Ech czasy się zmieniają kiedyś "Kapuś" dzisiaj "sygnalista"...
W artykule nie chodzi o to że ubił świnie tylko o to że po uboju ją przewiózł zapewne bez wcześniejszego badania
Po prostu nie wolno przewozić ubitych świń. Wiem że to głupie ale takie są przepisy.
@dwdad NIE! on ubił swoją własną wyhodowaną świnię, w własnym garażu, a stajnie ma jakieś 5 metrów od garażu, bo w tym samym budynku, po prostu nie wolno zabijać świń, musisz je oddać do ubojni, ale jakoś nie pozwalają ci patrzeć, jak ją zabijają, i przerabiają na mięso, skąd wierz że nie dadzą ci jakiejś chemii do niej, albo co gorsza dadzą ci mięso z innej świni, hodowanej ja jakiejś taniej paszy, a twoją hodowaną na ziemniakach i mleku sobie wezmą dla siebie, miałem wiele problemów z tym, po prostu trzeba robić ubój, tak aby nikt tego nie widział, bo państwo ci kare dopierdzieli
Nie popadajmy w paranoje. Jeść warzywa można ale zbiór przy wykorzystywaniu jakichkolwiek ostrych narzędzi powinien odbywać się przy posiadaniu specjalnej europejskiej licencji, ewentualnie wynajęciu odpowiedniej ekipy z uprawnieniami.
@ge Hitler też dawał miliony na odbudowę dróg, na szkolnictwo, itp z tą różnicą że dla ludzi który mieli obywatelstwo niemieckie, bądź ubiegali się o takie, ale bardziej tu pasuje komunizm
@ge drogi analfabeto. To są pieniądze z naszych podatków, nie daje ci żadna Unia. Tak samo 500+ nie dostajesz od rządu tylko z moich zarobionych pieniędzy ośla łąko.
@ge daje? nie wiesz, że my płacimy składki do UE, potem te składki wracają w postaci dotacji na bzdurne projekty, w których chodzi tylko o napisanie wniosku pod konkretne kryteria i najczęściej te przedsięwziącia padają po okresie obowiązkowym lub infrastrukturę korzystna dla Niemiec jak drogi wschód zachód. Popatrz na mapę!
@Wiedźmin @he_he Nie biorę 500+, wiem że płacimy składki, ale robimy to zaledwie od kilku lat, wcześniej tylko braliśmy, aha i bzdurą jest to że polska więcej do UE daje niż bierze, gdyby tak było dotacje nie miały by sensu, nasi politycy mają trochę szarych komórek i wiedzą co się opłaca. A to że Niemcy sobie lepiej radzą z firmami i w ogóle zarządzaniem to już nie moja wina. Bzdurne ? Jakby nie te projekty to polska dzisiaj była by na poziomie rozwoju Ukrainy.
@ge Ale tak jest, unia to sobie odbiera np w cenach cukru, kiedy wchodziliśmy do unii cukier z 1.30 podrożał do 5 zł, nie tylko cukier chleb i inne produkty żywnościowe, i nie tylko to, odebrali nam zwykłe żarówki itp, a to co teraz dostajemy to jest to efektem podporządkowania się gospodarczo Unii, pod koniec rządów PO unia jawnie mówiła że będzie mniej dotacji, i będzie selekcjonować kraje w których będą mniejsze dotacje, wtedy PO mówili że Polski to nie spotka, bo mamy dobre z Unią relacje, a Tusk jest u nich naszym przedstawiciele, ale i tak polityka PISu, sprawiła że unia nam obniżyła znacząco dotacje, i niech ktoś mi teraz powie że PIS nie jest ugadany z PO, to go wyśmieje
@Weterano Cukier po 5 zł ? Jeszcze nie widziałem, chleb podrożał ? To chyba nie jakoś znacząco, bo jego cena jest niska, Unia ci żarówki zabrała ? Czyli masz ciemno w domu ? O czym ty mówisz ?
@Wiedźmin Jak ci nie pasują podatki to głosuj na inną partię albo przeprowadź się do innego kraju i nie płacz że na kogoś musisz płacić.
@ge A wiesz jaki jest poziom zadłużenia Polski? Jaka część tego zadłużenia jest spowodowana "projektami unijnymi". Czy wiesz, że pożyczone zwyczajnie trzeba oddać? Jak sobie to podsumujesz to wyjdzie ci, że pewnego dnia ktoś zapuka do twoich drzwi i zażąda twoich gaci (bo tylko one ci zostaną na własność) za kredyt na wybudowanie aquaparku do którego chodzą i syrają inżynierowie z Czadu czy Algierii? Ale przecież będziesz chciał chodzić w gaciach, więc zgodzisz się pracować dwie godziny dłużej w firmie należącej do "kapitału bez narodowości" za ich pozostawienie na twoim tyłku. I tak twoje doskonałe rozumienie najnowszych teorii ekonomii socjalistycznej pozwoli ci godnie uczestniczyć w życiu świata.
@mafouta Zadłużenie polski to jest tylko i wyłącznie wina polaków, a właściwie ich wiecznego głosowania na partie socjalistyczne. Nikt nam nie każe brać funduszy UE.
Pracowałem kiedyś z Kubańczykiem.. ( Miał na imię Wladimir na cześć Lenina ).który opowiadał mi o życiu na Kubie rządzonej przez Castro... I właśnie opowiadał że groziły surowe kary.. za ubijanie bydła i świń... bo formalnie to do nich nie należało...
Zabierali wiec zwierzęta w góry.. aby nikt nie zobaczył.. zabijali... jedli pili... fiesta.. potem schodzili z gór i oddawali numerki z ucha... władzy..
Podobnie robiono za okupacji Niemieckiej w Polsce...
@mudia zawsze można jakąś nową religię wymyślić - "trzodyzm" tam by iść do nieba trzeba by zabijać świnię wyłącznie w świątyni - trzodzie, nigdzie indziej bo to grzech
@dingo4kris Nie ma innego sposobu nawet w ubojniach zabija się w ten sposób.
Jedyna różnica jest taka że w ubojni używa się prądu, jest to metoda dużo bardziej bolesna i mniej humanitarna za to o wiele szybsza i tańsza.
Nie mniej dzisiaj mało kto bije w domu.
Raz że nie każdy potrafi zabić a dwa zwyczajnie szkoda na to zachodu.
Zabicie świni rozebranie i posprzątanie zajmuje 2 dni w rzeźni zrobią to samo łącznie z badaniem za 50 zł w godzinę.
Po pierwsze nie dostanie kary więzienia, dostanie grzywne. To jest efekt wrzucenia bardzo różnych czynów pod jeden paragraf. Jakby ubił tą świnie w bardzo okrutny sposób to faktycznie groziłoby mu więzienie. Albo prowadził jakąś ubojnie przemysłową bez pozwolenia, bez prowadzenia badań mięsa. Tu nie dotrzymał administracyjnej procedury- nie zawiadomił lekarza weterynarii, którego z wyprzedzeniem trzeba zawiadomić. Ta administracyjna procedura ma swoje uzasadnienie- utrudnia ukrycie padłych zwierząt, które z kolei uniemożliwiałoby skuteczną walkę z takimi chorobami jak afrykański pomór świń.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 października 2018 o 15:09
@lech2 Wyjaśnienie dla wprowadzenia komunistycznych przepisów zawsze się znajdzie. Władza zrobi wszystko by ingerować w czyjeś życie pod plaszczykiem "dobra społeczeństwa".
@Grasser nie zawsze wszystko musi być wprost i bezpośrednio. To ja uzasadniałem słuszność tych przepisów i motywowałem ich "dobrem społeczeństwa", a nie "władza". Tak samo jak i przepisy nie zawierają w sobie ideologii komunistycznej, więc i tu raczej mamy odniesienie do ich twórców i osób je popierające. Choć nie wprost w swej wypowiedzi skupił się na zdyskredytowaniu mnie, władzy i przepisów (które też można określić jako strona tego sporu), skupiając się na ich rzekomych cechach, a nie na merytorycznej dyskusji o temacie. To trochę tak jakbym ja napisał teraz, że u władzy zasiadają idioci, który roztrząsają czy właściwie użyłem zwrotu "argumentum ad personam".
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 listopada 2018 o 22:37
"... rolnik może dokonać w swoim gospodarstwie uboju gospodarczego, ale musi przynajmniej 24 godziny wcześniej zgłosić zamiar jego przeprowadzenia u Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz w biurze Powiatowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, podając numer zwierzęcia z ewidencji IRZ..."
@rafik54321 za moich młodzieńczych czasów zamawiało się weta, i żeby nie było wątpliwości, sam wycinał to co potrzebuje do badania. 2-3 wieprzki tygodniowo szły pod nóż, ale to był schyłek tzw. komuny, końcówka lat 80-tych.
@Krzysztof798 Niczego nie zabroniła. Możesz zabić świnie czy ciele ale musisz to po prostu zgłosić, przyjeżdża weterynarz, bada mięso dostajesz pieczątkę i jesteś total legal.
@Krzysztof798 akurat wiem dokładnie, że w całej unii zabijają zwierzęta we własnych gospodarstwach. To wymysł naszych porąbanych władz państwowych. Jednak formalnie to mógłby ją(świnie zabić legalnie), ale trzeba by było dokonać pewnych kroków administracyjnych.
Hę? To jak on ogłuszył tę świnię, że ta kwiczała podczas zarzynania? Coś mi się zdaje, że ciął ją gdy ta była świadoma, inaczej by nie kwiczała. W takim przypadku było to dość okrutne.
Polecam przeczytać poniższe zanim zaczniecie pleść głupoty http://www.farmer.pl/prawo/przepisy-i-regulacje/ulatwienie-uboju-zwierzat-na-wlasne-potrzeby,76172.html
Pomijam już całkowicie fakt, że to mięso musi zostać przebadane (należy powiadomić powiatowego lekarza weterynarii), a przy takich metodach podejrzewam, ze i tego nie zrobił.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 października 2018 o 7:52
@mudia
Pismak nie wie co pisze. Kwiczała w momencie ogłuszania i dlatego jest mowa o hałasie. Uderzenie w czaszkę boli. Według twojego artykułu wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.
Ogłuszał - zwierze popiszczało trochę, doprowadził do zatrzymania serca przez wykrwawienie. I następnie przystąpił do patroszenia i dzielenia. Więc wszystko według zaleceń.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 października 2018 o 20:39
Nie ich wina. Zgłoszenie trzeba zbadać. I dobrze, że przyjechali - lepiej w tą niż w inną stronę.
A sprawa to już leży po stronie sądu i ciekawego osobnika "sygnalisty".
@danilko332 Jak będzie duża grupa (duża, żebyś bohatera w necie nie strugał) na twoich oczach gwałciła kobietę, to zachowasz to dla siebie, bo nie będziesz chciał się bawić w "konfiturę"? A może pobiegniesz im pomóc? Czy może jednak zostaniesz "konfidentem" i zadzwonisz po policję?
@Kocioo, @mafouta, @Krzysio1, @elefun i niezalogowani, To wszystko jest konsekwencją miłości do zwierzątek (nie wolno się znęcać nad zwierzątkami) i dbania o zdrowie członków naszego społeczeństwa (są na to odpowiednie przepisy i mają zostać zachowane). Nie róbcie z siebie idiotów i nie porównujcie tego do okupacji.
@J_R Dziwnym trafem przepisy te ograniczają wolność jednostek i małych podmiotów na rzecz organizacji i dużych firm pod PRETEKSTEM troski o zdrowie i bezpieczeństwo członków.
A co do porównania to jest jak najbardziej na miejscu, zwłaszcza w chwili, gdy unijni marksiści pełną gębą porównują Polaków do faszystów.
@mafouta Jak kiedyś zjesz źle przygotowane mięso z takiego uboju i nie będziesz miał nawet jak pozwać sprawcę twojego nieszczęścia, to może docenisz takie regulacje.
Poza tym, to "unijni marksiści" nie porównują wszystkich Polaków do faszystów, tylko porównują do faszystów tę część z nas (Polaków) do faszystów, która wprowadza rozwiązania rodem z państw faszystowskich.
Sorry, nie podoba się porównanie obecnej bandy idiotów u władzy i ich fanów do faszystów? Cóż, prawda w oczy kole.
Edit: Poprawiony ciąg logiczny zdania
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 października 2018 o 11:08
@J_R Nie podoba mi się obecna banda idiotów, która jak pisałem, POD PRETEKSTEM troski o nas ogranicza wolność właśnie na wzór państw zarówno faszystowskich jak i komunistycznych. Moim zdaniem to właśnie unijnym marksistom i ich walecznym pretorianom najbliżej do faszystów i nazistów.
Co więcej piszesz "to nie >>unijni marksiści
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
30 października 2018 o 10:54
@mafouta Uregulowanie prawne kwestii uboju jest twoim zdaniem tym samym, co zaganianie ludzi do obozów koncentracyjnych na bazie choroby psychicznej przywódcy, wsadzanie ludzi do więzień za różnicę zdań i masowe mordowanie? Poważnie? Ja rozumiem, że mogą się pewne ograniczenia nie podobać, ale nie można przeginać pały w porównaniach. Takim zrównywaniem ośmieszasz wręcz ofiary tamtych ustrojów.
Kurła nasi dziadkowie i ojcowie tak ubili setki sztuk i jakoś nikomu się krzywda nie działa - bo co mieli jeść albo jak załatwić taką sprawę. Teraz wielki szum bo siekierą piznął i wsadził nóź w tętnicę. Ot wielkie mi co, ale fakt - mógł ogłuszyć młotem 5-10kg.
@Dankej Jeżeli pominiesz tych nieszczęśników, co się jednak struli źle przygotowanym mięsem lub mięsem skażonym (różnymi pasożytami, bakteriami i wirusami), które badanie weterynaryjne ma wykryć i usunąć z konsumpcji, a następnie ci nieszczęśnicy przekręcili się z braku antybiotyków lub fachowej pomocy medycznej, to tak, masz rację, nikomu nic się nigdy nie stało z tytułu takiego uboju.
co wy piep... moja rodzina trzymała i zabijała świnie w ten sposób przeszło 70 lat od wojny albo i dłużej i nikt nie zachorował analizujcie wszystkie informacje kilka razy bo dziś ludiom ciemnotę się wciska ja widziałem chore sztuki tylko na fermach a u chłopa zdrowe bo chłop dba bo tylko to ma a taki kiedyś i teraz jest ubój tylko kiedyś używało się młotka pneumatycznego a teraz prądu a z ubój w ten sam sposób przez rzeźnika płaci sie 100 zł mamy pseudo wolność tak trzeba mówić !!!
Zabił świnie i teraz okrutne państwo chce mu wlepić kary - myślenie gimboidiotów. Nie bez podstaw zgłasza się ubój powiatowym weterynarzom. Oni sprawdzają czy w mięsie nie ma pasożytów, czy zwierzę było wolne od chorób i można je bezpiecznie zjeść. Robi się to po to żeby potem ten biedny rolnik któremu wlepią karę za niezgłoszenie uboju nie roznosił po okolicznych wsiach jakiegoś robactwa tudzież śmiertelnych bardziej lub mniej chorób oraz nie przekręcił się od niczego, albo w trybie pilnym nie lądował na stole operacyjnym bo mu włosienie zatkają jelita po kilku miesiącach.
Faszyzm wrócił do Polski.
Jak za hitlera.
Ech czasy się zmieniają kiedyś "Kapuś" dzisiaj "sygnalista"...
W artykule nie chodzi o to że ubił świnie tylko o to że po uboju ją przewiózł zapewne bez wcześniejszego badania
Po prostu nie wolno przewozić ubitych świń. Wiem że to głupie ale takie są przepisy.
za Hitrela jak miałeś 6 świń, to za oddanie 5 mogłeś sobie wsiąść i ubić jedną
@dwdad NIE! on ubił swoją własną wyhodowaną świnię, w własnym garażu, a stajnie ma jakieś 5 metrów od garażu, bo w tym samym budynku, po prostu nie wolno zabijać świń, musisz je oddać do ubojni, ale jakoś nie pozwalają ci patrzeć, jak ją zabijają, i przerabiają na mięso, skąd wierz że nie dadzą ci jakiejś chemii do niej, albo co gorsza dadzą ci mięso z innej świni, hodowanej ja jakiejś taniej paszy, a twoją hodowaną na ziemniakach i mleku sobie wezmą dla siebie, miałem wiele problemów z tym, po prostu trzeba robić ubój, tak aby nikt tego nie widział, bo państwo ci kare dopierdzieli
fox, FASZYZM nie był w Niemczech. Tam był NAZIZM. Dokształć się.
Tak żeby nikt nie widział? Niech spróbuje ktoś donieść, że nielegalnie ubijam króliki, to psy, które przyjadą dostaną po łbach siekierą.
W czasie okupacji w GG nie wolno było hodować świń.
Raczej za Stalina - zamordyzm wprowadzają spadkobiercy komunizmu.
Nie popadajmy w paranoje. Jeść warzywa można ale zbiór przy wykorzystywaniu jakichkolwiek ostrych narzędzi powinien odbywać się przy posiadaniu specjalnej europejskiej licencji, ewentualnie wynajęciu odpowiedniej ekipy z uprawnieniami.
1. Takie mięcho pewnie będzie lepszej jakości jak kupne.
2. Jerszcze trochę i zabronią zbierania owoców i ważyw z własnych pól :P
Jak za okupacji
@mafouta okupacja UE, marzenie Hitlera się spełniło i to bez jednego wystrzału ...
@he_he Tak tak i ta okupacja daje nam miliardy na rozwój ? Żelazna logika...
@ge Hitler też dawał miliony na odbudowę dróg, na szkolnictwo, itp z tą różnicą że dla ludzi który mieli obywatelstwo niemieckie, bądź ubiegali się o takie, ale bardziej tu pasuje komunizm
@ge drogi analfabeto. To są pieniądze z naszych podatków, nie daje ci żadna Unia. Tak samo 500+ nie dostajesz od rządu tylko z moich zarobionych pieniędzy ośla łąko.
@ge daje? nie wiesz, że my płacimy składki do UE, potem te składki wracają w postaci dotacji na bzdurne projekty, w których chodzi tylko o napisanie wniosku pod konkretne kryteria i najczęściej te przedsięwziącia padają po okresie obowiązkowym lub infrastrukturę korzystna dla Niemiec jak drogi wschód zachód. Popatrz na mapę!
@Wiedźmin @he_he Nie biorę 500+, wiem że płacimy składki, ale robimy to zaledwie od kilku lat, wcześniej tylko braliśmy, aha i bzdurą jest to że polska więcej do UE daje niż bierze, gdyby tak było dotacje nie miały by sensu, nasi politycy mają trochę szarych komórek i wiedzą co się opłaca. A to że Niemcy sobie lepiej radzą z firmami i w ogóle zarządzaniem to już nie moja wina. Bzdurne ? Jakby nie te projekty to polska dzisiaj była by na poziomie rozwoju Ukrainy.
@ge Ale tak jest, unia to sobie odbiera np w cenach cukru, kiedy wchodziliśmy do unii cukier z 1.30 podrożał do 5 zł, nie tylko cukier chleb i inne produkty żywnościowe, i nie tylko to, odebrali nam zwykłe żarówki itp, a to co teraz dostajemy to jest to efektem podporządkowania się gospodarczo Unii, pod koniec rządów PO unia jawnie mówiła że będzie mniej dotacji, i będzie selekcjonować kraje w których będą mniejsze dotacje, wtedy PO mówili że Polski to nie spotka, bo mamy dobre z Unią relacje, a Tusk jest u nich naszym przedstawiciele, ale i tak polityka PISu, sprawiła że unia nam obniżyła znacząco dotacje, i niech ktoś mi teraz powie że PIS nie jest ugadany z PO, to go wyśmieje
@mafouta Hej, im wiecej rzeczy co odstrasza zydow, tym lepiej dla Polski.
@Weterano Cukier po 5 zł ? Jeszcze nie widziałem, chleb podrożał ? To chyba nie jakoś znacząco, bo jego cena jest niska, Unia ci żarówki zabrała ? Czyli masz ciemno w domu ? O czym ty mówisz ?
@Wiedźmin Jak ci nie pasują podatki to głosuj na inną partię albo przeprowadź się do innego kraju i nie płacz że na kogoś musisz płacić.
@ge A wiesz jaki jest poziom zadłużenia Polski? Jaka część tego zadłużenia jest spowodowana "projektami unijnymi". Czy wiesz, że pożyczone zwyczajnie trzeba oddać? Jak sobie to podsumujesz to wyjdzie ci, że pewnego dnia ktoś zapuka do twoich drzwi i zażąda twoich gaci (bo tylko one ci zostaną na własność) za kredyt na wybudowanie aquaparku do którego chodzą i syrają inżynierowie z Czadu czy Algierii? Ale przecież będziesz chciał chodzić w gaciach, więc zgodzisz się pracować dwie godziny dłużej w firmie należącej do "kapitału bez narodowości" za ich pozostawienie na twoim tyłku. I tak twoje doskonałe rozumienie najnowszych teorii ekonomii socjalistycznej pozwoli ci godnie uczestniczyć w życiu świata.
@mafouta Zadłużenie polski to jest tylko i wyłącznie wina polaków, a właściwie ich wiecznego głosowania na partie socjalistyczne. Nikt nam nie każe brać funduszy UE.
Pracowałem kiedyś z Kubańczykiem.. ( Miał na imię Wladimir na cześć Lenina ).który opowiadał mi o życiu na Kubie rządzonej przez Castro... I właśnie opowiadał że groziły surowe kary.. za ubijanie bydła i świń... bo formalnie to do nich nie należało...
Zabierali wiec zwierzęta w góry.. aby nikt nie zobaczył.. zabijali... jedli pili... fiesta.. potem schodzili z gór i oddawali numerki z ucha... władzy..
Podobnie robiono za okupacji Niemieckiej w Polsce...
Niemcy za coś takiego rostrzeliwali
@Krzysio1 Tak, niech cieszy, że nie trafił do obozu razem z całą rodziną :)
Jak bywało za narodowych socjalistów.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 października 2018 o 18:45
Powinien się upierać, że to był ubój rytualny. W Stanach by wygrał.
@belzeq Wg jakiej religii? Żydzi i muzułmanie wieprza nie tykają.
@mudia Nie sądzę, żeby ten pan był żydem czy muzułmaninem. Raczej praktykuje Polski Ubój Katolicki - czyli w skrócie PUK (siekierą).
@mudia zawsze można jakąś nową religię wymyślić - "trzodyzm" tam by iść do nieba trzeba by zabijać świnię wyłącznie w świątyni - trzodzie, nigdzie indziej bo to grzech
@mudia składał ofiarę Odynowi
Tu nie chodzi o to że ją ubił , tylko o to jak to zrobił.
@dingo4kris Nie ma innego sposobu nawet w ubojniach zabija się w ten sposób.
Jedyna różnica jest taka że w ubojni używa się prądu, jest to metoda dużo bardziej bolesna i mniej humanitarna za to o wiele szybsza i tańsza.
Nie mniej dzisiaj mało kto bije w domu.
Raz że nie każdy potrafi zabić a dwa zwyczajnie szkoda na to zachodu.
Zabicie świni rozebranie i posprzątanie zajmuje 2 dni w rzeźni zrobią to samo łącznie z badaniem za 50 zł w godzinę.
@gdrr "...Zabicie świni rozebranie i posprzątanie zajmuje 2 dni..." Że co? W międzyczasie jest jeszcze jakiś wyjazd na wczasy?
@dingo4kris Przed rozebraniem swinia powinna powisiec,ostudzić sie tak z pół dnia a nawet na drugi dzień,wszystko rzecz jasna w chłodnym miejscu
Bo ubijać można, ale w sposób który minimalizuje cierpienia. Jak nie potrafił ogłuszyć, to nie powinien się za to zabierać.
Dokładnie jak za okupacji niemieckiej
Po pierwsze nie dostanie kary więzienia, dostanie grzywne. To jest efekt wrzucenia bardzo różnych czynów pod jeden paragraf. Jakby ubił tą świnie w bardzo okrutny sposób to faktycznie groziłoby mu więzienie. Albo prowadził jakąś ubojnie przemysłową bez pozwolenia, bez prowadzenia badań mięsa. Tu nie dotrzymał administracyjnej procedury- nie zawiadomił lekarza weterynarii, którego z wyprzedzeniem trzeba zawiadomić. Ta administracyjna procedura ma swoje uzasadnienie- utrudnia ukrycie padłych zwierząt, które z kolei uniemożliwiałoby skuteczną walkę z takimi chorobami jak afrykański pomór świń.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 października 2018 o 15:09
@lech2 Wyjaśnienie dla wprowadzenia komunistycznych przepisów zawsze się znajdzie. Władza zrobi wszystko by ingerować w czyjeś życie pod plaszczykiem "dobra społeczeństwa".
@~nedd to co piszesz jest argumentum ad personam niedopuszczalnym w dyskusji. Zupełnie niemerytoryczna wypowiedź.
@Grasser jedno nie wyklucza drugiego. Argumentum ad personam może być jednocześnie argumentum ad populum.
@Grasser nie zawsze wszystko musi być wprost i bezpośrednio. To ja uzasadniałem słuszność tych przepisów i motywowałem ich "dobrem społeczeństwa", a nie "władza". Tak samo jak i przepisy nie zawierają w sobie ideologii komunistycznej, więc i tu raczej mamy odniesienie do ich twórców i osób je popierające. Choć nie wprost w swej wypowiedzi skupił się na zdyskredytowaniu mnie, władzy i przepisów (które też można określić jako strona tego sporu), skupiając się na ich rzekomych cechach, a nie na merytorycznej dyskusji o temacie. To trochę tak jakbym ja napisał teraz, że u władzy zasiadają idioci, który roztrząsają czy właściwie użyłem zwrotu "argumentum ad personam".
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2018 o 22:37
Za okupacji niemieckiej i za Stalina w Polsce było tak samo
"... rolnik może dokonać w swoim gospodarstwie uboju gospodarczego, ale musi przynajmniej 24 godziny wcześniej zgłosić zamiar jego przeprowadzenia u Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz w biurze Powiatowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, podając numer zwierzęcia z ewidencji IRZ..."
i wtedy przyjeżdża wet, sprawdzi pod mikroskopem wycinki mięska i watroby, tak kiedyś było.
@komivoyager a to się do weterynarza nie zawozi wycinka mięsa?
@rafik54321 za moich młodzieńczych czasów zamawiało się weta, i żeby nie było wątpliwości, sam wycinał to co potrzebuje do badania. 2-3 wieprzki tygodniowo szły pod nóż, ale to był schyłek tzw. komuny, końcówka lat 80-tych.
sygnalista:)
Bo uboju prywatnego właśnie unia zabroniła.
@Krzysztof798 Niczego nie zabroniła. Możesz zabić świnie czy ciele ale musisz to po prostu zgłosić, przyjeżdża weterynarz, bada mięso dostajesz pieczątkę i jesteś total legal.
@Krzysztof798 akurat wiem dokładnie, że w całej unii zabijają zwierzęta we własnych gospodarstwach. To wymysł naszych porąbanych władz państwowych. Jednak formalnie to mógłby ją(świnie zabić legalnie), ale trzeba by było dokonać pewnych kroków administracyjnych.
@sen21 a ta obowiązkowa "usługa" jest za darmo?
A to za świnią wiszące na haku to co to jest?
Ja tam się nie znam, ale na obrazku wiszą chyba fragmenty jakiejś krowy, a nie świńskie półtusze.
Co? Władzy się pozbyli?
Ciekawe czy za kury też wsadzają do paki?
Afrykański pomór świń wam coś mówi? Poważnie, jest tyle chorób, które ten rolnik może w ten sposób przenosić i chronić przed wykryciem.
Podziekujcie miłośnikom UE za takie prawo
Hę? To jak on ogłuszył tę świnię, że ta kwiczała podczas zarzynania? Coś mi się zdaje, że ciął ją gdy ta była świadoma, inaczej by nie kwiczała. W takim przypadku było to dość okrutne.
Polecam przeczytać poniższe zanim zaczniecie pleść głupoty http://www.farmer.pl/prawo/przepisy-i-regulacje/ulatwienie-uboju-zwierzat-na-wlasne-potrzeby,76172.html
Pomijam już całkowicie fakt, że to mięso musi zostać przebadane (należy powiadomić powiatowego lekarza weterynarii), a przy takich metodach podejrzewam, ze i tego nie zrobił.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2018 o 7:52
@mudia
Pismak nie wie co pisze. Kwiczała w momencie ogłuszania i dlatego jest mowa o hałasie. Uderzenie w czaszkę boli. Według twojego artykułu wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.
Ogłuszał - zwierze popiszczało trochę, doprowadził do zatrzymania serca przez wykrwawienie. I następnie przystąpił do patroszenia i dzielenia. Więc wszystko według zaleceń.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2018 o 20:39
mnie najbardziej ciekawi kto doniósł? somsiad? przecież swego czasu na wsi wszyscy trzymali świnie
@kibic777
Ha ha. Jeden rolnik a dookoła miastowe co przyjechały domek wybudować. I konic zagadki.
Spektakularny sukces policji
Nie ich wina. Zgłoszenie trzeba zbadać. I dobrze, że przyjechali - lepiej w tą niż w inną stronę.
A sprawa to już leży po stronie sądu i ciekawego osobnika "sygnalisty".
Sygnalista? Konfident!!!
@danilko332 Jak będzie duża grupa (duża, żebyś bohatera w necie nie strugał) na twoich oczach gwałciła kobietę, to zachowasz to dla siebie, bo nie będziesz chciał się bawić w "konfiturę"? A może pobiegniesz im pomóc? Czy może jednak zostaniesz "konfidentem" i zadzwonisz po policję?
@Kocioo, @mafouta, @Krzysio1, @elefun i niezalogowani, To wszystko jest konsekwencją miłości do zwierzątek (nie wolno się znęcać nad zwierzątkami) i dbania o zdrowie członków naszego społeczeństwa (są na to odpowiednie przepisy i mają zostać zachowane). Nie róbcie z siebie idiotów i nie porównujcie tego do okupacji.
@J_R Dziwnym trafem przepisy te ograniczają wolność jednostek i małych podmiotów na rzecz organizacji i dużych firm pod PRETEKSTEM troski o zdrowie i bezpieczeństwo członków.
A co do porównania to jest jak najbardziej na miejscu, zwłaszcza w chwili, gdy unijni marksiści pełną gębą porównują Polaków do faszystów.
@mafouta Jak kiedyś zjesz źle przygotowane mięso z takiego uboju i nie będziesz miał nawet jak pozwać sprawcę twojego nieszczęścia, to może docenisz takie regulacje.
Poza tym, to "unijni marksiści" nie porównują wszystkich Polaków do faszystów, tylko porównują do faszystów tę część z nas (Polaków) do faszystów, która wprowadza rozwiązania rodem z państw faszystowskich.
Sorry, nie podoba się porównanie obecnej bandy idiotów u władzy i ich fanów do faszystów? Cóż, prawda w oczy kole.
Edit: Poprawiony ciąg logiczny zdania
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2018 o 11:08
@J_R Nie podoba mi się obecna banda idiotów, która jak pisałem, POD PRETEKSTEM troski o nas ogranicza wolność właśnie na wzór państw zarówno faszystowskich jak i komunistycznych. Moim zdaniem to właśnie unijnym marksistom i ich walecznym pretorianom najbliżej do faszystów i nazistów.
Co więcej piszesz "to nie >>unijni marksiści
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2018 o 10:54
@mafouta Uregulowanie prawne kwestii uboju jest twoim zdaniem tym samym, co zaganianie ludzi do obozów koncentracyjnych na bazie choroby psychicznej przywódcy, wsadzanie ludzi do więzień za różnicę zdań i masowe mordowanie? Poważnie? Ja rozumiem, że mogą się pewne ograniczenia nie podobać, ale nie można przeginać pały w porównaniach. Takim zrównywaniem ośmieszasz wręcz ofiary tamtych ustrojów.
Poprawiłem zdanie powyżej.
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego na załączonym obrazku mięso, które wisi na hakach to nie jest wieprzowina, a młoda krowizna ? ;)
@ciarnal Bo klient wszystko kupi, zwłaszcza klient tak zwanego "infotainmentu".
To prawo III Rzeszy, dla ziem okupowanej Polski jeszcze obowiązuje?
Zobacz komentarz ~dassw
I akurat unia to pozwala na to:
http://www.farmer.pl/prawo/przepisy-i-regulacje/ulatwienie-uboju-zwierzat-na-wlasne-potrzeby,76172.html
Chcieliście Unii Europejskiej to macie Unie Europejską
Zobacz komentarz ~dassw
I akurat unia to pozwala na to:
http://www.farmer.pl/prawo/przepisy-i-regulacje/ulatwienie-uboju-zwierzat-na-wlasne-potrzeby,76172.html
wg religi katolickiej
Kurła nasi dziadkowie i ojcowie tak ubili setki sztuk i jakoś nikomu się krzywda nie działa - bo co mieli jeść albo jak załatwić taką sprawę. Teraz wielki szum bo siekierą piznął i wsadził nóź w tętnicę. Ot wielkie mi co, ale fakt - mógł ogłuszyć młotem 5-10kg.
@Dankej Jeżeli pominiesz tych nieszczęśników, co się jednak struli źle przygotowanym mięsem lub mięsem skażonym (różnymi pasożytami, bakteriami i wirusami), które badanie weterynaryjne ma wykryć i usunąć z konsumpcji, a następnie ci nieszczęśnicy przekręcili się z braku antybiotyków lub fachowej pomocy medycznej, to tak, masz rację, nikomu nic się nigdy nie stało z tytułu takiego uboju.
@J_R kwestia badania mięsa z ubitej sztuki a sam ubój to 2 różne sprawy. Bada się dla siebie i swojego zdrowia ale najpierw trzeba ubić by móc zbadać.
za hitlera mogles bic ale jedna sztuke zabrali ci na wojsko to jest walka z polskością i tradcjami polaków !!!
co wy piep... moja rodzina trzymała i zabijała świnie w ten sposób przeszło 70 lat od wojny albo i dłużej i nikt nie zachorował analizujcie wszystkie informacje kilka razy bo dziś ludiom ciemnotę się wciska ja widziałem chore sztuki tylko na fermach a u chłopa zdrowe bo chłop dba bo tylko to ma a taki kiedyś i teraz jest ubój tylko kiedyś używało się młotka pneumatycznego a teraz prądu a z ubój w ten sam sposób przez rzeźnika płaci sie 100 zł mamy pseudo wolność tak trzeba mówić !!!
Dlatego lepszy jest drób :)
Ja to samo zrobiłem z kotem, tylko mnie nikt nie kabluje.
Rozmawiałem z myśliwym - sarna po dobrym strzale umiera ok. 7 minut w męczarniach i kary za to niema
Kiedyś taki sygnalista to był najzwyklejszy KAPUŚ
"Sygnalista"... wolę określenie ORMOwiec albo kapuś.
Nielegalny = niehumanitarny
okupacja socjalistocznopewoskopisowska to zrobiła !
Zabił świnie i teraz okrutne państwo chce mu wlepić kary - myślenie gimboidiotów. Nie bez podstaw zgłasza się ubój powiatowym weterynarzom. Oni sprawdzają czy w mięsie nie ma pasożytów, czy zwierzę było wolne od chorób i można je bezpiecznie zjeść. Robi się to po to żeby potem ten biedny rolnik któremu wlepią karę za niezgłoszenie uboju nie roznosił po okolicznych wsiach jakiegoś robactwa tudzież śmiertelnych bardziej lub mniej chorób oraz nie przekręcił się od niczego, albo w trybie pilnym nie lądował na stole operacyjnym bo mu włosienie zatkają jelita po kilku miesiącach.