W Hiszpanii do programu nauczania wszedł islam, co prawda nieobowiązkowy, ale ocena wlicza się do średniej. U nas te same ruchy, które krytykują chrześcijaństwo, wspierają islam, więc długo się nie nacieszymy brakiem religii w szkole, bo jak to mówią "rynek nie znosi próżni".
@voot1
W głowie się nie mieści, że można szczęśliwie żyć bez obcego faceta, w imię tysiącletnich zabobonów dyktującego ci jak masz postępować? No więc można, i przy braku jednego nie trzeba obligatoryjnie wymieniać go na innego.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
3 października 2019 o 12:31
@MalaZlaCzarownica wydaje mi się, że nie rozumiesz czym jest religia.
A co do wymiany jednej religii na drugą, to już nie ja ani nie Ty o tym decydujesz. Praktyka mówi, że jak powstaje w społeczeństwie jakaś pustka, to zostaje ona czymś zastąpiona i nieważne jak mocno być chciała, to nie zmienisz tego jak działa świat.
@voot1 pokaż mi tę praktykę na konkretnym przykładzie i pokaż jasny związek, że osłabienie siły chrześcijaństwa sprawiło, że zwiększyła się siła islamu w danym miejscu. W Czechach islam jakoś nie zastąpił religii chrześcijańskiej. Niewielu tam chrześcijan, a islamistów tylu co u nas, czyli niewielu. Religia była potrzebna na pewnym etapie ludzkości, kiedy błądziliśmy po ciemku i potrzebowaliśmy pewnego drogowskazu moralnego, gdy na prawo nie można było liczyć. Bóg i religia idealnie pasowały, bo był to dobry strach na ludzi. Ale obecnie poziom naszej świadomości i człowieczeństwa zaszedł tak daleko, że radzimy sobie bez ukonstytuowanej w świętej księdze moralności. Wiesz co jest dobre a co nie, masz w sobie empatię nie dlatego, że tak ochoczo chłonąłeś nauki kościoła, a bo wychowałeś się w takich czasach a nie innych.
@Evandro obowiązkiem wyznawców islamu jest nawracanie, a celem islamistów jest nawrócenie całego świata, a przykład o który prosisz to np Hiszpania czy UK.
Ja też jestem przeciwny propagandzie w szkole, nieważne czy to religia katolicka, islamska, wychowanie seksualne itd, Szkoła powinna uczyć a nie prać mózgi. Tylko zwracam uwagę na to, że ten dla wielu wspaniały stan braku religii katolickiej w szkołach, zostanie zaburzony przez inne religie, które powszechnie należy szanować, a które tylko na to czekają.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 października 2019 o 15:57
@voot1 @voot1 czyli że tam ktoś zrzekał się chrześcijaństwa na rzecz islamu czy po prostu wzrost imigrantów spowodował konieczność wprowadzenia lekcji islamu do szkół, gdzie było wielu uczniów muzułmańskich? I czemu nie odniesiesz się do Czech. Czy Szwajcarii. Czy Japonii. Masz w sobie prawicowe urojenia i strachy, które uruchamiają się na myśl o islamie, który opanuje świat. Islamem się nie przejmuję, bo to nie jest nasz problem. Polska ma póki co problem z rozpanoszonym Kościołem. Jeśli kiedyś, hen hen w przyszłości dojdzie do tego, że będą jacyś muzułmanie upominający się o dodatkowe przywileje, to będziemy się wtedy tym zajmować i tak samo ich tępić jak Kościół.
@Evandro wzrost populacji imigrantów spowodował konieczność wprowadzenia lekcji islamu, a ogromna liczba katolików nie jest powodem konieczności prowadzenia lekcji chrześcijaństwa?
Nie odniosę się do Czech, Szwajcarii czy Japonii, bo nie mam o nich zielonego pojęcia, możemy porozmawiać o Singapurze jak chcesz.
Nie boję się islamu, popieram wiele z praw islamskich, tylko po prostu znam islam i to że ich celem jest nawrócenie całego świata, to nie strach, a ich cel, do którego muszą obowiązkowo dążyć. I nie uważam, że islam to problem, uważam raczej, że islam rozwiąże wiele problemów obecnej europy.
Nie widzę też rozpanoszonego kościoła, tzn widzę to w mediach, ale nie w prawdziwym świecie. Tutaj ja muszę powiedzieć, że masz w sobie lewicowe urojenia i strachy, które uruchamiają się na myśl o chrześcijaństwie.
Co do tępienia islamu, to powodzenia, niezły śmieszek z Ciebie :D
Islam jest potężny, kieruje się podobnymi zasadami, co cywilizacja Europejska w czasach swojej świetności, gdy podbili niemal cały świat.
kiedy ja chodziłem do szkoły, katecheta dał możliwość wypisania się z religii jednocześnie wysyłał do parafii jakieś pisemko i pleban wykreślał daną osobę z parafii. W przyszłości ktoś taki nie może starać się o chrzest dla dziecka lub ślub
@Chasing_Cars On wykreślał tylko z parafii. Wystarczy pójść do normalnego kościoła i nie będzie żadnych problemów.
@Silownia Znaczy miałeś pecha. Kiedy ja chodziłem do liceum to na religię chodził każdy bez względu na wyznanie czy jego brak. Tyle, że lekcje nie były katechezą tylko bardziej nauką "filozofii", chyba że zbliżał się jakiś test to robiliśmy powtórkę.
Kogo napawa to optymizmem?
Jak mem ma byc prawdziwy, to niech powie, że niewierzących :P
Z resztą, światli niewierzący, a jednak nie wiedzą,że Jezus nie jest postacią fikcyjną tylko historyczną.
Jedynie w co możesz wierzyć to w Boga, bo jego nitk nie widział.
Z resztą wszystkiego dowiemy się po śmierci i wtedy sie okaże komu będize do śmiechu :D
Taa... Lepiej, żeby dzieci uczyły się, że dewiacja i zboczenie, jaką jest homoseksualizm, to coś normalnego. Albo, że dwóch pedałów jadących się w odbyt, to miłość i naturalność. Żenada.
@Solveig Ja jestem ateistą i homofobem. Części rowerowe wysłałbym na Kamczatkę. Albo zbudował im super nowoczesną wyspę, tylko dla nich! Nazwałbym ją Atlantyda... ^^
Podobno Bóg stworzył człowieka na obraz i podobieństwo swoje. A zatem homoseksualiści zostali swtorzeni też przez Boga. Ty nie spędzaj tyle czasu z wikarym, on w Boga dawno przestał wierzyć, natomiast tobą jest aż nadto zainteresowany jak widać:)
Brawo moja była szkoła!!! To naprawdę duży sukces, bo Sochaczew to metropolią nie jest, a jednak potrafił pokazać drzwi kieckowym!!! Cholernie się cieszę!:):):):):)
Szanuję wybór tych ludzi. Ale uważam że w takim wypadku, zrezygnowania z katechezy powinni mieć tacy ludzie odebraną możliwość sakramentów, w tym bierzmowania, małżeństwa i chrztu dzieci (w sensie że tylko jeden rodzic, który odbył katechezę do końca może ochrzcić dziecko). (Już widzę te jęki jaki to kościół zły bo w świątyni nie pozwala ślubu wziąć dla tych co z katolicyzmu zrezygnowali)
Możecie sobie mówić ciemnogród, że kościół ble, ale albo jesteśmy katolikami i przyjmujemy nauczanie katolickie w pełni, albo nie jesteśmy i nie korzystamy z dobrodziejstw kościoła jeżeli jego obowiązków nie przyjmujemy.
A jak się taki człowiek nawróci i na prawdę chce te sakramenty to na pewno będzie gotów wrócić do szkoły i dobyć do końca katechezę.
Nadal nie rozumiem o co ten ból dupy z religią w szkole.
Uczestnictwo w katechezie nie jest obowiązkowe, jakoś nie słyszałem o protestach na zajęcia taneczne, kursy graficzne czy kółko chemiczne.
Jest straszny hejt na indoktrynację i kontrolę kościoła nad Polskimi rodzinami, co budzi moje wątpliwości, czy protestujący mięli jakaś skomplikowaną i penalizowaną procedurę odejścia od kościoła?
Osobiście byłem wychowany w wierze rzymskokatolickiej, nie odnajdowałem się w niej i postanowiłem ostatecznie wystąpić z kościoła lecz nie widzę nic złego w nauczaniu jej dogmatów. Cieszę się za każdego człowieka który odnajduje się w religii, niezależnie jakiej, świadków Jehowy też szanuję. Większość ludzi w pewnym momencie trafia na trudny okres w życiu, wiara daje im siłę i nadzieję, nam pozostaje depresja.
Nie mam nic przeciw nauce dogmatów religijnych moich dzieci, może one odnajdą w tym wiarę, jeśli nie, to jest prosta decyzja, przecież nie jest nawet wymagana żadna oficjalna deklaracja rezygnacji z wyznania.
@Satrey Będą wybierać na ochotnika, tak jak to bywało w czasach słusznie minionych.
@Jezuita Zaparkują tam prewencyjne na wszelki wypadek 10 autobusów z plakatami antyaborcyjnymi
W Hiszpanii do programu nauczania wszedł islam, co prawda nieobowiązkowy, ale ocena wlicza się do średniej. U nas te same ruchy, które krytykują chrześcijaństwo, wspierają islam, więc długo się nie nacieszymy brakiem religii w szkole, bo jak to mówią "rynek nie znosi próżni".
@voot1
W głowie się nie mieści, że można szczęśliwie żyć bez obcego faceta, w imię tysiącletnich zabobonów dyktującego ci jak masz postępować? No więc można, i przy braku jednego nie trzeba obligatoryjnie wymieniać go na innego.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 października 2019 o 12:31
@MalaZlaCzarownica wydaje mi się, że nie rozumiesz czym jest religia.
A co do wymiany jednej religii na drugą, to już nie ja ani nie Ty o tym decydujesz. Praktyka mówi, że jak powstaje w społeczeństwie jakaś pustka, to zostaje ona czymś zastąpiona i nieważne jak mocno być chciała, to nie zmienisz tego jak działa świat.
@voot1 U nas nieobowiązkowy islam w niektórych szkołach wszedł już lata temu i wszystko jest git majonez.
@KrzyMaI no ja też nie mam nic przeciwko, ale dla autora demotywatora i dla @MalaZlaCzarownica to jest tragedia
@voot1 pokaż mi tę praktykę na konkretnym przykładzie i pokaż jasny związek, że osłabienie siły chrześcijaństwa sprawiło, że zwiększyła się siła islamu w danym miejscu. W Czechach islam jakoś nie zastąpił religii chrześcijańskiej. Niewielu tam chrześcijan, a islamistów tylu co u nas, czyli niewielu. Religia była potrzebna na pewnym etapie ludzkości, kiedy błądziliśmy po ciemku i potrzebowaliśmy pewnego drogowskazu moralnego, gdy na prawo nie można było liczyć. Bóg i religia idealnie pasowały, bo był to dobry strach na ludzi. Ale obecnie poziom naszej świadomości i człowieczeństwa zaszedł tak daleko, że radzimy sobie bez ukonstytuowanej w świętej księdze moralności. Wiesz co jest dobre a co nie, masz w sobie empatię nie dlatego, że tak ochoczo chłonąłeś nauki kościoła, a bo wychowałeś się w takich czasach a nie innych.
@Evandro obowiązkiem wyznawców islamu jest nawracanie, a celem islamistów jest nawrócenie całego świata, a przykład o który prosisz to np Hiszpania czy UK.
Ja też jestem przeciwny propagandzie w szkole, nieważne czy to religia katolicka, islamska, wychowanie seksualne itd, Szkoła powinna uczyć a nie prać mózgi. Tylko zwracam uwagę na to, że ten dla wielu wspaniały stan braku religii katolickiej w szkołach, zostanie zaburzony przez inne religie, które powszechnie należy szanować, a które tylko na to czekają.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 października 2019 o 15:57
@voot1 @voot1 czyli że tam ktoś zrzekał się chrześcijaństwa na rzecz islamu czy po prostu wzrost imigrantów spowodował konieczność wprowadzenia lekcji islamu do szkół, gdzie było wielu uczniów muzułmańskich? I czemu nie odniesiesz się do Czech. Czy Szwajcarii. Czy Japonii. Masz w sobie prawicowe urojenia i strachy, które uruchamiają się na myśl o islamie, który opanuje świat. Islamem się nie przejmuję, bo to nie jest nasz problem. Polska ma póki co problem z rozpanoszonym Kościołem. Jeśli kiedyś, hen hen w przyszłości dojdzie do tego, że będą jacyś muzułmanie upominający się o dodatkowe przywileje, to będziemy się wtedy tym zajmować i tak samo ich tępić jak Kościół.
@Evandro wzrost populacji imigrantów spowodował konieczność wprowadzenia lekcji islamu, a ogromna liczba katolików nie jest powodem konieczności prowadzenia lekcji chrześcijaństwa?
Nie odniosę się do Czech, Szwajcarii czy Japonii, bo nie mam o nich zielonego pojęcia, możemy porozmawiać o Singapurze jak chcesz.
Nie boję się islamu, popieram wiele z praw islamskich, tylko po prostu znam islam i to że ich celem jest nawrócenie całego świata, to nie strach, a ich cel, do którego muszą obowiązkowo dążyć. I nie uważam, że islam to problem, uważam raczej, że islam rozwiąże wiele problemów obecnej europy.
Nie widzę też rozpanoszonego kościoła, tzn widzę to w mediach, ale nie w prawdziwym świecie. Tutaj ja muszę powiedzieć, że masz w sobie lewicowe urojenia i strachy, które uruchamiają się na myśl o chrześcijaństwie.
Co do tępienia islamu, to powodzenia, niezły śmieszek z Ciebie :D
Islam jest potężny, kieruje się podobnymi zasadami, co cywilizacja Europejska w czasach swojej świetności, gdy podbili niemal cały świat.
I dlatego lekcje religii w szkołach są zbędne.
Oby im ziemia lekka była po śmierci....
czyli nie będą mieć czasu wolnego miedzy lekcjami na czytanie cd-action, oglądaniu youtubów i świrowaniu
kiedy ja chodziłem do szkoły, katecheta dał możliwość wypisania się z religii jednocześnie wysyłał do parafii jakieś pisemko i pleban wykreślał daną osobę z parafii. W przyszłości ktoś taki nie może starać się o chrzest dla dziecka lub ślub
@Silownia kłamiesz, do chrztu dziecka i do ślubu w kościele katolickim, nie trzeba być nawet chrześcijaninem.
A z drugiej strony, po co komuś ślub kościelny czy chrzest dziecka, skoro jest niewierzący?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 października 2019 o 12:55
@Silownia ja byłbym wdzięczny bo ludzie przez długi czas mieli problemy z apostazją
@Chasing_Cars On wykreślał tylko z parafii. Wystarczy pójść do normalnego kościoła i nie będzie żadnych problemów.
@Silownia Znaczy miałeś pecha. Kiedy ja chodziłem do liceum to na religię chodził każdy bez względu na wyznanie czy jego brak. Tyle, że lekcje nie były katechezą tylko bardziej nauką "filozofii", chyba że zbliżał się jakiś test to robiliśmy powtórkę.
@KrzyMaI dużo ludzi miało i ma problemy
bez Religi społeczeństwo było by jak banda dzikusów wystarczy że nie czytają...
@SmallPig Akurat fakty świadczą coś zupełnie przeciwnego: nadmiar religii rodzi fanatyzm, a wtedy ludzie zachowują się jak dzikusy.
Sprawdza ktoś jeszcze te rewelacje?
https://tusochaczew.pl/pl/11_wiadomosci/50985_glo_no_o_sochaczewskim_technikum_bez_chetnych_na_religie_sek_w_tym_ze_chetni_s.html#
Jestem za usunięciem religii ze szkoły - tak na wszelki wypadek wspominam.
Wszędzie przekłamania i oszustwa, jak nie jedni to drudzy. "Żygać" się chce.
@akaproxim Ale po co sprawdzać, na demotach wystarczy napisać jakąś bzdurę, a ludzie i tak to kupią.
Czekaj czekaj.... technikum kształcenia zawodowego to zawodówka czy technikum?
@Glaurung__Uluroki czyli zawodówka?;)
Kogo napawa to optymizmem?
Jak mem ma byc prawdziwy, to niech powie, że niewierzących :P
Z resztą, światli niewierzący, a jednak nie wiedzą,że Jezus nie jest postacią fikcyjną tylko historyczną.
Jedynie w co możesz wierzyć to w Boga, bo jego nitk nie widział.
Z resztą wszystkiego dowiemy się po śmierci i wtedy sie okaże komu będize do śmiechu :D
Miła wiadomość :)
Brawo!!! Jest nadzieja, że w końcu zasadzimy potężnego kopa w dvpę upostaciowanemu złu, jakim jest kościół katolicki.
Taa... Lepiej, żeby dzieci uczyły się, że dewiacja i zboczenie, jaką jest homoseksualizm, to coś normalnego. Albo, że dwóch pedałów jadących się w odbyt, to miłość i naturalność. Żenada.
@Solveig Ja jestem ateistą i homofobem. Części rowerowe wysłałbym na Kamczatkę. Albo zbudował im super nowoczesną wyspę, tylko dla nich! Nazwałbym ją Atlantyda... ^^
Podobno Bóg stworzył człowieka na obraz i podobieństwo swoje. A zatem homoseksualiści zostali swtorzeni też przez Boga. Ty nie spędzaj tyle czasu z wikarym, on w Boga dawno przestał wierzyć, natomiast tobą jest aż nadto zainteresowany jak widać:)
Brawo moja była szkoła!!! To naprawdę duży sukces, bo Sochaczew to metropolią nie jest, a jednak potrafił pokazać drzwi kieckowym!!! Cholernie się cieszę!:):):):):)
Tą drogą to niedługo zastąpią lekcje religii islamskiej.
Kiły nie leczy się rzerzączką.
jak ja to szanuje....
Po prostu nic. Żeby nie było w myśl zasady z deszczu pod rynnę lub zamienił stryjek siekierkę na kijek
Szanuję wybór tych ludzi. Ale uważam że w takim wypadku, zrezygnowania z katechezy powinni mieć tacy ludzie odebraną możliwość sakramentów, w tym bierzmowania, małżeństwa i chrztu dzieci (w sensie że tylko jeden rodzic, który odbył katechezę do końca może ochrzcić dziecko). (Już widzę te jęki jaki to kościół zły bo w świątyni nie pozwala ślubu wziąć dla tych co z katolicyzmu zrezygnowali)
Możecie sobie mówić ciemnogród, że kościół ble, ale albo jesteśmy katolikami i przyjmujemy nauczanie katolickie w pełni, albo nie jesteśmy i nie korzystamy z dobrodziejstw kościoła jeżeli jego obowiązków nie przyjmujemy.
A jak się taki człowiek nawróci i na prawdę chce te sakramenty to na pewno będzie gotów wrócić do szkoły i dobyć do końca katechezę.
Jestem człowiekiem, za którego rodzice nie podjęli decyzji o tzw sakramentach. W wieku dojrzałym nie musiałem dokonać tzw apostazji.
Nadal nie rozumiem o co ten ból dupy z religią w szkole.
Uczestnictwo w katechezie nie jest obowiązkowe, jakoś nie słyszałem o protestach na zajęcia taneczne, kursy graficzne czy kółko chemiczne.
Jest straszny hejt na indoktrynację i kontrolę kościoła nad Polskimi rodzinami, co budzi moje wątpliwości, czy protestujący mięli jakaś skomplikowaną i penalizowaną procedurę odejścia od kościoła?
Osobiście byłem wychowany w wierze rzymskokatolickiej, nie odnajdowałem się w niej i postanowiłem ostatecznie wystąpić z kościoła lecz nie widzę nic złego w nauczaniu jej dogmatów. Cieszę się za każdego człowieka który odnajduje się w religii, niezależnie jakiej, świadków Jehowy też szanuję. Większość ludzi w pewnym momencie trafia na trudny okres w życiu, wiara daje im siłę i nadzieję, nam pozostaje depresja.
Nie mam nic przeciw nauce dogmatów religijnych moich dzieci, może one odnajdą w tym wiarę, jeśli nie, to jest prosta decyzja, przecież nie jest nawet wymagana żadna oficjalna deklaracja rezygnacji z wyznania.
Sochaczew to miasto transportowców. Po co im religia jak i tak za kilka lat będą jeździć od magazynu do magazynu.