@pastor_ Masz wybór. Albo nie zrobisz nic i pieniądze zostaną z automatu przelane na IKE przy potrąceniu 15% od przelewanej kwoty lub będziesz musial RUSZYĆ cztery litery i zadecydować, że pieniądze mają zostać przelane do ZUS i wtedy przelewana jest CAŁA kwota bez potrącenia 15%. Przy czym wg założenia obecnie IKE mają być w pełni dziedziczone, a zus nie jest.
@pastor_ . A ci którzy oskarżają PO o "kradzież pieniędzy z OFE" dziś przyklaskują temu co robi PiS. Szukanie u pisowca logiki to jak szukanie dziewicy w burdelu.
Jeśli dobrze rozumiem, to ta kasa (15%) została by potem zabrana w formie opodatkowania emerytur, gdyby składki z OFE poszły bezpośrednio do zus (możesz zadeklarowac takie zlecenie, ale domyślnie zabiorą 15%), a tak potem ma być nieopodatkowana (w odróżnieniu od kasy oddanej bezpośrednio do ZUS). Oczywiście to tyko pobożne życzenia, bo i tak w przyszłości mogą ją opodatkować i nic na to nie poradzimy. W ten oto sposób premier M. chce równoważyć budżet i spłacać rozdawnictwo socjalne rządzącej partii. Kto ma jeszcze jakieś pytania?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2019 o 13:27
@mudia Co więcej, kto Ci odda 15%, jak np. inna władza za 10 lat wprowadzi emeryturę bez podatku?
Albo jeszcze lepsze, jak nie wybierzesz IKE z haraczem 15%, to twoje środki pójdą do ZUS, ale nie na subkonto z prawem do dziedziczenia. Czyli albo nam zapłacisz 15%, albo ryzykujesz, że jak umrzesz przed przejściem na emeryturę, to zabieramy całość. Przypominam, że za rządów PO-PSL przetransferowano środki z OFE na subkonta.
Krytykowali PO za niby kradzież 150 mld zł, a teraz robią to samo, tylko, że z 15% haraczem. Gdzie są teraz krzykacze, co atakowali PO?
@mudia tak wygląda teoria (prawie, bo te prawie 20 miliardów to te 15%, w OFE jest niecałe 150 miliardów). W praktyce to się co chwilę zmienia patrząc na ostatnie lata. Prędzej, czy później i po to sięgnął. Prawdziwy absurd to jest utworzenie PPK i zabranie kasy z OFE w przeciągu niecałego roku. NIC nie stoi na przeszkodzie, żeby pieniądze z OFE trafiły do PPK, bo zasłanianie się jakimiś kwestiami formalne, które "dla chcącego" są do przegłosowania w jedną noc to zwykła kpina. Wszystko to sprawia, że PPK ma zerową (dla mnie to wręcz ujemną) wiarygodność. A i jeszcze jedno! Pieniądze w PPK, podobnie OFE, a teraz przez jakiś czas w IKE są "inwestowane na giełdzie", można domniemywać, albo nawet znaleźć informację (nie wprost), że daje to udziały w spółkach (nie każde akcje dają prawo do walnego zgromadzenia akcjonariuszy), a więc realną władzę w różnego rodzaju firmach. Co za tym idzie nikt za to nie odpowiada, bierze prowizję i jeszcze do tego ma swój głos w trakcie wyboru władzy spółek. Dochodzi jeszcze temat dywidend, ale to już grubsze zagadnienie. Po prostu interes życia za nieswoje pieniądze.
@Tomekkruk Rozumiem twoje emocje, podzielam je. Ale autorzy ustawy zapisali inaczej. I jeśli nie zamierzasz robić rewolucji, to niestety ale litera obowiązującego prawa jest bardzo ważna.
I dokładnie dlatego korzystam z możliwości wypisania się z PPK. Jak trzeba będzie, to i sto papierów im podpiszę.
Jak na razie rządzący pokazali że potrafią przeochnac ustawy z dnia na dzień.
Osobiście nie mam zaufania na tyle żeby powierzac im więcej pieniędzy niż wymusili.
@J_R @Tomekkruk - tak formalnie, to żadne pieniądze, które dasz do ręki komu innemu, nie są już Twoje. A jeżeli to jest państwo, to już na pewno. Trzeba je traktować jak stracone. To sporo upraszcza...
Zauważcie, że państwo też o tym dobrze wie i dlatego każe przykładowo płacić składki pracodawcy, a nie pracownikowi. A teraz chce mieć kwotę podatku VAT z faktury na osobnym koncie, do którego podmiot gospodarczy nie ma dostępu. Bo, kto położył raz łapę na kasie, ten może jej już wcale nie chcieć oddać...
@kripszt zapis to jest zapis - umowa, którą zawsze można zmienić. Wcale niekoniecznie za zgodą obu stron.
Myślisz, że te pieniądze wpłacone na PPK będą sobie gdzieś leżeć w skarbcu i czekać na Twoją emeryturę? Fizycznie ich zaraz nie będzie, pozostanie zapis. Taki sam, jak w przypadku składek w ZUS.
Jeżeli miałoby być inaczej, to po co w ogóle organizować coś takiego? Po co trzymać Twoje pieniądze na jakimś PPK, skoro możesz je mieć Ty sam?
@siditg Jeśli podpisujesz umowę emerytalną z firmą finansową to jakakolwiek w niej zmiana wymaga zgody obu stron. Ustawa nie stanowi umowy bilateralnej - jest dyktatem jednej strony. Może być zmieniona w dowolny sposób i w dowolnym czasie. Tak jak piszesz - pieniądze są tego kto trzyma je w rękach. 30 lat płacenia podatków nauczyło mnie kompletnego braku zaufania do instytucji państwa.
@koszmarek66 no nie tylko Ciebie :) A tak na upartego, to instytucja finansowa może upaść i nie wywiązać się z umowy, więc to w sumie niewielka różnica...
@Tomekkruk, nigdy nie byłeś właścicielem tych "swoich" pieniędzy, tak stwierdził TK pod wodzą wielkiego prezesa Rzeplińskiego za czasów rządu Tuska, za czasów władzy prezydenta Komorowskiego. Nie wiem o co bijesz pianę, skoro tak samo jak ten kretyn na to się składałeś?
@Tomekkruk ty to byłeś frajerem ru.... w kakałko przez szmatokapitalistów - od czasów buskolandu, którym płaciłeś 2% za przelewy z ZUS na OFE. Twoje to były portki na tyłku najwyżej a nie pieniądze w OFE. Od czasów Rządu Buzka pieniądze przekazywane do OFE były wykazywane przez Polskę jako przychody budżetowe. Takie raporty szły do Eurostartu. Eurostat nie chciał się z tym zgodzić i dlatego KE nie uwzględniała ich jako budżet RP. Natomiast zadłużenie ZUSu, który musiał brać pieniądze z Obligacji na wypłaty emerytur (bo pieniądze z ZUS wypływały do OFE) - już były liczone jako zadłużenie Państwa. Dlatego Tusk musiał zlikwidować ten szwindelski system i oddać pieniądze Skarbu Państwa z OFE do ZUSu. Dzięki temu Polska uniknęła procedury karnej z UE za przekroczenie limitów długu publicznego. A dd pięciu lat stopa długu publicznego się zmniejsza.
@Tomekkruk ty to byłeś frajerem ru.... w kakałko przez szmatokapitalistów - od czasów buskolandu, którym płaciłeś 2% za przelewy z ZUS na OFE. Twoje to były portki na tyłku najwyżej a nie pieniądze w OFE. Od czasów Rządu Buzka pieniądze przekazywane do OFE były wykazywane przez Polskę jako przychody budżetowe. Takie raporty szły do Eurostartu. Eurostat nie chciał się z tym zgodzić i dlatego KE nie uwzględniała ich jako budżet RP. Natomiast zadłużenie ZUSu, który musiał brać pieniądze z Obligacji na wypłaty emerytur (bo pieniądze z ZUS wypływały do OFE) - już były liczone jako zadłużenie Państwa. Dlatego Tusk musiał zlikwidować ten szwindelski system i oddać pieniądze Skarbu Państwa z OFE do ZUSu. Dzięki temu Polska uniknęła procedury karnej z UE za przekroczenie limitów długu publicznego. A dd pięciu lat stopa długu publicznego się zmniejsza.
@Tomekkruk powtarzam raz jeszcze - jak nie załapujesz to sobie wydrukuj i czytaj tyle razy aż zrozumiesz - Pieniądze w OFE nigdy nie były twoje i nigdy byś z nich nie dostał emerytury. Emerytalne systemy ubezpieczeń powszechnych nigdzie na świecie nie dały emerytur. Już pierwsze powstałe pod konic XIX w. fundusze emerytalne w Anglii musiały być dotowane przez Państwo z podatków... OFE to był szwindel taki sam jak NFI - stworzony tylko po to żeby kumple szwindlarzy politycznych mogli zarabiać na pobieraniu prowizji od przelewania pieniędzy podatkowych.
@kripszt póki odpowiednie zapisy się nie zmienią... Wg mnie najlepszą decyzją jest ruszyć dupę i przelać kasę do ZUS (to wygląda na opcję MNIEJ korzystną dla rządu inaczej była by to opcja domyślna) i rezygnować z PPK do usranej śmierci.
@tomek_s Nie no, mam zaufanie do "informacji" takich osób. Zero wiedzy w temacie, ale "informacje" przekazuje. Ciebie pewnie instruuje osoba bez PJ jak jeździć samochodem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2019 o 14:48
@BecouseLife jeżeliby okazało się, że instruktor, który mnie uczył nie miał prawa jazdy (wątpliwa sprawa, ale nigdy nie wiadomo) to znaczyłoby, że nie miał wiedzy i mi jej nie przekazał, jeśli egzamin zdałem i od lat jeżdżę bez problemów?
Z jakich źródeł informacja jest wg ciebie zaufana? Jestem bardzo ciekaw twoich rekomendacji.
@BecouseLife z tym, że w tym przypadku ta informacja jest prawdziwa. Co prawda niepełna, ale prawdziwa. Bo jeszcze jest opcja przeniesienia ich do ZUS, bez opłaty. Ale tą dopiero poniesiesz przy wypłacaniu, w formie podatku :) Także możesz sobie wybrać między kiłą z malarią :)
Oho. Jakaś myszka się wkuRRwiła, bo się dowiedziała, że koty jedzą myszy. Takie demoty to już niedługo będzie mowa nienawiści podlegająca karze pięćse..., albo nie, tysiąc złotych. Ludzie, którzy ufają politykom zdecydowanie nie grzeszą inteligencją i zdolnością do racjonalnej oceny.
Jak się przez 30 lat wybiera tylko socjalistów (zło dziei) do rządu, to nie wolno się dziwić, że wam wciąż wasze pieniądze kradną. Szczytem głupoty jest robić wciąż to samo i oczekiwać odmiennych rezultatów.
Dlaczego "zryty beret"?
Przecież to jest genialna perełka!
Zmuśmy ludzi do operacji finansowej. Weźmy od tego pieniądze i mówmy, że to dla ich dobra, żeby nikt nigdy im tych pieniędzy nie zapier...lił.
całe OFE to od początku jeden wielki przekręt pamietam reklamy z emerytami na tropikalnych wyspach a z naszej wypracowanej kasy skorzystały fundusze i panstwo na doraźne ratowanie budżetu ale my lubimy jak nas kręcą co pokazuje wynik Buzka do europarlamentu(najwyższy w okręgu)za którego rządów wprowadzono reformę
@Luki571920 Głownym problemem OFE, jak każdej ustawy, jest to, że jak się wprowadza coś skomplikowane w życie, to trzeba stale kontrolowac jak to działa i poprawiać błędy i niedociągnięcia. Tymczasem OFE zostawiono na żywioł (Zarówno SLD ja i PIS). Pamiętam, jak już w 2004 roku Gazeta Wyborcza alarmowała, że konta emerytalne sa źle zarządzane. Ze prowizje sa zbyt wysokie, a pieniądze OFE inwestują w obligacje skarbowe, co oznacza, że ludzie sami ze swoich podatków będą spłacać swoje zobowiązania za wykup owych obligacji. Zamiast zablokować te manipulacje i poprawić błędy, zostawiono to tak. Bo to przecież były tylko pieniądze ludzi. A w 2013 roku, kiedy ZUS na gwałt potrzebował kasy, nagle te pieniądze już ludzi nie były. To był jeden z największych błędów politycznych Tuska (który stracił wtedy bardzo duzo i do dziś zaufanie do niego jest kiepskie). To dzięki temu zabiegowi PO przegrało następne wybory i ich poracie polityczne spadło o 50%. Dziś PIS idzie dokładnie tą samą drogą. Nic się nie nauczyło z błędów poprzedników.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2019 o 19:04
Żeby było jasne. PO zapieprzyło z OFE 160 miliardów (!!!). A jeszcze skur****om zginęło gdzieś po drodze z tego 14 mld i dosłownie nikt nie wie gdzie. Kidawa stwierdziła ze "na pewno poszly w dobre rece"...
Według ks. Tischnera ten demot podpadłby pod kategorię "tyz prowda". Bo wyplaty emerytury z OFE miały być opodatkowane podatkiem dochodowym - 18%. Wypłaty z IKE podatkiem dochodowym obciążone nie są. Zatem te 15% to wcale nie tak źle. Owszem - gdyby pieniądze zostały w OFE to te 15% by dalej zarabiało, ale patrząc na pozostałe wady OFE to ten pomysł wcale nie jest taki zły.
Niestety 95% obywateli nie ma zielonego pojęcia które pieniądze podlegają jakim podatkom, stąd pełno gównoburzy, Niestety nieznajomość tak podstawowych rzeczy jak struktura opodatkowania pracy nie jest przeszkodą w udziale w wyborach. I dlatego mamy tak jak mamy.......
@slawke
Bieżący rząd dzisiaj już odciągnie podatek, żeby pozyskane złotówki rozpirzyć na kiełbasę wyborczą, a co będzie za kilkanaście lat, jest już nie jego problemem; MM się będzie relaksował w Izraelu, a JK na Wawelu
Było sobie OFE... Wszyscy mowili odkładajcie tam dla siebie. PO zaczeło likwidacje.... Zgineło ponad 100 milionów, PIS kończy likwidacje, weźmie orawie 20 baniek. Tworzą IKE i PPK, ktore za dwadziescia lat skończą tak samo. Trzy razy policzą ci podatek od twoich własnych pieniędzy, od których na koniec musisz zapłacić podatek. Płacisz co miesiąc, na podobno fundusz inwestycyjny... kur#@ gdybym ja tak inwestował to wywalili by mnie z roboty....to sie nazywa defraudacja. Moje pieniądze są rozpieprzane na cholera wie co. A najlrpsze jest to, że mamy w Polsce ustawę oo monopolu, ale płacić możesz tylko ZUSowi
Dzięki, głupi, zidiociały i sprzedajny za 500zł narodzie za te kur***y pisowskie. Teraz nie płaczcie,że wszystko drożeje, i że kradną. SAMI SOBIE PODZIĘKUJCIE KRETYNI!
@akuma99 znam takich co są bardziej pisowcami niż Homo sapiens bo nie można myśleć logicznie głosując na PiS, cieszyć się że "wkoncu dają" i jednocześnie narzekać, że wszystko drożeje. Jestem w 100% pewny, że sekta PiSu nie ma pojęcia co to inflacja. Brak podstawowej wiedzy o ekonomii to znak rozpoznawczy. No i jeszcze to, że jeden marszałek latał na dziwki, kolejny marszałek to polityczny Smoleński głupek, prezydent pionek, premier to pacynka kłamczuch, główny "dwie wieże" Boss to kawaler umoralniający małżeństwa a komunistyczny oprawca w TK to nie powód do wstydu. Wg nich Tusk to najgorsze zło. Co za debile.
@Romekburczymucha myśląc, że 99 to określenie mojego rocznika to jesteś w błędzie. Przepraszam przecież jesteś za bardzo ograniczony, żeby samodzielnie myśleć - z resztą po co myśleć skoro "dajom piniondze" ?
@akuma99 widzę, że znasz mnie dobrze. Czy wróżbita Maciek to Ty? Teraz ja Cię podsumuję. Jak śmiesz nazywac mnie ograniczonym? Zarzucasz mi brak samodzielnego myślenia a TVN masz ustawiony na pierwszej pozycji w tv. Twierdzisz, że "biorem piniondze" choć nie mam dzieci, a sam korzystasz z każdej możliwej ulgi i zwrotu podatku. Gardzisz mną za inne poglady, a jednocześnie popierasz marsze równości. Cóż za hipokryzja.
Tak odbiorcy TVN postrzegają coś dobrego. Pewien kolega napisał coś na ten temat więc nie będę powtarzał. Generalnie 8 lat w tylek walili nas po+psl i każdy na to pozwalał teraz cokolwiek zrobią dobrego, a nie robią wszystkiego dobrze, to źle. Ludzie wyznają zasadę nie wiem nie rozumiem ale nie lubię i narzekam. Posrane barany... A i udostępnienie bo wszystkie pomysły rządu są źle bo TVN tak mówi.
I bardzo dobrze płakaliscie że po to złodzieje a potem wiekrzego złodzieja wybraliscie bo wam kość życil ze stołu...zamiast obu wy_-_-ac na zbity ryj. Bo przecież tylko te dwie partie się licza prawda? Jak długo będzie takie będzie myślenie tak długo będziemy okradani. Pozdrawiam nawet tych któzy pewnie napiszą że głupio pisze
@SzamanSlonca wyznawcy PiSu napiszą, że bredzisz. Ja napiszę, że poglądowo nie ma między tobą a mną przepaści. Mam sumienie czyste bo ani na PiS ani na pozostałości PO nie głosowałem. Nie będę jadł g#wna choćby milion much mnie zapewniało, że jest smaczne.
dncx 100% racji myk z kupowanie przez fundusze obligacje ktore państwo obowiązywał sie spłacić i właśnie prowizje pokazuję jaki to od samego początku przekręt
Kiedy skończycie z tymi politycznymi demotami? Czy Wy dzieciaki pamiętacie jak było? Wątpię, wypełznijcie z domów i zobaczcie co się dzieje, a nie pierdzielicie głupoty w komentarzach. Ofe? Jakie ofe! Dymają nas z każdej strony a Wy się tu wadzicie. Ogarnijcie się dzieciaki!
Cytując klasyka na białym koniu:
Donald Tusk podczas konferencji prasowej powiedział, że pieniądze zgromadzone w OFE i ZUS "nie są własnością Polaków", ponieważ polski system emerytalny jest systemem partycypacyjnym.
Premier poinformował także, że poprosił ministrów finansów i pracy o przygotowanie projektu zmian w ustawie emerytalnej w taki sposób, by możliwe było decydowanie co 2,3 lata, o tym gdzie będą trafiały składki emerytalne - do OFE czy do ZUSu w całości.
Wiesz, co jest NAJGORSZE? Nie muszą się martwić, bo zwalą konsekwencje na następców! Dodatkowo:
Rezygnację trzeba odnawiać co 4 lata, bo inaczej w tę machinę, mimowolnie, wciagną Cię automatycznie PONOWNIE. U nas akurat było PKO, ale jak docisnęłam przedstawicielki, to nie wiedziałam, czy UDAJĄ, czy naprawdę wierzą, że ludzie dają się kupić.
Treść REZYGNACJI Z PRZYSTĄPIENIA jest ŻAŁOSNA.
' Czy napewno chcesz zrezygnować z powitalnej kwoty 240 zł?', 'Czy potwierdzasz, że nie chcesz, by pracodawca...' to jest pisane TAK PROPAGANDOWO, że robi się niedobrze. - _-
A jeśli przed 50-tką wypłacisz wiecej niż 1, musisz zwrócić CAŁOŚĆ państwu i pracodawcy z ich wpłaty. Wyobraź sobie, że zmieniasz robotę... Masz multum długów u różnych ludzi... W tym NAJGORSZY, bo PAŃSTWO nie odpuści.
To przenieś sobie do ZUSu, wtedy nie będzie tego podatku. A OFE to patologia i przekręt stulecia i bardzo dobrze że tą patologię całkiem wyeliminowano.
Przestańcie się bulwersować!
Pieniądze nigdy nie są "Wasze", one należą zawsze do banku - emitenta, w Polsce to NBP. Jest to narzędzie jak z wypożyczalni, które mamy tylko przez chwilę i przekazujemy dalej.
Nigdy nie jest nasze!
Nasze są jedynie własne żywoty, i to jak nimi kierujemy. Gdy zdecydujemy się, aby zamieniać czas naszego życia na zarabianie "cudzych pieniędzy"- przegrywamy.
Co innego, gdy w tej godzinie wyjdziemy na spacer lub coś zrobimy na rzecz innego człowieka, ale bez pieniędzy - wówczas ten czas jest nasz!
Z drugiej strony jeżeli doszłoby do całkowitej likwidacji OFE wg. założeń jeszcze za rządów PO (i to przy późniejszej emeryturze) pieniądze"przekazane" byłyby na "konta" w ZUS (a naprawdę tymczasowo do budżetu państwa) gdzie wypłacana nam emerytura już od dawien dawna obciążona jest podatkiem 18% i nie można sobie wyjmować w danym miesiącu kwoty jaką się chce tylko jaką ZUS nam wyliczył i ewentualnie może je zmienić w przyszłości. Dodatkowo po śmierci osoby mającej środki na IKE pieniądze zostaną WYPŁACONE wskazanym wcześniej osobom. Z ZUS dostaniemy tylko niewielki (jak na średnie koszta) zasiłek pogrzebowy.
Obudziles sie ?
Mega rozkradanie panstwa to sie zaczelo, jak PiS przejal wladze. Nie moglo byc inaczej, skoro partie tworzy jeden czlowiek bez zaufania do innych, ktorych musi sobie kupic, a braki kadrowe nadrobic dalszym kupowaniem metow, ktore ciagna do partii w drodze kariery w zamian za posluszenstwo - taka chora symbioza. Najgorsi sa ci, co chca sie w partii wykazac, a potem wychodzi, ze ich klamliwy plan kosztuje.. no kogo ?
Druzyna TKM (Teraz, Ku*wa, My)... Taki PZPR-bis, bo przeciez ci wszyscy ludzie wychowani na komunistycznych metodach, ale oczywiscie krzyczec beda o wieszaniu komunistow pierwsi. W czym wspomoze wierny general "wciaz za szybko jezdze" Kurski sterujacy telewizja tak, zeby nasze wyszlo zawsze na nasze. Chory kraj chorych politykierow i wszystkich ich popierajacych, gdzie prawdziwa sila ma wszystko w du*ie, klikajac w lajki albo przygladajac sie z politowaniem, ironia itp... Niedlugo te ironie bedziemy w sklepie kupowac, jak mieso na kartki w latach 80-ych i zrec na potege, bo tylko ona zostanie w kraju. Oczywiscie dla nas, bo wybrani zawsze powiedza, ze tak trzeba i ze oni nie maja wcale lepiej.
I tego nie da sie porównać z PO bo oni wszyatko zapisali na kontach w zusie
@pastor_ Masz wybór. Albo nie zrobisz nic i pieniądze zostaną z automatu przelane na IKE przy potrąceniu 15% od przelewanej kwoty lub będziesz musial RUSZYĆ cztery litery i zadecydować, że pieniądze mają zostać przelane do ZUS i wtedy przelewana jest CAŁA kwota bez potrącenia 15%. Przy czym wg założenia obecnie IKE mają być w pełni dziedziczone, a zus nie jest.
pieniadze z ofe trafia na subkonto. środki z subkont są w zus dziedziczone
@pastor_ . A ci którzy oskarżają PO o "kradzież pieniędzy z OFE" dziś przyklaskują temu co robi PiS. Szukanie u pisowca logiki to jak szukanie dziewicy w burdelu.
Jeśli dobrze rozumiem, to ta kasa (15%) została by potem zabrana w formie opodatkowania emerytur, gdyby składki z OFE poszły bezpośrednio do zus (możesz zadeklarowac takie zlecenie, ale domyślnie zabiorą 15%), a tak potem ma być nieopodatkowana (w odróżnieniu od kasy oddanej bezpośrednio do ZUS). Oczywiście to tyko pobożne życzenia, bo i tak w przyszłości mogą ją opodatkować i nic na to nie poradzimy. W ten oto sposób premier M. chce równoważyć budżet i spłacać rozdawnictwo socjalne rządzącej partii. Kto ma jeszcze jakieś pytania?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2019 o 13:27
@mudia Co więcej, kto Ci odda 15%, jak np. inna władza za 10 lat wprowadzi emeryturę bez podatku?
Albo jeszcze lepsze, jak nie wybierzesz IKE z haraczem 15%, to twoje środki pójdą do ZUS, ale nie na subkonto z prawem do dziedziczenia. Czyli albo nam zapłacisz 15%, albo ryzykujesz, że jak umrzesz przed przejściem na emeryturę, to zabieramy całość. Przypominam, że za rządów PO-PSL przetransferowano środki z OFE na subkonta.
Krytykowali PO za niby kradzież 150 mld zł, a teraz robią to samo, tylko, że z 15% haraczem. Gdzie są teraz krzykacze, co atakowali PO?
@mudia tak wygląda teoria (prawie, bo te prawie 20 miliardów to te 15%, w OFE jest niecałe 150 miliardów). W praktyce to się co chwilę zmienia patrząc na ostatnie lata. Prędzej, czy później i po to sięgnął. Prawdziwy absurd to jest utworzenie PPK i zabranie kasy z OFE w przeciągu niecałego roku. NIC nie stoi na przeszkodzie, żeby pieniądze z OFE trafiły do PPK, bo zasłanianie się jakimiś kwestiami formalne, które "dla chcącego" są do przegłosowania w jedną noc to zwykła kpina. Wszystko to sprawia, że PPK ma zerową (dla mnie to wręcz ujemną) wiarygodność. A i jeszcze jedno! Pieniądze w PPK, podobnie OFE, a teraz przez jakiś czas w IKE są "inwestowane na giełdzie", można domniemywać, albo nawet znaleźć informację (nie wprost), że daje to udziały w spółkach (nie każde akcje dają prawo do walnego zgromadzenia akcjonariuszy), a więc realną władzę w różnego rodzaju firmach. Co za tym idzie nikt za to nie odpowiada, bierze prowizję i jeszcze do tego ma swój głos w trakcie wyboru władzy spółek. Dochodzi jeszcze temat dywidend, ale to już grubsze zagadnienie. Po prostu interes życia za nieswoje pieniądze.
Przeczytaj ustawę o OFE i sprawdź, kto wedle ustawy był właścicielem pieniędzy w OFE.
@Tomekkruk Rozumiem twoje emocje, podzielam je. Ale autorzy ustawy zapisali inaczej. I jeśli nie zamierzasz robić rewolucji, to niestety ale litera obowiązującego prawa jest bardzo ważna.
I dokładnie dlatego korzystam z możliwości wypisania się z PPK. Jak trzeba będzie, to i sto papierów im podpiszę.
Jak na razie rządzący pokazali że potrafią przeochnac ustawy z dnia na dzień.
Osobiście nie mam zaufania na tyle żeby powierzac im więcej pieniędzy niż wymusili.
@J_R ale w ustawie o ppk jest zapis ze to sa pieniadze twoje, i do tego dziedziczone
@J_R @Tomekkruk - tak formalnie, to żadne pieniądze, które dasz do ręki komu innemu, nie są już Twoje. A jeżeli to jest państwo, to już na pewno. Trzeba je traktować jak stracone. To sporo upraszcza...
Zauważcie, że państwo też o tym dobrze wie i dlatego każe przykładowo płacić składki pracodawcy, a nie pracownikowi. A teraz chce mieć kwotę podatku VAT z faktury na osobnym koncie, do którego podmiot gospodarczy nie ma dostępu. Bo, kto położył raz łapę na kasie, ten może jej już wcale nie chcieć oddać...
@kripszt zapis to jest zapis - umowa, którą zawsze można zmienić. Wcale niekoniecznie za zgodą obu stron.
Myślisz, że te pieniądze wpłacone na PPK będą sobie gdzieś leżeć w skarbcu i czekać na Twoją emeryturę? Fizycznie ich zaraz nie będzie, pozostanie zapis. Taki sam, jak w przypadku składek w ZUS.
Jeżeli miałoby być inaczej, to po co w ogóle organizować coś takiego? Po co trzymać Twoje pieniądze na jakimś PPK, skoro możesz je mieć Ty sam?
@siditg Jeśli podpisujesz umowę emerytalną z firmą finansową to jakakolwiek w niej zmiana wymaga zgody obu stron. Ustawa nie stanowi umowy bilateralnej - jest dyktatem jednej strony. Może być zmieniona w dowolny sposób i w dowolnym czasie. Tak jak piszesz - pieniądze są tego kto trzyma je w rękach. 30 lat płacenia podatków nauczyło mnie kompletnego braku zaufania do instytucji państwa.
@koszmarek66 no nie tylko Ciebie :) A tak na upartego, to instytucja finansowa może upaść i nie wywiązać się z umowy, więc to w sumie niewielka różnica...
@Tomekkruk, nigdy nie byłeś właścicielem tych "swoich" pieniędzy, tak stwierdził TK pod wodzą wielkiego prezesa Rzeplińskiego za czasów rządu Tuska, za czasów władzy prezydenta Komorowskiego. Nie wiem o co bijesz pianę, skoro tak samo jak ten kretyn na to się składałeś?
@Tomekkruk ty to byłeś frajerem ru.... w kakałko przez szmatokapitalistów - od czasów buskolandu, którym płaciłeś 2% za przelewy z ZUS na OFE. Twoje to były portki na tyłku najwyżej a nie pieniądze w OFE. Od czasów Rządu Buzka pieniądze przekazywane do OFE były wykazywane przez Polskę jako przychody budżetowe. Takie raporty szły do Eurostartu. Eurostat nie chciał się z tym zgodzić i dlatego KE nie uwzględniała ich jako budżet RP. Natomiast zadłużenie ZUSu, który musiał brać pieniądze z Obligacji na wypłaty emerytur (bo pieniądze z ZUS wypływały do OFE) - już były liczone jako zadłużenie Państwa. Dlatego Tusk musiał zlikwidować ten szwindelski system i oddać pieniądze Skarbu Państwa z OFE do ZUSu. Dzięki temu Polska uniknęła procedury karnej z UE za przekroczenie limitów długu publicznego. A dd pięciu lat stopa długu publicznego się zmniejsza.
@Tomekkruk ty to byłeś frajerem ru.... w kakałko przez szmatokapitalistów - od czasów buskolandu, którym płaciłeś 2% za przelewy z ZUS na OFE. Twoje to były portki na tyłku najwyżej a nie pieniądze w OFE. Od czasów Rządu Buzka pieniądze przekazywane do OFE były wykazywane przez Polskę jako przychody budżetowe. Takie raporty szły do Eurostartu. Eurostat nie chciał się z tym zgodzić i dlatego KE nie uwzględniała ich jako budżet RP. Natomiast zadłużenie ZUSu, który musiał brać pieniądze z Obligacji na wypłaty emerytur (bo pieniądze z ZUS wypływały do OFE) - już były liczone jako zadłużenie Państwa. Dlatego Tusk musiał zlikwidować ten szwindelski system i oddać pieniądze Skarbu Państwa z OFE do ZUSu. Dzięki temu Polska uniknęła procedury karnej z UE za przekroczenie limitów długu publicznego. A dd pięciu lat stopa długu publicznego się zmniejsza.
@Tomekkruk powtarzam raz jeszcze - jak nie załapujesz to sobie wydrukuj i czytaj tyle razy aż zrozumiesz - Pieniądze w OFE nigdy nie były twoje i nigdy byś z nich nie dostał emerytury. Emerytalne systemy ubezpieczeń powszechnych nigdzie na świecie nie dały emerytur. Już pierwsze powstałe pod konic XIX w. fundusze emerytalne w Anglii musiały być dotowane przez Państwo z podatków... OFE to był szwindel taki sam jak NFI - stworzony tylko po to żeby kumple szwindlarzy politycznych mogli zarabiać na pobieraniu prowizji od przelewania pieniędzy podatkowych.
@kripszt póki odpowiednie zapisy się nie zmienią... Wg mnie najlepszą decyzją jest ruszyć dupę i przelać kasę do ZUS (to wygląda na opcję MNIEJ korzystną dla rządu inaczej była by to opcja domyślna) i rezygnować z PPK do usranej śmierci.
A demota stworzył pewnie osobnik, który w OFE ma na koncie 0 zł.
@BecouseLife jeśli informacja jest prawdziwa to jakie znaczenie ma kto ci ją przekazał?
@tomek_s Nie no, mam zaufanie do "informacji" takich osób. Zero wiedzy w temacie, ale "informacje" przekazuje. Ciebie pewnie instruuje osoba bez PJ jak jeździć samochodem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2019 o 14:48
@BecouseLife jeżeliby okazało się, że instruktor, który mnie uczył nie miał prawa jazdy (wątpliwa sprawa, ale nigdy nie wiadomo) to znaczyłoby, że nie miał wiedzy i mi jej nie przekazał, jeśli egzamin zdałem i od lat jeżdżę bez problemów?
Z jakich źródeł informacja jest wg ciebie zaufana? Jestem bardzo ciekaw twoich rekomendacji.
@BecouseLife z tym, że w tym przypadku ta informacja jest prawdziwa. Co prawda niepełna, ale prawdziwa. Bo jeszcze jest opcja przeniesienia ich do ZUS, bez opłaty. Ale tą dopiero poniesiesz przy wypłacaniu, w formie podatku :) Także możesz sobie wybrać między kiłą z malarią :)
Oho. Jakaś myszka się wkuRRwiła, bo się dowiedziała, że koty jedzą myszy. Takie demoty to już niedługo będzie mowa nienawiści podlegająca karze pięćse..., albo nie, tysiąc złotych. Ludzie, którzy ufają politykom zdecydowanie nie grzeszą inteligencją i zdolnością do racjonalnej oceny.
Jeszcze więksi złodzieje niż poprzednicy, a naród się cieszy.
Jak się przez 30 lat wybiera tylko socjalistów (zło dziei) do rządu, to nie wolno się dziwić, że wam wciąż wasze pieniądze kradną. Szczytem głupoty jest robić wciąż to samo i oczekiwać odmiennych rezultatów.
Pomysł jest świetny. Można zajumać na legalu 19 mld PLN a i tak będzie na peło i Tuska, nad czym usilnie pracuje tvpisss i płatne internetowe trolle.
Ale program korupcja+ dziala i dalej maja 43% fanatykow.
Dlaczego "zryty beret"?
Przecież to jest genialna perełka!
Zmuśmy ludzi do operacji finansowej. Weźmy od tego pieniądze i mówmy, że to dla ich dobra, żeby nikt nigdy im tych pieniędzy nie zapier...lił.
Najlepsze jest to, że to 19 mld zł to nawet nie połowa tego jaki deficyt ma ZUS rocznie :D
Będzie jeszcze gorzej. Kasa na 500+ musi być. I kto jest sponsorem tego świadczenia? Nadal uważacie że PiS?
całe OFE to od początku jeden wielki przekręt pamietam reklamy z emerytami na tropikalnych wyspach a z naszej wypracowanej kasy skorzystały fundusze i panstwo na doraźne ratowanie budżetu ale my lubimy jak nas kręcą co pokazuje wynik Buzka do europarlamentu(najwyższy w okręgu)za którego rządów wprowadzono reformę
@Luki571920 Głownym problemem OFE, jak każdej ustawy, jest to, że jak się wprowadza coś skomplikowane w życie, to trzeba stale kontrolowac jak to działa i poprawiać błędy i niedociągnięcia. Tymczasem OFE zostawiono na żywioł (Zarówno SLD ja i PIS). Pamiętam, jak już w 2004 roku Gazeta Wyborcza alarmowała, że konta emerytalne sa źle zarządzane. Ze prowizje sa zbyt wysokie, a pieniądze OFE inwestują w obligacje skarbowe, co oznacza, że ludzie sami ze swoich podatków będą spłacać swoje zobowiązania za wykup owych obligacji. Zamiast zablokować te manipulacje i poprawić błędy, zostawiono to tak. Bo to przecież były tylko pieniądze ludzi. A w 2013 roku, kiedy ZUS na gwałt potrzebował kasy, nagle te pieniądze już ludzi nie były. To był jeden z największych błędów politycznych Tuska (który stracił wtedy bardzo duzo i do dziś zaufanie do niego jest kiepskie). To dzięki temu zabiegowi PO przegrało następne wybory i ich poracie polityczne spadło o 50%. Dziś PIS idzie dokładnie tą samą drogą. Nic się nie nauczyło z błędów poprzedników.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2019 o 19:04
@Luki571920 przekret to jest teraz!
Żeby było jasne. PO zapieprzyło z OFE 160 miliardów (!!!). A jeszcze skur****om zginęło gdzieś po drodze z tego 14 mld i dosłownie nikt nie wie gdzie. Kidawa stwierdziła ze "na pewno poszly w dobre rece"...
Albo masz pamięć złotej rybki albo zwyczajnie KŁAMIESZ:
https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-gdzie-zginelo-19-mld-zl-z-ofe-ujawniamy-tajemnice,nId,1100606
OFE ppk Amber g jedno i to samo brak gwar. Rzadu
dobrze dalej głosujcie na sponsorów patologii za waszą kasę brawo ty
Jakto?? Przecież PiSuary twierdzą że pieniądze z OFE podobno ukradło PO i Tusk????
To ja zapytam tak... Gdzie jest qrwa Wrak!!!???
Mogą robić co chcą i nikt nie piśnie. Zaślepka 500+.
Według ks. Tischnera ten demot podpadłby pod kategorię "tyz prowda". Bo wyplaty emerytury z OFE miały być opodatkowane podatkiem dochodowym - 18%. Wypłaty z IKE podatkiem dochodowym obciążone nie są. Zatem te 15% to wcale nie tak źle. Owszem - gdyby pieniądze zostały w OFE to te 15% by dalej zarabiało, ale patrząc na pozostałe wady OFE to ten pomysł wcale nie jest taki zły.
Niestety 95% obywateli nie ma zielonego pojęcia które pieniądze podlegają jakim podatkom, stąd pełno gównoburzy, Niestety nieznajomość tak podstawowych rzeczy jak struktura opodatkowania pracy nie jest przeszkodą w udziale w wyborach. I dlatego mamy tak jak mamy.......
@slawke
Bieżący rząd dzisiaj już odciągnie podatek, żeby pozyskane złotówki rozpirzyć na kiełbasę wyborczą, a co będzie za kilkanaście lat, jest już nie jego problemem; MM się będzie relaksował w Izraelu, a JK na Wawelu
brawo
Było sobie OFE... Wszyscy mowili odkładajcie tam dla siebie. PO zaczeło likwidacje.... Zgineło ponad 100 milionów, PIS kończy likwidacje, weźmie orawie 20 baniek. Tworzą IKE i PPK, ktore za dwadziescia lat skończą tak samo. Trzy razy policzą ci podatek od twoich własnych pieniędzy, od których na koniec musisz zapłacić podatek. Płacisz co miesiąc, na podobno fundusz inwestycyjny... kur#@ gdybym ja tak inwestował to wywalili by mnie z roboty....to sie nazywa defraudacja. Moje pieniądze są rozpieprzane na cholera wie co. A najlrpsze jest to, że mamy w Polsce ustawę oo monopolu, ale płacić możesz tylko ZUSowi
Ważne że 500+ jest.
Tylu idiotów otacza nas...
Dzięki, głupi, zidiociały i sprzedajny za 500zł narodzie za te kur***y pisowskie. Teraz nie płaczcie,że wszystko drożeje, i że kradną. SAMI SOBIE PODZIĘKUJCIE KRETYNI!
@akuma99 znam takich co są bardziej pisowcami niż Homo sapiens bo nie można myśleć logicznie głosując na PiS, cieszyć się że "wkoncu dają" i jednocześnie narzekać, że wszystko drożeje. Jestem w 100% pewny, że sekta PiSu nie ma pojęcia co to inflacja. Brak podstawowej wiedzy o ekonomii to znak rozpoznawczy. No i jeszcze to, że jeden marszałek latał na dziwki, kolejny marszałek to polityczny Smoleński głupek, prezydent pionek, premier to pacynka kłamczuch, główny "dwie wieże" Boss to kawaler umoralniający małżeństwa a komunistyczny oprawca w TK to nie powód do wstydu. Wg nich Tusk to najgorsze zło. Co za debile.
@akuma99 jak narazie to mama za ciebie płaci
@Romekburczymucha myśląc, że 99 to określenie mojego rocznika to jesteś w błędzie. Przepraszam przecież jesteś za bardzo ograniczony, żeby samodzielnie myśleć - z resztą po co myśleć skoro "dajom piniondze" ?
masz rację. niestety masz rację....
@akuma99 widzę, że znasz mnie dobrze. Czy wróżbita Maciek to Ty? Teraz ja Cię podsumuję. Jak śmiesz nazywac mnie ograniczonym? Zarzucasz mi brak samodzielnego myślenia a TVN masz ustawiony na pierwszej pozycji w tv. Twierdzisz, że "biorem piniondze" choć nie mam dzieci, a sam korzystasz z każdej możliwej ulgi i zwrotu podatku. Gardzisz mną za inne poglady, a jednocześnie popierasz marsze równości. Cóż za hipokryzja.
@Romekburczymucha nie używaj słów, których znaczenia nie znasz bo się ośmieszasz społecznie amebo intelektualna
Tak odbiorcy TVN postrzegają coś dobrego. Pewien kolega napisał coś na ten temat więc nie będę powtarzał. Generalnie 8 lat w tylek walili nas po+psl i każdy na to pozwalał teraz cokolwiek zrobią dobrego, a nie robią wszystkiego dobrze, to źle. Ludzie wyznają zasadę nie wiem nie rozumiem ale nie lubię i narzekam. Posrane barany... A i udostępnienie bo wszystkie pomysły rządu są źle bo TVN tak mówi.
I bardzo dobrze płakaliscie że po to złodzieje a potem wiekrzego złodzieja wybraliscie bo wam kość życil ze stołu...zamiast obu wy_-_-ac na zbity ryj. Bo przecież tylko te dwie partie się licza prawda? Jak długo będzie takie będzie myślenie tak długo będziemy okradani. Pozdrawiam nawet tych któzy pewnie napiszą że głupio pisze
@SzamanSlonca wyznawcy PiSu napiszą, że bredzisz. Ja napiszę, że poglądowo nie ma między tobą a mną przepaści. Mam sumienie czyste bo ani na PiS ani na pozostałości PO nie głosowałem. Nie będę jadł g#wna choćby milion much mnie zapewniało, że jest smaczne.
Je*anie ofe to już tradycja ;D
PPK skończą tak samo jak się będzie deficyt zwiekszał (a będzie dopóki socjaliści będą u koryta)
PPK- Później Pieniądze Kradniemy
Samiście ich wybrali... Suweren
dncx 100% racji myk z kupowanie przez fundusze obligacje ktore państwo obowiązywał sie spłacić i właśnie prowizje pokazuję jaki to od samego początku przekręt
Kiedy skończycie z tymi politycznymi demotami? Czy Wy dzieciaki pamiętacie jak było? Wątpię, wypełznijcie z domów i zobaczcie co się dzieje, a nie pierdzielicie głupoty w komentarzach. Ofe? Jakie ofe! Dymają nas z każdej strony a Wy się tu wadzicie. Ogarnijcie się dzieciaki!
Cytując klasyka na białym koniu:
Donald Tusk podczas konferencji prasowej powiedział, że pieniądze zgromadzone w OFE i ZUS "nie są własnością Polaków", ponieważ polski system emerytalny jest systemem partycypacyjnym.
Premier poinformował także, że poprosił ministrów finansów i pracy o przygotowanie projektu zmian w ustawie emerytalnej w taki sposób, by możliwe było decydowanie co 2,3 lata, o tym gdzie będą trafiały składki emerytalne - do OFE czy do ZUSu w całości.
Wiesz, co jest NAJGORSZE? Nie muszą się martwić, bo zwalą konsekwencje na następców! Dodatkowo:
Rezygnację trzeba odnawiać co 4 lata, bo inaczej w tę machinę, mimowolnie, wciagną Cię automatycznie PONOWNIE. U nas akurat było PKO, ale jak docisnęłam przedstawicielki, to nie wiedziałam, czy UDAJĄ, czy naprawdę wierzą, że ludzie dają się kupić.
Treść REZYGNACJI Z PRZYSTĄPIENIA jest ŻAŁOSNA.
' Czy napewno chcesz zrezygnować z powitalnej kwoty 240 zł?', 'Czy potwierdzasz, że nie chcesz, by pracodawca...' to jest pisane TAK PROPAGANDOWO, że robi się niedobrze. - _-
A jeśli przed 50-tką wypłacisz wiecej niż 1, musisz zwrócić CAŁOŚĆ państwu i pracodawcy z ich wpłaty. Wyobraź sobie, że zmieniasz robotę... Masz multum długów u różnych ludzi... W tym NAJGORSZY, bo PAŃSTWO nie odpuści.
To przenieś sobie do ZUSu, wtedy nie będzie tego podatku. A OFE to patologia i przekręt stulecia i bardzo dobrze że tą patologię całkiem wyeliminowano.
Przestańcie się bulwersować!
Pieniądze nigdy nie są "Wasze", one należą zawsze do banku - emitenta, w Polsce to NBP. Jest to narzędzie jak z wypożyczalni, które mamy tylko przez chwilę i przekazujemy dalej.
Nigdy nie jest nasze!
Nasze są jedynie własne żywoty, i to jak nimi kierujemy. Gdy zdecydujemy się, aby zamieniać czas naszego życia na zarabianie "cudzych pieniędzy"- przegrywamy.
Co innego, gdy w tej godzinie wyjdziemy na spacer lub coś zrobimy na rzecz innego człowieka, ale bez pieniędzy - wówczas ten czas jest nasz!
Z drugiej strony jeżeli doszłoby do całkowitej likwidacji OFE wg. założeń jeszcze za rządów PO (i to przy późniejszej emeryturze) pieniądze"przekazane" byłyby na "konta" w ZUS (a naprawdę tymczasowo do budżetu państwa) gdzie wypłacana nam emerytura już od dawien dawna obciążona jest podatkiem 18% i nie można sobie wyjmować w danym miesiącu kwoty jaką się chce tylko jaką ZUS nam wyliczył i ewentualnie może je zmienić w przyszłości. Dodatkowo po śmierci osoby mającej środki na IKE pieniądze zostaną WYPŁACONE wskazanym wcześniej osobom. Z ZUS dostaniemy tylko niewielki (jak na średnie koszta) zasiłek pogrzebowy.
Obudziles sie ?
Mega rozkradanie panstwa to sie zaczelo, jak PiS przejal wladze. Nie moglo byc inaczej, skoro partie tworzy jeden czlowiek bez zaufania do innych, ktorych musi sobie kupic, a braki kadrowe nadrobic dalszym kupowaniem metow, ktore ciagna do partii w drodze kariery w zamian za posluszenstwo - taka chora symbioza. Najgorsi sa ci, co chca sie w partii wykazac, a potem wychodzi, ze ich klamliwy plan kosztuje.. no kogo ?
Druzyna TKM (Teraz, Ku*wa, My)... Taki PZPR-bis, bo przeciez ci wszyscy ludzie wychowani na komunistycznych metodach, ale oczywiscie krzyczec beda o wieszaniu komunistow pierwsi. W czym wspomoze wierny general "wciaz za szybko jezdze" Kurski sterujacy telewizja tak, zeby nasze wyszlo zawsze na nasze. Chory kraj chorych politykierow i wszystkich ich popierajacych, gdzie prawdziwa sila ma wszystko w du*ie, klikajac w lajki albo przygladajac sie z politowaniem, ironia itp... Niedlugo te ironie bedziemy w sklepie kupowac, jak mieso na kartki w latach 80-ych i zrec na potege, bo tylko ona zostanie w kraju. Oczywiscie dla nas, bo wybrani zawsze powiedza, ze tak trzeba i ze oni nie maja wcale lepiej.
Na tej stronie jest POska cenzura. Myslalem ze takie rzeczy to za komuny...
a 500+ to się z powietrza bierze?
Słowem, złodziejska dojna zmiana! Cholera, aż trzy słowa na określenie tych, co mieli być inni:)