Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar IwanBardzoGrozny
0 / 28

samochód który ma ponad 30 lat albo jest niesprawny albo jest zabytkiem - dobrze że w końcu trochę złomu zniknie z naszych dróg.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
-1 / 11

@IwanBardzoGrozny Zaczęli od 30 letnich, na jakich skończą?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lougramm
+3 / 15

@kondon z Wołów, iwan prezentuje typową mentalność korponiewolnika on lubi mieć nad sobą bat najlepiej niemiecki i zakazy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar semy
+2 / 16

@lougramm @kondon Ale tak serio - w czym problem? Bo auta tak stare już dawno powinny być przetopione (o ile nie są zabytkowe) bo to już nie auta a złom. I tu nie chodzi o bat a o zdrowy rozsądek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar voot1
0 / 14

@semy a co Ci przeszkadzają stare auta? Jeśli ktoś jeździ takim samochodem, to z dużym prawdopodobieństwem jest on w lepszym stanie technicznym, niż większość nowszych samochodów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 kwietnia 2019 o 11:17

avatar semy
+1 / 7

@voot1 bardzo w to wątpię by był w lepszym stanie z uwagi na wiek. Bardzo ciężko jest mi wyobrazić sobie aby ktoś np zabezpieczał podwozie przed korozją, systematycznie dbał o układ hamulcowy itd. Po drugie auta które mają 30 lat, tak naprawdę konstrukcyjnie mają z 35 lat. To były inne czasy w kwestii bezpieczeństwa zarówno dla kierowcy, pasażera jak i dla ludzi zewnątrz (np pieszy, inny kierowca). Pamiętaj że to tyczy się nie tylko aut osobowych ale i ciężarowe. Powiedz, czy jest ci tak bardzo obojętne że ta wywrotka wioząca 20t kruszcu na budowę mająca 30 lat ma nadal jeździć po drogach? W tym wieku to już jest eksploatacja rabunkowa i przegląd klepany na ładne oczy.
A fakt że ludzie nie dbają o nowsze auta wcale nie zwalnia ich z tego obowiązku i nie powinno (w zasadzie nie może) wpływać na eliminowanie z dróg tych złomów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar voot1
+3 / 7

@semy rozumiem Twoje obawy, ale aby 30 latek dalej jeździł, to ktoś musi o niego dbać. Takie samochody nie są trzymane dla oszczędności, tylko z pasji, bo samochody 30 letnie są znacznie droższe w utrzymaniu niż samochody nowsze. Osoby, które oszczędzają wybrałyby samochód 10 - 15 letni, w niektórych przypadkach maksymalnie 20 letni, bo to jest przedział czasu w którym samochód tanieje i jeszcze dostępne są części, po 20 latach w większości przypadków koszty utrzymania bardzo rosną.

Co do konstrukcji, nie boję się starych samochodów, wiem, że ich konstrukcja jest bardziej solidna niż nowych samochodów, więc jeśli jest zadbany (a 30 latek musi być żeby w ogóle jeździł), to nie mam nic przeciwko.

Kwestia bezpieczeństwa jest sporna, ja jestem zwolennikiem systemów wspomagania w nowych samochodach i wiem, że podnoszą one bezpieczeństwo, tutaj jest zdecydowany plus dna nowych samochodów. Jednak np testy zderzeniowe nie dają nam już poglądu na temat jego bezpieczeństwa. Samochody są konstruowane specjalnie pod konkretne testy NCAP.

Ja przy takich tematach zawsze zastanawiam się nad USA, gdzie nie ma przeglądów okresowych, na drogach na prawdę są wraki, a mimo na drogach mają znacznie bezpieczniej niż u nas. Więc wydaje mi się, że to nie stan techniczny pojazdów jest problemem w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar semy
-3 / 7

@voot1 Ciekawet jest to co mówisz, bardzo fascynujące. O kant pupy warte, ale nadal ciekawe ;-)
Wyobraź sobie że pracowałem, a w zasadzie miałem zarządzałem flotą ciężarową gdzie owszem były normalne wiekowo auta, ale i było kilka takich co w każdym momencie mogły się rozpaść na poszczególne śrubki a nie miały nawet jeszcze tych 30 lat. Miało jeździć aż samo padnie z starości, a naprawy były robione na trytytkę. I coś mi mówi doświadczenie że to jest powszechna praktyka którą trzeba ukrócić, bo jeżeli przeglądy rej. tych aut nie eliminują to trzeba odgórnie to wykonać.

Nie mówię nawet o jakiś systemach aktywnych a zwykła strefa zgniotu. Zobacz sobie testy zderzeniowe aut 30-letnich i 15-letnich. Podpowiem że strefa zgniotu kończy się na przysłowiowym silniku, tylko że u starszego jest on symbolicznie z tyłu. A nawet jak jednak nie, jak w przypadku poloneza, owszem - mało się pognie auta. Tylko że ta energia która nie pognie auta trafi w biednego kierowce z pasażerami doprowadzając do obrażeń wewnętrznych.

Jeżeli ktoś ma już takie auto i serio o nie dba to powinien wyrobić tablice auta zabytkowego i cześć - tyle problemu.

Nie wiem jakie masz dane o bezpieczeństwie w USA ale nie widzę żadnych przesłanek by tam miało być bezpieczniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar voot1
+1 / 3

@semy więc potwierdzasz to co piszę, że oszczędzają na samochodach młodszych niż 30 letnie. Na temat NCAP też się wypowiedziałem, wiec po prostu nie czytasz.

Co do USA, statystyki są przedstawiane zależnie od tego co autor chce zasugerować, dlatego w większości bierze się liczbę wypadków na jakąś liczbę mieszkańców, wtedy faktycznie wychodzi podobnie jak w Polsce. Jednak w bardziej rzetelnych statystykach, gdzie bierze się pod uwagę ilość przejechanych mil, liczbę samochodów itp, to statystyki są lepsze w USA.
Przy czym jest znacznie łatwiej zdać prawo jazdy (całość trwa 15 min, później robią Ci zdjęcie i kolejne 15 min i otrzymujesz prawko do ręki), brak przeglądów (tzn sprawdza się tylko spalanie, a nie stan techniczny pojazdu). Ale za to jest lepsza infrastruktura, znacznie wyższe kary i brak dożywotnich uprawnień do prowadzenia pojazdów - prawo jazdy należy odnawiać co jakiś określony czas, który różni się w różnych stanach np w Illinois kierowca w wieku poniżej 21 lat ma prawko ważne do 21 roku życia, później każde kolejne ma ważność 2 lata, po 87 roku życia należy już zdawać ponowne egzaminy co rok. Prostsze przepisy, np mniejsza liczba znaków niż Polsce (około 24 znaki - niektóre stany mają o kilka więcej).

Co do floty ciężarowej którą zarządzałeś, ja często widuję samochody 5-cio letnie z choinką na desce rozdzielczej, które również wyglądają jakby miały się rozpaść, z całą pewnością jeżdżą na kupionym przeglądzie, to wprowadźmy zakaz dla samochodów starszych niż 5 lat?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 1 kwietnia 2019 o 13:50

avatar kondon
+1 / 3

@semy Tu nie chodzi o bezpieczeństwo. Auta 30 letnie to jakiś margines u dziadków, którzy jeżdżą tylko do kościoła, nikt normalny nie jeździ takim autem.
Wcześniej były podchody pod zakaz aut 10 letnich - spotkało się to z ogromnymi protestami i musieli odpuścić. Teraz zaczynają od 30, ale z czasem pewnie będą schodzić niżej, aż osiągną zamierzony cel. Teraz wprowadzają przepis, który mało kogo dotknie, a później zrobią tak jak sobie chcieli. Manipulacja.

Jeśli samochód przeszedł badania techniczne to jego wiek nie ma znaczenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B barney37
+1 / 1

@semy
Wiele dziś nowych aut nie przeżyje tych pełnoletnich. Nie jest to dziwne, że dziś 2-3 letnie auta potrafią mieć nalot z rdzy np. pod uszczelkami?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T teyeczek
+18 / 18

Dobry żart prima aprilisowy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
+2 / 8

Nie wiem czy to żart, ale to była tylko kwestia czasu aż będą nas ograniczać i siłą przymuszać do pewnych rzeczy. Kradną nam wolność. Po za tym Polacy nie jeżdżą starymi autami bo są fanami starej motoryzacji czy też sentymentalni, ale dlatego że politycy rabują nas potężnymi podatkami ograniczeniami przez co mało zarabiamy a z drugiej strony też wszystko jest drogie. Teraz też jest presja by kupować auta elektryczne. Po pierwsze kiedyś ludzie przesiedli się z koni na samochody bo zauważyli że lepiej się opłaca mieć auto niż konia. Przede wszystkim były bardziej wydajne (dalej jechały i szybciej) a nawet tańsze niż posiadanie konia. Auta elektryczne w porównaniu do spalinowych nie wiele się różnią głównie ceną a ludzie głównie na to zwracają uwagę. Na dzień dzisiejszy auta elektryczne swoją popularność zawdzięczają pompowaniu przez rząd pieniędzy na ich promocję a nie o to chodzi. Sprzedaż tych aut ma być opłacalna bo ktoś je kupuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+3 / 7

"Kradną nam wolność"

Mylisz się. Na drogach i terenach prywatnych nadal będziesz mógł jeździć nawet czołgiem i nawet nawalony jak szpak - kwestia ustaleń między tobą a właścicielem (którym też możesz być). Ale jeśli chodzi o drogi publiczne - państwo nimi administruje i państwo dyktuje warunki korzystania.

Tu jest haczyk - żeby cieszyć się wolnością, warto być kimś i mieć pieniądze. Zmień przeto pracę i weź kredyt, taki jest świat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar voot1
+2 / 4

@zaymoon - typowy Janusz internetu, jak się nie zgadza z czyjąś opinią, ale nie ma argumentów, to jazda z argumentum ad personam.
Dodam jeszcze, że podatków jest dużo więcej niż tylko te które widzisz i które jawnie nazywa się podatkami. Więc Panie "dorosły", zainteresuj się trochę tematem i jak chcesz się wypowiadać to podaj jakiś argument.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 kwietnia 2019 o 11:11

avatar zaymoon
-4 / 4

@voot1
Typowy Janusz internetu to właśnie płacze jakie to wysokie podatki płaci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
+1 / 1

A kto jeszcze jeździ tak starymi autami bez żółtych tablic?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomek697
0 / 2

W jaki sposób wprowadzenie tego przepisu wesprze środowisko? Ile jest aut wyprodukowanych przed 1990r? Jak często widzicie np Golfa II czy Opla Kadeta? A to i tak może być z końca produkcji czyli po 1990r. To są sporadyczne przypadki nie mające żadnego wpływu na środowisko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mm_disabled
+2 / 4

@tomek697 Jedź na jakąś wieś na Podkarpaciu Suwalszczyźnie lub inne Podlasie. Zobaczysz jakie tam "zabytki" jeżdżą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomek697
0 / 2

@mm_disabled Nie muszę jechać, bo mieszkam na Podkarpaciu :). Fakt mieszkam blisko Rzeszowa, więc pewnie to nie to samo. Ja nie mówię, że takich aut nie ma. Ale to są sporadyczne przypadki. W skali europy to jest pewnie jedno na 100 aut albo i mniej. Tym bardziej, że samochód sprzed 2000r można kupić za naprawdę niewielkie pieniądze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mm_disabled
0 / 6

I teraz pytanie Prima Aprilis czy Nasza "kochana" Srunia Sreuropejska znów chce zrobić bobrze koncernom motoryzacyjnym

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 3

@mm_disabled To jest żart, zresztą tego rodzaju nawet TVP emitowała już w latach 90.

Natomiast wkrótce wejdzie norma Euro 7 której nie jest w stanie spełnić żaden samochód spalinowy który nie jest hybrydą z elektrykiem. Na rynku zostaną same elektryki i hybrydy, w efekcie zniknie z rynku masa modeli (Fiat już w zeszłym roku zapowiedział że jego hit sprzedażowy czyli Tipo, nie zostanie dostosowany do Euro 7 tylko wycofany z rynku europejskiego).

Skutkiem tego będzie ogromny wzrost cen nowych samochodów, i zatrzymanie wymiany taboru samochodowego, bo ludzie którzy do tej pory kupowali auta po 50, 60 tys. zł, nię będą mogli sobie pozwolić na nowe auto i będą stawiać na dłuższą eksploatację i remonty starych aut.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KENJI512
0 / 2

Super, wreszcie ktoś zabierze mojego rzęcha i da mi za to pieniądze, a nie będę musiał mu dopłacać! :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A AyeSir
+1 / 1

Nie ufam takim wiadomościom w Prima Aprilis xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar buill
+2 / 2

Dziś nie wolno niczemu ufać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar buill
0 / 0

Teraz połowa ludzi nie będzie miała czym jeździć :v

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar szun1221
0 / 0

Jeśli to nie żart to popieram całym sobą większość tych antyków już dawno nie powinna się poruszać po drodze bo tylko zagrożenie stwarzają ale przechodzą przegląd h Janusza za flaszkę ewentualnie kopertę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Canzas69
-1 / 1

A to źle? Dla mnie jak najbardziej spoko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DarkPsychopath
+1 / 1

Metody Stalinowsko- Hitlerowskie. Sam mam 52 letnie Camaro v8 z 1967 i chyba by mnie trafiło... Ale internet już zabrali więc nie zdziwię się. Świat coraz gorszy....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dariusz1991
0 / 0

Nie martw się, to żarcik :) Sam mam mustanga II z 72r. Do zobaczenia na zjeździe klasyków!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem