Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
519 532
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar kriseq1970
-1 / 5

Dzieci które się nie uczą, ogólnie mało widzą związków z otaczającym światem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sceptyk00
+1 / 1

i o to właśnie chodzi! bo taki jak dorośnie zostanie zaprzęgnięty do kieratu, i nigdy nie uwierzy, że jest wołem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+2 / 2

@sceptyk00 Ale większość ludzi to woły. Wmawiając im, że każdy wół może zostać sokołem, robi im się krzywdę. I całemu ich otoczeniu, które zmuszone jest konsumować ich frustrację z powodu boleśnie nieudanych prób latania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+5 / 5

Niestety, ale żeby zrozumieć pewne zależności i wejść na poziom "cieszenia się nauką" (szczególnie tą ścisłą) należy znać przede wszystkim te suche fakty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@Ashardon Jakie to są "suche fakty" których nie można powiązać z otaczającym światem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
0 / 0

@RomekC Przydają się: biegły język polski, komunikatywny angielski (niemiecki nie zaszkodzi), matematyka do poziomu równań różniczkowych, pojęcie o elektryczności i elektronice, rozumienie jak działa komputer z przyległościami (nie mylić z umiejętnością używania przeglądarki i zalogowania na Fejsie). Opanowanie powyższego to dość żmudny proces, a same zagadnienia nie są specjalnie widowiskowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@daclaw "biegły język polski" - zgoda,
"komunikatywny angielski (niemiecki nie zaszkodzi)" - nauczając języka jest mnóstwo możliwości połączenia go z otaczającym światem:
- spotkania i rozmowy z rówieśnikami z innych krajów,
- oglądanie ulubionych filmów i bajek,
- czytanie artykułów i książek na interesujące tematy,
"matematyka" - zadania tekstowe a nie słupki z równaniami
"pojęcie o elektryczności i elektronice" - konstruowanie układów elektronicznych
"rozumienie jak działa komputer z przyległościami" – zgoda

W szkole średniej miałem fizykę i chemię z wychowawcą. Nasze lekcje wyglądały tak, że mieliśmy rzutnik i 4-5 lekcji pod rząd przepisywaliśmy do zeszytu treść lekcji. Nauczyciel w tym czasie pił kawę z wuefistą i co jakiś czas przesuwał kolejne materiały do przepisania. Później nas pytał z tego. Przez te 3 lata zrobiliśmy tylko 2 doświadczenia na fizyce...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaroslaw1999
0 / 2

jeśli ktoś ma talent lub predyspozycje lub po prostu zainteresowania w danym temacie to będzie chłonął tą "suchą wiedzę", która wraz ze zdanymi egzaminami są podstawą sukcesu. Jeśli ktoś nie umie matematyki czy biologii albo fizyki to tylko dlatego, że nigdy nie chciał się nauczyć. Teraz to wiem. Szkoda, że tak późno

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
-1 / 1

@jaroslaw1999 "Jeśli ktoś nie umie matematyki czy biologii albo fizyki to tylko dlatego, że..." nie trafił na nauczyciela który potrafił nauczać w ciekawy sposób i powiązać tę wiedzę z otaczającym światem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaroslaw1999
-1 / 1

@RomekC nauczyciel nie ma czasu sprawdzać predyspozycji czy zainteresowań uczniów. Nie wiem kto mógłby to robić, może samo to wychodzi. Jest wielu naukowców, tak samo jak sportowców czy piosenkarek. Myślę, że oni nie są tym kim są, dlatego bo trafili na nauczyciela "który potrafił nauczać w ciekawy sposób i powiązać tę wiedzę z otaczającym światem." tylko jak mieli predyspozycje to chłonęli wiedzę. Trzeba pamiętać, że nawet z największej patologii wychodzą tęgie umysły, chociaż im jest najciężej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@jaroslaw1999 O czym innym pisałem. Są nauczyciele, którzy potrafią zainteresować swoim przedmiotem. Znajomy chodził do liceum gdzie nauczyciel geografii organizował wycieczki krajoznawcze po całej Polsce. Pół klasy chciało iść studiować geografię. Gość miał pasję i chciało mu się prowadzić ciekawe lekcje. Szkoda że nie ma więcej takich nauczycieli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaroslaw1999
-1 / 1

@RomekC jak taki szmal zarabiają to co się dziwisz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+1 / 1

Związek nauki z otaczającym światem widać dopiero na poziomie akademickim. Bez znajomości rachunku różniczkowego, całkowego, równań różniczkowych i układów równań różniczkowych nie sposób w pełni złapać logiki i związków w fizyce. To przykład z podwórka Hawkinga.

A więc, jak poprawnie nauczać fizyki w szkole podstawowej? Nie da się, dlatego naucza się źle i przeważnie w niestrawnej formie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@daclaw "A więc, jak poprawnie nauczać fizyki w szkole podstawowej? Nie da się..."
Dlaczego nie da się? Jest tyle zjawisk fizycznych na podstawie których można zrobić ciekawe doświadczenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kea1111
0 / 2

@daclaw
Da się. Wystarczy przekazywać wiedzę, która się przyda w życiu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pomylilem_Strony
0 / 0

No i to zdjęcie znudzonego ucznia idealnie pasuje do opisu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czacknoris
0 / 0

bo caa reszta ich nie dotyczy bo wieżą w cuda

Odpowiedz Komentuj obrazkiem