No prawidłowo, oni spłodzili 5 dzieci i zero PIT CIT ZUS itd, ty spłodzisz ZERO dzieci ale pacujesz 24/7 i płacisz podatki, masz luxusy lexusy i inne badziewie które uznajesz za "wartość"
@Krakus1976 wg ciebie bycie pasożytem jest "prawidłowe"? Człowiek powinien sam utrzymywac siebie, i swoje niepełnoletnie dzieci.
Widzę że masz mentalność "hurr durr rodzina największą wartością". Twoje poglądy to badziewie.
@Krakus1976
roznica tkwi w tym ze on nie domaga sie od ciebie zebys mu kupowal paliwo dla tego leksusa, podczas kiedy patole domagaja sie od niego zeby placic na utrzymanie ich dzieci
@Kocioo 4200 to jest na papierze, a gdzie darmowe paczki dla "potrzebujących". Potrafią brać alimenty na chłopa, który potem idzie je odsiedzieć. Darmowe posiłki w szkołach dla dzieci. Oni nie mają 4200 tylko dwa razy tyle.
Znam taką rodzinę. Sześcioro dzieci, matka nie pracuje. Dzieciaki uczą się doskonale. Dwoje jest laureatami olimpiad przedmiotowych. Dałabym im po 1000 na każde dziecko i co roku darmowe wczasy na Majorce dla wszystkich.
@eph12 spoko, twoje podatki pójdą na leczenie raka płuc nałogowego palacza, który całe życie twierdził, że na coś musi umrzeć, sfinansują działalność nielubianej po rzeź ciebie partii politycznej lub sfinansują od odprawę dla dyrektora spółki skarbu państwa lub kurs dla bezrobotnych stoczniowcow
@wladek1 Jak się dobrze ustawią, to i darmowy prąd dostaną i mieszkanie socjalne za które płacić nie muszą i ubrania z Caritasu i jakieś makarony z MOPS, jedzenie z Caritasu także. Znam takich, co sprzedają produkty żywnościowe dawane im przez rożnego rodzaju instytucje, bo i tak tyle tego mają, że nie przejedzą. I wiesz taki ma te 4200, a nie ma kredytów, nie ma rachunków. Ludzie ci potrafią się ustawić. Ty myślisz w kategoriach normalnego człowieka. Takiego pracującego i opłacającego wszystko. Nierzadko mającego kredyt. A tu trzeba zacząć myśleć w innych kategoriach. W kategoriach: Dają, to biorę, bo mi się należy (choć się nie należy). A i jeszcze nierzadko jeden z rodziców na czarno pracuje. Biedy tacy nie mają. Spotkałem się na wczasach z takimi rodzinami. Śmiali się z tego, że za wszystko płacę...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
29 grudnia 2018 o 12:48
@jmcharakterek. Ja bez programu 500+ widziałem nierobów z dzieciakami. Przecież to się nie pojawiło w ciągu 2 lat. Ale skoro zazdrościsz, skoro jest tak fajnie, to czemu nie spróbujesz? Śmiało, nie bądź frajerem.
@jmcharakterek no właśnie panie "administrator, ustaw się pan jak oni, poco stękasz, że tak ci ciężko skoro możesz mieć 4200 na 7 osób, makarony z MOPS-u, darmowe używane ciuchy...RACHUNKÓW NIE BĘDZIESZ PAN PŁACIŁ hahahah..i wczasy też MOPS zafunduje, a jak na czarno dorobisz, to na nówkę mercedesa sobie pan kupisz....hahahahahaha
@wladek1 Nie potrafię. Rodzice wpoili mi szacunek do pracy i nie korzystanie z pracy innych, tylko zarobienie na siebie. Wiesz - mógłbym rentę brać, bom po wypadku. Ale zarabiam tyle, ze mi nie przysługuje. I dobrze. Na siebie zarobię.
@Oriolus Niby tak. Ale w świecie wszystko jest na odwyrtke i na odwyrtke trzeba społeczeństwo sterować. Skoro dzisiaj dziewczyna która daje dupy przed ślubem jest uważana za porządną to czemu by nie płacić za nic nierobienie?
@vlkuplzn A o co tu pytać. Równie dobry pomysł jak ten PiS. Teraz tak już będzie. Nikt nie ucieknie z tego socjalizmu. Każdy kto choćby spróbuje się cofnąć o pół kroku polegnie w kolejnych wyborach.
Idziemy na dno jak Titanic. A orkiestra gra!
@nyga727 dokładnie. ktoś nakręca aferę jakby ta rodzina z demota miała te 4285 na każdą osobę a nie na 7 osób. Zazdrość ludzka to straszna rzecz. Sam nie mam dzieci i nie dostaje 500+ , ale już mnie te wszystkie genialne wyliczenia i rozliczenia oraz udowadnianie jak osoby dostające 500+ mają dobrze, zaczynają obrzydzać.
@jankowskijan No dokładnie jak mieszkałem sam to mi 7000zl nie wystarczało może przez drogie hobby jakiem jest motoryzacja teraz mnie żona hamuje :P za 3 miesiące tez bede pobieral 500+ i bede pasożytem zarabiającym ponad 10k. Myślisz że do patologi się juz bede zaliczał?
@nyga727 He he widzę, że pięknie się zgadzamy. Przyznam, że ja potrzebuję na miesiąc ok 6-7 k, żeby tak sobie spokojnie żyć i w miarę na wszystko mieć. A co do zarabiania ponad 10 k i pobierania 500+, to uważam, że 500+ w pełni Ci się należy, zgodnie z ustawą. Sam w Twojej sytuacji też odbierałbym 500+ i nie miał żadnych oporów. A patologia moim zdaniem rodzi się tam, gdzie 500+ przestaje być dodatkiem do domowego budżetu, a zaczyna być jego podstawą ( np. wspomniane w democie 7 osób żyjące z 500+ i innych dodatków)
@nyga727 a na co mają płacić za prąd i wodę? Przecież to rodzina wielodzietna, nikt im tego nie odetnie. Tak samo po co płacić jakiś czynsz skoro mieszkanie socjalne to nie odetną. Żarcie dostają od MOPSu, bachory w szkole żarcie mają opłacone. Więc mają 4000zł na wywalenie na głupoty+tanie żarcie dla dwóch osób, ale za to jeszcze jakieś zasiłki dla bezrobotnych etc. etc.
@nyga727 oczywiście że da się "przeżyć". Luksusy to to nie będą, nie będzie drogiego hobby, ale będzie "wegetacja" z piwkiem przed telewizorkiem, i to całkowicie za minimum wysiłku ze swojej strony :)
Boże czytam to co napisałeś i nie wierzę. czy uważasz, że można wyżywić 7-mio osobową rodzinę za 4250? Napisz jeszcze, że odkładają na konto comiesięcznie 300PLN. Ty myślisz cokolwiek człowieku czy skończyłeś właśnie gimbazę. Dramat intelektualny.
@DamianBol127a żarcie z MOPSu za free, zasiłek dla bezrobotnych jakieś 2x800 i nie wiadomo co jeszcze. A no tak, jak to patola to może mieszkać i za prąd i wodę nie płacić. Mają 4000 na rozrywki praktycznie(żarcie daje MOPS + bachory w szkole mają dożywianie).
Ja tez nie wierze że ty uważasz że 7osob nie da sie wyzywic za 4tyś/mc. Da sie zjeść nieźle nawet za polowe mniej jesli oczywiscie gotuje sie w domu, a nie kebsy na miescie. Co innego kredyt hipo, czynsz, gaz, nałogi, zwierzęta i utrzymanie samochodu.
Te 4285 zł na siedmioosobową rodzinę to aż tak dużo, że komuś chce się robić o tym demoty? Ja mieszkam sam, nie mam dzieci, ale 4300 na miesiąc to mi jakoś wystarczyć nie może.
Miałam za płotem to samo - do tego darmowy węgiel, darmowe ciuchy, z kościoła też wysępili, a jak gmina chciała najstarszemu dzieciakowi darmowe przedszkole zapewnić (matka miała tylko za obiady zapłacić całe 5zł) to już 'nieeee, a po co, niech w domu siedzi'. Ciuchów prać się nie opłacało - wszystkie zaliczały lot przez balkon bo 'dadzą nowe, wyprane'. Madka miała oferte pracy na pół etatu przy sprzątaniu budynku gminy - 'nieeee, za tyle to robić nie będę' odpowiadała piłując tipsy i poprawiając świeżo farbowane kudły. On łapał na czarno kilkudniowe fuchy - bo po co na umowę? Jeszcze zabiorą zasiłki. Ale przez 4 lata samochodów kupili chyba z 5 (ok, używane, kilku/kilkunastoletnie), skuterów kilkanaście. Wszystkie Pan Mechanik 'naprawiał' coby miały kilka kucyków pod maską więcej, wszystkie lądowały na szrocie po tych zabiegach. Ale cóż - kupi się kolejny.
Tak to Pani napisała, jakby Pani zazdrościła. Ja zamiast liczyć ile kto dostaje 500+ i innych dodatków, wolę zająć się normalną pracą i żyć na odpowiadającym mi poziomie. I na pewno wolę nic nie dostawać, niż dostawać te wszystkie dodatki, które dostaje opisana przez Panią rodzina i żyć tak jak oni.
Oboje z żoną pracujemy na pełny etat. Mamy 6 dzieci. Ostatnio żona wylądowała na OIOM-ie. Byłem zmuszony wziąć opiekę na najmłodsze dziecko, żeby go zaprowadzać i odbierać z przedszkola. Od ponad 10 lat nie brałem nawet chorobowego, więc z ciężkim sercem to zrobiłem, ale nie było wyjścia. ZUS stwierdził, że zasiłek opiekuńczy się nie należy, bo żona pracuje!!! Gdyby nie pracowała to by się należał. Skoro pracuje i płaci niemałe składki do ZUS to się nie należy!!!!!!
@preczzglupota No, tak coraz częściej działają ludzie - bo to nie tyle całe państwo, co ci maluczcy, którzy robią innym pod górkę "bo mogą", a są na decyzyjnych stanowiskach - ostatnio cudownie ozdrowiałam zdaniem Powiatowego i Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Wszystko, by zabrać zasiłek i kryć niekompetencję lub perfidię swoich lekarzy. Z obu komisji mają w Internecie noty rzędu 1 na 5, ale to takich się bierze do orzekania o tym, czy głupie 144 złote zasiłku na leki, w moim przypadku ratujące/podtrzymujące życie (tak, miał być wyższy, a w ustawie w tym roku widnieje kwota o 9 zł niższa niż przez ostatnie lata), się należy. Liczę, że w sądzie zrobią z tym porządek, ale co stracę i już straciłam przez te miesiące, to lekarzom wisi. Za to żyć i wychowywać dziecko, które całe swoje życie będzie zależne od leków i innych osób, to każą - takie dorasta, to mają je zupełnie gdzieś, najlepiej wmawiać, że problemy zdrowotne to efekt "depresji", a nie powikłań zdrowotnych (sic!). A, tak, inne pomoce finansowe od państwa nigdy nie należały się ani moim rodzicom, ani mnie się nie należą.
@preczzglupota czemu zrobiłes sobie z nią 6stkę dzieci? Ciąża może to nie choroba, aole obciążenie organizmu niczym pasozyt co wyciąga wszystko z kobiety i tak sa problemy z kręgosłupem, koścmi, sercem, pucami...
Samotna matka dostanie 500+jeśli nie przekracza miesięcznego dochodu,i nic w tym złego że je dostanie i np: nie pracuje przynajmniej ma czas dla dziecka znam parę takich osób, no ale wy wrzucacie wszystkich do jednego worka, oczywiście popieram że powinno się sprawdzać czy pieniądze te faktycznie idą na dziecko a nie na alkohol czy jakieś bzdury ale to osobny temat. Moim zdaniem do tego jest w was pozostałość po prl czyli zazdrość bo ja nie mam to czemu on ma!? skoro wam to tak nie odpowiada że rodzice dostają te 500+ to czemu tylko piepszycie farmazony w necie zamiast wyjść na ulice? A no zapomniałem macie wymówkę znam ją "bo to i tak nic nie zmieni nawet jak wyjdziemy i zaczniemy protestować" albo "ja mam prace i nie mam czasu na takie rzeczy", heh to tak jak z tymi kretami co wierzą że jest "płaska ziemia" . Wierzą w to ale jak pytałem o dowody i zdjęcia to nie da się bo to spisek na cały świat i wszyscy kłamią ale oni wiedzą lepiej ;)
Najpierw marudzenie ze na zachodzie mają socjale a w Polsce nie ma a jak rząd wprowadza zasiłki socjalne to też źle bo też patologia dostanie kasę. Zamiast się cieszyć że reszta ludzi też dostanie zapomogę a duża większość społeczeństwo to nie patologia. Zamiast się cieszyć że, dzięki temu, coraz mniej ludzi chce pracować za śmieszne pieniądze a wtedy pracodawcy będą zmuszeni podwyższać pensję...ale ludzie są dziwni.
@Salva_79 dokładnie! Pracowałem w Irlandii 4 lata. W tej chwili gdybym tam wrócił, przepracował rok (razem z Żoną) i się zwolnił to na naszą 5 osobową rodzinę miałbym ok 18000 zł zasiłków miesięcznie... ktoś chce jeszcze coś powiedzieć na temat zasiłków w Polsce... tak myślałem... (jako kawaler pod koniec mieszkania tam brałem zasiłku 4000 zł miesięcznie, kolega został i pobiera go już 12 rok)
@ucho103 hehe...niestety, niektórym żal dupę ściska, że i w Polsce są zasiłki dla biednych, ale nie ma się czym przejmować, to tylko nic niewarci frustraci, którym wszystko przeszkadza...a jedyne co mogą to poszczekać tu sobie :))
@Salva_79 Podzielam, ale częściowo. Obecnie zamiast podnoszenia pensji rząd sprowadza Ukraińców i nie tylko. Więc pensje stoją i dodatkowo grożą zwolnienia.
Praca to najgłupszy sposób spędzania wolnego czasu. Jako człowiek inteligentny potrafię spędzić każdą minutę bezpowrotnie zmarnowaną na pracę w sposób dużo bardziej przyjemny i kreatywny. Poświęcam na pracę 200 godzin w miesiącu + dojazdy tylko i wyłącznie dlatego, że taki jest przymus ekonomiczny , nie zarobię- nie zjem. Gdyby państwo dałoby mi nawet 60% obecnych zarobków za nic nierobienie to nie zastanawiałbym się ani jednej sekundy nad rezygnacją. Po co miałbym skracać sobie życie o 10 lat, ponosić wszystkie niedogodności i stres związany z pracą jeślibym nie musiał? I tak większość tego co zarobię idzie na utrzymanie mojej gotowości do pracy. Muszę mieszkać bliżej centrum, żeby nie jeździć do roboty 30 kilometrów, muszę kupić sobie odpowiednie odzienie, muszę kupić sobie obiad w zakładowej stołówce (16 złotych za pół miski zupy, dwie łyżki kartofli i 15 dkg mięsa, podczas gdy mój kuzyn w Niemczech za symboliczne 1euro wychodzi ze stołówki objedzony do wieczora) bo nie mam możliwości przyniesienia własnego jedzenia, muszę posiadać auto i tak dalej i tak dalej. Jeśli państwo daje pieniądze za nic nie robienie a kara za pracę gigantycznymi podatkami to musi liczyć się z tym,że ludzie przestaną pracować. Dodać do tego fakt, że 90% ofert to proste prace fizyczne za niskie stawki, nie sprawiające żadnej przyjemności ani nie dające satysfakcji. Dla mnie cały ten system jest chory., Albo likwidujemy większość podatków, upraszczamy prawo i zwalniamy urzędników albo rozdajemy po równo każdemu niezależnie od posiadanego dochodu i ilości dzieci. Jeśli pensje nie wzrosną a katorżnicze podatki nie znikną to ludzie będą kombinować - proste. Sam bym siedział na socjalu gdybym tylko mógł, niestety ja muszę jedynie na te socjale zarobić.
Proponuje zmienić pracę. A jeśli na prawdę odpowiada Panu życie na socjalu, to proponuję założyć rodzinę, zrobić 6 dzieci i już będzie za co żyć bez pracy.
Czy wychowywanie, zadbanie i wykarmienie piątki dzieci to leżenie do góry brzuchem ? Spróbuj choć przez trzy miesiące za wyliczona przez Ciebie kwotę, ciekaw jestem Twego komentarza po takim doswiadczeniu.
mam trójkę... wolę iść do pracy niż z nimi siedzieć jak są np. chorzy. Nie mówcie Żonie, ale brałem nadgodziny pracowałem po 14-16h żeby nie musieć wracać do tego jazgotu, tego się wytrzymać nie da.
a kto by tak daleko wybiegał w przyszłość. Ważne, ze teraz dają a jak potem nie bedzie z czego to sie wybierze to MOPSU bo nie mam co jesc i MUSZĄ mi pomóc
Jestem z rodziny patologicznej. 500+ nie istniało, gdy byłam mała. W rodzinie jest czworo dzieci. Jakieś pieniądze rodzice dostawali, ale dzieci nadal miały w kółko zniszczone, stare ubrania od nie wiadomo kogo. Nie mieliśmy osobnych łóżek, wyremontowanego domu czy nawet pokoju lub kuchni, łazienki i ciepłej wody też nie było, mimo, że wystarczyło się trochę postarać o coś skromnego. Jako ogrzewanie stary mały piec, przepalony. Ale rodzice zawsze mieli na papierosy i alkohol. Jak raz poprosiłam mamę o mały słoik nutelli, to na mnie krzyczała, że "to gówno kosztuje ponad 6 złotych!" (paczka jej papierosów 5,25 zł). Dostawaliśmy pomoc, nie byliśmy głodni ale nic poza tym. Jak tylko któreś z nas dostało z jakiejś okazji parę złotych od kogoś z rodziny, to przy najbliższej okazji były zabrane, "bo mamie czy tacie było potrzebne". Ale już nie wróciły. Jestem przeciwna niemal wszystkim programom socjalnym, bo odbierają je patologiczni rodzice, a dzieci nic z tego nie mają. I mimo, iż wszyscy wiedzą jak źle dzieje się w takich rodzinach, to wolą się nie mieszać, a jak przyjdzie co do czego, to jeszcze zeznają na korzyść oprawcy. Bo dzieci są małe i głupie, a to są RODZICE I SĄ WAŻNIEJSI I MAJĄ RACJĘ. Obrońcy takich zawodowych bezrobotnych, zastanówcie się.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 grudnia 2018 o 18:34
Ale rak w komentarzach. Wszyscy łykają razem ze spławikiem jak tylko coś jest anty-PiS. Założę się że to totalna produkuje te demoty. Ciekawe czy jakby ktoś stworzył demota "powoli tworzy się grupa ludzi z dwoma ogonami" to też wszyscy by dyskutowali, zamiast kwestionować czy to prawda.
A socjal mamy niski w porównaniu do np. Niemiec. I najniższe bezrobocie od czasów PRL, więc te teorie o patolach są wyssane z cukierków miętowych, po prostu ludzie już nie chcą pracować za niewolnicze stawki. Za to mamy problem z małą dzietnością (w zach. Europie też, ale nie widać we wskaźnikach ze względu na imigrantów)
To jeszcze nic. Są tacy co mają jeszcze więcej pieniędzy od państwa niż to co na democie bo biorą fikcyjny rozwód i państwo wypłaca matce jeszcze alimenty za ojca z funduszu alimentacyjnego. A ojcu nic nie zrobią i nic nie zabiorą bo formalnie nic nie jest na niego.
I jedyne co możesz zrobić to ponarzekać w internecie, tak będzie zawsze, trzeba się pogodzić z tym że Polska zostanie obszarem taniej siły roboczej za wszelką cenę i nic z tym nie zrobisz, Polacy mają być montownią i tanią siłą roboczą dla zachodu.
Jakim trzeba być głupkiem aby uważać życie 7 osób za 4500zł za coś więcej niż wegetację. Jak im zazdrościsz to musisz mieć dużo mniej , więc skoro nie potrafisz zarobić więcej to chociaż zrób kilkoro dzieci. Ja mam jedno dziecko bo lubimy wygodę i na każdą osobę mamy z żoną prawie 3000zł nie jest to może bardzo dużo, ale chętnie płacę podatki na rodziny które zrezygnowały z wygodnego życia mając mniej niż 1000zł na osobę.
Ja chciałbym tylko zobaczyć, jak to się leży do góry brzuchem przy 5 dzieci? Ktoś kto to pisał na sto procent nie ma ani nawet bladego pojęcia o tym o czym rozprawia
Ci co takie zdjęcia dodają, nie mieliście nigdy dzieci?!? Myślicie, że te pieniadze wydają tylko na siebie? Na dwoje dzieci trzeba sporo pieniędzy wydać. Pieluchy, ubrania,leki itd.
Takie demotywatory to robota debili siedzących z nosem w kompie, na garnuszku u mamusi...jak mamusia zamknie oczy, z głodu pozdychają, albo zwyczajnie popełnią samobójstwo. Mowy nieme, żeby sobie poradzili w życiu, bo mocni są tylko w gębie. To oblicze prawdziwej patologii.
Lepiej tak niz dawac zasilki na pustynnych leni... Najlepsza inwestycja to inwestycja w siebie. No i skoro tyle dzieci sie rodzi to jednak bedzie mial kto pracowac na emerytury.
nie można dzielić społeczeństwa na lepszych i gorszych Jak dajemy świadczenia to dajmy wszystkim wtedy nie będzie matactwa PiS nie podniósł mi wieku emerytalnego nie zabrał pieniędzy z OFE Każda Polska partia obiecuje a potem ma gdzieś obywateli A do ludzi anty500 Pieniądz na dzieci to pieniądz na dzieci a nie jakieś chore podziały bo ty pracujesz, bo dobrze zarabiasz itp. Moim zdaniem jeżeli zapadła decyzja o wypłacie świadczeń to powinien dostać każdy na dzieci bez progów dochodowych czy też ilości dzieci
@arek20w Dać komuś 500 zł i patrzeć jak inni się wymądrzają i przekrzykują czy to 500 zł się należy, czy nie należy, komu dać a komu nie dać, ile i na co. Patrzeć jaką się wzbudziło zawiść i zazdrość wśród innych przez to, że jeden dostał a drugi nie, że jeden więcej, a drugi mniej- BEZCENNE. Nie ma nic lepszego na Demotywatorach niż fala zazdrości, zawiści, przemyśleń i mądrości w komentarzach dotyczących 500+. Ps. sam nie pobieram, ale nie zazdroszczę i nie mam nic przeciwko tym , którzy zgodnie z USTAWĄ ten dodatek pobierają.
Szkoda komentować. Chorzy ludzie jesteście jak w 500+ widzicie tylko to. Z waszych opisów wynika, że w tym kraju mamy tylko ludzi pobierających 500+ i nikt nie pracuje.
@Jaro89 Tu nie chodzi o to, że nikt nie chce dać dzieciom. Tu chodzi wyłącznie o to, że zasiłkami, zapomogami, paczkami żywnościowymi i wszystkimi innymi formami wsparcia dysfunkcyjnych rodzin, dysponuje nie kto inny, lecz właśnie DYSFUNKCYJNI RODZICE. Ludzie niezaradni życiowo, niepotrafiący zarządzać domowym budżetem, bo traktują go nagłe wzbogacenie. Nie istnieje taki aparat kontrolny, który skutecznie sprawowałby pieczę nad sposobem wydatkowania pieniędzy i wykorzystania przekazanych dóbr, by zadbać o poprawę warunków życia tych dzieci. Dla MOPSu czy GOPSu przekazanie = pomoc = poprawienie statystyk. I tyle. To jest problem. Jakoś nie zauważyłam, by od początku 500+ ktoś narzekał, że otrzymują je także rodzice pracujący i wychowujący dzieci dobrze. Ponadto ten program jest od początku źle skonstruowany. Dlatego ludzie psioczą. I mówienie, że w porównaniu do Niemiec czy Francji wsparcie jest małe. Przestańcie przeliczać wszystko na złotówki czy euro. Tam wsparcie rodziców to 1/7 najniższego wynagrodzenia w EURO. W Polsce to niemal 1/3 najniższego wynagrodzenia w ZŁOTÓWKACH. I dodatkowo ogromny koszt obsługi.
@Jaro89 Dać komuś 500 zł i patrzeć jak inni się wymądrzają i przekrzykują czy to 500 zł się należy, czy nie należy, komu dać a komu nie dać, ile i na co. Patrzeć jaką się wzbudziło zawiść i zazdrość wśród innych przez to, że jeden dostał a drugi nie, że jeden więcej, a drugi mniej- BEZCENNE. Nie ma nic lepszego na Demotywatorach niż fala zazdrości, zawiści, przemyśleń i mądrości w komentarzach dotyczących 500+. Ps. sam nie pobieram, ale nie zazdroszczę i nie mam nic przeciwko tym , którzy zgodnie z USTAWĄ ten dodatek pobierają.
@jankowskijan sam widzisz, taki p110 będzie pisał o wszystkim innym, tylko nie o istocie sprawy ,dla takich jak on to są "DYSFUNKCYJNI RODZICE", i już...zero normalnego myślenia...ale wspomnij o socjalu dla Ukrainitów, zaraz Cię wyzwie, od ruskich troili, i nie przeszkadza mu to, że w/w socjal, też idzie z podatków jego rodziców, bo zakładam, że do pracy to on jeszcze za młody, albo się nie nadaje.
Dodam jeszcze osoby niepełnosprawne umysłowo, które nie pracują, bo w Polsce pracy dla nich rzekomo nie ma (w Niemczech jest!). Żyją na rentach z ZUS-u i zasiłkach z MOPS-u, mają opiekunki które dbają by na czas były płacone wszystkie rachunki, by nie przyszedł do nich żaden komornik, itp. Raz do roku MOPS zabiera ich autokarem na darmowe wycieczki po kraju. Za np. fryzjera płacą 5 zł (ja płacę 17 zł). Dziś jeden taki mój znajomy chwalił się nowym telefonem. Niedawno dostał nową pralkę i hydraulika, który mu ją podłączył. Ma oczywiście cyfrową kablówkę ze 100 kanałami (mnie nie stać, ja muszę zadowolić się DVB-T).
@kaem38 - tęż myślę, że zamiast na Ukraińcom przeznaczać socjalna pomoc, powinni ją przeznaczyć na biedne Polskie rodziny.
Póki co, "Nikt nie potrafi oszacować, ile będzie kosztować wypłata świadczeń dla obywateli Ukrainy. " haha, zakładam, że będzie to bardzo hojna pomoc
Dać komuś 500 zł i patrzeć jak inni się wymądrzają i przekrzykują czy to 500 zł się należy, czy nie należy, komu dać a komu nie dać, ile i na co. Patrzeć jaką się wzbudziło zawiść i zazdrość wśród innych przez to, że jeden dostał a drugi nie, że jeden więcej, a drugi mniej- BEZCENNE. Nie ma nic lepszego na Demotywatorach niż fala zazdrości, zawiści, przemyśleń i mądrości w komentarzach dotyczących 500+. Ps. sam nie pobieram, ale nie zazdroszczę i nie mam nic przeciwko tym , którzy zgodnie z USTAWĄ ten dodatek pobierają.
Jak ci ludzie żyją... Ja zarabiam też około 4300 na rękę, jestem sam, a ledwo mi wystarcza na życie. Nie wyobrażam sobie, żeby za te pieniądze dało radę utrzymać 7 osób...
A kto broni autorowi mieć rodzinę wielodzietną? Żeby nie było - pracuję, zarabiam nie najgorzej, ale nie jestem przeciwnikiem 500, rodzinnego, a zwłaszcza dodatku na 3-cie i następne dziecko. Moim dzieciakom nie brakowałoby niczego bez tych świadczeń, ale dzięki nim będą miały kiedyś lepszy start.
@czarnuch_ a jaka Twoim zdaniem jest istota sprawy? Bo na pewno nie to, że władza wprowadziła socjal by ludzie się kłócili na demotach, jak wynika z komentarza @jankowskijan? Ja nie uważam za złe przekazania pieniędzy na dzieci. Nie mam dzieci, więc nie pobieram. Jednak z tego co widzę, to spora część osób uważa "nie dawać za darmo patologii", a kolejna "dlaczego dają też bogatym?" Jeszcze inni "a samotne matki?" itp. To pokazuje, że chyba tan program nie jest tak perfekcyjny, jak się władzy wydaje. I dowodzi, że został skonstruowany źle. I przestań proszę uważać mnie za dziecko. Dziecko jest w stanie uwierzyć, że jak twierdzi PiS, pieniądze wezmą się na takie rzeczy z powietrza, ja nie. Poza tym, nie twierdzę, że w każdej rodzinie jest patologia i że to jest jedyny problem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 grudnia 2018 o 23:26
@p110 Istotą sprawy jest BIEDA i celowo zaniżane statystyki bezrobocia...czemu nie przeszkadza Ci socjal dla ukrów?...jak mam nie traktować Cię jak dziecko, skoro masz dziecinne podejście...zdajesz sobie sprawę, pod jaką kontrolą są rodziny otrzymujące w/w dodatek..?...interesowałeś się tym? ... kolejna sprawa, czemu wkręcasz w to samotne matki, one też otrzymują pomoc, dla samotnie wychowujących matek, moja sąsiadka ma dwoje dzieci, alimenty 500+, i kilka innych świadczeń, nie jest wcale pokrzywdzona.
Nie otrzymuje jednak, o czym wspomniał admin, darmowego prądu, nie jest zwolniona z czynszu, nie dostała też darmowej pralki....takie "p@erdoły ty wypisują czubki.
@~czarnuch_ Skąd wiesz, że socjal dla ukrów mi nie przeszkadza? Opanuj się w końcu. W moich komentarzach piszę o tym, że rozumiem ludzi, którzy uważają za nieodpowiednie rozdawanie pieniędzy patologicznym rodzinom, a także o tym, że są również inne głosy sprzeciwu. I to poróżniło ludzi. Ponadto zwracam uwagę na to, że każdy socjal na dzieci przeliczony na złotówki z obcych walut od niej silniejszych, będzie o wiele większy od tego polskiego, a w walucie obcej są to groszowe sprawy. A ludzie podnoszą głos "bo moja siostra/brat/kuzynka/bógwiektojeszcze mieszka gdzieś tam i ma ileśtamtysięcyzłotychwprzeliczeniu na każde dziecko, a tu się ktoś o 500+ kłóci". Przecież takie porównanie nie ma sensu. Projekt ma wady, rząd cały czas mataczy (jak w przypadku w/w statystyk na przykład, co do biedy się zgadzam) i dlatego ludzie się kłócą. Nie będę więcej razy tłumaczyć o co mi chodzi. Po prostu pomocy należy udzielać rozsądnie i tyle. Pozdrawiam.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 grudnia 2018 o 21:24
@p110 spytam krótko, kim jesteś, żeby osadzać kto jest dysfunkcyjny a kto nie!?...kim jesteś, żeby osadzać która rodzina jest patologiczna a która nie!? zajmujesz się takimi rodzinami" masz z nimi kontakt? ... nie, nie masz.
Zwyczajnie przeszkadza Ci taka pomoc najbiedniejszym, a najbardziej boli Cię niemoc, bo nic poza wypłakaniem się tu nie możesz wskórasz.
Wyraźnie napisałeś cyt "Tu nie chodzi o to, że nikt nie chce dać dzieciom. Tu chodzi wyłącznie o to, że zasiłkami, zapomogami, paczkami żywnościowymi i wszystkimi innymi formami wsparcia dysfunkcyjnych rodzin, dysponuje nie kto inny, lecz właśnie DYSFUNKCYJNI RODZICE." - to stwierdzenie wyklucza Cię z grona dorosłych. Pozdrawiam.
A według Ciebie to najbogatsi nie powinni dostawac 500+? Podaj jakis powód. Bo to oni odprowadzają najwięcej podatków i danin na rzecz państwa, więc jakim prawem im sie nie należy?
Znowu antypisowska propaganda mająca pokazać że w Polsce mamy 6 mln patoli(elektorat pis).
W teorii 500+ ma być programem prodemograficznym. Za PO było taka walka o demografie ze VAT na ubranka dla dzieci podnieśli. Nawet Depardieu sie z tego śmiał. Nikt nie pamięta? Dopiero pod koniec rządów się obudzili i dali kartę dużej rodziny która i tak nic nie dała.
PIS powinien ktoś rozliczyć czy program 500+ tak istotnie wpłynął na demografie, choć moim zdaniem jeszcze za wczesnie.
Zrozum PACA#NIE SKOŃCZONY że natura nie akceptuje pustki i jeżeli będzie ubywać Polaków na terenie Polski to luka ta będzie zapełniać się innymi nacjami w tym muzułmanami którzy już najechali większość krajów europejskich...
Czyżby ten demotywator miał przedstawiać ból autora, że autor tak nie może, bo strzela ślepakami?
Brawo PIS, pomagajcie rodzinom, które za rządów volksdeutschów z PO były tłamszone i ciemiężone!
Takich wielkich rodzin jest rodzin czy nawet tego typu jest bardzo mało, autor musiał tak sobie wymyślić by mógł sobie ponarzekać. Pewnie dlatego że jest brzydki, głupi i nikt nie chce mieć dzieci z nim.
Pierwsze pytanie, czy ten tak pokazywany "elektorat" pisu od wprowadzenia 500+ żyje z tych zasiłków? Drugie pytanie: czy nagle wzrosła liczba osób żyjąca w taki sposób i ostatnie pytanie, czy odebranie im 500+ spowoduje że znajdą pracę i skończą korzystać z socjalu? Nie wiem kogo to boli, że taki program jest, mimo że większość dzietnych polaków z niego korzysta, pewnie tych co mięli wyjechać za granicę jak Duda wygra wybory, no ale poziom metra mułu coraz częściej na demotach widać, a główny argument jest taki że żyją z socjalu. Żyli, żyją i będą żyć, z tą różnicą że puki to 500+ jest dzieci nie chodzą głodne po ulicach. Najzabawniejsze jest że gdy średnio rocznie 20 MLD zł uciekało szarą strefą to mało kogo to interesowało, ale jak kilkanaście MLD zł idzie na socjal dla rodzin wielodzietnych to sporej ilości odwala a demoty o tej tematyce są średnio 2 razy dziennie.
Rozwiązaniem tego problemu jest zasada "złotówka za złotówkę" - jeśli ktoś ma dochód przekraczający przepisową granicę, to nie powinien tracić całości świadczenia, lecz tylko mieć je zmniejszone o wartość tego przekroczenia.
Pozdrawiam..
A ja uważam, że jak narobiło się dzieci, niezależnie od ilości to trzeba je samemu utrzymać i kto by to nie był, samotna matka,ojciec, rodzinka 2+2 i większa, zero pomocy. Zero tzn.: nic na dzieci. Masz dzieci to tyraj żeby je utrzymać, a nie licz na innych. A Państwo jak chce pomóc to niski Vat na artykuły dla dzieci i to wszystko. Sądzę że pracujący byli by zadowoleni, a bezrobotni to jak uważają. A jeśli ktoś ma życzenie wyłożyć ze swego portfela kasę i dać drugiemu, to będzie to jego suwerenna decyzja. Bo w tej chwili to musi dać i pomóc czy chce czy nie. No socjalizm głęboki.
No to informuję: matka 2 dzieci (25 i 4 lata), przez 20 lat jako samotna matka, 500 nie dostaję, nigdy nie dostałam rodzinnego, ani na pierwsze dziecko, o drugim nie wspomnę. Na 27 lat pracy, 3 miesiące byłam bezrobotną o przepraszam wtedy to otrzymałam rodzinne na dziecko. Zaznaczam nie pełnię kierowniczego stanowiska, nie jestem lekarzem, adwokatem, przedsiębiorcą itp. Mój dochód nigdy nie przekroczył średniej krajowej. Ale nigdy nie wpadłam na pomysł, aby być klientką opieki społecznej, bo to uwłaczało mojej godności jako osobie zdrowej fizycznie i psychicznie, czułabym się jako darmozjad i pasożyt żerujący na innych. Bo przecież moje dzieci, to moje wybory, które to ja miałam wychować. Mam 4 rodzeństwa, w domu się nie przelewało, ale rodzice również nie wpadli na pomysł bycia darmozjadami i tak to działa. A u klientów opieki społecznej dzieci wyrosną na następnych klientów opieki społecznej, bo po cóż pracować przecież są frajerzy którzy na nas się zrzucają co miesiąc. No cóż wolę być debilem zasuwającym na pasożyty niż pasożytem, taki mój światopogląd.
hahahaha taaa... a ja jestem ojcem 4 krokodyli i dwóch kurczaków...biorę na nie rodzinne, 1000+ i alimenty. Od 50 lat jestem prezesem firmy produkującej opony do wahadłowców i silniki do rakiet nośnych, nigdy mój dochód nie przekroczył najwyższej krajowej....ani ty godności nie masz, ani dzieci, ale popłacz sobie tu, bo tylko tyle możesz zrobić. :)
Demot jest głupi. Dlaczego? W ustawie chodziło o zwiększenie dzietności a przez to zwiększenie bezpieczeństwa demograficznego. Matce Samotnie wychowującej dziecko współczuję.Ale ona nie zmienia pozytywnie demografii.
Człowieku ono dany przez TVN. Już sama grafika pokazuje że za czasów programu Rodzina 500+ urodziło im się tylko jedno dziecko. Oznacza to że tak tacy ludzie istnieją. Istnieli i będą istnieć niezależnie kto rządzi. Ale TVN każe ci winić PiS. Patologia była jest i będzie. Za czasów poprzedniego rządu bezrobocie wynosiło nawet 13% a teraz niecałe 6% więc ostrożnie z tymi bezrobotnym. Są trzy opcje. Jesteś samotna matką jednego dziecka i wtedy mogę cię trochę zrozumieć. Nie ma ustaw idealnych. Chociaż samotne matki festiwalu inna pomoc od państwa już wcześniej i rodzin wielodzietnych nikt nie żałował. Jesteś podałem więc życie rodzinne to dla ciebie zło. I trzecia opcja masz wyprany mózg przez TVN i nie przeszkadza ci że twoje podatki idą na bezrobotnych od wielu lat, na morderców i pedofilów, na ubekow. Ale przeszkadza ci że idą na dzieci.
Jeśli porównamy to z wysokością socjalu czy innych benefitów i liczbą ich beneficjentów z takich krajów jak Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Austria, Belgia, Holandia czy nawet Czeska Republika - to nadal jesteśmy daleko w tyle za postępową Europą pierwszej prędkości.
@EksX
Zależność taka: czym społeczeństwo bogatsze, wykształcone tym mniej dzieci - rośnie świadomość i odpowiedzialność za wychowanie i utrzymanie dzieci. Socjal jest po to, żeby zachęcić pracujących, aby mieli więcej dzieci, ale w ich portfelach kasy z tego tytułu nie będzie ubywać. Inaczej ta postępowa Europa pierwszej prędkości zniknie z powierzchni ziemi, bo zastąpi ją Afryka 2, a właściwie te socjale już to robią.
Ja pieUdole autorze Polaku zrób sobię 5 dzieci i wychowuj też co za problem, z potencją ? czy ze znalezieniem dojnej krowy lol Ktoś musi tanią siłę roboczą naruchać jak ty tego nie robisz.A to że później sama patologia tylko robi dzieci i głosuje no to już demokracja. Socjal należy się jak psu micha ale powinno być to jak na zachodzie że pracujacy nie płacą podatków tylko kawalerowie ale jak ja sam dla siebie mam z 2 to nie obchodzi mnie że kolega z pracy ma prawie 3 mając rodzine.U nas niestety wspiera się patologie ale wolę już Pis co przynajmniej coś robi niż szoguna, specjalistów od samobójstw najważniejszych ludzi w państwie i nie robienia nic przez 8 lat oprócz ofe i amber gold lol
Poza tym co to jest 4 tys ? gówno na 5 dzieci jeszcze no chyba że autor sobie wyobraża że dzieci to jak cyganie a cała kasa dla tatusia lol Teraz wychować jedno dziecko,wyzywić i zapewnić dobre wykształcenie to we dwojkę jest hardkor nawet jak się robi 2 etaty.
Matki samotnie wychowujące jedno dziecko dostają 500+, nawet jeśli mieszkają z ojcem dziecka, ale pod warunkiem, że nie mają z nim ślubu, więc kłamiesz jak Tusk.
Nic im nie dawać!! Niech wyrosną na patologię, bo skasujemy też darmowe szkoły - no bo po co? Miasto dokłada się do żłobków i przedszkoli granda - niech każdy płaci 1000 za wychowanie dziecka miesięcznie. Jakie te Indie, Chiny. Mozambik, głupie - wydają kasę na kształcenie - a jak by tak obniżyć podatki najbogatszym to było by fajnie prawda? Dokładnie tak jak w Bangladeszu. A drogi?? po co Państwo ma budować drogi?? Obniżyć podatki i niech ludzie sami się zorganizują. Policja - a niby dlaczego, tylko biurokracja, dać każdemu giwerkę i sam się obroni lepiej niż policja.
I super idealnie by się żyło.
No prawidłowo, oni spłodzili 5 dzieci i zero PIT CIT ZUS itd, ty spłodzisz ZERO dzieci ale pacujesz 24/7 i płacisz podatki, masz luxusy lexusy i inne badziewie które uznajesz za "wartość"
@Krakus1976 Na tym polega wolność, że ktoś może sobie wybrać jakie chce wartości. On jednak pracując nie żeruje na innych jak tak rodzinka.
@Krakus1976 wg ciebie bycie pasożytem jest "prawidłowe"? Człowiek powinien sam utrzymywac siebie, i swoje niepełnoletnie dzieci.
Widzę że masz mentalność "hurr durr rodzina największą wartością". Twoje poglądy to badziewie.
@FenrirIbnLaAhad Poglady badziewne? To tak jakby powiedzieć że towar jest liberalny. Albo że rower jest nacjonalistyczny. Lol. Bierzesz jakieś leki?
@sdfasdfa badziewne, o mistrzu ojczystego języka, oznacza coś słabej jakości. W tym wypadku głupie.
@Krakus1976
roznica tkwi w tym ze on nie domaga sie od ciebie zebys mu kupowal paliwo dla tego leksusa, podczas kiedy patole domagaja sie od niego zeby placic na utrzymanie ich dzieci
tzw matki samotnie wychowujące i konkubinaty to w wielu przypadkach porażająca patologia. Ja bym ich w ogóle wykluczył z programu 500+
Potem już tylko wystarczy przeżyć za te pieniądze w siedem osób... przez miesiąc.... powodzenia.
@Kocioo
Wiele z tych osób pracuje "na lewo".
@elefun niesamowite
@Kocioo to wykonalne.
@Kocioo 4200 to jest na papierze, a gdzie darmowe paczki dla "potrzebujących". Potrafią brać alimenty na chłopa, który potem idzie je odsiedzieć. Darmowe posiłki w szkołach dla dzieci. Oni nie mają 4200 tylko dwa razy tyle.
Znam taką rodzinę. Sześcioro dzieci, matka nie pracuje. Dzieciaki uczą się doskonale. Dwoje jest laureatami olimpiad przedmiotowych. Dałabym im po 1000 na każde dziecko i co roku darmowe wczasy na Majorce dla wszystkich.
To płać ze swoich. A od moich wara!
To czemu nie dasz? Pewnie ze swoich to szkoda by było no nie? Lepiej zabrać komuś.
@eph12 Dlaczego komuś zabierze? Skoro płaci podatki to tak samo jej/jego podatki jak i kogoś(twoje).
@Slawa238 Tak, i tylko z jego podatków starczy? Jak chce swoje oddawać jego sprawa, od moich wara.
A ja znam takich gdzie dzieci idą w ślady rodziców i tez nic nie robią
@eph12 spoko, twoje podatki pójdą na leczenie raka płuc nałogowego palacza, który całe życie twierdził, że na coś musi umrzeć, sfinansują działalność nielubianej po rzeź ciebie partii politycznej lub sfinansują od odprawę dla dyrektora spółki skarbu państwa lub kurs dla bezrobotnych stoczniowcow
4200 na 7 osób.
@wladek1 dokładnie... raczej dobrobytu z tego nie ma
@wladek1 a ile z tego uczciwie zapracowane?
0
@wladek1 Jak się dobrze ustawią, to i darmowy prąd dostaną i mieszkanie socjalne za które płacić nie muszą i ubrania z Caritasu i jakieś makarony z MOPS, jedzenie z Caritasu także. Znam takich, co sprzedają produkty żywnościowe dawane im przez rożnego rodzaju instytucje, bo i tak tyle tego mają, że nie przejedzą. I wiesz taki ma te 4200, a nie ma kredytów, nie ma rachunków. Ludzie ci potrafią się ustawić. Ty myślisz w kategoriach normalnego człowieka. Takiego pracującego i opłacającego wszystko. Nierzadko mającego kredyt. A tu trzeba zacząć myśleć w innych kategoriach. W kategoriach: Dają, to biorę, bo mi się należy (choć się nie należy). A i jeszcze nierzadko jeden z rodziców na czarno pracuje. Biedy tacy nie mają. Spotkałem się na wczasach z takimi rodzinami. Śmiali się z tego, że za wszystko płacę...
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 grudnia 2018 o 12:48
@jmcharakterek. Ja bez programu 500+ widziałem nierobów z dzieciakami. Przecież to się nie pojawiło w ciągu 2 lat. Ale skoro zazdrościsz, skoro jest tak fajnie, to czemu nie spróbujesz? Śmiało, nie bądź frajerem.
@jmcharakterek no właśnie panie "administrator, ustaw się pan jak oni, poco stękasz, że tak ci ciężko skoro możesz mieć 4200 na 7 osób, makarony z MOPS-u, darmowe używane ciuchy...RACHUNKÓW NIE BĘDZIESZ PAN PŁACIŁ hahahah..i wczasy też MOPS zafunduje, a jak na czarno dorobisz, to na nówkę mercedesa sobie pan kupisz....hahahahahaha
@wladek1 Nie potrafię. Rodzice wpoili mi szacunek do pracy i nie korzystanie z pracy innych, tylko zarobienie na siebie. Wiesz - mógłbym rentę brać, bom po wypadku. Ale zarabiam tyle, ze mi nie przysługuje. I dobrze. Na siebie zarobię.
Pomijając ortografa w democie to cała reszta jest prawdziwa, że aż boli
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 grudnia 2018 o 17:56
@NieDlaWykolejonegoSwiata_2 Nawzajem :)
@Oriolus Niby tak. Ale w świecie wszystko jest na odwyrtke i na odwyrtke trzeba społeczeństwo sterować. Skoro dzisiaj dziewczyna która daje dupy przed ślubem jest uważana za porządną to czemu by nie płacić za nic nierobienie?
@Oriolus
https://www.money.pl/podatki/pit-10-i-24-proc-500-dla-najmniej-zarabiajacych-nowy-pomysl-po-6327817501730433a.html
Nie mam więcej pytań.
@vlkuplzn A o co tu pytać. Równie dobry pomysł jak ten PiS. Teraz tak już będzie. Nikt nie ucieknie z tego socjalizmu. Każdy kto choćby spróbuje się cofnąć o pół kroku polegnie w kolejnych wyborach.
Idziemy na dno jak Titanic. A orkiestra gra!
4285/7=612 zł na osobę :)
https://biednyojciec.pl/ile-pradu-zuzywa-przecietna-rodzina/ - prąd 242
https://zaradnyfinansowo.pl/ceny-wody/ woda Wroclaw 11 zl brutto za 1m3 policzmy że 1 osoba zużywa średnio 2m3 czyli 11złx2x7=154 zł przy bardzo oszczędnym życiu
Mieszkanie podam za moj przykład 460 zł
4285-242-154-460= 3429zł/7=489zl za osobe no nie pierd#lcie że za tyle da sie przeżyć
@nyga727 dokładnie. ktoś nakręca aferę jakby ta rodzina z demota miała te 4285 na każdą osobę a nie na 7 osób. Zazdrość ludzka to straszna rzecz. Sam nie mam dzieci i nie dostaje 500+ , ale już mnie te wszystkie genialne wyliczenia i rozliczenia oraz udowadnianie jak osoby dostające 500+ mają dobrze, zaczynają obrzydzać.
@jankowskijan No dokładnie jak mieszkałem sam to mi 7000zl nie wystarczało może przez drogie hobby jakiem jest motoryzacja teraz mnie żona hamuje :P za 3 miesiące tez bede pobieral 500+ i bede pasożytem zarabiającym ponad 10k. Myślisz że do patologi się juz bede zaliczał?
@nyga727 He he widzę, że pięknie się zgadzamy. Przyznam, że ja potrzebuję na miesiąc ok 6-7 k, żeby tak sobie spokojnie żyć i w miarę na wszystko mieć. A co do zarabiania ponad 10 k i pobierania 500+, to uważam, że 500+ w pełni Ci się należy, zgodnie z ustawą. Sam w Twojej sytuacji też odbierałbym 500+ i nie miał żadnych oporów. A patologia moim zdaniem rodzi się tam, gdzie 500+ przestaje być dodatkiem do domowego budżetu, a zaczyna być jego podstawą ( np. wspomniane w democie 7 osób żyjące z 500+ i innych dodatków)
@jankowskijan kwestią jest nie to ile mają, ale dlaczego mają to bez żadnej pracy. Bo wypracowali sobie równe 0.
@nyga727 a na co mają płacić za prąd i wodę? Przecież to rodzina wielodzietna, nikt im tego nie odetnie. Tak samo po co płacić jakiś czynsz skoro mieszkanie socjalne to nie odetną. Żarcie dostają od MOPSu, bachory w szkole żarcie mają opłacone. Więc mają 4000zł na wywalenie na głupoty+tanie żarcie dla dwóch osób, ale za to jeszcze jakieś zasiłki dla bezrobotnych etc. etc.
@nyga727 oczywiście że da się "przeżyć". Luksusy to to nie będą, nie będzie drogiego hobby, ale będzie "wegetacja" z piwkiem przed telewizorkiem, i to całkowicie za minimum wysiłku ze swojej strony :)
Boże czytam to co napisałeś i nie wierzę. czy uważasz, że można wyżywić 7-mio osobową rodzinę za 4250? Napisz jeszcze, że odkładają na konto comiesięcznie 300PLN. Ty myślisz cokolwiek człowieku czy skończyłeś właśnie gimbazę. Dramat intelektualny.
@DamianBol127a 100 procent racji..
@DamianBol127a żarcie z MOPSu za free, zasiłek dla bezrobotnych jakieś 2x800 i nie wiadomo co jeszcze. A no tak, jak to patola to może mieszkać i za prąd i wodę nie płacić. Mają 4000 na rozrywki praktycznie(żarcie daje MOPS + bachory w szkole mają dożywianie).
Ja tez nie wierze że ty uważasz że 7osob nie da sie wyzywic za 4tyś/mc. Da sie zjeść nieźle nawet za polowe mniej jesli oczywiscie gotuje sie w domu, a nie kebsy na miescie. Co innego kredyt hipo, czynsz, gaz, nałogi, zwierzęta i utrzymanie samochodu.
Te 4285 zł na siedmioosobową rodzinę to aż tak dużo, że komuś chce się robić o tym demoty? Ja mieszkam sam, nie mam dzieci, ale 4300 na miesiąc to mi jakoś wystarczyć nie może.
@jankowskijan
ogarnij się gościu
~iuyth sam się ogarnij.
@jankowskijan rozrzutny jesteś;) jak to mówią, większość Polaków żyje za 2 tyś i starcza.
@activefun tak mówią.. ale mówić można dużo..ale czy komuś 2 k starcza na życie? czy na nędzną wegetację z odmawianiem sobie wszystkiego co się da?
Miałam za płotem to samo - do tego darmowy węgiel, darmowe ciuchy, z kościoła też wysępili, a jak gmina chciała najstarszemu dzieciakowi darmowe przedszkole zapewnić (matka miała tylko za obiady zapłacić całe 5zł) to już 'nieeee, a po co, niech w domu siedzi'. Ciuchów prać się nie opłacało - wszystkie zaliczały lot przez balkon bo 'dadzą nowe, wyprane'. Madka miała oferte pracy na pół etatu przy sprzątaniu budynku gminy - 'nieeee, za tyle to robić nie będę' odpowiadała piłując tipsy i poprawiając świeżo farbowane kudły. On łapał na czarno kilkudniowe fuchy - bo po co na umowę? Jeszcze zabiorą zasiłki. Ale przez 4 lata samochodów kupili chyba z 5 (ok, używane, kilku/kilkunastoletnie), skuterów kilkanaście. Wszystkie Pan Mechanik 'naprawiał' coby miały kilka kucyków pod maską więcej, wszystkie lądowały na szrocie po tych zabiegach. Ale cóż - kupi się kolejny.
Tak to Pani napisała, jakby Pani zazdrościła. Ja zamiast liczyć ile kto dostaje 500+ i innych dodatków, wolę zająć się normalną pracą i żyć na odpowiadającym mi poziomie. I na pewno wolę nic nie dostawać, niż dostawać te wszystkie dodatki, które dostaje opisana przez Panią rodzina i żyć tak jak oni.
Oboje z żoną pracujemy na pełny etat. Mamy 6 dzieci. Ostatnio żona wylądowała na OIOM-ie. Byłem zmuszony wziąć opiekę na najmłodsze dziecko, żeby go zaprowadzać i odbierać z przedszkola. Od ponad 10 lat nie brałem nawet chorobowego, więc z ciężkim sercem to zrobiłem, ale nie było wyjścia. ZUS stwierdził, że zasiłek opiekuńczy się nie należy, bo żona pracuje!!! Gdyby nie pracowała to by się należał. Skoro pracuje i płaci niemałe składki do ZUS to się nie należy!!!!!!
@preczzglupota No, tak coraz częściej działają ludzie - bo to nie tyle całe państwo, co ci maluczcy, którzy robią innym pod górkę "bo mogą", a są na decyzyjnych stanowiskach - ostatnio cudownie ozdrowiałam zdaniem Powiatowego i Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Wszystko, by zabrać zasiłek i kryć niekompetencję lub perfidię swoich lekarzy. Z obu komisji mają w Internecie noty rzędu 1 na 5, ale to takich się bierze do orzekania o tym, czy głupie 144 złote zasiłku na leki, w moim przypadku ratujące/podtrzymujące życie (tak, miał być wyższy, a w ustawie w tym roku widnieje kwota o 9 zł niższa niż przez ostatnie lata), się należy. Liczę, że w sądzie zrobią z tym porządek, ale co stracę i już straciłam przez te miesiące, to lekarzom wisi. Za to żyć i wychowywać dziecko, które całe swoje życie będzie zależne od leków i innych osób, to każą - takie dorasta, to mają je zupełnie gdzieś, najlepiej wmawiać, że problemy zdrowotne to efekt "depresji", a nie powikłań zdrowotnych (sic!). A, tak, inne pomoce finansowe od państwa nigdy nie należały się ani moim rodzicom, ani mnie się nie należą.
@preczzglupota zapewne to wina tych "patologicznych" rodzin co mają po 4250 zł....nie ZUS-u :)
PS świetna historyjka, szkoda, że zmyślona.
@preczzglupota czemu zrobiłes sobie z nią 6stkę dzieci? Ciąża może to nie choroba, aole obciążenie organizmu niczym pasozyt co wyciąga wszystko z kobiety i tak sa problemy z kręgosłupem, koścmi, sercem, pucami...
...ALE PRZECIEŻ KTOŚ NA TYCH POYEBÓW GŁOSUJE???
@Ja_tylko_mówię , Sorry, ale ewidentny brak wyobraźni i niedojrzałość. Naprawdę istnieje świat dalej niż czubek twojego nosa.
Samotna matka dostanie 500+jeśli nie przekracza miesięcznego dochodu,i nic w tym złego że je dostanie i np: nie pracuje przynajmniej ma czas dla dziecka znam parę takich osób, no ale wy wrzucacie wszystkich do jednego worka, oczywiście popieram że powinno się sprawdzać czy pieniądze te faktycznie idą na dziecko a nie na alkohol czy jakieś bzdury ale to osobny temat. Moim zdaniem do tego jest w was pozostałość po prl czyli zazdrość bo ja nie mam to czemu on ma!? skoro wam to tak nie odpowiada że rodzice dostają te 500+ to czemu tylko piepszycie farmazony w necie zamiast wyjść na ulice? A no zapomniałem macie wymówkę znam ją "bo to i tak nic nie zmieni nawet jak wyjdziemy i zaczniemy protestować" albo "ja mam prace i nie mam czasu na takie rzeczy", heh to tak jak z tymi kretami co wierzą że jest "płaska ziemia" . Wierzą w to ale jak pytałem o dowody i zdjęcia to nie da się bo to spisek na cały świat i wszyscy kłamią ale oni wiedzą lepiej ;)
Zapomniał o jednym, darmowe wyżywienie w szkole dla dzieci oraz dodatki na komputer itp.
Najpierw marudzenie ze na zachodzie mają socjale a w Polsce nie ma a jak rząd wprowadza zasiłki socjalne to też źle bo też patologia dostanie kasę. Zamiast się cieszyć że reszta ludzi też dostanie zapomogę a duża większość społeczeństwo to nie patologia. Zamiast się cieszyć że, dzięki temu, coraz mniej ludzi chce pracować za śmieszne pieniądze a wtedy pracodawcy będą zmuszeni podwyższać pensję...ale ludzie są dziwni.
@Salva_79 dokładnie! Pracowałem w Irlandii 4 lata. W tej chwili gdybym tam wrócił, przepracował rok (razem z Żoną) i się zwolnił to na naszą 5 osobową rodzinę miałbym ok 18000 zł zasiłków miesięcznie... ktoś chce jeszcze coś powiedzieć na temat zasiłków w Polsce... tak myślałem... (jako kawaler pod koniec mieszkania tam brałem zasiłku 4000 zł miesięcznie, kolega został i pobiera go już 12 rok)
@ucho103 hehe...niestety, niektórym żal dupę ściska, że i w Polsce są zasiłki dla biednych, ale nie ma się czym przejmować, to tylko nic niewarci frustraci, którym wszystko przeszkadza...a jedyne co mogą to poszczekać tu sobie :))
@Salva_79 Podzielam, ale częściowo. Obecnie zamiast podnoszenia pensji rząd sprowadza Ukraińców i nie tylko. Więc pensje stoją i dodatkowo grożą zwolnienia.
Praca to najgłupszy sposób spędzania wolnego czasu. Jako człowiek inteligentny potrafię spędzić każdą minutę bezpowrotnie zmarnowaną na pracę w sposób dużo bardziej przyjemny i kreatywny. Poświęcam na pracę 200 godzin w miesiącu + dojazdy tylko i wyłącznie dlatego, że taki jest przymus ekonomiczny , nie zarobię- nie zjem. Gdyby państwo dałoby mi nawet 60% obecnych zarobków za nic nierobienie to nie zastanawiałbym się ani jednej sekundy nad rezygnacją. Po co miałbym skracać sobie życie o 10 lat, ponosić wszystkie niedogodności i stres związany z pracą jeślibym nie musiał? I tak większość tego co zarobię idzie na utrzymanie mojej gotowości do pracy. Muszę mieszkać bliżej centrum, żeby nie jeździć do roboty 30 kilometrów, muszę kupić sobie odpowiednie odzienie, muszę kupić sobie obiad w zakładowej stołówce (16 złotych za pół miski zupy, dwie łyżki kartofli i 15 dkg mięsa, podczas gdy mój kuzyn w Niemczech za symboliczne 1euro wychodzi ze stołówki objedzony do wieczora) bo nie mam możliwości przyniesienia własnego jedzenia, muszę posiadać auto i tak dalej i tak dalej. Jeśli państwo daje pieniądze za nic nie robienie a kara za pracę gigantycznymi podatkami to musi liczyć się z tym,że ludzie przestaną pracować. Dodać do tego fakt, że 90% ofert to proste prace fizyczne za niskie stawki, nie sprawiające żadnej przyjemności ani nie dające satysfakcji. Dla mnie cały ten system jest chory., Albo likwidujemy większość podatków, upraszczamy prawo i zwalniamy urzędników albo rozdajemy po równo każdemu niezależnie od posiadanego dochodu i ilości dzieci. Jeśli pensje nie wzrosną a katorżnicze podatki nie znikną to ludzie będą kombinować - proste. Sam bym siedział na socjalu gdybym tylko mógł, niestety ja muszę jedynie na te socjale zarobić.
praca to jest od poniedziałku do piątku od 7-15 a 200 godzin w miesiącu z półgodzinnym dojazdem własnym autem to już niewolnictwo
Proponuje zmienić pracę. A jeśli na prawdę odpowiada Panu życie na socjalu, to proponuję założyć rodzinę, zrobić 6 dzieci i już będzie za co żyć bez pracy.
I dlatego na zachodzie się PRACUJE, bo wszystkie stanowiska niewolnicze obsługują Polacy w kraju lub za granicą.
Czy wychowywanie, zadbanie i wykarmienie piątki dzieci to leżenie do góry brzuchem ? Spróbuj choć przez trzy miesiące za wyliczona przez Ciebie kwotę, ciekaw jestem Twego komentarza po takim doswiadczeniu.
mam trójkę... wolę iść do pracy niż z nimi siedzieć jak są np. chorzy. Nie mówcie Żonie, ale brałem nadgodziny pracowałem po 14-16h żeby nie musieć wracać do tego jazgotu, tego się wytrzymać nie da.
@apdhro -nie doczekasz się komentarza, wyciągnie kopyta z głodu już po miesiącu.
Tylko że te zasiłki kiedyś zmaleją, skończą się dzieci dorosną, rodzice przestaną dostawać 500+, a jak przyjdzie czas na emeryturę to co wtedy?
a kto by tak daleko wybiegał w przyszłość. Ważne, ze teraz dają a jak potem nie bedzie z czego to sie wybierze to MOPSU bo nie mam co jesc i MUSZĄ mi pomóc
"A dlaczego PiS?", "Dlaczego PO?" Bo to największe ścierwa do którego można się przy**bać.
4285 zł na 7 osób. Uważaj bo ktoś przeżyje za tyle. Niech Ojciec zarabia dajmy na to na lewo 2500 zł - to daje 6785 zł. Lepiej ale nadal nie dużo.
nie generalizuj
Ale nazwij to patolą to cię zjedzą w komentarzach
Jestem z rodziny patologicznej. 500+ nie istniało, gdy byłam mała. W rodzinie jest czworo dzieci. Jakieś pieniądze rodzice dostawali, ale dzieci nadal miały w kółko zniszczone, stare ubrania od nie wiadomo kogo. Nie mieliśmy osobnych łóżek, wyremontowanego domu czy nawet pokoju lub kuchni, łazienki i ciepłej wody też nie było, mimo, że wystarczyło się trochę postarać o coś skromnego. Jako ogrzewanie stary mały piec, przepalony. Ale rodzice zawsze mieli na papierosy i alkohol. Jak raz poprosiłam mamę o mały słoik nutelli, to na mnie krzyczała, że "to gówno kosztuje ponad 6 złotych!" (paczka jej papierosów 5,25 zł). Dostawaliśmy pomoc, nie byliśmy głodni ale nic poza tym. Jak tylko któreś z nas dostało z jakiejś okazji parę złotych od kogoś z rodziny, to przy najbliższej okazji były zabrane, "bo mamie czy tacie było potrzebne". Ale już nie wróciły. Jestem przeciwna niemal wszystkim programom socjalnym, bo odbierają je patologiczni rodzice, a dzieci nic z tego nie mają. I mimo, iż wszyscy wiedzą jak źle dzieje się w takich rodzinach, to wolą się nie mieszać, a jak przyjdzie co do czego, to jeszcze zeznają na korzyść oprawcy. Bo dzieci są małe i głupie, a to są RODZICE I SĄ WAŻNIEJSI I MAJĄ RACJĘ. Obrońcy takich zawodowych bezrobotnych, zastanówcie się.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 grudnia 2018 o 18:34
https://m.faktopedia.pl/uimages/services/faktopedia/i18n/pl_PL/201603/1458072391_by_patkro12_500.jpg
Ale rak w komentarzach. Wszyscy łykają razem ze spławikiem jak tylko coś jest anty-PiS. Założę się że to totalna produkuje te demoty. Ciekawe czy jakby ktoś stworzył demota "powoli tworzy się grupa ludzi z dwoma ogonami" to też wszyscy by dyskutowali, zamiast kwestionować czy to prawda.
A socjal mamy niski w porównaniu do np. Niemiec. I najniższe bezrobocie od czasów PRL, więc te teorie o patolach są wyssane z cukierków miętowych, po prostu ludzie już nie chcą pracować za niewolnicze stawki. Za to mamy problem z małą dzietnością (w zach. Europie też, ale nie widać we wskaźnikach ze względu na imigrantów)
Za to za platfósów wspomniana rodzinka byłaby juz za granicą a ich kaska leżałaby na kontach przychylnych władzy PO
Przynajmniej nie generowali by strat dla budżetu.
To jeszcze nic. Są tacy co mają jeszcze więcej pieniędzy od państwa niż to co na democie bo biorą fikcyjny rozwód i państwo wypłaca matce jeszcze alimenty za ojca z funduszu alimentacyjnego. A ojcu nic nie zrobią i nic nie zabiorą bo formalnie nic nie jest na niego.
I jedyne co możesz zrobić to ponarzekać w internecie, tak będzie zawsze, trzeba się pogodzić z tym że Polska zostanie obszarem taniej siły roboczej za wszelką cenę i nic z tym nie zrobisz, Polacy mają być montownią i tanią siłą roboczą dla zachodu.
Jakim trzeba być głupkiem aby uważać życie 7 osób za 4500zł za coś więcej niż wegetację. Jak im zazdrościsz to musisz mieć dużo mniej , więc skoro nie potrafisz zarobić więcej to chociaż zrób kilkoro dzieci. Ja mam jedno dziecko bo lubimy wygodę i na każdą osobę mamy z żoną prawie 3000zł nie jest to może bardzo dużo, ale chętnie płacę podatki na rodziny które zrezygnowały z wygodnego życia mając mniej niż 1000zł na osobę.
A stypendium w szkole prawie 1000 zł na dziecko (byle zebrać rachunki)
Durni, ktorzy mysla ze to wszystko co mozna wyciagnac xD
Ci co mają 500 plus nie mają pozostałych zasiłkow. Smutna manipulacja
To lepiej sprowadzić ciapatych i dać im social?
@wielki i tlusty z ciekawoscia przeczytalam twoj wpis. to interesujacy swiatopoglad.
Ja chciałbym tylko zobaczyć, jak to się leży do góry brzuchem przy 5 dzieci? Ktoś kto to pisał na sto procent nie ma ani nawet bladego pojęcia o tym o czym rozprawia
Ci co takie zdjęcia dodają, nie mieliście nigdy dzieci?!? Myślicie, że te pieniadze wydają tylko na siebie? Na dwoje dzieci trzeba sporo pieniędzy wydać. Pieluchy, ubrania,leki itd.
Takie demotywatory to robota debili siedzących z nosem w kompie, na garnuszku u mamusi...jak mamusia zamknie oczy, z głodu pozdychają, albo zwyczajnie popełnią samobójstwo. Mowy nieme, żeby sobie poradzili w życiu, bo mocni są tylko w gębie. To oblicze prawdziwej patologii.
Lepiej tak niz dawac zasilki na pustynnych leni... Najlepsza inwestycja to inwestycja w siebie. No i skoro tyle dzieci sie rodzi to jednak bedzie mial kto pracowac na emerytury.
@tlmundi zakladasz ze pojda do pracy.A czesto to wielkie rodziny w ktorej kazde pokolenie nieskazone praca
Ale kto Wam broni iść ich śladem? Zwolnijta się z roboty i róbta dzieci i bierta pieniądz, jak to takie proste.
@kenzol rzecz w tym, że te miernoty nawet tego nie "umiom"
nie można dzielić społeczeństwa na lepszych i gorszych Jak dajemy świadczenia to dajmy wszystkim wtedy nie będzie matactwa PiS nie podniósł mi wieku emerytalnego nie zabrał pieniędzy z OFE Każda Polska partia obiecuje a potem ma gdzieś obywateli A do ludzi anty500 Pieniądz na dzieci to pieniądz na dzieci a nie jakieś chore podziały bo ty pracujesz, bo dobrze zarabiasz itp. Moim zdaniem jeżeli zapadła decyzja o wypłacie świadczeń to powinien dostać każdy na dzieci bez progów dochodowych czy też ilości dzieci
@arek20w Dać komuś 500 zł i patrzeć jak inni się wymądrzają i przekrzykują czy to 500 zł się należy, czy nie należy, komu dać a komu nie dać, ile i na co. Patrzeć jaką się wzbudziło zawiść i zazdrość wśród innych przez to, że jeden dostał a drugi nie, że jeden więcej, a drugi mniej- BEZCENNE. Nie ma nic lepszego na Demotywatorach niż fala zazdrości, zawiści, przemyśleń i mądrości w komentarzach dotyczących 500+. Ps. sam nie pobieram, ale nie zazdroszczę i nie mam nic przeciwko tym , którzy zgodnie z USTAWĄ ten dodatek pobierają.
Szkoda komentować. Chorzy ludzie jesteście jak w 500+ widzicie tylko to. Z waszych opisów wynika, że w tym kraju mamy tylko ludzi pobierających 500+ i nikt nie pracuje.
@Jaro89 Tu nie chodzi o to, że nikt nie chce dać dzieciom. Tu chodzi wyłącznie o to, że zasiłkami, zapomogami, paczkami żywnościowymi i wszystkimi innymi formami wsparcia dysfunkcyjnych rodzin, dysponuje nie kto inny, lecz właśnie DYSFUNKCYJNI RODZICE. Ludzie niezaradni życiowo, niepotrafiący zarządzać domowym budżetem, bo traktują go nagłe wzbogacenie. Nie istnieje taki aparat kontrolny, który skutecznie sprawowałby pieczę nad sposobem wydatkowania pieniędzy i wykorzystania przekazanych dóbr, by zadbać o poprawę warunków życia tych dzieci. Dla MOPSu czy GOPSu przekazanie = pomoc = poprawienie statystyk. I tyle. To jest problem. Jakoś nie zauważyłam, by od początku 500+ ktoś narzekał, że otrzymują je także rodzice pracujący i wychowujący dzieci dobrze. Ponadto ten program jest od początku źle skonstruowany. Dlatego ludzie psioczą. I mówienie, że w porównaniu do Niemiec czy Francji wsparcie jest małe. Przestańcie przeliczać wszystko na złotówki czy euro. Tam wsparcie rodziców to 1/7 najniższego wynagrodzenia w EURO. W Polsce to niemal 1/3 najniższego wynagrodzenia w ZŁOTÓWKACH. I dodatkowo ogromny koszt obsługi.
@Jaro89 Dać komuś 500 zł i patrzeć jak inni się wymądrzają i przekrzykują czy to 500 zł się należy, czy nie należy, komu dać a komu nie dać, ile i na co. Patrzeć jaką się wzbudziło zawiść i zazdrość wśród innych przez to, że jeden dostał a drugi nie, że jeden więcej, a drugi mniej- BEZCENNE. Nie ma nic lepszego na Demotywatorach niż fala zazdrości, zawiści, przemyśleń i mądrości w komentarzach dotyczących 500+. Ps. sam nie pobieram, ale nie zazdroszczę i nie mam nic przeciwko tym , którzy zgodnie z USTAWĄ ten dodatek pobierają.
@jankowskijan sam widzisz, taki p110 będzie pisał o wszystkim innym, tylko nie o istocie sprawy ,dla takich jak on to są "DYSFUNKCYJNI RODZICE", i już...zero normalnego myślenia...ale wspomnij o socjalu dla Ukrainitów, zaraz Cię wyzwie, od ruskich troili, i nie przeszkadza mu to, że w/w socjal, też idzie z podatków jego rodziców, bo zakładam, że do pracy to on jeszcze za młody, albo się nie nadaje.
Boli was pięćset plus, a PODATEK BELKI was nie boli.... płacicie i nie narzekacie...
Dodam jeszcze osoby niepełnosprawne umysłowo, które nie pracują, bo w Polsce pracy dla nich rzekomo nie ma (w Niemczech jest!). Żyją na rentach z ZUS-u i zasiłkach z MOPS-u, mają opiekunki które dbają by na czas były płacone wszystkie rachunki, by nie przyszedł do nich żaden komornik, itp. Raz do roku MOPS zabiera ich autokarem na darmowe wycieczki po kraju. Za np. fryzjera płacą 5 zł (ja płacę 17 zł). Dziś jeden taki mój znajomy chwalił się nowym telefonem. Niedawno dostał nową pralkę i hydraulika, który mu ją podłączył. Ma oczywiście cyfrową kablówkę ze 100 kanałami (mnie nie stać, ja muszę zadowolić się DVB-T).
Moim zdaniem, pomoc socjalna w Polsce jest zbyt hojna w relacji do płacy minimalnej.
@kaem38 - tęż myślę, że zamiast na Ukraińcom przeznaczać socjalna pomoc, powinni ją przeznaczyć na biedne Polskie rodziny.
Póki co, "Nikt nie potrafi oszacować, ile będzie kosztować wypłata świadczeń dla obywateli Ukrainy. " haha, zakładam, że będzie to bardzo hojna pomoc
Dać komuś 500 zł i patrzeć jak inni się wymądrzają i przekrzykują czy to 500 zł się należy, czy nie należy, komu dać a komu nie dać, ile i na co. Patrzeć jaką się wzbudziło zawiść i zazdrość wśród innych przez to, że jeden dostał a drugi nie, że jeden więcej, a drugi mniej- BEZCENNE. Nie ma nic lepszego na Demotywatorach niż fala zazdrości, zawiści, przemyśleń i mądrości w komentarzach dotyczących 500+. Ps. sam nie pobieram, ale nie zazdroszczę i nie mam nic przeciwko tym , którzy zgodnie z USTAWĄ ten dodatek pobierają.
Natomiast jestem za dodatkami do płacy minimalnej dla pracujących. Jeżeli już rozdawać zasiłki, to pracującym, a nie nierobom.
5 x 500 ???? eeeeeeeeeee komuś chyba się coś POpier...
Według lewactwa lepiej żeby ta kasa szła jak za rudego fafluna na mafie Vatowskie i może na homosiów. To by był wlasciwy cel.
Motłoch plus,dokładnie nic innego,robić dzieci,manna z nieba a kowalski ? dalej najniższa krajowa i tyraj Ten kraj jest śmieszny.
Pie*dolenie nie poparte żadnymi dowodami i jakaś losowa grafika z internetu. WIARYGODNE JAK RZĄD TUSKA LUB KOPACZ.
Jak ci ludzie żyją... Ja zarabiam też około 4300 na rękę, jestem sam, a ledwo mi wystarcza na życie. Nie wyobrażam sobie, żeby za te pieniądze dało radę utrzymać 7 osób...
Zasiłek wychowawczy jest tylko przez rok po urodzeniu dziecka.
A kto broni autorowi mieć rodzinę wielodzietną? Żeby nie było - pracuję, zarabiam nie najgorzej, ale nie jestem przeciwnikiem 500, rodzinnego, a zwłaszcza dodatku na 3-cie i następne dziecko. Moim dzieciakom nie brakowałoby niczego bez tych świadczeń, ale dzięki nim będą miały kiedyś lepszy start.
serio dostanę lodówkę jak zrobię 4 dzieci? od kogo? jakieś bujdy na resorach.
@czarnuch_ a jaka Twoim zdaniem jest istota sprawy? Bo na pewno nie to, że władza wprowadziła socjal by ludzie się kłócili na demotach, jak wynika z komentarza @jankowskijan? Ja nie uważam za złe przekazania pieniędzy na dzieci. Nie mam dzieci, więc nie pobieram. Jednak z tego co widzę, to spora część osób uważa "nie dawać za darmo patologii", a kolejna "dlaczego dają też bogatym?" Jeszcze inni "a samotne matki?" itp. To pokazuje, że chyba tan program nie jest tak perfekcyjny, jak się władzy wydaje. I dowodzi, że został skonstruowany źle. I przestań proszę uważać mnie za dziecko. Dziecko jest w stanie uwierzyć, że jak twierdzi PiS, pieniądze wezmą się na takie rzeczy z powietrza, ja nie. Poza tym, nie twierdzę, że w każdej rodzinie jest patologia i że to jest jedyny problem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 grudnia 2018 o 23:26
@p110 Istotą sprawy jest BIEDA i celowo zaniżane statystyki bezrobocia...czemu nie przeszkadza Ci socjal dla ukrów?...jak mam nie traktować Cię jak dziecko, skoro masz dziecinne podejście...zdajesz sobie sprawę, pod jaką kontrolą są rodziny otrzymujące w/w dodatek..?...interesowałeś się tym? ... kolejna sprawa, czemu wkręcasz w to samotne matki, one też otrzymują pomoc, dla samotnie wychowujących matek, moja sąsiadka ma dwoje dzieci, alimenty 500+, i kilka innych świadczeń, nie jest wcale pokrzywdzona.
Nie otrzymuje jednak, o czym wspomniał admin, darmowego prądu, nie jest zwolniona z czynszu, nie dostała też darmowej pralki....takie "p@erdoły ty wypisują czubki.
@~czarnuch_ Skąd wiesz, że socjal dla ukrów mi nie przeszkadza? Opanuj się w końcu. W moich komentarzach piszę o tym, że rozumiem ludzi, którzy uważają za nieodpowiednie rozdawanie pieniędzy patologicznym rodzinom, a także o tym, że są również inne głosy sprzeciwu. I to poróżniło ludzi. Ponadto zwracam uwagę na to, że każdy socjal na dzieci przeliczony na złotówki z obcych walut od niej silniejszych, będzie o wiele większy od tego polskiego, a w walucie obcej są to groszowe sprawy. A ludzie podnoszą głos "bo moja siostra/brat/kuzynka/bógwiektojeszcze mieszka gdzieś tam i ma ileśtamtysięcyzłotychwprzeliczeniu na każde dziecko, a tu się ktoś o 500+ kłóci". Przecież takie porównanie nie ma sensu. Projekt ma wady, rząd cały czas mataczy (jak w przypadku w/w statystyk na przykład, co do biedy się zgadzam) i dlatego ludzie się kłócą. Nie będę więcej razy tłumaczyć o co mi chodzi. Po prostu pomocy należy udzielać rozsądnie i tyle. Pozdrawiam.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 grudnia 2018 o 21:24
@p110 spytam krótko, kim jesteś, żeby osadzać kto jest dysfunkcyjny a kto nie!?...kim jesteś, żeby osadzać która rodzina jest patologiczna a która nie!? zajmujesz się takimi rodzinami" masz z nimi kontakt? ... nie, nie masz.
Zwyczajnie przeszkadza Ci taka pomoc najbiedniejszym, a najbardziej boli Cię niemoc, bo nic poza wypłakaniem się tu nie możesz wskórasz.
Wyraźnie napisałeś cyt "Tu nie chodzi o to, że nikt nie chce dać dzieciom. Tu chodzi wyłącznie o to, że zasiłkami, zapomogami, paczkami żywnościowymi i wszystkimi innymi formami wsparcia dysfunkcyjnych rodzin, dysponuje nie kto inny, lecz właśnie DYSFUNKCYJNI RODZICE." - to stwierdzenie wyklucza Cię z grona dorosłych. Pozdrawiam.
A według Ciebie to najbogatsi nie powinni dostawac 500+? Podaj jakis powód. Bo to oni odprowadzają najwięcej podatków i danin na rzecz państwa, więc jakim prawem im sie nie należy?
Znowu antypisowska propaganda mająca pokazać że w Polsce mamy 6 mln patoli(elektorat pis).
W teorii 500+ ma być programem prodemograficznym. Za PO było taka walka o demografie ze VAT na ubranka dla dzieci podnieśli. Nawet Depardieu sie z tego śmiał. Nikt nie pamięta? Dopiero pod koniec rządów się obudzili i dali kartę dużej rodziny która i tak nic nie dała.
PIS powinien ktoś rozliczyć czy program 500+ tak istotnie wpłynął na demografie, choć moim zdaniem jeszcze za wczesnie.
Posiadanie dzieci nie jest patologią.posiadanie dzieci jest szczęściem i tylko idioci wierzą że jak nie rozmnożą się to o nich zadba państwo
@Dawid2101 Skąd ten pomysł? Czy w którejkolwiek mojej wypowiedzi jest coś takiego?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 grudnia 2018 o 0:45
Zrozum PACA#NIE SKOŃCZONY że natura nie akceptuje pustki i jeżeli będzie ubywać Polaków na terenie Polski to luka ta będzie zapełniać się innymi nacjami w tym muzułmanami którzy już najechali większość krajów europejskich...
Czyżby ten demotywator miał przedstawiać ból autora, że autor tak nie może, bo strzela ślepakami?
Brawo PIS, pomagajcie rodzinom, które za rządów volksdeutschów z PO były tłamszone i ciemiężone!
pralka i lodówka... nie kamam... pralkę mam 10 lat, lodówkę prawie tyle samo... chodzą i działają bez zarzutu... skąd to co roku???
W całej EU tak jest. W DE masz 198euro na 1 dziecko
To głosujcie na PO. Będzie 2000+, w ojro, tylko nie na polactwo a ns libijstwo.
Takich wielkich rodzin jest rodzin czy nawet tego typu jest bardzo mało, autor musiał tak sobie wymyślić by mógł sobie ponarzekać. Pewnie dlatego że jest brzydki, głupi i nikt nie chce mieć dzieci z nim.
A dlaczego matki samotnie wychowujące dzieci też mają dostać ? I TO ,patologia , I TO patologia .NIE dawać nikomu , Podatki zmniejszyć !!!
Pierwsze pytanie, czy ten tak pokazywany "elektorat" pisu od wprowadzenia 500+ żyje z tych zasiłków? Drugie pytanie: czy nagle wzrosła liczba osób żyjąca w taki sposób i ostatnie pytanie, czy odebranie im 500+ spowoduje że znajdą pracę i skończą korzystać z socjalu? Nie wiem kogo to boli, że taki program jest, mimo że większość dzietnych polaków z niego korzysta, pewnie tych co mięli wyjechać za granicę jak Duda wygra wybory, no ale poziom metra mułu coraz częściej na demotach widać, a główny argument jest taki że żyją z socjalu. Żyli, żyją i będą żyć, z tą różnicą że puki to 500+ jest dzieci nie chodzą głodne po ulicach. Najzabawniejsze jest że gdy średnio rocznie 20 MLD zł uciekało szarą strefą to mało kogo to interesowało, ale jak kilkanaście MLD zł idzie na socjal dla rodzin wielodzietnych to sporej ilości odwala a demoty o tej tematyce są średnio 2 razy dziennie.
Rozwiązaniem tego problemu jest zasada "złotówka za złotówkę" - jeśli ktoś ma dochód przekraczający przepisową granicę, to nie powinien tracić całości świadczenia, lecz tylko mieć je zmniejszone o wartość tego przekroczenia.
Pozdrawiam..
taa tylko to czwórka to na 7 osób, a nie na jedną jak mają Ci pracujący. (absolutnie nie bronie. tak tylko zauważam)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 grudnia 2018 o 11:37
A ja uważam, że jak narobiło się dzieci, niezależnie od ilości to trzeba je samemu utrzymać i kto by to nie był, samotna matka,ojciec, rodzinka 2+2 i większa, zero pomocy. Zero tzn.: nic na dzieci. Masz dzieci to tyraj żeby je utrzymać, a nie licz na innych. A Państwo jak chce pomóc to niski Vat na artykuły dla dzieci i to wszystko. Sądzę że pracujący byli by zadowoleni, a bezrobotni to jak uważają. A jeśli ktoś ma życzenie wyłożyć ze swego portfela kasę i dać drugiemu, to będzie to jego suwerenna decyzja. Bo w tej chwili to musi dać i pomóc czy chce czy nie. No socjalizm głęboki.
Zechcesz się pochwalić iloma dziećmi na utrzymaniu sama możesz się poszczycić? Pytanie retoryczne, bo odpowiedź zawarłaś między wierszami.
@EksX - toć to nawet nie "ona", żadna kobieta by tak nie napisała.
No to informuję: matka 2 dzieci (25 i 4 lata), przez 20 lat jako samotna matka, 500 nie dostaję, nigdy nie dostałam rodzinnego, ani na pierwsze dziecko, o drugim nie wspomnę. Na 27 lat pracy, 3 miesiące byłam bezrobotną o przepraszam wtedy to otrzymałam rodzinne na dziecko. Zaznaczam nie pełnię kierowniczego stanowiska, nie jestem lekarzem, adwokatem, przedsiębiorcą itp. Mój dochód nigdy nie przekroczył średniej krajowej. Ale nigdy nie wpadłam na pomysł, aby być klientką opieki społecznej, bo to uwłaczało mojej godności jako osobie zdrowej fizycznie i psychicznie, czułabym się jako darmozjad i pasożyt żerujący na innych. Bo przecież moje dzieci, to moje wybory, które to ja miałam wychować. Mam 4 rodzeństwa, w domu się nie przelewało, ale rodzice również nie wpadli na pomysł bycia darmozjadami i tak to działa. A u klientów opieki społecznej dzieci wyrosną na następnych klientów opieki społecznej, bo po cóż pracować przecież są frajerzy którzy na nas się zrzucają co miesiąc. No cóż wolę być debilem zasuwającym na pasożyty niż pasożytem, taki mój światopogląd.
hahahaha taaa... a ja jestem ojcem 4 krokodyli i dwóch kurczaków...biorę na nie rodzinne, 1000+ i alimenty. Od 50 lat jestem prezesem firmy produkującej opony do wahadłowców i silniki do rakiet nośnych, nigdy mój dochód nie przekroczył najwyższej krajowej....ani ty godności nie masz, ani dzieci, ale popłacz sobie tu, bo tylko tyle możesz zrobić. :)
Lepiej tak, niż by miały rodziny żyć w skrajnej biedzie.
Demot jest głupi. Dlaczego? W ustawie chodziło o zwiększenie dzietności a przez to zwiększenie bezpieczeństwa demograficznego. Matce Samotnie wychowującej dziecko współczuję.Ale ona nie zmienia pozytywnie demografii.
Człowieku ono dany przez TVN. Już sama grafika pokazuje że za czasów programu Rodzina 500+ urodziło im się tylko jedno dziecko. Oznacza to że tak tacy ludzie istnieją. Istnieli i będą istnieć niezależnie kto rządzi. Ale TVN każe ci winić PiS. Patologia była jest i będzie. Za czasów poprzedniego rządu bezrobocie wynosiło nawet 13% a teraz niecałe 6% więc ostrożnie z tymi bezrobotnym. Są trzy opcje. Jesteś samotna matką jednego dziecka i wtedy mogę cię trochę zrozumieć. Nie ma ustaw idealnych. Chociaż samotne matki festiwalu inna pomoc od państwa już wcześniej i rodzin wielodzietnych nikt nie żałował. Jesteś podałem więc życie rodzinne to dla ciebie zło. I trzecia opcja masz wyprany mózg przez TVN i nie przeszkadza ci że twoje podatki idą na bezrobotnych od wielu lat, na morderców i pedofilów, na ubekow. Ale przeszkadza ci że idą na dzieci.
Jeśli porównamy to z wysokością socjalu czy innych benefitów i liczbą ich beneficjentów z takich krajów jak Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Austria, Belgia, Holandia czy nawet Czeska Republika - to nadal jesteśmy daleko w tyle za postępową Europą pierwszej prędkości.
@EksX
Zależność taka: czym społeczeństwo bogatsze, wykształcone tym mniej dzieci - rośnie świadomość i odpowiedzialność za wychowanie i utrzymanie dzieci. Socjal jest po to, żeby zachęcić pracujących, aby mieli więcej dzieci, ale w ich portfelach kasy z tego tytułu nie będzie ubywać. Inaczej ta postępowa Europa pierwszej prędkości zniknie z powierzchni ziemi, bo zastąpi ją Afryka 2, a właściwie te socjale już to robią.
Ja pieUdole autorze Polaku zrób sobię 5 dzieci i wychowuj też co za problem, z potencją ? czy ze znalezieniem dojnej krowy lol Ktoś musi tanią siłę roboczą naruchać jak ty tego nie robisz.A to że później sama patologia tylko robi dzieci i głosuje no to już demokracja. Socjal należy się jak psu micha ale powinno być to jak na zachodzie że pracujacy nie płacą podatków tylko kawalerowie ale jak ja sam dla siebie mam z 2 to nie obchodzi mnie że kolega z pracy ma prawie 3 mając rodzine.U nas niestety wspiera się patologie ale wolę już Pis co przynajmniej coś robi niż szoguna, specjalistów od samobójstw najważniejszych ludzi w państwie i nie robienia nic przez 8 lat oprócz ofe i amber gold lol
Poza tym co to jest 4 tys ? gówno na 5 dzieci jeszcze no chyba że autor sobie wyobraża że dzieci to jak cyganie a cała kasa dla tatusia lol Teraz wychować jedno dziecko,wyzywić i zapewnić dobre wykształcenie to we dwojkę jest hardkor nawet jak się robi 2 etaty.
Jaki cel ma umieszczanie obok rodziców butelek (mniemam że z alko)?
Błagam, nie twórzmy stereotypu, że rodzina wielodzietna równa się patologia....
Doliczcie jeszcze wrześniowe 300+, stypendia i dożywianie dzieci w szkole w ramach programu rządowego... no i ewentualne dodatki pielęgnacyjne ....
a dlaczego ma być sprawiedliwie? chodzi o przyrost naturalny.
jak kupuję rower, to czy sprzedawca skarpetek ma prawo mówić że to niesprawiedliwe?
drogie oburzone misie pysie! a jakie wy macie pomysły na odwrócenie UJEMNEGO przyrostu naturalnego?
I co z tego... za 20 lat dzieci dorosną i zostaną bez żadnej kasy na starość.
Matki samotnie wychowujące jedno dziecko dostają 500+, nawet jeśli mieszkają z ojcem dziecka, ale pod warunkiem, że nie mają z nim ślubu, więc kłamiesz jak Tusk.
Nic im nie dawać!! Niech wyrosną na patologię, bo skasujemy też darmowe szkoły - no bo po co? Miasto dokłada się do żłobków i przedszkoli granda - niech każdy płaci 1000 za wychowanie dziecka miesięcznie. Jakie te Indie, Chiny. Mozambik, głupie - wydają kasę na kształcenie - a jak by tak obniżyć podatki najbogatszym to było by fajnie prawda? Dokładnie tak jak w Bangladeszu. A drogi?? po co Państwo ma budować drogi?? Obniżyć podatki i niech ludzie sami się zorganizują. Policja - a niby dlaczego, tylko biurokracja, dać każdemu giwerkę i sam się obroni lepiej niż policja.
I super idealnie by się żyło.
Dałbym "mocne" ale ta wzmianka o prawej i sprawiedliwej rodzinie pokazuje że to jedynie materiał wyborczy.
Poza tym nieprawdą jest jakoby samotne matki były wykluczone z 500+. Dodatkowo na samotne matki są i inne dodatki.