Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
783 789
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
T testujac092
+44 / 44

co roku na maturach jest to samo
analiza wiersza
i z klucza wynika ze autor by nie zdal matury

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Trepan
+15 / 15

@testujac092 Szymborska oblałaby z własnego tekstu, wyszło że nie trafiła w klucz...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Symulakr
+6 / 8

@testujac092 Bo szkolnictwo ma nie kreować ludzi, którzy potrafią myśleć, potrafią twórczo kreować swoje myśli, a nawet talenty tylko to wtórna fabryka miernokracji i rzucania kłód pod nogi. Współcześnie masz dwie drogi: jak się źle uczysz to do łopaty,a niejeden przy łopacie w innych warunkach bez presji szkolnej rozwinąłby z pewnością jakiś talent intelektualny,a kto miał dosyć dobre oceny nagrodą jest praca w korpo.
https://i.pinimg.com/originals/d8/01/c8/d801c83e993ca1ced8fdf19a7db5159e.jpg

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H konto usunięte
-1 / 1

@Nomads95 Trzeba to powtarzać, dzięki temu może kiedyś dotrze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+22 / 24

Tak właśnie działają szkoły i nauczyciele, szczególnie w przedmiotach, gdzie jest miejsce na indywidualną interpretację nauczyciela.
Mam w pracy dużo styczności z nauczycielami i szkołami i powiem Wam, że duża część nauczycieli (nie wszyscy) nie ma zielonego pojęcia o życiu. Wykładają się na prostych aspektach życia codziennego, a później - "oj, nie wiedziałam, hi, hi hi." "O jejku, nie doczytałam, ha, ha, ha..."
Jednak, niech tylko dzieciak czegoś nie wie z "jej przedmiotu" to gromy jasne lecą i niebo się otwiera, bo przecież "jak on mógł tego nie widzieć !!!"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+21 / 21

I dyskutuj teraz z taką "zabetonowaną" nauczycielką.
A jak przejrzy się podręcznik o teoriach interpretacji, to dowiemy się, że KAŻDY ma prawo do WŁASNEJ interpretacji utworu. Bo każdy podchodzi do niego z własnymi przekonaniami, doświadczeniami życiowymi, własnym sposobem myślenia i dlatego może dostrzec w danym utworze to co umknęło komuś innemu. Bo skąd ten "ktoś inny" ma wiedzieć na 100 % co autor miał na myśli?
A powiem więcej, według współczesnych teorii interpretacji, autor dzieła nie jest ALFĄ I OMEGĄ w kwestii "co autor miał na myśli", bo mógł w swoim utworze umieścić coś, z czego sam nie zdawał sobie sprawy, podświadomie. A odbiorca dzieła, poprzez własną, nieszablonową interpretację, może odkryć coś z czego sam autor nie zdawał sobie sprawy. To taki skrót z tego co czytałem niegdyś. Pozdr.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 października 2019 o 20:38

avatar Cammax
+11 / 11

U nas jest tak samo np. na maturze widzisz, że jest lektura, której nie lubisz i nie chcesz o niej pisać. Decydujesz sie więc na interpretację. Niestety- masz 0 pkt bo nie wstrzeliłeś się w klucz. Na zwykłych sprawdzianach podobnie. W wielu przypadkach to nie jest nawet kwestia "co autor miał na myśli" tylko o czym myślał nauczyciel czytając to. A najczęściej autor miał na myśli zupełnie coś innego np. po prostu, że zasłony są niebieskie a nie żadną tęsknotę czy smutek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kula6
+12 / 12

uwielbiałem pisać wypracowania i analizy tekstów i nieźle mi to szło, ale jak wymyślili klucz odpowiedzi to się wszystko zmieniło bo nie mogłem sam myśleć tylko napisać co ktoś myśli. totalny bezsens.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Antazel
+2 / 2

"klucz odpowiedzi" to narzędzie dla tzw nauczycieli którzy z nauczaniem nie mają wiele wspólnego, a jedynie potrafią przekazywać dalej daną wiedzę. Prawdziwi nauczyciele działają nieszablonowo, a ich wiedza jest na tyle rozległa, że nie tylko "wiedzą", ale też "rozumieją" i "korzystają" z informacji które przez lata zdobyli. Ci pierwsi w najlepszym razie kończą na etapie "rozumiem", niestety współcześnie coraz więcej tzw. nauczycieli kończy na etapie "wiem" stąd powstał klucz odpowiedzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Likeeaa
+3 / 3

Język polski uwielbiam i szczerze powiedziawszy wynik pisemnej części matury z tego przedmiotu totalnie mnie rozczarował, bo najwidoczniej przy interpretacji wiersza nie "wstrzeliłam" się w klucz. Na szczęście ustna wyszła powyżej moich oczekiwań, bo i komisja trafiła mi się fajna i różnica zdań w zupełności nie wpłynęła negatywnie na mój wynik. Nauczyciele zapominają poniekąd, że uczniowie nie czytają ich w myślach, a powiem jeszcze, że nie ma nic gorszego, jak wmuszanie jedynego i słusznego światopoglądu i interpretacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E encantado
0 / 0

w Polsce było dokładnie to samo z Szymborską.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rowtowon
0 / 0

Jakieś źródło?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem