Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
A tymczasem, przed poniedziałkowym egzaminem ośmioklasistów...
by prawdziwy_miszcz
+
1079 1147
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar YszamanY
-4 / 22

@Lokis91 "żond" pis-u o pretensjach nauczycieli wiedział od dawna mimo to napluł im w twarz rozdając 40 mld zł na swój ciemny elektorat , wydając ponad 1 mld na tvpis - kto tu jest bydło i szambo ? a przypomnij szydłową jak bredziła "im się po prostu należało"

avatar daro97
+39 / 77

A może są to ludzie, którzy nie mają wypranych wartości moralnych i których słowo jest więcej warte niż nic. Tacy ludzie, jeśli zgadzają się na określoną umowę, to nie zmieniają zdania w środku okresu trwania umowy, by szantażować kogoś.

E elchupa
+31 / 63

jeśli tak piszesz znaczy to , że przyszłość twojego dziecka jest ci obojętna. Obalenie rządu jest dla Ciebie sprawą priorytetową. Tych , którzy poszli na egzamin nie szanujesz. A może być tak, że Ci nie popierają Pisu, ale los młodego pokolenia jest dla nich ważniejszy niż pieniądze czy władza. Wśród nauczycieli są różni ludzie tak jak w społeczeństwie. Rządacie demokracji i tolerancji. A sami jej nie czynicie

N niemoja
+29 / 45

@elaese: To dlaczego wysyłasz syna na egzamin? Żadnej solidarności z walczącymi?

Tak przy okazji, strajk jest wymierzony przeciw władzy, a nie przeciw uczniom. Nie wiem, jak to szkoły rozwiązują, ale we Wrocławiu dyrektorzy zwrócili się do wyższych uczelni, z prośbą o przysłanie swoich pracowników. I to ma sens, bo protest nauczycieli trwa, ale dzieci nie ucierpią.

P Pomylilem_Strony
+14 / 18

@elaese tylko sytuacja jest patowa. Nauczyciele wywalczyli już podwyżki, ale poniżej oczekiwań. Z drugiej strony rząd pomimo propagandy sukcesu nie ma już kasy jest poważne ryzyko deficytu powyżej 3% w tym roku co grozi sporymi problemami. Z trzeciej strony jak nauczyciele wywalczą pieniądze to po nich przyjdą inne grupy zawodowo. Stawiam na urzędników i to dopiero będą jaja. Jest ich w Polsce około 700 000, szacuje się, że są w stanie "dowieść" około 2 milionów głosów (rodzina urzędnika i te sprawy). Grupa średnio lubiana społecznie, ale w przypadku strajku ministerstwa staną, bo nie będą w stanie pracować bez danych "z dołu". Ciekawym protestem jest też potencjalny strajk straży pożarnej, która jest uznawana za najlepszą służbę z 97% (!!) społeczeństwa. Siła rażenia na tle wizerunkowym jest niewyobrażalna. Dlatego rząd musi grać twardo, żeby za chwilę nie władować się w 10 razy większe problemy, ZNP też będzie grać twardo, bo w tym roku są wybory w ZNP i jak "prezes" odpuści to okaże się, że zrobił dużo dymy za nic, a wtedy będzie mógł pożegnać się z ciepłą posadką.

J JohnsonFibonacci
+9 / 17

@elaese to po co posyłasz dziecko na egzamin skoro tak gardzisz "łamistrajkami"? moralność i honor jak zawartości muszli klozetowej

E Edward1965
+1 / 65

Nauczycielom wiecznie mało. Platwuskie nasienie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Edward1965
+8 / 26

MarcinProgramista nauczyciele też pobierają 500+ i inne profity. Ale tak to jest jak dasz palec to chcą całą rękę. Cały ten strajk to polityczna zagrywka. Wystarczy zerknąć na kalendarz wyborczy. Nauczyciele to pionko na szachownicy. A broniarz jest rozgrywajacym.

1 13lenar
-1 / 13

@Edward1965 na szczęście Ukraincy nie narzekają na stawki proponowane w Polsce więc szybko będzie można odbudować kadrę nauczycielską jak się rozliczą z darmozjadami.

P Prally
-2 / 8

@13lenar , Może od razu odbuduj kadrę nauczycielską z pomocą Afgańczyków? Ci mają jeszcze niższe stawki.

W Wolffie
+4 / 12

@Tfujnick dopisek tak z unii

M mambolinski
+45 / 99

za Piłsudskiego, za Hitlera na kompletach, czy za komuny "Nauczyciel" nie zostawił by uczniów bez opieki. nie wspominając o wybranym terminie. to nie jest strajk, to jest robienie tarczy z uczniow- wiadomo kto tak robił. są inne formy protestu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Glaurung_Uluroki
0 / 16

@mambolinski Za Piłsudskiego ZNP też organizowało strajki, a jedną z głównych inicjatorek była niejaka Wanda Wasilewska. Tak, że niekoniecznie.

P pokos
-3 / 19

@mambolinski . Za Hitlera było analogiczne hasło "Tylko świnie siedzą w kinie". Ocena kolaborantów nic się nie zmieniła od tamtego czasu.

1 13lenar
-4 / 22

@mambolinski Biedne dzieci zostały same sobie na ulicach bo rodziców nie ma... Bo rodzice zaiwaniają od świtu do nocy aby kredyty pospłacać a przechowalnię zamknięto...
A jakie formy protestu kolega ma na myśli? Będące skuteczne i bez ofiar? strajk po 22?
SYSTEM JEST CHORY!!! ZABIERAJĄ NAM 60% WYPRACOWANYCH PIENIĘDZY (podatki bezpośrednie i pośrednie oras składka zus) I NA WIEJSKIEJ PRZEJADAJĄ ZAMIAST OGÓLNIE MĄDRZE ROZDZIELIĆ
CAŁY KRAJ POWINIEN STRAJKOWAĆ A NIE POTULNIE GODZIĆ SIĘ NA KOLJNE PODWYŻKI AKCYZ

P Prally
-2 / 2

@13lenar , Jakie rozdzielić? Ty zarobiłeś, ty wydajesz, a nie tak jak jest teraz że zabierają te 60% i wydają na przekupstwo wyborcze.

Z zubenelgubenupi
0 / 0

@Prally Większość wydają na leniwych belfrów, którym się nie chce pracować.Spędzają w pracy o połowę mniej czasu niż pracownik w jakimkolwiek innym zawodzie, ale zarabiać by chcieli tyle samo, albo nawet więcej, mimo że łby puste mają jak bębny. Poza wiedzą z wykładanego przedmiotu, ograniczoną wyłącznie do tego co zawiera program nauczania, totalny brak czegokolwiek więcej. Wystarczy pogadać z dowolną nauczycielką, by się przekonać. Oczywiście wyjątki się zdarzają, ale wyjątek potwierdza regułę.

F frick
+14 / 20

a ja tylko powiem "ósmoklasistów", a nie "ośmioklasistów"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fiksusik
+2 / 2

@ban__ Trochę naciągana teoria. W naturalny sposób "ośmioklasistą" wypadałoby nazwać osobę, która "grzeje ławę" jednocześnie w ośmiu klasach. Tylko że to absurd.

B ban__
-1 / 1

edit: @fiksusik
Nie będę się upierać, że mam rację, po prostu tak myślę. To co jest napisane w moim komentarzu, wynika z wcześniejszego poczytania różnych opinii fachowców od języka. Tylko zauważę, że skoro absurdem jest uznanie, że "ośmioklasista" miałby "grzać ławę" jednocześnie w ośmiu klasach, to wciąż do przyjęcia pozostaje "ośmioklasista", czyli uczeń, który kończy edukację w ośmioklasowej szkole podstawowej.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 kwietnia 2019 o 22:30

Z zubenelgubenupi
-1 / 1

@ ban__ Gdyby miał za sobą osiem klas, to by był w dziewiątej.

F fiksusik
0 / 0

@frick @ban__ @zubenelgubenupi Całkiem kreatywna dyskusja nam wyszła. Tylko ten nudny słownik poprawnej polszczyzny psuje całą zabawę i uznaje obydwie formy za równoważne i oznaczające ucznia 8. klasy. Innymi słowy - autor demotywatora nie popełnił najmniejszego błędu. Ale fajnie było poteoretyzować. ;)

H HieronimaLucinda
-5 / 13

Nieladnie, ale to bardzo niewiele biorac pod uwage 15000 szkol bioracych udzial w strajku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zawszedoprzodu92
+5 / 13

tylio świnie dobierają się do cudzego koryta

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pokos
-1 / 13

@Zawszedoprzodu92 . No co ty, przecież Beatce i jej drużynie SIĘ NALEŻAŁO!!!1

1 13lenar
+2 / 4

@Zawszedoprzodu92 jak cała budrzetówka z Zus-em i całą wiejską. Ale wiejskiej "się należy" cytując ich samych

P PanTalonik2
+11 / 37

Grono patologiczne spod znaku ZNP

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13lenar
+4 / 8

@PanTalonik2 i się dziwicie że potem patalogia na ulicahc jak oni wychowują i krztałcą nasze ldzieci. PRZECZ Z KOMUNĄ I OBOWIĄZKIEM SZKOLNYM! Niech każdy sam wybierze sobie szkołę i opłaci i będzie nie patologiczne

avatar kriseq1970
+2 / 2

@13lenar krztałcą? No to się pani od polskiego faktycznie nie popisała.

P pawcio68
-4 / 26

zachowanie typowe dla polaczków, wcale mnie to nie dziwi w tym kraju :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krn78
+1 / 23

@lukson997, i dlatego właśnie, przez takich jak Twój syn, potrzebna jest podwyżka, żeby nauczyciele przynajmniej czuli się honorowo, skoro nie są szanowani ani przez uczniów, ani przez rodziców.

Z zubenelgubenupi
0 / 0

@ krn78 Podwyżki tylko dla tych, którzy pracują, a nie dla tępych, komuszych nierobów, nie nadających się do żadnej innej pracy.

N NumberOne78
+9 / 31

YszamanY jesteś głupi czy po prostu z PO , nauczyciele 500zł na dziecko też biorą , a strajk jest politycznym szambem i tylko idiota tego nie widzi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MarcinProgramista
+11 / 19

Gdyby to byli pedagodzy to by nie było problemu. U bratanicy na egzaminie byli leśnicy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MaXwell22555
+6 / 8

@MarcinProgramista z wyksztalcenie pedagogicznym

avatar nellai
+3 / 25

A wiecie ile dostali ludzie od pilnowania tego egzaminu gimnazjalnego? 450zł/dzień. W trybie przyśpieszonym przepchnęli ustawę, żeby byle kto z przygotowaniem pedagogicznym mógł siedzieć w komisji. Nauczyciel na to stanowisko musiał mieć orzeczenie lekarskie, kursy, uprawnienia i kilka innych rzeczy. A nie zwracali im za te papiery kasy, ani nie płacili jakoś ekstra... To ja się pytam, nie mogli tych pieniędzy dać tym strajkującym? A za 2 miesiące ogłoszą amnestię, czy coś, bo unieważnią te egzaminy... heh

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
+2 / 4

@nellai Przesadzasz z tymi kursami i orzeczeniami lekarskimi. Natomiast papierem jakie musisz mieć to orzeczenie o niekaralności. Koszt takiego orzeczenia 50 zł. Część szkół idzie na rękę nauczycielom i wystarcza im oświadczenie. Nie mniej jednak ten kto był skazany (nawet za jakąś głupotę), traci uprawnienia do nauczania w szkole i wykonywania jakichkolwiek z tym związanych czynności.

avatar nellai
-3 / 9

Hm... a ile osób niebędących nauczycielami wpuszcza się do szkoły, żeby prowadziły zajęcia lub pilnowały egzaminu? A nie, przepraszam, teraz to można człowieka z ulicy... A wcześniej to wypadało chociaż jakieś przeszkolenie odbyć. Oczywiście, nie w czasie pensum.

avatar kriseq1970
+1 / 5

@misteriusz każdy nauczyciel przechodzi szkolenie z "obsługi egzaminów". Trwa to 3 razy w ciągu roku szkolnego po mniej więcej 2,5-3 godziny. Co roku. Na przeszkolenie "leśniczych" i zakonnic poświęcono 20 minut, tuż przed egzaminem.

avatar misteriusz
+2 / 4

@nellai Tego nie wiem, ja jestem po studiach jednolitych magisterskich ze specjalnością nauczania. Na studiach miałem praktyki itd. Przed podjęciem pracy nie przechodziłem dodatkowych szkoleń. Nie orientuję się czy dodatkowych jakiś szkoleń potrzeba dla ludzi ze zwykłym kursem pedagogicznym po innych kierunkach. W każdym razie z maturami będą mieć gorzej.
Bo po pierwsze klasyfikacja. To trudno zlecić osobom z zewnątrz. W statucie szkoły istnieje coś takiego jak Wewnątrzszkolny System Oceniania. W każdej szkole jest praktycznie inny, zatwierdzony przez Rade Pedagogiczną. Dodatkowo każdy nauczyciel ma swój przedmiotowy system oceniania. Dojdzie do sytuacji gdzie w dzienniku są wpisane 3 oceny a w WSO są wymagane 4. Często w WSO uczeń ma prawo do poprawiania klasówek. I teraz niech ktoś z zewnątrz poszuka tej klasówki by ułożyć w miarę coś podobnego. Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś z zewnątrz szperał w rzeczach nauczyciela bez pozwolenia. Dodatkowo trzeba podliczyć frekwencję. Nie pamiętam ile to było % frekwencji ale uczeń, który nie spełnia odpowiednich warunków nie może zostać sklasyfikowany. A wystawić ocenę z zachowania nie widząc ucznia nawet na oczy to dopiero byłoby mistrzostwo.
Po drugie egzaminy ustne tam już muszą mieć prawdziwych prawdziwych nauczycieli danych przedmiotów i tu zwykły licencjat nie wystarczy musi być przynajmniej magister.
@kriseq1970 Kilka lat temu byłem oddelegowany na komisje do innej szkoły. Nie przechodziłem żadnego przeszkolenia. Odbyłem tylko krótką rozmowę z dyrektorem. Chyba, że od tego czasu zmieniły się przepisy.

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 kwietnia 2019 o 23:02

Z zubenelgubenupi
0 / 0

@ kriseq1970 Bo na szkolenie tępaków trzeba poświęcić więcej czasu.

avatar kwaskarminowy
+26 / 46

Osoby, które mają dzieci w ósmej klasie, które nie mogły zdawać egzaminu powinny pozwać szkołę o brak możliwości dopełnienia konstytucyjnego obowiązku. To już jest dno dna. Ja rozumiem, że dobry pedagog powinien godnie zarabiać, ale uniemożliwienie dzieciom zdawania egzaminów jest karygodne. Na czas egzaminów powinno zawiesić strajk. Gdy strajkowali lekarze nie zostawiali pacjentów, strajk strajkiem, ale trochę wyczucia i empatii trzeba mieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fiksusik
-3 / 17

@kwaskarminowy A masz jakiś pomysł na termin strajku, który byłby w jakikolwiek sposób dolegliwy? Bo tylko wtedy strajkujący są traktowani jako tako poważnie. Strajk w wakacje na pewno nie zrobi na rządzie wrażenia.

B ban__
+5 / 9

edit: (przepraszam za @fiskusik) @fiksusik. Termin jest najnieszczęśliwszy z nieszczęśliwych, każdy rozsądny człowiek to powie. Ale są inne dolegliwe formy protestu, choćby okupacja.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 kwietnia 2019 o 22:32

avatar kriseq1970
+1 / 9

@kwaskarminowy tu masz rację, tylko, że w takim przypadku nie pozywa się pracownika tylko pracodawcę. Czyli MEN.

avatar Xar
-3 / 3

@kwaskarminowy jak to nie?A anulowanie zaplanowanych operacji to co?
Nauczyciele strajkowali juz wczesniej, np. biorac masowo zwolnienia - nikt sie nie przejal, wiec siegneli po ostrzejsza bron ktora jest medialna.
Rzad na to wlasnie liczy - zawiesza strajk i co? Nic nie ugraja, ale pieniadze dla nierobow rzad ma, ale dla nich nie - a ponoc kraj taki mlekiem i miodem plynacy...

B ban__
+7 / 19

@BarKon79
Od czasów, gdy wprowadzono system szkoły podstawowej sześcioklasowej i trzyletniego gimnazjum (1999 rok), nikt nie zrobił większej krzywdy dzieciom, ich rodzicom i nauczycielom, niż wprowadzający tę reformę. Wystarczy porozmawiać z rodzicami i uczniami, a także nauczycielami, którzy przeszli przez przełom podstawowo-gimnazjalny.

Obserwując to co się dzieje w systemie szkolnictwa od 20 lat, uważam, że system jest wadliwy od początku tamtej reformy. Pominę fakt, że wielu nauczycielom po prostu, kolokwialnie pisząc, "się nie chce chcieć".

Poza tym obniżył się poziom szkolnictwa wyższego, a niebagatelnie wzrósł łatwy dostęp do zdobywania dyplomów, czego przyczyną jest bezrefleksyjna nadprodukcja, choćby pedagogów właśnie. Nie wspominając o dziwnych tworach: europeistyki jakieś, dziennikarstwa, stosunki międzynarodowe, itp.

I ostatnia refleksja. Według mnie prawdziwy nauczyciel nie bierze udziału w tym strajku. Prawdziwy nauczyciel nie popierałby działań, które naruszają konstytucyjne prawo dzieci do edukacji, i to w tak ważnym życiowym momencie, jakim są egzaminy: gimnazjalistów, ośmioklasistów i maturalne.
W mojej ocenie to sterowany szantaż - nie popieram.

avatar auto1
+5 / 29

Podludzie z tych nauczycieli jednak

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
-2 / 8

@auto1 Płaciłeś przez lata nauczycielom jak podludziom, to zachowaili się jak podludzie. Jaka płaca, takie kadry.

avatar cthulhuJimi
+6 / 24

ten strajk to kompletna lipa - środowiskom wywodzącym się z KODu chodzi o destabilizację państwa. A tempa aspołeczność nauczycieli podąża za swym "pasterzem" Broniarzem licząc na kasę - nie ma w tym żadnych ideałów. Tym samym nauczyciele jako grupa społeczna wśliznęli się na wysoką pozycję pośród najbardziej nielubianych grup - zaraz po politykach i górnikach. I tyle w temacie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C czarnykret
0 / 4

@cthulhuJimi -fajny ranking a czemuż to górników równa się z politykami?

P Prally
-4 / 6

@cthulhuJimi Wiesz czemu zawód nauczyciela jest skrajnie sfeminizowany? Bo od lat płacę są tak niskie że żadnego faceta pracującego jako nauczyciel nie byłoby stać na kredyt hipoteczny (czyli na żonę).
Dodaj dwa do dwóch to może pojmiesz że to była tykająca bomba która w końcu wybuchła gdy po serii zasiłków za bzykanie bez prezerwatyw, rząd wymyślił kolejne za bzykanie bez prezerwatyw, a o podwyżkach za pracę już zapomniał.

avatar MalaZlaCzarownica
+1 / 3

@Prally
No fajnie, ale czy ktoś tym nauczycielkom pistolet do głowy przystawiał i kazał im iść na studia pedagogiczne a potem do pracy w szkole za rzekomo psie pieniądze? Ja skończyłam politechnikę, trzeba było umieć w matematykę, fizykę i elektronikę, studia były ciężkawe no i nie pracuje się po nich 18 w tygodniu, ale za to się bardzo dobrze zarabia. Pracuję na uczelni informatycznej, mam całkiem sporo studentek. Z tego co wiem, nikt nie wyznaczył limitów przyjęć, mogłoby ich być więcej. Kto bronił tym paniusiom ominąć ten sfeminizowany, żałośnie opłacany zawód i iść na studia po których jest kasa? Czy może po prostu były... za głupie? Wszystkie te pustaczki chichoczące "ależ ja jestem humanistką, no co ty, nie umiem w matmę!". A teraz strajk i wykrzykiwanie jakież to niby one nie są wykształcone i na co nie zasługują.Tymczasem prawda wygląda tak:
"Co 10. chętny na studia pedagogiczne sam miał problemy z maturą"
https://www.money.pl/gospodarka/strajk-nauczycieli-ekspert-bije-na-alarm-najlepsi-uczniowie-nie-chca-byc-nauczycielami-6369573808646273a.html

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 kwietnia 2019 o 17:30

K kuzyn1987
+2 / 2

Kiedy byłem w liceum mój wychowawca młody gość powiedział mi na studniówce, jak nie będziesz miał co ze sobą zrobić i nie będzie chciało ci się w przyszłości pracować to idz na nauczyciela, kasa nie jest milionowa ale są inne plusy tej roboty które to rekompensują... tyle w temacie

P Prally
0 / 0

@MalaZlaCzarownica ,

1. Widocznie nie znasz się na podstawach ekonomii bo najwyraźniej nie znasz terminu inflacji i płacy realnej, a sporo w polskiej gospodarce w tym temacie się działo w ciągu ostatnich kilkunastu lat.

2. A nauczyciel matematyki nie musi "umieć" matematyki. Ciekawe.

3. Nikt nie bronił. Jeżeli w tej chwili ktoś idzie na nauczyciela to albo dlatego że wie że do niczego się nie nadaje i woli mieć żałosne zarobki z pracy nauczyciela niż z pracy w McDonaldzie, albo jest gotów pracować bardzo dużo i idzie nauczyciela żeby mieć dobry dostęp do klientów na korepetycje.

4. Oczywiście że chętni (na dzień dzisiejszy) na studia pedagogiczne mieli problemy z maturą. Tylko głupek będzie pracował za takie żałosne pieniądze.

avatar MalaZlaCzarownica
0 / 0

@Prally
Oczywiście że *teraz* nikt za takie pieniądze na nauczyciela nie pójdzie. Tylko równie mocno *teraz* poziom pracy tych niedouków, co sami maturę zdali na 30%, nie poprawi się magicznie od tego, ze dostaną tysiąc więcej. Nawet jakby dostali 10 tysięcy, nadal będą słabymi nauczycielami. Więc dobijanie się tylko o podwyżkę, bez zaproponowania realnego systemu oceny i weryfikacji pracy nauczycieli, a nie takiej chorej iluzji jak obecny system awansu zawodowego, jest zwyczajnym skokiem na kasę. Skokiem od którego sytuacja się nie poprawi, bo ci słabi, ale już awansowani, czyli praktycznie nieusuwalni, tym bardziej będą się kurczowo trzymali stołków.

P Prally
0 / 0

@MalaZlaCzarownica ,
To ustal mi % nauczycieli którzy zaczęli pracować w tym zawodzie w ciągu ostatnich 5 lat, bo stawiam dolary przeciwko orzechom że to mniej niż 20%

Systemy weryfikacji to ja mogę trzy dobre za 5 minut wymyślić, tylko co z tego skoro pisdzielstwo jest za głupie by pojąć potrzebę wprowadzenia któregokolwiek z nich. Podwyżkę nauczycielom trzeba dać, bo albo będą denni, albo nie będzie ich wcale.

avatar lukson997
-2 / 16

Potem się dziwią że uczniowie wkładają im kosze na głowę. Na tyle zasługują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13lenar
-1 / 5

@lukson997 jak dla mnie to im się należy takie cuda jak :Kurôzu zero
https://www.cda.pl/video/108594690

F feroxa
0 / 16

Ten strajk jest/ był szansą na wstrząśnięcie zadowolonymi z siebie politykami. Nauczyciel dobrze wynagrodzony (po podwyżce 1000 brutto dyplomowani 20 lat plus mieliby na rękę 3400, a stażyści 2500- kwoty tak zawrotne, że łatwo zmieniliby się w kokainistów i d***wkarzy...), to nauczyciel więcej wymagający od władz. Częściej się stawiający wobec podstaw i programów. Chwytający za gardło wydział edukacji skąpiący na podstawowy remont. To nauczyciel który nie musi dorabiać, tylko skupia się na jednym miejscu. WIĘKSZA PŁACA TO WIĘKSZA KONKURENCJA. Niemoty poszłyby się bujać mimo Karty Nauczyciela, bo dyrekcja nie bałaby się wystawiać nagan, mając x świetnych ofert młodych osób na dane miejsce. Użyjcie mózgu- jakim nauczycielom tak naprawdę zależy na tym, aby zarobki były niskie? No? Wnioski idą same. A ten rząd ma za nic rozmowy. Od grudnia nauczyciele chcą rozmawiać. Efekty? Wcześniej co roku pikietowali. W SOBOTY. I jakie efekty? W tym kraju władza słucha gdy się boi. Rękami nauczycieli i różnych "wolontariuszy" wybija się jedyne sensowne narzędzie, które mogłoby skłonić władzę do rozmów i działań. Gdy za rok będziecie narzekać, że nauczycielka do bani, że debilka, że mściwa, albo że g... robi, miejcie na uwadze pensje, o które nikt nie chce się bić (znamy przykład kasjerki, górnika czy jakiego kopidoła, który wziął i się przekwalifikował? Kogokolwiek? Nie? No zdziwienie!), o brak realnej konkurencji (chyba że ludzi, którzy już kompletnie nie mają na siebie pomysłu, jeszcze 15 lat temu przy dużym bezrobociu przychodzili ludzie z pasją, teraz? ) będziecie mogli oskarżać konkretne osoby, które wybiły nauczycielom jedyną broń, z którą rząd się liczył.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+3 / 3

@feroxa Sama racja. W tej chwili funkcjonuje coś takiego jak korepetytor zawodowy, czyli człowiek który w ogóle nie pracuje w szkole, bo jak jest dobry to w zależności od przedmiotu i poziomu nauczania, bez biurwokracji dla dyrekcji i ukuratorium zarabia 4-10 tys. zł. Jeżeli ktoś umie nauczać, to praca w szkole nie ma absolutnie żadnego sensu, bo mniejszym nakładem pracy i odpowiedzialności można zarobić kilka razy więcej niż zarabia nauczyciel.

avatar nellai
+4 / 10

Heh, a powiedzcie, dlaczego takie larum, że nauczyciele opuścili dzieci w tak ważnym dniu egzaminu? Przecież wcześniej, przed tymi wszystkimi reformami tworzącymi gimnazjum itp. był tzw. KONKURS ŚWIADECTW. I to było uczciwe - ktoś zbierał oceny przez całą podstawówkę - dostawał na koniec ocenę adekwatną. A teraz co roku AFERA, że źle napisane pytania na egzaminie, że za mało czasu na jakiś materiał w toku nauczania, że klucz pisany przez idiotę... Zaraz się podniesie LAMENT, że jak kogoś nauczycielka nie lubiła, to wyżej 3 nie dała. OK, jakieś 20 lat temu, to może nawet. Ale teraz jest tyle podpunktów w podstawie programowej, że nawet jakby chciała TAKA JEDNA, to się nie da, bo albo "uczeń umie/wie/zna", albo wcale... (jakby to określił programista) METODA oceniania ZERO-JEDYNKOWA, a na ręce wszyscy patrzą I KONTROLUJĄ.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel818
+5 / 17

Nie można brać dzieci jako zakładników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cthulhuJimi
-2 / 12

Górnicy protestując blokują wjazd do Warszawy, rolnicy rozsypują zboże, a co mogą beznadziejni nauczyciele? - bazgrają po tablicy hasła poniżej jakiekolwiek poziomu - co za żenada...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
-5 / 9

@cthulhuJimi Nauczyciele blokuą szkoły.
A o tym powyżej, proszę dowód że to napisał nauczyciel, a nie pisdzieski troll.

A adawo
-2 / 12

Współczucia dla Autora. Jak to jest być PiSowskim trollem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DarkPsychopath
+1 / 5

A jak to jest być tak ograniczonym umysłowo, że widzisz tylko dwie partie... Mi się na przykład protest nie podoba, bo nie szanuję ludzi biorących dzieci na zakładników i tyle.

D DarkPsychopath
+3 / 5

Dla mnie ten cały strajk to dno... Może gdyby termin był inny i metody ludzkie, to byłoby pole do kulturalnej dyskusji, ale obecnie? Z terrorystami się nie negocjuje, tyle powiem. Co by nie mówić o systemie edukacji, to branie uczniów za zakładników i grożenie im nie wydaniem świadectw to najgorsza zbrodnia jaką mogli zrobić. W moim mniemaniu to jak naszcz*nie na grób polskiej edukacji, ciesząc się z burzy palącej polskie szkolnictwo. Tylko, że ta burza pali równocześnie jakikolwiek szacunek do tej grupy społecznej. Nauczyciele w czasie wojny życie ryzykowali, żeby uczyć i to za darmo ( nie chodzi, że teraz mają pracować za darmo, ale o priorytety- uczniowie zawsze powinni być głównym priorytetem) , a teraz w czasach pokoju to oni są zagrożeniem dla uczniów. Nie można zwalać na rząd tego co nauczyciele robią, bo akurat rząd robi co może by te egzaminy i matury się odbyły. Protest takimi metodami jest chory i tyle, zamiast używać siły argumentów, używają argumentu siły. I nie zgadzam się, że trzeba używać wszelkich dostępnych środków. Czy gdyby strajkowali policjanci albo żołnierze to w myśl tej zasady mieliby strzelać do ludzi na ulicy? Żeby rząd się zgodził na podwyżki? No chyba nie ( a jak ktoś odpowie tak to niech się walnie w łeb). Tak więc edukacji trzeba reformy i to gruntownej, ale na pewno nie takiej.

avatar ZimaIdzie
+3 / 3

@adawo
Brawo za bycie takim ignorantem, który do wszystkiego wpisuje politykę.

A asidus
-2 / 12

Autor to klasyczny pistroll

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZimaIdzie
+1 / 3

Dupa boli i prawda w oczy kłuje, co?

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 kwietnia 2019 o 12:03

P Prally
-1 / 1

@ZimaIdzie Spytaj politologów z UŚ kto był w Polsce pionierem użycia płatnych trolli internetowych.
Zresztą nie musisz, bo prezydent Duda się przyznał że PIS wynajął trolli do wsparcia jego kampanii wyborczej w internecie.

M mambolinski
0 / 4

zablokujcie UW, zablokujcie wiejską. zawsze były strajki, ale dzieciarni Nauczyciele przez wielkie N nie zostawili. nie zgłębiałem czy Wasilewska organizowała, ale wszyscy Nauczyciele nie odeszli tylko ci z PPR najwyżej, jak teraz! zaoranie! organizatorów strajku było wielu, ale nikt nie zrobił ze szkoły burdelu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nellai
+1 / 5

@mambolinski Jakoś ostatnio NIEPEŁNOSPRAWNI też blokowali Wiejską, bo w sumie nie zostało im wiele miejsc, które mogli zablokować. Jakoś tak nie za dużo dostali tą blokadą. Jakoś tak to blokowanie Sejmu sukcesu wielkiego nie gwarantuje.

1 13lenar
+1 / 5

@kriseq1970 wolność panieczku. Nie bede pisac jak te darmozajady mnie uczyly:P PRECZ Z KOMÓNA I POWRZEHNYM NAZISTOWSIM PRZMÓSEM EDUKACJI:P
Wiadro im na glowa:D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 kwietnia 2019 o 23:51

K kuarizumochi
-2 / 8

na bank jakiś PISowski troll to napisał :]

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Animeeka
+3 / 5

smutne to co robią nauczyciele. powinni więcej zarabiać. ale nie terroryzowac młodzież i rodziców. Brak slow.
swoją drogą w uk etat nauczycielski jest 40h, we francji 35h... w polsce 18h. Eh...
do tego nauczyciel ma tyle wakacji... zawsze może sobie dorobić w prywatnej szkole w wakacje jak im nie pasuje... ludzie pracujący w innych pracach biurowych mają 4 /5 tyg. przy etacie 40h

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
-1 / 1

@Animeeka W Polsce też 40. Nie odróżniasz ilości godzin lekcyjnych od godzin pracy.
OECD rozróżnia, teaching hours i total statutory working hours. TSWH dla Polskich nauczycieli wypada dokładnie w średniej europejskiej, a w UK jest kryzys na rynku nauczycielskim bo mimo bardzo wysokich zarobków nie ma chętnych do tej pracy.

A Animeeka
+7 / 9

strajkuje się we wrześniu A nie robi terror w trakcie egzaminów. tak nisko upadliscie, że wstyd kto teraz młodzież uczy i z kogo mają brać przykład.
Pominę też poziom tego plakatu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@Animeeka Nie masz pojęcia o procesie uczenia.
Rok przed egzaminem to ostatni dzwonek żeby zacząć przygotowania. Strajk tuż przed ezgzaminem nie ma żadnego wpływu na poziom przygotowania uczniów, a gdyby doszło do przesunięcia terminu, tylko dałoby to dodatkowe miesiące na przygotowanie.

M Mumnek_2005
+6 / 6

Jak należy rozumieć, tekst na obrazku nie wpisuje się w "mowę nienawiści" i świadczy o wielkiej inteligencji jego auta (-ów)? Gówniarze 'strajkujący" w szkołach nawet nie wiedzą co oznacza strajk. Bo jedni sobie jadą w międzyczasie (oficjalnie!!!) grupą by odpocząć w SPA, inni planują spędzić "strajkowe" Święta w domu jeszcze inni organizują przebierankowe happeninigi w szkołach. Gdzie w tym wszystkim miejsce dla dzieci? Jeśli coś pójdzie od strony formalnej źle z egzaminami, zaczną się pozwy od rodziców względnie od niedoszłych maturzystów, którym zamknięta będzie droga na studia. Co tam, pan Broniarz bogaty, zapłaci, prawda? Jakieś totalne jaja.... Żal dooopę ściska i tyle!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar costamzczymstam
-3 / 5

powielanie czegokolwiek co zapodaje jakiś twitterowy pisowski troll jest bardzo mało wiarygodne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jimi12312345
+5 / 5

Ludzie co Wy piszecie, nie wypowiadam się na temat strajku i tego do czego ma doprowadzić, tylko raczej z perspektywy kogoś kto kiedyś chodził do szkoły. Po pierwsze jakie więcej czasu na egzamin? Czy 8/9 lat to mało? Mam brata w 3 gimnazjum i dla niego to jest duży stres przystąpić do egzaminu bo chciałby się dostać do dobrej szkoły średniej, tak samo siostra mojej dziewczyny jest w tym samym wieku i oboje są na tyle dobrze przygotowani, że chcą podejść do tego w jak najszybszym terminie, żeby mieć to za sobą i móc uzyskać wyniki po normalnym czasie oczekiwania. Myślicie, że mając wolne od szkoły dzieci się uczą w domu do egzaminu? Im dłuższą przerwę mają od szkoły tym więcej rzeczy im się gubi czy myli bo tego nie utrwalają i przed samym egzaminem nie ma im kto tego powtórzyć co jest dla mnie nie do pomyślenia, znaczy jasne, na pewno są ambitni, którzy potrafią i mają chęci sami się douczyć w domu lub mają w kimś starszym wsparcie, ale nie każdy ma taką możliwość, a większość tej młodzieży nawet nie pomyśli, żeby ten czas spożytkować na naukę, dla nich to demo wersja wakacji, a stracony czas dopiero docenią po latach, bo nawet przy wyborze szkoły raczej będzie za wcześnie, a to jest wina tylko i wyłącznie nauczycieli. Nie uważam, że strajk jest niesłuszny, uważam tylko że jest w złym czasie przeprowadzony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 13lenar
0 / 0

@Prally "Afgańczycy by nie pożucili dzieci w czasie egzaminów:D
Jedno i drugie względem podatków nie do osiągnięcia ani nam nie zostawią naszych pieniędzy ani mądrze nie rozdysponują.
Pozostaje kosz na śmieci dla nas wszystkich

Odpowiedz Komentuj obrazkiem