Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
Być może choć część osób po przeczytaniu tego posta zmieni swój negatywny stosunek do WOŚP-u
by ania5757
+
1556 1637
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~bardzo_smutny
+6 / 76

niestety procesy z Wielguckim pokazały mi czarno na białym że Owsiak jest oszustem... Smutne - bo przez wiele lat broniłem "Jurasa" przed ludźmi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Że_tak_powiem
+1 / 65

Niestety, gdyby Owsiak robił przewałki, na kolejny rok nie dostał by pozwolenia na zbiórkę, więc albo WSZYSTKIE rządy są umoczone i biorą w łapę od Owsiaka, albo nic na Owsiaka nie mają.
Co kto wybiera.
A te socjotechniczne ściemnianko na poziomie żłobka, daruj sobie PiSiorku.

avatar ~mmbmm
+18 / 48

@~Że_tak_powiem TVN24 jak Jerzemu O. zginęły nagrania z „przetargu” i możecie im skoczyć!
W sumie 13 wyroków WSA i NSA ma na koncie Fundacja WOŚP i jej prezes zarządu, który odpowiada za udzielanie informacji publicznej. Trzy wyroki wydał NSA, z czego dwa nałożyły na WOŚP karę, za naruszenie ustawy o dostępności do informacji publicznej. , jednak najbardziej wartościowy wyrok uzyskał producent sprzętu medycznego, który udowodnił przed WSA i NSA, że Jerzy O. opowiadał brednie o tym, jak mu zaginęły nagrania, a pisemny protokół z „konkursu ofert” w ogóle nie został sporządzany.
Pomimo prawomocnego orzeczenia NSA Jerzy O. do dziś nie udzielił informacji, czym znów złamał prawo. Obecnie kontrahent, który złożył skargę do WSA wytoczył panu O. i Fundacji WOŚP proces cywilny, za straty jakie poniósł w wyniku „konkursu”. Takie cuda dzieją się nieustannie w objętej nietykalnością „organizacji”

P PancernaBrzoza
-5 / 35

@~mmbmm
Poczekam aż największy prywatny beneficjent państwowych pieniędzy czytaj watykańska sekta katolicka pokaże na co i jak wydaje pieniądze i zamontuje kasy fiskalne a sanepid sprawdzi dlaczego ksiadz nie myje łap przed wkładaniem ich ludziom do usty

avatar ~tttyyyy
+3 / 23

A mnie drażnią te teksty "ratuje noworodków", tyle szumu i zbieranie 100 milionów, tyle co obsługa długu publicznego każdego dnia! 3 PLN na mieszkańca Polski, więcej do Polak płaci VATu za "produkty na kanapki" każdego dnia. Mamy niewydolne państwo, tyle kasy się marnuje, gdyby przychody państwa z jednego dnia przeznaczyć na sprzęt uzbierałoby się więcej niż przez 10 lat WOŚP. I takie są fakty, a nie tekst "gdyby nie owsik to dzieci by umierały". To jak w końcu jest? Gdyby nie publiczna służba zdrowia, to ludzie umieraliby pod płotami, a gdyby nie prywatna zbiórka pieniędzy to dzieci umierałby w szpitalach. Zapytajcie dowolnego rodzica jak bardzo ceni sobie życie własnego dziecka i będzie to nieporównywalnie większy niż koszt połowy kostki masła. To jak w końcu jest?

avatar wic1
+2 / 20

Pisałem dziesiątki razy... napiszę jeszcze raz. Nie jestem za pisem, nie głosowałem na nich. Ale umiem czytać ze zrozumieniem i staram się śledzić to co się odpiernicza w polskiej polityce.

Tak więc powiem... Nie jestem za PISem ale sporo zrobili co mi się osobiście podoba i wydaje sensowne. Są i faile (reforma szkolnictwa) i kilka innych ale ogólnie więcej mi się podoba niż nie podoba. No obrona słowa polskiego na arenie międzynarodowej. Mniej sprzedawania narodu za granicę itd.

Ale jak ktoś mi mówi że to pisiorki bo popierają jakieś podejście a potem mówią "Bo za PO było tak spokojnie". To krew mnie zalewa ;(

Głosujcie na kogo chcecie ale na boga niech nie będą to te sprzedawne dziady z PO i nowoczesnej (odłam PO).


A tak do sedna... tak większość kasy ze zbiórek idzie na szpitale itd. A gdzie ta kasa co rząd powinien dawać? A no rząd nie ma tak dużo tej kasy a i po drodze często się rozchodzi ;P Ogólnie i tak wielkim plusem jest że służba zdrowia w Polsce jest "darmowa" dla tych co pracują. Bym podniósł jej standard itd ale nie mam takiej możliwości. W innych krajach jest dużo gorzej :P

Nie masz kasy, nie ma leczenia... kropka ;P a w naszej zacofanej polszy jednak jest za free. Jaka jest taka jest ale free.

@PancernaBrzoza - To z myciem rąk i sanepidem nie wydaje się głupim pomysłem. Są nieścisłości polityczne na tle religijnym ale z dwojga złego... to ja wolę katoli w Polsce niż islam ;)

PS: Na sld też nie głosujcie. Komunizm już był... a denominacja to za ich wały.

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 grudnia 2018 o 20:17

avatar ~jannowak1313
-1 / 3

Państwo te pieniądze przeznaczyło na premie dla siebie - bo nie musiało już kupować tego sprzętu co go Owsiak kupił za nasze pieniądze

avatar preskot
+4 / 12

@Że_tak_powiem Pieniądze z fundacji można wyprowadzać legalnie i Owsiak to robi. Jak każda lub prawie każda fundacja. To dobrze, że taki WOŚP istnieje, bo jednak ktoś tę pomoc otrzyma (jak z każdej tego typu fundacj). Ale nie nazywajmy go Zbawicielem. To po prostu biznes.

L LaughOutLoud1
+1 / 7

Poczytajcie co o Owsiaku opowiada Pospieszalski... Kiedyś byli kolegami tyle tylko że Owsiak był kimś więcej... bardzo ciekawa historia.

avatar ~TwoSteps
-1 / 9

@wic1 Wyłącz wreszcie dziennik telewizyjny, wyjrzyj za okno i zacznij kojarzyć fakty.
Cały problem w tym, że "obrona słowa polskiego na arenie międzynarodowej" i "mniej sprzedawania narodu za granicę" to teatrzyk pod publiczkę NA UŻYTEK WEWNĘTRZNY. Gdy tylko Adrianek, bankster lub inni funkcjonariusze partii wyjadą za granicę, to grzecznie podpisują WSZYSTKO, za co im zapłacą (wystarczy wspomnieć ustawę 447 czy traktat z Marakeszu). Oczywiście w telewizja resortowa nie poda, co tak na prawdę podpisali (usłyszysz tylko jak bohatersko bronili racji stanu przed wrogiem), a tekstów dokumentów, których są sygnatariuszami próżno szukać na oficjalnych portalach rządowych. Telewizje prywatne przejadą się po rządzących, ale nie podadzą żadnych informacji na ten temat - ich właścicielom też zależy na tym, żeby w Polsce nikt o tym nie wiedział. Stado baranów ma dumne, zadowolone i głupie.

avatar wic1
0 / 0

@~TwoSteps Brajanku, chętnie poczytam i zagłębię się w temat. Niemniej jak już wspomniałem... nie jestem za PISem ale decydując się na mniejsze zło to nie jest tak źle jak za ich poprzedników. Tak jak wcześniej wspomniałem, są plusy i minusy... zwyczajnie nie ma tak jak za poprzedników że były tylko wały. Przewijają się też dobre tematy i o tym mówię :P


PS: Nie oglądam telewizji. Czytam... gazety, portale, fora, źródła, książki.. różne bo na jednym dostawcy informacji to można chyba tylko komunistę wychować ;P

Edit:
PS2: W 2009 były rządy PO a nie PISu. A właśnie w tym roku podpisano ustawę 447 (jak 46 innych krajów) o wypłatę dla ofiar holokaustu. W tym, że w Polsce ofiar było sporo ale nie z powodu narodu Polskiego. W 2009 gdy ustawa była jeszcze w senacie USA (teraz jest w kongresie) i ze strony Polski została podpisana przez Władysław Bartoszewski (ówczesny sekretarz stanu w KPRP). Czyli na rzecz i za rządów PO. I dlatego twój argument jest inwalidą a ty jesteś następnym tumanem który nie czyta kto cały szajs zainicjował tylko zwalasz na tych co rządzą teraz bo to PIS ;P

Tobie też polecam poczytać różne źródła bo widzę, że masz braki w umiejętności czytania ze zrozumieniem nazywając mnie wychowankiem pisu. I najwyraźniej masz problem z czytaniem w ogóle ;)

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 grudnia 2018 o 20:50

S konto usunięte
+6 / 22

@seksistefan :
1. "Leszek" - to chyba jednak "pan doktor"...
2. "leci" - no ja tam nie wiem, jak coś masz, to leć do prokuratury...
;-P

A alveryn
+1 / 1

@seksistefan Widocznie narodu już na pana Leszka nie stać.

A aKasia69
+14 / 38

kasy brakuje na mrówkę całą?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lokis91
+30 / 66

A gdzie instotne informację? Owsiak i jego rodzina posiadają kilka firm. Firma "guzik" zajmuje się instalacją oświetlenia i stawianiem scen,a zarejestrowana jest w małym domku. Na przykładzie tej firmy łatwo można wytłumaczyć jak wyprowadzane są pieniądze z WOŚP. WOŚP zleca firmie "guzik" postawienie scen na finał WOŚP, ta firma wycenia to na powiedzmy 10mln zł. Firma tak naprawdę nie posiada nawet klucza do skladania tych scen.. zleca wykonanie firmie z czech za 3mln zł. 7 mln zostaje do podziału, z czego duża część dla Owsiaka. To przykład jednej firmy, a owsiak posiada ich kilka. Firmę która robi te wszystkie naklejki, koszulki, puszki, kubki, itd.. do tego dochodzą pensje po kilkadziesiąt tys zł dla siebie i żony. Jak by mi ktoś powiedział że dostanę 40% z tego co uzbieram też bym się tak angażował.. Owsiak zabiera z teho co dadzą ludzie, Owsiak nic nie kupuje! Zrozumcie że to ludzie kupują ten sprzęt i tak zostają na tym oszukani!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lokis91
+8 / 16

Problem w tym że te zeznania finansowe nie są jasne, a jego firmy współpracują z WOŚP. Wystarczy Google, nie trzeba mieć nikogo w CBA. Przegrał sprawę w sądzie która właśnie tych firm się toczyła.

avatar preskot
+12 / 14

@IwanBardzoGrozny Sprawozdania finansowe? O to wlasnie Owsiak przegrał proces z Wielguckim - przecież Wielgucki wysnuł swoje zarzuty właśnie na podstawie tego co jest ujawnione w internecie.

D deanthehunter
+9 / 15

@IwanBardzoGrozny "Sprawozdania finansowe" pięknie brzmi tylko szkoda, że tylko brzmi. Człowieku jak mu sąd nakazał w 2015 roku podczas jednego z procesów z Wielguckim przedłożyć te "Sprawozdania finansowe" to do dziś ich nie przedłożył.. bo powiedział, że ich nie przedłoży i ch*j. Przestałem dawać na WOŚP w momencie jak dowiedziałem się, że połowę tego co uzbierają idzie na "Cele fundacji" ale, że jest to zgodne z prawem to nikt im nic nie może zrobić. Najbardziej to drażni mnie tekst: "Owsiak ratuje dzieciom życie" Nie Owsiak tylko lekarz(wykształcony za publiczne pieniądze -nie za Owsiakowe) w szpitalu wybudowanym za publiczne pieniądze(nie za Owsiakowe). A ile było już historii jak to WOŚP oddawał w dzierżawę( bo nigdy nie dają sprzętu) JEDNO urządzenie pod warunkiem, że na kolejnych 5 nakleją serduszka. Także człowieku zejdź na ziemie. a jak chcesz pomagać to znajdź funadcję, która funkcjonuje praktycznie "pro bono" jest ich sporo w kraju a nie taką co przeżera 50 % tego, co uzbiera.

P Prally
-3 / 5

@Lokis91 Mechanizm który opisujesz to wynik tego że w Polsce nie można bez przewałów prowadzić zbiórek charytatywnych, bo przy polskiej mentalności umarłbyś z głodu.

Dla porównania: W USA uznaje się, że jeżeli organizacja charytatywna wydaje 30% pieniędzy na cele statutowe to jest WYDAJNA! I słusznie, bo praca w fundacji nie oznacza pracy za darmo.

D deanthehunter
+2 / 4

@Azheal Tacy ludzie jak są jak chorągiewka na wietrze.Owsiak przez 20 lat twierdził z uporem maniaka, że nie bierze z WOŚP ani grosza, że żyje z produkcji telewizyjnej i programów radiowych. Gdy jednak okazało się, że jednak kroi dla siebie ogromny kawałek tortu znaleźli się ludzie (tacy jak Ty), którzy mówią, że przecież może brać. Nie wiem czy nie zrozumiałeś tego. co napisałem wcześniej odnośnie aparatury(maszyn). WOŚP TYLKO DZIERŻAWI SZPITALOM WSZELKI SPRZĘT JAKI ZAKUPIĄ Z ZEBRANYCH PIENIĘDZY. A z tym oklejaniem nieswojego sprzętu to robią sobie tylko większy FEJM. Potem jeden czy drugi TVN-leming (taki jak Ty) przyjdzie do szpitala i powie- patrz ile WOŚP sprzętu dla szpitala nakupił. Po wtóre -Owsiak przeznacza na pomoc 60 milionów złotych rocznie -to jest AŻ 1/10 (0,1%) procenta całego budżetu NFZ na dany rok.

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 grudnia 2018 o 13:16

L Lomion
-3 / 5

@Lokis91 Bzdury piszesz. Sprawozdania finansowe WOŚP są publicznie dostępne i wynika z nich niezbicie że na cel statutowy fundacja przeznacza więcej pieniędzy niż otrzymuje ze zbiórek - wszelkie koszty utrzymania + ewentualne "przewały" pokrywa z odsetek i innych źródeł. Ja naprawdę byłbym szczęśliwy gdyby wszystkie fundacje w kraju przewalały kasę w ten sposób.

A Azheal
-2 / 2

@deanthehunter - dla ciebie to tylko 1/10 budżetu NFZ a dla mnie to wiecej uratowanych ludzi. Dla Ciebie wazniejsze jest to ze Owsiak bierze dla siebie czy tez tam kradnie dla siebie a ja patrze na to ze jednak pomaga a w jakim stopniu to juz mnie mniej interesuje.

avatar Impertynent
-5 / 19

Na pewno cześć osób, uzmysłowi sobie kto sponsorował jego wykształcenie, za czyje pieniądze zdobywał doświadczenie, do czyjej służby zdrowia dokłada swoje podatki, doda dwa do dwóch, i zgadnie : czemu WOŚP musi zbierać kasę na sprzęt do ratowania polskich dzieci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+2 / 14

@Impertynent Tak samo możemy napisać o każdym który wyjeżdża za granicę. No i nie powinniśmy korzystać z usług lekarzy obcokrajowców, nie my ich wykształciliśmy.
Jednak NFZ nie finansuje szkolenia lekarzy, budżet państwa co prawda traci, jednak zobacz ile w szpitalach jest sprzętu z serduszkiem. Gdyby nie to, to jakby to wyglądało?

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 grudnia 2018 o 9:44

P pokos
+56 / 72

Wszystko pięknie, ładnie, ale ja pytam gdzie jest państwo, gdzie jest MZ i NFZ? Przecież te karetki, inkubatory itd. to jest psi obowiązek państwa, które na ten cel bierze od nas ciężkie pieniądze. Aha, pewnie komuś się należało bardziej niż pacjentom...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Impertynent
+2 / 20

@pokos No i tu niestety masz rację. Mogę Ci tylko odpowiedzieć, gdzie podziała się cząstka z tych pieniędzy : wyjechała do Konstancji, gdzie dokłada się do tamtejszej służby zdrowia. A tu pojawia się tylko by pouczać plebs i motłoch.

avatar ~fak_dak
+5 / 9

@Impertynent NFZ nie finansuje kształcenia lekarzy i ich specjalizowania. Ten sam fakt wystarczy by zaorać bzdurę jaką napisałeś.
Owszem, kształcąc ludzi, którzy wyjeżdżają na zachód, Polska traci. Ale nie ma znaczenia czy zapłaciła za studia lekarskie, inżynierskie, humanistyczne czy sfinansowała komuś skończenie zawodówki. Każda wyjeżdżająca osoba zabiera ze sobą włożone w nią pieniądza. Dlaczego masz więc żal do lekarza, a nie masz do inżyniera biotechnologa, magistra socjologa czy spawacza po zawodówce?

avatar Impertynent
-2 / 12

@fak_dak Budżet i majątek NFZ, nie powstał w momencie jego powstania w 2003 roku, tylko jest sumą kilku składowych, a głównie budżetu państwa. Mówimy o lekarzach, więc to na nich się koncentruję. Ale skoro już poruszyłeś te kwestię; regulacja prawna, mówiąca, że KAŻDY kto ma zamiar pracować za granicą na stałe, bądź więcej niż 3 miesiące w roku, winien pieniądze na jego kształcenie zwrócić, bądź opracować, w całości bądź w jakimś procencie, powinna powstać tuż po rozpoczęciu prac, nad akcesem do Unii. Każdy polityk, który w jakikolwiek sposób miał wpływ, na przystąpienie do Unii, powinien za jej brak beknąć. Czy to jako idiota, który tego nie przewidział, czy jako zdrajca, który pominął to celowo.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 grudnia 2018 o 10:29

avatar ~fak_dak
+7 / 7

@Impertynent Zgodnie ustawą i rzeczywistością budżet NFZ w 100% bierze się ze składek zdrowotnych pobieranych przez ZUS oraz KRUS. Li i jedynie. Pieniądze z NFZ, poza 5% na utrzymanie własnej administracji, służą wyłącznie opłacaniu kontraktów ze szpitalami, poradniami i innymi placówkami publicznej opieki zdrowotnej. Ani złotówka nie idzie na kształcenie lekarz. Wiec to nie emigracja lekarzy sprawia, że brakuje pieniędzy na leczenie ludzi.

Pomysł egzekwowania przez państwo pieniędzy od emigrantów za studia jest odczapny. Wolę by magister socjologii wyjechał myć gary w Londynie, niż siedział w Polsce na socjalu, bo nie stać go na spłatę studiów przed wyjazdem. A pryz braku realnego obowiązku meldunkowego oraz otwartych granicach nie jesteś w stanie wyłapać wyjeżdżających do pracy od tych który tylko turystycznie.
Lepiej byłoby wprowadzić płatne studia wraz z systemem niskooprocentowanych pożyczek studenckich, wysokich stypendiów naukowych dla najzdolniejszych oraz porządną państwową analizą rynku zatrudnienia dostępną dla ludzi wybierających drogę życiową. Wówczas szybko skończyłoby się masowe studiowanie na śmieciowych, hobbystycznych kierunkach, bo po nich nie byłoby pracy, a kredyt z czegoś trzeba spłacić. A jak ktoś chciałby emigrować, to i tak musiałby spłacić kredyt.

avatar ~nopemcnopey
+4 / 10

@pokos Tylko, że znakomita większość sprzętu medycznego pochodzi z budżetu NFZ. Ale prezes NFZ nie biega po telewizjach pokazując, ile inkubatorów kupił.

P pokos
-2 / 6

@nopemcnopey . No i co z tego? Gdyby finansowanie i wyposażenie było właściwe to fundacja nie miałaby nic do roboty, nikt nie prosiłby o jej dary. Ale tak nie jest, więc moje pytanie pozostaje aktualne.

W Wojtek1291
+3 / 7

@Impertynent Zanim przykujesz ludzi łańcuchem do ściany ustawą, to pomyśl dlaczego większość wyjeżdża? To najpierw rząd trzeba ogarnąć i naprawić sytuację w kraju, a nie pozwalać politykom trwonić pieniądze i karać za to ludzi, którzy nie mogą zarobić na godne życie we własnym kraju. Nikt by nie wyjeżdżał, gdyby miał warunki godne na miejscu, nawet nie identyczne z Zachodem, ale po prostu sensowne. U Nas wpoiło się ludziom mentalność, że jak ktoś walczy o lepsze, to trzeba go ściągnąć w dół, zamiast zakasać rękawy i też starać się o lepsze warunki. Ktoś jedzie za granicę, bo mu tam płacą godziwie, to trzeba od niego żądać zwrotu pieniędzy za edukację. To nie na tym tracimy. Tracimy na tym, że specjaliści i fachowcy wyjeżdżają. Oni pracując w kraju, wspierali by jego rozwój i budżet.
Taka ustawa wypacza tożsamość narodową.

avatar Impertynent
-1 / 3

@fak_dak Nie NFZ wybudował i wyposażył szpitale w momencie powstania. Czy może się mylę?

avatar Impertynent
-1 / 7

@Wojtek1291 Wydaję mi się, że poprawę sytuacji w kraju, należy zacząć od oszczędzania pieniędzy, których w kasie państwowej brakuje. A to można zrobić tylko wtedy, gdy ograniczy się jej wypływ. Nie da rady ściągnąć ludzi, w warunkach w jakich się znajdujemy. Celem ściągnięcia nas do unii, było właśnie odebranie nam ludzi wykształconych, jak i taniej siły roboczej. A z tą tożsamością narodową to lekko przesadziłeś. Ja nie utożsamiam się z ludźmi, którzy wykształcili się za państwowe a teraz poprawiają wynik finansowy innych państw, wracając by pouczać. Nigdzie nie napisałem, żeby zabronić wyjazdu. Państwo ma tylko odzyskać przynajmniej część zainwestowanych pieniędzy.

avatar ~fak_dak
+1 / 3

@Impertynent Mylisz się. NFZ jest tylko płatnikiem, czyli płaci szpitalowi/poradni za wykonaną usługę medyczną do zakontraktowanego limitu. Nie obchodzi go skąd wykonawca weźmie sprzęt i ludzi na wykonanie usługi. Państwowe szpitale są budowane i wyposażane przez organ założycielski czyli miasto, powiat, gminę, urząd marszałkowski itp. Prywatne szpitale czy poradnie działające w oparciu o kontrakt z NFZ są budowane i wyposażane przez prywatnego właściciela lub sponsorów. NFZ nie posiadała żadnego sprzętu, nie daje pieniędzy na sprzęt i niczego bezpośrednio nie kupuje.

Czasy gdy infrastruktura medyczna była w rękach państwa i to państwo dawało z budżetu pieniądze na wyposażenie skończyła się gdzieś w latach '90 wraz ze stworzeniem Kas Chorych a potem NFZ. Dzisiaj ogromna większość wykonawców to prywatne podmioty lub własność samorządów, które jedynie realizują umowę na świadczenie ludziom opieki medycznej. Coś jak firma budowlana, która na zlecenie ministerstwa buduje drogę. Droga będzie publiczna, ale pracujące na niej maszyny w czasie budowy są prywatne.

Dlatego mnie bawi gdy ktoś się oburza, że w pracowni rezonansu terminy na badane to np. 3 miesiące, a prywatnie od ręki. Ci ludzie uważają, że lekarze zarabiają na "państwowym" sprzęcie robiąc płatne badania i tworząc sztuczną kolejkę. Tymczasem sprzęt nie jest państwowy tylko prywatny, a kolejka wynika z tego, że NFZ zakontraktował powiedzmy 200 badań miesięcznie, a chętnych jest na 300.

avatar ~Antey
0 / 2

@fak_dak
Pominąłeś radośnie fakt, że niemal wszyscy Ci "prywatni" inwestorzy, to ustawowo zmuszone do tego najzupełniej państwowe samorządy :>

W Wielki_i_Tlusty_Kandahar
+2 / 2

@pokos @impertynent @yankers @pokos @wojtek1291 @bartus2203 @akasia69 ....
1. Monopol panstwa jest bezproduktywny. Monopol uslug, monopol przemyslu.
2. Jak chcecie jakosc, to tylko rynek.
3. Ewentualnie polaczenie zalet obydwu. Jak mowil J. Wilk... jak chcecie aby panstwo dostarczalo nam codziennie piwo, to niech nie utrzymuje panstwowych browarow, tylko refunduje prywatne. Tak mamy w rynkowej cenie, za darmo... RYNKOWA JAKOSC I CENA ORAZ "DARMO".
4. Choc najlepiej zlikwidowac posrednikow, czyli urzednikow, wtedy tak czy inaczej ceny spadną.
5. Kilka przykladow
A) czechy. Drobne oplaty za wizyte, efekt, mniej wizyt, szybkosc.
B) singapur. Wizyta odplatna, reszta typu operacje i zabiegi ubezpieczyciel, a tam gdzie nie obejmuje ubezpieczenie bo za drogo ten 1%, wtedy wkracza panstwo.

I tak nikt z tym nic nie zrobi. Przyjdziecie do przychodni, i jakis frendzel z tytulem lekarza, ktory przywlaszcza sobie stopien naukowy doktora, powie cos w stylu "martwica reki? Wez apap!"... i wykopie was na zbity pysk, bo co go to obchodzi, nie robi tego prospolecznie, tylko ma kase? Ma. Gdyby jego wynagrodzenie zalezalo od skutecznosci... coz.... to my bysmy do wykopali na zbity ryj...

To jak mamy wolny rynek? Czy socjalistyczny monopol?

avatar ~fak_dak
+1 / 1

@Antey O co chodzi? Samorządy tworzą szpitale i poradnie do nich należące. Nie są one prywatne.

Nie kupują sprzętu by go dać w prezencie prywatnym szpitalom czy poradniom. I na pewno nie zobowiązuje ich do tego ustawa.

R Rimcem
+1 / 1

@pokos Po co państwo ma łożyć więcej pieniędzy skoro jest Owsiak ? Rząd sobie przekieruje kasę gdzie indziej, a WOŚP wyrówna budżet służby zdrowia. Tak to niestety działa

avatar Cascabel
+2 / 2

@Impertynent Twoje podejście (oddawanie państwa zmarnowanych pieniędzy) można by było wykorzystać inaczej, niż do ściągania kosztów edukacji z osób, które wyjechały. Zacznijmy od siebie: gdyby wprowadzić opłatę od każdego dodatkowego roku spędzonego w szkole albo na studiach, albo domagać się zwrotu kosztów od osób które rozpoczęły studia, ale ich nie ukończyły (oczywiście za czas "zmarnowany" na uczelni tylko!) już by przyniosło wystarczająco duży dochód.
Zupełnie nie tędy droga. Albo niech wszyscy płacą za edukację, albo niech wszyscy obywatele mają ją za darmo - mało kto idzie na studia z założeniem że się wyprowadzi z kraju. Poza tym, przy tego typu założeniu, to w momencie gdy dana osoba wróci zza granicy, to państwo powinno im zwracać pełne koszta z nawiązką - bo przecież przynoszą ze sobą doświadczenie zdobyte za granicą!
:Poza tym jeszcze jeden drobiazg: obecnie istnieje pewna grupa ludzi, którzy pracują za granicą, ale nigdy za granicę się nie wyprowadzili. Co w takich przypadkach?

W Wojtek1291
+1 / 1

@Impertynent Taka ustawa ograniczyłaby ludzi w kwestii decyzji o wyjeździe. Często wyjazd za granicę za pracą, to decyzja wymuszona, jedzie się w ciemno i szuka na miejscu, żyjąc z dnia na dzień. Jesteś świadom jaki strach będzie towarzyszył ludziom po wprowadzeniu takiej ustawy, gdy nie tylko będą musieli myśleć o tym jak przeżyć i ustabilizować się na miejscu, ale jeszcze o tym, że rząd będzie ich ścigał o kwoty nierealne dla zwykłego człowieka? Kilkadziesiąt tysięcy rozłożone na całą edukację, ściągane przez zapewne urząd skarbowy, raczej nie w takim samym okresie, a na raz, albo w odpowiednio korzystnym dla skarbówki i rządu rozłożeniu.
Nie przesadziłem z tożsamością narodową. Ludzie są źli na rządy i obywateli, przez których decyzje borykają się z problemami, których uczciwie pracujący człowiek mieć nie powinien. Ta złość przeradza się w żal, a żal w niechęć. Powiedzmy sobie uczciwie, że nie każdy jest patriotą, a w dzisiejszych czasach wypaczania narodowości, ludzi łatwiej wyprać z wątłych odczuć przynależności do kraju i narodu. Wielu ludzi nie patrzy na zarobki, ale sam stosunek państwa do obywatela i chcą się solidaryzować z tymi, którzy ich szanują. A taka ustawa to brak szacunku, właśnie dlatego, że rządy w Polsce od lat nie kontrolują wydatków i pieniędzy, których im brakuje, szukają poprzez coraz to nowsze pomysły. Oczywiście w kieszeni obywatela.
Słuchaj, przede wszystkim zacznijmy od tego, że darmowa edukacja to tylko ładnie brzmiąca formułka. Nie można wszystkiego zamknąć w stwierdzeniu, że państwo płaci za edukację i obywatel powinien sie odpłacić. Cały czas płaci. Podatki są we wszystkim. Szkoła publiczna musi istnieć, gdy większość narodu zarabia w granicach lekko przekraczających najniższą krajową. Ludzi po prostu nie stać na alternatywę.
To kolejny raz, gdy problem rozwiązuje się od dupy strony. Zobacz, że poziom nauczanie i sam program są niespecjalnie dobre. Mnóstwo ludzi się dokształca i widzisz, już robią to za prywatne pieniądze, bo są to realne kwoty do udźwignięcia przez obywatela. A studia? Studia to wg mnie porażka, w większości przypadków. Przyjmuje się wszystkich, bez weryfikacji, bo co weryfikować przy słabym poziomie nauczania? W efekcie masz mnóstwo studentów, którzy kompletnie nic nie wynoszą z nauki. Zaliczają na minimum, by zaliczyć, albo porzucają studia. Studenci zagraniczni? Też studiują za darmo, często dostając jeszcze dopłaty za to i pomoc, a przecież docelowo przyjeżdżają edukować się i wrócić. To jest cały system oparty na "darmowej" edukacji i to musisz przyjąć jako nietykalne. Nie można odzyskiwać pieniędzy od ludzi, którzy przyjęli edukację narzuconą obowiązkiem i nie mogąc znaleźć właściwych warunków życia, wyjeżdżają. Trzeba pracować nad stwarzaniem warunków dla ludzi, by wyjazd nie był jedyną opcją.
Mówisz o oszczędzaniu. Na sam ZUS państwo wywala rocznie ok 50mld złotych (dane na ten rok, to 46, 6 z rokowaniem obniżenia o 8mld), choć często zaniża się takie dane i za kóryś rok widziałem zestawienia NIKu o dopłacie rzędu 90mld. Zamiast rozwiązać problem piramidy finansowej, która choć powinna funkcjonować z pieniędzy ze składek, jest niewydolna i wymaga tak wielkich dopłat, to się pudruje tego trupa. Poprzedni rząd musiał zabrać pieniądze z OFE, by łatać ZUS i dziurę w budżecie, obecny wymyśla jakieś kapitały, by ludzie jeszcze więcej dopłacali, bo brakuje. Z NFZ masz to samo. Obowiązkowa składka pochłaniana na bieżące wydatki nie Twoje, a całego systemu. Całe życie jesteś zdrowy, a raz będziesz potrzebował pomocy i jej nie dostaniesz, bo nie ma pieniędzy. I ciągnie się kolejnego trupa, zamiast rozwiązać problem.
O nieszczelnościach i aferach, przez które wypływa mnóstwo pieniędzy nie wspomnę.
Kolejna sprawa. Zagraniczni inwestorzy. Źródło ogromnych pieniędzy dla budżetu każdego państwa. Nie, jeśli się tworzy raj podatkowy dla takich firm i luki wprawie, by ten raj utrzymać w nieskończoność. I wmawia się ludziom, że nikt nie zainwestuje w Polsce, jeśli się go obłoży podat

avatar ~Antey
+1 / 1

@fak_dak
Dokładnie o to. W Polsce placówki prywatne, takie prawdziwej medycyny, to margines.
Sa samorządowe, więc de facto Państwowe. I to że nie gmina tylko szpital zamawia sprzęt, tego nie zmienia.

avatar ~fak_dak
+2 / 2

@Antey Widzisz, wyszło a to, że nie masz pojęcia. Wszystkie poradnie lekarza rodzinnego to placówki prywatne działające w oparciu o kontrakt z NFZ. Ale każda szpatułka w nich, każde krzeszło, cały sprzęt medyczny w nich to własność prywatna. Tak sam jest z prawie wszystkimi poradniami specjalistycznymi - są niemalże wszystkie własności prywatną, a USG w nich, sprzęt rehabilitacyjny i inna aparatura należą do prywatnego właściciela poradni. Wszystkie pracownie tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego, będące poza szpitalami, to placówki prywatne. Wiele stacji dializ to placówki prywatne. Wiele oddziałów "chirurgii jednego dnia" również. I mówiąc "prywatne" nie mam na myśli "samorządowe", tylko takie z 0% udziałem własności Państwa Polskiego.

Samorządowa jest większość szpitali. Ale nawet w moim mieście działają w oparciu o kontrakt z NFZ dwa szpitale całkowicie prywatne. Poza tym znam kilka prywatnych oddziałów, zlokalizowanych co prawda na wydzierżawionych piętrach budynków samorządowych, ale będących własnością prywatnej osoby. I do tych prywatnych szpitali rząd czy samorząd nie kupią niczego.

avatar ~Antey
-3 / 3

@fak_dak
Napisałem o prawdziwej medycynie, dość wyraźnie.
Nie o adoptowanych biurach do wydawania L-4 i przepisywania paracetamolu ew. antybiotyków na spokój ducha i choroby wirusowe. Błaznuj dalej :D

A aKasia69
-2 / 2

@pokos nie zabieraj głosu jeśli nie wiesz o czym piszesz.
Porównaj te grosze wyżebrane przez owsiaka z budżetem nfz. owsiak to marny 1 promil (1/1000) budżetu NFZ.
Więc nie powiesz mi że 1 promil utrzymuje służbę zdrowia...

H hokek
0 / 0

@pokos problemem jest właśnie to że przechodzi to przez państwo, MZ i NFZ. potem jeszcze przez podatny na łapówki (bo państwowy [no bo przecież to nie ich forsa]) system zarządzania szpitalami i wychodzą kwiatki typu, 2 identyczne urządzenia zostały zakupione przez 2 różne szpitale w Polsce w przeciągu 1 roku. 1 szpital zapłacił 3mln drugi 1mln (niestety prawdziwa historia). I co? i nic, afera po cichu zamieciona pod dywan, a takich jest dużo, dużo więcej. Firma państwowa nie może dobrze prosperować jeżeli za takie coś nie lecą głowy (najlepiej dosłownie)

P pokos
0 / 0

@aKasia69 . Skoro to taki marny promil, to państwo może zwiększyć finansowanie o ten promil, albo nawet o dwa, i w ten sposób wysadzić WOŚP z biznesu. Z jakiegoś powodu tego nie robi. Ciekawe.

A aKasia69
-2 / 2

@pokos To nie jest takie proste. Można przeznaczyć więcej pieniędzy na NFZ ale to oznacza podwyżkę składek a na to ciemny lud się nie zgodzi bo myśli że służba zdrowia ma być za darmo. Więc NFZ ma ciągłe braki kasy. owsiak umiejętnie się promując tą niewielką kasą robi wrażenie jakby utrzymywał całą służbę zdrowia. Prawda jest taka że spora część sprzętu kupiona przez wosp rdzewieje w magazynach bo szpitale go nie chcą - razem z "darmowym" sprzętem dostajesz wcale nie darmową umowę na jego utrzymanie przez firmę wskazana przez wosp, za ceny wskazane przez wosp.

avatar ~fak_dak
+3 / 3

@Antey Ty tak na serio? Naprawdę, byle się nie przyznać do błędu, będziesz utrzymywał, że "prawdziwa medycyna" to tylko szpitale, a całe lecznictwo ambulatoryjne, wszystkie poradnie lekarza rodzinnego, wszystkie przychodnie specjalistyczne, cała pozaszpitalna aparatura diagnostyczna, to "nieprawdziwa medycyna" i "biura do wydawania L4 i paracetamolu"? To jest tak głupie, że aż nie wymaga komentarza, bo zaoruje się samo.

B bartus2203
+4 / 18

To nie WOŚP stanowi problem i co by nie powiedziec szlachetna zbiórka a osoba Jerzego Owsiaka, opowiadajac sie po jednej stronie sceny politycznej narobił sobie wrogów w co drugim Polskim domu. Dla WOŚP było by najlepiej gdyby Owsiak odszedł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IwanBardzoGrozny
+3 / 9

@bartus2203

a może sobie druga strona sceny politycznej niech zrobi wielką podobną zbiórkę pod patronatem KK , Jezusa, Rydzyka , Kaczyńskiego, ministra zdrowia czy kogo tam chce i niech wrzuci trochę pozytywnej rywalizacji zamiast pluć ciągle na gościa, który od wielu lat organizuje wspaniałą zbiórkę według swojego pomysłu, swoich poglądów, swoich zalet i swoich wad.

avatar preskot
-1 / 5

@IwanBardzoGrozny Jest Caritas, który zbiera N razy więcej niż WOŚP. Są też setki innych fundacji. Każda w mniejszym lub większym stopniu zrobi jakiś przekręt.

L Lomion
-1 / 5

@bartus2203 To nie Owsiak się opowiada po jednej stronie sceny politycznej, tylko jedna strona sceny nieustannie stara się go zwalczyć. Co ciekawe akurat ta, która robiła przekręty na wyciąganiu ubrań z kontenerów PCK....

avatar ~wdad
+8 / 20

Nie zmieni. Nadal mam negatywny stosunek do WOŚP. Za dużo przewałów, cyrku i wałkowania całej akcji. Do tego różne podejrzane interesy Owsiaka. Sam uczestniczyłem w niejednej akcji WOŚP i powiem szczerze. Przy liczeniu kasy z puszek rózne cuda widziałem. Góra kompletnie to olewa. .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar preskot
+3 / 3

Wolontariusze oczywiście wyciągają kasę z puszek, ale to akurat nie jest wina Owsiaka. Owsiak drobniakami się nie przejmuje.

avatar ~adn
0 / 6

w takim razie trzeba było to zgłosić. Ja byłem wolonatriuszem w WOŚP i żadnych cyrków nie widziałem. Widziałem za to sprzęty z naklejonym czerwonym sercem, które ratowały życia pacjentów. Nawet jeżeli Owsiak coś tam z tych pieniędzy zwędzi (najwyraźniej taka mentalność panuje w naszym kraju, że jak pomaga to pewnie sobie też odpala działkę) to myślę, że to jest warte życia ludzi, których ratuje. Caritas do dopiero mafia, ale ich się jakoś nikt nie czepia, no bo przecież są od kościoła, a kościół dobry...

Z konto usunięte
+4 / 8

Przeciętny pracujący Polak, wpłaca na ochronę zdrowia 3 600 zł rocznie. O wiele więcej wpłacają do budżetu palacze i alkoholicy. Ile można jeszcze kasy wyciągać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~fak_dak
-2 / 8

@zupak Nie wpłaca tyle, bo większość składki zdrowotnej jest odliczana od podatku dochodowego. Najpierw wpłacasz 9% podstawy opodatkowania jako składkę zdrowotną, a potem odliczać 7,75% tej podstawy z tytułu odliczenia składki. Czyli w wpłaconej składki odzyskujesz 86,11%.

avatar ~fak_dak
-3 / 5

@zupak Ha, ha, ha. Napisałem suchy fakt i zebrałem minusy. Widać, że siedzi tu dzieciarnia, która nigdy nie płaciła podatków i nie ma pojęcia jak to działa.

Z konto usunięte
0 / 0

~fak_dak No dobrze, dorzućmy dochodowy, vat i akcyzy. Budżet NFZtu na 2018 to 77 400 000 000 zł. Z kapelusza tej sumy nie wyciągną. Zapłacisz tą kwotę przy kasie, albo w podatku inflacyjnym. Odnośnie naliczania składek i odliczania od dochodu (lub zmniejszania kwoty należnej) to zgoda. Ale dlaczego masz o to pretensje do mnie?

P Pereplut
0 / 0

@fak_dak Środki z całej składki (9% podstawy) idą do NFZ przez ZUS. To PIT jest pomniejszony kosztem składki zdrowotnej a nie odwrotnie.

L Lomion
0 / 0

Nieważne ile można, ważne jest że to zdecydowanie zbyt mało. To tak jak z "okazyjnie przecenionym sprzętem" który kupujesz na promocji: z jednej strony masz tanio, z drugiej nie możesz oczekiwać że będzie działał tak samo jak jego markowy odpowiednik kosztujący grubą kasę. Problem ze służbą zdrowia jest taki, że kosztuje ona bardzo dużo (80 miliardów), do sprawnego funkcjonowania trzeba by tą kwotę podwoić, na co nie ma pieniędzy. Zamiast więc pompować kolejne miliardy w służbę zdrowia lepiej jest utworzyć program 500+ z czego ludzie będą bardziej zadowoleni (bo poprawy jakości służby zdrowia nie każdy dostrzeże i nie każdy doceni). Co więcej, każda próba reformy tego systemu wywołuje protesty społeczne, politycy wolą więc tego tematu nie dotykać, choć łatwo można wskazać miejsca gdzie nie działa poprawnie (np. leki refundowane - to jest pole do miliardowych przekrętów, ale jakoś nikt nigdy się za te afery nie wziął). Nawet ostatnio było w mediach o nowej aferze - i co? Nic. Lepiej nie ruszać, bo to puszka pandory.

avatar Glaurung_Uluroki
+10 / 16

Mafie też wspierają organizacje charytatywne, dlaczegóż więc policja się na nie uwzięła?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E edzsledz
+5 / 17

No tak, bo serduszka są tylko na sprzętach wydanych przez WOŚP, tak samo lubię jak ktoś z poza kraju najlepiej wie co u nas się dzieje.
A prawda jest taka że gdyby cały koszt obsługi WOŚP poszedł bezpośrednio na szpitale to było by 3x tyle sprzętu niż za te pieniądze ze zbiórek, a cwaniak Jurek by się na tym nie dorobił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PancernaBrzoza
0 / 10

@edzsledz Dokładnie gdyby odciąć kk od 19 mld rocznie to ta kasa nie wypływała by na złote pałace w watykanie czy wielkie posagi a na pomaganie 2 człowiekowi.
Opodatkować instytucje religijne, zażądać transparentności i odciąć je od państwowego finansowania

avatar preskot
-2 / 4

@PancernaBrzoza Chyba pomylileś wątki. Tutaj rozmawiamy o WOŚP, a nie o Watykanie.

avatar ~Realista19
0 / 8

Prawdziwość i szczerość tego wpisu przekreśla jedno słowo na końcu:
Niemcy.
Co by nie mówić Niemcy kłamią prosto w oczy.
JEDNAKŻE, w jakiejś ilości te zebrane fundusze trafiają do szpitali. Lepiej część niż w ogóle.
Takie moje zdanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~kjyfgygfikggkili
-2 / 10

A złodziej w sutannie powie ci, że masz dawać na kościół, bo Owsiak zbiera na eutanazję...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pereplut
+9 / 17

Płacę kilka tysięcy złotych ubezpieczenia zdrowotnego rocznie i nikt nie będzie mi wmawiał, że jestem gorszy bo nie dam jeszcze dodatkowo "na Owsiaka". Budżet NFZ to niemal 80 MLD zł i to czy zbiórkę WOŚP stanowiącą 0,15% (TAK! - półtora promila!) tej kwoty Owsiak odda w całości czy też część lub całość ukradnie nie ma praktycznie żadnego znaczenia dla całego systemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Klebern
-2 / 4

@Pereplut

To nie jest 35 milionów Owsiaka kontra 80 mld NFZ. To jest 35 milionów Owsiaka na sprzęt kontra 0,00 zł od NFZ. NFZ płaci za usługę. Nie kupuje sprzętu, nie kupuje lekarstw, nie kontraktuje lekarzy, nie zatrudnia pielęgniarek i nie ponosi kosztów sterylizacji. NFZ kontraktuje ilość zabiegów, które sam wycenia na x pieniędzy za zabieg. Po stronie szpitala jest zapewnienie wszystkiego, by te zabiegi wykonać i na to nie dostaje nawet 1 grosza.

Owsiak wspomaga szpitale. Jeśli szpital dziecięcy nie kupiłby sprzętu, nie mógłby wykonać usługi i nie dostałby żadnej kasy od NFZ. Efektem czego czyjeś dziecko mogłoby zostać pozbawione medycznej opieki, mimo podatków i mimo tego, że NFZ ma te 80 mld zł.

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 grudnia 2018 o 4:34

P Pereplut
+3 / 3

Taaaak. Z tego co piszesz wynika, że szpitale nie kupują żadnych urządzeń za kasę z kontraktów zawartych z NFZ a jedynie Owsiak zamawia sprzęt dla placówek w całej Polsce. Pomyśl trochę zanim napiszesz taki stek bzdur.

avatar ~Naród_Polski
+5 / 9

Konstancja - Niemcy , Naród Polski . Na robotach w Niemczech . Moralizator psia jego mać wracaj i ratuj ten Naród .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A alveryn
-1 / 3

Te, Naród, a zapłacisz i zagwarantujesz godziwe warunki pracy w uczciwym wymiarze godzin?

R rybery
+11 / 11

Problem jest tylko jeden. Wystarczy by " robta co chceta" przyznal, ze robi to dla kasy. Ze znalazł sposob na wygodne, dostatnie zycie bez ciezkiej pracy, ze ustawil rodzine. I tyle. Wkurza mnie robienie bohatera z bizmesmena, ktory po prostu robi kase. WOSP nie gra do konca swiata. Zawsze sie dokladalem i doloze, ale nieznosze glupich gadek o dobroczynnosc, dobry sercu, akcjach charytatywnych. To zwykly biznes. Owsiak jest dobrym bizmesmenem i niczym wiecej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar preskot
+5 / 5

@rybery Dokładnie. Nikt na przykład nie traktuje jak zbawicieli tych co np. produkują sprzęt medyczny. To jest czysty biznes. To fajnie, że taki biznes jest, ale nazywajmy rzecz po imieniu.

avatar ~Antey
0 / 4

Napisał wykszałcony za pieniądze podatników, w kwocie większej niż niejedna samorządowa dostacja na finał WOŚP pracujący w kraju, dzięki któremu Polska wygląda jak wygląda.

Roczny budżet NFZ to jakieś 80 mld PLN, z czego bodaj 160 mln PLN to koszty postępowań sądowych a 260 mln administracyjne. CO ROKU. Wiecie, ile lat WOŚP zbierała na jedną z tych kwot ? A ile wynosił zysk netto, po odliczeniu dotacji z kieszeni podatników na bzdurne imprezy ?

Pracujcie, dbajcie O SIEBIE aby nie obciążać i tak zrujnowanego systemu opieki zdrowotnej, PŁACCIE SKŁADKI i domagajcie się ich sensownego wydawania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yabol428
+1 / 3

Zamiast wpłacać na Owsiaka, wpłać od razu na NFZ. Będzie prościej i bez pośredników, bez tej całej medialnej otoczki, a efekt ten sam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~adn
-1 / 1

@yabol428 Znając NFZ to wpłacisz 100zł a do spzitala dojdzie GÓRA 10zł xD

Y yabol428
0 / 2

Owsiak też nie robi swojej akcji za darmo. Nie mówię już nawet o jego osobistych dochodach, ale przecież organizacja tych wszystkich koncertów też kosztuje. Nie mówiąc już o części przeznaczonej na Woodstock.

avatar ~xxddss
+2 / 2

Idę do urzędu załatwić prostą sprawę. W jednym pokoju cztery pańcie, ale tej która cokolwiek może zrobić nie ma.
Utrzymywanie leczenia ukraińskich żołnierzy OUN-UPA w polskich placówkach szpitalnych.
Bezzwrotne wielomilionowe pożyczki na drogi ukraińskie.
"Drobne" wsparcie na tacę dla Ojca R.

O czymś zapomniałem?

A-ha. Utrzymywane najdroższych autostrad państwa Kulczyków na świecie.

Żeby im wszystkim żyło się dostatnie, dlatego my POLACY musimy również płacić podatki na respirator dla polskich maluchów.


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Antey
-1 / 1

3 mln postsowieckich sierot (Ukraińców, Ruskich, Czeczenów i nie wiadomo kogo) w Polsce.

avatar ~Mnichuio
-2 / 2

Szwabom nie ufam.. Oni tylko p olic potrafią dla swojego zysku..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A alveryn
+2 / 2

Przynajmniej potrafią p olić dla zysku. My p olimy, a zysku nie ma..

avatar ~scoff93
+2 / 2

Przecież Owsiak to jest wytwór państwa polskiego. Rząd przeznacza o X mniej na służbę zdrowia, bo wie, że to X dołożą ludzie Owsiakowi. Tak powstaje dodatkowy podatek, który nie obejmuje wszystkich obywateli :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Antey
+3 / 3

Dodajmy, podatek który jest obłędnie kosztowny w poborze.

avatar ~sdfaegr
0 / 2

Lewactwo i posktomuna daje popis swojej erudycji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Geralt2018
-4 / 6

Oj wy głupie Polaczki, każdy rząd zrobi z Wami co chce. Kilkanaście lat dawaliscie na WOŚP, jak wam kitu nawciskali żeby nie dawać to od razu lykacie. Z każdego człowieka można zrobić oszusta i na każdego można zrobić papiery. Jeśli nie dajecie to, nie oceniajcie innych bo nie znacie ludzi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stxck
0 / 0

amen

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Typowa Blondynka
+2 / 4

Ja nikomu nie daję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wkurzony23454534
+2 / 8

Owsiak jest oszustem - Taka jest prawda !
Skoro zbiera to powinien w każdym swoim programie i na każdym plakacie zaznaczyć że nie cała suma idzie na potrzebujących !
Dziś dajesz 10 zł na WOŚP i z tego 10 zł tylko około 6 zł idzie na pomoc a reszta idzie na pensje opłacanie zespołów fajerwerki auta służbowe przystanek woodstok.
Na żadnym plakacie nie ma o tym ani słowa więc dla mnie Owsiak to zwykły oszust !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~adn
0 / 6

1. Mity o tym, że WOŚP finansuje Woodstock już dawno został obalony.
2. Wolę już, żeby te 6 zł z 10 poszło na pomoc niż tak jak w Caritasie 3 zł z 10, o KK już nawet nie wspomnę, ich kieszenie to czarna dziura jeżeli chodzi o pieniądze.

I IwanBardzoGrozny
0 / 0

tylko to co piszesz jest nieprawdą -koszty o których piszesz są w każdej fundacji - tylko akurat w WOŚP są bardzo małe (bliżej 1% niż 40% jak sugerujesz) .

Np. zespoły grające dla wośp nie biorą pensji a wiele niezbędnych usług to są dary. Np. pewna drukarnia od wielu lat za darmo drukuje serduszka, inna firma za darmo dostarcza oświetlenie itd. itp.

avatar Karbulot
+5 / 5

No bez jaj. Płacicie ciężkie pieniądze na ZUS, NFZ i inne pierdoły, więc państwo powinno mieć na wszystko pieniądze. A tymczasem czekacie w kolejkach do lekarza, dostajecie absurdalne wieloletnie terminy na badania. A jak jeszcze dokładacie na Owsiaka, to już szczyt wyciągania pieniędzy. I co z tego, że Owsiak zakupi jakies precyzyjne maszyny do szpitali, które pewnie stoją i zarastają kurzem, bo brak wykwalifikowanych ludzi do ich obsługi. Bo kto wykwalifikowany spierd*** na Zachód, żeby nie pracować za głodowe stawki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Antey
+2 / 2

@Karbulot
Jak jedna Pani Dyrektor tak mniej więcej mówiła, że nie ma pieniędzy na etaty, to jej Owsiak mało nie powiesił, że dzieci nie chce ratowac :>

avatar ~LogicznieIroniczny
+2 / 6

"Ratujemy go... MY, NARÓD POLSKI"

"Konstancja, Niemcy."

Co tutaj do siebie nie pasuje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Ddrek
+1 / 1

Zapraszamy Panie Doktorze leczyć nas-polaków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ragefox
+4 / 6

Pieniądze z WOŚP to jakiś promil potrzeb służby zdrowia, a serduszek jest tyle jakby całe szpitale były za tą kasę wybudowane !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyFanstasta
-3 / 5

@ragefox, jasne, lepiej nie pomagać. Lepiej nie kupować żadnego respiratora czy inkubatora, bo to za mało.

avatar ~HGW_
0 / 4

@LadyFanstasta Ale nie kleić serduszka bez opamiętania! To jest przegięcie pały co się wyrabia w szpitalach!

K KorneliaLot
0 / 8

Moje dziecko spędziło dwa miesiące w szpitalu Katowickim. Jego słuch został zbadany dzięki sprzętowi od Owsiaka, serce dziecka zostało zbadane dzięki sprzętowi od Owsiaka. Długie godziny na szpitalnym korytarzu spędziłam na wygodnych rozkładanych fotelach (co miało ogromne znaczenie po niedawnym porodzie) od Owsiaka. Możecie mówić na temat Owsiaka co chcecie ale ja wiem swoje. Panie Jerzy kłaniam się Panu w pas. Niech Pana orkiestra gra do końca świata i o jeden dzień dłużej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyFanstasta
+1 / 5

Trochę już minęło, odkąd leżałam w szpitalu. Ale doskonale pamiętam, że leżałam na dziecięcym i mnóstwo sprzętu było oklejone serduszkami WOŚP. Oni naprawdę pomagają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~HGW_
+1 / 3

@LadyFanstasta OKLEJONE SERDUSZKAMI a nie finansowane prze Owsiaka! Zrozum wreszcie babo, że Ofsiak nie kupił wszystkiego co jest w szpitalach!

Z Zawszedoprzodu92
-1 / 5

nie lubie owsiaka ale ten koles zrobil wiecej dobrego niz politycy za nasza gruba kase

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Owsia
+3 / 3

Ile urządzeń Jurek Owsiak oddał szpitalom?

0

On tylko dzierżawi ten sprzęt, robimy zrzutkę na biznes WOŚP, który w sumie nie wiadomo jak wydaje pieniądze, ale to, że nie daje sprzętu szpitalom jest pewne. Całość jest jego, a szpital musi płacić chociażby za serwis wskazany przez WOŚP.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rambo8589
-3 / 7

Lokis91
Jeśli to taki złoty interes do dlaczego Ty nie stworzyłeś sobie takiej firmy? Dlaczego Ty nie wpadłeś na pomysł "łatwego zarobku", dlaczego?
Nawet jeśli do Owsiaka na konto wpływają miliony, nawet jeśli dzięki temu, ma hajsu jak lodu to uważam, że mu się kooo r wa należy!!
Gość dzięki temu że ma właśnie taki pomysł na swoje zycie- ratuje życie milionom Polaków. Tych którzy nie mieliby szansy na życie gdyby nie sprzęt, kupiony dzięki jego inicjatywie.
I każdy, kto ma dziecko korzystał z tego sprzętu.
Gdzie jest Państwo? Gdzie ten cały chory NFZ?
Powiem wam..
w dupie!!!
Bo tam właśnie nas mają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Geralt2018
+1 / 1

~wkurzony23454534 no i weź skończ pieprzyc głupoty. Masz problem to nie dawaj, na ZUS i NFZ musisz dac a z tego i tak gówno jest Cała rzecz z WOŚP polega na tym że to jest DOBROWOLNE. Nie pasuje to daj Rydzykowi na auto albo przejedz.....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Antey
-1 / 1

@Geralt2018
Serio ? A gdzie jest dobrowolność w finansowaniu udziału służb, samorzadów i innych w tych spekaklach ?

T Tanatos
0 / 2

Panie Doktorze Bęc. Piękne słowa - Chwalebne. Chciałbym, żeby wszyscy na demotach, innych portalach czy wreszcie w rzeczywistym życiu się solidaryzowali z Pana zdaniem. Są to również słowa specjalisty, który w tych kilku fachowych terminach pokazuje nam laikom jakże kruche i delikatne jest życie noworodka i od jakich wręcz mikroskopijnych ruchów, dawek i działań Ono zależy. Cieszę się, że są takie osoby. Żywię też głęboką nadzieję, że Pana dostojna osoba jest jedynie na szkoleniach w Herz zentrum w Niemczech i niebawem z nowymi technikami oraz olbrzymią wiedzą zasili Pan grono specjalistów w przykładowym miejskim szpitalu w Radomiu. Oczywiście moja nadzieja jest jedynie podyktowana głębokim patriotyzmem i dbałością o problemy zdrowotne naszych najmłodszych i trochę starszych rodaków, będących być może w przyszłości osobami niosącymi chlubę naszemu narodowi, jednakże oczywiście życzę Panu Doktorowi 100% sukcesów i w nauce i w opiece medycznej nad noworodkami tudzież pozostałymi pacjentami pod każdą szerokością geograficzną pod jaką się Pan znajduje. Jeśli tylko Pana skromna osoba może uratować kolejne istnienia nawet poza granicami Naszego pięknego kraju to warto było Pana wyszkolić i wysłać na tak szlachetną Misję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Grobisher
+3 / 5

Ja powiem tak. Od 17 lat zajmuję się zawodowo analizą słowa pisanego i nie ma ono dla mnie tajemnic. W powyższym tekście widzę tak ordynarne manipulacje, że autora strzeliłbym w kaprawy pysk, bo jeśli ktoś podciera sobie brudną mordę życiem dziecka, żeby realizować cele polityczne, to zasługuje przynajmniej na to, a nawet na karnego kaktusa w odbyt.

Tak przy okazji. Polecam bardzo serdecznie - zamiast ładować pieniądze w tyłek różnej maści czerwonym, różowym i tęczowym owsikom, róbcie tak jak ja: co roku 100 złotych przelewajcie na KONKRETNY CEL. Na hospicjum, na dom dziecka albo w darowiźnie wybranemu szpitalowi. Wiele z nich ma swoje własne fundacje i te pieniądze co do grosza trafiają tam, gdzie trzeba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 grudnia 2018 o 5:19

T Tanatos
-1 / 1

@Grobisher Podejrzewam, że pisząc o powyższym tekście masz na myśli mój. Otóż skoro zajmujesz się Pan tekstem pisanym powinieneś Pan zauważyć, że gość mnie nieco wk...ił . Wkurnieją mnie ludzie, którzy spitalają z kraju, biorą np niemieckie pieniądze i mają czelność odzywać się, żę w Polsce jest tak czy inaczej.Dla mnie to własnie ów lekarz podciera sobie gębę w taki sposób w jaki to przedstawiłeś. Powyższy mój tekst - ten nad Twoim mogę skrócić do słów: "nie wp..się szkopie do Polski" Ale jednak ma dużo racji o zależnościach w leczeniu noworodków itd. I akurat do tej części się zgadzam.
Uważam, że precyzyjny sprzęt jest cholernie drogi i powinien być finansowany z każdego dostępnego a nawet może zaryzykuję, nieco kontrowersyjnego źródła. W związku z tym wisi mi czy jest od Owsiaka czy Kowalskiego. Również parę osób strzeliłbym w kaprawe gęby a zwłaszcza te, dzięki którym takie organizacje w ogóle są potrzebne.
Z drugą częścią Pana wypowiedzi zgadzam się w 100%
PS o ile oczywiście chodziło o mój tekst, to skoro zajmuje się Pan słowem pisanym polecam przypomnienie sobie definicji słowa "ironia" Natomiast moje słowa o życiu czy noworodkach potwierdzam, ponieważ życie ludzkie jest Wartością Nadrzędną, natomiast niektórzy przedkładają je właśnie nad własne sukcesy.
A przy okazji... Jestem zwolennikiem polityki PIS w wielu dziedzinach ale też wiele spraw uważam za bardzo kontrowersyjne i niepotrzebne. Jednakże moje zdanie w tej materii nie jest podszyte politycznymi przesłankami a jedynie burzy się we mnie człowieczeństwo, że osoby bez wiedzy o stanie faktycznym są gotowe ukamienować człowieka NIE WIADOMO za co...
Ja nie mam wiedzy, czy Owsiak defraudował jakieś pieniądze - niech się tym zajmą odpowiednie służby, a moje zdanie na ten temat powiem po zakończeniu ew postępowania.. Natomiast mogę powiedzieć jakie sprzęty z jego fundacji zostały zakupione do szpitali w moim regionie i ile osób one uratowały. I w tej wypowiedzi mam w d politykę.

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 grudnia 2018 o 23:21

avatar Grobisher
-1 / 1

@Tanatos Wkurza mnie każda manipulacja o takim nasyceniu, że aż ocieka fetorem polityki. Wtedy mam PEWNOŚĆ, że moralność jego autora jest w fazie agonalnej politycznej sepsy i choćby nawet cel apelu lub wypowiedzi był szczytny, to kryje się za tym jakaś niezauważalna remora (chodzi mi o tę rybkę, która podczepia się np. pod rekina). Jeśli jesteś tym lekarzem, to potraktuj mój opiernicz jak antybiotyk o szerokim spektrum działania. Mam nadzieję, że z jak najmniejszym wpływem na zdrową tkankę systemu moralnego. Prawdziwa moralność jest niezłomna w swojej postawie i nie ucieka się do pokrętnych argumentów. I nie wierz ludziom, którzy wmawiają Ci, że praca u podstaw nie działa.

avatar ~bardzo_smutny
+3 / 3

Problem z Owsiakiem jest jeden: jako szef wośp bezprzetargowo zleca działania firmom zewnętrznym których jest włascicielem lub udziałowcem, albo które są własnością jego krewnych. To jest legalne - ale nieetyczne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Grobisher
-1 / 1

Problem z Owsiakiem jest taki, że nie funduje w skali całej Polski darmowego dostępu do diagnostyki profilaktycznej, choć kilka programów, które miały być "pilotażowe" udowodniło wykładniczy wzrost skuteczności leczenia dzięki takim praktykom. Ergo: jego działania mają charakter bardziej pozorny niż ergonomiczny.

E emerk
+1 / 1

@ania5757 Z czym do ludzi. Przecież żeby być przeciwko WOSP trzeba mieć coś z głową. Tacy ludzie mają problem z przetwarzaniem informacji. Nic nie zdziałasz. Po drugie są nie potrzebni. Niech sobie żyją w tym chorym świecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Don6254
0 / 0

Ale to nie chodzi o to że on nie pomaga bo pomaga ale tylko ułamkiem zebranej kwoty którą de facto zbierają za niego ludzie i wszystko spoko . Jak by był gość to By się chociaż do tego przyznał publicznie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IwanBardzoGrozny
0 / 0

na szczęście jest to bardzo duży ułamek - ponad 99%

gdyby Caritas sie chociaż trochę do niego zbliżył to z chęcią tam sie przerzucę z datkami - na razie wrzucam Owsiakowi

avatar marttimf
-1 / 3

Dlaczego Pan doktor w Niemczech a nie w Polsce? Dlaczego nie zmienia polskiej rzeczywistości pracą u podstaw? Doktorów Judymów nam trzeba, nie mody francuskiej czy niemieckiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ahh_jooo
-1 / 3

Napiszę krótko :

Totolotek co tydzień/dwa potrafi uzbierać wśród Polaków po kilkadziesiąt milionów. Owsiakowi, mimo całej tej reklamy, pompy, koncertów, transmisji na żywo, aukcji i tysięcy wolontariuszy udaje się tyle zebrać w rok. To kpina.

Jestem przekonany, że rzeczywiście zbierane przez niego co roku środki są przynajmniej o jeden rząd większe, i to "płynie" tam gdzie ma płynąć. Nie zdziwiłbym się gdyby ostatecznie pieniądze trafiały tam gdzie kasa z "pro civili", "amber gold" i innych oczywistych przekrętów. Ten kraj jest teoretyczny, rządzą obce agentury, Polacy wciąż są pod zaborami, tylko tym razem mniej rzucającymi się w oczy szaremu widzowi "trudnych spraw" i "tańca z gwiazdami".

..a miało być krótko ..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I IwanBardzoGrozny
0 / 0

zrób śledztwo, znajdź choć jeden dowód, zgloś gdzie trzeba - a i prokurator ziobro z pewnością złotem wynagrodzi.