1 września 1939 r. o 4:35 Niemcy bestialsko zbombardowali bezbronny Wieluń, 10 minut później pancernik "Schleswig-Holstein" rozpoczął
ostrzał Westerplatte.
Tak wybuchła II wojna światowa
(47 obrazków)
Tymczasem żołnierze z Westerplatte pod dowództwem mjr Henryka Sucharskiego i jego zastępcy kpt. Franciszka Dąbrowskiego bronili się przez tydzień
Według oryginalnych szacunków, straty po stronie Niemiec w bitwie o Westerplatte wyniosły ok. 300 zabitych i do 1000 rannych. W trwających siedem dni walkach zginęło 15 polskich żołnierzy, a 50 zostało rannych
Adolf Hitler ogłasza w Reichstagu, że III Rzesza zaatakowała Polskę
Niemieccy żołnierze niszczą polski szlaban graniczny
Niemiecki plan ataku na Polskę przewidywał wojnę błyskawiczną, której celem miało być przełamanie polskiej obrony, a następnie okrążenie i zniszczenie głównych sił przeciwnika
Niemiecki pojazd pancerny w Polsce, w drodze na front
Słowaccy żołnierze, którzy ramię w ramię z Niemcami zaatakowali we wrześniu 1939 roku Polskę
Gadanie o tym co było 500 lat temu jest bez sensu, ale faktem jest, że niemiec nigdy nie był i nie będzie przyjacielem. Wojna się skończyła, a dla nich i tak jesteśmy tanią siłą roboczą czy miejscem zbytu.
Bombardowanie Wielunia miało na celu sprawdzenie szybkości obrony przeciwlotniczej Polski jak i szybkość i reakcji wojsk Polskich na atak nieprzyjaciela. Taki był cel zbombardowania Wielunia.
@Aloyzo
Ja gdzieś wyczytałem, że głównym powodem wybrania Wielunia była jego zabudowa. Miał ukłąd ulic który pozwalał na przetestowanie efektów bombardowania.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
1 września 2021 o 13:57
A wiecie co o tym wszystkim sądzą Niemcy? Akurat nie raz zdarzyło się, że miałem okazję porozmawiać z nimi o II wojnie światowej.
- Otóż w odpowiedzi usłyszałem, że "wojny były od dawien dawna na całym świecie i są do dzisiaj.
- W 1939 to nie była jeszcze żadna druga wojna światowa, ona zaczęła się dopiero w 1941, to co było w 1939 to było nic.
- Większość niemców nie chciała wojny i zabijać tylko to były odgórnie ustalone rozkazy i bojąc sie, że zginą odmawiając rozkazu nie mieli wyboru.
- Za wojnę odpowiedzialni są naćpani ssmani. "
autentyk
W końcu jakoś trzeba się tłumaczyć. Odpowiedzialni naćpani ssmani. A naćpani ssmani by powiedzieli że oni też nie chcieli, tylko to zrobili bo im duchy objawione na haju tak kazały. Litości proszę, co mają mówić.
A skoro wojny nie chcieli to czemu zaraz po nie zwrócili zrabowanych majątków polskich i żydowskich?
Tylko chuśtali się za nie do dziś dnia?
A teraz te stare Szwaby co to wojny nie chcieli mówią w prost,że dopóki pieniądze ze zrabowanych majątków były to im się żyło. Tego nie słyszałeś? I nie mówią tego politycy tylko ci co to wojny nie chcieli
I co?okazali choć odrobinę skruchy?
Nie okazali i nie okażą!
Jedyne co zrobili to się w pokrętny sposób wymawiali, wmawiali że to nie oni i że to nic takiego w cale nie było, to nie my niemcy to Oni!
Tyle Ci okazali kolego.
Takie pier#olenie, że nie mieli wyboru. Porozmawiaj jeszcze z tymi Polakami którzy pamiętają wojne i popytaj o to co oni sądzą o "nie mieliśmy wyboru". Zawsze jest wybór. Pilecki nie miał wyboru i dlatego poszedł do obozu? Ilu było takich którzy wybrali właśnie śmierć aby tylko nie zdradzić pozycji swojego oddziału? Ilu było takich, którzy woleli zginąć tylko po to, aby był czas na ucieczkę dla reszty grupy? Często wybór był taki, że giniesz broniąc swoich albo ze swoimi.
@Duch_Magika Co ty opowiadasz, większość niemców w czasie drugiej wojny światowej służyło w kuchni polowej albo orkiestrze wojskowej. To wszystko wina mitycznego narodu nazistowskiego które nagle wyginął w dniu podpisania bezwarunkowej kapitulacji 8 maja 1945 roku.
Taka kur@$%^^a okazali skruche że jak miałem 10 lat. Był rok 1991 jechałem z matka do ojca pociągiem Beroliną. W przedziale siedział stary szwab z wnuczkiem tak domniemywam dzisiaj przez większość podróży rysowal wnuczkowi kominy, I świnie pokazując na mnie palcem i na moją matkę, taki mam obraz niemców mordercy I naziści.
@rdaneel
Nie zgodzę się z Tobą. Wojna wybuchła w momencie, gdy Polska zamiast sprzymierzyć się z III Rzeszą i spokojnie poczekać aż Hitler ruszy na Rosję, przyjęła bezwartościowe "gwarancje" brytyjskie i tym samym spowodowała, że Hitler zamiast na zachód Europy musiał uderzyć na Polskę. Hitler doskonale zdawał sobie, że nie jest w stanie wygrać wojny na dwa fronty i przed uderzeniem na zachód musiał zabezpieczyć sobie tyły. Nie udało się z Polską, zrobił to z ZSRR. A Polska na tym przegrała.
Generalnie, polska polityka XXlecia była tragiczna. Najpierw dwukrotnie zaprzepaszczona szansa rozgromnienia bolszewii, najpierw z Denikinem, później z Wranglem. Następnie haniebny traktat ryski, który oddał ponoć przegranym bolszewikom połowę ziem polskich przedrozbiorowych, m.in. Mińsk, Słuck, Kamieniec Podolski. Niby zwycięska Armia Polska musiała się wycofać z odzyskanych ziem polskich. To kuriozum, że zwycięzca wojny chce mniej, niż pokonany jest gotów oddać. Wręcz zdrada i druga Targowica. W następstwie tego, szacuje się, że 500 tys. Polaków z Kresów poniosło śmierć w wyniku działań bolszewików. Odpowiedzialni za to są socjaliści i narodowcy - Dmowski, Dębski, Grabski (przewodniczący delegacji ryskiej), a nade wszystko Piłsudski, który do tego dopuścił.
Drugi debilizm już opisałem. Fatalne w skutkach decyzje Becka i Rydza-Śmigłego, odrzucenie pokoju z Niemcami (do mniej więcej marca 1939 polityka Niemiec była wręcz polonofilska, dopiero po przyjęciu gwarancji nastąpił zwrot o 180 stopni). W rezultacie tego Polska zamiast wrócić do roli mocarstwowej, państwa wielu narodów, tradycji Jagiellonów., została najpierw okrojona o 50% z prawie 1 mln km.kw do 400 tys. km. kw a następnie, po II WS o kolejne 100 tys. km. kw. Utraciliśmy Mińsk, Kamieniec Podolski, Wilno, Lwów i wiele innych wspaniałych ziem, miast i ludzi. Z Państwa, które miałoby ambicje i możliwości (było by większe niż Francja, Niemcy i wielka Brytania razem), skończyliśmy jako państewko, które wyżej sra niż dupę ma. Ale narodowe, katolickie. A posrał to pies.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
1 września 2021 o 14:09
Za dużo Zychowicza. Po pierwsze Denikin i Wrangler byli na nie w kwestii niepodległości Polski. Po drugie w 20-to leciu stawialiśmy na państwo narodowe. Z tymi ziemiami bylibyśmy mniejszością (około 40% obywateli). Stąd taka a nie inna decyzja NDcji.
@logray Akurat nie Zychowicza, chociaż doceniam jego prace. Tylko moi pra- i dziadkowie pochodzili z okolic Słucka. Więc doskonale wiem co i jak się tam działo. Decyzje NDcji były takie a nie inne, jak się bardzo szybko okazało były tragiczne w skutkach dla Polski i Polaków. Nacjonalizm zawiódł szybciej niż socjalizm.
@goomisch
" Polska zamiast sprzymierzyć się z III Rzeszą i spokojnie poczekać aż Hitler ruszy na Rosję"
Jednym słowem wojna wybuchła bo Polska nie sprzymierzyła się z Hitlerem który miał ruszyć na Rosją pewnie dlatego że cała polityka Hitlera obracała się wobecy negacji Traktatu Wersalskiego... Ma sens...
@Glusfilmowiec Jak już ktoś napisał tutaj.... to nie jest świętowanie rozpoczęcia II WŚ, a rocznica upamiętniająca rozpoczęcie II WŚ.. to żadne święto...to dzień przestrogi i zadumy do czego może prowadzić wojna... niestety wielu ma to w du..e i prowadzi swoje wojny i wojenki....
@kejm Obie wojny światowe sprawiły, że ludzkość jednak trochę się ogarnęła. Nie ma już w pierwszym świecie myślenia o wojnie jako o naturalnym przedłużeniu polityki, jak się dogadamy to się dogadamy, a jak nie, to najwyżej se powalczymy.
Jeśli z wojny może być jakiś pożytek, to w tym przypadku właśnie taki.
@Glusfilmowiec
A co powiesz na świętowanie "zwycięskiej" wojny polsko-bolszewickiej, wy wyniku której Polska oddała bolszewii połowę ziem polskich przedrozbiorowych?
Powód do świętowania? Utracone Mińsk, Kamieniec Podolsk, Słuck, 400 tys. km.kw ziemi, 20 mln. ludności z czego 1,5 mln to rdzenni Polacy (a z nich około 800 tys. poniosło śmierć w wyniku działań czerezwyczajki i NKWD w latach 1921-1939).
Wielkie zwycięstwo, powód do dumy?
@goomisch "wy wyniku której Polska oddała bolszewii połowę ziem polskich" "Wielkie zwycięstwo, powód do dumy?" można by na podstawie tego tekstu uznać że wycofaliśmy z w/w ziem nasze korpusy pancerne i wypoczęte armie... Piszesz tak jakby przez ziemie polskie nie przetoczyła się I Wojna Światowa a mieliśmy doskonałą i zorganizowaną armię...
@rdaneel
W porównaniu do bolszewickiej hołoty, Armia Polska była doskonale zorganizowana i wyposażona. Nie było oczywiście różowo i wszystko tip-top, ale była to armia a nie losowa zgraja. Poczytaj wspomnienia, opracowania. Gdyby jeszcze traktat ryski przypieczętował te zdobycze to jeszcze, ale to co się stało w Rydze, to po prostu 4 rozbiór Polski.
@goomisch "W porównaniu do bolszewickiej hołoty," no z takim przeświadczeniem III Rzesza zaczęła imprezę w ZSRR...
"[w porównaniu] Armia Polska była doskonale zorganizowana i wyposażona" tylko co z tego kiedy bieda w kraju aż piszczała? Ryzykowanie kolejnego roku albo i dwóch lat wojny?
@Leon775 Miałeś na myśli jak by wyglądała wojna gdyby broń atomowa była już w użyciu? Najbliżej skonstruowania bomby atomowej byli Niemcy, już w 1938 dokonali rozszczepienia jądra atomu. Gdyby Hitler nie traktował broni masowego rażenia po macoszemu (bał się jej) i przyznał większe fundusze na badania, to druga wojna światowa mogła potoczyć się zupełnie inaczej. Polecam książkę "Tajemnicza broń Hitlera. Na tropie tajnych badań III Rzeszy" Leszka Adamczewskiego
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
1 września 2021 o 22:43
@koniku 6 września to oni dopiero opuścili Warszawę. Prezydent i wódz naczelny przekroczyli granicę z Rumunią w nocy z 17 na 18 września już po inwazji ZSRR.
@koniku W tamtych czasach być może politycy mieli zbyt mało czasu i możliwości, by przygotować kraj do skutecznej obrony przed takimi wrogami, ale w obecnych czasach... Każdy polityk z partii rządzących w poprzednich latach powinien zostać zatrzymany siłą w kraju i wysłany do walki w pierwszej kolejności. Absolutnie nie walczyłbym za ten kraj... Wyraźnie widzę, że nie ma o co.
To strasznie przykre, że po tym wszystkim jestem zmuszony pracować i żyć w Niemczech, by żyć w miarę godnie... Bo własny kraj jest mi bardziej niesprzyjający niż obcy... Kraj kwitnącej, coraz lepiej sponsorowanej patologii i przekrętów... Żydzi jakoś wyciągneli wnioski po 2 wojnie światowej. Polacy najwidoczniej nie... A tyle lat "wolności" i ciężkiej pracy wielu Polaków (także tych pracujących za granicą, zasilających Polską gospodarkę wydawanymi w Polsce pieniędzmi) zostaje totalnie zmarnowanych, roztrwonionych na inwestycje-przekręty, służące tylko wyciągnięciu pieniędzy z budżetu. To strasznie przykre, że naród kiedyś tak waleczny i ambitny, sprzedał się za 500+... Wybijanie ludzi ponadprzeciętnych najwidoczniej przyniosło zamierzony efekt i tak oto w czasach pokoju jesteśmy niewolnikami we własnym kraju.
albo od Niemca albo od swoich po dupie
Gadanie o tym co było 500 lat temu jest bez sensu, ale faktem jest, że niemiec nigdy nie był i nie będzie przyjacielem. Wojna się skończyła, a dla nich i tak jesteśmy tanią siłą roboczą czy miejscem zbytu.
Bombardowanie Wielunia miało na celu sprawdzenie szybkości obrony przeciwlotniczej Polski jak i szybkość i reakcji wojsk Polskich na atak nieprzyjaciela. Taki był cel zbombardowania Wielunia.
@Aloyzo
Ja gdzieś wyczytałem, że głównym powodem wybrania Wielunia była jego zabudowa. Miał ukłąd ulic który pozwalał na przetestowanie efektów bombardowania.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 września 2021 o 13:57
NocnyMareci i tu Cie całkowicie popieram.
A wiecie co o tym wszystkim sądzą Niemcy? Akurat nie raz zdarzyło się, że miałem okazję porozmawiać z nimi o II wojnie światowej.
- Otóż w odpowiedzi usłyszałem, że "wojny były od dawien dawna na całym świecie i są do dzisiaj.
- W 1939 to nie była jeszcze żadna druga wojna światowa, ona zaczęła się dopiero w 1941, to co było w 1939 to było nic.
- Większość niemców nie chciała wojny i zabijać tylko to były odgórnie ustalone rozkazy i bojąc sie, że zginą odmawiając rozkazu nie mieli wyboru.
- Za wojnę odpowiedzialni są naćpani ssmani. "
autentyk
W końcu jakoś trzeba się tłumaczyć. Odpowiedzialni naćpani ssmani. A naćpani ssmani by powiedzieli że oni też nie chcieli, tylko to zrobili bo im duchy objawione na haju tak kazały. Litości proszę, co mają mówić.
A skoro wojny nie chcieli to czemu zaraz po nie zwrócili zrabowanych majątków polskich i żydowskich?
Tylko chuśtali się za nie do dziś dnia?
A teraz te stare Szwaby co to wojny nie chcieli mówią w prost,że dopóki pieniądze ze zrabowanych majątków były to im się żyło. Tego nie słyszałeś? I nie mówią tego politycy tylko ci co to wojny nie chcieli
Ziomek czemu na mnie naskakujesz? Poruszając z nimi ten temat poprostu chciałem, żeby okazali trochę skruchy, no ale cóż..
I co?okazali choć odrobinę skruchy?
Nie okazali i nie okażą!
Jedyne co zrobili to się w pokrętny sposób wymawiali, wmawiali że to nie oni i że to nic takiego w cale nie było, to nie my niemcy to Oni!
Tyle Ci okazali kolego.
Takie pier#olenie, że nie mieli wyboru. Porozmawiaj jeszcze z tymi Polakami którzy pamiętają wojne i popytaj o to co oni sądzą o "nie mieliśmy wyboru". Zawsze jest wybór. Pilecki nie miał wyboru i dlatego poszedł do obozu? Ilu było takich którzy wybrali właśnie śmierć aby tylko nie zdradzić pozycji swojego oddziału? Ilu było takich, którzy woleli zginąć tylko po to, aby był czas na ucieczkę dla reszty grupy? Często wybór był taki, że giniesz broniąc swoich albo ze swoimi.
@Duch_Magika Co ty opowiadasz, większość niemców w czasie drugiej wojny światowej służyło w kuchni polowej albo orkiestrze wojskowej. To wszystko wina mitycznego narodu nazistowskiego które nagle wyginął w dniu podpisania bezwarunkowej kapitulacji 8 maja 1945 roku.
@Duch_Magika
Że naćpani to prawda, Cały Wermacht jechał na amfie. Nazywało się toto Pervitin i była to metaamfetamina w tabsach.
@Aleksander1900
Za Hitlera nie było demokracji zobacz ile było zamachów na Hitlera ?
Taka kur@$%^^a okazali skruche że jak miałem 10 lat. Był rok 1991 jechałem z matka do ojca pociągiem Beroliną. W przedziale siedział stary szwab z wnuczkiem tak domniemywam dzisiaj przez większość podróży rysowal wnuczkowi kominy, I świnie pokazując na mnie palcem i na moją matkę, taki mam obraz niemców mordercy I naziści.
@NWOhell I co w związku z tym? To ich usprawiedliwia wymordowania milionów ludzi?
II Wojna Światowa rozpoczęła się 23 sierpnia 1939 roku.
Wtedy to Stalin podpisał pakt Ribbentrop-Mołotow i rozbiór Polski.
@rdaneel
Nie zgodzę się z Tobą. Wojna wybuchła w momencie, gdy Polska zamiast sprzymierzyć się z III Rzeszą i spokojnie poczekać aż Hitler ruszy na Rosję, przyjęła bezwartościowe "gwarancje" brytyjskie i tym samym spowodowała, że Hitler zamiast na zachód Europy musiał uderzyć na Polskę. Hitler doskonale zdawał sobie, że nie jest w stanie wygrać wojny na dwa fronty i przed uderzeniem na zachód musiał zabezpieczyć sobie tyły. Nie udało się z Polską, zrobił to z ZSRR. A Polska na tym przegrała.
Generalnie, polska polityka XXlecia była tragiczna. Najpierw dwukrotnie zaprzepaszczona szansa rozgromnienia bolszewii, najpierw z Denikinem, później z Wranglem. Następnie haniebny traktat ryski, który oddał ponoć przegranym bolszewikom połowę ziem polskich przedrozbiorowych, m.in. Mińsk, Słuck, Kamieniec Podolski. Niby zwycięska Armia Polska musiała się wycofać z odzyskanych ziem polskich. To kuriozum, że zwycięzca wojny chce mniej, niż pokonany jest gotów oddać. Wręcz zdrada i druga Targowica. W następstwie tego, szacuje się, że 500 tys. Polaków z Kresów poniosło śmierć w wyniku działań bolszewików. Odpowiedzialni za to są socjaliści i narodowcy - Dmowski, Dębski, Grabski (przewodniczący delegacji ryskiej), a nade wszystko Piłsudski, który do tego dopuścił.
Drugi debilizm już opisałem. Fatalne w skutkach decyzje Becka i Rydza-Śmigłego, odrzucenie pokoju z Niemcami (do mniej więcej marca 1939 polityka Niemiec była wręcz polonofilska, dopiero po przyjęciu gwarancji nastąpił zwrot o 180 stopni). W rezultacie tego Polska zamiast wrócić do roli mocarstwowej, państwa wielu narodów, tradycji Jagiellonów., została najpierw okrojona o 50% z prawie 1 mln km.kw do 400 tys. km. kw a następnie, po II WS o kolejne 100 tys. km. kw. Utraciliśmy Mińsk, Kamieniec Podolski, Wilno, Lwów i wiele innych wspaniałych ziem, miast i ludzi. Z Państwa, które miałoby ambicje i możliwości (było by większe niż Francja, Niemcy i wielka Brytania razem), skończyliśmy jako państewko, które wyżej sra niż dupę ma. Ale narodowe, katolickie. A posrał to pies.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 września 2021 o 14:09
Za dużo Zychowicza. Po pierwsze Denikin i Wrangler byli na nie w kwestii niepodległości Polski. Po drugie w 20-to leciu stawialiśmy na państwo narodowe. Z tymi ziemiami bylibyśmy mniejszością (około 40% obywateli). Stąd taka a nie inna decyzja NDcji.
@logray Akurat nie Zychowicza, chociaż doceniam jego prace. Tylko moi pra- i dziadkowie pochodzili z okolic Słucka. Więc doskonale wiem co i jak się tam działo. Decyzje NDcji były takie a nie inne, jak się bardzo szybko okazało były tragiczne w skutkach dla Polski i Polaków. Nacjonalizm zawiódł szybciej niż socjalizm.
@rdaneel iiWŚ rozpoczęła się w 1938 od najzadu i rozbioru Czechosłowacji przez Hitlera i Polskę.
@goomisch
" Polska zamiast sprzymierzyć się z III Rzeszą i spokojnie poczekać aż Hitler ruszy na Rosję"
Jednym słowem wojna wybuchła bo Polska nie sprzymierzyła się z Hitlerem który miał ruszyć na Rosją pewnie dlatego że cała polityka Hitlera obracała się wobecy negacji Traktatu Wersalskiego... Ma sens...
@logray - Wrangler uznawał niepodległość nie tylko Polski ale i Ukrainy, wiec bredzisz.
@Zetar
Dopiero jak dostał w dupę i jego przegrana była więcej niż pewna, także to raczej nie ja bredzę.
Przeczytaj sobie " Mein Kampf". Dowiesz się kim dla Hitlera byli Słowianie, a w szczególności Polacy. Ale, przecież, wiesz lepiej.
Wojna zaczęła się się od prowokacji w Gliwicach i i morderstwa Franciszeka Honiok.
A nie od zdradzieckiego napadu na Słowację?
@lukson997 Radiostacja w Gliwicach...
@kejm Jak najbardziej się zgadzam. Świętować powinno się dzień zakończenia wojny a nie rozpoczęcia
@Glusfilmowiec Jak już ktoś napisał tutaj.... to nie jest świętowanie rozpoczęcia II WŚ, a rocznica upamiętniająca rozpoczęcie II WŚ.. to żadne święto...to dzień przestrogi i zadumy do czego może prowadzić wojna... niestety wielu ma to w du..e i prowadzi swoje wojny i wojenki....
@kejm Obie wojny światowe sprawiły, że ludzkość jednak trochę się ogarnęła. Nie ma już w pierwszym świecie myślenia o wojnie jako o naturalnym przedłużeniu polityki, jak się dogadamy to się dogadamy, a jak nie, to najwyżej se powalczymy.
Jeśli z wojny może być jakiś pożytek, to w tym przypadku właśnie taki.
@Glusfilmowiec
A co powiesz na świętowanie "zwycięskiej" wojny polsko-bolszewickiej, wy wyniku której Polska oddała bolszewii połowę ziem polskich przedrozbiorowych?
Powód do świętowania? Utracone Mińsk, Kamieniec Podolsk, Słuck, 400 tys. km.kw ziemi, 20 mln. ludności z czego 1,5 mln to rdzenni Polacy (a z nich około 800 tys. poniosło śmierć w wyniku działań czerezwyczajki i NKWD w latach 1921-1939).
Wielkie zwycięstwo, powód do dumy?
@goomisch "wy wyniku której Polska oddała bolszewii połowę ziem polskich" "Wielkie zwycięstwo, powód do dumy?" można by na podstawie tego tekstu uznać że wycofaliśmy z w/w ziem nasze korpusy pancerne i wypoczęte armie... Piszesz tak jakby przez ziemie polskie nie przetoczyła się I Wojna Światowa a mieliśmy doskonałą i zorganizowaną armię...
@rdaneel
W porównaniu do bolszewickiej hołoty, Armia Polska była doskonale zorganizowana i wyposażona. Nie było oczywiście różowo i wszystko tip-top, ale była to armia a nie losowa zgraja. Poczytaj wspomnienia, opracowania. Gdyby jeszcze traktat ryski przypieczętował te zdobycze to jeszcze, ale to co się stało w Rydze, to po prostu 4 rozbiór Polski.
@goomisch "W porównaniu do bolszewickiej hołoty," no z takim przeświadczeniem III Rzesza zaczęła imprezę w ZSRR...
"[w porównaniu] Armia Polska była doskonale zorganizowana i wyposażona" tylko co z tego kiedy bieda w kraju aż piszczała? Ryzykowanie kolejnego roku albo i dwóch lat wojny?
Wyciągnijmy lekcje z tamtych czasów.
Wartościowa galeria, rzadkość.
A może powstrzymanie Niemców przed atakiem mogło doprowadzić do budowy broni atomowej juz w 1944 ?.... i wtedy doszło by do wojny ? Co by było gdyby.
@Leon775 Miałeś na myśli jak by wyglądała wojna gdyby broń atomowa była już w użyciu? Najbliżej skonstruowania bomby atomowej byli Niemcy, już w 1938 dokonali rozszczepienia jądra atomu. Gdyby Hitler nie traktował broni masowego rażenia po macoszemu (bał się jej) i przyznał większe fundusze na badania, to druga wojna światowa mogła potoczyć się zupełnie inaczej. Polecam książkę "Tajemnicza broń Hitlera. Na tropie tajnych badań III Rzeszy" Leszka Adamczewskiego
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 1 września 2021 o 22:43
Qrwiesyny...
"Auschwitz w Oświęcimiu"??? Oświęcim w Oświęcimiu? Buhaha!
Historia jest traktowana tak, jakby od '39 nikt nie wywołał wojen.
A gdzie zdjęcia ważniejsze, jak rząd, prymas i ważni oficerowie już od 6 września tchórzliwie uciekają z Polski zostawiając Polaków samych sobie?
@koniku 6 września to oni dopiero opuścili Warszawę. Prezydent i wódz naczelny przekroczyli granicę z Rumunią w nocy z 17 na 18 września już po inwazji ZSRR.
@koniku W tamtych czasach być może politycy mieli zbyt mało czasu i możliwości, by przygotować kraj do skutecznej obrony przed takimi wrogami, ale w obecnych czasach... Każdy polityk z partii rządzących w poprzednich latach powinien zostać zatrzymany siłą w kraju i wysłany do walki w pierwszej kolejności. Absolutnie nie walczyłbym za ten kraj... Wyraźnie widzę, że nie ma o co.
@Gavron88 niczego to nie usprawiedliwia - uciekli z Warszawy - dając przykład dezerterom i rozwalając morale narodu.
To strasznie przykre, że po tym wszystkim jestem zmuszony pracować i żyć w Niemczech, by żyć w miarę godnie... Bo własny kraj jest mi bardziej niesprzyjający niż obcy... Kraj kwitnącej, coraz lepiej sponsorowanej patologii i przekrętów... Żydzi jakoś wyciągneli wnioski po 2 wojnie światowej. Polacy najwidoczniej nie... A tyle lat "wolności" i ciężkiej pracy wielu Polaków (także tych pracujących za granicą, zasilających Polską gospodarkę wydawanymi w Polsce pieniędzmi) zostaje totalnie zmarnowanych, roztrwonionych na inwestycje-przekręty, służące tylko wyciągnięciu pieniędzy z budżetu. To strasznie przykre, że naród kiedyś tak waleczny i ambitny, sprzedał się za 500+... Wybijanie ludzi ponadprzeciętnych najwidoczniej przyniosło zamierzony efekt i tak oto w czasach pokoju jesteśmy niewolnikami we własnym kraju.
Wg dzisiejszej mowy nie mówi się "wojna" tylko "misja pokojowa".