Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1626 1695
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M konto usunięte
+31 / 41

@Kap0_ni

Minimalna 4000zł
kwota netto
2 853,96 PLN
kwota brutto
4 000,00 PLN
łączny koszt pracodawcy
4 819,20 PLN

Minimalna 2250zł
1 633,78 PLN
kwota netto
2 250,00 PLN
kwota brutto
2 710,81 PLN
łączny koszt pracodawcy

różnica 4 819,20 PLN - 2 710,81 PLN = 2108,39

2108.39 na miesiąc tylko dla jednego pracownika tyle więcej musi zarobić piekarnia.

Nie ma siły, żeby nie podrożało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nielubiepisu
+27 / 29

@Kap0_ni ekonom ? ciekawe a więc twierdzisz że autobusem też będziesz jeździł w Polskiej niskiej cenie ? ciekawe skąd pracodawcy wezmą pieniądze na te podwyzki, czyżbyś twierdził że dzisiaj są dziesiatki tysięcy zł na plusie np. taki szewc czy innym mały zakład ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
-5 / 21

@Kap0_ni Nie oglądaj kurvizji, bo jeszcze bardziej zgłupiejesz, gimbusie bezrozumny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sancz79
+6 / 10

@Kap0_ni jedno stwierdzenie jest u ciebie prawdziwe.pracodawcy dostaną po dupie.ale jakoś nie zauważasz że skoro oni dostaną po dupie to się przełoży na cenę towarów i usług bo nikt do biznesu nie będzie dokładał. Jeżeli nie będzie ich stać na pracownika to ich zwolnią lub pozbędą się jego stanowiska pracy.dodatkowo np składki ZUS i inne daniny państwowe są powiązane z tą kwota (pensji minimalnej) więc skoro ono wzrośnie to te koszty również.włacz myslenie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar olmajti
+9 / 11

@Kap0_ni Twoją zagwozdkę wyjaśnią 2 zagadnienia. siła nabywcza pieniądza i obłożenie podatkowe. tyle

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kap0_ni
-4 / 14

@F18_hornet Ciekawostka nie ogladam, nie mieszkam w PL patrze innymi realiami tylko stwierdzam fakt ze na zachodzie pracownicy maja duzo wyzsze pensje za ta sama a nawet lzejsza prace a produkty sa tansze niz w PL. Jesli sie to oplaca na zachodzie czemu mialo by sie nie oplacac w PL?

Piekarz w UK na chwile obecna zarabia 12-18 funtow na godzine a bochenek to koszt funta i jakos piekarnie prosperuja bo popyt sie nie zmienia :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kap0_ni
-2 / 6

@nielubiepisu pracuje w rzadowce nie PL w rozwoju malych i srednich biznesow cos tam wiem w tej tematyce

znajdz mi kierowce autobusu ktory ma minimalna krajowa geniuszu :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rikross
+4 / 8

@Kap0_ni Kolego sympatyczny, a powiedz mi, jaki w tej Irlandii np. jest wiek emerytalny? Ktoś musi za tę różnicę zapłacić. Powiedz mi jeszcze, czy też mają takiego ojca tadzia na utrzymaniu i kościół katolicki też ma takie przywileje jak w Polsce?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
+5 / 7

@mwa A myślisz, że Ci co lepiej zarabiają pokornie wezmą na siebie podwyżki cen i nie będą chcieli podwyżki wypłaty? Myślisz, że Ci lepsi co zarabiali więcej będą chcieli zarabiać minimalną?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nielubiepisu
+6 / 8

@Kap0 @mwa_ni o tym właśnie mówię gieniuszu ,jeżeli nic nie umiejący ma dostawać 4000 zł, to wszyscy inni będą chcieli jeszcze więcej , taki kierowca autobusu nie będzie robił za 4 000 zł bo tak to będzie minimalna nie dla fachowca - wszystko idzie do góry gieniusze, wypłaty innych i wszystkiego bo pracodawca nie weźmie tego na siebie zapłaci klient

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
0 / 4

@Kap0_ni https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzie%C5%84_Wolno%C5%9Bci_Podatkowej Proponuje porównać jaki procent z tego co się wypracuje jest zabierany w podatkach, tylko weź pod uwagę że wiele firm zagranicznych które dużo dają do PKB są u nas zwolnione z podatku lub płacą minimalne podatki (np. Biedronka zapłaciła 0,9% dochodu). Czyli mniej więcej u nas faktyczne obciążenie będzie 60-70%. W innych państwach nie ma ulg dla firm zagranicznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E EasyManXf
+2 / 2

@Kap0_ni ale w Irlandia ma inny system podatkowy i mniej zawiłe prawo i tam żaden urzędas nie chce się wykazać i ukarać porządnego pracodawce za jakąś nieścisłość

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y Ynfluencer
-1 / 3

@mkowal78 Będą, ponieważ Polaczki to frajerzy do dymania i pracodawca ich postraszy, albo powie "nie podoba Ci to się zwolnij" ewentualnie dostaną te podwyżki, ale będzie to tylko CZĘŚĆ tego o ile wzrośnie minimalna i ceny, więc i tak stracą Ci, którzy zarabiają 2-3 tysięcy i 3-4 tysięcy netto, czyli np. ja. Ile osób realnie może się postawić pracodawcy? Ile nie ma zobowiązań i kredytów, albo dzieci do wyżywienia? Przecież tak to wszystko jest skonstruowane, żeby głupi szary polski robol już w wieku 19 lat zamoczył na imprezie, wziął furę na kredyt i nie poszedł na studia, bo "na chvj ci ten papier". To wszystko jest sprytnie ukartowane przez elity i kasty. Nie chodzi o to, że ten papier jest przydatny, bo w większości przypadków nie jest, ale studia się ośmiesza, bo wymuszają odkładanie w czasie "pójścia na swoje", zadłużanie i odcięcie od pępowiny starych, a to niesie ryzyko, że kolejny frajer nie zostanie wjepany w schemat, który pozwala bogacić się elitom i jeszcze się wycwani, zmądrzeje przez ten czas, więc trzeba siać propagandę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mrdok
-1 / 3

@Kap0_ni nie mieszkasz w Polsce to się nie wtrącaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
-4 / 4

@mkowal78 @nielubiepisu
Oczywiście że klient zapłaci więcej, ale będą to podwyżki o 5-15%. Płaca minimalna powoduje po prostu redystrybucję środków z jednej grupy społecznej do drugiej. Nie jest to kwestia głupoty ekonomicznej a zwykłego przekonania że zarabianie 1600 przez ciężko pracującą osobę jest niewłaściwe. Więc nie pi..e o
chlebie za 100 zł i że "to wszystko pierd0lnie" bo za 4 lata będzie Wam zwyczajnie głupio, że takie bzdury wypisywaliście.
Ci lepiej zarabiający zarabiają tyle ile daje im rynek, to są podstawowe prawa ekonomii. Co według Was "geniuszy" zrobią? Obrażą się i pójdą pracować w biedronce za 4 tys.? Macie przykład nauczycieli, mimo że zarabiają mniej niż w Lidlu jakoś żaden na wózek widłowy się nie przesiadł.

Tu macie fajny artykuł w miarę obiektywnie opisujący temat i podejście ekonomistów:
www.bankier.pl/wiadomosc/Placa-minimalna-mocno-w-gore-argumenty-za-i-przeciw-7735503.html

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
0 / 2

@mkowal78 Możesz mi napisać w której piekarni są tak żenujące pensje? Pytam poważnie. Według ogólnopolskich badań srednia to 2910zł
https://wynagrodzenia.pl/moja-placa/ile-zarabia-piekarz.
Czyli co mamy już 2022 (minimalna ma być w tym roku 3000zł) i jutro muszę wziąć więcej kasy na chleb?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2019 o 23:50

J jfjkdsfew
0 / 0

@nielubiepisu W mojej miejscowości niebawem może być tak, żę nie będę jeździł w ogóle. Ogłoszenie MKS o przyjęciu do pracy dla kierowców, wiszą w każdym autobusie, niestety chętnych brak, ciekawe dlaczego? Hm...
Jeżeli miasta chcą by powietrze było czyste, muszą przekonać ludzi do autobusów a wysokimi cenami raczej tego nie zrobią i nie ma raczej wyboru i śladem bardziej rozwiniętych będą musiały do tego dopłacać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
-1 / 3

@Kap0_ni W Polsce nie mogą być w podobnej cenie, bo jak widzisz po minusach my jesteśmy mentalnymi niewolnikami i musimy mieć buta nad sobą. Kiedyś to był but ruski, kiedy indziej pruski, teraz jest unijny.
Mamy się cieszyć z tego co z panskiego stołu spadnie, tyrać do 67 roku zycia za kwotę, za którą nasze pany nie przepracowali by trzech dni. Mamy sadzić drzewa by oczyścić ich powietrze, mamy przyjmować ich śmieci i składować u siebie i się nie wychylać bo nam pozabierają montownie ich aut i gdzie się podzieją Polscy niewolnicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 1

@jfjkdsfew No sam sobie odpowiedziałeś, to co podałeś to jest średnia. Mediana pewnie będzie jeszcze niższa, więc większość zarabia mniej od średniej
A myślisz, że Ci co teraz zarabiają tą średnią będą chcieli zrównania swojej pensji ze słabszymi pracownikami, którzy zarabiają mniej ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
+4 / 6

Ale czy przypadkiem za wzrostem płac idzie również inflacja?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
+9 / 9

@wic1 Inflacja jest widocznym efektem tego, że producenci nie chcą być stratni. Mają dwie możliwości jak nie tracić:

1. Zmniejszyć koszty produkcji / zautomatyzować produkcję - zwolnić pracownika i zastąpić go maszyną.
2. Podwyższyć finalną cenę produktu

Rosną ceny i w konsekwencji więcej za te same pieniądze nie kupisz. Tylko coraz mniej i mniej... i mniej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E EasyManXf
0 / 0

@darkwitcher mogą też np. w przypadku produktów spożywczych, okroić zawartość i zostawić to samo opakowanie, chociaż to może punkt 1

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
-1 / 1

@EasyManXf "chociaż to może punkt 1" Tak to wlicza się do punktu 1 - zmniejszenie kosztów produkcji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+30 / 38

Jak to się skończy? Otóż wzrosną ceny (bo inaczej nie da się prowadzić biznesu) i tak oto Ci z płacą minimalną nie będą lepiej żyli, lub różnica w poziomi życia będzie niewielka. Niestety Ci co teraz zarabiają choćby trochę więcej niż minimalna dostaną po du..e, bo ich płace nie wzrosną, ale mocno odczują wzrost cen. Takie ściąganie w dół tych co żyją lekko powyżej minimum, w imię typowo socjalistycznej równości.
Żeby nie było, że to bujdy, to tak dzieje się już teraz, przez 500+ i wszystkie inne programy "+". Rząd rzucił dużo gotówki na rynek, co spowodowało spory wzrost cen towarów (zwłaszcza żywności) i usług, ale płace rosną dużo wolniej. To powoduje, że Ci co nie są beneficjentami rządowego rozdawnictwa żyją gorzej niż przed rozpoczęciem programów socjalnych. Oczywiście oficjalne dane nie są takie złe, ale do inflacji zalicza się także to co nie jest towarem pierwszej potrzeby, np telewizory. Problem w tym, ze nowym telefonem się nie najem, a pietruszkę do zupy wrzucić trzeba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawlon1
+12 / 14

@mudia
madre slowa ale w szkole tego nie ucza to i spoleczenstwo glupie, a powszechnie wiadomo ze glupimi sie latwiej manipuluje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jamarkus
-2 / 6

@mudia Piękne bzdury piszesz :)
W całej europie zanotowano wzrost cen żywności. Kursuje po między Polską-Niemcami-Holandią-Francją i widzę jak ceny wyglądaja"wczoraj" a dziś

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
0 / 2

@mudia Hm, parokrotnie widziałem tu demot, który pokazywał że dobre PO podnosiło minimalną o większy procent niż zły PIS. Nie wiecie co się z nim stało? Czy nagle się okazało że to PO było złe, czy może na szybko trzeba o nim zapomnieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+1 / 1

@jfjkdsfew A kto Twierdzi, że PO jest dobre? Ja tylko twierdzę, że rozdawnictwo PiS jest złe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+1 / 1

@jamarkus Heh przez kilka lat przed 2016 płaciłem za fryzjera w moim niewielkim mieście 10 zł (najprostsze strzyżenie maszynką), ale od 2016 zaczął się gwałtowny wzrost cen usług, Najpierw było 12 zł, potem 15 zł a od jakiegoś roku już jest 18 zł. Tak sama z siebie cena skoczyła o 80%? I żeby nie było, zakładów fryzjerskich jest kilkanaście i we wszystkich zanotowałem wzrost od ok 50% do 80%, a to tylko jeden przykład.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafalinformatyk
0 / 0

@mudia Jasne że wzrosną, bo to sie NAZYWA INFLACJA!!! Ale ciemnota tego nie czai wcale, to żaden rozwój a zadłużanie państwa, specjalnie by zostało wykupione i sprzedane POLIN CHCĄ ZROBIĆ z nas!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Symulakr
+2 / 10

@zlatko23 A po co robić z ludzi helotów? Wystarczy wstrzymać dzietność na taki poziom, ze każdy pracownik będzie na wagę złota, więc rząd nie będzie tworzył pensji minimalnej. Ponieważ ceny za utrzymanie od wynajmu/kupna nieruchomości po kwestie pokroju cen za prąd,gaz czy wodę twój pomysł skutkowałby raczej kolejną, masową emigracją do Niemiec, UK czy Holandii.Demografia jest problemem, jest nas w stosunku do miejsc pracy za dużo. Tak z 20 milionów i każdy Polak mógłby żyć na poziomie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+3 / 5

@Symulakr Nie zgodzę się, brakuje u nas osób wykwalifikowanych, takie osoby zarabiają sporo więcej niż minimalną. A dużo jest osób słabo wykształconych, oni zarabiają minimum albo nie pracują. To nie demografia jest problemem tylko sposób kształcenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Symulakr
-3 / 3

@zlatko23 Tutaj to złożyć zażalenie do naszego systemu edukacji przeciążającego wymaganiami i nie pozwalającego na edukacje we własnym zakresie, marnując potencjalny czas całego dnia, nie wspominając już o obecnej odrażającej reformie edukacji, gdzie przy tej na zachodzie jawi się jako piekło zmarnowanej młodości. A ci, którzy przez presję, stres naszego szkolnictwa( nie mylmy z Brajanami, którzy zaczęli sączyć pierwsze piwo w wieku 14 lat nie mając marzeń, zainteresować ani planów na przyszłość) nie dali rady dostać się na wymarzone studia czy zyskać czas na naukę tego co ich interesuje nie marnuje się za Polską minimalną, tylko spylają na zachód( tak, Polacy nadal emigrują). Ja przynajmniej tak rozpracowałem system, że poszedłem na lekkie, mało absorbujące studia, chodząc na kursy, starając się być też poza nimi samoukiem. I minimalnej pensji nie mam, tylko o wiele wyższą. Dlatego osobiście uważam, że ratunkiem dla naszego obskurnego rynku pracy dobry jest niż demograficzny. Bo też nie wszyscy zostaną inżynierami, lekarzami, prawnikami, wiec czemu mają być na dnie? W Niemczech poznałem mnóstwo ludzi z wykształceniem średnim, którzy jednocześnie nie są budowlańcami czy spawaczami a zarabiają konkretne pieniądze w firmach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2019 o 19:08

M mo_cuishle
+3 / 5

To może mieć też skutek taki, że zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę będzie rzadkim przywilejem.
Umowa o dzieło wita - bez płatnego urlopu i L4


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Trepan
+6 / 8

Jak rozdają plusy to nie ma aż takiego rabanu. Widać ile patologii jest w kraju. To musi paść...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Symulakr
+3 / 5

@Trepan Lepsza płaca minimalna niż 500 plus dla tych CO NIC NIE ROBIĄ

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Trepan
+2 / 2

@Symulakr jestem tego samego zdania. @mkowal78 wylicza to dość konkretnie obrazując problem. Z plusami jest on nieco rozmyty, ponieważ koszty rozkładają się po wszystkich dziedzinach życia znacznie szerzej i dotykają każdego pośrednio, a nie tak jak w przykładzie piekarni bezpośrednio kupujących pieczywo. Po prostu skutki tej decyzji odczujemy tu na miejscu i właściwie teraz, a w przypadku plusów są one nieco przesłonięte i odwleczone, ale za to ile cięższe i bardziej długofalowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafalinformatyk
0 / 0

@Symulakr I co z tego, nie było 500 plus ani innych dodatków a płaca minimalna rosłą a ceny żarcia też rosłu, nic sie nie zmieniało i nie zmieni nic, tylko Polska zmieni sie w POLIN a do Polaków będą strzelać ustawowo jak 3 rzesza, bo tu sie zrobi druga palestyna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fiksusik
+8 / 10

Mnie się wydaje, że prawdziwym powodem tak szybkiego podnoszenia płacy minimalnej jest agonalna kondycja ZUS-u. Rząd liczy na duży wzrost składek skutkujący odwleczeniem tej agonii. Przy okazji całą akcję propagandowo "sprzedaje" pod hasłami troski o szarego człowieka, co przed wyborami bardzo się przyda. Problem w tym, że lawinowo zaczną padać małe firmy, kapitał zagraniczny weźmie d*upę w troki i suma składek do ZUS-u nie wzrośnie, a zmaleje. Wtedy się głupie ch...e zdziwią, że ich "genialny" plan nie działa, a cały naród zostanie z ręką w nocniku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2019 o 19:40

G grik1
0 / 0

@fiksusik ZUS, NFZ będą wtedy dysponować większą kasą. Też jestem zdania, że dokładanie tutaj bym szukał troski rządu o nas.

Z drugiej strony płacz, że od razu zaczną się masowe zwolnienia - w to wątpię. Jeśli generuje 15 zł przychodu na godzinę, a płacom mi 13 zł/h. to firma zarabia ok 320 zł, minus podatki to są raczej grosze. W praktyce to musisz generować 25-50 zł lub o wiele więcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D drake79
0 / 4

A autor mema to jasnowidz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E EasyManXf
+2 / 2

jeszcze inni " e tam ja chleba nie jadam"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D drake79
-2 / 4

A autor mema to zapewne jasnowidz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
0 / 0

Hm, parokrotnie widziałem tu demot, który pokazywał że dobre PO podnosiło minimalną o większy procent niż zły PIS. Nie wiecie co się z nim stało? Czy nagle się okazało że to PO było złe, czy może na szybko trzeba o nim zapomnieć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F ferdal
0 / 0

@jfjkdsfew Chętnie bym wrócił do czasów kiedy rządziła Platforma :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
0 / 0

@ferdal wymień mi dlaczego, tylko błagam bez frazesów typu konstytucja

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F ferdal
+2 / 2

@jfjkdsfew Dwa najważniejsze powody: nie było 500+ a u władzy było mniej fanatycznych katolików.
Z tych mniejszych to: wysoka i poważana pozycja Polski w UE, budowa dróg, podtrzymywanie kompromisu aborcyjnego, prowadzenie obrad sejmowych bez większych zakłóceń.
Nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie te rzeczy były cholernie ważne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
0 / 0

@ferdal No toś wymyślił.
- 500+ nie pobieram, bo jestem za stary na nowe dzieci, nie pobieram żadnych plusów... krowa+ i świnia+ do trzynastki też daleko ale z dwojga złego wolę by kasa poszła na te plusy (których też nie lubię, bo to zwykły socjal) niż do kieszeni mafi vatowskiej 400 000 000 000 tak dobrze widzisz 400 miliardów (tyle straciła Polska na oszustwach na vacie i akcyzie)
- Katolicy mi nie przeszkadzają a mieszkam 500 metrów od kościoła, ja nawet nie rozumiem problemu Rydzyka, nigdy mu grosza nie wpłaciłem i nie wiem czego te jęki. A co ci te niedobre katoliki zrobiły?
- Jak przeczytałem o wysokiej pozycji Polski za PO, to oplułem monitor. Poważnie tak uważasz? Polska był traktowana jak kraj niewolniczy, o wszystko co chcieliśmy zrobić u siebie, musieliśmy się uni pytać. To jest ta wysoka pozycja? To raczej pozycja do zrobienia loda. Niestety w PO służalczość pozostała, donosicielstwo zresztą też. Co jak dla mnie jest wysoce obrzydliwe, no ale jak dla króla Polskość to nienormalność, to czemu się jego pachołom (posłom) dziwić.
- Budowa dróg... no błagam, nawet te na 2012 nie były skonczone a skala przekrętów i dziwnych umów z Kulczykiem woła o pomste do nieba. Gorsze umowy niż te co ma państwo z Kulczykiem to chyba tylko Pawlak z rosją na dostawę gazu podpisał. Drogi były budowane za pieniądze panstwowe a Kulczyk (młody) teraz trzepie na nich kase. I to Ci się podoba?
- Prowadzenie obrad bez zakłóceń? To może mi przypomnisz kto zakłócał obrady PIS bo o ile mnie pamięć nie myli to na krzesłach stali i papiery rzucali posłowie z PO, o pasztecie na święta i popisach wokalnych muchy nie wspomnę.
I dlatego ci się żyło lepiej? Borze zielony... myslałem że napiszesz że miałeś lepszą pracę, byłeś mlodszyn i ładniejszy... a ty piszesz o tym co w TV Ci każą myśleć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 12 września 2019 o 0:19

F ferdal
0 / 0

@jfjkdsfew
1. 500+ idzie dla każdego jak leci, nieważne czy ma pracę, czy nie, czy jest bogaty, czy nie, po prostu mając dziecko dostaje pieniądze z naszych podatków, o tak, bo "mu się należy". To jest normalne?
2. Fanatyczni katolicy mi przeszkadzają. Dlaczego? Już tłumaczę:
- próby zaostrzania prawa do aborcji
- nietolerancja dla środowisk LGBT
- wycofanie się z finansowania in vitro
O Rydzyku się nie wypowiadam, mnie interesuje przedkładanie swojej ideologii i światopoglądu nad fakty i dowody w przestrzeni publicznej.
3. Owszem, uważam tak. Wolę trzymać się z Zachodem Europy niż Rosją czy "sojuszem z Węgrami".
Dwa pytania: co rząd PiS osiągnął na polu międzynarodowym z państwami Unii Europejskiej? 27:1 mówi ci to coś? Oj tak, teraz nasz kraj jest szczególnie poważany. :)
4. Proste pytanie w tym momencie: ile kilometrów dróg wybudował PiS w ciągu 4 lat swojej kadencji?
5. Chyba mnie nie do końca zrozumiałeś. Nie przypominam sobie aby za poprzednich rządów dochodziło do takich akcji, bo poprzedni Marszałkowie i wicemarszałkowie mocno obniżali temperaturę sporów i chamskich zachowań na sali sejmowej. Cyrki PO-KO to jedno, ale styl prowadzenia obrad przez byłego Marszałka i pozwalanie na wygłaszanie swojej opinii z mównicy posłom partii rządzącej bez hamulców to już zupełnie co innego.
Żyło mi się lepiej, bo wiedziałem, że w parlamencie są osoby ceniące sobie wolność i demokrację. Nie idealne, nie pozbawione wad, ale przynajmniej w jakimś stopniu reprezentujące mnie i moje przekonania.
Powinien oglądać TVP czy co?
Już ci mówiłem, że te kwestie są dla mnie ważne dla ciebie może to być coś zupełnie innego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
0 / 0

@ferdal 1. Napisałem że nie popieram ale skoro to cię boli to co mi napiszesz o 400 000 000 000 vatu też z kieszeni podatnika?
2. co znaczy nietolerancja lbgt? Mnie na przykład bardzo denerwują parady porozbieranych dewiantów, którzy wyglądają jak by dopiero co z jakiejś orgietki wrócili a katolikiem nie jestem. Jak mam ich tolerować, co to znaczy. Jakie oni chcą mieć prawa, bo coś mi się wydaje że większe od reszty?

In vitro i prawo do aborcji... to ci się nie kłuci ze sobą. Z jednej strony chcesz by były prowadzone prace nad invitro a z drugiej chcesz mieć mozliwość zabicia płodu jak ci się odmieni?

3. No ale co, to te katoliki Cię łapią na ulicy i każą wierzyć w Boga? Nie wiem w czym masz problem, bo tak długo jak nie pójdziesz do kościoła, tak długo nie usłyszysz o Bogu.
Programów katolickich chyba nie oglądasz? TVP chyba też nie? Więc gdzie Cię tak epatują ta wiarą?

Ja się pochwalę że od pięciu lat w ogóle nie mam TV i mówię Ci, da się żyć, nie przejmuje się ani PISem ani PO

Co Pis osiągną? No ale co miał osiągnąć jak unia widzi w Polsce że PIS bije demonstrantów a nie widzi pokojowych demonstracji we Francji, tak ironizuję ale tak to wygląda. We Francji się leje krew, unia milczy, Nieco wcześniej w Hiszpani unia milczy. A co w Polsce? Jakiś lewak kładzie się na asfalcie że niby go pobili, tvn podkłada butelki po alkoholu, prowokacje na każdym kroku... i PIS owi poparcie rośnie.
Co miał osiągnąć jak śladem polskiej tradycji Targowickiej opozycja podkłada nogę własnej ojczyźnie, opozycja chce by zabrano fundusze dla własnego narodu.
Tylko mi nie pisz że te fundusze zabierają PISowi, bo to dzięki takiemu działaniu nie będziemy w Polsce remontować dróg, czy budować nowych.
27:1 tak, bardzo wiele mi mówi. Że wystarczy być garderobianym w uni, przytakiwać Angeli i prowadzić alkoholika Junkera by zdobyć poklask.
4. Jak mi napiszesz za ile się za PO budowało, to ja Ci napiszę ile za tą kasę by się wybudowało w Niemczech.

5. Nie pamiętasz cyrków za PO? Były tylko mniej widowiskowe, np. zmielenie 6 000 000 podpisów w sprawie referendum przez partie która ma w nazwie obywatelska i o ile pamietam były takie dwie sytuacje. A wrzask w sejmie daj spokój, nawet pijani posłowie się zdażali. Masz strasznie wybiurczą pamięć.

Ceniące sobie wolność i demokrację... powiadasz. I w chwilę po DEMOKRATYCZNYCH wyborach ci ceniący demokrację zaczynają wycie. Wolność? Wiesz co to jest wolność słowa? To coś co dziś nie istnieje, bo zostało prze lewice ocenzurowane tworem mowa nienawiści. Jak chcesz mieć wolność to niestety musisz wyjechać do USA gdzie możesz nawet prezydenta nazwać brzydko, bo ci wolno a jemu wolno ci brzydko odpowiedzieć. Wolności w europie nie ma już od dawna.
Proponuję nie oglądać żadnej telewizji i zacząć mysleć smamodzielnie, wówczas nie będziesz miał problemu z odróżnieniem "tenkrajowca" plującego na własną ojczyznę od Polaka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gortfield
+1 / 1

@jfjkdsfew Hej, Pozwole sie wtracic do rozmowy :)
1. Tu sie nie da chyba nic napisac (przynajmiej z mojej strony) bo nawet jesli nie jestem fanem PIS to cieszy mnie proba zalatania VAT'u...

2. Nie wiedzialem ze w PL sa marsze rozebranych srodowisk LGBT...Q cos tam i cos tam (nie wiem jaka maja palna nazwe aktualnie). Z tego co kojarze i widzialem to te Polskie marsze sa dosc pokojowe ( nie liczac skrajnosci) ale nie mozna wrzucac calej grupy pod szyld skrajnosci. Tak jak kibice nie chca byc myleni z kibolami, tak nie mylmy o orientacji homoseksualnej z... (w sumie nie wiem jak nazwac tych skrajnych...)

3. Kojarzysz termin swieckie panstwo? Rozdzielenie jednego od drugiego? Nam to slabo wychodzi... Tak samo jak to ze kosciół miesza sie w polityke. np nawoluje z ambony.. (O ile z samym kosciolem jako wspolmnota nie mam problemu o tyle z instytucja Kosciola Katolickiego w Polsce no... mam pewien dysonans miedzy tym co powinni soba reprezentowac a reprezentuja...)

3.1. Polsko Unijne relacje to odrebny temat.. dlugi zmudny.. mozna tylko powiedziec w skrocie ze aktualnie robimy im na zlosc a oni odplacaja sie tym samym...

3.2. Targowica - Tutaj chyba slabe porownanie.... Targowiczanie byli przeciw konstytucji... wzywali papieza by pomogl.. bali sie ze zlikwiduja przywileje kosciola... W skrocie Jesli Papiez Pius VI podjudzal Katarzyne II i chwalil Rosje za 1 rozbior to... No wlasnie... Pro koscielne ugrupowanie ma blizej Targowicy niz moze sie nam wydawac... CHociaz moge sie mylic

4. Nie napisze nic na tem temat bo cena 1km autostrady/drogi jest ZARTEM... ale to kieruj sie juz do firm budowlanych. Popyt Podaz... mowi ci to cos? Ustawa tego nie uregulujesz... Chyba ze zalozysz Narodowe Konsorcjum Budowlane ktore bedzie startowalo do przetargow... moze wtedy znizy cene ale bedzie musialo byc wydalne i wiarygodne...

5. Po jednej i po drugiej stronie znajdziemy to samo :) Czy podrabianie podpisow w sejmie, czy w referendum... Obie strony do wyj...

5.1.

Nic nie dodam ;) MILEGO DNIA :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
0 / 2

@Gortfield Nie karm trolla. Zobacz od kiedy to konto jest aktywne. Zaroiło się od tanich pisich trolli na tym portalu, ale na tyle rzucają się w oczy że bez problemu można ich zidentyfikować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
-1 / 1

@darkwitcher Brawo ty, poziom gimbaza lv 100. Jak przystało na prawdziwego lewaka z braku ad rem idzie ad person. To jak długo trzeba się tu trzepać, by móc legalnie pisać. A może to chodzi o poglądy "szanowny" lewaczek musi czymś rzucić, bo mu zwyczajnie nie da. Nie wpadłeś na to,że niektórzy mają życie i nie mają czasu siedzieć po forach i pieprzyć jacy to są zajebiści e realu. Konto założyłem niedawno z nudów no ale co ja się będe jakiemuś frendzlowi tłumaczył. pa misiek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
0 / 0

@Gortfield
1. ok
2.Hm, jak widzę na ulicy wymalowanego gościa w samych gaciach, który do każdego macha językiem, to dla mnie jest to zwyczajnie obrzydliwe. Co mam powiedzieć dziecku co ten pan robi, jak się pyta, dlaczego on do niego mruga i się oblizuje?
3. Tak, kojaże. Tylko nie rozumiem dlaczego w kraju w którym rzekomo większość to katolicy o państwie miała by decydować niekatolicka mniejszość? Ja jako niekatolik, muszę się z tym pogodzić ale jakoś nikt na siłe mnie do kościoła ni ciągnie.
3.1 Polsko unijne relacje są psute przez dzisiejszą opozycje, niezrozumianymi przezemnie działaniami. np. wręczenie Timermansowi medalu praktycznie w czasie smutnej rocznicy czyli obchodów rozpoczęcia IIWS? Nie można tego było zrobić dwa tygodnie wcześniej lub później? Przecież to zwyczajna złośliwość i próba, udana zresztą, szczucia jednych na drugich. Po co? Po co w uni SIS, skoro gdy Polskie ABU odznaczy najwyższym alertem jakąś osobę to ona może sobie do uni wjechać bo niemcy jej wydadzą wizę. Tak właśnie działa unia. Unie miałam być zrzeszeniem panstw które miedzy sobą handlują bez ceł, obywatel mogą się po niej przemieszczać bez paszportów i jedne panstwa, te bardziej rozwinięte pomagają się dogonić tym słabszym. A co z tego wyszło? Pomoc idzie do emigrantów socjalnych z niewiadomych powodów nazywanych uchodzcami, panstwa rozwinięte rzucają kłody pod nogi tym mniej rozwiniętym a demokracja to puste słowo, bo ona jest tylko wówczas gdy wybory wygrają "nasi". Mi się taka unia przestała podobać. A nachlany Junker to już wstyd dla uni podobny jak nachlany Kwaśniewski dla Polski.
3.2 Targowiczanie to zdrajcy, nie ma co szukać drugiego dna.
4. Tego tematu ja nie zacząłem i nawet nie miałem zamiaru się w nim wypowiadać, bo pamiętam jak przed 2012 chinczycy podpisali umowę na budowanie autostrad, budowę nawet rozpoczęli ale jak już dostali kasę to tyle ich widzieli... Jak można takie umowy podpisywać?
5. Dokładnie tak

Miłego również

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
-1 / 1

@jfjkdsfew
1.Rejestrując konto na miesiąc przed wyborami i wychwalając komusze, ekhem... "socjalne" podejście, sam się prosisz o stosowny komentarz.
2. "Nie wpadłeś na to,że niektórzy mają życie i NIE MAJĄ CZASU siedzieć po forach" "Konto założyłem niedawno Z NUDÓW" - Samozaoranie poziom ekspert. Współczuję nudnego życia.
3. Co do poglądów - kompletne pudło, na tym portalu to Ty jesteś lewakiem albo wprost - komuchem. Twoje podejście - czy się stoi czy się leży 4000 się należy. Zły Janusz prywaciarz. Daj 1000 na dzieciaka itp. To nie tutaj. Nie znajdziesz tu poklasku.
4."co ja się będe jakiemuś frendzlowi tłumaczył". Tu już szambo frustracji "ucięmiężonego proletariusza" przez "Januszy prywaciarzy" wybiło niczym Czajka na Wiśle. Uderz w stół, a nożyce się odezwą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gortfield
0 / 0

@jfjkdsfew
Wybacz za opoznione odpisanie
1. Dogadane wiec wszystko jasne :)
2. Ze tamta osoba jest niezrownowazona psychicznie? Moglo by byc w tym troche racji, chociaz no nie badalem przypadku by stawiac diagnoze medyczna... Co do ogolnego pojecia homoseksualizmu to jak dla mnie czy chca chodzic za reke czy nie, mnie tam ryba.. krzywdy tym nie robia nie ? obnazanie sie i zachowania take jak podales w przykladzie powinny byc zakazane nie zaleznie od orientacji sexualnej. Jakbym widzial pare kobieta i mezczyzna i jedno z nich idzie na smyczy tez bylby problem z wytlumaczeniem ich ekhem relacji...
Wiec moze to nie problem z orientacja a z jakims skrzywieniem na mózgu tych ludzi? cholera wie,
3. Rzekomo katolicy - i tutaj jest pies pogrzebany, Tez jestem katolikiem bo zostalem ochrzczony.. .moje dzieci juz nie sa... Ale przy przeliczeniu jaki % jest ochrzczony kraj wyglada bardzo katolicko. Co prawda z roku na rok co raz mniej ale jednak. Inna sytuacja by byla jakby przez niezalezna instytucje zrobic badanie. Wiem ze kosciół robi swoje badania ale mozna miec do nich zastrzezenia... W naszym kraju dawno dawno temu niezaleznie od wiary mozna bylobyc wolnym. To tez spowodowalo tak duzy napływ Zydów do Polski kiedys. Aktualnie, jest jedna wiara i w sumie to wara... co jest przykre.

3.2 Zgodze sie jednak chociaz przekonaniami wciaz blizej jest aktualnej grupie rzedzacej do targowicy niz opozycji. Chociaz rozumiem Twoja mysl.

4. Nie wiem ale wiem ze ktos powinien pojsc do wiezienia za to... a nie w naszym kraju nie mozna sadzic politykow.

5 :)

MIlego weekendu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
-1 / 1

@darkwitcher A coś Ad rem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
-1 / 3

@Gortfield Okazuje się że i tu są ludzie na poziomie.

Miłego weekendu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mrdok
-1 / 3

No cóż trzeba iść na wybory i opowiedzieć się po którejś ze stron. Abstrahując od tematu to ja osobiście jestem za wprowadzeniem kar za nieobecność na wyborach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2019 o 21:58

L lukas1121
-1 / 3

Ręce opadają. Czy uważacie ze usługą wata w mojej firmie 100zl po podniesieniu minimalnej dalej będzie warta 100zl? Ni we wtedy będzie kosztowałalub 250. Bo stawką godzinowa jaka muszę wyrobić dla swojego zysku i utrzymania firmy wzrośnie najmniej dwukrotnie. Ale co ja tu będę gdybac. Ja się przecież nie znam ja jestem złym wyzyskiwaczem w świecie czerwonego proletariatu. Tak właśnie mi się kojarzy powrót do korzeni socjalizmu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
0 / 4

@lukas1121 Chyba z pięć late temu pracowałem u takiego szefa-janusz, wciąż słyszałem piniendzy nima, bo jak tobie podniosę to i innym też i będę musiał podnieść cenę usługi (mechanika pojazdowa). Oczywiści wakacje sobie szef-janusz robił dwa razy w roku, samochody dla siebie i żony też często zmieniał. Jak pisałem, ostatnie z nim spotkanie miałem pięc lat temu. Z pracy odeszliśmy wszyscy na przełomie tygodnia. Janusz musiał przeprosić się z kluczami i sam remontować auta (był w tym naprawdę dobry). Nic to nie dało, fiirma padła, żona odeszła a janusz zaliczył na szczęście nieudaną próbę samobujczą.
Do czego zmierzam, ano do tego że pieniądze były ale tylko dla janusza, my mieliśmy po prostu zapiepszać i tak to niestety często wygląda.
Co się stanie po wprowadzeni w życie obietnic PIS, ano to że większość Januszy zwyczajnie padnie, czego im z całego serca życzę a na ich miejsce bardzo szybko pojawią się firmy normalne. Dzisiejsi Janusze chcą się dorobić w dwa lata, kosztem niewolniczej pracy pracowników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darkwitcher
-2 / 2

@jfjkdsfew Odpowiedź zbiorcza:
1. jfjkdsfew Z nami od:18 sierpnia 2019 o 15:14 Czyli zamieniłeś posadę mechanika na etatowego pisowskiego trolla? Ten nick - czasem najpierw myślisz zanim coś zrobisz?
2. "pracowałem u takiego szefa-janusz, wciąż słyszałem piniendzy nima, bo jak tobie podniosę to i innym też i będę musiał podnieść cenę usługi (mechanika pojazdowa)." "Napisałem że nie popieram ale skoro to cię boli to co mi napiszesz o 400 000 000 000 vatu też z kieszeni podatnika?" Czyli jesteś członkiem owej mitycznej MAFII VATOWSKIEJ, bo to przede wszystkim mechanicy nie wystawiają kientom faktur VAT, a na dźwięk słowa faktura od razu reagują "a to muszę jeszcze VAT doliczyć". Powinno się ciebie osądzić i skazać dla przykładu. Najciemniej jest pod latarnią co nie?
3. " Budowa dróg... no błagam, nawet te na 2012 nie były skonczone a skala przekrętów i dziwnych umów z Kulczykiem woła o pomste do nieba." W 2010 roku jechałem po nowiutkiej autostradzie, gdy nawigacja zaktualizowana jeszcze w 2009 roku krzyczała "brak trasy - wróć na drogę". A teraz? NIC. Zero nowych autostrad! Zero nowych inwestycji. Gdzie mosty plus, PKS do każdej gminy? Prom w stoczni szczecińskiej?

Resztę nawet nie chce mi się komentować. Żenujący poziom taniego pisowskiego trolla typu "Emilka".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jfjkdsfew
-3 / 3

@darkwitcher jpde... że ty się nie boisz lodówki otworzyć...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mercedes33
0 / 0

Niezwykłe jest to że mamy tylu "kwalifikowanych" ekonomistów a ciągle żyjemy w biednym kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 1

@mercedes33 Bo do polityki, od lat, nie pchają się mądre głowy, a tylko co bardziej zarozumiałe liski lub zwyczajni nieudacznicy, co akurat złapali srokę za ogon i to ich jedyna szansa aby coś znaczyć.
Wielu jest mądrych Polaków, naprawdę. Do polityki jednak im nie śpieszno.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masky17
-1 / 1

jakieś dowody? Czy nadal wszyscy będą rzucać wyuczonymi z Youtube korwinizmami?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem