Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
0:18

Jak budowano mosty ponad 100 lat temu

www.demotywatory.pl
+
338 345
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
B Bosman1001
+6 / 14

@YszamanY Głupi, czy z Rytla?

Wypadków było całe multum. Nierzadko podczas udowy jednego tylko mostu ginęło od kilkudziesięciu do kilkuset robotników. Weź Ty się zastanów zanim coś napiszesz, albo przynajmniej zrób to w sposób zrozumiały. Wielokropki są dobre w melodramatycznych opowiadaniach 15 latków a nie w (z założenia) konstruktywnych komentarzach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
0 / 12

@Bosman1001 tak ? no co ty nie powiesz ..."nie było"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HaveANiceDay1983
+1 / 5

@YszamanY uwielbaim takie osoby .... Jeszcze powiedz że potrzebujesz pozwolenia na bron bo jest bardziej przydatne niż ubezpieczenie w robocie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+3 / 3

@YszamanY Teraz masz pełne BHP, a gdy tylko kierownik nie patrzy, wygląda to podobnie. Ze świecą szukać robotnika, który używa okularów albo słuchawek ochronnych. Hydraulik, który montował u mnie klapę zwrotną, wygarniał gówno z przeciętej rury kanalizacyjnej gołą łapą, którą potem "umył" w piachu.

Co do tamtych czasów - rozumiem, że pracodawca niczego nie zapewniał. Co nie zmienia faktu, że ci robotnicy mogli sami w jakimś zakresie o siebie zadbać. Kawałek sznura przewiązany w pasie i zakończony hakiem był chyba do zdobycia? No ale czego wymagać w świetle tego, co powyżej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zeter
+4 / 4

Byłem jeszcze niedawno marynarzem, tam podobnie się pracuje na pseudo rusztowaniach i dźwigach, do tego buja. Najlepsi są Ukraińcy na naszych stoczniach, tną fleksą bez okularów i skaczą jak małpy bez zabezpieczeń. Albo mycie ładowni wężem pod full ciśnieniem na śliskiej pochyłej klapie, 30m nad pokładem.. coś wspaniałego... :>

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rambo8589
+2 / 2

Po pierwsze #daclaw nie było wtedy świadomości wśród pracowników, że można się ochronić w jakiś sposób, a po drugie sznur przewiązany w pasie nie jest dobrym rozwiązaniem. podczas odpadnięcia w zależności od długości liny droga lotu to przynajmniej 1m. Szarpnięcie przy nagłym zatrzymaniu generuje średnio 800 kg przy masie człowieka 80 kg. Kręgosłup łamie się przy 700 kg.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LocosPPG
+1 / 1

Pewnie dlatego nikt z nich nie dożył dzisiejszego dnia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grandvitara
+1 / 1

Od samego patrzenia mi słabo. ....podziwiam tych ludzi!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adawo
-1 / 1

Widać, że dokładnie wyselekcjonowani pracownicy ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Longslaw
0 / 0

A w razie czego powiedzieli: fajny był z niego herbatnik, ale po rusztowaniach słabo chodził.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem