Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
D daclaw
+13 / 27

Większość ludzi nie jest w stanie wybrać świadomie. Rzeczywistość stała się zbyt skomplikowana, żeby mógł ją ogarnąć przeciętny umysł. Dlatego zatriumfowali populiści, którzy na każde trudne pytanie mają prostą odpowiedź. Podobnie, nauka stała się zbyt skomplikowana i nieprzystępna dla przeciętnego umysłu, dlatego karierę robi pseudonauka, łącznie z płaskoziemcami.

Nie wiem, co mogłoby pomóc. Wielu krzyknie: edukacja! Ale przeciętny umysł ma ograniczone zasoby i nie przyjmie więcej niż może. Po prostu przerasta nas cywilizacja, którą zbudowaliśmy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2019 o 13:30

A Andrzejbe
-4 / 44

Prawicowe zjeby .. lewicowe bydło .. a on poza społeczeństwem a może jeszcze napisze ponad? Wzór do naśladowania, który nawet flagi państwowej nie potrafi uszanować dla poklasku! Żenada.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trolik1
+2 / 2

Czasami warto pomyśleć co autor miał na myśli i co przekazał. Zwłaszcza jeśli chodzi o niektóre określenia pisane w cudzysłowiu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B boruta44
-3 / 27

Bardzo pięknie przemyślane i napisane. Brawo Kuba!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Karzolinio
-3 / 39

Super, tylko wyjścia za bardzo nie ma
jest Wiosna, PSL, PO, SLD które są jakby jedną partią pod różnym szyldem.
Jest PiS który rozdaje nie swoje pieniądze
i Konfederacja banda oszołomów którzy nic nie wiedzą ale fajnie jest być politykiem.

Dlatego 4 część Polaków w ogóle nie idzie na wybory bp nie widzi sensu.

Wiosna, PSL, PO, SLD
minusy
- kradną na potęgę
- stołki dostajesz po znajomości
- rozsprzedają wszystko co należy do Poslki
- środowisko LGBT - jestem tolerancyjny ale do granic rozsądku 2 geje nie będą wychowywać dziecka bo wtedy te też będzie pedałem
- Proniemieccy
- wprowadzanie podatków które obciążają klase średnią i tych najmniej zarabiających
- chęć aby Polska była tanią siłą roboczą
- zadłużenie Polski przez 8 lat na 500 mld złotych
- zwiększenie wieku emerytalnego
- podniesienie VAT
- podnoszenie opłat do paliwa

plusy
- brak

PiS
- afery
- kradną
- wszechobecne rozdawnictwo
- stołki dostajesz po znajomości
- zwiększanie podatków dla najzamożniejszych
- dokładanie podatków do wody i paliwa

Plusy
- program 500+ ( tak, wada i zaleta)
- rozwój gospodarczy Polski
- działania w interesie Polaków
- obniżenie PIT
- wspołpraca z polskimi wykonawcami zamiast zagranicznych
- zapomoga dla emerytów w postaci 13
- powrót do emerytur 65 i 60 lat
- wykupywanie odsprzedanego majątku za PO

Konfederacja - bądźmy poważni .....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Ouizosi
+5 / 17

@Karzolinio Część z tego to całkowity bełkot. I na prawdę sądzisz, że pomimo wszystkich afer i minusów rządy PO-PSL nie zrobiły nic dobrego, totalnie zero?

Zrobię małe podsumowanie tej listy:

Wiosna, PSL, PO, SLD
minusy
- kradną na potęgę (zgoda)
- stołki dostajesz po znajomości (zgoda, choć w mniejszej skali niż za rządów PIS)
- rozsprzedają wszystko co należy do Poslki (nie wszystko a prywatyzacja sama w sobie ma wiele plusów choć i minusów)
- środowisko LGBT - jestem tolerancyjny ale do granic rozsądku 2 geje nie będą wychowywać dziecka bo wtedy te też będzie pedałem (oficjalnie adopcję dzieci przez pary homoseksualne popiera tylko SLD)
- Proniemieccy (co to znaczy?)
- wprowadzanie podatków które obciążają klase średnią i tych najmniej zarabiających (podaj przykłady takich podatków, które nie obciążają wszystkich obywateli)
- chęć aby Polska była tanią siłą roboczą (demagogia)
- zadłużenie Polski przez 8 lat na 500 mld złotych (dług publiczny w latach 2007-2015 zwiększył się z 527 do 877 mld zł, czyli o 350 mld zł a nie 500. To są tylko gołe liczby. Kluczowa jest tu relacja do PKB i porównanie do innych krajów. W 2015 relacja ta wynosiła 51,1%, przy średniej w UE uwaga 84,5%. Za rządów PIS - mimo koniunktury gospodarczej - dług publiczny wzrósł do 1005 mld zł w I kw. 2019 czyli o 128 mld zł)
- zwiększenie wieku emerytalnego (tak, ale czy przy starzejącym społeczeństwie można sobie pozwolić na niepodnoszenie wieku emerytalnego przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu emerytur?)
- podniesienie VAT (tak, ale PIS mimo koniunktury gospodarczej nie obniżył)
- podnoszenie opłat do paliwa (tak)

plusy
- brak (pozostawiam bez komentarza, bo to totalna demagogia)

PiS
- afery (tak)
- kradną (tak)
- wszechobecne rozdawnictwo (tak)
- stołki dostajesz po znajomości (tak)
- zwiększanie podatków dla najzamożniejszych (których?)
- dokładanie podatków do wody i paliwa (tak i nie tylko tych podatków i opłat)

Plusy
- program 500+ ( tak, wada i zaleta) (tak)
- rozwój gospodarczy Polski (jest to efekt koniunktury gospodarczej na świecie + wzrost konsumpcji w wyniku transferów socjalnych, przy jednoczesnym znaczącym spadku inwestycji, co oznacza ogromne zagrożenie w momencie przyjścia dekoniunktury)
- działania w interesie Polaków (przede wszystkim we własnym interesie, 500+ nie jest celem, ale środkiem do osiągnięcia celu - patrz jaki dało ogromny elektorat)
- obniżenie PIT (tak, ale gdzie obiecana kwota wolna od podatku 8 tys. zł?)
- wspołpraca z polskimi wykonawcami zamiast zagranicznych (myślisz, że za poprzednich rządów nie było współpracy z polskimi wykonawcami? demagogia)
- zapomoga dla emerytów w postaci 13 (tylko jednorazowa jako tzw. "kiełbasa wyborcza"; nie ma zapisanej 13 emerytury w projekcie budżetu na 2020 r.)
- powrót do emerytur 65 i 60 lat (przyszłość pokaże, czy to właściwy ruch, podczas gdy cały "głupi" świat robi odwrotnie)
- wykupywanie odsprzedanego majątku za PO (wskaż jedną - poza odkupem akcji Pekao - taką zrealizowaną inwestycję, która nie budzi żadnych wątpliwości z ekonomicznego punktu widzenia)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R RaistlinMG
+6 / 12

@Karzolinio Nie będę się wypowiadał na dwie pierwsze części, ale co do Konfederacji jest jeden problem.
Główni przedstawiciele to w większości oszołomy, tego nie zaprzeczę, ale w swoich szeregach mają często inteligentnych ludzi, którzy mają pojęcie na tematy na które się wypowiadają. Do tego odpowiadają merytorycznie. I nie mówię że wszyscy, ale większość i to miażdżąca w porównaniu z innymi partiami.

W sumie skomentuje tylko takie rzeczy:
program 500+ głupi, a na pewno nie w sposób który został przygotowany.
PIT obniżony, ale zaraz większy ZUS bo zależy od minimalnej krajowej.
Brak podniesienia kwoty wolnej od podatku, a do tego drugi próg podatkowy dalej bez zmian i średnia klasa społeczna coraz częściej w niego wchodzi.
Inflacja, którą spowoduje wzrost płacy minimalnej da że 500+ będzie nic nie warty i więcej osób będzie wchodzić w drugi próg.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2019 o 15:59

A konto usunięte
0 / 10

@Karzolinio @Ouizosi 500+ jest programem socjalnym który jest obecny w krajach członkowskich unii europejskiej od wielu lat. Natomiast Poprzednie rządy polskie pieniądze które powinny być u nas przeznaczane na ten pakiet socjalny były przesuwane na inne wydatki. Tak samo jest z pakietem krowa+ i świnia+. Generalnie PiS wprowadza nam w końcu pewne standardy które od lat w zachodniej europie krajów członkowskich unii funkcjonują. Co do proniemieckości to znaczy to dokładnie to, że przede wszystkim PO wchodzi w doopę niemcom podejmując decyzje zgubne dla naszego kraju i naszej gospodarki by niemiecka gospodarka miała się dobrze, a polska była co najwyżej rynkiem zbytu niemieckich produktów i to tych gorszej jakości. Chociażby wygaszenie przemysłu stoczniowego przez PO które stanowiło zbyt poważną konkurencję dla niemieckiego przemysłu stoczniowego. Tak samo przygotowywanie przez PO PLL LOT do odsprzedania Lufthansie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2019 o 17:46

avatar wic1
-4 / 8

@Ouizosi Wybacz ale piszesz jakbyś się wczoraj urodził i nie siedział w tym kraju za czasów PO :) nie jestem za PIS ale w chwili obecnej jest to raczej mniejsze zło :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-1 / 7

@wic1 Mniejsze to jest rzekłbym nawet lekkie umniejszenie tego, że jest to obecnie jeden z lepszych jeśli nie najlepszy rząd jaki mamy od czasu 89 roku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A ArandillPL
+3 / 5

A ja będę głosować na Konfederację, z pewnością lepszy pomysł zrobić coś z tym krajem niż trwać w bagnie dalej i narzekać, że jest źle, ale no przecież, bądźmy poważni, wybierzmy kolejny raz to samo, może tym razem wynik będzie inny. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Karzolinio
-1 / 5

@Ouizosi
Jak bys spojzal na wykresy kuniunktura na swiecie jest od 2010 roku. Kryzysem byl tylko okres 2008-2009 i to glownie w usa i zachodniej europie. Polska nie mogla odczuc kryzysu na rynku nieruchomosci poniewaz mielismy rozkwit w tym aspekcie po wejsciu do Uni i pakowanie pieniedzy licznych inwestorow z Polski i swiata.
Dodatkowo mielismy euro i musielismy wybudowac autostrafy i stadiony od 2012.
350 mld dlugu no tak i dolicz 150 mld z ofe. Czyli 500 mld

I przestan mi wciskac ze opinia publiczna ma wplyw na moje zdanie( demogogia). Bardziej to ciebie ksztaltują media bo dajesz te same argumenty co tvn bez wczeaniejszego sprawdzenia.

Chce tylko zasugerowac ze jest to jedyny rzad Polski ktory realizuje cele i choc nie jest doskonaly to nie ma na horyzoncie lepszego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Karzolinio
0 / 2

@AIkanaro
Dzieki za rozwiniecie mysli :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
+1 / 3

@AIkanaro Nie chcę być zbyt pochlebny bo w 89 byłem zbyt młody by ogarniać politykę w tym kraju dlatego nie chcę się wypowiadać jeśli mogę być nie w temacie ale może tak jest :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Ouizosi
-1 / 1

@Karzolinio I po co kłamać. Wystarczy popatrzeć na dane dotyczące wzrostu PKB w UE i w Polsce, żeby zobaczyć, że w 2010 r. było tylko chwilowe ożywienie, które nie przyniosło trwałej poprawy koniunktury gospodarczej, bo było głównie efektem działań doraźnych, głównie poprzez wpompowywanie cashu do gospodarek krajów unijnych. W 2011 r. nastała druga fala kryzysu, która skończyła się dopiero w 2014 r. I dopiero od tego momentu mamy trwałą poprawę koniunktury, która jednak już się kończy.

150 mld zł to była wartość obligacji Skarbu Państwa, jakie w 2013 r. było nabytych przez OFE. Były to tylko wirtualne środki, gdyż fizycznie tych pieniędzy nie było - Skarb Państwa nie miał środków na wykup tych obligacji, dlatego były one do tego momentu rolowane. Problem w tym, że to słono kosztowało, bo raz - były naliczane odsetki od obligacji, a dwa - prowizje pobierane przez OFE. Był to system patologiczny, bo gdyby środki te od razu szły do ZUS, to oczywiście nadal byłyby wirtualne, bo byłyby przeznaczane na wypłatę bieżących emerytur, ale przynajmniej nie byłoby kosztów odsetek i prowizji dla OFE. Także te 150 mld traktować należy jako ukryty dług publiczny stanowiący przyszłe zobowiązania emerytalne ZUS-u. Dziś tych zobowiązań emerytalnych jest ponad 3 bln zł! A obniżenie wieku emerytalnego przez PIS jeszcze tylko pogorszyło sprawę, bo wartość zobowiązań emerytalnych tym jednym ruchem wzrosła skokowo znacząco bardziej niż te magiczne 150 mld zł. Więc jak chcesz licytować 150 mld zł z OFE, które jest obecnie ukrytym długiem publicznym, to zadłużenie za PIS-u w tym zakresie wrosło znacznie bardziej.

Tylko, że ludzie nie rozumieją, co się stało z tymi 150 mld zł i łatwo im wmówić, że to zostało ukradzione przez PO, co jest kompletną bzdurą.

Zgadzam się, że obecny rząd realizuje swoje cele. Wyłącza po kolei wszystkie bezpieczniki demokracji (Trybunał Konstytucyjny, KRS, Sądy, NIK), nie wykonuje wyroków sądowych, skłóca Polskę z partnerami z UE, zadłuża kraj w okresie koniunktury, nakręca gospodarkę konsumpcją z transferów socjalnych, a nie sprzyja inwestycjom, obsadza spółki skarbu państwa osobami bez odpowiednich kwalifikacji i kompetencji, itp. A 500+ oraz pozostałe transfery są tylko środkiem dla utrzymania elektoratu i władzy w kolejnych wyborach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Ouizosi
0 / 0

@AIkanaro Ale ja nie twierdzę, że 500+ samo w sobie jest wyłącznie złe. Ma wiele zalet, bo np. znacząco ograniczyło skrajne ubóstwo. Chodzi o to, że nie można w czasie koniunktury gospodarczej realizować programów tylko i wyłącznie konsumpcyjnych. Trzeba przede wszystkim inwestować i stwarzać środowisko dla inwestycji. A tego PIS totalnie nie robi. Mamy najniższy od wielu wielu lat poziom inwestycji. Robimy w tej chwili, choć na szczęście na mniejszą skalę, to samo co w Grecji. Pakujemy środki budżetowe w konsumpcję, a nie inwestycje.

PO nie wchodzi nikomu w 4 litery, bo po pierwsze polski przemysł stoczniowy miał już problemy dużo wcześniej niż PO doszło do władzy. Podobnie jak w innych gałęziach przemysłu, odbiorcami przede 1989 r. były głównie ZSRR i kraje komunistyczne. W tamtych czasach rachunek ekonomiczny mało kogo interesował. Przez to stocznie były niedoinwestowane, nie miały nowoczesnych technologii, były źle zarządzane. W latach 90-tych pompowano w stocznie olbrzymie środki, ale ich nie restrukturyzowano. PO zastało już taki burdel, a gwoździem do trumny była decyzja z 2008 r. Komisji Europejskiej o zwrocie środków wcześniej przekazanych do stoczni, gdyż była to niedozwolona pomoc publiczna.

LOT był wtedy w katastrofalnej sytuacji - przynosił olbrzymie straty. Był wystawiony na sprzedaż komukolwiek i żadna Lutfhansa się po niego nie zgłosiła. Ciekawe dlaczego, skoro była to taka wspaniała okazja inwestycyjna? Potem sytuacja uległa istotnej zmianie. Ceny paliwa lotniczego spadły w drugiej połowie 2014 r. ze 120 do ok. 70 USD w przeliczeniu za baryłkę, a w roku 2015 nawet do 40 USD. Wpłynęło to na znaczącą obniżkę kosztów funkcjonowania linii lotniczych i umożliwiło realizację działań restrukturyzacyjnych w LOT. Wcześniej nie było to możliwe, bo Komisja Europejska przy takich stratach, jakie miał LOT, uznałaby to za pomoc publiczną.

Także jak widzisz działanie niby proniemieckie PO, to kolejna bzdura wyssana z palca. Jak się zagłębić bardziej merytorycznie, to wychodzą zupełnie inne wnioski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Karzolinio
+1 / 1

@Ouizosi

Potpierasz sie nie sprawdzonymi informacjami i sam przeczysz sobie w roznych postach. Chocby o 500+.
Ogolnie problem z ludzmi popierąjacymi PO jest taki ze nie potrafia obiektywnie spojzec na te frakcje polityczna i probuja ja usprawiedliwiac w kazdy mozliwy sposob, a najlepiej uzywac sformułowania był kryzys.
Kolejne 4 lata ich wladzy i teraz by Polska moze nie istniała
Elektrolat PiS slepo w swoich nie wierzy przynajmniej w moim otoczeniu. Bedzie ktos lepszy i bardziej wiarygodny ok. Teraz nie ma

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@kkij bo taki cel jest tego rzeczonego dofinansowania. Będzie dobrze jeśli unia jewropejska nie upomni się o zwrot pieniędzy za poprzednie lata ze względu na wykorzystanie nie zgodne z przeznaczeniem. Bo wbrew obiegowej opinii nieustannie tworzonej przez obecną opozycję pieniądze te nie pochodzą z NASZYCH podatków bezpośrednio, a jedynie w niewielkim promilu, może procencie bo z pieniędzy które płacimy za członkostwo w unii i pakiet 500+ jest finansowany właśnie z unijnych pieniędzy, a przecież jest multum innych dofinansowań ze środków unijnych. Zgadzam się, że socjalizm jest zły, ale w myśl zasady "jak dają to bierz, a jak biją to uciekaj" trzeba brać te pieniądze póki są i póki je dostajemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Ouizosi
0 / 0

@Karzolinio Które podawane przez mnie informacje są nie sprawdzone, albo gdzie sobie przeczę? Podaj konkretne przykłady, bo takie pisanie to typowy przykład trollingu. Jak na razie to ja Cię przyłapałem na prosto weryfikowalnym kłamstwie, że kryzys gospodarczy nie skończył się w 2010 r. Ty zamiast przyznać, że się myślisz w tej sprawie, atakujesz mnie bez podparcia się konkretnymi faktami.

Nie usprawiedliwiam wszystkiego co robiło PO. Zrobili wiele rzeczy złych, wiele rzeczy nie zrobili a mogli, albo zrobili zdecydowanie zbyt późno. Oceniam krytycznie ich rządy w wielu sferach. Ale na boga nie można pisać oczywistej nieprawdy, że PO nie zrobiło totalnie nic dobrego. A Ty Tak twierdzisz pisząc o braku jakichkolwiek plusów ich rządów. I Ty zarzucasz komuś brak obiektywizmu? Nie ośmieszaj się.

Tak, koniunktura gospodarcza ma kluczowe znacznie z punktu widzenia rządzenia, bo jest elementem wpływającym istotnie na finanse publiczne. Nie jedynym, ale zdecydowanie najważniejszym. To tak jak z hossą i bessą na giełdzie. Choćby nie wiem, jak zdolny był inwestor, nigdy nie zarobi podczas bessy, tyle co podczas hossy. To jest logicznego dla każdego zdrowo rozsądkowo myślącego człowieka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 października 2019 o 9:54

P pedro65
-1 / 7

A czemuż to wiary-godny autor powyższego tekstu przestał być razem ze "Swoją Wielką Miłością" ? Umarła ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dinaeel
+7 / 11

A ja pamiętam jak w 1992 "Mucha" Korwin zgłosił w Sejmie uchwałę lustracyjną, która po niecałych 5 miesiącach została zawieszona jako niezgodna z obowiązującym wówczas prawem. Pokłosie tamtych decyzji odczuwamy do dziś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krecik84
+1 / 5

Brawo!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BiEmDablju
+10 / 14

Na prawdę wyrocznia :)
Pamiętam przed paroma laty jak właził w dupsko Tuskowi w swoim programie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-2 / 2

@BiEmDablju Może i ten kretyn czegoś się w końcu nauczył pomimo swojego wieku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 0

@BiEmDablju *naprawdę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niobe66
+3 / 11

Kuba, nie spuszczaj się, nikt z pokolenia Z nie jest w stanie przeczytać tak długiego tekstu... do tego ze zrozumieniem .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
+4 / 10

Pan Kuba Wojewódzki wysilił się na pseudo-moralizatorski i pseudo-patriotyczny tekst. Problem w tym, że sam pan Wojewódzki jest zaprzeczeniem moralności i patriotyzmu. Dlatego nie mam wątpliwości, że chodzi mu wyłącznie o własne 4 litery.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HieronimaLucinda
-1 / 3

Uczmy sie z naszej historii: komuna juz byla, dyktaty, wrogowie ludu juz byli, zaklinanie rzeczywistosci juz bylo. Dobry wpis, niech mlodzi myślą, starym sie juz nie chce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y youstyna83
+1 / 3

Bardzo dobry apel do młodych ludzi. Szkoda tylko, że to celebryci muszą "uczyć" demokracji. Takie wartości powinny być przekazywane min. w domu i w szkole.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
0 / 2

Ja to bym chciała zwykłe głosowanie przez internet. Żadnych papierów, miliona punkcików. Zwykła rejestracja w govie przez neta, potem zaznaczam głos na kandydata, wysyłam dziękuję. Żadnego szlajania się po urnach, punktach głosowań, komibowania jak z pracy wyjść, jak z trasy, aby zagłosować. No, ale po co ułatwiać takie proste rzeczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 78sivy
-1 / 3

POWIATOWY pajac

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misior01071988
-1 / 1

czytam komentarze i myślę...
jednak zbyt skaplikowany przekaz dla niektórych...
użyje prostszych słów...
,,,Na wybory zje6y""

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adraxer12
-1 / 1

W połowie przestałem czytać, bo ta część tekstu rozbiła się o jeden problem. W Polsce nie mamy demokracji. Gdybyśmy mieli demokracje to:
a) Moglibyśmy decydować o wszystkich ważnych sprawach dotyczących kraju. Czy Polacy głosowali za tym, aby przepłacać za sprzęt od Amerykanów? Nie to nasz suweren zadecydował.
b) mielibyśmy prawo zagłosować na kogo chcemy. W chwili obecnej żeby wystartować do sejmu trzeba zebrać mnóstwo podpisów, co jest niemożliwe dla zwyczajnych ludzi. Jeszcze jest ten próg, który sprawia, że mniejsze partie nie mogą wejść do sejmu. Efekt jest taki, że w sejmie możemy zobaczyć tylko elyty, które przy każdych wyborach decydują na kogo wolno nam głosować, a na kogo nie. W ten sposób większość polaków nie ma swojej reprezentacji w sejmie, bo ich głosy są rozdzielany na te dwie opcje - pseudo centryści i pseudo prawicę (Pseudo, bo obu trzeba przesunąć o jedno oczko w lewo, by znać ich prawdziwe oblicze).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FenrirIbnLaAhad
0 / 0

Bełkot hipokryty... nie głosujemy dlatego że jesteśmy świadomi że to niczego nie zmieni, nie ma żadnych alternatyw, a nie dlatego że jesteśmy tchórzami/leniwi/obojętni/brakuje nam charakteru/wygodni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem