Jeśli uważasz, że napad to mniejsze przestępstwo niż pobicie, to ja nie mam pytań. Podpowiem: napadu dokonuje się na zimno, w celu zdobycia przemocą przedmiotu/pieniędzy, a pobicie najczęściej jest efektem na przykład zdrad małżeńskich. Dlatego za napad jest do 12 lat, a za pobicie do 5 lat (razy dwa, jeśli ze skutkiem śmiertelnym, ale nie jeśli jest to zabójstwo - czyli skutek ten musi nie być zamierzony).
Im nie grozi 12 lat za kebaba. Im grozi 12 lat za to, że napadli na dostawcę, pobili go, wyrwali mu towar. Identyczna kara groziłaby za napad na konwojenta przy bankomacie i zawinięcie 30-50 tysięcy. Napad to napad - napadu dokonuje bandyta, a nie pijany janusz na wsiowej potańcówce jak najczęściej wygląda obicie mordy. Które czasami, niestety, kończy się nieszczęśliwie śmiercią, jak ową mordę obił mu trafiając pięścią na przykład prosto w skroń odpowiednio mocno, albo uderzył w klatkę piersiową i zatrzymał akcję serca - to też może być skutek.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
26 maja 2019 o 20:56
@Syphar Nie zgadzam się jednak z logiką, gdzie jeśli skutkiem pobicia jest śmierć, to należy to traktować łagodniej, jak zwykłe zabójstwo. Jak zabił, to powinien odpowiadać jak za zabójstwo.
@J_R widzisz, to kwestia językowa. Bo odróżnić należy zabójstwo od morderstwa - i wtedy zgoda. Ale w Polskim porządku prawnym przyjęto że zabicie człowieka, zaplanowane i wykonane od początku do końca w celu pozbawienia życia - to nie, jak językowo byśmy przyjmowali, morderstwo - a właśnie zabójstwo.
A jako, że jestem zwolennikiem kary śmierci dla morderców, odróżniam "zabicie" od "zamordowania". Czym się to rózni? Ano tym, że śmierć można spowodować na przykład właśnie bez zamiaru zabicia człowieka, w afekcie, powodowany na przykład podaną w moim poście zdradą małżeńską - ot, przypieprzył mąż kochankowi tłuczkiem trochę za mocno, więc kochanek nie żyje. I to dzisiaj właśnie jest "pobicie ze skutkiem śmiertelnym". A naprawdę za to dawałbym karę wysoką, ale nie karę śmierci - za to już za takie coś - mąż śledził kochanka do domu, wszedł za nim do jego klatki schodowej, zadał 12 ciosów nożem w plecy i dwa razy poderżnął gardło jak ten już leżał - jak najbardziej chciałbym widzieć karę śmierci, bo to jest morderstwo.
I nie może być za oba zachowania tej samej kary. Absolutnie.
@mudia celem prawa nie są niczyje uczucia, więc to co czuję nie ma żadnego znaczenia. Facet, który pobił gościa za 3 kebaby jest 10x groźniejszy dla społeczeństwa niż ten, który w wyniku kłótni o politykę (pobicia rzadko zdarzają się bez powodu) przy wódce dał mojemu bratu w mordę za mocno, tenże się przewrócił i rąbnął tyłem głowy o kant stołu. A to właśnie jest pobicie ze skutkiem śmiertelnym. I to nie jest "wyceniono życie niżej niż 3 kebaby" tylko "oceniono, że ten co mojego brata zabił tak naprawdę chciał mu dać w mordę, dał mu w mordę, a brat niestety w wyniku tego zmarł - oraz, że ten, co napadł na dostawcę żeby ukraść 3 kebaby to zwykły bandyta, który dla 3 kebabów jest w stanie popełnił jedno z najcięższych przestępstw (!) - a takich należy eliminować ze społeczeństwa). Widzisz, nie bez powodu napad to napad bez rozróżniania - bo o ile mogę zrozumieć (nie zaakceptować, no ale wiem po co to robi) motywację faceta napadającego na bank, to człowiek, który dokonuje tego samego przestępstwa nie dla kilku milionów, tylko dla 50 złotych jest po prostu kompletnie zdegenerowany w najlepszym razie, albo psychopatą w najgorszym.
Problem zbyt "krewkich" dyskutantów którzy rzucają się z rękami natychmiast jak ktoś powie do nich "ty k...." albo inną obelgę można rozwiązać znacznie łatwiej. Przestać kwalifikować danie komuś w ryj jako "uszkodzenie ciała" tylko od razu jako pobicie - i skazywać na bezwzględną karę roku więzienia każdego, kto podniósł rękę na drugiego człowieka. Te ze skutkiem śmiertelnym, niezamierzonym - tez się skończą. Od razu. Bo po to, żeby zlikwidować tego rodzaju drobną przemoc, wystarczy nieuchronne, bezwzględne, ale może być krótkie, więzienie. I natychmiast. Nie tak, że policja zajeżdża na wiejską dyskotekę, gdzie jeden drugiemu dał w dziób i namawiają ich, żeby "się dogadali". Nie. Agresor od razu do pierdla, na krótko, ale do pierdla. I raz dwa będzie porządek.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
26 maja 2019 o 20:54
@pochichrana W przypadku obrony koniecznej do rozważenia są dwie sprawy, najpierw to, czy rzeczywiście była to obrona konieczna, a potem dwa, czy nie zostały przekroczone granice obrony koniecznej. Jeżeli nie, to sprawa zamknięta. Niestety bardzo często obie strony ostro pracują na to, by doszło do konieczności bronienia się i prawie zawsze podczas przesłuchań obie strony twierdzą, że się tylko broniły (całe etapy wzajemnego nakręcania się i eskalowania sytuacji kompletnie większości ludzi umykają).
@Syphar Rozumiem jak to teraz działa i zwyczajnie mi się to nie podoba. Ja nie widzę sensu rozmnażania przepisów, jeżeli ktoś zabija wskutek celowego stosowania przemocy, to mnie nie obchodzą jego powody. Tym razem mógł być kochanek, a jutro może zupa być za słona. W afekcie to można granice obrony koniecznej przekroczyć. Człowiek ma rozum i ma nad sobą panować. Jak nie panuje, to znaczy, że albo zwierzę, albo degenerat.
Tak samo powinno być z zabijaniem z głupoty. Nie obchodzi mnie, czy ktoś był idiotą i wyprzedzał pod górkę na zakazie czy też zrzucał z mostu bryły lodu.
Za śmierć nie przeprosisz, a każde odszkodowanie nic nie da, bo nie ma takich pieniędzy, które potrafiłyby przywrócić życie.
Wyjątkiem od tego są sporty i sztuki walki, gdzie się dwie osoby z pełną świadomością godzą na ryzyko urazów i związanych z tym konsekwencji.
@Syphar zawsze bylam zwolennikiem kary smierci. Aczkolwiek ostatnio nachodza mnie watpliwosci. Bo czym wtedy roznimy sie od tego mordercy ?? Do Breivika.. od hitlera ? Oni tez decydowali kto moze zyc a kto nie. Im dluzej o tym mysle tym bardziej sklaniam sie ku karze banicji. Banicji od cywilizacji. Bo skoro ktos nie potrafi przyjac przyjetych przez spoleczenstwo norm, to nie powinien do niego nalezec. mozna by zsylac ich gdzies na antarktyde czy w ciezki rejon afryki. i niech sobie radzi.. Bez telefonu bez niczego. Warto by bylo tez naznaczac takich osobnikow aby nie mogl nigdy wrocic. I niech sobie radzi... i zyje. Skoro nie umie przestrzegac norm spolecznych to niech zyja poza spoleczenstwem.
@J_R istnieje jednakowoż jeszcze problem kary - piszesz, że taka sama przy każdym spowodowaniu śmierci w wyniku użycia przemocy. No ok. Ale mimo to niższa niż za morderstwo z premedytacją, za które moim zdaniem powinna być kara śmierci. I tyle.
Kary są różne także z innego powodu - kara ma odstraszać od popełnienia przestępstwa, to jest jej jedno zadanie, drugie to eliminować ze społeczeństwa jednostki niebezpieczne, a trzecie, często zapominane - ma powodować nie eskalowanie przemocy w chwili, gdy już do przemocy doszło. Niektórzy się dziwią na przykład dlaczego za gwałt zbiorowy jest niższa niż za morderstwo. Wiesz, dlaczego? Bo gdyby była taka sama, to żadna ofiara takiego gwałtu by nie przeżyła. Bo przestępca, który się już go dopuścił, zabiłby ją - kara i tak grozi taka sama, a szanse, że go złapią są mniejsze (martwi nie mówią). Tyle na temat teorii, bo 25 lat (najwyższa kara możliwa) za wydrukowanie 20-złotówki temu absolutnie przeczy, żeby nasze państwo miało taką właśnie politykę karania.
Polityka karna powinna się zmienić, ale to nie jest sprawa zerojedynkowa i zdecydowanie nie powinno się robić tego pochopnie, na kolanie, w ciągu jednej nocy...
Przy okazji - gdy zostały przekroczone granice obrony koniecznej to sprawa też zamknięta. Zmiana kwalifikacji czynu, odstąpienie od ukarania - przynajmniej według nowych przepisów od 2017.
@pochichrana luksus zsyłek się skończył bo nie ma do tego żadnych sensownych obszarów to raz, a dwa - nigdy nie zsyłano w praktyce przestępców niebezpiecznych.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
26 maja 2019 o 23:30
@pochichrana to musielibyśmy ich na księżyc wysyłać XD
Znamię można ukryć. Ześlesz takich paru, to się skrzykną, założą gang, i będzie jeszcze gorzej. Skoro szcza na prawo, to i tak wróci, jak tylko będzie miał okazję.
@Jasiek2r Cywilizowane rozwiązania mamy już teraz, pomagają? Może czasami warto działać bronią właśnie tych prymitywów Zważywszy na warunki sprzyjające rozwojowi patologii poprzez różnego rodzaju programy socjalne.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
24 maja 2019 o 16:18
@Jasiek2r Resocjalizacja kojarzy się właśnie z naszą cywilizacją, że łał nie chłostajmy tylko pogadajmy z nim itd, ja jestem tylko człowiekiem i sam mam tutaj mieszane uczucia, z jednej strony orientuje się, że faktycznie resocjalizacja jest skuteczna w niektóych przypadkach, z drugiej pogadanki dla takiego brevika czy innego seryjnego mordercy to są po prostu głupotą. Traktowanie kogoś humanitarnie gdzie ten, swoje ofiary raczej humanitarnie nie traktował? Temat rzeka.
Do tego jeżeli ktoś CIe atakuje, a Ty uciekasz... To dajesz mu furtkę do tego by znów kogoś napadł. Jeżeli dałbyś mu w zęby to następnym razem może by się zastanowił czy warto w ogóle do kogoś podchodzić. Czasami najlepszą resocjalizacją, jest ta fizyczna.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 maja 2019 o 16:47
@Jasiek2r jesteś naiwny. Niektórych rzeczywiście można zresocjalizować... ale wielu jest też takich co "chcą żeby świat płonął". Ich już żadna "terapia" nie naprawi. Rozróżnienie który jest którym jest trudne, czasochłonne, i co najważniejsze, nieopłacalne.
To uciekaj... umrzesz zmęczony.
Dlaczego mielibyśmy traktować "humanitarnie" kogoś, kto sam taki nie był dla swoich ofiar?
@Jasiek2r potraktowanie kogoś tak, jak on potraktował innych/ciebie wcale nie oznacza że się "uwstecznisz".
Za każdy zły czyn powinna być odpowiednia kara, a nie klepanie po rączkach "nu nu niedobry".
@Jasiek2r no twojej logiki brak na pewno... :P
nie krzywdzę osoby niewinnej, ja rozliczam przestępcę. Nie jestem taki sam, nie robię tego "samego".
Jeśli nadal nie dostrzegasz błędu w swoim toku rozumowania, to możesz mi nie odpisywać.
To jeszcze nic, naprawdę nic... Szczegółów nie pamiętam, ale przypadek sprzed kilkunastu lat, z moich stron, dolny śląsk... Pijany recydywista sztyletuje konkubinę, baba nie przeżyła... 8 albo 10 lat?!? Wyrok nie jest prawomocny, można się odwoływać... Złapali studenta, dotychczas niekaranego na handlu pirackim oprogramowaniem... niby zabezpieczono piraty o rynkowej wartości, hm... 20? 30 tysięcy złotych?!? 15 lat bezwzględnej odsiadki, bez prawa do wcześniejszego zwolnienia! Ach, te prawackie zmiany po 89 tym!!!
@Wolfi1485 Prawo karne jest wieloetapowe i zawiłe. Zabójstwo ma wiele poziomów, są okoliczności łagodzące jak na przykład bycie pod wpływem środków odurzających czyli niepełna poczytalność. Inaczej za zabójstwo odpowie pijany wsiok a inaczej ktoś kto planował morderstwo i dokonał go w pełni świadomie. Na tej samej zasadzie kradzież ma wiele stopni. Do pewnego progu grodzi grzywna, od pewnego więzienie przy czym liczba lat podana w artykułach to wyrok MAKSYMALNY i nie uwzględniający zwolnienia warunkowego. Ilość lat dostosowuje sędzia na podstawie indywidualnego procesu.
@wonsz69 aż raz się z Tobą zgodzę, wiesz? Owszem, lewactwo jest przebaczające, tak samo jak prawactwo.. ale prawdziwa lewica nie powinna taka być. A prawdziwą lewicę w całej historii Polski mieliśmy - uwaga K***a trzymaj się - RAZ! Dobrze widzisz - raz. PPS przed 1939r. I na tym skończmy. Potem było już albo pseudo lewicowe komuchostwo, albo Sojusz Prawactwa Demokratycznego - dla niepoznaki nazwany SLD.
Jak dla mnie ktoś, kto na trzeźwo i nie w afekcie atakuje inna osobe i pobija dla kebaba to rak społeczeństwa i nie rokuje.. za pobłażliwość w takich sytuacjach płacą przyszłe ofiary. Za mądrości w stylu "a jakby to było Twoje dziecko" z góry dziękuję.
@sliceum a ja myślę że taki "pijaczek" jest tak samo szkodliwy, co ten trzeźwy bandyta.
Każdemu mogą puścić nerwy, ale to nie powinno być usprawiedliwieniem.
Pomijając jakiś dziwny twór "pobicie ze skutkiem śmiertelnym"... bo przecież każdy idiota wie, że jak się kogoś bije po głowie to można zabić.... to jednak napad to poważna sprawa. A to dlatego, że ofiara przeżywa i ma zniszczoną psychikę do końca życia. Ofiary włamań, napadów ciągle żyją w strachu, że znowu może się to powtórzyć.
Nie podniecajcie się tak; określenie "grozi im do .x. lat" - oznacza po prostu, że taka jest maksymalna kara w kodeksie za napaść w celach rabunkowych. Standardowa formułka w "niusach".
W końcu prawo dostosowane do zdziczenia społeczeństwa!
Do tej pory każdy mógł kraść lub napadać bo nie było kary, teraz jak będzie wizja do 20 lat za kradzież może patola się zastanowi.
Oby zwyrodnialcami zajęli się w więzieniu tak, by już nie mogli srać po kebabie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2019 o 10:28
Jeśli za kebaba jesteś gotów pobić człowieka to jesteś też gotów gnić w pierdlu.
Do 12 lat? Tak mi bardzo wszystko jedno.
Jeśli uważasz, że napad to mniejsze przestępstwo niż pobicie, to ja nie mam pytań. Podpowiem: napadu dokonuje się na zimno, w celu zdobycia przemocą przedmiotu/pieniędzy, a pobicie najczęściej jest efektem na przykład zdrad małżeńskich. Dlatego za napad jest do 12 lat, a za pobicie do 5 lat (razy dwa, jeśli ze skutkiem śmiertelnym, ale nie jeśli jest to zabójstwo - czyli skutek ten musi nie być zamierzony).
Im nie grozi 12 lat za kebaba. Im grozi 12 lat za to, że napadli na dostawcę, pobili go, wyrwali mu towar. Identyczna kara groziłaby za napad na konwojenta przy bankomacie i zawinięcie 30-50 tysięcy. Napad to napad - napadu dokonuje bandyta, a nie pijany janusz na wsiowej potańcówce jak najczęściej wygląda obicie mordy. Które czasami, niestety, kończy się nieszczęśliwie śmiercią, jak ową mordę obił mu trafiając pięścią na przykład prosto w skroń odpowiednio mocno, albo uderzył w klatkę piersiową i zatrzymał akcję serca - to też może być skutek.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 maja 2019 o 20:56
@Syphar Nie zgadzam się jednak z logiką, gdzie jeśli skutkiem pobicia jest śmierć, to należy to traktować łagodniej, jak zwykłe zabójstwo. Jak zabił, to powinien odpowiadać jak za zabójstwo.
@J_R nie zupelnie.. bo mogl zostac np zaatakowany przez delikwenta podczas wymiany zdan i byc po prostu silniejszy. A napad to napad.
@J_R widzisz, to kwestia językowa. Bo odróżnić należy zabójstwo od morderstwa - i wtedy zgoda. Ale w Polskim porządku prawnym przyjęto że zabicie człowieka, zaplanowane i wykonane od początku do końca w celu pozbawienia życia - to nie, jak językowo byśmy przyjmowali, morderstwo - a właśnie zabójstwo.
A jako, że jestem zwolennikiem kary śmierci dla morderców, odróżniam "zabicie" od "zamordowania". Czym się to rózni? Ano tym, że śmierć można spowodować na przykład właśnie bez zamiaru zabicia człowieka, w afekcie, powodowany na przykład podaną w moim poście zdradą małżeńską - ot, przypieprzył mąż kochankowi tłuczkiem trochę za mocno, więc kochanek nie żyje. I to dzisiaj właśnie jest "pobicie ze skutkiem śmiertelnym". A naprawdę za to dawałbym karę wysoką, ale nie karę śmierci - za to już za takie coś - mąż śledził kochanka do domu, wszedł za nim do jego klatki schodowej, zadał 12 ciosów nożem w plecy i dwa razy poderżnął gardło jak ten już leżał - jak najbardziej chciałbym widzieć karę śmierci, bo to jest morderstwo.
I nie może być za oba zachowania tej samej kary. Absolutnie.
@mudia celem prawa nie są niczyje uczucia, więc to co czuję nie ma żadnego znaczenia. Facet, który pobił gościa za 3 kebaby jest 10x groźniejszy dla społeczeństwa niż ten, który w wyniku kłótni o politykę (pobicia rzadko zdarzają się bez powodu) przy wódce dał mojemu bratu w mordę za mocno, tenże się przewrócił i rąbnął tyłem głowy o kant stołu. A to właśnie jest pobicie ze skutkiem śmiertelnym. I to nie jest "wyceniono życie niżej niż 3 kebaby" tylko "oceniono, że ten co mojego brata zabił tak naprawdę chciał mu dać w mordę, dał mu w mordę, a brat niestety w wyniku tego zmarł - oraz, że ten, co napadł na dostawcę żeby ukraść 3 kebaby to zwykły bandyta, który dla 3 kebabów jest w stanie popełnił jedno z najcięższych przestępstw (!) - a takich należy eliminować ze społeczeństwa). Widzisz, nie bez powodu napad to napad bez rozróżniania - bo o ile mogę zrozumieć (nie zaakceptować, no ale wiem po co to robi) motywację faceta napadającego na bank, to człowiek, który dokonuje tego samego przestępstwa nie dla kilku milionów, tylko dla 50 złotych jest po prostu kompletnie zdegenerowany w najlepszym razie, albo psychopatą w najgorszym.
Problem zbyt "krewkich" dyskutantów którzy rzucają się z rękami natychmiast jak ktoś powie do nich "ty k...." albo inną obelgę można rozwiązać znacznie łatwiej. Przestać kwalifikować danie komuś w ryj jako "uszkodzenie ciała" tylko od razu jako pobicie - i skazywać na bezwzględną karę roku więzienia każdego, kto podniósł rękę na drugiego człowieka. Te ze skutkiem śmiertelnym, niezamierzonym - tez się skończą. Od razu. Bo po to, żeby zlikwidować tego rodzaju drobną przemoc, wystarczy nieuchronne, bezwzględne, ale może być krótkie, więzienie. I natychmiast. Nie tak, że policja zajeżdża na wiejską dyskotekę, gdzie jeden drugiemu dał w dziób i namawiają ich, żeby "się dogadali". Nie. Agresor od razu do pierdla, na krótko, ale do pierdla. I raz dwa będzie porządek.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 maja 2019 o 20:54
@pochichrana W przypadku obrony koniecznej do rozważenia są dwie sprawy, najpierw to, czy rzeczywiście była to obrona konieczna, a potem dwa, czy nie zostały przekroczone granice obrony koniecznej. Jeżeli nie, to sprawa zamknięta. Niestety bardzo często obie strony ostro pracują na to, by doszło do konieczności bronienia się i prawie zawsze podczas przesłuchań obie strony twierdzą, że się tylko broniły (całe etapy wzajemnego nakręcania się i eskalowania sytuacji kompletnie większości ludzi umykają).
@Syphar Rozumiem jak to teraz działa i zwyczajnie mi się to nie podoba. Ja nie widzę sensu rozmnażania przepisów, jeżeli ktoś zabija wskutek celowego stosowania przemocy, to mnie nie obchodzą jego powody. Tym razem mógł być kochanek, a jutro może zupa być za słona. W afekcie to można granice obrony koniecznej przekroczyć. Człowiek ma rozum i ma nad sobą panować. Jak nie panuje, to znaczy, że albo zwierzę, albo degenerat.
Tak samo powinno być z zabijaniem z głupoty. Nie obchodzi mnie, czy ktoś był idiotą i wyprzedzał pod górkę na zakazie czy też zrzucał z mostu bryły lodu.
Za śmierć nie przeprosisz, a każde odszkodowanie nic nie da, bo nie ma takich pieniędzy, które potrafiłyby przywrócić życie.
Wyjątkiem od tego są sporty i sztuki walki, gdzie się dwie osoby z pełną świadomością godzą na ryzyko urazów i związanych z tym konsekwencji.
@Syphar zawsze bylam zwolennikiem kary smierci. Aczkolwiek ostatnio nachodza mnie watpliwosci. Bo czym wtedy roznimy sie od tego mordercy ?? Do Breivika.. od hitlera ? Oni tez decydowali kto moze zyc a kto nie. Im dluzej o tym mysle tym bardziej sklaniam sie ku karze banicji. Banicji od cywilizacji. Bo skoro ktos nie potrafi przyjac przyjetych przez spoleczenstwo norm, to nie powinien do niego nalezec. mozna by zsylac ich gdzies na antarktyde czy w ciezki rejon afryki. i niech sobie radzi.. Bez telefonu bez niczego. Warto by bylo tez naznaczac takich osobnikow aby nie mogl nigdy wrocic. I niech sobie radzi... i zyje. Skoro nie umie przestrzegac norm spolecznych to niech zyja poza spoleczenstwem.
@J_R istnieje jednakowoż jeszcze problem kary - piszesz, że taka sama przy każdym spowodowaniu śmierci w wyniku użycia przemocy. No ok. Ale mimo to niższa niż za morderstwo z premedytacją, za które moim zdaniem powinna być kara śmierci. I tyle.
Kary są różne także z innego powodu - kara ma odstraszać od popełnienia przestępstwa, to jest jej jedno zadanie, drugie to eliminować ze społeczeństwa jednostki niebezpieczne, a trzecie, często zapominane - ma powodować nie eskalowanie przemocy w chwili, gdy już do przemocy doszło. Niektórzy się dziwią na przykład dlaczego za gwałt zbiorowy jest niższa niż za morderstwo. Wiesz, dlaczego? Bo gdyby była taka sama, to żadna ofiara takiego gwałtu by nie przeżyła. Bo przestępca, który się już go dopuścił, zabiłby ją - kara i tak grozi taka sama, a szanse, że go złapią są mniejsze (martwi nie mówią). Tyle na temat teorii, bo 25 lat (najwyższa kara możliwa) za wydrukowanie 20-złotówki temu absolutnie przeczy, żeby nasze państwo miało taką właśnie politykę karania.
Polityka karna powinna się zmienić, ale to nie jest sprawa zerojedynkowa i zdecydowanie nie powinno się robić tego pochopnie, na kolanie, w ciągu jednej nocy...
Przy okazji - gdy zostały przekroczone granice obrony koniecznej to sprawa też zamknięta. Zmiana kwalifikacji czynu, odstąpienie od ukarania - przynajmniej według nowych przepisów od 2017.
@pochichrana luksus zsyłek się skończył bo nie ma do tego żadnych sensownych obszarów to raz, a dwa - nigdy nie zsyłano w praktyce przestępców niebezpiecznych.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 maja 2019 o 23:30
@pochichrana to musielibyśmy ich na księżyc wysyłać XD
Znamię można ukryć. Ześlesz takich paru, to się skrzykną, założą gang, i będzie jeszcze gorzej. Skoro szcza na prawo, to i tak wróci, jak tylko będzie miał okazję.
Więcej możesz dostać tylko za obrażanie normalnych inaczej.
Kara powinna być surowa, nie sprawiedliwa, może w ten sposób odsetek patologii w Polsce by się zmniejszył.
@Meroller Kara ma być nieuchronna!
@Jasiek2r Cywilizowane rozwiązania mamy już teraz, pomagają? Może czasami warto działać bronią właśnie tych prymitywów Zważywszy na warunki sprzyjające rozwojowi patologii poprzez różnego rodzaju programy socjalne.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2019 o 16:18
@Jasiek2r Resocjalizacja kojarzy się właśnie z naszą cywilizacją, że łał nie chłostajmy tylko pogadajmy z nim itd, ja jestem tylko człowiekiem i sam mam tutaj mieszane uczucia, z jednej strony orientuje się, że faktycznie resocjalizacja jest skuteczna w niektóych przypadkach, z drugiej pogadanki dla takiego brevika czy innego seryjnego mordercy to są po prostu głupotą. Traktowanie kogoś humanitarnie gdzie ten, swoje ofiary raczej humanitarnie nie traktował? Temat rzeka.
Do tego jeżeli ktoś CIe atakuje, a Ty uciekasz... To dajesz mu furtkę do tego by znów kogoś napadł. Jeżeli dałbyś mu w zęby to następnym razem może by się zastanowił czy warto w ogóle do kogoś podchodzić. Czasami najlepszą resocjalizacją, jest ta fizyczna.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2019 o 16:47
@Meroller "surowa, nie sprawiedliwa"? Tak myślących należałoby zsyłać na Syberię na 25 lat za złe parkowanie.
@Jasiek2r jesteś naiwny. Niektórych rzeczywiście można zresocjalizować... ale wielu jest też takich co "chcą żeby świat płonął". Ich już żadna "terapia" nie naprawi. Rozróżnienie który jest którym jest trudne, czasochłonne, i co najważniejsze, nieopłacalne.
To uciekaj... umrzesz zmęczony.
Dlaczego mielibyśmy traktować "humanitarnie" kogoś, kto sam taki nie był dla swoich ofiar?
@Jasiek2r potraktowanie kogoś tak, jak on potraktował innych/ciebie wcale nie oznacza że się "uwstecznisz".
Za każdy zły czyn powinna być odpowiednia kara, a nie klepanie po rączkach "nu nu niedobry".
@Jasiek2r no twojej logiki brak na pewno... :P
nie krzywdzę osoby niewinnej, ja rozliczam przestępcę. Nie jestem taki sam, nie robię tego "samego".
Jeśli nadal nie dostrzegasz błędu w swoim toku rozumowania, to możesz mi nie odpisywać.
To jeszcze nic, naprawdę nic... Szczegółów nie pamiętam, ale przypadek sprzed kilkunastu lat, z moich stron, dolny śląsk... Pijany recydywista sztyletuje konkubinę, baba nie przeżyła... 8 albo 10 lat?!? Wyrok nie jest prawomocny, można się odwoływać... Złapali studenta, dotychczas niekaranego na handlu pirackim oprogramowaniem... niby zabezpieczono piraty o rynkowej wartości, hm... 20? 30 tysięcy złotych?!? 15 lat bezwzględnej odsiadki, bez prawa do wcześniejszego zwolnienia! Ach, te prawackie zmiany po 89 tym!!!
@Wolfi1485 Prawo karne jest wieloetapowe i zawiłe. Zabójstwo ma wiele poziomów, są okoliczności łagodzące jak na przykład bycie pod wpływem środków odurzających czyli niepełna poczytalność. Inaczej za zabójstwo odpowie pijany wsiok a inaczej ktoś kto planował morderstwo i dokonał go w pełni świadomie. Na tej samej zasadzie kradzież ma wiele stopni. Do pewnego progu grodzi grzywna, od pewnego więzienie przy czym liczba lat podana w artykułach to wyrok MAKSYMALNY i nie uwzględniający zwolnienia warunkowego. Ilość lat dostosowuje sędzia na podstawie indywidualnego procesu.
@wonsz69 aż raz się z Tobą zgodzę, wiesz? Owszem, lewactwo jest przebaczające, tak samo jak prawactwo.. ale prawdziwa lewica nie powinna taka być. A prawdziwą lewicę w całej historii Polski mieliśmy - uwaga K***a trzymaj się - RAZ! Dobrze widzisz - raz. PPS przed 1939r. I na tym skończmy. Potem było już albo pseudo lewicowe komuchostwo, albo Sojusz Prawactwa Demokratycznego - dla niepoznaki nazwany SLD.
Jeśli pójdą do paki (co nie jest takie pewne) to będzie tam z nich kupa śmiechu. Zrąbać sobie życie dla kebaba za niecałe trzy dychy...
Głodny? Nie jesteś sobą!
Tylko za bardzo zagwiazdorzyli...
Co to kurna za kebsy 3 sztuki za 80zł? Łooohoho, to chyba ten prawdziwy kebs
@Sibul Doliczono torbę do strat.
Jak dla mnie ktoś, kto na trzeźwo i nie w afekcie atakuje inna osobe i pobija dla kebaba to rak społeczeństwa i nie rokuje.. za pobłażliwość w takich sytuacjach płacą przyszłe ofiary. Za mądrości w stylu "a jakby to było Twoje dziecko" z góry dziękuję.
@sliceum a ja myślę że taki "pijaczek" jest tak samo szkodliwy, co ten trzeźwy bandyta.
Każdemu mogą puścić nerwy, ale to nie powinno być usprawiedliwieniem.
Pomijając jakiś dziwny twór "pobicie ze skutkiem śmiertelnym"... bo przecież każdy idiota wie, że jak się kogoś bije po głowie to można zabić.... to jednak napad to poważna sprawa. A to dlatego, że ofiara przeżywa i ma zniszczoną psychikę do końca życia. Ofiary włamań, napadów ciągle żyją w strachu, że znowu może się to powtórzyć.
"Bo to jest Polska, nie elegancja - Francja..."
@Wired skoro są jeszcze ludzie którzy głosują na PIS i PO, to się nie dziw że tutaj jest jak jest
Nie podniecajcie się tak; określenie "grozi im do .x. lat" - oznacza po prostu, że taka jest maksymalna kara w kodeksie za napaść w celach rabunkowych. Standardowa formułka w "niusach".
Ja tam bym łapy poucinał
A czego bandzior ma okradać? Kary są za niskie za zabójstwa nie za wysokie za rozboje.
"Napastnicy użyli przemocy fizycznej" Czytanie ze zrozumieniem.