związku z powyższym wiele mogę sobie wyobrazić.

Tak długo jak Państwo kontroluje szkoły i szpitale będę przeciw. Ale jeśli Państwo też się z tamtąd wyniesie, to jestem za.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

@MajorKaza Państwo świeckie ma d... czy wykonujesz aborcję czy nie. Państwo kościelne nie daje ci wyboru.
Kobieta ma umrzeć? Nie szkodzi.
Dziecko i tak umrze? Nie szkodzi.
Dziecko będzie bardzo cierpiało? Też nie szkodzi. Zakaz aborcji ponad miłosierdzie i zdrowy rozsądek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-1 / 1

@Prally Tak patrząc, to zakaz mordowania też jest kościelny i państwo świeckie powinno mieć to poważaniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@MajorKaza Głupiś.
Mordowanie jest szkodliwe społecznie, w konsekwencji szkodliwe dla państwa, dlatego jest zakazane, a nie dlatego że ktoś się boi niewidzialnych potworów. Tym bardziej że gdyby strach przed niewidzialnymi potworami załatwiał sprawę, to więzienia i sądy byłyby niepotrzebne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-1 / 1

@Prally
"Głupiś.
[Przeprowadzanie aborcji] jest szkodliwe społecznie, w konsekwencji szkodliwe dla państwa, dlatego [powinno być] zakazane, a nie dlatego że ktoś się boi niewidzialnych potworów. Tym bardziej że gdyby strach przed niewidzialnymi potworami załatwiał sprawę, to więzienia i sądy byłyby niepotrzebne."

:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 września 2018 o 9:14

P Prally
-2 / 2

@MajorKaza

Ty de.b.i.l.u zazrany, aborcję się przeprowadza jak poród grozi śmiercią matki albo jak płód jest TAK USZKODZONY ŻE I TAK BY UMARŁ, albo bardzo cierpiał przez całe, często krótkie, życie.

W dodatku brak dostępu do aborcji powoduje że kobiety boją się zachodzić w ciążę!
To brak dostępu do aborcji JEST SZKODLIWY SPOŁECZNIE!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
0 / 0

@Prally Wykonuje się ją również przy wadach nie będących śmiertelnymi, albo z powodu małego mieszkania. Dodatkowo w 1960r. dzietność w Polsce wynosiła około 3.0, a "dostępność" aborcji była mniejsza.

Dane o dzietności dostarczone przez google:
https://www.google.pl/search?q=dzietno%C5%9B%C4%87+w+polsce&oq=dzietno%C5%9B%C4%87+&aqs=chrome.1.69i57j0j35i39j0l3.5017j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Aborcja w przypadku zespołu downa:
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/liczba-legalnych-aborcji-w-polsce-rosnie-zespol-downa-wsrod-przyczyn,811038.html

Przyczyny aborcji:
1988 top 1 (primary): 25.9% Want to postpone childbearing.
2014 top 1 (multiple reasons): 74% Having a baby would dramatically change my life
https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_the_United_States#Reasons_for_abortions

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@MajorKaza Wykonanie aborcji w Polsce ze względów niemedycznych jest od dawna nielegalne (więc w praktyce kto bardzo chce i tak jedzie do Czech albo robi to w Polsce nielegalnie), więc gdzie ty tu z USA wyjeżdżasz.

Poza tym w początkowym okresie ciąży nie ma nawet cewy nerwowej, potem jest cewa ale nie ma mózgu, potem trwa bardzo długi okres kształtowania mózgu, przez pewien czas nie ma nawet zdolności przetworzenia bodźca bólowego, a świadomość dziecko uzyskuje dopiero po kilku miesiącach życia, zatem aborcja płodu we wczesnym stadium nie jest odczuwalnym uszczerbkiem. Płód nawet nie wie że istnieje.
Jak ktoś z takich powodów jakie podałeś, decyduje się na aborcję, to znacznie lepiej że nie będzie miał dziecka bo takie dziecko jakby już powstało, to jakiego miałoby rodzica?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 września 2018 o 18:25

M MajorKaza
0 / 0

@Prally Cyt. "jak płód jest TAK USZKODZONY ŻE I TAK BY UMARŁ, albo bardzo cierpiał przez całe, często krótkie, życie"

Powyższe jest błędne, ponieważ zespół Downa nie jest śmiertelny, a jest na liście dopuszczalnych powodów do aborcji.

A dane z USA po to, aby pokazać do czego prowadzi powszechny "dostęp do aborcji".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ge
+3 / 13

Konkordat, fundusz kościelny, religia w szkołach, opłacanie kapelanów ze środków publicznych, skądś na to wszystko trzeba brać, najlepiej z kieszeni polaka, podnosząc podatki, który później płacze w tej polsce jest coraz gorzej, ceny rosną, pensja stoi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 2

A potem modlitwa :"Matko Boska, ratuj nas bo giniemy!"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
0 / 0

Pozwolę sobie napomknąć, że fundusz kościelny na rok 2017 to 133 mln zł. Rząd wydaje rocznie 375 868,1 mln zł, tj. ponad 1 mld zł dziennie. W jeden dzień rząd wydaje 10x więcej niż na fundusz kościelny przez cały rok.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tylko_mówię
+2 / 8

@natohk ilu ludzi imigrowało z Niemiec do Polski? Chcesz świeckiego państwa, pojedź do Czech.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T konto usunięte
+2 / 8

@natohk Jest mniej bezpiecznie bo sprowadzili jeszcze większych oszołomów niż katolicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 września 2018 o 15:07

avatar Jeremi978
+7 / 7

@natohk Masz na myśli, że spasione burżuazyjne zboczone klechy to jakaś tarcza przed islamem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MalaZlaCzarownica
+4 / 4

@natohk
Ta, jasne. Jak powszechnie wiadomo, mamy liczoną w setkach tysięcy migrację obywateli krajów zachodnich do Polski, a te 3 mln Polaków, którzy nadal tam siedzą mają mózgi wyprane propagandą... oh wait.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 września 2018 o 20:13

avatar ~xxx124
+4 / 6

@natohk Mamy na południu takiego sąsiada Czechy, jakoś są jednym z najbardziej zlaicyzowanych społeczeństw Europu, a problemu z islamistami nie mają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+2 / 2

@natohk Ale dziwnym trafem ta roznica w bezpieczenstwie nie wynika z religijnosci/swieckosci panstw ajnsztajnie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+2 / 2

@natohk
chciabym zauwazyc ze jak narazie mamy bilans ujemnu, czyli wiecej wyjechalo osob z polski niz przyjechalo
wiekszosc tych ktorzy wyjechalo, ucieklo wlasnie do tych laickich krajow
podczas kiedy wiekszosc tych ktorzy przyjechali do nas, to nie uciekinierzy z zachodu, tylko emigranci zarobkowi ze wschodu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+3 / 3

@natohk Jak nie manipulujesz, to powiedz, ilu ludzi z Zachodu przyjeżdża rocznie do Polski? Ja nie wiem, wiem tylko że 130 tys. ludzi rocznie ucieka z tego folwarku hipokryzji, ucisku podatkowego i tradycji katolickiej.

Na Zachodzie nie jest niebezpiecznie dlatego że tam padło Chrześcijaństwo, tylko dlatego że pod koniec XVII wieku zdano sobie sprawę że państwo które nie jest neutralne światopoglądowo, prowadzi do prześladowań, w konsekwencji pogłębia konflikty społeczne oraz osłabia intelektualnie własne kadry (np. jak u nas za Sobieskiego, dostęp do urzędów był tylko dla katolików)
Stąd kiedy zaczęli łatać braki na rynku pracy imigracją z krajów Arabskich, do głowy im nie przyszło że fanatyzm religijny może być problemem, bo fanatyzm i pomysły ujednolicenia państwa z religią skończyły się u nich już bardzo dawno.

Zresztą gdyby do Polski była taka imigracja, też nie byłoby bezpiecznie. Jakoś z Czeczeniami od kilkunastu lat żaden rząd nic nie potrafi zrobić, a ci w najlepsze terroryzują i okradają mieszkańców Kalwarii, oraz wprowadzają Szariat w polskich ośrodkach migracyjnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dudi1980
0 / 18

ale głupi demot.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Capitan_obvious
+3 / 3

@Dudi1980 i patrząc na komentarze to niektórzy są głupsi od samego demota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DDmelody
-3 / 21

Czerwony kolor tła bardzo odpowiedni i nieprzypadkowy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 5

@DDmelody Symbolizuje krew milionów ludzi przelaną przez Chrześcijan począwszy od eksterminacji Kaanejczyków, przez prześladowania Pogan w Rzymie, wojnę XXX letnią, noc Św. Bartłomieja, w skutek edyktu Fontaineblau, inkwizycji itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+4 / 10

Wez pod uwage, ze okolice zimowego przesilenia sa swietami w wielu roznych starozytnych religiach, a wg waszej mitologii to Jezus mial sie urodzic jakos tak w maju.
Czyli co, ateisci maja pracowac wiecej? Slyszales o konstytucyjnej rownosci wobec prawa?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kolola13
-4 / 8

Nie, jak dla mnie mogą mieć kilka dodatkowych dni urlopu do wykorzystania w dowolnym czasie. Dam sobie jednak rękę uciąć, że wszyscy braliby dokładnie w tym czasie bo przecież jak to na święta do rodziców nie pojechać..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ge
0 / 2

@kolola13 Wiesz, to państwo decyduje kiedy jest święto i kiedy obywatel nie pracuje. Wiele osób z pewnością chciało by pracować w te dni ale zwyczajnie nie mogą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+3 / 7

Ale co ma piernik do wiatraka? Tradycja nie musi być związana z wiarą czy jakimś 'rytuałem'. Czy zakazujesz np dzieciom topienia Marzanny bo to pogański zabobon a one są przecież katolikami?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kolola13
-1 / 3

Ja wiem, że to Państwo decyduje a wybór podyktowany jest religią, której obywatele w większości są wyznawcami, nie mniej jednak wkurza mnie taka hipokryzja. Nikt w Boga nie wierzy, do kościoła nie chodzi ale śluby i święta traktują już jako mus, bo jak to ślub cywilny, przecież on nie ma takiej magii. Coś za coś...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ge
+2 / 4

@kolola13 Skąd pomysł że ateiści obchodzą święta ? Byłeś kiedyś u jakiegoś w tym czasie że wiesz ? Śluby kościelne wśród ateistów ? Zapytam znowu, byłeś kiedyś na jakimś że wiesz ?
Co ma dzień wolny (święto) do tego że związki wyznaniowe są finansowane z budżetu państwa ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kolola13
-3 / 5

Jeśli chodzi o Święta BN to nie byłam ale mam wśród znajomych osoby, które nie chodzą do końcioła i może nie są poddani procesowi apostazji. Jeśli chodzi o śluby to byłAm i znam kilka historii, że ludzie za małolata i jako dorośli (do 30 r.ż.) deklarowali się jako ateiści albo agnostycy a suma summarum jak szło brać ślub decydowali się na kościelny - głównie ze względu na naciski drugiej połówki. To albo się jest ateistą albo nie - przecież nawet na ślubie kościelnym jedna osoba może składać "cywilną" przysięgę.

A to ma do tego, że Polska jest krajem katolickim i skoro ateiści i innowiercy (w żadnym wypadku nie użyłam tego słowa w pejoratywnym znaczeniu) są za tym aby państwo było świeckie to niech mają na uwadze, że religia ta wynika z ponad tysiącletniej tradycji naszego państwa. Nie tak łatwo będzie to zmienić. Nigdy nie spotkałam się z tym żeby ktoś był zmuszany do chodzenia na religię - na każdym etapie mojej nauki była możliwość wyboru pomiędzy religią a etyką.
Fakt faktem, że to co wyrabia aktualna władza jest totalnym przegięciem i mówię to jako osoba wierząca i praktykująca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ge
0 / 6

@kolola13
"A to ma do tego, że Polska jest krajem katolickim i skoro ateiści i innowiercy (w żadnym wypadku nie użyłam tego słowa w pejoratywnym znaczeniu) są za tym aby państwo było świeckie to niech mają na uwadze, że religia ta wynika z ponad tysiącletniej tradycji naszego państwa."

Ale państwo jest świeckie, nikomu nie narzuca się wiary w jakąś wybraną religię, gdyby polska była krajem katolickim czyli wyznaniowym to innowierstwo lub ateizm były by karane. Skończcie powtarzać to kłamstwo/bzdurę-"polska krajem katolickim", jeżeli człowiek może wierzyć w co chce to żyje w kraju świeckim nie wyznaniowym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+4 / 4

@~ge 7 Polska nie jest krajem katolickim? To czemu na każdą uroczystość, nawet otwarcie McDonalda zaprasza się otyłego łasego na kasę wieprza w sukience, żeby "poświęcił"? Chociaż nic się nie przyczynił do zbudowania obiektu. ;)
@~kolola13 7 Czytałeś chociaż biblię? Ten cały obrzezany Jezus dostałby zawału, jakby wiedział że jego wyznawcy pogańskim zwyczajem malują jajka czy obchodzą dni przesilenia. Aż dobrze, że zmartwychwstał (podobno!) bo by się biedny żydek w grobie przewracał! Nie zmuszają? do religii? Ale organy państwa czy rodzice? Bo to dwie różne sprawy. Nas w szkole dyrektorka straszyła pałami z zachowania jeśli nie pójdziemy na mszę za szkołę, ale jak postraszyłem ją że pójdę z tym do mediów to jej pała zmiękła. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+5 / 5

@kolola13 "na Boże Narodzenie, Wielkanoc czy Objawienie Pańskie ( Trzech Króli) wszyscy chcą mieć wolne i jakoś im pochodzenie tych świąt nie przeszkadza" - hmmm... ale zdajesz sobie sprawę, że pochodzenie tych świąt jest pogańskie? Kościół tylko zmienił ich nazwy i zamienił bóstwa. Nawet zwyczaje i daty pozostały bez zmian. Jaki to jest poziom hipokryzji?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

"A to ma do tego, że Polska jest krajem katolickim" - Polska jest krajem katolickim od czasu Zaborów, z podkładką krótko przed, a po okresie Potopu Szwedzkiego kiedy w kraju narosła ksenofobia bo wskutek najazdów zginęła masa ludzi, a dokonywała się akurat Kontreformacja i kościół wykorzystał fakt że najechały nas kraje protestanckie i prawosławne by lansować tezę że nie-katolicy są źli.
W Polsce bardzo długo świetnie miały się zwyczaje pogańskie, przeciwko Krzyżakom kolaborowaliśmy prawosławnymi, husytami i muzułmanami, a w wieku XVI była znana w Europie jako siedlisko i wylęgarnia herezji.
Guzik wiesz o historii i dajesz się indoktrynować pachołkom Watykanu.

"Nie tak łatwo będzie to zmienić." - Nie chodzi o to żeby zmieniać, tylko żeby zrealizować w końcu to, co nauczeni smutnym doświadczeniem myśliciele postulowali już pod koniec XVII wieku, czyli żeby państwo było neutralne światopoglądowo i żadne kościoły nie mieszaly się do jego polityki, bo to prowadzi w najepszym razie do nieuzasadnionej dyskryminacji, a w najgorszym do wojen domowych.

"Nigdy nie spotkałam się z tym żeby ktoś był zmuszany do chodzenia na religię - na każdym etapie mojej nauki była możliwość wyboru pomiędzy religią a etyką. " - A ja nigdy na żadnym etapie nie miałem do wyboru etyki bo szkoły ich nie prowadziły, za to wszyscy nauczyciele po kolei mnie wypytywali czemu ja nie chodzę na religię.
Poza tym z jakiej racji podatni niewierzącego, zielonoświątkowca, albo prawosławnego mają iść na katolicką katechezę?


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-1 / 1

@Jeremi978 Jak Twoja dyrektorka miała "pałę" to wg wszelkich praw biologicznych była raczej dyrektorem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
-1 / 1

@AIkanaro Twoja musiała być partaczem, albo katechetką skoro nie znasz słowa przenośnia. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+4 / 12

Tylko znajdz odwaznego ktory to wprowadzi!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Blacks
+1 / 1

@Xar żadna partia nie wprowadzi, bo Kościół ma realny wpływ na wyborców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~htgfghrfg
0 / 4

tylko dlaczego taka dyskusja teraz?to znaczy że nikt z tu obecnych dorosłych,nie wiedział co się dzieje "pod sutannami"?czy temat upokarzania społeczeństwa w chwilach największego smutku,przy odejściu ludzi bliskich,przez tą czarna kanalię wypłynął teraz?ludzie obudźcie się,manipulują wami,obdzierają z godności i jeszcze wam wmawiają że bedziecie mieć lepiej!sami w to przecież nie wierzycie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Tylko_mówię
+7 / 9

Masz na myśli ten kościół, który wmawiał Polakom, że są winni posłuszeństwo zaborcom, który popierał Targowice i który potępiał Powstanie Kościuszkowskie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ge
+4 / 6

@fwasr Jakbyś był bystrzejszy to byś wiedział że KK chciał tworzyć korytarze humanitarne i sprowadzać "uchodźców" do polski. Fundusz kościelny i wspieranie jakiejkolwiek instytucji z budżetu państwa to raczej socjalizm, więc zlikwidowanie takowej zapomogi było by raczej kapitalistyczne czyli prawackie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+5 / 5

No możemy się zgodzić że 'przetrwała dzięki znakowi krzyża', np. przy początkach państwa polskiego nie została wyrżnięta przez miłosiernych chrześcijan bo Mieszko się w porę przechrzcił dla lepszych układów politycznych...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+1 / 1

@~fwasr Bo grubasy w sukienkach na pewno chronią nas przed islamem. Weź się puknij w czoło. Jak już to nie księża, tylko prędzej sebki, bo by muslimów wytłukły! XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+2 / 2

@fwasr, we Francji noszenie Niquabu i Burki jest zakazane i karanie mandatami. W Polsce nie jest.

Francja nie ma problemu dlatego że jest świecka, tylko dlatego że przez dekady łatała niedobór siły roboczej imigracją z krajów muzułmańskich, a ponieważ fanatyzm i prześladowanie za poglądy zostało tam już dawno zarzucone, nie przewidzieli że Arabowie mogą być na takim poziomie jak Chrześcijanie byli na Zachodzie 300 lat temu, bo do głowy im nie przyszło że można mieć tak nasrane w głowie jak islamista albo Polak-katolik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 2

@~fwasr Najgorsze dzieje które Polskę spotkały wydarzyły się miedzy innymi właśnie z tego powodu, że Polska "przyjęła" (siłą w 966 roku) znak krzyża i tą czarną mafię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 września 2018 o 0:46

avatar lolo7
+5 / 9

Zgadam się z wszystkim prócz wyprowadzenia religii ze szkół. Takie zajęcia powinny być przekształcone w zajęcia z etyki, filozofii i ogólnego religioznawstwa, na którym uczono by o wszystkich aktualnie istniejących i wyznawanych tradycjach oraz religiach coby uniknąć sytuacji, że potem taki uczeń jedzie za granicę zwiedzać świątynię i nie potrafi się tam odpowiednio zachować. Sprawa druga czyli zabytki kościele. Piękne budynki, przedmioty i architektura. O to trzeba dbać jako dorobek historyczny i kulturalny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+4 / 4

@lolo7 Pomysł dobry, ale znasz polskich nauczycieli? Znając ich wyjdzie z tego religia 2.0 a nie religioznastwo, filozofia itp. Także ja bym wykopał całkowicie. ;) A dorobek historyczny i kulturalny możemy dbać jak nie będzie w rękach prywatnych, albo dbać dając materiały budowlane, a nie kasę klechom do ręki, a klechy i tak wyciągną od wiernych na tacę na remont. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

@Jeremi978, filozofia powinna być, przynajmniej filozofia klasyczna, bo tam już są podstawy do najważniejszych rzeczy: podstawy logiki, erystyka, samokrytycyzm

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mrhero
+5 / 23

Przydałoby się w końcu tą czarną pijawkę w końcu odciąć :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+8 / 8

A w jaki sposób brak przywilejów na rzecz jednej z religii jest związany z autorytaryzmem, komunizmem, czy czymkolwiek takim? Podpowiedź: nie jest.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+3 / 5

Koreę Północną to Ci za chwilę wprowadzi kaczyński!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~KX
+5 / 5

Myślę że następna partia po PiS (PiS wygra następne wybory do sejmu i senatu) jakakolwiek będzie (nie sadzę żeby było to PO) jaka dostanie większość absolutna w sejmie będzie musiała to zrobić jeśli będzie chciała dobić PiS i mieć spokój w następnych wyborach. Dodatkowo myślę że ruszenie prokuratorskich dochodzeń w sprawie ukrywania pedofili przez hierarchów kościoła by się jeszcze przydało i referendum w sprawie aborcji jakie jak myślę przegra strona kościelna przy wielkim lamencie co zapoczątkuje proce taki jaki miał miejsce w Irlandii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+3 / 3

PiS raczej nie ma szans w najbliższych wyborach, wku*wił dużą część społeczeństwa na tyle że osoby które wcześniej w ogóle nie głosowały teraz pójdą zagłosować przeciwko niemu - np. ja. Jedyna obawa jest taka że będzie wybór jak między dżumą a cholerą tj. PiS vs. PO albo PiS vs. Kukiz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrex001
-3 / 3

A ta partia następne wygrane wybory będzie mogła świętować jakoś w 2050. Katolicy to wciąż większość w Polsce. Chyba że ich też zdelegalizujemy i sprawa załatwiona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+1 / 1

@~KX 7 Wodzu! Prowadź! :D
@piotrex001 A ilu jest wierzących nie praktykujących? Strzelam że z połowa, albo 1/3 młodych ma albo wywalone, albo wrogi stosunek do kościoła. W końcu obalimy katolicyzm! :P Może Wałęsa pomoże? On może wszystko! XD XD XD ;D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@DexterHollandRulez Polecam partie "II RP" Hrabiego Potockiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Antey
0 / 0

Nieprawda.
W interesie każdego antyklerykała i ateisty jest - uwaga - UTRZYMANIE I ZWIĘKSZENIE religii w szkołach. Jak myślicie, czemu Kościół zawdzięcza 22% uczestnictwa, kryzys powołań itp ? :) Przejedzeniu za młodu, 2-3 godzinom + dodatkowym zajęciom od przedszkola do ślubu.

PiS wybory wygra - o ile nie nastąpi załamanie koniunkutry na świecie albo napływowy elektorat nie wpieni się o hurtowy najazd UPAińców. Za PiSem stoi nasza ordynacja wyborcza skrojona dawno temu na dzielenie władzy przez duże partie oraz nieudolność opozycji, która do wyborów pójdzie pofragmentowana, przez co zostanie zmarginalizowana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
-1 / 1

@Alkanaro Twór ociekający nacjonalizmem, antyaborcyjny, antyhomo, promujący powszechny dostęp do broni i chcący wynieść polską martyrologię i niekończące się szukanie winnych na zupełnie nowy poziom? Nie, dziękuję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~pabara
+2 / 2

Ja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Crollo
+7 / 7

Fundusz kościelny jest niepotrzebny, wierni sami opłacają kościół. Z budżetu na kościół idzie 1,5 miliarda złotych a z tac zgarniają blisko 7 miliardów więc po co jeszcze dawać im z podatków?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Czwarty78
+2 / 2

Ja jestem za. Dopiszcie jeszcze "Zwrot majątku zagarniętego przez PRL"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

Trochę pola i budynków remontowanych przez 80 lat na koszt państwa ma raczej małą wartość.
Gdyby dobrze policzyć koszty i te kilkaset milionów nowych zł które dostali od Funduszu Kościelnego, to mogłoby się okazać że Kościół musi zwrócić ze 200 milionów nadwyżki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RealSimon
+2 / 2

Jestem tak "za", że zniknąłem z pola widzenia!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E EmMarshall
0 / 8

To ruszcie dupsko do wyborów i zaglosujcie na korwina... A nie, chwilka PRZECIEŻ KORWIN JEST PIRDOLNIETY I NIEZROWAZONY PSYCHICZNIE (P.S NIE MAM ARGUMENTÓW)... Nie ma co robić sobie nadziei, idioci nadal bedą głosować na POPiSowców a potem robić demoty OCH JAKI NASZ RZAD JEST ZLY

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+2 / 4

@EmMarshall A co da głosowanie na Korwina? Korwin jest prokatolicki i używa cytatów z Biblii jako argumentów w dyskusjach...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+3 / 3

@EmMarshall A korwin powie coś o hitlerze, niepełnosrawnych, albo kobietach "PRZYPADKIEM" tuż przed wyborami i nie wejdzie do sejmu. Przykro mi to mówić, ale na dnie oceanu, gdzieś pod progiem wyborczym żyje sobie ko ko ko korwin mikke. I dobrze mu tam, robiąc ludzi w ch*ja i robiąc im nadzieję. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mistrzgarg
-5 / 13

W Korei tak jest - wspaniały kraj, nie ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+6 / 8

@Mistrzgarg Ludzie, co wy macie z tą Koreą? Jak cofniemy nieracjonalnie daleko posunięte przywileje wobec jednej grupy religijnej to nagle nastanie reżim komunistyczny? Z grobów powstają Kim Jong Il z Leninem i Stalinem a z okien budynków wystrzelą proporce z sierpem i młotem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+3 / 3

@Mistrzgarg Za to w Afryce jest sporo krajów, gdzie religia ma decydujący głos. Jednym z ich największych osiągnięć jest zniszczenie wierz WTC. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Antey
-1 / 1

@Mistrzgarg
Ta bogatsza Korea, Południowa....cóż, to kraj z najszybciej rosnącym katolicyzmem na swiecie ;D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+5 / 7

@andrmeda Mów do mnie jeszcze o moralności polityków deklarujących się jako 'wierzący'. Jakoś kraść publiczne pieniądze, bić żony i nawoływać do nienawiści i przemocy im ta wiara nie przeszkadza...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+4 / 6

@andrmeda Spoko, że ateiści kryją swoich wodzów pedofilii, prześladują kobiety i uważają że to dobrze. Katolicy są w pełni moralni! ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+3 / 11

Najpierw to musimy wybrać normalny rząd. Bo tak długo jak rządzą skrajni nacjonaliści będący też fanatycznymi katolikami (PIS) to nie doczekamy tego i będziemy musieć godzić się np. na krycie pedofilii w kościele.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+1 / 7

@Cammax Najgorzej że PiS nie jest nawet taki skrajny, bo mamy w zanadrzu jeszcze Korwina i ONR xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@Cammax PiS nacjonaliści i to w dodatku skrajni? Odstaw TVN...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M majek85
+4 / 6

Wytłumaczy mi ktoś bo nie czaje. Pojawia sie taki demot jak ten (antykatolicki) 90% plusów, pojawia się demot chwalący katolików również 90% plusów. Ludzie nie mają własnego zdania?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+2 / 4

@majek85 Przyznam że też mnie to zastanawia. Wcześniej konsekwentnie z poczekalni nie wydostawało się nic poza prawicową propagandą, teraz różnie bywa. Albo ludziom się chce klikać 'mocne' a 'słabe' już nie, albo te cyferki pod demotami są tak miarodajne, jak procent poparcia Putina w Rosji...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+1 / 1

@HRV Tak, był taki czas że 90% Głównej składało się z cytatów z Korwina, hejtów na muzułmanów, hejtów na feministki i szeroko pojętych 'treści patriotycznych'. Przestałem wtedy na dłuższy czas odwiedzać tę stronę, bo i tak było wiadomo z góry co tam znajdę i nie było nawet sensu wchodzić

A o tym że niezalogowani mogą dawać mocne, ale słabe nie to nie wiedziałem, zawsze jestem zalogowany. Może faktycznie o to chodzi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M majek85
0 / 0

demoty kilka lat temu były tworzone przez użytkowników, dziś to są programy, które pod nickiem wklejają z innych stron chwytliwe tytuły/teksty aby nabijać kliknięcia i odwiedziny. Wystarczy prześledzić użytkowników co mają ponad tysiąc demotów na głównej. Raz potępia prawica, raz lewice, raz pisze ze ma dzieci innym że niema itp itd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+1 / 5

Najwyższy czas!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+3 / 5

@~robbbbb Polska nie jest islamska, bo nie ma socjalu, a we Francji czy innych Bajzelahusach od dawien dawna było sporo ciapatych czy czarnuchów. I łatwiej się zamachowcom wtopić w tłum. Nie to co w naszej Kochanej (AVE!) Rasistowskiej Polsce. :) Kościół tu nie ma nic do rzeczy, jakoś chrześcijan się prześladuje na wschodzie tak samo jak laików na zachodzie. To nie kościół chroni nas przed islamem, tylko to że jesteśmy prawie w 100% białym społeczeństwem. A o lewakach tak mocno nie krzycz, bo masa lewackich katolików dała się sprzedać dojnej zmianie za program patola plus. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+3 / 3

W świeckiej Francji wyjście na ulice w Nikabie albo Burce jest karane mandatem. W Polsce nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Szarim_Musty
-3 / 9

Wypowiedzenie Konkordatu - 86% Polaków jest katolikami więc czemu taki kraj miałby iść w tym kierunku?
Przywileje podatkowe - oczywiście oprócz tego zlikwidować zbędny socjal... 500+, 300zł wyprawki, paczki dla biedoty i inne zasiłki dla nierobów "nie będę dorabiać bo stracę zasiłki".
Fundusz kościelny - doucz się o co chodzi, potem wróć.
Wyprowadzenie religii ze szkół - osoby które nie chcą na nią chodzić - nie muszą. Natomiast czemu każesz większości uciekać ze swoją nauką gdzieś indziej?
Ochrona świeckości... - o co chodzi? Masz jakieś zakłamania w urzędach bo... religia? w szkołach bo... religia? W szpitalach bo... religia? proszę o wytłumaczenie.
Kapelani - ciężko tu dyskutować, jeżeli kraj jest KATOLICKI to obecność duszpasterza jest jak najbardziej potrzebna i powinni być opłacani za swoją pracę. Nie rzadko udzielają namaszczenia chorym o bardzo różnych godzinach - co wedle wiary katolickiej pomaga dostać się do raju.

Najprościej byłoby zminimalizować wydatki kraju, a zarazem zmniejszyć podatki dzięki czemu wszystko co jest "warte" byłoby finansowane z kieszeni zainteresowanych.

PS. Wiara pieniądza... wszędzie wam brakuje, wszędzie oszczędzacie... wszędzie tam gdzie to nie wasz udział ale na wasze "wymysły" już wszyscy muszą płacić bo jak? Należy się wam... Głupia centroprawica.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mcjahjah
-2 / 2

dyskutowanie z lemingami nie ma sensu, albo nie rozumieją o czym mówisz, albo i tak mają to w dupie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marekjajos
0 / 0

Skrajni nacjonaliści?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fdsgs121
-5 / 7

zawsze można wyprowadzić się z Polski jak komuś coś nie pasuje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
-1 / 3

Zrobię tak. 130 tys. ludzi rocznie ucieka z tego folwarku. I kiedy ja będę na emeryturze pił drinki z palemką na wakacjach na Wyspach Kanaryjskich, ty będziesz dostawał 300zł emerytury, bo nie nastarczy ludzi pracujących żeby wyrobić na wasze, fanato-matoły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Davopl
0 / 6

Komunizm wiecznie żywy.
Powinno się ograniczyć pieniądze na kościół oraz samowładztwo kościoła, a nie wyplenić go.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

@Davopl Przecież tylko o to chodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+4 / 4

No to proszę bardzo, opisz mi teraz historię Polski przed naszą erą. Poczekam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ajawamnapisze
+1 / 1

Proponuje zacząć od Kujawskich piramid, potem kopiec Kraka i łysą górę.

ps. nie rozumiem tych - , czy naprawdę dla was ważniejsza jest historia Izraela niż Polski?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 2

Dla Chrześcijan jest.

Lekcje historii w obecnym kształcie mają dużo wad, ale nie takie jak stwierdzasz.
Trzeba znać historię powszechną żeby znać swoje miejsce w świecie. Inaczej pieprzy się głupoty o wyjątkowości własnego narodu jak Adolf H.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+1 / 1

Dla mnie ważniejsza jest historia istotna w skali światowej. W starożytności 'centrum świata' znajdowało się na południu i tam dokonywano przełomowych odkryć, budowano wspaniałe budowle, rozwijano społeczeństwa, tworzono rzeczy, które odbijają się echem do dziś. Wolę się uczyć o tym, niż o Słowianach, którzy w tamtym czasie modlili się do drzew i totemów, polowali na króliki i srali po krzakach, wskutek czego nie pozostały po nich prawie żadne sensowne źródła materialne, pozbawiając nas możliwości zapoznania się z ich kulturą, wierzeniami czy czymkolwiek podobnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~anty_k
-5 / 7

Mohamed, Abdul, Osama i 39 tys. muzułmanów lubi to!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
0 / 4

Myślisz, że oni boją się grubasa w czarnej kiecce, czy armii? Albo że chcą socjalu w Niemczech, czy marnego socjalu w Polsce? W Polsce nie ma problemów, bo jesteśmy za biedni, oraz u nas od dziesięcioleci nie ma ciapatych ani murzynów i ciężko zamachowcy się wtopić w tłum. Ale już wielu postępowym i tolerancyjnym nie podoba się nasze "Białe" społeczeństwo. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rebel7310
+2 / 6

a po co kościołowi pieniądze?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+4 / 10

@rebel7310 bo ich wszechmogący, niewidzialny szef, słabo sobie radzi z kasą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~tali_b
-4 / 8

Nagonki na Kościół ciąg dalszy? Nudne to się robi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~twojjuh
-3 / 7

Państwo polskie JEST ŚWIECKIE - a religia jest nauczana dlatego, że ludzie tego chcą. Odpier***lcie się wreszcie od kościoła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kowaleczka
+1 / 5

Nieprawda - ja nie chcę! Zresztą nie tylko ja mam dość tej czarnej hołoty. Proponuję oszacować wielkość swojej parafii i zliczyć ilu rzeczywiście pojawia się w kościele. Wątpię by więcej niż 10%, więc mniejszość, która nie powinna terroryzować większości!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+2 / 4

Nie jest. W Sejmie działa komisja ds. przeciwdziałnia ateizacji, slużba zdrowia została przez ministra zawierzona opiece Matce Boskiej, a co najgorze, podatki płacone przez innowierców i ateistów idą na pensje katechetów, kapelanów i debilizmy w rodzaju Świątynie Opatrzności Bożej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~twojjuh
0 / 2

kowaleczka - to oszacuj, a nie mielisz językiem. Ale patrząc na twoją historię komentarzy, i zero dodanych demotów, wydaje mi się że jesteś tu w dość konkretnym celu ;) dobrze ci płacą za to?

prally -
1.
wspomniana komisja, w przeciągu 3 lat, miała 15 posiedzeń, ostatnie w marcu 2015. Pis rządzi od listopada 2015 ;)
2. Zawierzenie opiece Matce Boskiej ci przeszkadza? Jesteś ateistą, więc nie powinno ci to przeszkadzać, chyba że uważasz, że w jakiś sposób obniża to jakość świadczenia usług.
3. Jak nie mam samochodu, to moje podatki nie powinny iść na drogi? Jak nie jestem chory, to mam nie płacić na służbę zdrowia? Newsflash, dzieciaczku- redystrybucja nigdy nie będzie sprawiedliwa.

Na koniec powiem tylko tyle - w internecie każdy jest kozak. Pokażcie twarze trolle, wtedy wasze słowa będą cokolwiek warte, i wtedy możemy porozmawiać na poważnie ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 2

1.1 No jasne, jak już fanatycy są w rządzie, to komisja im niepotrzebna.

2. Przeszkadza mi ogłupianie społeczeństwa.

3. Głupiś. Drogi i szpitale są potrzebne wszystkim nawet jeżeli akurat z nich nie korzystają.
(choć z dróg akurat korzystasz nawet kupując chleb, ktoś musiał po czymś mąkę i bochenki wozić)
Z katolicyzmu korzystają jedynie katolicy, więc niesprawiedliwym jest zmuszanie np. Zielonoświątkowców żeby się dorzucali do propagandy katolickiej.

"Na koniec powiem tylko tyle - w internecie każdy jest kozak. Pokażcie twarze trolle, wtedy wasze słowa będą cokolwiek warte, i wtedy możemy porozmawiać na poważnie ;)" - bo, co, nayebiesz nam? Uważasz że to kto spuszcza większy wpyerdol decyduje o tym kto ma rację? W takim razie jesteś tak skończonym debilem że nadajesz się co najwyżej na mięso armatnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~twojjuh
0 / 2

1. A ja uważam, że ty jesteś fantatykiem, tyle że antykatolickim. Zatem żadna różnica. Widać to po twojej histori komentarzy - musisz być sfrustrowanym człowiekiem, żyjąc w kraju, z wolnością wyznania, a nie narzuconym ateizmem :)
2. Jak wyżej, moim zdaniem ludzie tacy jak ty ogłupiają społeczeństwo, i to mi przeszkadza ;) Na szczęście, zamiast pisać anonimowe komenty w internecie, wziąłem udział w wyborach. I są efekty.
3. Naucz się czytać ze zrozumieniem. Czy ja napisałem, że nie potrzebujemy dróg i szpitali?
Redystrybucja jest niesprawiedliwa zawsze, ponieważ państwo ma monopol na przemoc, więc może cię zmusić do płacenia na coś, na co nie chcesz - nawet nieważne, czy z tego korzystasz, czy nie, a są takie przypadki. Ty możesz decydować na co idzie 1% twojego podatku.

Korzystasz z anonimowości, trollu - twoje słowa są dosłownie bezwartościowe, dopóki nie wiem, co sobą reprezentujesz jako osoba. Obrażasz ludzi, nie tylko mnie, widać to także w innych twoich komentarzach. Płacą ci za to :D ? Uważasz że to dobra strategia na przekonanie ludzi do swoich racji? Pluj jadem więcej, każde twoje słowo zwiększa poparcie dla konserwatywnych, katolickich partii politycznych. Ja nie mam złudzeń co do PiSu, jest on pełen wad - ale wybiorę ich w każdy dzień tygodnia zamiast takich tchórzy jak ty i twoi pracodawcy ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E EmMarshall
+2 / 2

Pierwszy wynik wyszukiwania "korwin o Kościele" na YT - "ludzie sami chodzą do księdza ws. polityki, a potem mają pretensje że miesza się w politykę, oto skutki demokracji" /cytat w dużym skróciem/. To że wspomaga się biblią, nie znaczy że będzie dawać pieniądze podatnika na kościół.

@Jeremi978 już go ludzie opier.dolili na jego FB co on wyrabia przed wyborami (cóż poradzić). Dlaczego ma robić ludzi w ch.ja? Od ponad dekady ma niezmienne poglądy, które mają skierować Polskę na dobry tor. Dalsza rola leży w rękach wyborców dla których w 80% nie ma innej partii niż PO i PiS. "Obaj są źli ale któregoś trza wybrać". Jak korwinowi oczy się zamkną to wyborcom otworzą...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kowaleczka
+3 / 5

@mcjahjah Serio nie odróżniasz budżetu na drogi od instytucji prywatnej, która nie dość, że bierze kasę z budżetu to jeszcze nie płaci podatków? Czy zgodziłbyś się na to by dotować tak firmę Jana Kowalskiego, bo część społeczeństwa wierzy, że to fajny gość? Kościół powinni utrzymywać tylko wierni i tyle w temacie. Nie jestem jego członkiem to nie powinnam płacić za ich przyjemności, a już na pewno nie za fury Rydzyka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dowcipa
-1 / 1

Widać księża się mobilizują...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aqq300
+4 / 6

Gdy będę żył w państwie ŚWIECKIMb w któtym oj-dyr z Torunia czy inna klecha nie będzie miał możliwości nacisku na rządzących - przestanę zawracać sobie odwłok tą mafią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem