Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
732 889
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M marconiqwer
+46 / 102

To dokładnie nic nie mówi bo to jest wyborcza :). Ale ok niech Ci będzie. jak mówię błędna diagnoza to błędne leczenie a to wszystko lepiej dla PIS. (Założenie że przeciętny wyborca PO poda swoje wykształcenie zgodnie z prawdą ??) Poza tym Ci co śpiewali o "krowach i świniach" też mają niby wyższe wykształcenie :P (a łby zwyczajnie zakute)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 października 2019 o 9:59

B Bihar
+7 / 23

@marconiqwer ty coś ćpiesz czy co? Spójrz na źródło. Jeden ch*j czy to podaje Wyborcza czy Gazeta Polska - wyniki są z tego samego źródła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marconiqwer
+3 / 25

@Bihar :) to nie są żadne wyniki tylko sondaże. Profesorze nadzwyczajny demotywatorowy Bihar z wyszszym wykrztauceniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bihar
+4 / 18

@marconiqwer ale sondaż jest jeden na kraj. Nikt nie robi sondaży na tak wielką skalę na własne zlecenie i zarówno Wyborcza, TVP, TVN i inne bazują na tych samych wynikach, a ty się czepiasz, że to Wyborcza więc zapewne mają przekłamane. I tak to są wyniki - wyniki sondaży.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Morphixx
+9 / 17

@marconiqwer nikt tak nie pomaga Jarusiowi wygrywać wyborów jak opozycja XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 10

@marconiqwer Swoim tekstem właśnie pokazałeś, że jesteś nieduczonym przygłupem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
-4 / 14

@baniapfdq "tak upodlili swój naród" to znaczy jak?
"okradli" lol, jak?
"których afer nie było końca" o rly? to znaczy jakich? A tak, SKOKI rozliczone już czy nie? Misiewicze etc? A, przpraszam, nie ta ekipa LOL.
"praktycznie wszystko wbrew woli narodu i na złość" że niby co?

"Ludzie, którzy mają swoich rodaków za idiotów i złodziei;" a t u to już ci się kompletnie pomerdało z PiS
"bardzo dobrą ustawę o wycince drzew bez pozwolenia" ja myślę że dałoby się wyśledzić dla kogo ta ustawa została napisana. LOL.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
-3 / 11

@baniapfdq "Dla idioty bez minimalnej wiedzy nie odpowiadam" Co w tłumaczeniu na polskie oznacza "bredzę od rzeczy i powtarzam wyuczone farmazony. "...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 8

@baniapfdq Przeczytałem i powtarzam : "bredzę od rzeczy i powtarzam wyuczone farmazony. "...
PiS wyległ ze swoim rżnięciem prawa i sprawiedliwości na prawo i lewo i jedyne na co ich stać to ciągłe brednie o złodziejach z PO. Strasznie dużo ich wylądowało w więzieniu.

Tymczasem PiS na dzień dobry wyciągnął z więzienia Kamińskiego gwałcąc porządek prawny w Polsce.
Ziobro za to prowadząc prywatną krucjatę przeciwko "dr G " spowodował radykalny spadek przeszczepów serca : https://faktopedia.pl/516691.
No spoko jest.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+2 / 8

@baniapfdq Prezentujesz typowo wiedźmiński pogląd że ni e chcesz wybierać mniejszego zła Zamiast tego obrzucasz błotem "mniejsze zło" bo "tamci tylko drugą Wenezuelą nam fundują". Efekt tego jest taki żę PiS dalej będzie rozwalało prawo w Polsce. Co nie doprowadzi do niczego dobrego a co najwyżej do burdelu prawno-majątkowego jaki zafundowali nam komuniści z którego nie wyjdziemy przez najbliższe 50 lat. No ale spoko. Powtórzę: bredzisz od rzeczy i powtarzasz wyuczone farmazony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
0 / 6

@rdaneel Np. ukradli mi 50% OFE, drugie teraz kradnie PIS. Jeśli chodzi o "idiotów i złodziei" to może cytat p. Bieńkowskiej: Mówi, ja dostawałam, powiem ci 6 tysięcy... 6 tysięcy... Rozumiesz to? Albo złodziej, albo idiota... To jest niemożliwe, żeby ktoś za tyle pracował - mówi Bieńkowska do szefa CBA Pawła Wojtunika.

Innymi słowy obawiam się, że @baniapfdq ma sporo racji. A ponieważ u nas już tak jest że jak ktoś jest przeciw PO to uważa się go za zwolennika PIS to z góry odpowiadam że również uważam ich za bandę socjalistów którzy zafundowali nam obecnie Gierek 2.0.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+1 / 9

@dr_E_Konom


to może o cytacie p. Bieńkowskiej:
https://www.salon24.pl/u/nuzgliwic/658084,wredna-manipulacja-wypowiedzia-bienkowskiej-czyli-jak-zwykle

A teraz przez chwilkę pomyślmy co by było gdyby... Ta wypowiedź dotyczyła dozorcy w szkole. Miałaby sens? A gdyby dotyczyła wiceministra? A gdyby dotyczyła prezesa "średniej firmy"?

Że ja już nie wspomnę o tym że wystarczy pomyśleć sobie co by się stało gdyby nas nagrywali w pracy. I nasze wypowiedzi wycinali z kontekstu. Nosz k.... ja p.... ?
"baniapfdq ma sporo racjic" Ma sporo racji. I p... jak potłuczony wiedźmin którego ktoś musi obić żelaznym prętem żeby zrozumiał że jest i mniejsze zło i większe zło.

BTW. PO "na chwilę" wprowadziło stawkę VAT 23 % (przypomnę że niemcy mają bodaj 19) PiS wprowadziło to do ustawy na stałe.

Pieniądze w OFE są dokładnie takie twoje jak te w ZUS. PO dokładnie tłumaczyło dlaczego je "zabrało". PiS dla odmiany "weźmie sobie 15% z tego ZUS" bo tak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
0 / 6

@rdaneel Odsłuchałem Bieńkowską i rzeczywiście mówi w kontekście kobiety podsekretarza stanu. Niestety sformułowanie że za 6 tys. pracuje złodziej albo idiota może mieć zarówno charakter ogólny albo w domyśle dotyczyć tej pani. Piszę "w domyśle" bo byłoby łatwiej to zinterpretować gdyby powiedziała za 6 tys. pracuje jakiś podsekretarz złodziej lub idiota. Tak więc na dwoje babka wróżyła więc proponuję to zostawić. Najlepiej gdyby p. Bieńkowska sama wytłumaczyła co miała na myśli. Może i gdzieś potem to podała (nie sprawdzałem).

Co do OFE to ja jeszcze pamiętam naganiaczy Buzka którzy opowiadali jak to pieniądze w OFE będą nasze. Motyw kradzieży jest ten sam jak w przypadku PIS czyli kasa się kończy. Pieniądze zostały upublicznione wyrokiem SN który kierował się wpływem ustawy na budżet a nie prawem własności (sic!).

Jeśli chodzi o programy gospodarcze PO i PIS to są one tożsame i doprawdy 1% wahania podatku w tę nie czynią istotnych różnic. No może dopóki PO nie zaczęło też obiecywać 500+ to lekko przechyliłbym ocenę w kierunku PO - ale tak? Etatyzm -> socjalizm pełną gębą. Dlatego też przejście z jednej partii do drugiej dla wielu osób nie stanowiło żadnego problemu (a było parę głośnych nazwisk) no a Gowin "znajduje się doskonale" w każdej konstelacji (nie dotyczy PSL, które nie ma żadnych poglądów i oddaje się każdemu ;) )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+1 / 3

@rdaneel Nie ma czegoś takiego jak "mniejsze zło i większe zło", możesz powiedzieć, że ktoś wyrządził mniejsze lub większe zło, ale zło to cały czas zło. Polacy cały czas podczas wyborów zachowują się jakby wybierali między Stalinem a Hitlerem i innych opcji nie widzą...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 4

@JestemRolnik Ja miałem wypadek i znajomy miał wypadek. Ja miałem rozbity zderzak i reflektor a znajomy był między dwoma ciężarówkami. Dostrzegasz niuanse?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 4

@dr_E_Konom "Odsłuchałem Bieńkowską" generalnie można założyć że da się wyciąć dowolny fragment naszych dziennych wypowiedzi i złożyć z tego dowolną tezę."za 6 tys. to złodziej albo idiota" doskonale wpasowuje się w wizję elektoratu PiS pracującego za minimalną dla których jest to Święty Grall. Dałeś podejść się manipulacjom jak większość którzy nie rozwodzą się nad tym co im się przekazuje.


"Co do OFE to ja jeszcze pamiętam naganiaczy Buzka którzy opowiadali jak to pieniądze w OFE będą nasze" Podobnie jak pieniądze z ZUS też będą nasze... Mechanizm OFE zdaje się doprowadzał do tego że firmy obracające OFE zarabiały na odsetkach płaconych przez państwo.

"programy gospodarcze PO i PIS" Wywalenie pieniędzy na 500+ trudno nazwać jakimś "programem gospodarczym". Jednym z podkreślanych czynników in plus jest stabilność przepisów. Trudno mówić o stabilności przepisów kiedy w czwartek ogłasza się że poniedziałek będzie dniem wolnym, wprowadza się ulgi podatkowe w połowie roku i zmienia stawkę podatku w IV kwartale.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
0 / 4

@rdaneel Bieńkowska - nie dałem się podejść. Treść jest dwuznaczna.
OFE było błędem. Zresztą ja w ogóle jestem przeciwny obowiązkowym ubezpieczeniom. Ale czym innym jest likwidacja OFE i zostawienie ludziom pieniędzy a czym innym przelanie ich do budżetu. Piszę celowo budżetu bo ZUS a konkretnie FUS jest bankrutem od wielu lat.

Co do 500+ pełna zgoda - pragnę jednak przypomnieć że PO ma to również na swoich sztandarach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+2 / 2

@rdaneel I tutaj właśnie dochodzimy do sedna sprawy. Kto spowodował wypadek, Twój znajomy czy kierowca ciężarówki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
-2 / 4

@baniapfdq

" niepojęte, jak oni mogą mieć poparcie w granicach 25-30%."

Już wyjasniam:

"Ludzie, którzy przez 8 lat tak upodlili swój naród i okradli kraj;" - Tak, tylko że jednocześnie podjęli znacznie lepsze decyzje ekonomiczne niż większość Europy w okresie światowego kryzysu. Jednocześnie okazało się, że jeżeli chodzi o grube afery, PiS w cztery lata narobił ich równie wiele i porównywalnego kalibru co PO, tyle że potrafi je lepiej ukrywać.

"Ludzie, którzy twierdzili, że ten kraj istnieje tylko w teorii;" - To była hiperbola przy prywatnej rozmowie. Chodziło o to, że rzeczy które teoretycznie powinny działać i o pewne rzeczy dbać, nie działają. Czyli ten kto to powiedział, rozumiał że jest problem, bo szereg rzeczy jest zorganizowanych do d... albo nie można nic z pewnymi problemami zrobić.

"Ludzie robiący praktycznie wszystko wbrew woli narodu i na złość;" - Problem w tym, że gdyby działać zgodnie z wolą narodu, to już byśmy mieli nie bilion, a dwa biliony długu. Zrozum, że przeciętny człowiek nie ma pojęcia o rządzeniu i ekonomii i dlatego demokracja to pomyłka.

"Ludzie, którzy na arenie międzynarodowej w każdym aspekcie występują przeciwko swojemu krajowi" - Nie przeciw krajowi, tylko przeciwko rządowi który łamie prawo tego kraju.
Zrozum, że myślenie w kategoriach zdrady Targowicy, (zresztą składającej się w ogromnej mierze z biskupów katolickich którzy chcieli zabezpieczyć swoje włości, to czysty anachronizm,

"Ludzie, którzy mają swoich rodaków za idiotów i złodziei;"
Z definicji, przeciętny człowiek jest głupszy niż człowiek który doszedł do szczytów władzy, bo byle debil tego nie zrobi. Są wyjątki jak Marek Suski, ale on jest po prostu mocno podpięty do wpływowych kumpli.
Poza tym, przeciętny człowiek nie ma promila tej wiedzy prawnej i ekonomicznej jaką ma Tusk, więc jest w tych sprawach jak dziecko we mgle, a wydaje mu się że może podejmować jakieś sensowne decyzje w kategoriach polityki gospodarczej, społecznej, fiskalnej czy zmian w prawie.
Złodziej? Owszem, spróbuj zostawić przed sklepem nieprzypięty rower.

"Ludzie, którzy przez ostatnią kadencję nie zrobili nic pożytecznego poza mówieniem "NIE" dla rządu, nawet bardzo dobrą ustawę o wycince drzew bez pozwolenia udało się tym debilom cofnąć." - PiS sobie sam cofnął tę ustawę, gdyby rzeczywiście chcieli ją utrzymać to przy tym stosunku głosów PO g by mogło zrobić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
-1 / 1

@JestemRolnik ehh. w obu przypadkach winni byli inni. Może być? Ja mam zło i znajomy ma zło. Może być Ale obaj mamy zło. Ja koszty on nie żyje.

[rozważania natury hipotetycznej, chodzi o to że są różne skale zła]

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
-1 / 3

@dr_E_Konom "Co do 500+ pełna zgoda - pragnę jednak przypomnieć że PO ma to również na swoich sztandarach" Nie ma. Tylko co ma zrobić? PiS 500+. Czymto przebijesz? I tu dochodzimy do psucia państwa, prawa i systemu demokracji jako takiej. Czy następni mają oferować 1000+? Fundowanych nota bene z naszych pieniędzy.

Masz w budżecie 1500 złotych. Możesz to przeznaczyć na:
- zakupi pieca;
- ocieplenie domu;
- nowe garnki;
- nowe zasłonki;
- czekoladę;
- zabawki dla dzieci.

Polityka polega na tym żeby ocenić co należy za te [ograniczone] środki kupić. PO chce ocieplić dom. PiS nakupić czekolady i zabawek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
+2 / 4

@rdaneel PIS ma mi nie kupować czekolady i zabawek a PO nie ma mi ocieplać domu. Mają mnie przestać okradać. Nie ma czegoś takiego jak pieniądze z budżetu. W budżecie masz zaplanowane przychody i wydatki. A pieniądze są moje. I tu się różnimy. Ja uważam że wiem najlepiej na co wydać swoje pieniądze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
-1 / 1

@dr_E_Konom No tu się nie różnimy. Ale musimy pamiętać że nie żyjemy w teoretycznym świecie a realnym. Nad morze chcę pojechać więc ktoś musi tą drogę zbudować etc. etc. Więc JAKIEŚ pieniądze publiczne mają być. Możliwie najmniejsze oczywiście więc należy zmniejszać podatki (z tego wynika że 17% podatku jest ok tylko dlaczego k... w październiku???). a nie rozdawać nie swoje na prawo i lewo skoro ja [teraz] wolę piwo zamiast czekolady?
I dalej możemy dyskutować o tym jak i na co wydawać pieniądze a nie pienić i judzić ludzi jak PiS...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
+1 / 3

Taa.. przez 8 lat widzieliśmy jak ocieplali nasze domy, z propozycji nawet "dania cukierków" się śmiali, twierdząc że tego nie da się zrobić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
0 / 2

@rdaneel Zgoda. Podatki muszą być. Minimalne gdyż rząd na pewno wydaje je nieefektywnie ale z tym w pewnych obszarach musimy się pogodzić. 17% to wg mnie zdecydowanie za dużo zważywszy na 23% VAT (blisko 1/4 ceny) + ZUSy, zdrowotne itd. itd. Ja jestem zwolennikiem budowy infrastruktury przez prywatne podmioty w których inwestorem jest również podmiot prywatny ale to temat na inną dyskusję.
To co chciałem przekazać to to że pod względem gospodarczym obie partie się nie różnią i po prostu nas okradają. Ten podział sceny politycznej jest sztuczny i raczej dotyka tego która rasa świń jest przy korycie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@dr_E_Konom

"Zgoda. Podatki muszą być." i tego się trzymamy

"obie partie się nie różnią " tylko jedna z nich postanowiła rozdawać nam nasze pieniądze. Czyli jednak trochę się różnią. Jedna postanowiła "naprawić" sądy. etc etc... ISTNIEJE większe zło i mniejsze zło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dr_E_Konom
0 / 0

@rdaneel Druga partia też postanowiła rozdawać nasze pieniądze. Zgadzam się z Tobą, że po to by "przebić" PIS ale efekt jest ten sam. No chyba, że PO zrobi jak wcześniej i nie dotrzyma obietnic wyborczych - ja pamiętam ich hasło 3 x 15% - a jak było to wiemy. Co do sądów to wiemy, że w przypadku TK również nie zagrało czysto.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
0 / 0

@rdaneel Jak to mówią: "Wszystko dobre, co się dobrze kończy", więc ja nie nazywałbym zbitej lampy złem.Sam powiedziałeś, że to koszty, a koszty nie są złe, ktoś musi ponieść koszty, żeby ktoś zarobił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JanMariaWyborow
+32 / 34

W sumie to ciekawe byłoby jeszcze jak to wygląda u ludzi z wykształceniem podyplomowym, bo porobiło się tych "wyższych szkół gotowania na gazie" tyle że magister czasem niewiele znaczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Antymonachomachia2
+1 / 5

@JanMariaWyborow Dokładnie, przecież ilu z tych wykształconych studiowało prawo? Reszta wykształconych nie uczyło się polityki w ogóle, a ma tylko swoje interesy, które KO widocznie im zapewnia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T konto usunięte
+7 / 49

W więzieniach pewnie było ok 70% na PEŁO, to też wiele mówi. Ciągnie swój do swego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T konto usunięte
+10 / 22

@MPY Nie zgadzam się, to świadczy o tym, że złodziej złodziejowi bratem.
ps. Nie głosowałem na PIS, w ogóle nie było na kogo, ale ostatnia rzecz jaką bym zrobił to głosowanie na Szmacinę z plastkową szczęką i jego sforę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 października 2019 o 12:40

V vetulae
+26 / 54

Smutne jest to, że ktoś potrzebuje aż sondaży wyborczych, by się poczuć inteligencją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+1 / 7

@vetulae Odwracanie kota ogonem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
-1 / 1

@vetulae Ale z drugiej strony jednak procent ludzi z wyższym wykształceniem głosujących na PIS jest zatrważający.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vetulae
0 / 0

@katem nie powiedziałabym, raptem o 6.7 punktu procentowego mniej niż na KO. Na KO głosowało 36,6 a na PiS 29,9. W zaokrągleniu do całego człowieka można powiedzieć, że na każde 100 osób z wyższym wykształceniem 30 głosowało na PiS a 37 na KO nie powiedziałabym że to zatrważające różnica.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
+1 / 1

@vetulae Ale 30 % wyborców z wyższym wykształceniem głosowało na PiS - zatrważająca jest dla mnie bezwzględna liczba, jakkolwiek muszę wziąć pod uwagę poziom owego "wyższego" wykształcenia. PO nie jest dla mnie żadnym autorytetem - po przegranej cztery lata temu stoczyli się na takie dno, że mój wzrok nie dosięgnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

@vetulae jak ktos ciagle jest okladany: a to nowe podatki, a to ograniczenia wolnosci, i ogolnie musi harowac na obcych ludzi, to faktycznie po czasie moze czuc sie jak osiol robiacy na plebs, a nie jak inteligencja kraju

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tadek77
+8 / 44

widać po podstawówce mądrzejsi ludzie. PO przez 8 lat nie zrobiło nic. masa afer. podniesione podatki zabrane pieniądze z OFE itd. ktoś kto głosuje na takich ludzi to ma wyższe wykształcenie? ciekawe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 października 2019 o 17:28

P Prally
-1 / 11

@tadek77 Zrobiło dużo, afer było sporo, ale za PiSu przez cztery lata jest podobna ilość, do tego obsadzanie debili na intratnych stanowiskach i polityka która doprowadzi do katastrofy gospodarczej.
Albo żyjesz pod kamieniem, albo wszystkie informacje czerpiesz z TVPiS i gazet należących do członków PiSu, takich jak Gazeta Polska czy niezależna.pl.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2019 o 13:53

H Hornetvip
0 / 6

@MPY A tak drogi Mpysiu pompują sobie ego POprawnei myślące bananowe dzieci z kupnym wykształceniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BiEmDablju
+3 / 5

@MPY Według Ciebie do której grupy się zaliczasz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
-2 / 4

@Hornetvip "POprawnei myślące bananowe dzieci" generalnie intelektualnie pachnie mi to na milę latami 60-70 ub. wieku .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hornetvip
0 / 0

@rdaneel jakże mi przykro, że chybiłeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N noddam
+10 / 22

Ciekawiło mnie to zawsze, na podstawie czego oni to wyliczają. Przecież głosowania są tajne więc nie wiesz, że Jan Kowalski, który ma wykształcenie podstawowe oddał głos na koalicję obywatelską albo pis.
Takie bajki dla podbudowania, na zasadzie; pacz halyna, no my to jesteśmy ci mądrzy, nie jak te tępaki pisowskie, hłe hłe hłe. A i tak głosują na bandę czworga. Tyle ich tej mądrości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bihar
+3 / 13

@noddam bo to są badania ankieterskie robione na wystarczająco dużą skalę, aby margines błędu oscylował w granicach 2%. Te badania są robione przed lokalami wyborczymi, właśnie m.in. po to aby się dowiedzieć jakie grupy ludzi jak głosowały - to są cenne dane zarówno dla analityków, ekspertów jak i partii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N noddam
+1 / 3

@Bihar to by tłumaczyło słowa prezesa, gdy gratulował sobie zwycięstwa. Nie wie jeszcze kto na niego nie głosował, ale się dowie i coś na to poradzi..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+16 / 26

Z tego wynika, że ludzie z wyższym wykształceniem to tacy sami idioci, co ci bez wykształcenia - tylko z pretensjami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar GuyMickey
0 / 8

@Zibioff Wniosek jest taki, że polskie uczelnie tylko ogłupiają ludzi. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar psiekrwia
+17 / 29

Czyli, że prawie cała obsługa McDonalda jest za KO

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Morphixx
+2 / 4

@psiekrwia you made my day

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dingo4kris22
-2 / 18

Ciemna masa wybrała. I tyle w temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stxck
-1 / 13

uczestniczylem w badaniu exitpol jako ankietowany i na zadne z pytan nie odpowiedzialem zgodnie z prawda zreszta jak wielu z moich znajomych takie badania sa g warte i tyle. podobnie jak badania irbis przez telefon za kazdym razem podaje inny wiek i wielkosc miejsca zamieszkania. dzwonia zeby mnie zdenerwowac fałszuje im wyniki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pacio6
+6 / 6

@stxck
1. Te badania są gównowarte, bo Ty i Twoi znajomi oszukiwaliście.
2. Ten sam sondaż w zasadzie co do procenta zgodny z wynikami PKW.
3. Cóż.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar woodykosa1
-1 / 7

...przynajmniej właściwie oddali głos stawiając X w kratce po lewej stronie kartki...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T taksiarz
+2 / 6

Osobiście czuje się urażony insynuacja, że jestem niewykształconym plebsem bez ambicji, głosującym na partię lewicawą jaką jest PiS. Skąd oni w ogóle wiedzą, kto ma jakie wykształcenie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mambolinski
-3 / 5

wszystko wyjaśnia zrozumienie zasad głosowania tych z wyższym widoczne na zdjęciach kart do głosowania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Ohfeck
0 / 2

@LordL
To w sumie za dużo nie mówi. Trzeba by było porównać ile jest przedsiębiorców a ile bezrobotnych. I wtedy zestawić wyniki.
No chyba że w tym tekście coś o tym jest. Nie za bardzo chce mi się czytać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2019 o 21:45

L LordL
0 / 0

@Ohfeck raczej pokazuje tylko jakie grupy na kogo głosują.
Ci co płacą na innych i ci, którzy są przez innych sponsorowani (i nic nie robią)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
-2 / 6

To na kartach wyborczych było okienko deklaracji wykształcenia?
Czyli jednak oddałem nieważny głos, nie widziałem rubryki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+1 / 5

@nyar Domniemuję że wyborca PiS i o badaniach statystycznych nie słyszał.
Podpowiem: to że nie wiesz że Ziemia jest okrągła nie oznacza z definicji że tak nie jest. To że nie słyszałeś o badaniach statystycznych nie oznacza że ich nie ma.

Weź też pod uwagę że pisząc coś w internecie obnażasz swój kompromitujący brak wiedzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
0 / 4

@rdaneel Nie, raczej uwydatniam fakt że nie są do dane statystyczne a ustalenia na podstawie anonimowych ankiet w wybranych miejscach, i jako takie możesz wziąć w dwa palce i sobie wsadzić.
Zarówno deklarujący jak i zbierający opinie wiedzą że te dane nie są w żaden sposób weryfikowalne.
Nawet przy założeniu że ankiety będą prowadzone rzetelnie i oświadczenia zgodne z prawdą, to wynik także byłby uzależniony od rejonu w jakim są robione.
Jako taki światły i douczony zapewne wierzysz że Religia Jedi jest czwartą co do wielkości religią w Anglii , Walii, Australii i Nowej Zelandii ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2019 o 20:17

R rdaneel
+2 / 2

@nyar "Nie, raczej uwydatniam fakt że nie są do dane statystyczne" raczej czarujesz rzeczywistość... Nie można wykluczyć oczywiście przekłamań ale negowanie tych danych przypomina PiSowskie podejście p.t. "wszyscy kradną" (poza nami, my tylko zabieramy co nam się należy)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
-2 / 2

@rdaneel Jako taki światły i douczony zapewne wierzysz że Religia Jedi jest czwartą co do wielkości religią w Anglii , Walii, Australii i Nowej Zelandii ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+1 / 1

@nyar
1. Nie widzę związku.
2. Nie wiem.
3. Jest to możliwe aczkolwiek nie będę sprawdzał.
4. Co za różnica Jedi czy Kościół Katolicki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
-1 / 1

@rdaneel "...PiSowskie podejście p.t. "wszyscy kradną" (poza nami, my tylko zabieramy co nam się należy)..."
Nie widzę związku, kompletnie, podważam niewiarygodne badanie, nie mam na celu zmiany ich wyników, które zresztą o niczym nie świadczą.

Jestem w stanie zrozumieć niechęć do partii politycznej, lecz pogardzanie elektoratem jest moim zdaniem małostkowe i krępujące, ponadto nie rozumiem dlaczego fakt ukończenia studiów nie związanych z socjologią, ekonomią czy politologią świadczy o większej świadomości przy wyborze partii politycznej.
Sam na ten przykład niebyt poważam partii KORWIN, mimo to nie zdecydowałbym się na próbę udowadniania że ich elektorat to "barany", można się czasem zdziwić.
Dane pozyskiwane w anonimowych ankietach już wielokrotnie okazywały się przekłamane, zdarzało już się że politycy lub dziennikarze powoływali się na takie badania wykonane w tym samym okresie ,przez różne ośrodki badania opinii publicznej, które wykazywały całkiem różne wyniki.

Gdybyś się zapoznał z tematem Jedi wiedziałbyś że była to forma sprzeciwu obowiązku uczestnictwa w spisie powszechnym. Po umówieniu się przez portale społecznościowe wiele osób podało taką informację w rubryce religia ( Jedi jest fikcją literacką, wymyśloną na potrzeby filmu- co bezsprzecznie potwierdza jej autor - gdybyś nie wiedział ). Co jasno pokazuje ile warte są badania których nie można zweryfikować.

Nie jestem osobą wierzącą, lecz mogę uszanować ich przekonania, a przyrównywanie wiary i przekonań drugiego człowieka do oczywistej fikcji i żartu jest obraźliwe.
Zresztą potrzeba dowartościowywania się przypisywaniem swoich wyborów do grup społecznych w swoim mniemaniu elitarnych, jak na załączonym democie, jest też dość żałosne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2019 o 21:38

R rdaneel
0 / 0

@nyar "..PiSowskie podejście p.t. "wszyscy kradną" (poza nami, my tylko zabieramy co nam się należy)..."
Nie widzę związku, kompletnie, podważam niewiarygodne badanie, nie mam na celu zmiany ich wyników, które zresztą o niczym nie świadczą." badanie zostało przeprowadzone. Zakładam że miało jakieś założenia. Można dopuścić że są przekłamane ale wypadałoby mieć jakieś przesłanki. Są takie dane. Mozna się do nich odnieść ew. przeprowadzić inne w celach weryfikacji.

"Po umówieniu się przez portale społecznościowe wiele osób podało taką informację w rubryce religia" niewątpliwie masz przesłanki aby sugerować iż coś podobnego miało miejsce w tym przypadku czy też "ale negowanie tych danych przypomina PiSowskie podejście p.t. "wszyscy kradną""?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
0 / 0

@rdaneel odrzucam podobnie zdobywane dane z założenia.
Podobnie w tym przypadku, głównie z powodu niewiarygodności ich wyników, zbyt wiele wariacji może zafałszować wynik i nawet uzupełnianie podstawowych danych stosunkiem prawdopodobieństwa prowadzi do niejednoznacznych wyników.
Odnoszenie się do niepewnych i wątpliwych wyników daje zafałszowany pogląd na temat badań.
Opisane przypadki były powielanym eksperymentem społecznym mającym na celu ujawnić błędne rozwiązania systemowe odnośnie podobnych badań, gdyż ośmieszało dotychczasowe przekonanie że badania opinii są ich realnym odzwierciedleniem, jako że w tym przypadku winno skutkować uznaniem oficjalnej religii Rycerzy Jedi.

Opisane w democie badanie opinii niewiele zmienia gdyż poziom wykształcenia nie jest wyznacznikiem świadomości politycznej lecz może być, na przykład, manipulacją partii kreującej się na przedstawiciela elit.

Moim zdaniem największą wygraną demokracji jest fakt że powiększyła się ilość partii w parlamencie, co miejmy nadzieję że doprowadzi do wyłonienia się "rodzynka" który konstruktywnymi działaniami, bynajmniej nie totalną opozycją, ugruntuje swoją pozycję i przekona do swoich racji wyborców.
Nie rozumiem idei "twardego elektoratu", choć nie raz widziałem jego determinację, pomimo oczywistego przekazu że większość partii przypomina świnie pchające się do koryta i grające dla mediów "taniec zainteresowania" popadając w skrajności lub zawierające "trudne sojusze" co, jak mieliśmy okazję widzieć za rządów PIS-Samoobrona-LPR, nie jest dobrym pomysłem.
Ale zboczyłem z tematu ....

Nie poważam podobnych badań gdyż są wysoce podatne na manipulację i mogą zaburzać obraz rzeczywistości, nawet pomijając wyraźną sugestię że teraz zostało wykorzystane do sugerowania wyższości jednego elektoratu nad drugim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 października 2019 o 0:15

R rdaneel
0 / 0

@nyar "pomijając wyraźną sugestię że teraz zostało wykorzystane do sugerowania wyższości jednego elektoratu nad drugim" jak dla mnie potwierdza ogólny ogląd tej sytuacji i wynik ten nie stoi w sprzeczności z oczekiwaniami i raczej potwierdza obserwacje.

Lol, tu nawet TVP, chyba przez pomyłkę...
https://www.tvp.info/44786643/tak-glosowali-wyborcy-z-roznym-wyksztalceniem
http://tajnikipolityki.pl/kim-jest-wyborca-pis-i-po-mohery-i-lemingi-to-przeszlosc/

"poziom wykształcenia nie jest wyznacznikiem świadomości politycznej" niby nie jest ale jednak jest . Jakoś tak ugruntowało się że osoba z wyższym wykształceniem jest inteligentniejsza, bardziej oczytana i wszechstronniej wykształcona. Negowanie tego nie wydaje się sensowne.


"odrzucam podobnie zdobywane dane z założenia" Nie wiem. Badanie zorganizowała firma mająca pewną pozycję na rynku, liczba badanych była słuszna. Wyniki zgodne z (jak widać z drugiego linku) z wieloletnimi obserwacjami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
0 / 0

@rdaneel
"... Jakoś tak ugruntowało się że osoba z wyższym wykształceniem jest inteligentniejsza, bardziej oczytana i wszechstronniej wykształcona. Negowanie tego nie wydaje się sensowne..." Powinno tak być, i szczerze chciałbym żebyś miał rację. Niestety to błędne założenie, Wrażenie elitarności tytułu magistra skutkowało powszechnym dążeniem do ukończenia studiów za wszelką cenę. To doprowadziło do powstania wielu prywatnych uczelni oferujących tytuł nawet mnie inteligentnym i oczytanym.
Kończąc liceum dorabiałem sobie poprawiając pracę mgr informatyki nie potrafiących poprawnie złożyć komputera, skonfigurować ( a w jednym przypadku nawet zainstalować) systemu Windows.
Gdy ludzie zorientowali się że ukończenie studiów nie gwarantuje pracy, gdyż rynek był poważnie przesycony tytułami mgr. ( żartowano nawet : zamknij oczy i rzuć kamieniem a trafisz magistra ) a z kolei brakowało mechaników, spawaczy czy monterów zaczęto ponownie otwierać zamknięte szkoły zawodowe.

"... Badanie zorganizowała firma mająca pewną pozycję na rynku..." to daje poczucie rzetelności lecz nadal jest wiarygodne jak prognoza pogody, daje tylko sugestię czego się spodziewać, i jako takie winno być stosowane , lepsze to niż nic,lecz opieranie się na nich jako pewnych danych jest błędem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@nyar "Wrażenie elitarności tytułu magistra skutkowało powszechnym dążeniem do ukończenia studiów za wszelką cenę. To doprowadziło do powstania wielu prywatnych uczelni oferujących tytuł nawet mnie inteligentnym i oczytanym." Możemy sobie gdybać n/t obniżenia standardów wykształcenia wyższego jednakże nie zmieni od ogólnego trendu. No chyba że masz jakieś sensowne badania potwierdzające twoją tezę?


"daje tylko sugestię czego się spodziewać," jak napisałem. Daje sugestię i potwierdza tylko stan zastany jak podałęm w linkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
0 / 0

@rdaneel "Daje sugestię i potwierdza tylko stan zastany jak podałęm w linkach." - w linkach także podałeś dane sondażowe.
Jaki stan zastany potwierdzają ? Nie istnieją żadne weryfikowalne badania w podobnym kierunku.
Dane sondażowe są jedynie podstawą do stawiania hipotez lecz nigdy nie będą pozwalały ustalenie tezy, zwłaszcza że niejednokrotnie nie pokrywały się z faktami.
Daje mi to podstawy do podważania wiarygodności tego typu badań co do zasady, z kolei nie daje podstaw aby jednoznacznie stwierdzić że akurat podane badania są mniej lub bardziej rzetelne.
Gdyby wyniki były całkowicie odmienne podważałbym ich wiarygodność w takim samym stopniu.


Podobnie wygląda sytuacja z dowolnym wyznaniem, każda religia jest tworem hipotetycznym pozwalającym kreować teorie na temat zasad działania wszechświata lecz nie jesteśmy w stanie potwierdzić ani wykluczyć żadnego z nich, wobec czego każdy pozostaje przy swojej wersji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@nyar "w linkach także podałeś dane sondażowe." które się sprawdzają w kolejnych badaniach. Dalej to podważasz. Niewątpliwie masz lepsze dane ale...po co cokolwiek sprawdzać skoro raz tak się zdarzyło że się gdzieś ludzie zmówili. LOL.

A poza tym co za różnica skoro i tak ci z podstawówką są bardziej inteligentni niż ci z magistrem którzy są wszędzie...

Nie bardzo wiem czy jest sens ciągnąć te dyskusje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar odie
+1 / 13

Czyli że co? Ludzie z gorszym wykształceniem są gorsi? Chcecie im zabrać prawo głosu bo nie głosują po Waszej myśli? Hipokryci - obrońcy demokracji i równości dla których ci gorzej wykształceni to jakiś podgatunek. Na tym polega właśnie demokracja, której akurat fanem nie jestem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2019 o 11:56

M Morog
+5 / 11

I właśnie przez tą pogardę przegraliście

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A alojzykluska
0 / 6

Zgadzam sie, to wiele mowi o stanie naszej "inteligencji". Glosuja na oszustow, manipulatorow, nieudacznikow, lapowkarzy i zlodziei. Taka mamy post PRL-owska inteligencyje-albo sami oszusci, albo dajacy sie zmanipulowac oszustom i zdrajcom. Sama nie wiem co gorsze. Wykazaliby sie wieksza inteligencja gdyby glosowali na Lewice. To tez syf, ale narazie jeszcze nie skompromitowany licznymi przestepczymi aferami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+1 / 1

A teraz zrób dystrybucję dochodów w polskim społeczeństwie wedle tych samych kryteriów edukacyjnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E edzsledz
-1 / 3

"wykształcenie? Takie jak wszyscy: wyższe ale bez matury"

PS, to czasami nie ta elita intelektualna nie stawiała x w nie tym miejscu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
+3 / 3

Takie statystyki biorą się z tego samego źródła co "przybliżone wyniki wyborów na godzinę 12:00, 17:00 i tuż po zamknięciu lokali wyborczych" - z ankiet przeprowadzanych na ludziach wychodzących z lokali wyborczych. Obarczone są owszem błędem statystycznym ale przy odpowiednio dużej liczbie ankietowanych ten błąd redukuje się do rzędu 2-3%.
Osobiście mam gdzieś takie zestawienia, bo nie wykształcenie świadczy o wartości człowieka ani o jego intelekcie. Mamy zarówno mnóstwo "wykształconych" imbecyli jak i bardzo inteligentnych "niewykształconych". Różnie życie się układa ale za samo pytanie skąd się biorą takie statystyki i teksty, że na karcie do głosowania nie było pytania o wiek czy wykształcenie powinno się unieważniać głos pytającego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+2 / 2

@Vinyard
"Osobiście mam gdzieś takie zestawienia, bo nie wykształcenie świadczy o wartości człowieka ani o jego intelekcie"
"przy odpowiednio dużej liczbie ankietowanych ten błąd redukuje się do rzędu 2-3%"
Zestaw sobie razem te dwa zdania i będziesz miał pełny obraz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
+1 / 1

@rdaneel nie do końca rozumiem co masz na myśli. Wiem natomiast o co chodziło mi. Mianowicie tyle tylko, że nie wyciągam z takich statystyk wniosków typu "tylko nierozgarnięci ludzie głosują na PIS" czy "mądrzy ludzie głosują na KO", ponieważ, jak napisałem, samo wykształcenie nie świadczy o intelekcie ani wartości człowieka. Tego dotyczyło pierwsze zacytowane przez Ciebie zdanie. Drugie natomiast odnosiło się do tego, że liczby widoczne na przedstawionym w democie wykresie są z grubsza poprawne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@Vinyard "bo nie wykształcenie świadczy o wartości człowieka ani o jego intelekcie" Tak masz rację. Można spotkać żuli którzy swobodnie mogliby wylądować na katedrze filozofii i jakieś imbecylki pokroju Pawłowicz których nawet do kibla strach byłoby zatrudniać. Jednakże "przy odpowiednio dużej liczbie ankietowanych" ten obraz z grubsza się ustali i wyklaruje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z z_lasu
0 / 0

@rdaneel Widzisz, wykształcenie średnie/wyższe z ostatnich 10-15 lat, to trochę coś innego niż ten sam stopień wykształcenia sprzed 20-50 lat.
W latach 70-90 maturę robili ludzie, którzy mieli coś w głowie (około 40-70% tych co zaczynali szkoły średnie). A po skończeniu np. technikum można było zacząć pracę w przemyśle jako specjalista lub średnia kadra zarządzająca. Studia kończyli ci, którzy mieli naprawdę sporo w głowie i mieli możliwości (np. nie musieli sami się utrzymywać, aczkolwiek istniał rozbudowany program stypendiów socjalnych).
Dzisiejsze średnie wykształcenie z 30% na maturze, wyższe z licencjatem, który często wygląda jak szkółka niedzielna a jego zdobycie polega na przepisywaniu części większych tekstów z internetu, mocno się zdewaluowały.
I już te dwie grupy społeczne będą mocno zróżnicowane w zależności od rocznika urodzenia.
Dodatkowo: w obecnych czasach tak łatwo zdobyć wyższe wykształcenie, że aż głupio tego nie zrobić. Więc wśród roczników urodzenia 1985-1998 będzie procentowo więcej osób z wykształceniem wyższym niż w rocznikach starszych.
Zrozumienie świata i zależności nim rządzących przychodzi częściej z wiekiem i doświadczeniem (popartym bardziej lub mniej wnikliwym zgłębianiem tematu). Śmiem twierdzić, że 40-50 latek, który wiedzę polityczno-ekonomiczną czerpie z doniesień medialnych lepiej ogarnia rzeczywistość polityczno ekonomiczną niż świeży absolwent politologii, nie mówiąc już o świeżym inżynierze czy filozofie :) - pod warunkiem, że wiedza ta będą pochodzić różnych źródeł - czyli oglądamy TVP i TVN, rzygamy propagandą, a z pozostałości staramy się wyodrębnić fakty. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@rdaneel dziękuję za sprecyzowanie myśli. Dochodzimy po prostu do wniosku, że grupy przedstawione w statystykach, jak np. "ludzie z wyższym wykształceniem" również dla porządku trzeba by rozbić na bardziej szczegółowe - od najmądrzejszych do najgłupszych ;)
Jeśli chcemy stwierdzić na którą z opcji głosowali najmądrzejsi a na którą najgłupsi musielibyśmy przeprowadzić jakiś test na inteligencję (dla wszystkich wyborców taki sam) i potem zestawić wyniki z oddanymi głosami :D
Jednakowoż potem będziemy dyskutować na temat różnic między inteligencją a mądrością, o wyższości (lub nie) doświadczenia nad inteligencją i wiedzą i tak bez końca. No nic, zrobiliśmy ile się dało. Kurtyna :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@z_lasu "Widzisz, wykształcenie średnie/wyższe z ostatnich 10-15 lat, to trochę coś innego niż ten sam stopień wykształcenia sprzed 20-50 lat" i wszyscy tu od góry do dołu teraz będą mnie przekonywali że ci z podstawówką są bardziej ogarnięci od tych z magistrem bo "przecież teraz jest więcej magistruff"... K....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@Vinyard " i wszyscy tu od góry do dołu teraz będą mnie przekonywali że ci z podstawówką są bardziej ogarnięci od tych z magistrem bo "przecież teraz jest więcej magistruff"K...

Co do testów na inteligencję, jak ktoś zauważył, przed wejściem za parawan każdy powinien właśnie taki test przejść.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@rdaneel o tak, zdecydowanie jestem za. Kto wie, może nawet sam bym oblał :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 0

Dziel i rządź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zenonbak
-1 / 3

Kurde, to fatalnie świadczy o poziomie edukacji w Polsce! Posłem KO została niepełnosprawna intelektualnie pani Jachira! Ja rozumiem, że jest teraz parcie na pomaganie takim osobom, ale to chyba jest już przesada! Równie mądre byłoby zatrudnienie niewidomego jako kierowcy autobusu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2019 o 16:00

J Jimy123
-3 / 3

Fake

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HieronimaLucinda
+2 / 4

Dziwi te 25 % na pis wyksztalconych. Chyba z historii i ekonomii niedouczeni jednak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
0 / 0

@HieronimaLucinda pewnie ukończyli tak zwane wyższe szkoły gotowania na gazie gdzie dostaje się każdy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M majgol
-2 / 4

Jeśli tak, to:
1. Sprawdź kto wygrał w więzieniach (ułatwię: KO) - wnioski oczywiste;
2. Powstał nowy rodzaj wyborców - poziom: wyborca KO - stawiający krzyżyk nie przy nazwisku kandydata, a na logo KO :)))))).
I jak mówią dzieci i kabareciarze: "No i kto jest głupi"? :))))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Radek83
+3 / 5

Oj zobaczycie pis rozpie...doli Polskę. Zobaczycie. Dopiero będzie płacz i lament

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S speedway4her
-4 / 4

Na jakiej podstawie? Wybory są anonimowe :-D Ktoś robił sondaż na grupie zapewne 1000 osob, jak to sie ma do 18mln, które poszły do Urn? Teraz osoby z wyzszym wyksztalceniem niech sie zabiją w piers, ze to łykneły :-D PS. jestem przeciwko PiS.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
0 / 0

@speedway4her próbka badawcza w tym przypadku oscyluje w okolicy 100tys osób. To raz.
Dwa ta sama próbka praktycznie trafiła w oficjalny wynik to dwa.
Teraz sobie dośpiewaj trzy w stosunku do wykresu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dudi1980
+1 / 9

Wykształcenie nigdy nie idzie z inteligencją, Proszę popatrzeć na Jachire, Shtura, Jande... ręce opadają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O ookulary
+4 / 6

Konfederacja ma najwyższy wynik w przypadku wyborców z wyższym wykształceniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marekjajos
-2 / 4

Hmmm. Jakby wziąć na serio znaczenie dyplomu, to nie przeraża mnie to, że tzw. "niedouki" (mówiąc językiem KO) głosowały na PiS, tylko, że ta wykształcona część głosowała na KO, PiS, czy Lewicę, czyli ludzi, którzy już byli, nie sprawdzili się i zabili (Tak zabili, już nie naprawimy wszystkiego) swój (czyżby?) kraj.
Drugą stroną medalu jest fakt, że magistra ma co druga kasjerka i inna fryzjerka, bo mamy mnogość pseudo-kierunków magisterskich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
-2 / 2

@marekjajos a na kogo mają głosować? Na konfederację z brunatnymi na pokładzie? Czy na konfederację z fanatykami religijnymi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolcia92
-2 / 2

A czy te sondaże da się zweryfikować? Nikt nie podpisuje się imieniem i nazwiskiem na karcie wyborczej, ani nikt nie zaznacza tam swojego wykształcenia, czy wieku. Każdy może powiedzieć, że głosował na KO i ma wyższe wykształcenie, albo że podstawowe i głosował na PiS. To jedno, a drugie - wykształcenie nie oznacza inteligencji. Znam ludzi wykształconych, którzy są chamami pozbawionymi empatii, zapatrzonymi w pieniądze i wartości materialne, a to akurat by się zgadzało, że głosowali na KO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Omdko
+1 / 1

A wykształcenie podstawowe/zawodowe ? Chyba dużo takich u nas .... I wydaje mi się, że to podstawowe bez perspektyw na przyszłość w szczególności wielbi PiS....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sztanca
+1 / 3

Wynik głosowania nad tym demotem odzwierciedla dokładnie to samo co jego treść.

Aby pisać komentarze w Internecie powinna być wymagana przynajmniej matura :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rybery
-1 / 3

Wykształcenie nie ma nic wspolnego z inteligencją i wiedzą. To dwie rozne rzeczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kusha_86
+2 / 2

Wykształcenie to nie wszystko ale osobiście jestem zdania że prawo wyborcze powinno przysługiwać ludziom posiadającym określony pułap wiedzy i poziomu inteligencji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rybery
-2 / 2

Glowno prawda. Ja podstawowe mam i na peło głosowałem. Wykształcenie nie ma nic do rzeczy. Albo ktos jest burzujem wtedy pło albo pracownikiem fizycznym wredy na pisiorow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A AndPaw
0 / 2

To jest na podstawie IPSOS realizowanego między innymi dla TVP i w sumie dziwić nie może skoro taka a nie inna jest polityka PIS, jeżeli ludzie dostają za darmo więcej niż wielu musi zapracować, ulgi czy zasiłki nie są zależne od pracy to tak to będzie wyglądać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
0 / 2

Źrodło TVN24. Wyższe wykształcenie nie jest potrzebne do tego żeby myśleć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ZimaIdzie
-2 / 2

Tak, jasne. I ta cała "wyższa Ynteligencja" nie mogła poprawnie zaznaczyć swojego głosu na karcie, zaznaczając logo KO.
Brawo, brawo. Idioci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K klepek22
-1 / 1

No właśnie niedużo mówi, bo dwie największe kiły I mogiły przodują

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quel
0 / 0

Na początku zaznaczę że nie jestem zwolennikiem konretnej partii (moje poglądy są oparte bardziej na prawo jeżeli chodzi o gospodarkę i lewo jeżeli chodzi o światpoglądowe sprawy, więc te partie średnio mi pasują).
Tabele te mówią Nam, że:
Więcej ludzi posiadających wyższe wykształcenie głosowało na KO, ale jednocześnie jest o wiele większy procent ludzi z wyższym wykształceniem przed 40 niż po niej. Więc moim zdaniem proporcja opiera się bardziej na wieku osób. Nie ukrywam że o ile podpieranie się większym poparciem KO osób z wyższym wykształceniem jest manipulacją, o tyle nie ma co ukrywać że osoby niezamożne często żyjące na granicy ubustwa zagłosują na partię, która da większy socjal. W tym przypadku wiadomym jest że osoby np. mające wykształcenie podstawowe raczej nie widzą żadnych plusów w programie innej pratii niż PiS. Natomiast nie ukrywajmy, że osób z średnim wykształceniem jest chyba najwięcej i zapewne są najbardziej reprezentatywną grupą głosujących.
Proponuję więc nie spinać się i głosowąc wedle własnego sumienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tygielek
-1 / 1

Przedstawiona statystyka ma jedynie na celu zasugerować 'moralne zwycięstwo' KO nad PiSem. I jak większość statystyk jest co najmniej niepełna, żeby nie powiedzieć kłamliwa. Brakuje tutaj przede wszystkim zestawienia, jak procentowo układa się liczebność poszczególnych grup wykształcenia w stosunku do badanej populacji. W końcu ile osób ma tylko podstawowe wykształcenie, skoro do 18 roku życia nauka jest od dawna obowiązkowa. Ile takich osób było w grupie badanej? 10 na 1000? a także jak to wygląda w innych grupach. Podobnie w grupie najlepiej wykształconej nie mamy żadnych informacji dotyczących choćby rodzaju wykształcenia (licencjat, inżynier, magister, doktor, profesor), a także rodzaju pracy wykonywanej. Wiadomo, że sporą grupę wyborców KO zajmują nauczyciele (z reguły z wyższym wykształceniem) oraz wszelkiego rodzaju urzędnicy samorządowi i nie jest to zaskoczeniem, którą formację popierają. Poziom lewactwa na polskich uczelniach jest osobną sprawą i nie jest to dziwne dla nikogo, jak rozkłada się poparcie w tych grupach zawodowych. Samo wykształcenie nie ma tutaj najmniejszego wpływu na głosowanie, a bardziej preferencje światopoglądowe. Nie mamy danych jak rozkładają się głosy wśród nauczycieli, informatyków, inżynierów, lekarzy czy prawników. Takie badanie dopiero mogłoby być ciekawe. Aczkolwiek i tak nic to nie przyniesie, bo wbrew temu co wrzeszczą niektórzy na ulicy mamy demokrację i decyduje ilość głosów. Wykształcenie też nie oznacza, że wyborca jest 'lepszy' czy 'mądrzejszy', skoro nawet w sprawach zaszłych wykształceni historycy spierają się kto miał rację, a co dopiero w tematach bieżących z mediami pełnymi propagandy po wszystkich stronach politycznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mary1991
-1 / 1

Madrzy ludzie glosuja na KO? To po co te klotnie w komentarzach skoro samo przez sie znaczy ze nie sa madrzy skoro to robia:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slakaz
0 / 2

Wykształcenie to nie to samo co inteligencja. Tyle w temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mazii
-1 / 1

Ale co mówi o wynikach wyborów? Ja osobiście nie byłem 1 raz w życiu na wyborach. Poprzednio głosowałem na kukiza który mnie zdradził, już nie ufam nikomu. Ale więc co te tabelki mówią? Że jest demokracja i wolne wybory. U mnie w pracy też słyszałem jak się z gościa śmiali że głosował za pis, ale chyba nie wiedzą że gdyby wziął dobrego prawnika to za to se go wysmiewali mógłby ekstra pieniądze zgarnąć w sądzie. Mamy prawo do swojego zdania, wyboru religii, partii politycznych itd. Kto ma kogo głosuje to jego prywatna sprawa, zacjowujcie się jak dorośli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LUPUS1962
+1 / 1

Szczerze mówiąc, trochę mnie dziwi zasadnicze zawodowe, bo ci po zawodówkach często otwierają działalność, i potrafią liczyć swoje pieniądze...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Miekson
-1 / 1

A mnie ciekawi bo słyszałem te dane w radiu zaraz po wyborach jak to oni doszli kto jakie miał wykształcenie z głosujących na daną partie. Takie dane wyssane z palca. Jednak nawet jeśli na KO głosowali z wyższym to gratuluję tym kretynom po studiach co we Wrocławiu i nie tylko zamiast pustej kratki przy nazwisku zakreslali krzyżykiem kratkę z logiem partii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A arek20w
-1 / 3

wygrała partia która chociaż coś zrobiła dla obywateli To że wszystko podrożało - wiadomo jak jest więcej pieniądza na rynku to jest inflacja - Wprowadzili zmiany w sądach które części społeczeństwa odpowiadają
Moim zdaniem nie było na kogo głosować Najlepsza partia to jednak PIS
co było do wyboru ?
korwin ? - nawiedzony który wszystko by zlikwidował wyszedł z NATO i UE i poszedł do ruskich w objęcia
PO - zwolennicy sprzedaży wszystkiego Niemcom Tusk to chyba całą rękę trzymał w dupie merkel Przypominam Sikorskiego i jego murzyńskość - TAK nazwał sowich obywateli, pobratymców Takie mieli zdanie o NAS i teraz płaczą że ich ludzie nie wybrali
PSL i SLD - zlepek ludzi aby tylko wejść i dostać kasę Przecież oni praktycznie nie istnieją zbierają się razem i akurat udało im się wprowadzić kilku posłów Jaki mieli program ? Taki sam jak PO tylko straszenie PISem

CO do tej Wenezueli Narazie naszą gospodarkę napędza popyt i siłą rzeczy cześć pieniędzy wraca z podatków Prędzej zamiast Wenezueli mogłaby być Grecja tylko że Grecy i tak mieli lepiej od nas w kryzysie niż My w dobrobycie
I jeszcze przypominam jakie to rozdawnictwo chcieli wprowadzić PO jeszcze więcej programów socjalnych aby tylko kupić obywateli
I jeszcze takie moje osobiste zdanie NIGDY nie zagłosuje za PO za podwyżkę wieku emerytalnego Ludzie chcieli referendum a oni mieli ludzi gdzieś Przypomnijcie sobie co wtedy się działo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zawszedoprzodu92
+2 / 2

glosowalem bo dajom pieniondze na rzycie a nie tylko biorom. tak mam poctawowe wyksztaucenie i co

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jaro89
-1 / 1

Wiedza, wykształcenie nie równa się inteligencji i tu mógłbym zakończyć. Ale ok. Załóżmy, że pierwsze dwa górne wykresy to idioci. Czy wykształcenie średnie i pomaturalne też? Czy osoba z tytułem wyższej uczelni z kulturoznawstwa jest lepsza od osoby z maturą, która poszła do pracy? A w ostatnim wykresie? Rozumiem, że osoby z wykształceniem wyższym głosujący na PO to dla autora osoby inteligentne. A Co z prawie 30% głosów oddanymi na PIS w tej grupie? One już są głupie? Gdzie jest ta granica?

W ogóle bawią mnie wszelkiego rodzaju obrońcy demokracji, którzy jednak są nie lepsi od Pani Magdaleny Środy, która proponowała odebrać na jakiś czas prawa wyborcze mężczyzną gdyż ci jak mówi ta Pani nie rozumieją punktu widzenia kobiet. Bo już czytałem, że wyborcy np z Polonii nie powinni mieć prawa głosu, wyborcy z słabym wykształceniem oraz osoby starsze no bo są jedną nogą w grobie to po co będą decydować o tym co w państwie się dzieje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2019 o 22:14

S SppS_ck
-2 / 2

Po pierwsze- nikt przy urnie nie podaje swojego wykształcenia. Więc przedstawienie takich wykresów poparcia to tylko czysto teoretyczne i najczęściej zmanipulowane rysuneczki (w sondażach reprezentatywna grupa wynosi zazwyczaj 1000 osób- możliwość wykonania sondażu zgodnie z zamówieniem praktycznie bez przeszkód). Po drugie, jeżeli weźmiemy po uwagę że gros wyborców to osoby które weszły w dorosłość przed 89 rokiem, to mamy odpowiedź czemu nie posiadają wyższego wykształcenia (wtedy się zwyczajnie nie opłacało i było o nie dość trudno), co nie przeczy wysokiej inteligencji i świadomości takich osób. A po trzecie jeżeli takie wyniki to prawda, to bardzo źle świadczy o jakości wyższego wykształcenia w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wolfi1485
+2 / 2

A to ciekawe! Sam posiadam wyższe wykształcenie, i nie głosowałem na żadną z dwóch największych opcji politycznych, a raczej przeciwko nim!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E ervinho
-1 / 1

Można to odczytać, że ludziom klasy robotniczej żyje się lepiej a tym na wyższych stanowiskach gorzej. Może za PO-PSL mogli robić więcej machlojek niż teraz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar przemowczarski
+1 / 1

czyli wychodzi na to że Ci po podstawówce i po studiach to tacy sami debile

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A AeSPe
0 / 0

dokładnie pokazuje to jedną bardzo niepokojącą rzecz, bez względu na wykształcenie większość zagłosowała równie idiotycznie. W jaki sposób lepszy program niż socjal i podatki, to podatki, socjal i tęcza ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S spanboy
0 / 2

Co ja uważam: Na scenie politycznej liczy się PiS i KO. KO to "stara, dobra" Platforma. Gdy oni rządzili niewiele ludziom zrobili, olali wykonanie obietnic wyborczych. Kocham polskie firmy, one najbardziej napędzają gospodarkę. Niestety PO je sprzedawało. PiS spełnia obietnice, należy dać im szansę, narazie dobrze im idzie. Dobrze, że nie mają większości w Senacie i że Konfederacja weszła, będą się lepiej pilnować. Jeżeli PiS doprowadzi nasz kraj do poważniejszego kryzysu nie zagłosuję na nich nigdy więcej. Jeżeli ludzie i analitycy mylą się, co do 4k brutto i Polacy dzięki temu choć trochę się wzbogacą, to będę całym sercem za nimi!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ryjek17
-1 / 3

dziwne bo na interi było napisane że licencjat i wyższe :)) a to już robi trochę różnicy bo na polonistyke i marketing i zarządzanie raczej orly nie poszły :DD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J januszkochanowski
0 / 0

Jeszcze niech podadzą statystyki lto prawą a kto lewą ręką głosował

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pastor456
0 / 0

Tutaj się mylisz w więzieniach wygrał PiS. To takie niewygodne zwycięstwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sukuremu
0 / 0

Nic z tego nie wynika. Poza tym że jak najwięcej wykształconych glosowało na KO, jest równie wielkimi zakompleksionymi idiotami jak Ci z drugiej strony szali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fahrmass
0 / 0

Najwięcej mówi to, kto opublikował wyniki ankiety (tak, ankiety, a nie wyborów!)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
+1 / 1

Ponad 90% ludzi robi ciągle to samo oczekując innych efektów- i my się nazywamy cywilizowanym narodem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C coolszczur
0 / 0

Miałem coś napisać ale nie chce mi się marnować liter

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MothersFan
-2 / 2

To doskonały przykład, że wykształcenie nie jest tym samym co inteligencja i mądrość. Każdy też ma papier, ja mam magistra. I co z tego? Jedyną alternatywą (choć nie było na kogo głosować w tych wyborach) była Konferencja i PiS. Najgorszym wyborem było głosowanie na Koalicję. Chyba, że wolicie wyższy wiek emerytalny, podatki (bez socjalu jaki mamy też - nie nie popieram go) i afery jak Amber Gold i wyłudzenia. Jedyną motywacją do głosowania na KO jest nienawiść do PiSu bo KO nigdy niczego nie zrobiła. Pozostałe partie to komuchy, jeśli znasz historię to wiesz. Jeśli media kształtują Twoja wiedzę polityczną to jakiegokolwiek papierka nie będziesz miał to i tak będziesz w kwestii polityki - debilem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FarY
+1 / 1

Zastanawia mnie skąd są te dane, jakoś nie przypominam sobie żebym podawał swoje wykształcenie idąc na wybory

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Konsar
0 / 0

Wykształceni nie świadczy o inteligencji... Więcej niż połowa tych osób jest po zaocznych kierunkach typu turystyka, na uczelniach gdzie wyższe wykształcenie kupuje się za pieniądze. Osobiście mam takich ludzi za ćwierćinteligentych i nie sugerowałbym się decyzjami ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

I właśnie dlatego nie wszyscy powinni mieć prawa wyborcze. Podobnie jak bezrobotni, żyjący z zasiłków. Sorry ale jeśli ktoś nie potrafi sam ogarnąć swojego życia to nie powinien decydować o przyszłości Polski. Po za tym żeby móc dobrze zadecydować coś jednak trzeba wiedzieć.
PIS potrzebuje tępych wyborców bo ciemnotą łatwiej rządzić. Stara zasada ale nadal aktualna. Każdy inteligentny potrafi przynajmniej częściowo zauważyć jak PIS szkodzi Polsce. Zniszczono: szkolnictwo, gospodarkę, wojsko. Łamie się: prawa człowieka i konstytucję, Polska zamiast iść do przodu cofamy się do średniowiecza. Po za tym wszędzie ogólne pozwolenie na nienawiść.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lithium222
+1 / 1

Niech mi ktoś zdradzi sekret, jak oni to sprawdzają? Podobno głosowanie jest tajne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lord26
-2 / 2

O ile wyzszy byłby wyniki PO gdyby ta inteligencja zamiast logo Platformy skreslali kratke po lewej stronie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem