Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
81 83
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
S konto usunięte
0 / 0

Swietny sportowiec :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dezinformacja
0 / 0

@synwieslawa XXII wieku :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B buddookann
+1 / 1

Czyli programiści coś sknocili przy tworzeniu kodu. Tym bardziej że tym razem komputer nie mógł oszukiwać,a poziom reakcji zmniejszono do "ludzkiego" Nie jest możliwym by komputer się pomylił podczas rozgrywki, myli się zawsze programista. Nie przegrał komputer tylko programiści.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+3 / 3

@buddookann raczej programiści nie przewidzieli czynnika ludzkiego. Nie widziałem rozgrywki ale być może zastosował zagrywkę/taktykę pozbawioną logiki i położył AI której brakowało schematu zachowania. Nikt wcześniej czegoś takiego nie zrobił i AI nie wiedziało co zrobić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sevivo
+1 / 1

@buddookann AI może się mylić, i nie jest programowane (znaczy jest ale nie jest...) przez programistów, tylko się "uczy", może się źle nauczyć.

Tu masz jak działa uczenie prostego AI grania w grę.

https://www.youtube.com/watch?v=SO7FFteErWs

Ciekawie ma się sprawa z niekonwencjonalnym zachowaniem... bo w trakcie uczenia (co widać na filmiku co dałem) AI ma w du... poważaniu "estetykę", ważny jest dla niej tylko efekt i z tego wychodzą niekonwencjonalne rzeczy.

@buddookann Tak było, a to był któryś z kolei mecz naszego zawodnika z tym AI. AI uczyło się gry z najlepszymi, nasz zawodnik wykreował sytuację której nie spotyka się w meczach mistrzów w której AI by skutecznie odpowiedzieć musiałoby zbudować jednostki których nie opłaca się budować... tak zyskał na czasie który dobrze wykorzystał. [jeszcze co inne było w tym meczu, to gracz ludzki zainwestował na początku dużo więcej niż zwykle w jednostki obserwacyjne by lepiej reagować]

Pamiętajmy, że AI uczy się na porażkach. To AI spędziło podobno kilkaset lat (tyle by zajęłoby to człowiekowi) na granie w StarCrafta. My też dysponujemy I (Inteligencją), MaNa wystarczyło kilka porażek do wymyślenia skutecznej kontry na AI.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 9 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 stycznia 2019 o 23:43

B buddookann
0 / 0

@Sevivo Rozumiem co masz na myśli. Z tą sztuczną inteligencją to w sumie wygląda na to, że program próbuje na oślep wszystkiego na wszystkim i sprawdza co jest najbardziej efektywne. W zasadzie pewnie gdyby rozegrał odpowiednią ilość meczy i przetestuje wszystkie możliwe kombinacje w końcu doszedłby do perfekcji.

Z drugiej strony to działa jak ewolucja. Czynniki się zmieniają. Natura stworzyła kolosalne Dinozaury które sprawdzały się przez 150 mln lat. Nagle warunki sie zmieniły i Dinozaury przegrały. Adekwatnie komputer może się uczyć na podstawie zachowań paru graczy . Nagle pojawia się ktoś kto gra nietypowo ( np. Zergami na ilość i szybkość ataku) i cała nauka idzie w piach i komputer musi uczyć się nowych zachowań.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sevivo
+1 / 1

@buddookann Dokładnie, taka ewolucja, adaptacja do warunków darząca do perfekcji... tylko to nie jest inteligencja tylko coś jak prosty, bardzo wyspecjalizowany organizm który dobrze reaguje tylko na to na to co poznał, tylko tam gdzie ewoluował - zautomatyzowany jak jakiś owad, robak, nie myśli abstrakcyjnie, nie rozwiąże nowego problemu nawet jakby nad nim myślał bardzo długo, musi się do niego dostosować i sprawdzić warianty. Znaczy może sprawdzić warianty tylko w praktyce, Ty i ja możemy (często błędnie, ale możemy) sprawdzić warianty w wyobraźni. Z drugiej strony takie AI zna za mało świat by coś takiego robić, dla niego jakaś mała nowość jest całkiem niezrozumiała jak dla np. neandertalczyka smartfon - też metodą prób i błędów by go poznawał, bo nie odpowiada niczemu co zna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 stycznia 2019 o 10:20

U umust99
+1 / 1

Autor demota zapomniał dodać że we wcześniejszym meczu MaNa przegrał 5-0 a tę grę wygrał dzięki temu że AI się zamotał i chodził armią w kółko na niezbyt typową zagrywkę Polaka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sevivo
0 / 0

@umust99 Nie zamotało się tylko nauczyło, że nie opłaca się budować Phoenix'a. Jedna taka jednostka była odpowiedzą na tę "niezbyt typową zagrywkę". AI nauczyłoby się gdyby grało też na niższym poziomie a nie tylko z najlepszymi. Ale czy byłoby tak dobre w starciu z "typowymi" zagrywkami najlepszych?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 stycznia 2019 o 23:49