Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
Słowacja jako czternasty kraj europejski wprowadzi zakaz hodowli zwierząt na futra, zakaz wejdzie w życie w 2021
by Meav
+
2031 2174
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
O olamakotki
+25 / 55

@YszamanY ... że nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
+30 / 56

@YszamanY Typowy socjalista: zakazać, nakazać... a potem się dziwić, że gospodarka zła, rząd zły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kusmierc
+18 / 32

Lepsza śmierć dla mięsa? Zakazać uboju! Jeść ryby! Tfu, ie można zabijać zwierząt. Jeść liscie. Warzywa też mają uczucia. Sorry za sarkazm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BeZ1m1eNnY
+13 / 25

@YszamanY jeśli jesteś w stanie zabić muchę tylko dlatego, że lata, komara, że chce jeść, to kim Ty jesteś, aby mówić mi o co jest dobre, a co złe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
+8 / 20

@YszamanY Oczywiście, futro to podstawowy ubiór człowieka. Waciak nie ochroni cie przed mrozem 20 stopni poniżej zera a są takie regiony na świecie gdzie spada temp. jeszcze niżej. Oczywiście wg ciebie lepiej marznąć i tracić zdrowie w waciaku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2019 o 20:02

D Daidos
+11 / 15

@YszamanY Ty się słyszysz? XDDD Porównujesz kłusownictwo do hodowli??? Dobrze się czujesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mietek_obszczymur
+7 / 13

@YszamanY słonie i nosorożce żyją na wolności. Szynszyle czy inne zwierzęta futerkowe są specjalnie hodowane po to aby uzyskać z nich futro. Uważasz, że gdyby zakazać hodowli zwierząt futerkowych to co ludzie by robili z szynszylami? Trzymali w klatce jak chomika? W ogóle by nie doprowadzano do ich rozrodu. Wniosek: czy nie ma zwierzęcia, czy jest i potem zostanie zabite, na jedno wychodzi. Nie wpływa to na ekosystem, w przeciwieństwie do zabijania dziko żyjących słoni czy nosorożców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
0 / 4

@YszamanY jeśli chodzi o twój debilizm to faktycznie, bardzo demotywujący, koledzy nade mną już ci wyjaśnili dlaczego. Odróżnij hodowlę, myślistwo od kłusownictwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
+2 / 6

@YszamanY spoko. Tylko one zostały wybite właśnie przez Twoje kochane regulacje - przez zakaz handlu. Zakaz handlu spowodował, że nie opłacało się hodować. Jak się nie opłaca legalnie hodować, a cena czarnorynkowa jest tak wysoka, to oznacza jedno: rzeź.

A wystarczyłoby, że podaż rogów (część byłaby sfałszowana...) byłaby na tyle duża, że cena by spadła do powiedzmy 10$ i nikomu by się nie opłacało ryzykować życiem...

A wracając do zwierzątek futerkowych: zauważ, to by spowodowało, że zwierzątka nie byłyby hodowane w Polsce. Ale wciąż byłyby. W Polsce mają jedne z najlepszych farm, co oznacza, że mają lepiej, niż nie jeden Polak (żarcie, zabawy i seks do woli...). Zostały by przeniesione farmy do gorszych warunków, zatem miałyby gorzej. Tego chcesz? Dodaj, to spowodowałoby wzrost kosztów wielu produktów, bo te małe gryzonie wcinają wiele produktów, które dla ludzi są odpadkami. Po likwidacji, należałoby je utylizować (zwykle przez SPALANIE) za dodatkową opłatą...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 października 2019 o 0:24

D Duergh
-1 / 5

@kusmierc Jaki sarkazm ? Parę lat temu były przeprowadzane badania które dowiodły że rośliny również odczuwają ból, tak wiec powinniśmy zacząć jeść kamienie, no chyba że o czymś w nie wiem ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Duergh
-2 / 6

@Daidos A ja się z Yszamanem zgadzam... a przynajmniej w jednej kwestii "debilizm ludzi jest demotywujący" co łaskawie zaprezentował nam na własnym przykładzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
+1 / 1

@mysliwy1234
W Europie jest zwykle tak że gospodarla nie działa tam gdzie oligarcha ma zbyt dużo swobody,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wonsz69
-1 / 7

@YszamanY lewackie dobre serduszko jak zawsze dobre intencje ma, tylko że bez pomyślunku jak zawsze a dobrymi intencjami skutecznie brukuje piekło nam wszystkim - rzeczywistość zweryfikuje, najśmieszniejsze że takim zabiegiem oberwie się w praktyce nawet i dla zwierząt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kawanalawe
-1 / 1

@Duergh Jest. Te badania to bzdura, a przeprowadzał je pseudo-pisarz sci-fi, który potem został guru znanej sekty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Paszkwilant
+76 / 94

Spokojnie, Rosja i Chiny tylko czekają na tę ustawę o zakazie w Polsce. Oni nie mają dylematów, chcą robić biznes. Zatem ilość hodowanych zwierząt nie zmaleje, a na pewno pogorszą się warunki ich przetrzymywania. Polska tych futer nie produkuje zresztą na swoje potrzeby, tylko dla wielkich domów aukcyjnych z Ameryki Północnej czy Skandynawii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grik1
+18 / 28

@Paszkwilant Świetne podsumowanie. Ilość futer jakie kupujemy (cały świat) wpływa na hodowle. Można pisać o tym, ale jak udowodniono ostatnio nawet pseudo ekologom to średnio wychodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatzik
-3 / 17

@grik1
poprosze o źrodlo tego ze nie wychodzi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grik1
+15 / 23

@jatzik Pytasz o źródło takiego twierdzenia. Tutaj akurat śmiałem się i "piłem" do paska od spodni pani wielkiej ekolog. Jeśli chcemy faktów gdzie znajdę informację o sukcesach ekologów, ale takich prawdziwych i trwałych dla środowiska? Nie zbudowanie nad autostradą przejścia dla zwierząt, z którego jak pokazuje monitoring nie korzysta żadne zwierze. Czy może poszukamy w ochronie kornika w puszczy Białowieskiej? Lasy wokół puszczy należące do osób prywatnych właśnie umierają przez brak działań w tym zakresie. Co ekolodzy z organizacji poza manifestacjami i akcjami zrobili?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatzik
-3 / 5

@grik1
takie glupotki ekologow sa oczywistymi glupotkami, ale mi sie przewinely na yt dokumenty o tych futrach i miesie, ze jednak popyt jest troszke mniejszy niz byl pare lat temu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niuniek2000
+6 / 10

@jatzik jeżeli popyt spadł to i podaż spadnie.
Sprzedaż futer nie spadnie tylko dlatego, że zakażemy je w jednym czy drugim kraju. Musielibyśmy zakazać na całym świecie. To z kolei ściągnie dana gałąź na czarny rynek.
To samo z ubojem rytualnym.
Zakazali w Polsce i ceny spadły. Zyskali na tym Niemcy bo Muzułmanie nie przestali jeść mięsa Halal. Poprostu zaczęli je produkować Niemcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pandoro
+1 / 1

Pogorszą się warunki, to i raczej jakość futer też spadnie, czyż nie? A co dalej za tym pójdzie to Polacy już tak daleko myśleć nie potrafią... PS nie jestem zielony i mam w tym temacie wyj....e.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatzik
+2 / 2

@niuniek2000
Nom to fakt, bardziej mi chodzilo że od kampanii ekologicznych spada, nie od zakazów które tylko prowokują gorsze warunki potem. A ludzie o tym zapominaja i z gory kazdy ekolog be i smiechy chichy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
+1 / 3

@Paszkwilant
Spokojnie, UE ma możliwość wprowadzenia zaporowych ceł na patologiczny import z Rosji, Chin czy USA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rainboweyes80
+2 / 2

@Paszkwilant zgadzam się, tylko jedno mnie zastanawia - po co domom aukcyjnym futra ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Paszkwilant
-2 / 4

@zaymoon Cła się wprowadza, aby ratować własny rynek jakiegoś produktu przed zalewem tańszego z zewnątrz. Kiedy naszego nie będzie, cła będą bez sensu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Paszkwilant
0 / 0

@rainboweyes80 tak kiedyś wyczytałem. Możliwe że idzie to do projektantów, którzy kupują konkretne partie tego towaru w formie aukcji właśnie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
0 / 0

@Paszkwilant
Albo też po to żeby na nasz rynek nie przybywały niepożądane towary.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Paszkwilant
0 / 2

@zaymoon a co jest niepożądanego w futrach?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
0 / 4

@Paszkwilant
Cierpienie zwierząt powodowane płytkimi zachciankami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Reakcjonista39
+15 / 27

Ludzi produktywnych się w tym kraju obdziera ze skóry, zwierzęta też można.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
+32 / 52

Absolutnie nie. Jesteśmy potęgą w przemyśle futrzarskim i pozbawianie się całej branży, w której jesteśmy właściwie liderem w UE nie ma najmniejszego sensu tak długo, jak długo do UE będzie legalny import naturalnych futer oraz handel wewnętrzny nimi. W tej kwestii bierzmy przykład ze Skandynawii gdzie nikomu do głowy nie przyjdzie żeby zakazywać tej branży działania.

Trzeba natomiast doprowadzić do hodowli humanitarnej, normalnej, a nie chowu klatkowego. I to nie tylko dotyczy zwierząt futerkowych, ale też zwierząt rzeźnych. A nie zakazywać, co za absurd. Zakażemy, to biznes zamiast tu funkcjonować i podatki płacić pójdzie gdzie indziej. Ani jedno zwierzę mniej nie zostanie przez to zabite. A tu przynajmniej możemy sami dyktować w jakich warunkach hodowla ma się odbywać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grik1
+22 / 26

@Syphar Fajnie to powiedział w wywiadzie prezes zrzeszający hodowców zwierząt jakie potem jemy. U nas są normy, przepisy, kary i sankcje. A po ciuchu do nas sprowadza się mięso z Ukrainy, które tych norm nie spełnia i my to potem jemy w wyrobach.

A jak takie coś działa w praktyce pokazuje likwidacja przemysłu w Europie i przeniesienie go do Azji, głównie Chin. Rejony przemysłowe są tak zanieczyszczone, że nie powinni tam mieszkać ludzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kibishi
+15 / 27

@Syphar Zwiększenie kosztu chowu zwierząt zwiększy koszt otrzymywanych z nich dóbr, zwierzęta hodowane na futra raczej mają całkiem niezłe warunki przynajmniej w większości hodowli ze względu na to że złe warunki zmniejszają jakość futra i razem z tym jego cenę. Tylko pseudo ekolodzy nie rozumieją wielu rzeczy i działają bo ktoś z greenpeace im powie że zwierzęta mają źle i trzeba je ratować, przypomnę że w zarządzie greenpeace polska duża większość to niemcy którym zależy aby przenieść hodowle do nich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
+4 / 10

@kibishi ekooszołomy to jedno, a przestrzeganie norm drugie. Nie wpadajmy może w skrajności. Zwiększenie kosztu przy "eko" hodowli nie powoduje problemu, zobacz o ile więcej ludzie są skłonni płacić za eko-bawełnę z Bangladeszu, barwioną tymi samymi barwnikami opartymi na ołowiu co ta nie-eko. Wiodące domy modowe praktycznie wyłącznie z tego szyją, pokazując jak to dbają o ekologię, a w rzeczywistości pic na wodę, bo brak pestycydów na polu, ale nie mniejszy szajs w barwnikach.

Za futro na którym renomowana marka mogłaby też napisać "humanitarna hodowla bez cierpienia" przeciętny klient ekskluzywnego butiku też wyłoży 2x tyle, tak jak za eko-bawełnę mimo, że to pic na wodę w rzeczywistości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U UBywatel
+5 / 15

na szczęście największy producent futer w europie "Belgia" nie ma zamiaru wprowadzić takich przepisów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kula6
-1 / 11

nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
0 / 6

Nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niechcemisiewymyslacloginu1
+3 / 17

Nie, bo cała produkcja przeniesie się tam, gdzie będzie dużo brutalniej.

Natomiast powinno być bezwzględnie przestrzegane prawo w takich miejscach. Osoby, które biją, głodzą i trzymają w zimnie zwierzęta, żeby futro było ładniejsze i łatwiej schodziło, powinny być karane bezwgzlednym więzieniem. I mam w dupie, że takie mają polecenia od przełożonych - ich szefowie takie same wyroki za współudział. Po 5 latach w miejscu odosobnienia na pewno by wymyślili humanitarne metody.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lowipe
+1 / 9

@niechcemisiewymyslacloginu1 Taa, bo z głodzonych poszarpanych zwierząt futra sa cenniejsze. Debilizm ludzki nie przestanie mnie zadziwiać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatzik
+1 / 11

@lowipe Debilami sa ci co ani sekundy nie spedzili w takim miejscu ani w jego poblizu, a powtarzają to co mama opowiadala, zeby tylko dalej futerko nosic.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niechcemisiewymyslacloginu1
-3 / 9

@lowipe Chciałaś błysnąć, ale nie wyszło, nie dziwi mnie to jakoś, bo sama mówisz, że cierpisz na debilizm.

Zwierzęta na kilka dni przed śmiercią są wystawiane na mrozy i głód, a nie przez całe swoje życie. Bicie nie jest batem, tylko grubym kijem, który nie szarpie futra.

Idź je8nij się w łeb następnym razem imbecylu, zanim coś wysrasz w Internet.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lowipe
+1 / 3

@niechcemisiewymyslacloginu1 No popatrz pajacyku to globalne ocipienie musi być ciosem dla tych nikczemników. Gdzie oni teraz mróz znajdą w lipcu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zenonbak
+5 / 11

Ekologiczne myślenie: zakażemy hodowli zwierząt na futra, więc wrócą one na łono natury i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie....
A może jednak populacja takich zwierzaków zostanie wybita do nogi w ostatni dzień przed wprowadzeniem zakazu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyFanstasta
0 / 4

@zenonbak, to nie jest najgorszy scenariusz - wybicie tych zwierząt. Jestem pewna, że część z nich zostanie porzucona z dnia na dzień jak jest - czyli zdechną z pragnienia i głodu. A część z nich - owszem, wypuszczą na łono natury. Co się wtedy stanie? Pobliskie ekosystemy, w tym również ekosystemy krajów sąsiednich, eksplodują. Bo nagle pojawi się na małym obszarze mnóstwo, mnóstwo nowych zwierząt, które będą równie okrutnie walczyć o pożywienie i terytorium. Ponadto ucierpi, a może zostanie wybita populacja zwierząt roślinożernych, które będą pożywieniem dla norek i innych zwierząt futerkowych. Ucierpią również inne drapieżniki, które tymi samymi roślinożercami się odżywiały. Generalnie ekosystem kompletnie "zwariuje".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zenonbak
-1 / 3

@LadyFanstasta Ekosystem raczej nie ucierpi, bo wątpliwe jest, że te zwierzaki potrafią polować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyFanstasta
0 / 2

@zenonbak, trochę masz rację, ale głodne zwierzęta, uwierz mi, zaczną polować i/lub żywić się padliną i czym się da. Część z tych zwierząt zdechnie, ale część się przystosuje. Ale niezależnie od skuteczności ich polowań, równowaga ekosystemów zostanie wyraźnie zachwiana na różnych płaszczyznach. Ponadto kolejny raz wspomnę, że trzeba zastanowić się, co z resztą tych zwierząt się stanie. Bo tylko nieliczne spotka dobry los, cała reszta będzie żyła lub zginie w równie okropnych warunkach. A zakaz wcale nie zmniejszy cierpienia zwierząt - jest popyt, będzie podaż, tyle że w innych krajach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zenonbak
-1 / 3

Myślę, że się mylisz, bo nikt nie wyrzuci wartościowego zwierzaka do lasu. Po prostu zaszlachtują przed wprowadzeniem zakazu. Tak, czy inaczej, te stworzenia znikną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+5 / 15

W ten oto sposób hodowla przeniesie się ze granicę, bo ludzie z futra nie zrezygnują. Zagranica zadowolona, importerzy zadowoleni, państwo może się pochwalić w mediach, tylko producenci upadną a klienci będą płacić więcej.
Jeśli taki zakaz miałby cokolwiek zmienić, to powinien być to zakaz: HODOWLI, SPRZEDAŻY, IMPORTU i WWOZU FUTRA, czyli furo traktować futra podobnie jak narkotyki. Inaczej są to pozorowane działania ze szkoda dla gospodarki a mające na celu tylko polityczną poprawność a nie realną zmianę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dzyndzello
+4 / 12

Przecie nie od dziś wiadomo, że ekoterroryści wolą sztuczne futra, które nie są biodegradowalne. Trzeba później z czymś walczyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyFanstasta
-2 / 6

@bogusmc, pomyślałeś, co się stanie z tymi tysiącami czy milionami zwierząt, które nagle przestaną być potrzebne? Myślisz, że przedsiębiorcy będą tacy wspaniałomyślni, że na wpół zdziczałym zwierzętom znajdą kochające domy? W najlepszym razie sprzedadzą je przedsiębiorcom w innych krajach, czyli poza złymi warunkami wielokilometrowego transportu nic się nie zmieni. Pozostała część zwierząt zostanie zabita, porzucona na pastwę losu - w tym umrą z głodu, lub też zostaną wypuszczone np. do lasu, co również spowoduje "huragan" w ekosystemach pobliskich pół i lasów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S S_Jupiter
-2 / 4

pierd0lisz, każde futro może mi każdy dac i przetopie w temp 1060 stopni w pracy, niewazne czy to jest bio czy nie, zostamie z tego pył

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar d4rek
-3 / 3

Nie, bo ktoś i tak będzie to robił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Flamaster1985
+9 / 13

Jestem za. Ponadto jestem za tym żeby lwy w Afryce przestały zabijać i zjadać antylopy, i zebry!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LUPUS1962
+3 / 7

@Flamaster1985 Zapomniałeś dodać guźce i bawoły. Niech żrą turystów z safari, bo Murzynów, oops, Afrykańczyków nie mogą- byłoby to niepoprawne politycznie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar komivoyager
+5 / 9

A co zamiast futer i skór? Wyroby z "plastiku"? Jeśli tak, to brawo ekolodzy i obrońcy, ciekawe jak to połączycie, jedni chcą ekologi, drudzy rączki załamują nad cierpieniem zwierząt (czyli wolą futra z tworzyw sztucznych). Aby to pogodzić, to powinniśmy chodzć ubrani w wyroby z lnu, konopii i bawełny...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 października 2019 o 19:31

L LadyFanstasta
-1 / 1

@komivoyager, z tymi ubraniami z lnu, konopii i bawełny to serio jest dobry pomysł. Ale trochę nierealny - lepiej sprawują się ubrania z małą domieszką sztuczności niż w 100% naturalne. Po drugie skórzane buty czy kurtki są lepsze i wytrzymalsze od różnych innych materiałów.
W debacie o futrach nie chodzi o ekologię, ale o ochronę zwierząt. Problem w tym, że - jak wskazujesz - wzrośnie produkcja sztucznych, plastikowych futer, co poskutkuje negatywnym wpływem na inne zwierzęta. Ponadto zakaz hodowli zwierząt na futra spowoduje to, że nagle te zwierzęta przestaną być potrzebne. Ktoś się zastanowił, co przedsiębiorcy zrobią z tymi niepotrzebnymi zwierzętami?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lowipe
+4 / 8

"Daje, bo nie moje". Poza tymi 16-*toma krajami gdzie nie hoduje sie zwierząt na futra, jest w Europie jeszcze 30 innych państw. Proponuję, by Polska była pionierem i zakazała hodowli wszelkich zwierząt na Ksiezycu. Myślę, że znajdzie sie kilka milionów głosów poparcia !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krys89
+2 / 8

powinno być tak ankieta, "czy jesteś za zakazem" odp A - NIE!, i odp B- TAK, numer mojej karty płatniczej z której będzie pobrana kwota na rekompensatę dla osób które stracą źródło dochodu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyFanstasta
+2 / 2

@molotov, w debacie sztuczne futra vs naturalne w małej mierze chodzi o ochronę środowiska, raczej o etyczne aspekty pozyskiwania futer naturalnych. Weganką nie jestem i nie sądzę, żebym kiedykolwiek została, ale jednak próbuję jeść trochę mniej mięsa i futra czy inne takie rzeczy uważam za zbędne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krisiek44
-2 / 2

Będzie popyt na dzikie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A activefun
-2 / 2

A czym się różni hodowla na futra, w porównaniu z hodowlą dla mięsa? Pod względem moralnym, niczym. Jedzenie mięsa też nie jest niezbędne do życia. Więc warto być konsekwentnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyFanstasta
+3 / 3

Może i jedzenie mięsa nie jest niezbędne do życia, ale jest bardzo przydatne do skonstruowania prawidłowej diety. Pod względem moralnym bardzo się to różni. A poza tym powiedz wszystkim mięso- i wszystkożernym zwierzętom, że są niemoralne i od dziś mają przejść na weganizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jajaj
-1 / 3

Oczywiście, że nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LadyFanstasta
+1 / 7

Nie. Czy wszyscy miłośnicy zwierząt myślą o tym, co się stanie z tymi zwierzętami po wprowadzeniu takiego zakazu? Bo ja owszem: część wypuszczą i zdziczeją, duża część zostanie zabita, część zostanie porzucona i zdechną z głodu. Mała część tych zwierząt zostanie sprzedana, bo i komu? Transport zwierząt na setki, jeśli nie tysiące kilometrów nierzadko okaże się nieopłacalny i nie warty zachodu, dlatego większość z tych zwierząt spotka okrutny los.
Druga rzecz, że zniszczy to gałąź polskiej gospodarki, ale ilość zwierząt hodowanych na futra nie zmaleje. Jest popyt - będzie podaż. Jeśli nie z Polski, to z innego kraju.
Więc cel może i szczytny, ale zakaz hodowli tych zwierząt tylko cierpienia im przysporzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S spanboy
+1 / 5

Ja pier**** wprowadźcie zakaz hodowli drobiu, bydła i zakaz na auta powyżej 1.9l

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szoszono
+3 / 3

jeszcze zakazac uboju rytualnego, po to ta ciemnota tak traktuje zwierzeta?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rextens
0 / 2

Jestem za tym, by wykorzystywać także mięso i inne składniki jeżeli się tego do tej pory nie robi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatzik
0 / 2

@Rextens
ze zwierząt na futra? ludzie by sie potruli

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rextens
+1 / 1

@jatzik Rozwiniesz myśl? Jaka byłaby przyczyna zatrucia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rainboweyes80
+1 / 1

@jatzik może na karmę dla zwierząt , np. równiez do zoo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatzik
+3 / 3

@rainboweyes80
no na karme do tych popularnych tanich karm z tv rzeczywiscie sie wykorzystuje, dla psow kotow, nie wiem jak z zoo, znam tylko osobe ktora pracowala przy popularnej żółtej marce.
@Rextens
zwierzeta na futra dostaja zastrzyki zeby ten wlos byl twardy i gesty bo w 'normalnych warunkach' one lysieja z tego zaniedbania zywieniowego, zycia cale zycie w tłoku klatce, maja duzo skórnych chorób, glowne ropne fujki i zastrzyki są bardziej opłacalne niz sie pierniczyc z odpowiednim karmieniem i warunkami. To zostaje w mięsie wiec lepiej jesc jednak z typowej miesnej hodowli, choc one tez dalekie od braku trucizn.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 października 2019 o 18:14

avatar Reinert
+1 / 7

Zdecydowanie tak! Brawo Słowacja! Skóra tylko z podludzi, którzy tu piepszą, że w XXI wieku futer potrzebują!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W w0lnosc
-4 / 6

Jest jeden warunek: każdy kto jest za czymś takim, powinien z własnej kieszeni zapłacić odszkodowanie osobom zajmującym się tym biznesem.
Tak powinno brzmieć te pytanie. Czy zapłacisz ok. 20 tys. zł, aby zlikwidować ten biznes w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
+1 / 7

A w Polsce wciąż się plerdoli o interesach bandytów którzy prowadzą biznes w oparciu o patologiczne znęcanie się nad zwierzętami!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R RealizujMarzenia
-2 / 2

Jeśli jest duży popyt na takie produkty to nie ma co zakazywać. Wątpię, że hodowcy hodują te zwierzęta tylko aby się nad nimi znęcać. Gdyby nie było popytu to by ich nie hodowali, a poza tym zależy im, aby jak najlepszej jakości towar wprowadzać na rynek, a znęcanie się w tym nie pomaga. Dopóki jest popyt to nie ma co ograniczać.
A dzięki zakazowi Słowacji tworzy się nowy rynek zbytu dla Polski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daante
+3 / 3

Tu nawet nie chodzi o samą hodowlę, a warunki jakie mają tam zwierzęta. Skoro można oszczędzić kosztem zwierząt, to hodowca niestety niejednokrotnie to robi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niemoja
+2 / 6

Śmieszą mnie takie skrupuły moralne: to można hodować zwierzęta na mięso, a na futro już nie?

Pozwolę sobie zauważyć, że zwierzętom jest wszystko jedno, DLA JAKICH CELÓW są hodowane - dla nich ważne jest W JAKICH WARUNKACH są hodowane. Szynszyla czy lis naprawdę nie czują się pokrzywdzone, że ich zwłoki nie zostaną spożyte, czy pochowane z szacunkiem. Zamiast głupich zakazów wystarczy egzekwować obowiązujące przepisy, dotyczące warunków utrzymania na fermach. Bo przepisy mamy wystarczająco dobre, gorzej z ich przestrzeganiem.

Futra to wyrób luksusowy, a wyroby luksusowe mają to do siebie, że im są droższe - tym bardziej pożądane. Zatem koszty utrzymania zwierząt futerkowych nie grają roli, bo za "futro z ekologicznej hodowli" klienci chętnie zapłacą wyższą cenę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A asidus
+1 / 3

Latamy w kosmos, wymyślamy super materiały, jesteśmy z dnia na dzień bardziej rozwinięcie technologicznie... naprawdę musimy zakładać na siebie części martwych zwierząt jak w czasach jaskiniowych?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kamarta90
-1 / 3

Absolutnie nie... nie chcesz nosić futra to nie noś. Moje zostaw w spokoju

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Corim
-1 / 1

dla samych zwierząt oczywiście, że nie. Jeżeli miałoby to przynieść naszemu gatunkowi jakieś problemy, to mógłbym poprzeć. I nie mam tu na myśli złamanych serc pier...niętych nastolatek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem