Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar IwanBardzoGrozny
+67 / 85

Problem z socjalizmem polega na tym, że ostatecznie kończą ci się cudze pieniądze.
Margaret Thatcher

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Chung
+25 / 35

@IwanBardzoGrozny Jak to jest, że tutaj na Demotywatorach "normalność" wygrywa, a przy podejściu do urn wygrywa "dziadostwo"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kripszt
+21 / 25

spolecnzosc demotywatorow to nie jest wiekszosc w spoleczenstwie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
+12 / 22

@J_R
Thacher nie żyje od 2013 roku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
-3 / 9

@IwanBardzoGrozny W socjaliźmie nie ma zasiłków dla bezrobotnych. Na, bezrobocie jest nielegalne i można za to iść do więzienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+8 / 8

@preskot ci ludzie nie wiedzą na kogo głosować, bo u nas wybór jak między świnką a odrą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2019 o 21:05

avatar IwanBardzoGrozny
+3 / 7

@J_R

Nie wiem skąd Ci przyszło do głowy, że zamierzam bronić poglądów jakiś niedookreślonych "kolegów Thacher"

Oczywiście, że jak państwo zbiera sporo podatków, to się kolejka darmozjadów ustawia - zarówno drobny plankton co chciałby pić piwo a robić się mu nie chce, jak i grubsze cwaniaki co grają w kasynie i gdy wygrywają to kasę przejmują dla siebie, gdy przegrywają to przekupują polityków aby pokryli straty.

Obie aktywności są godne potępienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar johnyrabarbarowiec
0 / 4

@Chung To proste, każdy jest świadomy tego, że socjalizm nie działa, ale jak przychodzi co do czego, to masz na szali, albo normalny kraj, albo 500+. I chociaż wiesz, że 500+ sprawi że w końcu ten kraj padnie, to jednak wybierasz to 500+ bo "przecież inni i tak zagłosują na 500+, a 500 za dzieciaka to nie najgorszy deal", a potem wracasz do domu i dalej jedziesz po 500+ i PiS aczkolwiek skoro dają to bierzesz :) Tak działa większość Polaków. Oczywiście jest grupa ludzi która od początku do końca konsekwentnie rozumie socjalizm i wie do czego to doprowadzi, są to przedsiębiorcy którzy w końcu wiedzą jak działa pieniądz, ale jest ich 5% w społeczeństwie, darmozjadów jest 40-60% więc... Jakbyś był politykiem to szybko doszedłbyś do wniosku że je**ć przedsiębiorców, kupmy darmozjadów ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+2 / 4

@preskot zaraz Ci odpowie, że na Konfederację czy co tam teraz Januszek wymyślił :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zbyszki
-5 / 7

Juz ja przerabialem tych wielkich polskich przedsiebiorcow. Praca na czarno za smieszne pieniadze, poniewierany gorzej od murzyna. Teraz ten ogromny przedsiebiorca musi sie mnie prosic zebym do niego przyszedl pracowac hahahaha nareszcie doczekalem tych czasow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nexus4610
0 / 0

@lasek0110 merytorycznie dyskutował nad sensownością ustaw? widziałeś kiedyś w kłapaniu polityków coś takiego? albo śpią albo się wyzywają, w komunii każdy go olewał żeby nie powiedzieć większość bo to niby demokracja a w tv wytną jakieś zdanie żeby potem idioci głosujący na tych samych złodziei od lat nazywali kogoś głupkiem a nie potrafiliby z nim rozmawiać przez minutę żeby ich nie ośmieszył co nie raz się zdarzyło ale motłoch tego nawet nie dostrzeże w programie na żywo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar matek1998
+27 / 29

Zwyczajna kalkulacja, jest znacznie mniej rodziców chorych dzieci niż nierobów na zasiłkach i świadczeniach, do tego Ci pierwsi też pobierają 500+ więc jest szansa na ich głos i kolejną kadencję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomasz3652
+3 / 27

@matek1998 Czyli korupcja wyborcza pod sztandarami pazernego kleru. Polska B kupiona :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hammoond
+27 / 49

Ci co dają minusy to bezrobotni beneficjenci 500+
Czekam na minusy pod tym co napisałem :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+24 / 38

@cyaegha organizacja Oxfam umieściła Polskę na szczycie listy krajów, które na pomoc socjalną wydają najwięcej w stosunku do swojego PKB. Serio nie ma o czym rozmawiac? Przeznaczamy na socjal ponad 16% swojego PKB.
Druga sprawa, czemu nie nalezy dokarmiac zwierzat wtedy, gdy nie jest to niezbedne?Bo sie uzalezniaja od pomocy i przestaja byc samodzielne. Tak samo z ludzmi zyjacymi z socjalu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cyaegha
+1 / 9

@Xar Oczywiście, to czysta prawda. Ale pozostaje pytanie, co w związku z tym? Naiwny lud uważa, że kiedy rząd przestanie dawać ludziom kasę to ..właściwie co? Naprawi to prawie nic nie znaczące statystyki ? Czy może też sprawi że nagle pojawi się kasa dla szpitali, dzieci czy jeszcze innych potrzebujących? Otóż niestety nie. Zawsze jej nie będzie. Bo to wszystko zaszło już niestety za daleko aby dało się to naprawić. Nasi politycy od zbyt długiego czasu myślą tylko o sobie, jako o grupie społecznej w pierwszej kolejności. Nawet nie o państwie czy ludziach. Nie wiem dlaczego wciąż jest tyle naiwnych, totalnie oderwanych od rzeczywistości ludzi. A przecież ktoś już dawno to podsumował, że to państwo istnieje już tylko w teorii. I jest to najprawdziwsza prawda. I taką też pozostanie, bo niestety dla większości ludzi istotniejsze jest co PO lub co PIS zrobiło czy robi, czy dało czy da. A przecież są to dwie, w gruncie rzeczy identyczne ugrupowania, które to na celu mają tylko i wyłącznie własne dobro. Jak ten system może działać dobrze, skoro tyle jest idiotów? Otóż nie może, i nie będzie. Jaka to demokracja, jak raz na jakiś czas lud jest ogłupiony możliwością 'wyborów', na które to od grubych lat głosuje tylko na jedna z 'dwóch' - dla nich- alternatyw? A przecież to walka jest o stanowiska i grubą kasę, jakim naiwnym trzeba być aby uważać iż Ci z góry, naprawdę łaskie dają możliwość decydowania ludowi, który to w zdecydowanej większości - do czego wcale nie trzeba być geniuszem, aby zauważyć - składa się z idiotów. I dlatego też demokracja , nie może działać dobrze. Zbyt dużo jest ludzi głupich, których to głos , czy opinia 'ma' - przynajmniej w teorii - jakieś znaczenie. A w rzeczywistości wygląda to tak że kilka milionów ludzi jest przeciwnych, jednak ich głos jest nic nie wart, bo przecież 'wybrali' swoje święte krowy, które to za nich będą decydować. A przecież to nie jest prawdziwa definicja demokracji. Problem leży w ludziach, ich mentalności, brakach w wykształceniu i łatwości z jaką są manipulowani i najbardziej w tym, jak większość ludzi już po prostu przywykła do absurdów w naszym codziennym życiu, tak bardzo, że jest to dla nich już coś normalnego, na tyle, że nawet nie pojawią się myśli lub działania aby te absurdy naprawić. A czy musimy w ogóle szukać przyczyn daleko? Wystarczy przecież, że rzucimy okiem tutaj. Czy nie jest, ostatecznym dowodem upadku, narodu, społeczeństwa, fakt jak to ludzie rzucają się sobie do gardeł, i jako piorytet problemów, czy też ich nic - dla rządu - nie znaczace próby szukania oszczędności - rządu- , lub też przykładów marnowania przez niego naszej kasy, w pierwszej - jakby - najważniejszej kolejności pojawia się... fakt pomocy dla ubogich? Poważnie?? A dlaczego by nie pomyśleć o tym dlaczego politycy dostają takie wynagrodzenie, dlaczego płacimy za ich wytworne jedzenie i podróże, dlaczego totalnie pomijamy sens stawiania nowych pomników, dlaczego na kompletnym zadupiu pośrodku prawie niczego stoją nowe barierki których koszt to grube setki tysięcy złotych, dlaczego fakt że na spoty wyborcze politycy wywalili grube miliony złotych, dlaczego państwo kupuje złom od usa za grube miliardy, dlaczego prawo chroni tych złych, dlaczego by nie zamiast robić problem z pomocy dla ubogich , że to niby 'drogo' nasz kosztuje, otworzyć by oczy np na to jakie grube miliony złotych są marnowane na utrzymywanie przez 40-50 lat więzniów, aż do ich śmierci. Dlaczego drobny złodziej czy oszust idzie do więzienia i generuje KOSZTY, dlaczego każdy z nich je lepiej niż chorzy w szpitalach? Dlaczego ludzie upadli już tak nisko, że wszystkie te rzeczy wydają im się mniej istotne niż to, że z naszych podatków jakiś tam % ludzi biednych okazało się leniami lub patologią ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sancz79
+1 / 5

@cyaegha "Naiwny lud uważa, że kiedy rząd przestanie dawać ludziom kasę to ..właściwie co?"To ,że pójdą do pracy aby zdobyć środki na życie .Od co. Przez co wzrośnie PKB ,wpływy do budżetu a wydatki budżetowe spadną o te które do tej pory był rozdawany na socjał i będzie można je przeznaczyć na ważniejsze rzeczy lub na obniżenie podatków. Proste jak drut.W chwili gdy politycy w swoim egoizmie i z myślą o własnej karierze zapewnią ludziom świadczenia tak wysokie że nie będzie się opłacało pracować to sobie odpowiedz za sie stanie z krajem . OD CO. Piszesz dużo ale bez sensu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2019 o 12:36

C cyaegha
-4 / 8

@sancz79 "te które do tej pory był rozdawany na socjał i będzie można je przeznaczyć na ważniejsze rzeczy" no, naturalnie, tak jak to było przed wprowadzeniem 500+. Kolejny oderwany od rzeczywistości :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sancz79
-1 / 3

@cyaegha. A co nie budowano dróg ,nie opłacało się policji ,lekarzy nauczyciel przed 500+?.Było życie przed 500+ dodatkowo na bardziej zdrowych zasadach. Sęk w tym że nie jestem oderwany od rzeczywistości tylko wiem na czym polega budżet. To że budżet wypłaca np +500 wiąże się z rezygnacji w wydatków na inne cele(np na podwyżki dla nauczycieli co mieliśmy ostatnio)+dodatkowa fiskalizacja bo brakuje środków .To chyba jasne chyba że jesteś zdania ze budżet można rozciągać w dowolny sposób a pieniądze można zawsze dodrukować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2019 o 13:49

C cyaegha
-2 / 6

@sancz79 A teraz się nie buduje? Policja na kredycie, czy może za bony pracuje? Nauczycielom od zawsze coś nie pasuje i od zawsze jest mało. Większość z nich niestety wręcz 'czyta' dzieciakom podręcznik, bez jakiegokolwiek wkładu własnego. Wygodna praca, długie wakacje, no ale przecież podwyżka dla nich ma większy sens niż np pielęgniarek. Służba zdrowia leży totalnie już od długich lat.
Jak wcześniej zostało napisane, najwidoczniej jesteś jednym z tych, dla którego żródło problemów leży w pomocy socjalnej, lub też fakcie że jakiś tam % ludzi pobierających takową pomoc jest leniami lub patologia.
Nie jestem jedną z osób dostających te pieniądze. Jednak widząc jak zwykli obywatele nawołują do tego aby odebrać pomoc, która to jednak w większości trafia do naprawdę potrzebujących, kiedy jest milion ważniejszych i o wiele większych zbędnych wydatków z NASZYCH podatków to uświadamiam sobie, że jednak ten naród, za swoją głupotę, zasługuje na obecny stan rzeczy. Zabrać 500+ ! Milczeniem skomentować fakt, że politycy rozpi*rdalają po stokroć większe sumy, a nawet jedzą obiady za tysiąc, dwa tysiące złotych. Wszystko jest jak być powinno. Jak wczesniej zostało napisane, to czy ta pomoc to gotówka, czy jakieś specjalne zniżki, czy mniejsze podatki, to tylko kwestia umowna. Jak najbardziej uważam, że można by gotówkę zamienić na inna, lepszą formę. Fakt jest jednak taki, że ta pomoc powinna pozostać, a zródła oszczędności czy problemów, wypadało by szukać u zródła tego cyrku. Bo jak na chwilę obecną, ludzie skutecznie są ze sobą skłóceni, dyskutując o detalach takich jak ten, kiedy to o wiele , wiele większe, zupełnie absurdalne wydatki mają miejsce w ' tle'. Jeśli w Twoim światopoglądzie, zabranie czegokolwiek obywatelowi ma piorytet przed zrobieniem porządku z rządem i politykami, nie ma znaczenia jaką więdze posiadasz o budżecie, ekonomi czy kurde nawet astronomii, bo czyni Cię to bliższym politykowi niż normalnemu obywatelowi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sancz79
+1 / 1

@cyaegha .Nie udwaj głupiego,bardziej niż jesteś ..Buduje się i wypłaca się wynagrodzenia strefie budżetowej ale z racji że część środków musi być przesunięta na cele socjalne obiecane przez socjalistycznych polityków buduje się odpowiednio mniej ,opłaca się mniej i jest mniej środków na inne cele (np na wyposażenie szpitali skoro np wywołujesz temat s.zdrowia). "Nauczycielom od zawsze coś nie pasuje i od zawsze jest mało"(ale argument ,to w sumie pusty slogan)-czyli wg ciebie osobom niepracującym się należy socjał a np nauczycielom którzy wykonują jakby nie było pracę już nie"-ciekawa wykładnia. Oczywiscie widze problem w obecnej formie pomocy społecznej bo jestem podatnikiem i sponsoruje to moją pracą.A zródło problemu widzę w coraz większym socjalizmie panujacym w Polsce co skutkuje cofaniem się cywilizacyjnym Polaków w sferze demokracji ,wolności ,gospodarczym. O wiele korzystniejsze od zwykłego rozdawnictwa ,były by niższe podatki czy odpis podatkowy np 500. Bo pieniądze by zostały u ludzi którzy wypracowują bogactwo narodu a nie u tych którzy żerują na systemie. "Jednak widząc jak zwykli obywatele nawołują do tego aby odebrać pomoc, która to jednak w większości trafia do naprawdę potrzebujących"-SKĄD TO WIESZ. Skądą wiesz ,którzy to są najbardziej potrzebujący? Skąd wiesz że ta pomoc jest efektywna. Skąd posiadasz tą wiedze na skalę kraju ?Niektórzy dzieki 500+ spłacają np trzeci samochód za 100tys i twierdzą że jest im niezbędny aby jechać na wakacje. Niektórzy przewalają to na alkohol ,a niektorzy twierdzą ze skoro mają 500+ i dodatkowe świadczenia z MOPSu to nie opłaca się im iść do pracy. Nie zauważasz że to demoralizacyjny system . A jak pisałem zródłem cyrku jest socjalizm a co za tym idzie ubóstwo społeczeństwa i demoralizacja rynku pracy i zgoda na coraz większa ingerencję państwa w życie obywateli.
"Jeśli w Twoim światopoglądzie, zabranie czegokolwiek obywatelowi ma piorytet przed zrobieniem porządku z rządem i politykami, nie ma znaczenia jaką więdze posiadasz o budżecie, ekonomi czy kurde nawet astronomii, bo czyni Cię to bliższym politykowi niż normalnemu obywatelowi."-ciekawe zdanie bo pokazuje sposób myślenia sloganami . Ja nie postuluję aby coś komuś zabierać ale żeby przestać dawać z czyjegoś. Był kiedyś taki kawał jak młody człowiek dawał zebrakowi co drugi dzień jałmużnę .W koncu przestał dawać a gdy żebrak się zapytał dlaczego młody człowiek powiedział ze go niestac bo rozpoczął studnia.Wówczas żebrak powiedział " a dlaczego za moje". To że przestajemy komuś dawać, to nie to samo co zabranie czegoś co wcześniej do danej osoby należało. Co oznacza "zrobienie porządku z rządemi i politykami".Co postulujesz,wybrać innych,rozstrzelac ,gułag? masz co jakiś czas wybory . Był kiedyś Kononowicz też posugiwał się pustymi sloganami i hasłami "zrobic porządek ""nalezy zwiększyć płace"itd natomiast nic poza sloganami nie było o metodzie i zródłach danych zmian

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2019 o 15:17

C cyaegha
-2 / 4

@sancz79 "czyli wg ciebie osobom niepracującym się należy socjał a np nauczycielom którzy wykonują jakby nie było pracę już nie"-ciekawa wykładnia. "
Czyli że pomoc socjalna , to nie tylko dla bezrobotnych, ale także dla pracujących? I kto tu jest głupi...
Resztę pozwolę sobie pominąć, bo to nic więcej jak własnie puste slogany. Jeśli ja muszę udowodnić, że pomoc socjalna trafia do potrzebujących, to działa w obie strony, i to ty musisz również udowodnić, że te skrajne przypadki są, w rzeczywistości, większością.
Jak dziwi cię fakt, że ludzie kombinują i wykorzystują nieudolność polityków dla swoich celów, jak np - nie opłaca im się iść do pracy, to niestety jesteś właśnie oderwany od rzeczywistości. Ten przykład przyszedł z góry.
Jeśli powyższe rzeczy uważasz, za bardziej demoralizujące społeczeństwo, niż obłudnych zakłamanych polityków, którzy za jeden obiad bądz podróż lub imprezę potrafią wywalić kwotę równą lub nawet większą pół rocznej pomocy socjalnej dla jednej rodziny, uważam temat za zamknięty.
Nic nie zmieni obecnego stanu rzeczy, bo co byśmy tu nie napisali, nie zmieni to rządu i ludzi tam 'pracujących'. Co najwyżej, zmienią się świnie przy korycie, a to nie zmieni absolutnie nic, lub co najwyżej jedne problemy w inne. I to jest dokładnie to co zawarte zostało wyżej - problem to mentalność tego narodu. Piszesz o jakiś wyborach, co przy każdych z nich każde media podają inne wartości procentowego poparcia, nie wspominając już o kompletnym braku możliwości dla obywateli aby otwarcie, publicznie sprawdzić te wszystkie głosy.. czyli albo wierzysz, w to że urodzeni kłamcy (politycy), tym razem byli totalnie uczciwi, albo kompletnie nie robi na tobie wrażenia ilość totalnych kretynów w tym społeczeństwie (zsumowane głosy oddane na po i pis, po których przecież ludzie powinni dokładnie wiedzieć, czego się spodziewać). Chociaż, to w sumie dowodzi, że ludzie dostają to na co w rzeczywistości zasługują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sancz79
+2 / 2

@cyaegha Mój błąd Przeoczyłem słowo.To zdanie powinno brzmiec"czyli wg ciebie osobom niepracującym się należy socjał a np nauczycielom którzy wykonują jakby nie było pracę pieniądze budżetowe już nie"-ciekawa wykładnia.Chodziło mi o to że jest to niesprawiedliwe że osoby mające wkład w społeczeństwo muszą miec ograniczenia ze wzgledu na utrzymywanie przez państwo ludzi niepracujących a mogacych pracować.
"Resztę pozwolę sobie pominąć, bo to nic więcej jak własnie puste slogany"(tzn który fragment i dlaczego slogany). "Jeśli ja muszę udowodnić, że pomoc socjalna trafia do potrzebujących, to działa w obie strony, i to ty musisz również udowodnić, że te skrajne przypadki są, w rzeczywistości, większością"W rozmowie ze mną taka prymitywna erastyka się ci nie przyda. Nie zrozumiałeś pytania i je przekształciłeś Po pierwsze jak już masz udowodnić że trafia do najbardziej potrzebujących ( bo termin "potrzebujący" jest tak ogólny z dużym prawdopodobieństwem każdy kogo byś nie zapytał ma jakieś potrzeby) ,po drugie skąd wiesz że ci do których trafia są najbardziej potrzebujący ,jakie są to kryteria (geograficzne,wiekowe,statutu materialne itd).Jakby obrócić moje pytanie to , jak już miałbym udowodnić ze pomoc nie trafia do najbardziej potrzebujących co łatwo jest udowodnić. Wystarczy wejść na stronę "siępomaga " i zobaczyć dziecko na które nie ma środków na leczenie bo państwo nierefunduje ponieważ ma wydatki np socjale typu +500 lub lub inne głupoty. Udowodnienie że większość np socjalnych środków z +500 trafia do ludzi którzy nie są najbardziej potrzebujący jest banalna. Swiadczeni 500+ dostaje ok 4,0mil dzieci ( dane z 2017roku) ponad 50% dzieci w kraju .Czy chcesz stwierdzić że mamy 50% rodzin żyjących w skaajnej nędzy.To bzdura bo świadczenia na dzieci dostają osoby dobrze sytuowane ,bo kryterium dochodowe był tylko na 1dziecko.Dzis te kryterium i przy 1 dziecku znika. Wiec 500+ dla więszości rodzin jest miły dodatkiem niż kwotą bez której egzystencja rodziny była by zarażono. Daltego to co piszesz jest sloganem.
To że ludzie kombinują to mnie nie dziwi.Natomiast dziwi mnie pochwała tego stanu. Bo chwaląć socjał ,wychwalasz kombinowanie które jest możliwe własnie przez socjał.Kombinowanie na czyiś koszt.Bo aby ktoś dostał pieniądze z budzetu to ktoś inny musi je tam(do budżetu) oddać. Życie z socjału to życie na rezultatach czyjeś pracy .I jest to nieucziwe. I uważam że jest to bardziej społecznie demoralizujace kiedy osoba uczciwie pracująca,płacąca cieżkie podatki ( Polsce ponad50%) ,poswięcająca swoje zdrowie,czas spędzony z rodziną ma gorzej lub tak samo jak cwaniak żyjący na podobnym poziomie z sociału który jest jakby nie było z pracy osoby ucziwej. Państwo nagradza kombinowanie, niepracowanie kupuje wyborców i zachęca uczciwych do porzucenia pracy. Po państwie oczekujemy uczciwosci i bezstronności a jak nagradza nieuczciwość to jest to sytuacja gorsza niż politycy Jest to bardziej demoralizujące niż politycy po którym rzadko oczekujemy uczciwości czy umiaru.
Akurat w ucziwosć wyborów wierzę nie ma przesłanek aby nie wierzyć a problem jest w tym ze politycy kupują wyborców socjałem zabijając tym samym gospodarkę.Jesli im się uda to rzczywiscie będziemy żyć w nędzy (do czego porwadzi socjalizm chyba wiadomo)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+2 / 2

@cyaegha Ważniejsze od 500 + są np inwestycje w infrastrukturę. Od czasu rządów pis i owego 500 +, mamy w Polsce najniższy wskaźnik inwestycji od 89 roku. Więc kto jest tu oderwany od rzeczywistości?
Mało tego, zamykają szpitale, bo nie ma kasy na utrzymanie, a na patologię jest, też nie widzisz korelacji co bierze się z czego?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Morda_Lewiatana
0 / 4

@cyaegha Popieram. Dodam tylko że obok tak chętnie wypominanego "udziału pomocy socjalnej w PKB" dodałbym "udział wynagrodzeń w PKB". Tutaj niestety nie liderujemy na tle EU a próba szybkiego podniesienia tego wskaźnika (zrównania do średniej) wywołałaby "zajazd" Januszów biznesu i zawodzenie etatowych płaczek liberalizmu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+2 / 2

@cyaegha Ja też zgadzam się z @sancz79 że to socjal w dużej mierze wpływa negatywnie na rozwój naszego kraju, raz że tworzy się bardzo roszczeniowa grupa osób które do społeczeństwa nic nie wnoszą, dwa dzieci często naśladują jedyne wzory jakie mają czyli rodziców a socjal pozwala mnożyć się na potęgę patologii, trzy z jakiej racji ktoś ma żyć na mój rachunek? cztery do obsługi programów socjalnych masz masę urzędników których również utrzymujemy, pięć inwestycje mają to do siebie że zwykle wpływają na rozwój a socjal na rozwój nie wpływa zupełnie więc są dużo ważniejsze, sześć jeżeli chodzi o socjal to powinna być to bardzo doraźna pomoc a nie sposób na życie jak to wygląda w tej chwili, siedem sporo ludzi którzy otrzymują socjal pracuje na czarno bo mają wtedy dwa źródła dochodu czyli socjal wpływa na zwiększenie się czarnej strefy na czym tracą uczciwie pracujący.
Jeżeli te argumenty nie wystarczą aby przekonać że socjal w aktualnej formie prowadzi nasze państwo do upadku to mam więcej ale nie chce mi się wszystkiego pisać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2019 o 21:55

C cyaegha
-3 / 3

@sancz79 Przychody budżetowe na rok 2017 to ~ 350,5 mld , 4.000.000 dzieci dostające po 500 zł daje 2,000,000,000. Polska kupiła rakiety za ponad 2.5 mld ! I o czym ty chcesz w ogóle rozmawiać? Produkujesz się bo odczuwasz niemal fizyczny ból, że państwo zdecydowało dać po 500 zł na dzieci, to jest 100pare euro? To śmieszne, a staję się żałosne, jak w tym samym momencie ignorujesz fanaberie polityków, całą resztę absurdalnych wydatków. Nie którzy z nich jadają droższy obiad niż te dzieci lub ich rodzice dostają przez miesiąc. Jeśli twoja wizja zmian zaczyna się od zabrania dzieciom, a totalnym ignorowaniu prawdziwego marnotrawienia pieniędzy przez państwo, życzę powodzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2019 o 22:30

S sancz79
0 / 0

@cyaegha szpecu od budżetu zapomiałeś pomnożyć przez 12 bo 2miliardy 500+generuje w miesiąc .Czyli mówimy tu o 24mld rocznie. Teraz będzie to większa kwota bo obejmie też jedynaki i odpadnie kryterium dochodowe. Przychody budżetowe to 350,5mld ale wydatki 375 (skoro chcesz rok 2017) jakoś zapomniało ci się napisać.Brakuje 25 mld o ile umiesz dodawać i odejmować. NIe dostrzegasz problemu że brakuje pieniedzy w budżecie i jest deficyt??. Dług a przecież w 2017 na samą obsługę długu publicznego który nam fundowali autorzy dziury budzętowych w poszczególnych latach Polska wydaje ok 30mld (jakoś pominołeś o kosztach długu ,a to tylko koszt obsługi a nie sam dług).A przcież mamy rekordowe sezon w gospodarce a niektóre kraje mają nadwyżki budzetowe (np w 2017 w UE aż 13krajów zamiast dziury miało nadwyżki ). Mało tego poprzez programy 500+ i demoralizację do pracy i przedsiębiorczości ta dziura będzie się zwiększała w tempie wprost proporcjonalnym.Bo coraz wiecej ludzi będzie chciało żyć na koszt państwa a państwo będzie musiało dokręcać srube pracującym a ci zaczną dochodzić do wniosku ze z takim obciażeniami finansowymi to należy zaprzestać pracować bo państwo i tak im da(tylko nie wiadomo z czego). Wbrew pozorom nie ignoruję fanaberie polityków bo właśnie przez ich fanaberię i pragnienie władzy mamy takie programy jak 500+ i dziury budżetowe. Co do bólu fizycznego oczywiście odczuwam bóle zwłaszcza pleców, ma swoje lata,zdrowia nikt mi nie odda i są to bóle w wyniku pracy a nie chodzenia do MOPSu. A dziecom wolałbym zostawić oszczędnosci a nie dziurę budżetową którą będą musiały spłacać w przyszłosci i zapadły system emerytalny który też będą musiały opłacać.
"Jeśli twoja wizja zmian zaczyna się od zabrania dzieciom, a totalnym ignorowaniu prawdziwego marnotrawienia pieniędzy przez państwo, życzę powodzenia". Sęk w tym że moja "wizja" zaczyna się od zabrania państwu pieniędzy aby właśnie ich nie marnotrawiło, bo wtedy zostają one w naszych kieszeniach.Żeby wypłacić 500zł państwo pobiera o wiele więcej bo cała machina państwowa ,urzędy instytucje kosztują . jest to korzystniejsze niż wszystkie programy socjalne świata.
"Nie którzy z nich jadają droższy obiad niż te dzieci lub ich rodzice dostają przez miesiąc" bez wątpienia jest to demoralizujące ale to nie powód aby zadłużać państwo i wykorzystywać pracę innych. PS nie odpowiedziałeś na pytania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2019 o 23:14

P pawlon1
-1 / 1

@cyaegha
Twoje teksty nic nie wnosza. Cos Ci policze, wziete z Twojego przykladu, politycy jedzacy obiady za 1000zl... to coprawda wymysl ale co tam, poplyne z Toba:
- mamy 460 poslow x 1000zl za jeden obiad x 365 dni = 167 900 000 czyli 168mln zlotych rocznie. teraz takie 500+ kosztuje ponad 20 MILIARDOW rocznie, widzisz roznice? owszem, to razi jak politycy roztrzasaja kase na swoje przywileje, ale poniewaz jest ich tylko 460 (wlasciwie to AZ bo polowa za duzo) to nie sa w stanie wydac znaczacej sumy w porownaniu do calego budzetu. efekt skali robi swoje. potrzebujacy ludzie juz wczesniej mieli pomoc spoleczna i inna, jak ktos chce im pomagac to wystarczylo zwiekszyc te swiadczenia. to ze ktos nie ma nowego auta albo w ogole nie ma auta nie znaczy ze jest potrzebujacy! mamy mase ludzi i niestety sam takich znam z mojego otoczenia gdzie juz licza jak wydadza 500+ na pierwsze dziecko na zmiane auta itp to sa ludzie pracujacy, zarabiajacy ok 2.5tys netto i nie robiacy w zyciu nic zeby sobie poprawic stope zycia. oczekuja ze panstwo im da! nie chce im sie nabywac nowych umiejetnosci, szukac innej pracy (obecna zle platna w urzedzie ale mega wygodna) itp... i dlaczego Ci ludzie maja dostawac za darmo? jak by im brakowalo na zycie to by mieli bodziec zeby zmienic prace, cos zmienic w zyciu, ale na zycie im nie brakuje, brakuje im na zachcianki i na to wlasnie pojdzie 500+ a wyborca kupiony. nie chce mi sie odnosic do Twojego przydlugiej wypowiedzi w calosci ale juz od samego poczatku Twoje zalozenia sa bledne. wiesz czemu np wydajemy na barierki w srodku pola? bo urzedasy co maja o tym decydowac to miernoty i nikt nie wymaga od nich wiecej, oni od siebie tez nie bo po co? tego nie kontrouje Kaczynski ani Tusk, kontroluja to przewaznie wlasnie beneficjenci 500+

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-2 / 6

pamiętaj, nie wiń polityków, tak kiedyś doprowadzono do rozbiorów, nie sąsiedzi - Polacy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
0 / 0

@YszamanY to przecież polscy politycy doprowadzili do rozbiorów. Teraz też prowadzą Polskę ku zagładzie ekonomicznej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+2 / 4

U nas służba zdrowia jest systematycznie niszczona przez każdy kolejny rząd od 1989 roku, więc co się dziwisz? Za mało lekarzy się kształci. Czytałem nawet kiedyś wywiad z jednym to powiedział, że była to świadoma decyzja (szkoda, że sobie nie zapisałem tego wywiadu, mógłbym sypnąć źródłem). NFZ kosztuje mniej więcej połowę kasy, jaka jest przeznaczana na opiekę zdrowotną (przynajmniej około 2016, nie wiem, jak teraz).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nwdmkt
+6 / 6

Nieroby chodzą na każde wybory, a większości dzieci z onkologii nigdy nie będzie dane zagłosować. Smutne ale prawdziwe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U UFO_ludek
-1 / 5

Zostań bogatym nierobem. Broni ktoś?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+1 / 3

@UFO_ludek Jesteś kretynem, chore dziecko też ma zostać bogatym nierobem, czy umrzeć z racji niedofinansowania szpitali?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U UFO_ludek
0 / 0

@profix3 Boże, Ty widzisz a nie grzmisz...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Powerwoofer1
0 / 0

od dawna nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jankowalski6969
+3 / 3

OK OK!!!! Ale po co zaraz te wulgaryzmy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xanturbo
-2 / 4

jak ja napiszę że nienawidzę pracoholików którzy gonią tylko za kasą, dla których liczy się tylko wincej wincej wincej, przez których ten świat ZDYCHA - to mnie zaraz zbanują

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jasio_zawodnik
+5 / 5

Przygnębienie ogarnia po przeczytaniu wyżej wymienionych komentarzy. Widziałem kilku lekarzy o skromnych majątkach. Jak w prawie każdej profesji można "się zakręcić". Wielu dorabia prawdziwe pieniądze w prywatnych klinikach. Czemu chyba nie wypada się dziwić. Sam zazwyczaj leczę się prywatnie... Gdyż terminy to kpiny w NFZ. Chyba że po znajomości. Wnioski są mizerne : jest do du@y i nie specjalnie widać przesłanki na jaką kolwiek zmianę. Problem leży w nikim innym jak w nas. Osobiście zazwyczaj starałem się głosować na mniejsze zło mające szanse na zwycięstwo. Z wiekiem widzę że to błąd. Lecz alternatyw na chwilę obecną w mojej ocenie brak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wanda_co_nie_chciala_niemca
0 / 0

No, ale 500+ to nie jedyne źródło uciekających pieniędzy. Przecież dużo też jest w rękach posłów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stach1947
0 / 0

Odpowiem krótko :NIE !!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olewator
+1 / 1

Nie wiem o co chodzi? Przecież stać na by lekarze zamiast leczyć wypisywali recepty, zwolnienia lekarskie i skierowania na badania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzysiek180077
0 / 0

Polacy... Ciężki naród. Nigdy nie dogodzisz....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T temidos265
0 / 2

Polecam popracować z całych sił naprawdę byle gdzie , by potem z CZYSTYM sumieniem przejść na zasiłek.Uczciwa i ciezka praca w polsce prowadzi do NIKĄD (chyba ze masz plecy)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slagen
0 / 0

sam nie wiem kto gorszy, czy (w uproszczeniu)
-PO. które bezwzględnie gnojąc ludzi wywalczyło sporo kasy, pogłębiając zapaść demograficzną i de'facto wypędzając setki tysiecy młodych z kraju.
-PiS które ta kasę rozdało i jeszcze nas zadłuża na potęgę, a jak słusznie @IwanBardzoGrozny zauważył w końcu ta kasa się skończy i będziemy mieć drugą Grecję

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 lipca 2019 o 6:47

D dncx
0 / 0

Problemem jest co innego. U nas nie ma prawdziwych liberalnych partii, które nie zaglądają ludziom do łózka, portfela, majtek i biurka. Socjaliści i Narodowi-Socjaliści tak zohydzili liberałów, że dziś w zasadzie nie ma innego wyboru. Albo dżuma, albo cholera. Jeśli powstaje partia jak Nowoczesna, która miała liberalne poglądy gospodarcze, to jest wyśmiewana bo nie zaoferowała ludziom tego co oferują socjaliści. W zasadzie teraz już rozumiem dlaczego Polska jest i będzie biednym krajem. Partiom rządzącym nie zależy by ludzie byli bogaci, bo bogactwo pozwala na olanie polityki, na życie ponad tym. Na nie korzystaniu z socjałów, dopłat, pomocy społecznej, itd. Dzięki biedzie ludzie będą na pasku władzy. Będą musieli głosować tak a nie inaczej, bo inaczej pieniądze im odbiorą. Dokładnie tak PIS teraz straszy wyborców. Bogatego nie wystraszysz. Więc nic się nie zmieni. Polityka zachowuje status quo życia publicznego, sztucznie utrzymując biedę. Bo ta pomoc społeczna niewiele zmienia. Zaspokaja tylko podstawowe potrzeby. Bez nich ludzie nadal będą biedni, ale tej kasy mieć nie będą. Dlatego też NIE MIEJCIE ZŁUDZEŃ. NIC SIE NIE ZMIENI.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slagen
0 / 0

Za śmierć jednego dziecka można kupić głosy kilku nierobów. Co się politykom bardziej opłaca?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem