Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
Dla przykładu. Pracuję jako kierowca ciężarówki na trasach międzynarodowych. Zarabiam na rękę 7200 zł, a pracodawca płaci za moją pracę 12334 zł. Państwo co miesiąc zabiera mi 5134  zł
by loginzxcv
+
1618 1652
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
P PrawaRacja
+23 / 27

@asdur Ale PIS otrzymuje to opodatkowanie, więc to jest jego wina. Znieść podatek dochodowy można jedną krótką ustawą. Tak samo 500 plus-jedna ustawa i nie ma, a ta banda złodziei nie dość,że tego nie zniosła to jeszcze wprowadziła.
Więc jak najbardziej szczekanie na PIS jest jak najbardziej uzasadnione. I nie wiem co jest złego w szufladkowaniu PIS? Przecież to zwykła banda socjalistycznych złodziei trzymających się na siłę przy korycie, praktycznie bez żadnych ideałów poza chęcią utrzymania się u władzy.

R raven000
+7 / 7

@wic1 masz rację nic.
Jak oni mogą wiedzieć co to podatki od płacy skoro nie pracują.

F frick
0 / 0

@raven000 jaka patologia? na oko frekwencja na wyborach to 50%, może zamiast narzekać trzeba namówić bliskich i znajomych żeby poszli i zagłosowali na partie, które będą dla wszystkich lepsze?

P pawel1148
-2 / 2

@frick
Pytanie na kogo ?? Bo dla mnie osobiście nie ma kontrkandydata. Nie to, żebym popierał PIS, ale opozycja mi się osobiście nie podoba. Jest nijaka, zajmuje się błahostkami, zamiast zaproponować poważny program gospodarczy, ale lepiej mydlić ludziom oczy głupotami, niż zaproponować coś konkretnego, z czym zgodziło by się przynajmniej połowa ludzi.
Z ostatnich lat, najbardziej podobał mi się rząd Tuska, ale to co się stało z tą partią od tamtej pory, mi się nie podoba. Zamiast coś poważnego, na 500+ odpowiedzieli, że dadzą 1000+, albo 500+ na każde dziecko. I niby na takich ludzi mam głosować, szczególnie, że dodali sobie wszystkich partyjniaków, którzy nie mieli się gdzie podziać ?? Inni też powyciągali swoje programy polityczne i gospodarcze z tyłka.

Głosowałbym przeciw, ale nie mam pomysłu na kogo. No chyba, że wykluje się jakaś ciekawa inicjatywa do następnych wyborów, bo na Korwina Kukiza i Biedronia nie zamierzam głosować, ze względu na to, że chcą się zajmować rzeczami, którymi moim zdaniem nie powinni lub są mało ważne.

avatar Kasztan528
0 / 0

@pawel1148 "opozycja mi się osobiście nie podoba. Jest nijaka, zajmuje się błahostkami, zamiast zaproponować poważny program gospodarczy" O to chodzi że poważny program gospodarczy mało kto by zrozumiał. Trzeba umieć trafić w największą grupe społeczną, czyli ludzi prostych.Właśnie dlatego że ludzi prostych jest najwięcej, błahostki bedą najbardziej nagłaśniane bo przy innych poważniejszych sprawach taki człowiek nie ma odpowiedniej wiedzy i będzie jak chorągiewka w przekonaniach. Nazywanie tej grupy patologią to za dużo, można przecież zarabiać miliony, być inteligetnym i być "zgniłym ciasteczkiem w ładnym opakowaniu."

M mieteknapletek
+2 / 2

@pawel1148
"Z ostatnich lat, najbardziej podobał mi się rząd Tuska, ale to co się stało z tą partią od tamtej pory, mi się nie podoba. Zamiast coś poważnego, na 500+ odpowiedzieli, że dadzą 1000+, albo 500+ na każde dziecko."

swietnie to zobrazuje pewna anegdotka. w 2005roku tusk i kaczynski debatowali przed mlodzieza. w pewnym momencie debata zmienila sie w przerzucanie sie obietnicami. w koncowym jej etapie kaczynski rzucil ze wybuduje 3mln mieszkan dla mlodych. w tym momencie wszyscy sie zwrocili do tuska czym on to przebije, a tusk odparl ze niczym, bo nie obieca czegos czego nie da rady zrobic. w finale przegral wybory. w nastepnych wyborach po zawsze juz przebijala obietnice innych. wiedzac ze polacy wola bajkopisarzy niz sensowne osoby

avatar rafalinformatyk
-1 / 1

@raven000 @loginzxcv NIe patologia tylko wszawy naród wiadomego pochnodzenia nas okrada a nie patusy spod bloku, nawet gdyby były niskie podatki to 500 plus i inne dodatki stać by byłoby państwo na to, tylko wszawy obcy naród okrada nas

avatar InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
+37 / 49

Ocho!
Proszę proszę...
Ktoś tu pomyślał jak wolnościowiec :)
Ciekawe, ile minusów się posypie od prosocjalistów?

Gratuluje podejścia w stylu wolnego człowieka i pozdrawiam!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
+11 / 19

@YszamanY a co w tym złego, że ktoś chce sam płacić swoje rachunki i zobowiązania? Teraz też każdy płaci sam w postaci składek na ubezpieczenie zdrowotne. Tyle tylko, że płaci niezależnie od okoliczności i czy korzysta, czy nie. Jednym słowem — płaci bez powodu i nie za siebie.

Tak się boisz wziąć odpowiedzialność za swój tyłek we własne ręce? Wolisz jak państwo zapłaci za Ciebie Twoimi i cudzymi pieniędzmi? W sumie pytam obrońcy PO i socjalizmu więc nie musisz odpowiadać :)

Pozdrawiam.

avatar YszamanY
-5 / 23



@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata oj ,aż tak źle- brak pojęcia o życiu ? ile ty masz lat ? jak wolnościowiec opłaci sobie kurację np.
1-Remodulin (treprostynilum) – 1 fiolka kosztuje 90 098,57 zł.
2-Yervoy (ipilimumabum) – 1 fiolka warta jest 77 462,41 zł.
3-Harvoni (ledipasvirum + sofosbuvirum) – liczące 28 tabletek opakowanie wyceniono na 73 710 zł.
a może wolnościowcy chcący płacić swoje rachunki nie chorują ? Czy po prostu umierają i dlatego was tak mało ?
ktoś wycenił wyjazd nieuprawniony karetki na 8 tys zł- ale to pikuś dla wolnościowca , który ma rodzinę ?
Ale taki wolnościowiec opłaci sobie koszty utrzymania karetki ... bo jest odpowiedzialny... nieprawdaż ?

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2019 o 21:38

avatar InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
+12 / 26

@YszamanY

A — Świetnie idzie Ci ewaluacja wiedzy o życiu innych. Twoja wszechwiedza jest niezmierzona. Gratulacje :)
B — Przeczytaj sobie, proszę, w moim profilu. Nie ukrywam.
C — Nie martw się o wolnościowca. Poradzi sobie, jak państwo i socjaliści nie bedą mu kraść. Martw się o siebie, żeby Ci PO dało :)
D — Rzeczywiście leki na dziedziczne lub samoistne tętnicze nadciśnienie płucne, przeciwciała monoklonalne blokujące antygen CTLA-4 albo Preparaty na WZW C stosuje każdy i na co dzień.

Stąd złapałeś dane?
https://www.medexpress.pl/1010-najdrozszych-lekow-refundowanych-w-polsce/69059

Idee wolnościowe to nie dehumanizacja i bestialstwo. Służbę zdrowia można skonstruować inaczej i znacznie lepiej niż działa obecnie. Wystarczy wolny rynek i odrobina zdrowej konkurencji w miejsce korupcji, łapówek i gestów uznania do "szlachetnych" pracowników z Ministerstwa Zdrowia. Myślisz, że rzucisz kilkoma trudnymi nazwami i dużymi sumami i przez to staniesz się bardziej wiarygodny? Dlaczego nie dodasz, że Twój promowany, socjalistyczny kolektyw umożliwia rozkwit korporacjonizmu? To korporacje spowodowały wywindowanie cen poprzez monopolizację i zamrożenie rynku. Socjaliści, pozwalając korporacjom farmaceutycznym poprzez legislacje na takie, a nie inne działania, są odpowiedzialni za to, że ludzkie życia są przeliczane tak łatwo na papierki. Zaiste świetna argumentacja :) Próbuj dalej. Może trafisz na kogoś mniej świadomego i uwierzy.

E — opłaciłbym sobie przyjazd nie jednej karetki z pracy swoich rąk, gdyby zaszła taka konieczność. Nawet taki, wyceniony przez stado socjalistycznych złodziei, jaki mniej więcej przytoczyłeś. Możesz napisać to samo? Czy czekałbyś, aż PO przyśle Ci swoją?

F — Jest nas mało, ale rośniemy. Ludzie w Polsce dopiero uczą się wolności. Poszłoby łatwiej, gdyby podobni Tobie nie bronili sprzedawczyków i złodziei. Nie ma się jednak co dziwić. Skoro dla ptaka urodzonego w klatce latanie jest czymś nienaturalnym, to co mówić o zaszczutym człowieczku urodzonym w socjalizmie, który nie zna i nie chce poznać niczego innego? Nam, ludziom wolnym z kolei to nie przeszkadza. Szanujemy Waszą wolność do strachu i przerażenia przed nią samą.

G — Wszystko zmienia się przez odpowiedzialność. Tak za siebie, jak i za swój kraj oraz naród. Coś, czego socjaliści nie rozumieją. Dla Was liczy się Wasz kolektyw i kolesie z partii. Reszta może zdechnąć.

H — Sugeruję zmienić obrazki z animacjami. Robisz się monotonny... Monotonna prowadzi do znudzenia. Jeśli masz żonę albo chociaż dziewczynę, to powinieneś zrozumieć.

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2019 o 23:39

P PrawaRacja
+4 / 10

@YszamanY A zdajesz sobie sprawę z tego,ze służba zdrowia nie jest bezpłatna i osobom nieubezpieczonym nie przysługują żadne prawa do bezpłatnej opieki zdrowotnej? Państwo nikomu nie opłaca karetki leków itd itp. tylko są pokrywane z obowiązkowego ubezpieczenia społecznego. Więc argumenty z przysłowiowej dupy.

@przytycki Dlaczego wolnościowcy mieliby zdychać? To,że ruch wolnościowy jest przeciwko finansowaniu opieki społecznej z przymusowego poboru podatków nie oznacza,że jest całkowicie przeciwko opiece społecznej. Przez tysiące lat ludzie dobrowolnie pomagali potrzebującym i świat jakoś istniał. Wtedy ludzie pomagają rzeczywiście potrzebującym, a nie tym co państwo uzna za konieczne aby pomóc.
Co do dróg-kolega myli opłaty z podatkami. Ruch wolnościowy nie jest przeciwko opłatom za korzystanie z dóbr infrastruktury publicznej(w przypadku dróg jest on ujęty w paliwie). Ruch wolnościowy jest przeciwko opłatom i podatkom które musi ponieść obywatel a są one nieekwiwalentne oraz należą do grona takich które nie mogą być pokryte przez wolny rynek i ludzi dobrowolnie. Tam gdzie Państwo jest potrzebne i niezbędne(typu armia, policja, sądy) ruch wolnościowy się nie sprzeciwia ingerencji państwa.

avatar InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
+2 / 4

@przytycki witam.
Umówmy się proszę tak. Pokaż mi proszę okres na przestrzeni ostatnich 50 lat historii Polski, gdzie wolnościowcy (rozumiani jako liberałowie i libertarianie a nie jako postkomunistyczne relikty przesiąknięte socjalizmem jak Pan JKM lub innego rodzaju prawicowe ultrasy, skierowane w stronę anarchizmu lub nacjonalizmu) miały szanse być u władzy i spisać takie zobowiązania, to ja wskażę Ci, gdzie je sobie możesz poczytać. Zgoda? :D

Poza tym, moim zdaniem, Państwo jest jak najbardziej potrzebne, tyle że nie w obecnej, socjalistyczno - prokomunistycznej postaci. Obecnie co gorsza - narodowo-socjalistycznej z ramienia PiS albo eurokomunistycznej wręcz z ramienia PO. Reszta lewicy to jakaś dzika mieszanka aberracji. Państwo powinno istnieć, żeby gwarantować wolność swoich obywateli. Nawet wolność socjalistów do tworzenia swoich kolektywów. Różnica jest taka, że jak sobie już stworzą swój kolektyw, to nie mają prawa wciągać w niego nikogo, kto tego nie chce, a Państwo ma gwarantować jego bezpieczeństwo jego wolności tak, żeby nie próbowano do kolektywu przekonać go "perswazją" sierpa i młota. Socjaliści mają talent do takiej perswazji jakby nie patrzeć.

Dalej. Obiektywizm jest wskazany, jednak wyłącznie pod pewnymi względami. Z pewnością nie tymi egoistycznymi. Nawet próby tłumaczenia się czymś co zostało określone mianem racjonalnego egoizmu jest dla mnie sprzeczne z naturalną konstytucją społecznej natury człowieka. Czyżbyś zakładał. że ludzie po otrzymaniu większej wolności nagle pozamieniają się w samolubne, bezmyślne bestie, skoncentrowane wyłącznie na sobie? Śmiem wątpić.

A co do płacenia za drogi, to jak najbardziej tak. Jakby nie patrzeć, każdy kierowca robi to obecnie.
Czy może się mylę?

Pozdrawiam i miłego dnia.

P przytycki
-2 / 6

@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata @PrawaRacja Drogie relikty wczesnego dwudziestego wieku. Wyjmijcie głowy z zamrażarek i poczytajcie cokolwiek nowszego niż von Hayek. Dodatkowo spróbujcie pomyśleć jaki wpływ na ustrój ekonomiczny kraju mają urwarunkowania społeczne. Coś, co być może byłoby w stanie sprawdzić się w krajach o silnych tradycjach obywatelskich i protestanckim etosie pracy jest kompletnie nieprzystające do polskich warunków.
Co do reszty, stawiacie magicznie granicę, jak ktoś wam wypomni drogi (dlaczego nie płatne wszystkie drogi i pełny wolny rynek, hę?), ale już służba zdrowia koniecznie w waszym mniemaniu musi być prywatna, bo tak. Ech, dogmatyzm jest szkodliwy z każdej strony.

avatar InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
0 / 4

@przytycki chociaż już połowa życia pewnie za mną, to jeszcze nie czuje się na relikt :P
O korelację posiadanych poglądów z podłożem społeczno-ekonomicznym, przynajmniej w moim wypadku, nie musisz się martwić. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że jakakolwiek próba przeniesienia XIX i XX poglądów na współczesność w trybie 1:1 jest naturalnie bezcelowa. Nawet socjaliści i komuniści ewoluują w swoich zapędach i staraniach dla uczynienia wszystkich po równo biednymi i zdziczałymi.

Bardzo trafna obserwacja co do nieprzystosowania Polski i Polaków do idei liberalizmu i libertarianizmu. Do wolności. Trzeba tylko sobie zadać pytanie dlaczego taka adaptacja się jak do tej pory nie wykształciła? Jeśli weźmie się uwagę komunistyczno - socjalistyczne jarzmo, jakie na sobie każdy z nas nosi, to odpowiedź staje się relatywnie prosta.

W Polsce nie potrzeba kolejnych rewolucji! Mieliśmy już ich dość. W Polsce potrzeba normalności. Na każdej płaszczyźnie. Socjalizm tej normalności nie zagwarantuje. Zwłaszcza, że własnie na oczach wszystkich, ostatnie fragmenty zdrowego socjalizmu staczają się w odmęty lewicowego szaleństwa.

Potrzeba równowagi i tą równowagę może zagwarantować prawica. Kiedy wreszcie się pojawi w swojej normalnej postaci. Mam nadzieję, że w Polsce stanie się to jak najszybciej.

Co do dróg, to raz jeszcze zaznaczę, ze moim zdaniem powinny być płatne. Dokładnie tak, jak są płatne obecnie. Wszystkie, co do jednej. Koszt ich utrzymania płaci się w podatkach i innego rodzaju zaszytych daninach. Efekt jaki jest? Widać. Jeśli nazywać rzeczy po imieniu i przeznaczać pieniądze rzeczywiście na budowę dróg a nie substytutów dróg + dorobienie socjalistycznego elementu, to nie ma żadnych przeciwwskazań do takiego działania.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2019 o 12:10

avatar YszamanY
-5 / 7

@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata smutne, jak bardzo się mylisz ,dlaczego smutne, bo rzucasz hasłami pouczającymi dotyczącymi wyborów , zgadza się nie kłamiesz , ale w naszej rzeczywistości to manipulacja, a mylisz się bo życie to nie jest bajka, jeżeli twierdzisz że można żyć samemu sobie i na wszystko mieć gdy na rękę jest 1600 zł, chyba że wolnościowcy inaczej zarabiają, albo w takim momencie nie są wolnościowcami

avatar InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
+4 / 6

@YszamanY.

Przyznam, że ostatnim wpisem zabiłeś mi klina i musiałem chwilę się zastanowić.
Wypada mi chyba podziękować, więc w tym miejscu — dziękuję.

Tym fragmentem rozwaliłeś dla mnie system.

,,zgadza się nie kłamiesz , ale w naszej rzeczywistości to manipulacja"

Prawda = manipulacja?
Coś takiego, mógł wymyślić wyłącznie socjalista.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2019 o 19:34

L Lomion
+4 / 6

@YszamanY Za karetkę czy leczenie w szpitalu nie będzie musiał sam płacić, może to za niego zrobić ubezpieczyciel. Jedyna różnica jest taka że ten ubezpieczyciel nie będzie państwowy. Podobnie z odszkodowaniem - już dziś OC i AC wykupuje się w prywatnych firmach i państwu nic do tego. Z kolei straż pożarna i policja to tak zwane instytucja państwa minimalnego i ich utrzymanie kosztuje ułamek tego co pobiera się w podatkach. Podobnie jak sądy, armia czy polityka zagraniczna.

K KudlatyRyj
-1 / 3

Ściema. Zarabiasz na rękę 7200, zarejestrowany jesteś na 2100 i od tego szef odprowadza podatki i zus a 5000 masz na lewo ppd stołem. Takie są realia w logistycr

P przytycki
0 / 0

@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata "Co do dróg, to raz jeszcze zaznaczę, ze moim zdaniem powinny być płatne. Dokładnie tak, jak są płatne obecnie. Wszystkie, co do jednej. Koszt ich utrzymania płaci się w podatkach i innego rodzaju zaszytych daninach." Czyli wyjmujesz drogi spod bezpośredniej płatności, a wrzucasz w systemowy worek. Dokładnie tak samo działają ubezpieczenia społeczne, czy NFZ, które jakimś cudem ci się nie podobają.

Niestety, ludzie są naturalnie leniwi, racjonalni w swojej nieracjonalności (tak, wiem jak to brzmi), oraz chcą możliwie małym kosztem osiągać możliwie duży zysk. Dlatego niewidzialna ręka rynku nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy współczesnego świata (leć do USA i zobacz jakie możliwości przeciętny niskopłatny pracownik ma na ubezpieczenie zdrowotne obejmujące np. leczenie nowotworów). Rozumiem, że biedacy mają zdychać?

avatar InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
0 / 0

@przytycki przyznam Ci się szczerze, że zawsze przejawiam nieopisane wręcz zdziwienie nad umiejętnością selektywnego filtrowania informacji :)

Jeszcze raz, bo cześć mojego wpisu widać Ci umknęła.

"Co do dróg, to raz jeszcze zaznaczę, ze moim zdaniem powinny być płatne. Dokładnie tak, jak są płatne obecnie. Wszystkie, co do jednej. Koszt ich utrzymania płaci się w podatkach i innego rodzaju zaszytych daninach. Efekt jaki jest? Widać. Jeśli nazywać rzeczy po imieniu i przeznaczać pieniądze rzeczywiście na budowę dróg a nie substytutów dróg + dorobienie socjalistycznego elementu, to nie ma żadnych przeciwwskazań do takiego działania."

Dziś każdy kierowca płaci ze swojego portfela na utrzymanie dróg. Robi to głównie w cenie benzyny i mam tu na myśli podatek paliwowy i akcyzę, które z definicji są przeznaczone na utrzymanie dróg przez Państwo. Niestety, głównie zasilają kolej. Wiesz może dlaczego? Mniej więcej jakieś 20% daniny zebranej w postaci tych dwóch podatków przeznaczane jest na infrastrukturę komunikacyjną naziemną. Gdzie trafia 80%?

Tylko nie pisz proszę, że nie widziałeś o tym, że w cenie paliwa zaszyte są podatki na utrzymanie dróg, które muszą płacić obywatele z nich korzystający, bo zrobi się odrobinę śmiesznie :P

Jak wskazałem, jestem za całkowitym uwarunkowaniem płacenia za utrzymanie dróg w wyniku korzystania z nich przez ludzi " Jeśli nazywać rzeczy po imieniu i przeznaczać pieniądze rzeczywiście na budowę dróg a nie substytutów dróg + dorobienie socjalistycznego elementu, to nie ma żadnych przeciwwskazań do takiego działania."

Czy będzie to w obecnej formie wliczenia w koszt paliwa i innego rodzaju opłat dodatkowych, czy też cena paliwa zostanie zredukowana do 2 - 3 zł, opłaty dodatkowe zlikwidowane i ustanowiona jedna, łączna opłata nazwana na przykład ROCZNYM ABONAMENTEM DROGOWYM, nie ma dla mnie żadnego znaczenia. Każdy, kto korzysta z dróg powinien za nie płacić. Drogi będą w znacznie lepszym stanie o ile socjalistyczny męt nie będzie wszystkiego rozkradał.

Co mam podglądać w USA dokładnie? Jak "demokraci" urządzili sobie swój eksperyment socjalny? Rozwarstwienie społeczeństwa na kastę bogaczy i biedotę niekiedy śpiącą na ulicach w centrum miasta? Szerzącą się przestępczość i desperację? Brzmi niepokojąco znajomo względem tego, co można było obserwować w komunizmie :) Jeśli przypadkiem implikowałeś, że powinienem sobie zobaczyć w USA działanie kapitalizmu, to rozbawiłeś mnie na całego. Kapitalizm wyniósł USA na pozycję mocarstwa. To, co tam się dzieje obecnie to elegancki i subtelny przykład socjalistycznej degeneracji :D Czy pojmujesz różnicę między ubezpieczycielem prywatnym a ubezpieczycielem państwowym? Można spokojnie przyjąć, że oba typy ubezpieczenia mogą koegzystować obok siebie. Wystarczy dać ludziom wolność wyboru. Jak osobiście nie mam żadnej przyjemności godzenia się na utrzymywanie z mojej kieszeni Zakładu Utylizacji Szmalu i fundowania jego urzędasom wyjazdów szkoleniowych na Wyspach Kanaryjskich, kiedy w kolejkach do lekarza / ostrych dyżurów i na zabiegi, jak to pięknie ująłeś - biedacy zdychają.

Czy teraz lepiej się rozumiemy?

Miłego dnia :)


P przytycki
-1 / 1

@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata Niestety, poza myśleniem życzeniowym "będzie znacznie lepiej" nie masz żadnych argumentów (no, może poza "socjalizm jest be"). Nie, socjalizm jako taki nie jest be. Podobnie jak anarchia jako taka nie jest be. Po prostu każdy z systemów generuje pewne efekty. Socjalizm generuje swoje (które są różnie uciążliwe w różnych społeczeństwach), a kapitalizm swoje.

Dodatkowo prezentujesz niezrozumienie koncepcji podatku akcyzowego, który nie jest "opłatą za korzystanie z dróg". Podatek akcyzowy ma wiele funkcji, w szczególności może służyć przenoszeniu kosztów zewnętrznych na rzeczywiście generującego te koszty.

avatar InnyNieDlaWykolejonegoSwiata
0 / 0

@przytycki serdecznie dziękuję za wskazanie mi, czego nie rozumiem :)

Moim zdaniem, ponownie, selektywnie zdecydowałeś pominąć meritum i odnieść się do uproszczenia, dla wygodnej zmiany kierunku rozmowy.

Oczywistym jest, że akcyza jako taka jest podatkiem pośrednim i ma odgórnie nałożonego celu wykorzystania zgromadzonych w ten sposób przez Państwo środków. Z definicji ma limitować konsumpcję pewnych dóbr materialnych lub niematerialnych. W domyśle - akcyza paliwowa powinna być przeznaczona na utrzymanie infrastruktury drogowej. Nie jest i nie musi być. Rząd decyduje jak alokować środki. I to jest właśnie sedno problemu :)

Jest masa argumentów przemawiających za tym, aby zrównoważyć lewicową, socjalistyczną paranoję stabilnością prądów i ideologii wolnościowych. Liberalizm i libertarianizm oferuje wiele dobrego. Należy czerpać z obu to, co najlepsze dla Polski i polaków, ponieważ żadna ze skrajności nie prowadzi do niczego dobrego.

Moglibyśmy o tym dyskutować, niemniej muszę Cię przeprosić. Niestety nie będę w stanie poświęcić Ci więcej czasu. Poza tym, niechętnie prowadzę dyskusje fragmentaryczne, musząc co chwila korygować kierunek do pełnego powiązania poglądów.

Serdecznie dziękuję za dotychczasową rozmowę i życzę miłego dnia
Do napisania :)

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 maja 2019 o 14:31

P Paszkwilant
+2 / 2

@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata ludzie boją się odpowiedzialności bo tak się wychowuje od najmłodszych lat. Coś zdobyłeś - podziel się. Jak nie chcesz, to jesteś ten zły, a leń, który chce od Ciebie owoc Twojej pracy to ofiara, ktoś, komu się należy. PiS dał 500+ to co robi PO, Wiosna? Obiecują kolejne "darmowe" pieniądze, zamiast tłumaczyć ludziom że dobrobyt bierze się z pracy.

S SjeverniVelebit
+14 / 16

W kraju, w którym uważa się PiS za prawicę (!!!), który to bierze komunistycznego prokuratora tow. Piotrowicza z PZPR na swojego guru, chcesz uczciwych podatków zamiast korupcji wyborczej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mafouta
+4 / 6

No to sobie wyobraź, że wymyślono PPK, na który - uwaga - p a ń s t w o będzie dokładało do składek! Przykładowo pobiorą 40 zł z twojego netto, 40 zł dołoży pracodawca, 10 zł państwo. Więc każdy pracownik będzie chciał to mieć, bo (w jego rozumieniu) za 40 zł dostanie dodatkowo 50, czyli razem będzie miał 110. Tylko skąd te pieniądze się wezmą? No przecież - pracownik będzie musiał wypracować. A gdzie one popłyną? Ano do funduszu, i będzie więcej kasy w rękach "najbardziej gospodarnej" grupy w kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
+4 / 6

@mafouta to tak jak wejść do wiaderka i próbować się podnieść. Większość nie zrozumie że to nic nie da. PPK to nic innego jak OFE Bis które po 10-15 latach odkładania zostanie znowu rozgrabione jeśli będzie rządzić POPiS.

J J_R
+8 / 8

A co daje PiS poparcie? Programy socjalne? No to już widzisz, którędy droga do władzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krickin
+3 / 3

Na dodatek lwią cześć z tych podatków zżera system pobierania ich, więc usuwając opodatkowanie pracy albo przynajmniej znacznie zwiększając kwotę wolną od podatku państwo niewiele straci. W sumie biorąc pod uwagę że VAT jest wyższy niż podatek dochodowy, dodatkowo niektóre towary mają jeszcze akcyzę to zarówno państwo jak i obywatele mogą więcej zarobić zamiast utrzymywać niepotrzebnych urzędników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2019 o 8:19

avatar Trepan
+4 / 4

Nie, nie tędy. Ty jesteś jeden, a mamy przecież system, w którym rację ma większość. Patologii rozpłodowej jest więcej, więc ich głosy są znacznie liczniejsze. To się nazywa elektorat. Demokracja nie istnieje w skali makro nigdy, jest systemem utopijnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tdobe
+4 / 4

Nie w demokracji gdzie większość głosujących to złodzieje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adrian190892
+2 / 2

Spoko. ja i tak drugi raz nie zagłosuje na PiS. ale niestety jest mała szansa że nawet inna partia ogarnie temat

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M maryjuszpitagoras
+4 / 4

wg niektórych jesteś bogatym człowiekiem wiec powinieneś oddawać część pieniędzy innym, który zarabiają mniej ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
+3 / 3

@Jahith Dziś idą grube miliony z naszych wypłat na państwową służbę zdrowia i co? No właśnie. Nic! Ludzie w kolejkach oczekują nawet parę lat (absurd). Wyobraź sobie że idziesz do państwowej restauracji zjeść pierogi i kelner mówi Ci że stolik będzie wolny za 7 m-cy i masz szczęście bo pierogi kosztują 300 zł ale są refundowane. Ale na szczęście restauracje są prywatne i walczą o klienta dobrym posiłkiem, obsługą i ceną bo uwolniono rynkowo ten sektor gospodarki i jest ich pełno w każdym mieście. Nawet na małej wiosce jak otworzą budkę z kebabem to nie będzie on droższy niż 15-20 zł bo ludzie się na niego wypną i będą woleli jechać 20 km dalej do innej budki.

D daclaw
0 / 4

@Dragoo 30 lat po komunie, czas już wyleczyć się z mitu prywatne=lepsze. Że też wam przykład wszystkich tych prywatnych Wyższych Szkół Gotowania Na Gazie nie daje do myślenia... Nie forma organizacyjna decyduje, tylko czynnik ludzki, a pracujący czynnik ludzki w Polsce mówi na każdym kroku: "spadaj, pierdoło". I nie ma znaczenia, czy chodzi o urząd, wizytę lekarską (na prywatne, do specjalistów też się czeka tygodniami), czy o zlecenie wykonania detalu na obrabiarkach CNC, czy o poligrafię. "Zarobieni jesteśmy", "mamy ważniejsze zlecenia", "nie opłaca się maszyny odpalać".

Tak więc, niech ten "najbardziej zapracowany naród w Europie", w cyklu: długi weekend - urlop - zwolnienie - szkolenie, nauczy się najpierw faktycznie zaprdalać... I, co najważniejsze, szanować klienta.

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2019 o 13:00

D Dragoo
+1 / 1

@Jahith 50 lat komuny i 30 lat tzw. wolnej Polski a ludzie dalej wierzą w państwową służbę zdrowia. Leczenie jest drogie bo jest monopol na to a skoro państwo płaci (czyt. refunduje) to niech płaci więcej dla obywatela mniej odczuwalne pozornie. Państwo powinno zabierać w podatkach tylko na wojsko, policję straż pożarną czy inne służby które chronią nasz kraj, administrację, ew. drogi. Ale mamy złodziei którym ciągle mało więc pod pozorem dbania o nasze bezpieczeństwo i zdrowie i edukację ciągle coraz to więcej nam zabierają pensji. Podatek dochodowy wcale nie przynosi takiego dochodu dla państwa, ale dla przeciętnego obywatela to kilka stówek w kieszeni ale i tak większość twierdzi że dzięki niemu mamy drogi, szpitale i inne. Brak słów.

L Lomion
0 / 0

@Jahith Akurat jedną ze zmian PiS było też że prawo do leczenia ma każdy, nie tylko płacący składki. Tak więc nie ma znaczenia czy pracujesz na czarno czy legalnie, w Polsce czy w Anglii - przysługuje ci takie samo prawo do leczenia.

A emerytury na starość nie będzie miało 80% obecnych czterdziestolatków, bo to co ZUS będzie im wypłacał będzie wielkości 1/4 ostatniej pensji. Jakby dostawali o 50% wyższe wynagrodzenie to sami by sobie odłożyli więcej, ale przywiązanie do państwa opiekuńczego kosztuje i ma swoje konsekwencje.

D Dragoo
+3 / 5

Według ok 70% głosujących na POPiS jesteś j*banym burżujem i trzeba ciebie opodatkować żeby na biedne bombelki było. Jeszcze lepiej. Według niektórych dzięki temu, że tyle pieniędzy zabiera Ci państwo możesz sobie jeździć po drogach. Przypominam że to nie składki na ZUS i PiT idą na budowę dróg. Jest to dramat. Powtarzam to każdemu jeśli jest możliwość, że lepiej jest dostać do ręki super brutto i samemu opłacić sobie jakiś fundusz zdrowotny (dziś jest parę wyborów a gdyby otworzyć rynek to mielibyśmy wybór jak z ubezpieczeniem samochodu), czy odłożyć na jakieś konto czy do skarpety czy w coś zainwestować co będzie naszą emeryturą. Dużo jest ludzi którzy zarabiają po 2500 na rękę i płaczą że pracodawca nie chce dać więcej, ale ten sam pracodawca dopłaca 1700 zł żeby ten pracownik miał 2500 zł na rękę. Niestety żyjemy w kraju gdzie większość chce żerować na innych. Powtarzam głosujcie na Konfederacje to w końcu coś się zmieni w tym kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
-2 / 2

@Dragoo A Korwin powie, że Hitler nie wiedział o holokauście i całą konfederację znowu tuż przed wyborami szlag trafi. ;)

S sw3
+3 / 3

@killerxcartoon A czyje? On je wypracowuje. Skoro pracodawca tyle płaci za jego pracę to znaczy, że (co najmniej) tyle jest ona dla niego warta. Myślisz, że pracodawca woli tą część płacić państwu niż pracownikowi?

Pracownik powinien dostawać pełną wypłatę superbrutto wraz z karteczką ile jakiemu urzędowi ma z tego oddać i osobiście płacić wszystkie podatki i składki. Wtedy skończyłoby się mówienie "to pracodawca płaci, nie ja". To nie przypadek, że podatki są tak poukrywane przed ludźmi (nawet niektóre są sztucznie podzielone na "część pracownika" i "część pracodawcy" a PIT kojarzy się zwykle ze zwrotem).

K killerxcartoon
-3 / 3

@sw3 Pracodawca płaci je państwu bo musi jeśli che legalnie robić interesy. Twoja praca jest dla niego nic nie warta. Jesteś jego własnością za 7200 i narzędziem do zarabiania pieniędzy. Jeśli mógłby ci płacić mniej to by ci płacił a płace wyznacza popyt i podaż pracownika na rynku , jeśli będzie tańszy pracownik to cie zwolni a jego zatrudni na twoje miejsce. Znając Polskich Januszów to po wzięciu wypłaty przepili by a podatków nie zapłacili albo usiłowali by je zaniżyć .. itd....

L Lomion
+3 / 3

@killerxcartoon Ciekawe. A ja już kilkakrotnie słyszałem na rozmowach o pracę: nasz budżet to 10 tysięcy, proszę sobie wybrać czy ma to być na fakturze czy na etacie. Jakoś pracodawcy nie interesowało ile ja dostanę do ręki, tylko ile to jego będzie kosztować.

K killerxcartoon
-3 / 3

@Lomion bo przez wprowadzone na zamówienie lobby ustawy made in Palikot i podobnych cwaniaków od zrzeszeń pracodawców i innych Januszów biznesu oszukują tak na podatkach. A państwo ze skorumpowanym establiszmentem to toleruje od lat. Samozatrudnienie nie powinno istnieć w takiej formie to chory wymysł. Osobny NIP przedsiębiorstwa osobne konto i kontrola przepływu z opodatkowaniem na prywatne jak pensje pracownicze a nie deklarowana najniższa stawka i sztuczne generowanie kosztów.

L Lomion
0 / 0

@killerxcartoon Powody są dla mnie mniej istotne. Odnoszę się do tego że wyraźnie napisałeś że pracodawca nie będzie miał ochoty płacić pracownikowi tyle samo na fakturę, ile płaci na etacie. A praktyka pokazuje że jest inaczej i pracodawcę bardziej od twoich przychodów obchodzą jego koszty.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 maja 2019 o 19:01

K killerxcartoon
-2 / 2

@Lomion a nie zauważasz ze tak cie oszukuje? Dzięki takiemu zatrudnieniu może mniej płacić państwu. A przenosi na ciebie odpowiedzialność i ryzyko. Już kilku moich znajomych się na tym przejechało .. zwłaszcza jeden co sobie nogę i biodro na motorze połamał. Na pół roku wyłączyło go funkcjonowania. Kredyt we frankach. Odprowadzane składki od minimalnej a pracodawca uznał że już go nie potrzebuje i podpisał kontrakt z inną "firmą". To ze się kumpel z tego pozbierał można nazwać cudem .. u wszystkich żebrał o pożyczki. To jest twój kapitalizm... Nie wspomnę że dla wielu jest zaskoczeniem że odpowiadają za wszelkie straty jakie wywołają ....

L Lomion
0 / 0

@killerxcartoon No tak - państwu płaci mniej, a mnie więcej. W sumie wychodzi tyle samo, i to już moja sprawa i moja decyzja czy się na to zgadzam. Mogę przecież powiedzieć że wolę zarabiać mniej na rękę i mieć opłacane składki. W żaden sposób nie zmienia to jednak faktu że zadaje to kłam twoim pierwotnym twierdzeniom. A akurat poziom usług medycznych jest absolutnie niezależny od wysokości płaconych składek - ile byś nie płacił, państwowo dostajesz ten sam serwis.

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 maja 2019 o 21:01

K killerxcartoon
-2 / 2

@Lomion Nie osoba taka jest złodziejem i cwaniakiem w stylu Janusza biznesu i chciwej baby z Radomia jaka wykorzystuje system i chce płacić najmniejszą stawkę a nie realnie tyle ile powinna i che korzystać na równi z tymi co płaca pełną kwotę składek...

L Lomion
0 / 0

@killerxcartoon Super. Dziękuję ci za troskę o mnie i o decyzje jakie podejmuję. Jak również o twoją opinię na ich temat.

avatar Master_Yi
+4 / 6

Ale wtedy hasło "Jarek daje na dzieci" straci sens a wchodzi ono bardzo sprawnie do tępych głów elektoratu PIS.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zimnylech
+4 / 4

Tu jest polska i tak to nie działa, ludzie są tak ogłupiani by było wręcz na odwrót. Nikt nie dąży do tego by Polak mógł gonie zarobić, kto się wychyli to od razu jest mu wypominane ile to nie zarabia. Polak jest zadowolony jak każdemu wręcz się obetnie pensje i da stawkę minimalną, wtedy jesteśmy sobie równi i możemy spać spokojnie w ubóstwie, ale razem... ehh

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iminge
-2 / 4

Podejrzewam ze gdyby obniżyli daninę za pracę pracodawcy by nie płacili tej różnicy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mietek888
+4 / 4

@Iminge Jak ktoś pracuje legalnie to ma jakąś formę umowy gdzie jest podana kwota brutto, jakby podatek się obniżył to musieliby wypłacać więcej, a mniej podatku za pracownika do urzędu. Żeby nie wypłacili różnicy musieli by oszukiwać pracownika (co łatwo wykryć), ale przecież teraz też mogą. No chyba żeby zmienili umowę pracownikowi, ale wtedy musiałby się zgodzić.
Taka sytuacja już była, zdaje się za poprzednich rządów PiS i ludzie dostawali nieco więcej do ręki. Tak, niewiarygodne, ale kiedyś PiS obniżył jakąś składkę czy podatek.

avatar Master_Yi
+2 / 2

@PrawaRacja 500+ nie da się od tak usunąć, partia która się tego podejmie skaże siebie na unicestwienie i będą szły hasła typu "Chcą odebrać dzieciom" vs "Jarek daje na dzieci", dla tepego elektoratu PIS wybór jest oczywisty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Trepan
+1 / 1

@Master_Yi nie ma to sensu. Jako ostry przeciwnik pińcet plus uważam, że kasowanie go to debilny pomysł. Ten benefit pobierają głównie ludzie mający pojecie o ekonomii prawie żadne. Ostatnio z pół roku temu wyliczyli ile jest warte po 4ech czy 5ciu latach. Kwota rzędu 360ciu kilku złotych w porównaniu do dnia wprowadzenia. Teraz jeszcze skokowo ceny podrosną, paliwo o złotówkę w miesiąc, energia sztucznie zamrożona też nie utrzyma się wiecznie bo firmy energetyczne poniosą mniejsze straty wyłączając bloki i zrobią to jeśli nie dostaną zgody od URE na podniesienie cen.. Ryzykować więc masowe niepokoje? Zamieszki? Na co to? Inflacja galopuje, zrobi swoje, już robi jak widać. Warto narażać kraj na rozruchy o wartość baku paliwa do przeciętnego samochodu? Zwłaszcza, że ta wartość stale i szybko spada. Jedyne sensowne rozwiązanie to zablokować możliwość zwiększania tej kwoty oraz dawania nowych "plusów".

L Lomion
+6 / 6

@paraglobularna To niech wypłacą kolejne 500 skoro mogą to zrobić i zabierać tyle samo. A najlepiej nie jedno pięćset tylko 10x500, czyli po 5000 na każde dziecko. Co ich powstrzymuje skoro nie ma to związku z wpływami do budżetu?

M mietek888
+6 / 6

@paraglobularna Ależ niech dają na każde dziecko, nawet więcej, ale poprzez ulgi podatkowe dla rodziców! Wtedy odpada cała obsługa i ogromny koszt utrzymania ponad 5 tys urzędników i wyposażenia ich stanowisk itd Było by jeszcze więcej pieniędzy do rozdania, albo na inne cele np szpitale. Każde rozdane 500 to zabrane ok 700zł.
Ale PiS tego nie zrobi bo wie że tak się przekupuje wyborcę. Jak ktoś dostaje 500 do ręki to widzi, jak dostaje tyle samo poprzez mniejszy podatek, tego nie widzi, po prostu mniej mu zabierają.

L Lomion
+6 / 6

@mietek888 Co ciekawe, 500+ nie jest pierwszą ulgą na dziecko - pierwszą przyjęto w 2007 roku głosami PO i LPR (PiS był przeciw). W czasie swoich rządów PO lekko zmieniło działanie tej ulgi (wprowadziło limit dochodów na pierwsze dziecko i zwiększyło kwotę na trzecie i kolejne). Ulga obowiązuje do dziś, jest odliczana od podatku (a więc dostępna tylko dla płacących podatki). Tylko kto o tym pamięta? Bezpośrednia wypłata do ręki wygrywa marketingowo.

M mietek888
0 / 0

@Lomion Masz na myśli tzw "becikowe"?

L Lomion
+1 / 1

@mietek888 Nie, mam na myśli coroczną ulgę podatkową rozliczaną w PIT. Becikowe to osobna sprawa.

J januszkochanowski
+3 / 5

Prawdziwa prawica w rządzie a nie takie twory jak mamy obecnie doprowadziła by właśnie do tego by nie było żadnego socjalu i żeby każdy pracował i zarabiał nie będąc okradanym przez państwo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Trepan
0 / 0

@januszkochanowski żadnego socjalu to nie jest realne. Zawsze będą jacyś chorzy, inwalidzi etc. Chociaż inwalidzi też mogą często pracować, tyle że lżej. Mam gdzieś stare szachy zrobione przez spółdzielnię pracy inwalidów, niesamowita jakość wykonania. Tu jest miejsce na dobry socjal, czyli na przykład dopłacenie pracodawcy żeby przystosował biuro do użytku przez osoby na wózkach.. Dla przykładu takie osoby mogą świetnie sobie radzić z komputerem, być wybitnymi specjalistami w dziedzinie na przykład programowania. W Japonii są stosowane roboty, którymi sterują osoby sparaliżowane, ponoć doskonale się spisują.

M mietek888
+3 / 3

@jamarkus A masz pozwolenie na kałacha??? Bo jak nie to Cię zamkną :)

avatar wic1
0 / 0

A ja głupi na studia poszedłem by lepiej zarabiać i co... i było zostać kierowcą ciężarówki :/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Trepan
0 / 0

@wic1 rynek weryfikuje na co jest potrzeba. Jakie masz studia? Ilu absolwentów przypada na jedno stanowisko? Ludzi z kwalifikacjami kierowcy, prawem jazdy zawodowym, kursem na przewóz, badaniami potwierdzającymi odpowiednią sprawność psychotechniczną jest niedobór. Jak skończyłeś Wyższą szkołę gotowania na gazie to się może okazać, że na miejsce w maku jest 4ech absolwentów...

avatar lasek0110
0 / 4

@razzor91 Gdzie można złożyć CV, żeby zostać płatnym trollem? Lekka robota, wystarczy tylko klepać z szablonu debilne komentarze. Trzeba należeć do partii?

P pawel1148
+1 / 1

@razzor91
Podatek od wzbogacenia z tego co się orientuję wynosi 2%, a nie 20% jak podałeś. A to co PIS robi z podatkami i prawem, to tak średnio mi się podoba.

Nie nie jestem wyborcą Korwina, a obniżenie podatków wcale do trudnych nie należy, bardziej martwi mnie natomiast to, że ciągle są zmiany i utrudnienia dla pracodawców i to tych uczciwych, którzy wykazują spore dochody, bo Ci co kombinują nadal mają jak mieli...

avatar razzor91
-1 / 3

@lasek0110 Tak. Jak ktoś nie potwierdza Twojego zdania, to jest płatnym trollem. Kolega niżej chociaż próbuje argumentów, a Ty po prostu debilem ;)
@pawel1148 Obecnie tak. Przed 2005r. było to obciążone normalnym podatkiem dochodowym, 18% i 32%.
Podaj mi przykład takich utrudnień, chyba, że masz na myśli uszczelnienie VATu i zaostrzenia kar za robienie wałów na nim, to nie mam więcej pytań :D

Nie jestem zwolennikiem PiSu, ale uważam, że realnie są dużo lepszą opcją niż KE czy inne Wiosny.

avatar lasek0110
-2 / 2

@razzor91 Ach, łatwo pomylić płatnego trolla ze zwykłym debilem.

avatar lasek0110
+3 / 5

Zaraz przyleci taki bolszewik zaymoon i stwierdzi, że robienie ku*wy z logiki jest jak najbardziej ok. Socjaliści to złodzieje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mietek888
+1 / 3

@lasek0110 No i wykrakałeś :)

W Wujekdobrrarada
0 / 0

I jeszcze dziwki na parkingach też swoje liczą... Pół biedy jak czegoś w rozporku taka nie zostawi, ale jeśli - leki też nie są darmowe!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PanTalonik2
+1 / 1

Wolę jak podatki idą na 500+ niż warszawskie LGBT+ czy inne wynaturzenia..

Aczkolwiek podatki powinny być niższe niezależnie od orientacji,...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O OverdriveA
0 / 0

Bo Państwo z czegoś musi się utrzymać, a najprościej opodatkować źródło środków do życia. Teraz powiedz to wszystkim skur wysynom pracującym w policji, w urzędzie skarbowym, albo innych niezwykle ważnych instytucjach utrudniających innym życie, że mają dla odmiany zająć się rzeczami pożytecznymi, zamiast przekładaniem papierów albo okradaniem ludzi na drogach. Nie ma takiej opcji, dlatego będziemy nadal okradani, a oni będą nadal dostawać pieniądze za rzeczy kompletnie zbędne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem