Brak dowodów na skuteczność tego typu działania. Chemiczna kastracja wbrew nazwie nikogo nie kastruje, a pedofil na leczeniu może być bardziej niebezpieczny.
@olmajti To samo, co na gwałcicieli, seryjnych zabójców, psychopatów i patologicznych złodziei. Odosobnienie.
Poza tym nie każdy pedofil stanowi zagrożenie, tak jak nie każdy morderca po wyjściu z więzienia znów zacznie zabijać. Kwestia odróżnienia jednych od drugich.
@olmajti ja takiego leczenia nie znam. Nie widziałem dowodów na skuteczność jakiejkolwiek metody leczenia farmakologicznego. Ale nie jestem ekspertem więc kto wie. To kwestia demagogii i populizmu. Nazwiemy coś kastracją i wszyscy są szczęśliwi. Mało kogo interesuje czy to faktycznie działa. wielu ekspertów wypowiada sie, że ta kastracja to lipa. .
Z pedofilii- orientacji seksualnej nie da się wyleczyć (podobnie jak z innych orientacji seksualny). Jedyne co można zrobić to powstrzymywać się. Wbrew pozorom podawanie tabletki wg. wielu ekspertów nie pomaga. Brak też badań potwierdzających skuteczność tego typu działania. Tak jak w przypadku innych przestępstw liczy się resocjalizacja. Wytworzenie motywacji u pedofila aby się powstrzymywał. Na ten moment nie jest znany lek, który potrafiłby dać jakąkolwiek motywacje do czegokolwiek. Jak będzie chciał gwałcić dzieci, a tabletka mu będzie przeszkadzała to tak zakombinuje żeby oszukać system (nie będzie ich przyjmował), znieść jej działanie (kupi np. testosteron na czarnym rynku, albo leki blokujące działanie "kastracji chemicznej"), albo co gorsza będzie szukał silniejszych bodźców- np. dotychczas na ogół starczała mu masturbacja do zdjęcia, teraz będzie intensywnie polował na dzieci i je gwałcił.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
10 września 2019 o 12:57
@jonaszewski "Kwestia odróżnienia jednych od drugich" i jak to się robi? przeprowadzasz wywiad czy ma zamiar zabijać czy nie? :)
@lech2
"wielu ekspertów wypowiada sie, że ta kastracja to lipa" a co ciekawe bo wielu ekspertów wypowiada się że zwiększona ilość estrogenu w jedzeniu wpływa na to że mężczyźni zaczynają zachowywać się jak kobiety i przede wszystkim są o wiele mniej agresywni, również seksualnie :)
skoro z pedofilii nie da się wyleczyć to w jaki sposób ma działać resocjalizacja? jak sama nazwa wskazuje jest to przyrócenie kogoś do normalnego życia w społeczeństwie a skoro pedofilia o wg ciebie nieuleczalna orientacja a nie zaburzenie seksualności program resocjalizacji pedofilów działać nie będzie :)
jedną z najbardziej skutecznych metod powstrzymywania kogokolwiek przed czymkolwiek jest nieunikniona kara. nawet religie mające kilka tysięcy lat kładą na to nacisk. ciężka kara i wysokie prawdopodobieństwo wykrycia przestępstw powinny skutecznie odstraszać a nie wiara w to że winny sam z siebie się zresocjalizuje. bo w takim przypadku powstaje pytanie co jeśli tak się nie stanie a on zostanie wypuszczony na wolność? czy ktoś powinien za to zostać pociągnięty do odpowiedzialności? przecież nie on, skoro taka jego natura :)
@olmajti nie każdy pedofil dokona kiedykolwiek czynu pedofilskiego. To trochę jak z heteroseksualnym osobnikiem, który może świadomie wybrać celibat. Kwestia motywacji. I resocjalizacja/psychoterapia/leczenie pedofilów na tym polega. Na wytworzeniu motywacji do życia w celibacie. Pierwszą rzeczą jest uświadomienie, że czyny pedofilskie są czymś złym. Dla Nas może to oczywiste, ale dla nich takie na ogół nie jest. Człowiek ma całe mnóstwo mechanizmów aby udowodnić sobie, ze robienie tego na co ma ochotę jest dobre.
Co do natury. W ludzkiej naturze leży kradzież, gwałt, zabójstwo itp. To nie oznacza, że nie zasługuje na karę ten kto natury swej posłucha.
@olmajti Art. 94 par. 1 Kk wskazuje kryteria, jakimi kieruje się sąd orzekając umieszczenie sprawcy w zakładzie psychiatrycznym. Jednym z elementów jest ocena prawdopodobieństwa ponownego popełnienia czynu (przy zachowaniu warunków art. 31 par.1). Zajmują się tym biegli psychiatrzy i tak, owszem, jednym z etapów na pewno będzie rozmowa z takim człowiekiem.
"skoro z pedofilii nie da się wyleczyć to w jaki sposób ma działać resocjalizacja" - dziwne pytanie, bo u jego podstaw tkwi założenie, że człowieka nie da się nauczyć, żeby kontrolował swoje popędy. Można być pedofilem, ale nikogo nie krzywdzić. Ba, powiedziałbym, że całkiem sporo pedofilów tak właśnie funkcjonuje w społeczeństwie - powstrzymując się. Taka jest ich natura - ale jednak potrafią ją okiełznać.
Natomiast masz rację w tym, że od popełnienia przestępstwa powstrzymuje przede wszystkim nieunikniona kara. Niekoniecznie surowa; ważna jest nieuchronność.
@lech2 "nie każdy pedofil dokona kiedykolwiek czynu pedofilskiego" piszemy o ludziach skazanych prawomocnymi wyrokami, nie o raporcie mniejszości. chcesz poddawać resocjalizacji ludzi którzy nie popełnili żadnego czynu zabronionego? to chyba tak nie działa:)
"Pierwszą rzeczą jest uświadomienie, że czyny pedofilskie są czymś złym" zapewniam Cię że większość pedofilów doskonale zdaje sobie sprawę z tego że to co robią jest złe. to jednak nie działa i sama świadomość tego nie wystarczy :)
"Co do natury. W ludzkiej naturze leży kradzież, gwałt, zabójstwo itp. To nie oznacza, że nie zasługuje na karę ten kto natury swej posłucha." leży też wielożeństwo. zostało ono uregulowane prawnie i kulturowo i nikt nawet nie śmie z tymi uregulowaniami polemizować a tym bardziej brać sobie kolejne żony :)
@jonaszewski więc pedofilia to choroba psychiczna? jeśli tak to żaden pedofil nie odpowie za swoje czyny bo wyląduje w psychiatryku :)
"dziwne pytanie, bo u jego podstaw tkwi założenie, że człowieka nie da się nauczyć, żeby kontrolował swoje popędy" miałem nadzieje że zrozumiesz tą delikatną aluzję do 'orientacji' seksualnych jako rzeczy wrodzonych a nie nabytych na które nie da się wpływać, nie da się ich zmieniać a tym bardziej nie da się ich leczyć :)
"Natomiast masz rację w tym, że od popełnienia przestępstwa powstrzymuje przede wszystkim nieunikniona kara. Niekoniecznie surowa; ważna jest nieuchronność" jestem za kładzeniem nacisku na wykrywalność sprawców jakichkolwiek przestępstw i edukowania potencjalnych ofiar zamiast edukowania potencjalnych sprawców tak jak chcą to robić feministki w przypadku gwałcicieli tłumacząc im oczywistą oczywistość że gwałt jest zły :)
@olmajti Większość aktywnych pedofilów nie uznaje swojej działalności za coś złego. Tak przynajmniej wychodzi w badaniach. Mam wrażenie że wchodzisz w jakieś absurdalne dywagacje. Pytasz o możliwe sposoby leczenia więc ci odpowiadam. Zaczynasz w odpowiedzi na to dzielić się swoimi fantazjami
@lech2 więc dlatego starają się oni zmienić prawo aby ich zachowania nie były penalizowane. Przecież to logiczne :)
Nie. Nie podałeś żadnego sposobu na 'leczenie' pedofilii. Resocjalizacja nigdy nie była nigdy nie będzie forma leczenia. Na dodatek sam uznałeś że pedofilia chorobą nie jest więc nie rozumiem do czego zmierzasz :)
@olmajti nie mam czasu na prostowanie twoich omamów i urojeń. Proponuję zgłosić się do specjalisty. Masz solidne problemy. Leczenie psychoterapia jest podstawową metodą resocjalizacji w przypadku pedofilów, jak i leczenia tych którzy nigdy czynu pedofilskiego nie popełnili i szukają pomocy w poradniach.
@olmajti Resocjalizacja – proces modyfikacji osobowości jednostki społecznej w celu przystosowania jej do życia w danej zbiorowości, a w węższym rozumieniu w społeczeństwie W przypadku pedofilów polega na terapii. Tobie by się też przydała
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 września 2019 o 17:17
@lech2 Skręca mnie w bebechach, kiedy widzę taki idiotyzm jak nazywanie pedofilii orientacją seksualną. Orientacja seksualna odnosi się do pociągu do PŁCI. Dziecko NIE JEST płcią. Istnieją dwie płcie i cztery orientacje (trzy, jeśli wykluczyć aseksualizm).
@olmajti Nigdzie nie napisałem, że pedofilia to choroba psychiczna. W klasyfikacji ICD-10 pedofilia ma kod F65.4, w klasyfikacji DSM-IV i DSM-5 – 302.2. W obu przypadkach zaliczana jest do kategorii zaburzeń preferencji seksualnych. Diagnozowana jest przez psychiatrów i seksuologów.
"miałem nadzieje że zrozumiesz tą delikatną aluzję do 'orientacji' seksualnych jako rzeczy wrodzonych a nie nabytych na które nie da się wpływać, nie da się ich zmieniać a tym bardziej nie da się ich leczyć :)" - jakie ma to znaczenie w omawianym przypadku? Orientacji seksualnej nie da się "leczyć"; spodziewamy się jednak, że hetero- i homoseksualni księża będą żyć w celibacie. Dlaczego pedofile by nie mogli?
"edukowania potencjalnych ofiar zamiast edukowania potencjalnych sprawców tak jak chcą to robić feministki w przypadku gwałcicieli" - po pierwsze, nawet najbardziej wyedukowana ofiara nie uchroni się przed zdeterminowanym przestępcą, chyba że chcesz kobietom mówić, żeby dla swojego bezpieczeństwa nie wychodziły z domu; po drugie, nie wiem, do jakich przypadków się odnosisz - nie da się jednak ukryć, że wielu ludzi krzywdzi inne osoby po prostu dlatego, że nie zdają sobie z tego sprawy. Gwałt jest dość jednoznaczny, ale molestowanie już nie. Człowiek, który wyrósł w środowisku, w którym pewne rzeczy są normą, nie będzie świadom, że to, co robi, jest naruszeniem czyjejś wolności, poczucia bezpieczeństwa, autonomii. Wielu ludziom trzeba mówić rzeczy z pozoru oczywiste; gdyby nie było takiej potrzeby, nikt nie śmieciłby na ulicach.
@olmajti Myślałem że masz urojenia, a ty zwyczajnie czytać nie potrafisz. Dzięki za ubaw. Sorry ale nie wiedziałem, że nie wolną w dyskusji z tobą trudnych słów używać bo nie zrozumiesz. Misiu poszukaj w internecie, a zapewne się przekonasz że kluczowym elementem w resocjalizacji jest leczenie. Możesz też poszukać Innych słów oznaczających leczenie. Wśród nich jest terapia. .
@AnonPrzegryw Nie bądź dziecinny. Możesz sobie nazywać pedofilie jak chcesz twoja prywatna sprawa, ale tworząc nowe definicje ...delikatnie powiedziawszy robisz z siebie debila, którego rozsądni ludzi poklepią po główce, mrugną do siebie okiem i będą przy tobie używać szyfru widząc, że dzidzia dziwacznie reaguje na pewne słowa. Powiedzą coś w stylu preferencja seksualna i pewnie dzidzia już tak burzyć się nie będzie.
Misiu to że jest to orientacja seksualna nie oznacza, że za czyny pedofilskie nie należy się kara, jeżeli tak to odczytujesz. Na ten moment nie potrafimy nikogo wyleczyć z tego, że najbardziej kręcą go kobiety, mężczyźni, dzieci, itp. itd. ale nie oznacza to, że wolno mu gwałcić.
Poza tym większość skazanych za czyny pedofilskie to heteroseksualni mężczyźni gwałcący dzieci (zarówno dziewczynki jak i chłopców). Zwyrodniali heteroseksualni mężczyźni( psychopaci, narkomani, alkoholicy) gotowi są zgwałcić wszystko co jest dostępne, nie ucieknie i nie obroni się.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
10 września 2019 o 21:39
@lech2 Tak, tak Dzieciątko, jesteś mądrzejszy od wszystkich, chodź, pogłaszczę Cię po tej pustej główce, która jeszcze nie potrafi przyjąć do siebie nawet strzępków otaczającej ją rzeczywistości.
Edit: Tak swoją drogą, to słyszałem do tej pory jedynie ze środowisk pedofilskich, ewentualnie (bardzo rzadko) skrajnie lewicowych stwierdzenie, że pedofilia to orientacja seksualna.
Edit 2: A to Twoje "Misiu" ma mi coś sugerować? Próbujesz jakoś w ten sposób do mnie podbijać? No przykro mi, ale ja wolę ludzi z trzycyfrowym IQ.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
11 września 2019 o 16:03
@olmajti wnosi tyle ze chwast zostanie wyrwany a reszta chwastów przemyśli swoje zachowanie. Każdy lewak i "sędzia" który wypuszcza morderce/gwałciciela na wolność nawet po 15 latach a on powtarza swój czyn, powinien być sądzony za współudział
@auto1 naprawde nie wyczułeś tej ironii? Jak dla mnie działania ludzi którzy są przeciwni karze śmierci działaniami prewencyjnymi na wypadek gdyby oni sami wpadli a biorąc pod uwagę to że olbrzymia większość z nich jest lewoskrętna można wnosić że to działania pod ewentualną wpadkę góry :)
Należy też zaznaczyć że większość z nich jest za zniesieniem wieku przyzwolenia, za aborcją, za eutanazją ale przeciw karze śmierci :)
@rademenes_82 egzekucje to marnotrawstwo pieniędzy. Poczytajcie co się dzieje w US. Do tego .... dożywocie w więzieniu to nie są wakacje. Polecam "Prison: A Survival Guide" i książki o torturach.
To nie działa. Do czasu wynalezienie skutecznej terapii powinni być izolowani od społeczeństwa (ale powinni pracować na własne utrzymanie). Wtedy przynajmniej nie zabraknie ochotników do testowania innowacyjnych metod leczenia.
@adawo, to może ma zdrową nerkę na handel. To rośnie mu dług, który państwo będzie próbowało odzyskać. Zawsze część dłużników nie spłaci całego swojego długu, ale nie o to chodzi w tej idei, żeby była w pełni darmowa dla podatnika, tylko żeby podatnik był bezpieczny i ponosił minimalny koszt.
E tam, kombinują bez sensu. Ja mogę się tym zająć. Jaja w imadlo a kutasa obciąć. Pewny jestem na 100% że w przeciągu kilku miesięcy pedofile stali by się wymarlym gatunkiem
@polinos1 Bywało już, że karą za kradzież było ucięcie ręki... czy sprawiło to, że nie było złodziei?
Obecnie w pewnych rejonach na świecie jest kara śmierci... czy sprawia ona, że jakiekolwiek przestępstwa zniknęły? Może chociaż te "najcięższe"?
Jaka jest pewność, że pedofil przestanie być niebezpieczny ?
Większość pedofili to ludzie którzy mają poważne zaburzenia osobowości, a niekoniecznie mają skłonności pedofilskie. Pedofilami mogą stać się też ludzie którzy nie mają możliwości rozładowania napięcia seksualnego (np. księża) i szukają obiektów zastępczych. Takich ludzi powinno się dożywotnio separować od społeczeństwa, a w kościele powinien być zniesiony celibat...
Ale czemu z majątku prywatnego, jak się skończy to już nie będzie więcej terapii, to i tak tańsze niż miejsce w więzieniu a koszty dla stanu są symboliczne w stosunku do możliwych skutków
@LeClerc2, lubisz ludziom źle życzyć? O jak miło, jak miłosiernie. Ja proponuję karać winnych, a nie oskarżonych, na których dowody są jednoznaczne, a nie zeznania 1 wątpliwej osoby.
@LeClerc2, wyrok ma być wydany na podstawie jednoznacznych dowodów, najlepiej rzeczowych, a nie na podstawie 1 pomówienia lub opinii publicznej. Nadal nie rozumiesz?
No chyba że wierzysz więźniom - tak co drugi niewinny siedzi.
Przecież to już było. Jeszcze za czasów jak ministrem sprawiedliwości był Ćwiąkalski z PO wprowadzono zmiany w kodeksie karnym które umożliwiały kastrację pedofilów. Ustawa była podpisana przez prezydenta Kaczyńskiego, przeszła.
Może zacytuję:
"„§ 1. Skazując sprawcę na karę pozbawienia wolności bez warunkowego zawieszenia jej wykonania za przestępstwo skierowane przeciwko wol-ności seksualnej, popełnione w związku z zaburzeniami preferencji seksualnych, sąd może orzec umieszczenie sprawcy, po odbyciu tej ka-ry, w zakładzie zamkniętym albo skierowanie go na leczenie ambulato-ryjne, w celu przeprowadzenia terapii farmakologicznej lub psychote-rapii, zmierzających do zapobieżenia ponownemu popełnieniu takiego przestępstwa, w tym w szczególności poprzez obniżenie zaburzonego popędu seksualnego sprawcy. Terapii farmakologicznej nie stosuje się, jeżeli jej przeprowadzenie spowodowałoby niebezpieczeństwo dla ży-cia lub zdrowia skazanego.”,"
Ustawa z dnia 5 listopada 2009 r. o zmianie ustawy - Kodeks karny, ustawy - Kodeks postępowania karnego, ustawy - Kodeks karny wykonawczy, ustawy - Kodeks karny skarbowy oraz niektórych innych ustaw
Jestem przeciw. Akurat przestępstwa seksualne to coś w czym łatwo o fałszywe oskarżenia. Wykastruje się takiego, okaże się niewinny i co wtedy? "Słuchaj pan, głupia sprawa, wybacz tą sterylizację. My naprawdę myśleliśmy, że to ty". A utraconej męskości nie wynagrodzi żadne zadośćuczynienie.
Przecież kastracja chemiczna w Polsce jest od dawna-kobiety dobrowolnie stosują doustną antykoncepcję przez co spada im libido.Tak samo działa ta chemiczna kastracja na mężczyzn.Co ciekawe feministki walczą o prawo do dobrowolnej kastracji kobiet.
Jestem za fizyczną kastracją. Przyłożyć pistolet do głowy i niech sam sobie kamieniem zmiażdży przyrodzenie, a resztki odciąć. Kara musi być 1000x straszniejsza od przestępstwa - tak, żeby po prostu panicznie się bał popełnić zbrodnię.
Demot dodany 4 min temu i już pierwszy minus. Oni są wszędzie :c
@cyaegha Biorąc pod uwagę takie zastosowanie demotów, oprócz "mocne" i "słabe" powinno być jeszcze "głupie" do kliknięcia.
leczenie ołowiem jest tańsze
sznur jest jeszcze tańszy i wielokrotnego użytku ;)
Nie ma znaczenia, skoro i tak pokrywa sam zainteresowany
@DemotywatoryMnieNiedemotywoja egzekucje nie są takie tanie jak się wam wydaje ;)
Brak dowodów na skuteczność tego typu działania. Chemiczna kastracja wbrew nazwie nikogo nie kastruje, a pedofil na leczeniu może być bardziej niebezpieczny.
@lech2 a co w takim razie skutecznie działa na pedofilów i sprawia że są mniej niebezpieczni na leczeniu?
@olmajti To samo, co na gwałcicieli, seryjnych zabójców, psychopatów i patologicznych złodziei. Odosobnienie.
Poza tym nie każdy pedofil stanowi zagrożenie, tak jak nie każdy morderca po wyjściu z więzienia znów zacznie zabijać. Kwestia odróżnienia jednych od drugich.
@olmajti ja takiego leczenia nie znam. Nie widziałem dowodów na skuteczność jakiejkolwiek metody leczenia farmakologicznego. Ale nie jestem ekspertem więc kto wie. To kwestia demagogii i populizmu. Nazwiemy coś kastracją i wszyscy są szczęśliwi. Mało kogo interesuje czy to faktycznie działa. wielu ekspertów wypowiada sie, że ta kastracja to lipa. .
Z pedofilii- orientacji seksualnej nie da się wyleczyć (podobnie jak z innych orientacji seksualny). Jedyne co można zrobić to powstrzymywać się. Wbrew pozorom podawanie tabletki wg. wielu ekspertów nie pomaga. Brak też badań potwierdzających skuteczność tego typu działania. Tak jak w przypadku innych przestępstw liczy się resocjalizacja. Wytworzenie motywacji u pedofila aby się powstrzymywał. Na ten moment nie jest znany lek, który potrafiłby dać jakąkolwiek motywacje do czegokolwiek. Jak będzie chciał gwałcić dzieci, a tabletka mu będzie przeszkadzała to tak zakombinuje żeby oszukać system (nie będzie ich przyjmował), znieść jej działanie (kupi np. testosteron na czarnym rynku, albo leki blokujące działanie "kastracji chemicznej"), albo co gorsza będzie szukał silniejszych bodźców- np. dotychczas na ogół starczała mu masturbacja do zdjęcia, teraz będzie intensywnie polował na dzieci i je gwałcił.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 września 2019 o 12:57
@jonaszewski "Kwestia odróżnienia jednych od drugich" i jak to się robi? przeprowadzasz wywiad czy ma zamiar zabijać czy nie? :)
@lech2
"wielu ekspertów wypowiada sie, że ta kastracja to lipa" a co ciekawe bo wielu ekspertów wypowiada się że zwiększona ilość estrogenu w jedzeniu wpływa na to że mężczyźni zaczynają zachowywać się jak kobiety i przede wszystkim są o wiele mniej agresywni, również seksualnie :)
skoro z pedofilii nie da się wyleczyć to w jaki sposób ma działać resocjalizacja? jak sama nazwa wskazuje jest to przyrócenie kogoś do normalnego życia w społeczeństwie a skoro pedofilia o wg ciebie nieuleczalna orientacja a nie zaburzenie seksualności program resocjalizacji pedofilów działać nie będzie :)
jedną z najbardziej skutecznych metod powstrzymywania kogokolwiek przed czymkolwiek jest nieunikniona kara. nawet religie mające kilka tysięcy lat kładą na to nacisk. ciężka kara i wysokie prawdopodobieństwo wykrycia przestępstw powinny skutecznie odstraszać a nie wiara w to że winny sam z siebie się zresocjalizuje. bo w takim przypadku powstaje pytanie co jeśli tak się nie stanie a on zostanie wypuszczony na wolność? czy ktoś powinien za to zostać pociągnięty do odpowiedzialności? przecież nie on, skoro taka jego natura :)
@olmajti nie każdy pedofil dokona kiedykolwiek czynu pedofilskiego. To trochę jak z heteroseksualnym osobnikiem, który może świadomie wybrać celibat. Kwestia motywacji. I resocjalizacja/psychoterapia/leczenie pedofilów na tym polega. Na wytworzeniu motywacji do życia w celibacie. Pierwszą rzeczą jest uświadomienie, że czyny pedofilskie są czymś złym. Dla Nas może to oczywiste, ale dla nich takie na ogół nie jest. Człowiek ma całe mnóstwo mechanizmów aby udowodnić sobie, ze robienie tego na co ma ochotę jest dobre.
Co do natury. W ludzkiej naturze leży kradzież, gwałt, zabójstwo itp. To nie oznacza, że nie zasługuje na karę ten kto natury swej posłucha.
@olmajti Art. 94 par. 1 Kk wskazuje kryteria, jakimi kieruje się sąd orzekając umieszczenie sprawcy w zakładzie psychiatrycznym. Jednym z elementów jest ocena prawdopodobieństwa ponownego popełnienia czynu (przy zachowaniu warunków art. 31 par.1). Zajmują się tym biegli psychiatrzy i tak, owszem, jednym z etapów na pewno będzie rozmowa z takim człowiekiem.
"skoro z pedofilii nie da się wyleczyć to w jaki sposób ma działać resocjalizacja" - dziwne pytanie, bo u jego podstaw tkwi założenie, że człowieka nie da się nauczyć, żeby kontrolował swoje popędy. Można być pedofilem, ale nikogo nie krzywdzić. Ba, powiedziałbym, że całkiem sporo pedofilów tak właśnie funkcjonuje w społeczeństwie - powstrzymując się. Taka jest ich natura - ale jednak potrafią ją okiełznać.
Natomiast masz rację w tym, że od popełnienia przestępstwa powstrzymuje przede wszystkim nieunikniona kara. Niekoniecznie surowa; ważna jest nieuchronność.
@lech2 "nie każdy pedofil dokona kiedykolwiek czynu pedofilskiego" piszemy o ludziach skazanych prawomocnymi wyrokami, nie o raporcie mniejszości. chcesz poddawać resocjalizacji ludzi którzy nie popełnili żadnego czynu zabronionego? to chyba tak nie działa:)
"Pierwszą rzeczą jest uświadomienie, że czyny pedofilskie są czymś złym" zapewniam Cię że większość pedofilów doskonale zdaje sobie sprawę z tego że to co robią jest złe. to jednak nie działa i sama świadomość tego nie wystarczy :)
"Co do natury. W ludzkiej naturze leży kradzież, gwałt, zabójstwo itp. To nie oznacza, że nie zasługuje na karę ten kto natury swej posłucha." leży też wielożeństwo. zostało ono uregulowane prawnie i kulturowo i nikt nawet nie śmie z tymi uregulowaniami polemizować a tym bardziej brać sobie kolejne żony :)
@jonaszewski więc pedofilia to choroba psychiczna? jeśli tak to żaden pedofil nie odpowie za swoje czyny bo wyląduje w psychiatryku :)
"dziwne pytanie, bo u jego podstaw tkwi założenie, że człowieka nie da się nauczyć, żeby kontrolował swoje popędy" miałem nadzieje że zrozumiesz tą delikatną aluzję do 'orientacji' seksualnych jako rzeczy wrodzonych a nie nabytych na które nie da się wpływać, nie da się ich zmieniać a tym bardziej nie da się ich leczyć :)
"Natomiast masz rację w tym, że od popełnienia przestępstwa powstrzymuje przede wszystkim nieunikniona kara. Niekoniecznie surowa; ważna jest nieuchronność" jestem za kładzeniem nacisku na wykrywalność sprawców jakichkolwiek przestępstw i edukowania potencjalnych ofiar zamiast edukowania potencjalnych sprawców tak jak chcą to robić feministki w przypadku gwałcicieli tłumacząc im oczywistą oczywistość że gwałt jest zły :)
@olmajti Większość aktywnych pedofilów nie uznaje swojej działalności za coś złego. Tak przynajmniej wychodzi w badaniach. Mam wrażenie że wchodzisz w jakieś absurdalne dywagacje. Pytasz o możliwe sposoby leczenia więc ci odpowiadam. Zaczynasz w odpowiedzi na to dzielić się swoimi fantazjami
@lech2 więc dlatego starają się oni zmienić prawo aby ich zachowania nie były penalizowane. Przecież to logiczne :)
Nie. Nie podałeś żadnego sposobu na 'leczenie' pedofilii. Resocjalizacja nigdy nie była nigdy nie będzie forma leczenia. Na dodatek sam uznałeś że pedofilia chorobą nie jest więc nie rozumiem do czego zmierzasz :)
@olmajti nie mam czasu na prostowanie twoich omamów i urojeń. Proponuję zgłosić się do specjalisty. Masz solidne problemy. Leczenie psychoterapia jest podstawową metodą resocjalizacji w przypadku pedofilów, jak i leczenia tych którzy nigdy czynu pedofilskiego nie popełnili i szukają pomocy w poradniach.
@lech2 zapoznaj się ze znaczeniem słowa resocjalizacja a wtedy porozmawiamy ;)
@olmajti Resocjalizacja – proces modyfikacji osobowości jednostki społecznej w celu przystosowania jej do życia w danej zbiorowości, a w węższym rozumieniu w społeczeństwie W przypadku pedofilów polega na terapii. Tobie by się też przydała
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 września 2019 o 17:17
@lech2 no popatrz. Ani słowa o leczeniu. Podważyłeś swoje własne argumenty :)
@lech2 Skręca mnie w bebechach, kiedy widzę taki idiotyzm jak nazywanie pedofilii orientacją seksualną. Orientacja seksualna odnosi się do pociągu do PŁCI. Dziecko NIE JEST płcią. Istnieją dwie płcie i cztery orientacje (trzy, jeśli wykluczyć aseksualizm).
@olmajti Nigdzie nie napisałem, że pedofilia to choroba psychiczna. W klasyfikacji ICD-10 pedofilia ma kod F65.4, w klasyfikacji DSM-IV i DSM-5 – 302.2. W obu przypadkach zaliczana jest do kategorii zaburzeń preferencji seksualnych. Diagnozowana jest przez psychiatrów i seksuologów.
"miałem nadzieje że zrozumiesz tą delikatną aluzję do 'orientacji' seksualnych jako rzeczy wrodzonych a nie nabytych na które nie da się wpływać, nie da się ich zmieniać a tym bardziej nie da się ich leczyć :)" - jakie ma to znaczenie w omawianym przypadku? Orientacji seksualnej nie da się "leczyć"; spodziewamy się jednak, że hetero- i homoseksualni księża będą żyć w celibacie. Dlaczego pedofile by nie mogli?
"edukowania potencjalnych ofiar zamiast edukowania potencjalnych sprawców tak jak chcą to robić feministki w przypadku gwałcicieli" - po pierwsze, nawet najbardziej wyedukowana ofiara nie uchroni się przed zdeterminowanym przestępcą, chyba że chcesz kobietom mówić, żeby dla swojego bezpieczeństwa nie wychodziły z domu; po drugie, nie wiem, do jakich przypadków się odnosisz - nie da się jednak ukryć, że wielu ludzi krzywdzi inne osoby po prostu dlatego, że nie zdają sobie z tego sprawy. Gwałt jest dość jednoznaczny, ale molestowanie już nie. Człowiek, który wyrósł w środowisku, w którym pewne rzeczy są normą, nie będzie świadom, że to, co robi, jest naruszeniem czyjejś wolności, poczucia bezpieczeństwa, autonomii. Wielu ludziom trzeba mówić rzeczy z pozoru oczywiste; gdyby nie było takiej potrzeby, nikt nie śmieciłby na ulicach.
@olmajti Myślałem że masz urojenia, a ty zwyczajnie czytać nie potrafisz. Dzięki za ubaw. Sorry ale nie wiedziałem, że nie wolną w dyskusji z tobą trudnych słów używać bo nie zrozumiesz. Misiu poszukaj w internecie, a zapewne się przekonasz że kluczowym elementem w resocjalizacji jest leczenie. Możesz też poszukać Innych słów oznaczających leczenie. Wśród nich jest terapia. .
@AnonPrzegryw Nie bądź dziecinny. Możesz sobie nazywać pedofilie jak chcesz twoja prywatna sprawa, ale tworząc nowe definicje ...delikatnie powiedziawszy robisz z siebie debila, którego rozsądni ludzi poklepią po główce, mrugną do siebie okiem i będą przy tobie używać szyfru widząc, że dzidzia dziwacznie reaguje na pewne słowa. Powiedzą coś w stylu preferencja seksualna i pewnie dzidzia już tak burzyć się nie będzie.
Misiu to że jest to orientacja seksualna nie oznacza, że za czyny pedofilskie nie należy się kara, jeżeli tak to odczytujesz. Na ten moment nie potrafimy nikogo wyleczyć z tego, że najbardziej kręcą go kobiety, mężczyźni, dzieci, itp. itd. ale nie oznacza to, że wolno mu gwałcić.
Poza tym większość skazanych za czyny pedofilskie to heteroseksualni mężczyźni gwałcący dzieci (zarówno dziewczynki jak i chłopców). Zwyrodniali heteroseksualni mężczyźni( psychopaci, narkomani, alkoholicy) gotowi są zgwałcić wszystko co jest dostępne, nie ucieknie i nie obroni się.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 września 2019 o 21:39
@lech2 Tak, tak Dzieciątko, jesteś mądrzejszy od wszystkich, chodź, pogłaszczę Cię po tej pustej główce, która jeszcze nie potrafi przyjąć do siebie nawet strzępków otaczającej ją rzeczywistości.
Edit: Tak swoją drogą, to słyszałem do tej pory jedynie ze środowisk pedofilskich, ewentualnie (bardzo rzadko) skrajnie lewicowych stwierdzenie, że pedofilia to orientacja seksualna.
Edit 2: A to Twoje "Misiu" ma mi coś sugerować? Próbujesz jakoś w ten sposób do mnie podbijać? No przykro mi, ale ja wolę ludzi z trzycyfrowym IQ.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2019 o 16:03
@olmajti kara śmierci działa
@auto1 no ale jak to? Kara śmierci jest pozbawieniem człowieka jego człowieczeństwa. To że on kogoś wcześniej go pozbawił nic tu nie wnosi bk
@olmajti wnosi tyle ze chwast zostanie wyrwany a reszta chwastów przemyśli swoje zachowanie. Każdy lewak i "sędzia" który wypuszcza morderce/gwałciciela na wolność nawet po 15 latach a on powtarza swój czyn, powinien być sądzony za współudział
@auto1 naprawde nie wyczułeś tej ironii? Jak dla mnie działania ludzi którzy są przeciwni karze śmierci działaniami prewencyjnymi na wypadek gdyby oni sami wpadli a biorąc pod uwagę to że olbrzymia większość z nich jest lewoskrętna można wnosić że to działania pod ewentualną wpadkę góry :)
Należy też zaznaczyć że większość z nich jest za zniesieniem wieku przyzwolenia, za aborcją, za eutanazją ale przeciw karze śmierci :)
@AnonPrzegryw ty wiesz, że wszystko co zrobiłeś i napisałeś tylko potwierdziło to co napisałem? Poza tym nie ładnie kłamać co do wieku w swoim opisie.
@Lech222 Co zrobiłem?
Myślę, że nabój kal. 9mm jest zdecydowanie tańszy i skuteczniejszy, wyleczalność na poziomie 100%.
@rademenes_82 egzekucje to marnotrawstwo pieniędzy. Poczytajcie co się dzieje w US. Do tego .... dożywocie w więzieniu to nie są wakacje. Polecam "Prison: A Survival Guide" i książki o torturach.
To nie działa. Do czasu wynalezienie skutecznej terapii powinni być izolowani od społeczeństwa (ale powinni pracować na własne utrzymanie). Wtedy przynajmniej nie zabraknie ochotników do testowania innowacyjnych metod leczenia.
W teorii oczywiście jestem za. Ale nie chciałbym aby decydowały o tym polskie prokuratury i sądy w ich obecnym stanie
W Alabamie sex z osobą poniżej 16 roku życia to gwałt a osoba powyżej 14 roku życia może być sądzona jak osoba dorosła. Co może pójść nie tak.
A jak skazanego nie będzie na to stać? ;)
@adawo, to może ma zdrową nerkę na handel. To rośnie mu dług, który państwo będzie próbowało odzyskać. Zawsze część dłużników nie spłaci całego swojego długu, ale nie o to chodzi w tej idei, żeby była w pełni darmowa dla podatnika, tylko żeby podatnik był bezpieczny i ponosił minimalny koszt.
A co z kobietami? Jak zwykle są dyskryminowane.
@tomek_s kobiety? przecież kobiety mogą być tylko gwałcone. nie mogą być jednocześnie oprawczyniami i ofiarami. to się wyklucza!
E tam, kombinują bez sensu. Ja mogę się tym zająć. Jaja w imadlo a kutasa obciąć. Pewny jestem na 100% że w przeciągu kilku miesięcy pedofile stali by się wymarlym gatunkiem
@polinos1 Bywało już, że karą za kradzież było ucięcie ręki... czy sprawiło to, że nie było złodziei?
Obecnie w pewnych rejonach na świecie jest kara śmierci... czy sprawia ona, że jakiekolwiek przestępstwa zniknęły? Może chociaż te "najcięższe"?
No właśnie...
Jeśli razem z jajami odpadnie mu głowa to spoko.
Najpierw niech pocierpi trochę. A potem na szubienice dziada
Jaka jest pewność, że pedofil przestanie być niebezpieczny ?
Większość pedofili to ludzie którzy mają poważne zaburzenia osobowości, a niekoniecznie mają skłonności pedofilskie. Pedofilami mogą stać się też ludzie którzy nie mają możliwości rozładowania napięcia seksualnego (np. księża) i szukają obiektów zastępczych. Takich ludzi powinno się dożywotnio separować od społeczeństwa, a w kościele powinien być zniesiony celibat...
To w Polsce zabrakło by księży.
@embees1 1% pipulacji ma skłonności pedofilskie, 3% księży jest pedofilami ( dane watykańskie).
@Dordi https://humanists.international/2009/09/holy-see-responds-iheu-criticism/ 1,5% - 5% zależnie od kraju.
Ale czemu z majątku prywatnego, jak się skończy to już nie będzie więcej terapii, to i tak tańsze niż miejsce w więzieniu a koszty dla stanu są symboliczne w stosunku do możliwych skutków
to zdjęcie to wygląda jakby było z Azji a nie z Alabamy
Niech z 500+ się leczą!
a dlaczego chemiczna? można nożem, wyjdzie duuuuużo taniej i będzie skuteczniej
Rękami i nogami jestem za. Mam jedną poprawkę: kastracja CHIRURGICZNA - skuteczniejsza, raz na zawsze.
@LeClerc2, lubisz ludziom źle życzyć? O jak miło, jak miłosiernie. Ja proponuję karać winnych, a nie oskarżonych, na których dowody są jednoznaczne, a nie zeznania 1 wątpliwej osoby.
@LeClerc2, wyrok ma być wydany na podstawie jednoznacznych dowodów, najlepiej rzeczowych, a nie na podstawie 1 pomówienia lub opinii publicznej. Nadal nie rozumiesz?
No chyba że wierzysz więźniom - tak co drugi niewinny siedzi.
Przecież to już było. Jeszcze za czasów jak ministrem sprawiedliwości był Ćwiąkalski z PO wprowadzono zmiany w kodeksie karnym które umożliwiały kastrację pedofilów. Ustawa była podpisana przez prezydenta Kaczyńskiego, przeszła.
Może zacytuję:
"„§ 1. Skazując sprawcę na karę pozbawienia wolności bez warunkowego zawieszenia jej wykonania za przestępstwo skierowane przeciwko wol-ności seksualnej, popełnione w związku z zaburzeniami preferencji seksualnych, sąd może orzec umieszczenie sprawcy, po odbyciu tej ka-ry, w zakładzie zamkniętym albo skierowanie go na leczenie ambulato-ryjne, w celu przeprowadzenia terapii farmakologicznej lub psychote-rapii, zmierzających do zapobieżenia ponownemu popełnieniu takiego przestępstwa, w tym w szczególności poprzez obniżenie zaburzonego popędu seksualnego sprawcy. Terapii farmakologicznej nie stosuje się, jeżeli jej przeprowadzenie spowodowałoby niebezpieczeństwo dla ży-cia lub zdrowia skazanego.”,"
Ustawa z dnia 5 listopada 2009 r. o zmianie ustawy - Kodeks karny, ustawy - Kodeks postępowania karnego, ustawy - Kodeks karny wykonawczy, ustawy - Kodeks karny skarbowy oraz niektórych innych ustaw
Także tego - my już to mamy.
Jestem przeciw. Akurat przestępstwa seksualne to coś w czym łatwo o fałszywe oskarżenia. Wykastruje się takiego, okaże się niewinny i co wtedy? "Słuchaj pan, głupia sprawa, wybacz tą sterylizację. My naprawdę myśleliśmy, że to ty". A utraconej męskości nie wynagrodzi żadne zadośćuczynienie.
Skoro za swoje błędy kasta sędziowsko-urzędnicza tam nie płaci ze swoich to nie widzę powodu, żeby obciążać za to sprawcę. A sam zabieg jest OK.
Kościół sie na to nie zgodzi
Czy aby przez to nie będzie taki delikwent jeszcze bardziej agresywny, skoro nie będzie mógł nawet sam siebie zaspokoić?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 września 2019 o 0:48
Saruman? nie do pomyślenia!
Ja jestem za ale niestety Episkopat będzie pewnie przeciwny.
Przecież kastracja chemiczna w Polsce jest od dawna-kobiety dobrowolnie stosują doustną antykoncepcję przez co spada im libido.Tak samo działa ta chemiczna kastracja na mężczyzn.Co ciekawe feministki walczą o prawo do dobrowolnej kastracji kobiet.
Jestem za fizyczną kastracją. Przyłożyć pistolet do głowy i niech sam sobie kamieniem zmiażdży przyrodzenie, a resztki odciąć. Kara musi być 1000x straszniejsza od przestępstwa - tak, żeby po prostu panicznie się bał popełnić zbrodnię.