Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
Mocne zdjęcie. Protestujący rolnicy rozsypali jabłka na dużym rondzie w Warszawie. Przechodząca obok emerytka zaczęła je zbierać
by vilakazi
+
1467 1485
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
L lelek2
+16 / 32

i bardzo dobrze ze wysypali tylko miejsce źle wybrali.W lato w tamtym roku żeby dostać darmowe jabłka trzeba było iść do sadu i samemu nazbierać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rafaleczek56
+49 / 77

Sam jestem rolnikiem ale wstyd mi za nich totalny d...m mieszamy i...m . Takimi sposobami nic nie osiągniemy .jabłka i inne
owoce warzywa mogliby zawieść do domów dziecka w asyście reporterów i zrobić lipe tak jak to robi WOŚP dla szpitali .niech blokują sejm a nie nękają normalnych pracujących ludzi.

G Gardfieldd
+10 / 16

@lelek2 ależ próbowali i w tym roku tak samo i w zeszłym tygodniu 8 marca... wiesz ile było policji i jaka obstawa pod pałacem prezydenckim była w zeszłym tygodniu i pod ministerstwem spraw zewnętrznych? Za samo dotknięcie jabłka można było być zakutym w kajdany. a policja na lawecie wywoziła samochody rolników którzy sami nie chcieli odjechać. Tak się zachowuje rząd w stosunku do pokojowych maniwestacji..
Co do rozdawania jabłek... w Tamtym tygodniu Agrounia w ramach protestu rozdawała jabłka.... czy ktoś słyszał o tym? No przepraszam ale to nie są zdarzenia medialne... więc nic nie znaczące a rolnictwo ma samo umierać po cichu żeby wam nie przeszkadzać?

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2019 o 14:18

S slukis
+1 / 1

Polaczki minusuja xD

R rafaleczek56
-1 / 21

Sam jestem rolnikiem ale wstyd mi za nich totalny d...m mieszamy i...m . Takimi sposobami nic nie osiągniemy .jabłka i inne
owoce warzywa mogliby zawieść do domów dziecka w asyście reporterów i zrobić lipe tak jak to robi WOŚP dla szpitali .niech blokują sejm a nie nękają normalnych pracujących ludzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Antycyponek
0 / 0

➔ @rafaleczek56
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3603297.html

avatar survive
+4 / 6

@rafaleczek56 myślisz, że jak coś komuś dasz to automatycznie w mediach dostaniesz otoczkę jak WOŚP? :D

G Gardfieldd
+3 / 3

@rafaleczek56 no i właśnie sam przyznajesz rację że to nic nie da... Takie akcje były, są i będą. Ale nie są medialne jak palenie opon więc nawet nikt się o tym nie zająknął

avatar Saladyn1
+27 / 39

@YszamanY
rok 2003 rządy SLD - protest rolników
rok 2006 rządy PIS- LPR i samoobrony - protest rolników.
rok 2008 rządy PO-PSL - protest rolników
rok 2013 rządy PO-PSL - protest rolników.
rok 2019 rządy PIS - protest rolników



Tak naprawdę rolnicy protestują co roku, ale nie chciało mi się tego wypisywać.




K kuzyn1987
-5 / 21

@YszamanY Coo? hahahaha przecież to zielona wyspa za PO miała być a póki co przez 3 lata, nie dość że ludzie coś dostają 500+ inne socjale (nie do końca to jest dobrze przukmane ale ludzie dostaja) PO też dzwigała podatki i to 28 razy, PiS już VAT zmniejszył. do tego spada PISowi deficyt budżetowy i jak utrzymają ten poziom to za 2 lata będziemy bez deficytu, czy jest aż tak źle polakom? na parkingach nie ma miejsca idziesz do knajpy nie ma miejsca, w kinie tylko pierwszy rząd wolny...
Ale fakt zawsze możemy mieć więcej ale pamiętajcie że zawsze może być gorzej!

avatar YszamanY
+1 / 15

@kuzyn1987 "Ludzie są tacy głupi, że to działa. Niesamowite!" - zacytuję bo prawie "dobrze" prawisz

K kuzyn1987
0 / 12

@YszamanY Ok, możemy się różnić w poglądach ale ja widzę swoje ktoś inny swoje i do póki nie skaczemy sobie do gardeł a tak niestety się dzieje co mnie boli jako Polaka ale co zrobić, nie da się wszystkim dogodzić, ale ja widzę o wiele więcej plusów odkąd jest PIS u władzy :)
jeśli się ktoś ze mną nie zgadza a daje merytoryczne argumenty to spoko, ale jak pisze chyba cie poebało bez argumentów to świadczy dla mnie o takiej osobie ze jest po prostu głupiutka i łatwo jej wcisnąć głupoty przez media które to uskuteczniają mam na myśli TVN i Polsat bo TVP zawsze było po stronie włądzy bo ich sponsorują, róznica jest taka że jak w domu mówiłem że PO ma afery to mi nikt nie wierzył bo nic o tym w tv nie było, teraz dopiero się im powoli otwierają oczy

avatar YszamanY
-5 / 17

@kuzyn1987 argument ? ty masz argumenty ? za PO podczas światowego kryzysu Polska był zieloną wyspą ,ludzie dostają koryto plus zabierając komuś , typowa oferta dla ciemnego luda - to jest dobre ? wiesz co to koniunktura, to nie nie dzięki pis-owi ? wiesz dzięki komu jest koryto plus ? nie dzieki pis-owi wiesz ilu wyjeżdża za granicę dzięki pis-owi, wiesz że sprawy sądowe się wydłuzyły ? wiesz że kolejki do lekarzy się wydłużyły ? wiesz że prokuratura jest polityczna ? wiesz ile podatków wprowadził pis ? wiesz jaki skok na państwową kasę zrobił pis ? " opowieść o państwie prawa to bajka" ,wiesz ilu jest imigrantów ? wiesz co to pisowski nepotyzm ? wiesz kto to krzywoprzysięzca ? szkoda dyskusji jak napisałem " Ludzie są tacy głupi, że to działa. Niesamowite! "

K kuzyn1987
-3 / 7

@YszamanY różnica jest taka ze za PO niewiele brakło i bym siedział już w Anglii,
jaka zielona wyspa, o jakim ty wzroście piszesz?
Drogi które miały być na Euro 2012 są nadal nieskończone, zobacz ile zrobione jest z Zakopianka i w jakim czasie,
popatrz na polskie spółki o ile poszły do góry,
Ile Polskie przemysłu nie zostało znowu wyprzedane,
ilu mamy tych imigrantów? Niemcy sami się wykończą imigrantami z Afryki plus Ukraińcami którzy u nas nie będą siedzieć bo 400km dalej na zachód mają w teorii razy 4
Podatki płaciłeś także wcześniej z tą różnicą że teraz jest właśnie socjal który nie do końca jest dobry,
Koryto plus jest i było odkąd mamy system jaki mamy więc tutaj argument totalnie z dupy bo każda partia rządząca grabiła zgodnie z kierunkiem,
Dzięki PiSowi jest mniej emigrantów niż 4-5 lat temu
Deficyt w dół, do tej pory było tyle samo kasy w budzecie a teraz się da a wcześniej nie
KOLEJKI, no cóż muszę Pana Zmartwić bo kolejki zaróno do lekarzy jak i sprawy w sądzie russzyły i to o wiele szybciej niż za poprzedniej władzy
Prokuratura polityczna no mam przykład ze prokuratura ma się dobrze bo do tej pory nie ruszała nielegalnej sprawy bo ktoś dostawał kaske za nic nie robienie, ale teraz w końcu sprawa ruszyła
Pis wprowadził mniej podatków niż PO przypominam 28 razy do góry
Jaki skok srobił bo chyba nie pamietasz jak PO gwizdneło pieniądze z OFE z lasów, Vat do góry, wyprzedać pół majątku bo trzeba kasy, teraz się to nie dzieje a kasa jest
aż się wierzyć nie chce że nienawiść do jednego gościa przesłania fakt ile się dzieje,
szkoda mojego czasu, Pozdrawiam

avatar griff
+1 / 9

@YszamanY -pomyliłeś fora. To nie jest "wiocha" tylko "demotywatory". Będziesz musiał szybko przekopiować swoje elaboraty bo inaczej sponsor nie zapłaci.

avatar YszamanY
0 / 6

@kuzyn1987 bredzisz dlatego napiszę ponownie krótko "Ludzie są tacy głupi, że to działa. Niesamowite!"

N nyga727
+1 / 5

@YszamanY ty tak na serio ?? PO wysprzedało 97% gospodarki dlatego byliśmy ''zieloną wyspą''

P Pasqdnik82
0 / 2

@kuzyn1987 "na parkingach nie ma miejsca idziesz do knajpy nie ma miejsca, w kinie tylko pierwszy rząd wolny..." nie wiem gdzie Ty mieszkasz, ale tam gdzie ja to o miejsce na parkingu ciężko od 10 lat, a nie od 3... w kinach też tłumy i to dłużej niż od 3 lat.. na wielu produkcjach...

avatar Oriolus
0 / 18

Problem w tym, że owa emerytka może te jabłka nabyć w sklepie po 2 złote za kilogram, zaś rolnik sprzedaje je po... 50 groszy za kilogram. Nie opłaca się ani hodować ani zbierać ani, tym bardziej przechowywać. Jak ktoś chciał to za darmo mógł sobie jesienią narwać w sadzie (za zgodą hodowcy).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piasek99
+8 / 24

@Oriolus weś przestań marudzić
ostra zima rolnik chce odszkodowanie
ciepła zima rolnik chce odszkodowanie
sucha wiosna rolnik chce odszkodowanie
wilgotna wiosna rolnik chce odszkodowanie
zagorące lato rolnik chce odszkodowanie
zimne lato rolnik chce odszkodowanie
złe zbiory rolnik chce odszkodowanie
dobre zbiory rolnik chce odszkodowanie
ulewa rolnik chce odszkodowanie
grad rolnik chce odszkodowanie
nie zależnie jaka będzie pogoda czy sprzyjające czy nie rolnik zawsze chce odszkodowanie
a jak ja mam zła koniunkture w firmie to nikt niechce mi niczego dać od tak sobie

P piasek99
+5 / 17

@Oriolus mam własną firmę jak mam slaby rok w sprzedaży to nikt mi nie daje odszkodowania czy dofinansowanie, mam samochody za własne pieniądze a nie za unijne, to jak rolnictwo sie nie opłaca to sprzedaj ziemie i niech inny się tym zajmie, rodzinne okradanie państwa te wasze rolnictwo, ale protestujcie protestujcie będziemy jeść jabłka z Ukrainy bo są tańsze, a wy upadniecie. zasada rynku trzeba sprzedać taniej by ktoś sprzedał drożej, ale rolnik to wieśniak i nie rozumie, a przesyt w sadach to dzięki uni rolniku, bo założenie sadu bach dofinansowanie

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 marca 2019 o 17:38

avatar Oriolus
-3 / 7

@piasek99 Z całym szacunkiem ale wydaje się, że nie przeczytałeś tego co napisałem. Zgadzam się z Tobą w większości Twoich wywodów. Patrz jednak na pewne uwarunkowania historyczno społeczno biznesowe. Właśnie owa ojcowizna jako wartość najwyższa, specyfika produkcji rolnej i związana z tym mała elastyczność w "przekwalifikowaniu" czy to produkcji czy to właściciela - np. Jak całkiem Ci się posypie to sprzedasz co się da, spłacisz co się da i albo ruszysz z innym biznesem albo pójdziesz pracować do...MacDonalda (takie uproszczenie, nie czepiaj się). Z rolnikiem tak się nie da. Nie zostawi pola odłogiem, bo to nie "po Bożemu", nie zarżnie inwentarza, bo to krowa żywicielka, nie pójdzie do MacDonalda, bo nie ma jak dojechać itd. Zmiany muszą nastąpić ale nie są one ani łatwe ani szybkie. Czas zmian będzie się liczył raczej liczbą mijających pokoleń niż lat.
Pozdrawiam i życzę sukcesów w biznesie ;)))

J jankowskijan
+3 / 9

@Oriolus Jak się nie opłaca, to trzeba sprzedać sad i iść gdzieś do pracy.

P piasek99
+4 / 6

@Oriolus co ty mi tu piszesz robić się nie chce rolnikowi, jak ci interes padnie to nie może sprzedać ziemi bo to nie po bożemu???? a pieniądze z czyjś podatków to po bożemu?? okradać ludzi. po bożemu jest blokować drogi czy autostrady by ludzie do pracy nie dojechali to po bożemu?? po bożemu jest wyrzucanie jedzenia na ulice by się zmarnowało. to jest po bożemu??? Rolniku nawet nie masz argumentów by się obronić, nie możesz przekształcić działalność, co całe życie buraki tylko sadzisz, jak nie potrze fisz gospodarować własną ziemia i ją wyjałowiłeś to twój problem nie mój. co jakiś czas zmienia się uprawy by nie wyjałowić ziemi. jak tego nie wiesz to pozbądź się swojej ziemi bo na zmarnowanie idzie. Ty myślisz ze przekształć cenie firmy to takie proste tylko ze my nie mamy dofinansowania na przekształcenie działalności. Tylko wy rolnicy farma kur dofinansowanie, farma świń dofinansowanie, sady dofinansowanie , maszyny warte kilka set tysięcy za frajer. za to ze masz tam kilka hektarów. rolnictwo powinno paść w polsce lepiej kupować tańsze zagraniczne

avatar Oriolus
-1 / 5

@jankowskijan No jakaś plaga nie czytających ale komentujących...
Przeczytałeś to co napisałem? Toż tłumaczę dlaczego to tak nie działa.
Generalnie zgadzam się z Tobą ale nie zmienia to faktu, że to tak nie działa.
@piasek99 Ty nie krzycz na mnie, bo ja nie sypałem tych jabłek i nie jestem rolnikiem.
Idź na pl. Zawiszy i tam się wyżywaj ;)
Pozdrawiam
PS. "w Polsce" piszemy z dużej. ;P

P piasek99
-2 / 8

@Oriolus @jankowskijan rolnikowi nie opłaca się iść do pracy bo sad jest dla niego interesem życie, zima nic nie robi .wiosna opryski przejdzie się po sadzie i sprawdzi czy nie chorują drzewa, latem opryski powalczy z ptakami, czy z robactwem, jasiem zbiory zatrudni ludzi by za niego pozbierali jabłka i zapłaci od skrzynki złotówkę czy nawet taniej, i znowu zima zabezpieczy drzewa i znowu cały rok nic nie będzie robić, rolnik nie napracuje się, dobre zbiory płacz złe zbiory płacz ale i tak na swoje wyjdzie bo państwo mu się zrekompensuje straty

avatar wojtas4545
-3 / 7

@Oriolus Założenie sadu to żadna inwestycja. Sadzi się drzewa lub krzewy (jabłka, maliny, porzeczki) i po kilku latach zbiera się owoce. Nie różni się to niczym od innych upraw. Rolnicy zawsze protestują, ale takie są prawa rynku - raz jest większe zapotrzebowanie na owoce, raz mniejsze, podobnie z plonami (raz są większe, a raz mniejsze). Ostatecznie - tym ludziom nie dzieje się żadna krzywda. Oni nigdy nie zbankrutują, nie wpadną w długi, nikt nie zabierze im ich ziemi. Gdyby byli bardziej ostrożni to podzieliliby uprawy na kilka części, np. 1/3 jabłka, 1/3 maliny, 1/3 zboże i nie musieliby co roku protestować.

P piasek99
-4 / 6

@Oriolus @wojtas4545 u tu masz racje, po prostu rolnik nie potrafi gospodarować swoją ziemią,

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 marca 2019 o 19:44

G Gardfieldd
+3 / 5

@wojtas4545 Chcę tu rozwiać twoje słowa że rolnik nic nie robi...
Założenie sadu na 1 ha to inwestycja rzędu od kilkudziesięciu do stu tysięcy zł, a gdybym ciciał zrobić na wypasie to niejednokrotnie przekroczy mi 100 tysięcy. Czemu tak jest? Jabłonki cena za jedno drzewko to koszt od 6 do 15 zł, (widywałem droższe, sprowadzane specjalistyczne po 20 zł, mimo że sam tyle za nie nie dam). a takich drzewek potrzeba 3 tysiące na ha.
Dotarliśmy do minimum minimalnych kosztów, ale do tego dochodzą paliki do drzewek żeby równo rosły od 3 do 10 zł w zależności od tego kto jakie chce. często również są robione całe instalacje z słupami betonowymi i drutami żeby wzmocnić całe rządki bo niejednokrotnie same paliki nie wystarczają koszt też około kilkunastu- kilkudziesięciu zł. + nawodnienie kropelkowe można rozłożyć w razie czego.

Nie mówię tu o kosztach założenia instalacdji przeciwgradowych i przeciwprzymrozkowych bo to jest cena niejednokrotnie przekraczające wartości gruntu.
Drzewko zaczyna owocować dopiero -po 3 latach. przez ten czas dochodzą koszty oprysków, pielęgnacji i ochrony przeciw szkodnikom i zwierzętom. ale są one nieznaczne w porównaniu z innymi kiosztami. A teraz zaczyna się sezon. i po koleji prace
Zima i wczesna wiosna cięcie sadu i pielęgnacjia drzew, każde drzewko należy poświęcić około 2-5 minut... no może 5 minut to przy starym sadzie.. średnio przyjmuje się raczej w dolnych granicach. To czas na przycięcie niepotrzebnych przyrostów, wycięcie starych gałęzi itp. przypominam że jest to praca na powietrzu przy niejednokrotnie temperaturach minusowych.
poza tym w zimę i wiosnę szykujemy, przygotowujemy jabłka do sprzedaży i w jakiś sposób próbujemy sprzedać.
Wiosna i lato... czas oprysków i mniejszych lub większych prac. Nie będę mówił ile jest potrzebnych i na co ale koszt oprysków i nawozów na cały rok kształtujące się na wysokości raczej kilkudziesięciu tysięcy zł, (20-40) tutaj też zależy od rolnika, bo i można zmieścić się w kilku-kilkunastu bez problemu tylko jabłka już nie są deserowe a przemysłowe. i wyjazdy są niejednokrotnie w nocy, ponieważ do wszystkiego muszą być odpowiednie warunki a jak w nocy przestaje wiać to uwierz mi że musisz wykorzystać tę szansę bo jak nie to koszty wzrastają większe i jakość owoców spada.
Jesień- czas zbioru, uwierz że rolnik zbiera z całą rodziną, chociaż faktycznie tutaj pracownik jest potrzebny.
i tak znowu od początku.
koszt wyprodukowania jabłka wynosi około 30 gr za kilogram. A na jesieni jabłka było po 8 gr...

G Gardfieldd
+2 / 2

Ale żeby nie było... również jestem przeciwnikiem dopłat, bo to że coś dostajemy tak naprawdę musimy oddać gdzie indziej.
KRUS- fajnie, no na emeryturę jest tanio... ale zaraz chorobowe wynosi zaledwie 10 zł dziennie. macieżyńskiego płatnego nie ma i wielu dodatków. Chociaż ja sam pracuję w biurze i myślę że jakby skasowali to duża część by poszła na bezrobocie (jak nie większosć) to mogli by.
A rolnicy teraz nie domagają się dopłat jak każdy z was mówi. Chcą dofinansowania weterynarii, kontroli na ukraińskich granicach bo wjeżdża do Polski towar nieprzebadany z Ukrainy. Znakowania polskich produktów, a nie jak teraz jest że towar z danii ale firma z siedzibą w Polsce to towar Polski. Oraz 51% udziału Polskich towarów w sklepach (to chyba dla każdego dobrze i wiele krajów coś takiego wprowadziło).
No i przedewszystkim działać w celu otworzenia nam rynków zbytu na wschodzie, bo to rządzący zablokowali a nie rolnicy, gdyby rolnicy mieli możliwość sprzedaży owoców na zewnątrz to wielu problemów by nie było.
Blokada importu węgla z Rosji... tutaj i popieram i wiem jaki będzie to miało wpływ na gospodarkę, ale czy to nie głupie że blokują sprzedaż owoców i innych takich, a my mamy od nich potulnie kupować węgiel.
Większość problemów rozwiązałoby otwarcie rynku wschodniego, ale rząd nic nie robii w tamtym kierunku, a pozostałe kraje unii europejskiej działają tam

G Gardfieldd
+2 / 4

@Oriolus Owszem, jestem za zmianą mentalności rolników, tylko to zdrowiej dla gospodarki żeby to była zmiana pokoleniowa. Niemniej podstawą gospiodarki powinny być gospodarstwa kilkanasto-hetarowe, natomiast obecne działania prowadzą do tego ze pozostaną wielkie kołchozy.
Wiecie ile osób żyje z rolnictwa? nie tylko sadowników ale i ile firm pracuje dla rolnictwa mimo że tego nie wiedzą. Upadek rolnictwa spowoduje wzrost bezrobocia. Upadek wielu firm. Całe rejony nagle upadną poprostu.
Rolnictwo nie jest tak łatwe do działania jak się wielu osobom wydaje. Tak naprawdę rolnicy korzystają z wiedzy i dchematów przekazanych i wypracowanych przez pokolenia. Gdy rolnictwo upadnie to już nie będzie łatwego powrotu z miasta bo osoby które nie posiadają wiedzy, choćby przeczytali tysiące książek i tak polegną na którejś z prostych czynności które rolnik już wypracował pokolenia temu. Dlatego mimo wszystko należy zapewnić warunki do rozwoju gospodarstwom, bo nie chcemy jako państwo być uzależnieni od importu jedzenia.

avatar Oriolus
-1 / 5

@Gardfieldd Z przyjemnością przeczytałem Twoje wypowiedzi. W pełni pokrywają się z moimi obserwacjami.
Pozdrawiam serdecznie. :)

B baranina13
+8 / 10

Tylko oni wysypali jabłka po 10 groszy za kilogram a ona zbiera po 3pln za kilogram.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piasek99
-4 / 14

@baranina13 weś przestań marudzić
ostra zima rolnik chce odszkodowanie
ciepła zima rolnik chce odszkodowanie
sucha wiosna rolnik chce odszkodowanie
wilgotna wiosna rolnik chce odszkodowanie
zagorące lato rolnik chce odszkodowanie
zimne lato rolnik chce odszkodowanie
złe zbiory rolnik chce odszkodowanie
dobre zbiory rolnik chce odszkodowanie
ulewa rolnik chce odszkodowanie
grad rolnik chce odszkodowanie
nie zależnie jaka będzie pogoda czy sprzyjające czy nie rolnik zawsze chce odszkodowanie
a jak ja mam zła koniunkture w firmie to nikt niechce mi niczego dać od tak sobie

J jankowskijan
+2 / 6

@piasek99 dokładnie. sto procent racji. Rolnik zawsze znajdzie pretekst, żeby chcieć odszkodowanie. I zawsze narzeka jak mu jest ciężko. A że w stodole stoją 2 traktory za pół miliona każdy, to już nie powie...

avatar Rhanai
+9 / 9

Dla tej biednej kobieciny to fortuna po ulicach się wala, więc zbiera.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wladek1
+4 / 6

ale że co ? Co tu jest mocnego ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jankowskijan
+3 / 9

Widocznie w d... im się przewraca jak nie potrafią uszanować jedzenia. Takie marnowanie jedzenia w obliczu głodu na świecie to zwykłe chamstwo i jest co najmniej nie na miejscu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agronomista
+1 / 3

@jankowskijan i co? Tymi jabłkami nakarmiliby głodujących na innym kontynencie? Nie popieram tych błaznów z agrounii ale z tym głodującymi to żeś się zagalopował.

J jankowskijan
+3 / 5

@agronomista może masz rację że się trochę zagalopowałem z tym głodem na świecie, ale takie marnowanie jedzenia jest co najmniej niesmaczne. Myślę, że jedzenie należy szanować i nie wolno go bezmyślnie niszczyć.

K kuzyn1987
+2 / 4

@jankowskijan NIe taki głęboki ten galop bo domów dziecka które by te jabłka przygarneły jest dość!

G Gardfieldd
+2 / 2

@jankowskijan @kuzyn1987, ależ są takie akcje, nie dalej jak tydzień temu w dzień kobiet, sadownicy rozdawali jabłka na placu unii lubelskiej, Słyszałeś o tym? Przepraszam ale to nie będą akcji tak medialne żeby je pokazała telewizja, musielibyśmy siłą zaciągnąć tam reporterów, i zmusić do emisji przykładająć pistolet do głowy.
Takie akcje są, były i będą. Ale o tym się nie mówi, a gdy rolnicy chcieli porozmawiać to nie było chętnych. Tylko takie akcje jak ta, krótkie, niespodziewane o charterze właśnie niestety trochę terrorystycznym skutkują głosem medialnym.
Policja nie wypisze mandatów, nauczyciele nie będa sprawdzać matur. A rolnik jak ma strajkować? nie karmić zwierząt? nie zebrać plonów? nie opryskać saów? no to tylko śmiech na sali

T Tedziox
+6 / 6

Rząd się dopiero ruszy jak jakaś grupa społeczna w ramach protestu przestanie płacić podatki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sobi1m
+1 / 5

Rolnik zły rolnik niedobry. Obudzicie się jak za 20 lat polskie rolnictwo przestanie istnieć a wy zaczniecie za gowniane zachodnie jedzenie płacić 5 razy więcej niż teraz, bo to że miastowi takie jedzą to już wiadomo od kilku ładnych lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawelkolodziej
-3 / 5

Widocznie mają już przesyt dostatku skoro aż tak im się w dupach przewraca. Bogaci wyrzucili, biedni pozbierali i zjedzą. Zawsze jakaś korzyść .... A podobno rolnicy są wierzący .... W takim razie pójdą do piekła za wyrzucanie żywności ....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Elandiel1
+2 / 2

@pawelkolodziej To jest żywność umowna i rolnicy o tym dobrze wiedzą - te jabłka są produktem przemysłowym powstałym za sprawą wielu środków chemicznych - wszystkie duże, bez robaków, bez skaz - w naturze jabłka są różne - małe i ze skazami a mniejsza część z drzewa to dorodne owoce. Jabłka te nigdy nie będą tak zdrowe jak naturalne, w których skórkę można zjeść nie martwiąc się, że jest ona skażona po serii oprysków. Nie ma szacunku dzisiaj też do innych rodzajów "żywności" - produktom kończy się data ważności to się utylizuje mimo, że możnaby je rozdać biednym ale liczy się pieniądz ponad wszystko.

B bartekss1
+3 / 7

rolnikom sie w dupach przewraca

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O OtakuKHS
+6 / 6

I czego tutaj ludzie nie rozumieją? Proste przypomnienie. Poprzedni rok skupy albo skupywały po 10 groszy jak nie mniej, albo w ogóle nie skupywały. Rolnicy nie raz apelowali aby ludzie po prostu zrywali jabłka dla siebie. Tylko że trzeba było ruszyć cztery litery i dotrzeć do sadu. Jak wiadomo sady nie są w miastach więc to koszty dojazdu, dlatego też naprawdę mało osób zbierało jabłka. Z tego co kojarzę obiecywano skupy awaryjne rolnikom, ale chyba tylko obiecywano. Niedawno też minister rolnictwa wystrzelił z informacją o tym że Polska nie boi się Rosysjkiego embarga i sprzedaje jabłka do krajów Unii Europejskiej. Skoro sprzedają jabłka za granicę to czemu ich dalej u nas aż tyle? Kolejna sprawa wy chyba nie rozumiecie jak działa system w Polsce. Weźmy przykład rolnik ładuje naczepę pełną jabłek i jedzie do miasta by je rozdać. Nikt nie zwróci mu za paliwo. Może dostać mandat od Policji bo stwierdzą że ładunek źle przewożony. Komuś może się nie spodobać akcja rolnika i może zadzwonić do skarbowego. Bo niestety ale takie rozdawanie to nazywa się darowizna, a od tego płaci się podatek. Więc w Polsce lepiej aby się zmarnowało niż komuś oddać bo wtedy jeszcze trzeba dopłacić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gardfieldd
-1 / 3

@OtakuKHS owszem, na polach pogniły setki ton jabłek bo zbiór był poprostu nieopłacalny. Wiele więcej by zostało gdyby rolnicy nie mieli poprostu noża na gardle i gdyby nie mieli kredytów na spłatę.... Skoro mieszczuchy widzą że tak dobrze się powodzi rolnikom to skąd te kredyty? Moji rodzice mają kilkadziesiąt tysięcy kredytu.... gdyby nie zbierali przemysłu po 8-10 groszy to poprostu nie było by z czego spłacić rat

S stypson
-1 / 1

Dobrobyt Kaczyńskiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gardfieldd
+3 / 3

Dobra, wy krzyczycie że rolnik chce dopłaty, i kasę teraz, odszkodowania. Przyjrzyjcie się postulaty które przedstawiają... nikt tu nie mówi o dopłatach i żadnych odszkodowaniach.
Dofinansowanie weterynarii.
kontrola owoców i przetworów sprowadzanych z Ukrainy.
Otwarcie rynku rosyjskiego lub innego. Bo to rządzący zamkneli dla nas ten rynek. i to zarówno poprzednia jak i obecna frakcja. Włochy i kraje zachodnie dogadują się z Rosją a my jesteśmy stratni. Poprostu umożliwienie sprzedaży owoców, warzyw, i innych. Wtedy rolnicy jakoś sobie dadzą radę
A jeśli oni nie kupują od nas towarów to dlaczego my kupujemy od nich węgiel? wiem że to nie bardzo nawet dla naszej gospodarki ale czy to nie jest ironia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-2 / 2

@Gardfieldd "Otwarcie rynku rosyjskiego lub innego" To jest najbardziej idiotyczny postulat. Rosja prowadzi politykę przeciwko gospodarce polskiej i Polsce jako takiej. Nie jest to nic dziwnego bo jest to w interesie Rosji. Nie zmieni tego nie zależnie co byśmy zrobili, no może jak byśmy wystąpili z UE i przystąpili do nowego "ZSRR" była by łaskawsza. Co akurat chyba było myślą przewodnią kiedyś partii Kaczyńskich czyli PC by do UE nie wstępować. A i wydawało się że chcieli rozpisać referendum Plexitowe jeszcze dość niedawno jakie miało być z referendum konstytucyjnym zabraniającym całkowicie aborcji i z wpisaniem wartości chrześcijańskich do niej i być może jeszcze koronowaniem Jezusa na króla polski jak się pewne grupy domagały. Ale z sondaży wynika że by to nie przeszło wiec odpuścili i wykopali z władzy to skrzydło Rydzykowe.. Rosja kopie nas bo może i dlatego że nic ją to nie kosztuje. Poza tym wbijanie każdego możliwego klina między stare państwa UE a nowych członków UE osłabia całe UE a to jest na rękę Rosji. Skłócanie nas miedzy sobą tez jest w interesie Rosji i robi to dzięki nie oddawaniu wraku ze smoleńska... Szukanie rynków zbytów powinny się zająć przede wszystkim przedsiębiorcy branży spożywczej jak i sami rolnicy czy spółdzielnie rolnicze.. Nikt im tego nie załatwi!!... Sami rolnicy powinni też pomyśleć co z tymi jabłkami robić..może szarlotki.. są kosmicznie drogie.... może smażone tarte jabłka... tez s w ciul drogie jak na taką ilość jabłek... Jakoś w Czechach i Słowacji jak i na Węgrzech opłaca się produkować cydr .. w Polsce nic się nie opłaca... Może jak byście handlowali cydrem a nie jabłkami było by wam łatwiej.

M MareG01
+3 / 3

A co mnie obchodza ich jabłka? I co im rzad ma zrobic? Wyprodukowali jablko to niech je sprzedaja. Jesli wyprodukowali cos czego nikt nie kupuje to ich problem. Cene rodzi podaz i popyt. Albo zmniejszcie podaz albo znajdzcie sobie inne rynki zbytu.

Dla pprownania.... produkuje dystkietki. Nikt ich nie kupuje to pojde strajkowac bo mi sie nalezy 40pln za kazda dyskietke ktora produkuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawcio68
0 / 4

Kogo te jabłka obchodzą? Nie opłaca się hodować to niech zrezygnują. Wje*ać burakom kary za śmiecenie i utrudnianie ruchu bo co ludzie są winni? Śmieć śmiecił będzie, taka jego mentalność.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Karbulot
0 / 2

Jak mają zrezygnować, jak mają sady a rząd im po dupie daje. Tak upada polska gospodarka. Lepiej kupić tańsze na jakieś Ukrainie, niż swoje. Na Zachodzie ludzie są większymi patriotami gospodarczymi. Ziemniaki czy płody rolne w Danii są droższe, jeśli są z duńskiego pola i od duńskiego rolnika. I chociaż są 2x droższe niż te z Majorki, ludzie wolą kupować te duńskie i wspierać lokalny rynek.

G gr_ub_y
-1 / 1

Następny będzie szczaw i mirabelki. Kolejki po te dobra utworzy POKO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N neomagnet
0 / 0

Rolnicy niestety są sami sobie winni. Uzaleznili sie od dopłat i pośredników. Gdyby się dogadali między sobą mogliby spokojnie pójść śladem krajów zachodnich. Otworzyć lokalne przetwórstwa które wchlona nadmiar towaru i wyprodukuja inny. Nadmiar jabłek? W Polsce to problem, trzeba wyrzucić. We Francji czy w Niemczech lokalnie je przetwarzaja na np soki czy te papki dla dzieci, bez pośredników, bez proszenia się hurtownikow. Fakt, wymaga to inwestycji ale jednocześnie otwiera całkiem nowe rynki zbytu, daje ogromne możliwości i pozwala na nadprodukcje i ominięcie unijnych limitów. Nie mówiąc już o nowych miejscach pracy i wzroście gospodarczym. No ale po co skoro rząd przycisniety daje dopłaty i zwraca za niesprzedane produkty? Po co dogadać się z sąsiadami skoro można z nimi wojowac? Po co się starać skoro można iść na łatwiznę? Po co żyć w luksusie skoro można dziadowac?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S seybr
+1 / 1

@neomagnet masz rację. Mój znajomy który ma sporo ziemi, ma też sady. Chciał wyciąć i zaorać. Kiedyś piliśmy razem z jego sąsiadem, też rolnik. Gadka szmatka, pogadaliśmy i narodził się plan. Wszedł w soki, papki, koncentraty. Ma zbyt, wszystko idzie do Niemiec a tamci naklejają swoje nalepki, butelki. Nawet zaczął skupować od innych sadowników. Dał dobrą cenę, ale co nie którzy chcieli więcej. Byli tacy, lepiej niech zgnije niż ma sprzedać z zyskiem ale nie takim jaki by chciał. Chytry traci. Kolega przywiózł mi swoje koncentraty. Dobry sok, dobra "papka", do ciast czy do pojedzenia. Z sąsiadem założyli spółkę, dogadują się.

C chesusrzuw
0 / 0

@neomagnet Właśnie na tym polega przedsiębiorczość. Człowiek przedsiębiorczy widzi problem, znajduje jego rozwiązanie i zarabia kiedy inni tracą. Polak widząc problem będzie narzekał.

avatar Karbulot
0 / 0

Tyle jabłuszek zmarnowali. Co za strata...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O oiaimilawonabz
+2 / 2

Embargo Rosji na jabłka. No i najlepsze jakościowo jabłka są za grosze często rozdawane za darmo. Wymachiwanie szabelką przed nosem Putina przez Kaczyńskiego a dla Putina to my jesteśmy jak mucha. Wpuścić miliony Ukraińców w podziękowaniu za nadziewanie ciężarnych polek na pal na Wołyniu, prucie im brzuchów żeby się jak najdłużej męczyły. Za co u nas ta miłość do Ukrainy ja się pytam? Tylko po to by Putinowi zrobić na złość za Smoleńsk. Pis i Po prdolcie się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Komandos1990
0 / 0

Oho teraz PJK powie, że swoją trzynastkę już wzięła...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2019 o 21:09

G GWIAZDOR78
0 / 0

Poproszę ładnie, rozsypie też w Szczecinie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cavalier1125
0 / 0

widać stan Państwa Polskiego na ulicach!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dezert17
0 / 0

Mamy przykład komu najbardziej brakuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawcio68
0 / 0

@Karbulot idąc twoim tokiem myślenia gdybym zaczął produkować na przykład pokrowce na telefon i nikt by nie chciał ich kupować za kwotę której rządam to rząd miałby mi dopłacać jak tym kiepom od jabłek? Albo umiesz się dostosować i radzisz sobie na rynku albo się ciągniesz i gryziesz sucharki :) w każdej branży tak jest ale nie w rolnictwie, mam wrażenie że w tym sektorze to jakieś upośledzone bezmózgi są które trzeba wspierać finansowo bo sobie nie radzą. Mam gdzieś te jabłka od polaczków, jak jeden z drugim chcą za dużo to kupuję sobie pomarańcze. Po tej akcji wieśniaków odechciało mi się kupowania jabłek :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tlmundi
0 / 0

Nie mogli ich oddac nigdzie bo by zaplacili podatek od darowizny...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Motaba1
+2 / 2

Większość albo udaje głupich, albo naprawdę nie wiedzą w czym jest problem. Te jabłka i tak by zgniły leżąc pod drzewami. Poza tym, tak jak mówi ten człowiek z Agrunii, każdy może sobie przyjechać do takiego sadownika i zabrać tyle, ile udźwignie. Pretensje o marnowanie żywności niech oburzeni kierują do polskich polityków i do UE. To UE chciała pokazać Rosji jaka to jest groźna i nałożyła na nich sankcje za Krym. W efekcie tego, Rosja zamknęła polskim sadownikom ich największy rynek zbytu. Do tego nasi politycy wpadli na durny pomysł i sprowadzają na potęgę jabłka z Ukrainy, a to ma duży wpływ na ceny w skupach. W imię czego ja się pytam, w imię solidarności z Ukrainą, będziemy niszczyli swoich obywateli i rynek sadowniczy, gdzie tu sens !!! Większość nie ma pojęcia ile czasu, pracy i pieniędzy należy poświecić aby wyhodować jabłko. I co, wielkie zdziwienie i oburzenie, że wywalili na ulicę kilka ton jabłek, których nie opłaca się nawet zrywać z drzew bo trzeba zapłacić zrywającym, których nie opłaca się wieźć do skupu bo koszty transportu się nie zwrócą, nie wspominając o samym procesie produkcji (opryski itd.). Trzeba poznać dogłębnie temat i dopiero oceniać i komentować, w innym razie tylko ośmieszamy się w oczach, tych którzy mają trochę pojęcia o temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 marca 2019 o 12:04