Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
Ikea, aby nie używać określenia
"Boże Narodzenie", w reklamie
nazywa je "zimową imprezą"
by ZenonZabawny
+
1857 1906
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Fragglesik
+16 / 32

@Goju09 Co Twoja wypowiedź ma wspólnego ze świętami? Może walniesz coś na temat, w stylu: Boże Narodzenie jest nie tylko dla chrześcijan..:P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MPY
+11 / 23

@Fragglesik Szwedzi to Luteranie. Jakby nie było też chrześcijanie. Dla wielu ludzi, nawet tych niewierzących bożonarodzeniowe obrządki to bardziej tradycja niż duchowe doznanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A antydemagog
-4 / 4

@MPY +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MPY
+8 / 10

@KudlatyRyj Współczuję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
+5 / 5

@KudlatyRyj Nie ma problemu, tylko nie ubieraj choinki i nie wypaczaj święta Bożego Narodzenia, które to katolicy obchodzą co roku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar johnyrabarbarowiec
+4 / 4

@MPY Co nie zmienia faktu, że Boże Narodzenie to po prostu chrześcijańskie święto, tak samo jak noc kupały to święto pogańskie, wymieniać można bez końca, ale koniec końców nie można powiedzieć, że Boże Narodzenie to coś neutralnego światopoglądowo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wonsz69
-1 / 3

@Goju09 to dla kogo jeszcze katolickie święta? Może dla muzułmanów i żydów co tego nie obchodzą?
Będziemy hidżab sprzedawać jako nindża-czarne-antygwałt-aninimowość-łachy-strój "bo europa nie jest tylko dla allahowców"?
Co do demota - wińcie rynek a nie Ikee, ona ma to wszystko gdzieś, jedynie chce sprzedawać i zarabiać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B baranina13
+65 / 81

pas szahida - "Sylwestrowa Niespodzianka"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A andrzej11635
+13 / 27

@baranina13 na pewno będzie bombowo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Psiaku13
0 / 2

Odlotowa noc ;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sylwia_100
+4 / 54

Ponad połowa mieszkań w Polsce jest wyposażona w rzeczy z Ikei, a oni k***a nie mogą uszanować naszych świąt. Czuję się zdyskryminowana!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mambolinski
+13 / 63

@Kalion to są chrześcijańskie święta. nie wierzysz nie obchodzisz. idź normalnie do pracy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kalion
0 / 48

@mambolinski
Nie mogę. W świeckim państwie, dni świąt katolickich są wolne od pracy. Jakbym poszedł, PIP uwaliłby pracodawcę. Pracownicy na umowę o pracę muszą obchodzić katolickie święta. Ustawodawcy są zbyt upośledzeni, by po prostu dać więcej dni wolnego do wyboru + zabezpieczyć dni świąteczne każdej religii, że pracodawca musi dać urlop na żądanie pracownika. przy zadeklarowanej wierze.
To są nie tylko chrześcijańskie święta. Przesilenie zimowe było (jest) ważne dla wielu kultur i religii. Ponadto: https://www.youtube.com/watch?v=CHRjx9L5Dno
Czy trzeba więcej argumentów, byś uświadomił sobie jak bardzo się mylisz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
0 / 22

@Kalion Cześć, jestem strasznym antyklerykałem i ateistą. I wiem, że chrześcijaństwo wchłonęło wierzenia przedchrześcijańskie. Ale obecnie Boże narodzenie jest mimo wszystko świętem chrześcijańskim. 2000 lat p.n.e. było np. świętem perskim. Wtedy obchodzono święta narodzin Boga Mirty, który był protoplastą Jezusa.
Chrześcijanie go przechrzcili, zmienili to i tamto, tradycja świętowania pozostała. Myślę, że akurat nie ma co się przepychać. A ostatnio trafiłem na fajny artykuł, że w czasach przedsłowiańskich, do Dniepru docierał jakiś szlak kupiecki z bliskiego wschodu. I Persowie docierali nawet na tereny wschodniej Ukrainy, zostawiając tam ślad swych wierzeń. Później część ich mitów i opowieści przyjęły ludy tam mieszkające, a od nich znowu część wchłonęli Słowianie. Taka ciekawa historia. https://www.tvp.info/42860674/swiat-slowianski-swiat-iranski-opinia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obeznany
+2 / 12

@profix3 "Prawda historyczna jest inna niż przedstawiali ją w przeszłości niektórzy autorzy protestanccy. Żadne źródło antyczne nie podaje 25 grudnia jako święta narodzin Mitry. To mit utworzony w XIX wieku i powtarzany do dzisiaj nawet w opracowaniach naukowych. Nie ma również dowodów na obchody narodzin bóstw egipskich. Istniało natomiast tego dnia jedno święto – narodzenia słońca niezwyciężonego (łac. Sol Invictus) – które w opinii przeciwników Bożego Narodzenia jest tak ważne i wielkie, że Kościół w Rzymie ustanowił święto Narodzenia Pana Jezusa właśnie 25 grudnia, aby zastąpić pogańskie celebracje. Taka koncepcja również jest fałszywa. Rzymskie narodziny słońca, jakie przypadało 25 grudnia, to święto bardzo późne. Pojawia się w tym samym czasie, co chrześcijańskie Boże Narodzenie – pierwsze świadectwa mamy dopiero z IV wieku. Ponadto Sol Invictus nie było świętem znaczącym. To była dla pogan uroczystość drugorzędna. Gdyby katolicy chcieli zastąpić jakąś pogańską uroczystość, to istniało kilkadziesiąt innych świąt, groźnych dla Bożego Narodzenia, z którymi można było walczyć. Ze świętem Sol Invictus Kościół nigdy nie walczył, bo i nie było z czym. Gdy czytamy wszystkie pierwsze kazania na Boże Narodzenie, a najwięcej wygłosił ich święty Augustyn, ale i inni wielcy kaznodzieje IV, V i jeszcze VI wieku, to nie ma w nich żadnej polemiki z pogańskim świętem narodzenia słońca." http://www.bibula.com/?p=92404

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+9 / 15

@mambolinski nazwy są tylko chrześcijańskie, w rzeczywistości daty to daty świąt pogańskich, starszych od chrześcijaństwa. Choinka też nie jest chrześcijańska... widziałeś kiedyś świerki czy inne "iglaki" na terenie obecnego Izraela.... gdzie to narodził się Jezus?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+6 / 12

@Obeznany Kiepsko obeznany jesteś :) Poczytaj Biblię.... ze zrozumieniem.. to sam dojdziesz do wniosku, że 25 grudnia Jezus nie mógł się narodzić w Betlejem czy gdzie indziej na tamtych terenach.... do zrozumienia proponuję przeczytać trochę książek historycznych o tamtych czasach z tamtych rejonów (np w jakich miesiącach wypasane było bydło)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obeznany
-4 / 12

@Pasqdnik82 Raczej Pan nie potrafi czytać ze zrozumieniem, bo w cytacie nie jest nic o tym, że Jezus narodził się 25 XII. Nie jest znana pewna data narodzenia Chrystusa, dlatego Kościół Rzymski symbolicznie ustanowił Święto Narodzenia Pańskiego na 25 grudnia, bo wtedy dzień zaczyna się wydłużać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ezoteryczny_Misiak
0 / 14

@profix3 Nie ma źródeł na rzymski kult Mitry przed Jezusem. Wiekszość podobieństw Mitry do Jezusa datuje się dużo później niż narodziny tego drugiego. Bardziej prawdopdobne jest, że Mitra był monoteistyczną odpowiedzią rzymu na chrześcijaństwo. W perskim kulcie Mitry, czyli tym pierwotnym, nie znajduje się podobieństw do Jezusa obecnych w tym rzymskim. Można zatem stwierdzić, że to Mitra jest kopią Jezusa, a nie na odwrót.

@Pasqdnik82 Symbole nie są raz na zawsze przywiązane do konkretnego znaczenia. Znaczenie nadaje im społeczęnstwo. Choinka być może nie ma śliśle chrześcijańskich korzeni, ale teraz bez wątpienia jest symbolem chrześcijańskiego święta. Jeśli uważasz inaczej to proszę spróbuj sobie namalować na ścianie domu albo ustaw jako tapetę na firmowym komputerze swastykę - indyjski symbol szczęścia. Myślę, że sąsiedzi i pracodawca raczej nie zostaną przekonani twoją argumentacją.

Nikt nie ukrywa, że data 25 grudnia to nie jest biblijna data narodzin Chrystusa. Ba, nawet jest to wprost wspomniane w przypisach w Biblii. Odkrycie tego to trochę jak odkrycie, że kibel ma spłuczkę, którą można spłukać gówno. Niby oczywiste, a niektórych dziwi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 listopada 2019 o 12:40

7 7th_Heaven
0 / 8

W całej historii Jezusa, łącznie z jego poczęciem, jest wiele analogii do wielu różnych wierzeń, nie tylko do Mitry. Kiedyś opisał to dokładnie pod jakimś demotem kolega @belzeq jeśli się nie mylę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
+4 / 4

@Kalion O jakim świeckim państwie mówisz ?
Znam tylko Francję i Turcję, faktycznie jestem przekonany że Szwecja niewątpliwie dołączy do tej grupy lecz jeszcze to nie nastąpiło.
Zresztą nawet jeśli, co nas interesuje jakie święta obchodzi Szwecja ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kalion
+4 / 4

@nyar
O Polsce, oczywiście. Przecież Boże Narodzenie to dzień wolny od pracy (oczywiście z wyjątkami, jak służby itd.).
Może nie wyłapałeś, ale to sarkazm. Mimo że Polska jest w teorii i oficjalnie świeckim państwem (obowiązuje konstytucyjny rozdział religii od państwa), to Kościół Katolicki ma przywileje większe, niż mają państwowe religie w niektórych państwach europejskich. To że wszystkie ważne święta kościelne są jednocześnie świętami narodowymi to pikuś przy finansach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nyar
+3 / 3

@Kalion Rozumiem, faktycznie nie załapałem sarkazmu, dziwne bo to moja ulubiona forma wyrażania opinii.

Właściwie najprostszym i najkorzystniejszym dla finansów państwa rozwiązaniem byłoby zrezygnowanie z obchodzenia świąt religijnych, jak pracownik chce obchodzić może zaplanować ustawowy urlop w tym terminie.
Wszyscy byliby szczęśliwi z politycznej poprawności takiego rozwiązania. W końcu nie ma "dni ateisty", mogliby się poczuć urażeni. :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kalion
0 / 0

@nyar
Zgadzam się. Zresztą, dokładnie to też napisałem, zacytuję:"by po prostu dać więcej dni wolnego do wyboru + zabezpieczyć dni świąteczne każdej religii, że pracodawca musi dać urlop na żądanie pracownika. przy zadeklarowanej wierze."
Zasada jest prosta. Zadeklaruję się jako katolik,to mam prawo do wolnego w Boże Narodzenie, Wielkanoc, Boże Ciało i jakie są tam jeszcze ważne święta. Jestem muzułmanimem, to też mam swoje święta, mniejsza jakie tam raczą obchodzić. Jestem ateistą, to mam po prostu więcej dni wolnych do rozporządzenia według własnych potrzeb, zgodnie z prawami pracownika (teraz jest 20/26 dni rocznie; bez świąt kościelnych byłoby ich proporcjonalnie więcej).

Zabezpieczenia daty świąt jest niezbędne dlatego, że pracodawca ma prawo odmówić urlopu w niekorzystnym dla niego terminie (np.brakuje mu ludzi, bo wzięli urlopy). Takie ustawowe zabezpieczenie praw wierzących jest wobec tego wskazane i służy dokładnie temu samemu co dni świąt państwowych - nawet wszyscy pracownicy mogliby wziąć wolne i zakład pracy trzeba zamknąć. Oczywiście służby (policja, pogotowie, ochrona itd). musiałyby pracować, to się nie zmieni.
Tyle, że proponowane przeze mnie rozwiązanie nie stanowi przymusu wobec innowierców i ateistów. No i zabezpiecza nie tylko interesy katolików, ale każdej religii.

Niestety, większość obywateli jest głęboko upośledzona i od zawsze wybierają antydemokratyczne władze, które zapominają że demokracja to władza większości,ale przy poszanowaniu mniejszości. Poszanowanie mniejszości mają gdzieś przy tworzeniu prawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KudlatyRyj
-3 / 3

Nawet Kościół nauczą, że Jezus urodził się w kwietniu. Liturgię trzeba było jakoś podzielić. Uznaniowo ustanowiono Boże Narodzenie w grudniu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ezoteryczny_Misiak
+1 / 3

@7th_Heaven można poznać te religie i zapożyczenia? Tylko błagam bez Horusa i Zeigeista bo to już chyba było obalone na każdy możliwy sposób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N konto usunięte
+1 / 1

To wyobraź sobie sytuację, w której jesteś jedynym ateistą, który chce pracować na Wielkanoc w sklepie wielkopowierzchniowym. Niemożliwe, prawda? Przepisy o obowiązkowym dniu wolnym od pracy zostały wymyślone również po to, żeby uregulować takie sytuacje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konrad871030
+1 / 1

@Kalion i @nyar niby jak by miało to działać? Załóżmy, że fabryka zatrudnia 500 ludzi minimum produkcyjne to 100 osób, 499 bierze wolne na święta a 1 chce przyjść do pracy. Co on miał by tam robić? W takim rozwiązaniu było by tyle możliwości manipulacji i kombinacji, że skończyło by się tak, że nie mieli byście dnia wolnego w żadne święta bo pracodawcy by zmuszali do "dobrowolnej" rezygnacji z urlopu świątecznego. A pracownik co chwilę może deklarować się, że zmienił wiarę w zależności od świąt które się zbliżają. A ateiści nie obchodzą żadnych świąt więc pracodawca nie był by zobligowany dawać mu wolnego w dowolnie wybranym przez niego terminie. Nikt was nie zmusza do obchodzenia świąt ale większość ludzi w Polsce jednak obchodzi święta katolickie więc logiczne jest, że przy tych najważniejszych są dni wolne od pracy bo i tak większość firm nie byłaby w stanie funkcjonować bez prawie wszystkich pracowników. Cieszcie się z tego że macie wolne i róbcie w tym czasie co wam się podoba i nie ma sensu dodatkowo tego utrudniać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kalion
0 / 0

@konrad871030
Wiesz, że twoje uwagi są pozbawione sensu? Teraz każdy pracujący na umowie o pracę ma 20/26 dni urlopu rocznie. Jakbyś miał rację w tym że pracodawca nie jest zobligowany dawać urlopu, to nikt nigdy nie miałby urlopu. Oczywiście że pracodawca jest zobligowany dać urlop - chyba że chce mieć na głowie PIP i płacić nie tylko kary, ale i ekwiwalent za niewykorzystane dni urlopu po stawce nadgodzin.
Zmiana wyznania niewiele daje, bo nie zwiększa liczbę dni urlopu do wykorzystania w czasie roku - każdy miałby ich dokładnie tyle samo. Zmieniać wyznanie można ile się chce, ale zabraknie wolnych dni na wszystkie święta wszystkich religii.
Prace, w których wymagana jest praca ciągła mają oddzielne przepisy. Jeśli jakaś firma działa w obecne dni świąteczne, to na podstawie dokładnie tych samych przepisów będzie działać nawet jak wszyscy zgłoszą chęć urlopu - bo przy przyjęciu do pracy każdy pracownik wie, że istnieje możliwość że będzie musiał pracować w niedziele czy święta.
Jakby cokolwiek z mojego pomysłu nie miałoby działać, to i obecny system nie mógłby istnieć. To nie jest skomplikowanie przepisów, ale ich uproszczenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-2 / 4

@Ezoteryczny_Misiak Wspomniałam wyżej, że opisywał to gdzieś belzeq. Możesz poprosić go o to, albo poszukać w jego komentarzach, niestety mimo wywołania się nie odezwał, a szkoda, bo pamiętam że jego lista była dość obszerna i ciekawie opisana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obeznany
-2 / 2

@7th_Heaven Te wszystkie bujdy protestantów z XIX wieku zostały już obalone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-2 / 4

@Obeznany w jaki sposób obalone? fakt, że zachowane teksty ze starożytnego Egiptu, starsze o wiele wieków niż ewangeliści, przedstawiają mity niemal identyczne z historią Jezusa, został jakoś obalony?
Na ścianach krypt w piramidach, na wiekach sarkofagów, w wielu zachowanych źródłach egipskiej mitologii można spotkać opowieści o Synu Bożym – człowieku zrodzonym z boga i dziewicy, zmartwychwstającym i po śmierci zasiadającym na tronie obok swego ojca; o kobiecie, która w cudowny sposób poczęła syna z bogiem; a przepowiedziany chłopiec w wieku 12 lat nauczał i swą wiedzą zadziwiał największych mędrców; czy wreszcie o bogu, który ulepił ludzkość z gliny, o piekielnych kotłach, w których po śmierci cierpią katusze grzesznicy i zapewne wiele też innych.
Pisałam również zdaje się pod demotem, w którym belzeq wymienił dokładne analogie, w jaki sposób te religie się przemieszały. Ma to związek z głównym szlakiem handlowym, który przebiegał przez te regiony. Zwróć uwagę kiedy i gdzie powstawały największe religie, następnie prześledź, którędy wędrowali kupcy z tamtych regionów w tamtym czasie i odnajdź wierzenia, które w tych miejscach panowały, następnie przeżyj szok, jak wiele jest podobieństw do nich w tych nowopowstałych religiach. Chrześcijaństwo to już w ogóle cyrk, bo wykorzystało wprost podstawy judaizmu i ich przepowiednię miesjasza. Doprawdy aż dziw bierze, że ówcześni żydzi tego mesjasza nie przyjęli i nie uznali, nie sądzisz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
-1 / 3

@Obeznany Dowodów na istnienie Jezusa też nie ma. To mit wymyślony przez pierwszych chrześcijan.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ezoteryczny_Misiak
+1 / 1

@7th_Heaven No niestety o ile pamiętam belzeqiem nie popełnił żadnego merytorycznego demota w tej sprawie
Wiekszość to były konspiracyjne teorie z ateistycznych stronek nie poparte żadnymi obiektywnymi źródłami. Czy odpowiadając na komentarz Obeznanego mówiłeś o jakimś konkretnym egipskim bogu? Czy możesz podać źródła do tego?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 listopada 2019 o 13:25

7 7th_Heaven
-1 / 1

@Ezoteryczny_Misiak nie wiem czyj to był demot, raczej nie jego, jego był komentarz.
Analogie spróbuje wymienić:
1. Nun = Chaos, z którego wszystko się wyłoniło (w Biblii: na początku był chaos...)
2. Nun był "praoceanem" z którego wyłoniło się 3 bogów (trójca święta, co prawda to niby jeden Bóg w trzech osobach, ale jednak mamy trzy osoby)
3. Ludzkość powstała z gliny, ulepiona na kole garncarskim przez boga Chnuma. Kult tegoż zapoczątkowano w Elefantynie (gdzie - co ma znaczenie- żyła duża społeczność żydowska)
4. Zwiastowanie ma analogię tutaj: „Opowieść Satmiego” z 550 r. p. n. e :
„Cień boga pojawił się przed Mahitusket i oznajmił jej: >Będziesz miała syna, którego będą zwać Si-Osiris

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

Mahitusket – znaczy „łaski pełna”, „Si – Osiris” – „syn boga Ozyrysa”, a Satmi – mąż Mahitusket – „ten, który czci boga” (jak święty Józef). Następnie Amon obwieszcza swój zamiar pozostawienia swego ziemskiego potomka królowi, który będzie jego ziemskim ojcem. (znów jak Józef)
5. Opowieść o wędrówce świętej rodziny przypomina historię o ciężarnej Izydzie poszukującej schronienia, które w końcu znalazła w chacie ubogiej żony rybaka i powiła tam bożego syna.
6. CO do gwiazdy betlejemskiej: W świecie starożytnym ciała niebieskie często były przewodnikami, opiekunami i strażnikami niezwykłych wydarzeń. Najważniejsza z gwiazd czyli słońce to symbol faraona, oraz Jezusa (mesjasza) - "gwiazda poranna"
7. Dary mędrców ze wschodu: Egipcjanie wierzyli , że złoto jest ciałem bogów, kadzidło ich zapachem a mirra nasieniem. Dla Egipcjanina taki zestaw prezentów oznaczał oddanie czci boskiej istocie.
8. Wg źródeł historycznych (księgi Herodota) w Egipcie praktykowano zwyczaj obrzezania, który przejął później judaizm
9. Biblijni Zachariasz i jego bezpłodna żona Elżbieta, mają także odpowiedników: Mędrzec Setne i jego żona Meh – wesche nie mogli mieć dzieci. Zrozpaczona kobieta udała się do świątyni aby prosić bóstwo o potomka. W świątyni miała proroczy sen, w którym tajemniczy głos powiedział jej co robić, aby już następnej nocy poczęła ze swym mężem dziecko. Przepowiednia sprawdziła się. Wkrótce również Setne miał sen. Przemówił do niego ten sam głos, który przepowiedział cudowne poczęcie jego żonie. Zapowiedział on, że syn, który wkrótce się urodzi, będzie czynił cuda. Głos nakazał nadać mu imię Si – Usire.
10. Młodociane życie Jezusa jest skopiowane z historii tegoż potomka: „Kiedy chłopiec podrósł, oddano go do szkoły i wkrótce Si-Usire wiedział więcej niż pisarz, któremu oddano go na naukę. A kiedy zaczął z pisarzami Domu Życia wypowiadać czarodziejskie zaklęcia w świątyni Ptaha, wszyscy pisarze byli dla niego pełni podziwu.”

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

„Kiedy Si-Usire miał dwanaście lat, nie było już w Memfis żadnego pisarza ani mędrca, który by go przewyższał w czytaniu ksiąg czarodziejskich.” (12 lat jak u Jezusa)
11. Chrzest: bogowie Horus i Amon dokonywali tej czynności polewając głowę kandydata na króla, symbolizującą życie wodą. Bóg wygłaszał wtedy takie oto słowa: „Oto mój Syn (...) połączcie się z nim.”
12. Eucharystia: Ozyrys był bogiem ziarna, a dzięki jego śmierci, ludzie mogli karmić się jego ciałem. W Tekstach Piramid bóg ten nazywany jest także Panem Wina. W papirusach z Londynu i Lejdy nazywane jest ono „krwią Ozyrysa”, którą przelewa on w kielich i każde pić Izydzie. Napój ten ma sprawić, że bóg ten będzie pamiętany także po swojej śmierci.
13. egipska Księga Henocha: „Sprawiedliwi i wybrani zostaną w ów dzień zbawieni i odtąd nigdy nie zobaczą oblicza grzeszników i nieprawych. Pan Duchów pozostanie nad nimi i będą ucztować z Synem Człowieczym, oddadzą mu pokłon i będą go wielbić na wieki.”
14. Ramzes II który podczas walki z barbarzyńskimi Hetytami, zostaje sam (jak Jezus w ogrójcu przed wydaniem), zwraca się więc z prośbą o pomoc i otuchę do swego Ojca (jak Jezus), boga Amona:
„Jego Majestat (Ramzes) mówił: Amonie, ojcze mój, cóż dzieje się więc? Czyż ojciec może zapomnieć syna? (----> na krzyżu Jezus wołał "Boże mój czemuś mnie opuścił") Czy zrobiłem coś – cokolwiek by było – bez ciebie? Czyż idąc naprzód albo zatrzymując się w miejscu, nie czyniłem tego wyłącznie na twoje polecenie, nie wykroczywszy nigdy przeciw twoim rozkazom? (.) Wzywam cię ojcze mój, Amonie! (.) jestem absolutnie sam, nie mam przy sobie nikogo. (.). Jeżeli jestem tu, to na Twój rozkaz, Amonie, a ja nigdy nie uchybiłem twojej woli. Oto z pogranicza krajów barbarzyńskich zanoszę do ciebie swoją modlitwę. (.)."
15. Faraon był potomkiem dzieci Horusa. Horusa określały epitety: Droga, Prawda, Życie. Jezus mówił o sobie: „Ja jestem drogą i prawdą i życiem” .
16. W tekstach piramid Horus mówi o faraonie: „To jest mój umiłowany, w którym mam upodobanie.” Faraon odpowiada: „Jestem twoim synem, ty osadziłeś mnie na twym tronie i powierzyłeś mi swoje królestwo.
17. ikonografia Ozyrysa często pokazuje go z berłem heka (laską) i biczem jako pasterza narodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

18. Ozyrys zmartwychwstał (u Egipcjan "powtórnie się narodził") więc i spłodzony z niego faraon ma w swoim czasie zmartwychwstać a wraz z nim wszyscy Egipcjanie (jak naród wybrany)
19. Faraon Sezostris I tak mówi o Re : „On mnie stworzył.abym spełniał to, co on nakazał mi zrobić.” Jezus mówi :”Nie szukam bowiem własnej woli, lecz woli tego, który mnie posłał”,
20. egipsja Księga Umarłych tak opisuje wejście w zaświaty: obmycie wodą, przybranie w nowe, białe szaty. Zmarły, który przybył do Krainy Umarłych zasiada w towarzystwie Ozyrysa i spożywa pokarmy z Drzewa Życia.
21. Ścieżka życiowa religijnego Egipcjanina nie różni się niczym od drogi pobożnego chrześcijanina żyjącego kilka wieków później. Oboje są wierni Maat / Prawdzie, żyją wśród ludzi wyznających takie same zasady, chcą przypodobać się Bogu odrzucając to co złe, mieszka w nich Duch Boży. Dla przeciętnego człowieka niedostępna jest pełnia wiedzy o Maat / Prawdzie. Posiąść ją i przekazać ludzkości jako łaskę może tylko istota, która ma bezpośredni kontakt z bóstwem – Jezus lub faraon.
22. Analogia do nauk moralnych Jezusa, uważanych przez dzisiejszych chrześcijan za nowe i odkrywcze: Papirus Insiger, który powstał w czasach ptolomejskich zawiera takie oto nauki moralne: „Lepiej błogosławić drugiego, niż krzywdzić tego, kto cię obraził.”, „Człowiek mądry, temu, który go rozbiera, oddaje swe szaty, błogosławiąc.” (jak o nadstawianiu drugiego policzka)
23. Ewangelia według św. Mateusza: 5,8 :”Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą.”
Literatura egipska: „Nikt nie przybywa do Krainy Zachodniej (czyli do Nieba), oprócz tego, kogo serce kieruje się całkowicie prawością. nie ma tu żadnej różnicy między biednym i bogatym, tylko tym, co jest bez grzechu…”

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

24. Zarówno w tekstach biblijnych jak i egipskich opowieściach proroczych, w czasie zbliżającej się „apokalipsy” nastąpią: zaćmienie słońca, brak opadów, wyschnięcie koryt rzek, chaos i wojna
25. Teksty egipskie o końcu świata: „Syn Człowieczy zdobędzie sobie sławę wieczną.”, „Król dobroczyńca przybędzie ze słońca, rozdawca darów.”, „(.) Baranek kres położy wszelkiemu złu.”
26. Zarówno w Biblii, jak i w tekstach egipskich, dobrzy i sprawiedliwi, przedstawiani są po prawicy Boga / Ozyrysa, natomiast źli po lewej stronie.
27. W tekstach sarkofagów zmarły mówi: „Nigdy nie spadnę do waszego kotła.” - analogia do piekła.
Biblijne jeziora ognia znajdują też analogie w egipskiej Księdze Bram: „są z ognia dla grzeszników, którzy się zbuntowali (.). (.)Ten staw pełen jest jęczmienia (dla błogosławionych), ale wody stawu są z ognia (dla skazańców).”
29. Po śmierci fizycznej wybrańcy, którzy przez całe swe ziemskie życie kierowali się zasadami Prawdy / u Egipcjan Maat, ubrani zostają w białe, lniane szaty, nie zaznają głodu ani pragnienia, zasiadają na tronie obok Boga
30. egipski grobowiec w Paheri, z 1500 roku przed Chrystusem zawiera ikonę, na której faraon zamienia sześć dzbanów z wodą na sześć dzbanów z winem (jak Jezus w Kanie Galilejskiej)
31. egipski bóg Sobek chodził po wodzie i rozmnażał jedzenie

Mojrzesz wychował się na dworze faraona, tak też przypomnę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ezoteryczny_Misiak
0 / 0

@7th_Heaven Po prostu mogłeś mi dać tego linka. https://liberte.pl/egipskie-korzenie-chrzescijanstwa/
W sumie żadnych źródeł tam nie ma, a na pierwszy rzut oka widać nieścisłości. Choćby Ozysrys nie zmartwychwstał a został ożywiony i to w dodatku nie całkiem. Nun to nie jest chaos a męski pierwiastek praoceanu z którego wyłonił się pierwszy ląd. Żeński pierwiastek fakt miał dzieci - ale piątkę. Poza tym tekst sam sobie przeczy. Raz mówi, że faraon to syn dzieci Horusa, potem że faraon jest synem Ozyrysa, aby potem stwierdzić, że faraon to w sumie dziecko Ra. Ryby nie są dla chrześcijan "świętym" posiłkiem. Ryba jest ważnym symbolem ale nie ma źródeł na jakąś szczególną celebrację jej spożywania. Apokalipsa w mitologii egipskiej jest możliwa do uniknięcia, ale jeśli nastąpi będzie to koniec wszystkiego, powrócenie do praoceanu gdzie cały cykl stworzenia może rozpocząć się od nowa.

Także jest to tekst wątpliwy, muszę cię zatem prosić o dokładne źródła do tych twierdzeń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
-1 / 1

@Ezoteryczny_Misiak źródło to jest dokument, nie odnośnik do strony, na której o nim piszą. Wypisałam Ci tylko te analogie, które można sprawdzić zaglądając w owe egipskie mity lub które mają potwierdzenie w istniejących znaleziskach archeologicznych (ikonografia, teksty). WYbacz, że nie jestem w stanie wylinkować Ci tych rzeczy, ale nawet wątpię, aby były one gdzieś w necie.

Co do Ozyrysa - Umarł a potem ożył. Sens jest ten sam co zmartwychwstanie.

Nun - "pramateria, pierwszy materialny przejaw bytu, Nun jest przede wszystkim żywiołem kosmicznym. Nun to uosobienie praoceanu, czyli masy wód, wypełniającej cały wszechświat. Jest on symbolem prawd istniejących przed stworzeniem świata. To z niego wynurzył się prawzgórek nazywany Atum, co było jednocześnie początkiem świata." Bóg biblijny trzeciego dnia stworzenia zebrał wody pokrywające ziemię w jedno miejsce i wyłoniły się lądy.

Ra to bóg-stwórca, najważniejsze bóstwo, ojciec ojców, w Egipcie nie było pojęcia "dziadek", stąd wyrażenie "syn dzieci", przy czym chodziło wyłącznie o męską linię, faraonowie byli synami bogów z ziemskimi kobietami. Ozyrys był ojcem Horusa. Horus to bóstwo opiekujące się typowo Egiptem, panujący faraon utożsamiał się z nim i przyjmował jego imię.

Analogii jest sporo a to tylko mitologia egipska, podobieństwa są także do innych wierzeń.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ezoteryczny_Misiak
0 / 2

@7th_Heaven Nie zgodzę się że zmartwychwstanie i ożywienie to to samo. Sama Biblia to rozróżnia, przypisując zmartwychwstaniu dużo większe znaczenie. Ani Ozyrys ani Horus nie zmartwychwstali. Ozyrys zresztą nawet nie został do końca ożywiony, bo ostatecznie jego stan był na tyle zły że musiał abdykować i udać się do świata zmarłych. Jezus z kolei po zmartwychwstaniu był w formie dobrej, jeśli nie powiedzieć że lepszej niż przed ukrzyżowaniem. Jeszcze przed chwilą Nn był chaosem a teraz nagle jest etapem stworzenia. Wychodzi na to że Nun jest tym czym akurat pasuje. Zresztą analogia kosmicznego spersonifikowanego pierwiastka praocenu do odzielenia wody od lądu jest na wyrost. Oddzielenie wód od lądu jest w Bibli bardziej czynnością techniczną. Nikt samemu oddzieleniu, lądowi ani wodzie nie przypisuje nadzwyczajnych właściwości, zupełnie odwrotnie jak ma to miejsce w wierzeniach egipskich. W Egipcie znano pojęcie ojcostwa. Dlaczego Geb nie miałby być ojcem faraonów skoro był ojcem Ozyrysa. Albo masz źródło na to że dziadek był traktowany jak ojciec albo musisz przyznać że źródło które podajesz samo sobie przeczy a przynajmniej jest beznadziejne w tłumaczeniu egipskich mitów i wzajemnym przenikaniu się bóstw. A jakie to są inne wierzenia? W ogóle rozbraja mnie z jaką szczerością przyznałeś że nie masz praktycznie żadnych źródeł. W sensie uwierzyłeś randomowemu artykułowi w necie który stwierdził że źródła "gdzieś są". To jest piękna ilustracja psychologicznego efektu konfirmacji. Dlatego takie filmiki jak zeigeist odnoszą sukces, bo ludzie gotowi są uwierzyć w każdą bzdurę o ile potwierdza ich uprzedzenia. Do tego jeszcze w swojej własnej świadomości są racjonalistami opierającymi się na logice i faktach. Serio jestem pełna podziwu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 listopada 2019 o 19:55

7 7th_Heaven
-1 / 1

@Ezoteryczny_Misiak
Ożywienie czy zmartwychwstanie to ten sam wyraz boskości. Ale ok, zgodzę się, że ta jak i niektóre inne analogie czy podobieństwa nie są zbyt dokładne, ale tu nie chodzi o odszukiwanie kopii (choć i takie się zdarzają) ale o szukanie wspólnych pierwiastków w całości. Jeżeli na poszczególnych etapach opowieści występują takie zbieżności to wniosek logiczny nasuwa się sam: drugie kolejnością wierzenie mogło być wzorowane na pierwszym. Jeżęli do tego dodać fakt, że Mojżesz wychowywał się na egipskim dworze, to wręcz zdaje się oczywistością i nie uznać tego za mocno prawdopodobne mogą wyłącznie osoby usilnie odrzucające wszystko, choćby nie wiem jak logiczne, co podważałoby ich niczym nie podparte przeświadczenie, że ich religia jest prawdą objawioną...

Nie, nie przyznałam, że nie mam źródeł, tylko że nie mam do nich odnośników. Nie miałeś w szkole takich rzeczy jak mitologia? Zdawałam maturę z historii sztuki i studiowałam kierunek z nią pokrewny więc o ikonografii egipskiej i tym, co przedstawia, trochę wiem.
Artykuł wyszukałam w celu wyliczenia podobieństw. Jeżeli chcesz twierdzić, że jego autor świadomie wymyślił nieistniejące mity lub sfałszował istniejące, to spoko, Twoja wola. To dość znany psychologiczny efekt wyparcia, prowadzącego wręcz do agresji wobec wszystkiego, co mogłoby zaburzyć wygodny światopogląd, którego nie masz odwagi zweryfikować...Tak apropo bzdur potwierdzających stanowisko: masz jakiekolwiek na poparcie swojego?:) bo wiesz, fajnie jest po prostu negować wszystko dookoła, ale zmartwię Cię, to nie jest automatycznie dowód na Twoją rację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 listopada 2019 o 21:20

avatar Ezoteryczny_Misiak
0 / 2

@7th_Heaven jeśli Biblia przypisuje jakieś boskie moce Łazarzowi który został wskrzeszony to bardzo chętnie przeczytam odpowiedni fragment. Wskrzeszenie i zmartwychwstanie to nie jest to samo i chrześcijaństwo akurat widzi różnice. Nadużyciem jest powiedzieć że te analogie nie są zbyt dokładne bo one są bardzo na wyrost. W Biblii jest mowa o wodzie i lądzie więc to musi być analogia to Nun mimo że nic w tej historii nic nie jest podobne. Ląd i woda występują na ziemi więc ich motyw silą rzeczy pojawi się w różnych mitologiach co nie dowodzi jakiegokolwiek wpływu. Tak samo motyw wina, które było po prostu najpowszechniejszym napojem (bardziej niż woda), czy motyw rodzicielstwa. Jeśli Mojżesz był na dworze faraona to skąd pewność że to wierzenia egipskie nie są pod wpływem wierzeń Izraelitów? Wtedy motyw Nun byłby kopią stworzenia świata. Abstrahując już że akurat powoływanie się na Mojżesza jest dość ryzykowne bo sporne jest czy niewola egipska w ogóle miała miejsce bo ślady obecności Żydów w tamtym czasie w tamtym miejscu są dość słabe. Skoro nie masz mi jak podlinkować źródeł to jak je zweryfikowaleś? Jeśli to studiowałeś to powinieneś mi chociaż podać odpowiednie nazwy czy lokalizacje, jestem pozytywnie nastawiona że na stronie odpowiedniego muzeum byłoby to do zweryfikowania. A do czego chcesz źródła skoro zgodziłeś się ze mną co do Nun czy wskrzeszenia Ozyrysa? Zresztą jeśli mówię na przykład że chrześcijanie nie celebrują jedzenia ryby to wybacz ale jakby w twojej ocenie taki dowód miał wyglądać. Ja jestem bardzo otwarta na argumentację dlatego weryfikuję co mi się podaje. Jednak jak poraz 100 słyszysz te same bzdury które weryfikuje 5 minut na Googlach to tracisz wiarę. Ja bym chciała poznać te inne bóstwa. Tylko ostrzegam że jak usłyszę o Krishnie zrodzonym z dziewicy to kończyny dyskusję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 7th_Heaven
0 / 0

@Ezoteryczny_Misiak Zmartwychwstanie Jezusa nie jest zdefiniowane w biblii. Takiego terminu w ogóle ówcześni nie znali, został on wymyślony dopiero w którymś tam nastym wieku po Chrystusie. Ale mniejsza o to, nie widzisz, że czepiasz się drobnej różnicy, podczas gdy inne, dokładniejsze analogie pomijasz?

Co ma do rzeczy fakt, że wino było powszechnym napojem? czy normalne jest w związku z tym uczynienie z niego symbolu czyjejś ofiarnej krwi i spożywanie go na pamiątkę tego faktu?

Co za bezmyślne pytanie o tego Mojżesza.... przecież historyczne ślady tych mitów są wieki starsze od osoby Mojżesza.

Oczywiście że dyskusyjna jest kwestia niewoli egipskiej, ale nie dlatego, że w tym czasie było ich tam niewielu, ale z innych powodów, łącznie z nieścisłościami w samej biblii, no ale osoba, która chce wierzyć, że Bóg opętał umysły Egipcjan i tak tłumaczyć np. fakt, że rzekomym niewolnikom dobrowolnie pożyczyli kosztowności, raczej nie będzie tego świadoma....

Podałam Ci niektóre nazwy, wróć do posta wyżej. Kiedy już sprawdzisz, pogadamy o reszcie.
Pytanie o dowody z Twojej strony było retoryczne i sarkastyczne, bo jak dotąd jedynym twoim argumentem w dyskusji jest brak dostatecznych dowodów z mojej strony. Jest to typowe dla kogoś, kto nie ma potrzeby myślenia analitycznego w stosunku do tego, w co wierzy, choćby nawet refleksji na temat tego, w jaki sposób religia Judaistyczna w ogóle powstała. Ach, no tak, zapomniałam, Bóg się objawił. Wszystko jasne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 listopada 2019 o 21:40

7 7th_Heaven
0 / 0

@Ezoteryczny_Misiak Myślę, że wystarczy jeśli przeczytasz książkę Llogariego Pujola "Jezus 3000 lat przed Chrystusem. Faraon zwany Jezusem". Nie ma sensu, żebym ja się tu produkowała a ty czepiała się moich niedostatków wiedzy. Nie jestem chodzącą encyklopedią. Pogadamy jak przeczytasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ezoteryczny_Misiak
0 / 0

@7th_Heaven Nie zgodzę się, że ówcześni nie rozróżniali ożywienia od zmartwychwstania. Sam Jezus w sławnym fragmencie Jana 2:13-21, który powszechnie uznawany jest za zapowiedź zmartwychwstania mówi, że świątynie swoje ciała odbuduje on sam. Takich zapowiedzi nie ma odnośnie wskrzeszeń np. Łazarza. Poza tym odnośnie nieznania terminu "zmartwychwstanie" polecam lekturę Mt 20:17-19.

A czy są takie świadectwa w starożytym Egipcie? Ja tylko wskazuję, że wiele kultur wykorzystuje podobne motywy bo po prostu ludzie są podobni, a nie bo pojawiły się jakieś wpływy. Piramidy, kopce i inne kurchany były budowane dlatego, że bryła szeroko na dole, węziej u góry po prostu jest naprostsza w budowie. Nie znaczy to jednak, że azteckie piramidy mają jakiś związek z tymi egipskimi.

Ja nie wiem kiedy ostatecznie ukształtował się mit stworzenia świata egipcjan, ale jeśli masz konkretne daty i literaturę chętnie się zapoznam. Wiem za to, że wierzenia egipskie były płynne, podatne na politykę i zmiany kulturowe, z okresami czegoś co nawet można by nazwać monotizmem. Ukształtowanie danego mitu należy więc przypisać do konkretnego czasu, bo w różnych epokach były one po prostu różne.

Czy ty mi właśnie przyznałeś, że autor posta odbiega od prawy historycznej i źródeł tylko po to żeby przekonać kogoś do swojej tezy? Przepraszam, ale to jest niedopuszczalne. Jeżeli ktoś powołuje się na Mojżesza to powinien chociaż zaakcentować wątpliwości jakie istnieją w tym zakresie,

Ale dlaczego nie chcesz dyskutować o tych które przytoczyłam. Ja nie będę weryfikować całego posta bo udowodnienie tezy to twoja działka. Przytoczyłam tylko pierwsze rzeczy z brzegu które budzą wątpliwości. Jeśli praca nie jest obiektywna, integralna i w pewnych miejscach mija się z prawdą, to dyskredytuje to poniekąd całe dzieło. Dlatego tak ważna jest rzetelna analiza publikowanych przez siebie treści.

Wybacz, że proszę o dowody, może to zboczenie zawodowe, ale w mojej pracy jeśli ktoś na coś się powołuje ale nie przedstawia żadnych dowodów, to jest to tylko jego twierdzenie i może spadać na drzewo. Ty chyba myślałeś, że podlinkujesz mi jakiś anonimowy artykuł bez żadnych przypisów, wątpliwej jakości a ja padnę na kolana w blasku oświecenia. Wybacz, ale krytyczne myślenie i analiza tak nie działa. Ja właśnie chce wystawić na próbę swoje wierzenia, tylko wybacz, nie ma z czym.

Raczej podziękuję za literaturę pisaną pod konkretną tezę. Takie opracowania nie przedstawiają całości sprawy, naginają fakty (vide artykuł który zacytowałeś) stosują cherry picking i nie mogą być podstawą do wyrobienia sobie obiektywnego zdania. Jeżeli jednak polecisz mi kompleksowe opracowanie mitów egispkich, do tego jakieś dobre opracowanie historii egiptu, najlepiej wydane przez wydawnictwo naukowe (powiedzmy od biedy bellona też będzie wydawnictawem naukowym) to bardzo, bardzo chętnie sięgnę.

Twója złość i frustracja jest znamienna. Zarzucasz mi brak samodzielnego myślenia, ale chyba robisz to z obawy przed uświadomieniem sobie, że możesz nie mieć racji. Poniekąd zmusiłam cię do weryfikacji niektórych rzeczy i okazało się, że nie są one do końca zgodne z prawdą, co cię złości, Być może ta złość będzie azymutem do konkluzji, że nie warto wierzyć w randomowe, anonimowe stronki w necie. Tego ci życzę i jednocześnie kończę dyskusję.

Pozdrawiam
Ezoteryczny Misiak

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto_propagandowe
-5 / 33

Lewackie rozmiękczenie mózgu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
-4 / 6

@konto_propagandowe typowa odpowiedź fanatycznego katolika i wyborcy PIS. Przecież i tak nie kupujecie w tym sklepie więc w czym problem? A tak po za tym to podwójne standardy jakościowe w niemieckich marketach już nie przeszkadzają bo wybory minęły? Jeśli zapomnieliście już to przypominam, że przed wyborami do PE przez pół roku był to temat dnia tak jak teraz Ikea.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bihar
+21 / 37

A to nie jest tak, że "VINTERFEST" to po prostu nazwa produktu? Szafki u nich też się nie nazywają "SZAFKA" tylko jakoś inaczej. A to że sztuczna roślina - no można kupić choinkę sztuczną i żywą także bardzo ważne jest, aby napisać w reklamie szczegóły dot. produktu. (Poza tym tam jest też napisane "Choinka")

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Meroller
+15 / 35

@Bihar Pozwól żyć im w iluzji ucisku i prześladowania.Chcą się czasem poczuć tak, jak traktują innych. Tyle i aż tyle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Guodny
+14 / 18

Przecież pod spodem jest też nazwa Choinka. Ślepy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F F18_hornet
+1 / 35

Katolski kretyn robi zadymę a przy okazji z siebie IDIOTĘ! Coraz bardziej duszno robi się w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawelkolodziej
-5 / 29

Po pierwsze choinka to symbol pogański, po drugie nie ubiera jej się w związku z bozym narodzeniem tylko na znak zimy. Chrześcijanin nie powinien ubierać choinki. Doucz się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yabol428
+6 / 8

@pawelkolodziej Chyba jehowita, nie chrześcijanin. Ta sekta nie ma nic wspólnego z chrześcijaństwem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jaro89
+3 / 3

@pawelkolodziej przestańcie udawać mądrych geneza choinki może być sobie jaka chce. Chrześcijanie ubierają ją jednak na Boże Narodzenie, a nie na znam zimy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawelkolodziej
-2 / 2

@Jaro89 co świadczy o tym, że nie mają pojęcia w co wierzą i czemu hołdują .... ale bronić wiary której podstaw nie znają to będą do końca ... hipokryzja P.S. chrześcijanie nie ubierają choinki bo to sprzeczne z ich wiarą ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jaro89
+3 / 3

@pawelkolodziej zaporzyczeń w historii jest cała masa nie tylko w religiach i naprawdę bez sensu drążyć geneze. To tak jak swastyka. przecież to nie symbol nazizmu tylko szczęścia i w dodatku przed wojną występował w wielu miejscach na świecie. Ale chyba mi nie będziesz udowadniał że np grupa neonazistów używa symbolu szczęścia by nieść światu radość?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MarcinProgramista
+2 / 28

Niestety do obchodzenia tych "świąt" jest zmuszony w Polsce każdy, także ten kto nie wierzy. Bardzo chętnie bym w tym czasie pracował, ale k...a nie mogę, bo wszystko w tym czasie jest zamknięte.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Johny_B
+5 / 19

@MarcinProgramista
Jeżeli jesteś programistą, jak masz w nicku to nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś wziął jakąś "fuchę" i w czasie świąt popracował i sobie uczciwie dorobił - bonus dodatkowy to taki, że nikt nie będzie Ci zawracał głowy w czasie świąt i będziesz mógł skupić się na tym w 100%
W innym wypadku pozostaje zostać pracownikiem służby zdrowia, policjantem, żołnierzem lub strażakiem.
Na pewno zasłużyłbyś na wdzięczność kolegów, biorąc dyżury za nich w czasie świąt.
Albo zostań ochroniarzem na zlecenie, na pewno wiele firm potrzebuje ciecia, który w czasie świąt pilnuje interesu.
Jest całe mnóstwo możliwości.
Trzeba tylko chcieć i działać a nie tylko biadolić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wertyko
+4 / 10

@Johny_B
Potwierdzam, w służbie zdrowia pracujemy w święta. Ja mam wigilię, ktoś na zamianę? ;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S ShadeX15
+4 / 10

@Johny_B Ale ty to masz pomysły. Nie jesteś katolikiem? Pracujesz w biedronce? To zmień prace i przy okazji cały styl życia, zostań żołnierzem tylko po to by pracować w odgórnie wolne dni które ktoś ci narzucił swoją religią xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yabol428
+1 / 3

@MarcinProgramista To zatrudnij się w ochronie. Tam każdy chcący pracować w święta jest na wagę złota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yabol428
+2 / 4

@MarcinProgramista No proszę, wielkie panisko, z jednej strony chciałby pracować w święta, ale z drugiej nie chce się do tego zniżyć. Uważaj, żebyś się nie potknął o swoje monstrualne ego. Pozdrowienia od ciecia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Johny_B
+2 / 2

@ShadeX15
Wybacz, ale nie jestem pewien o co Ci chodzi.
Mój wpis to była reakcja na biadolenie, o tym że ktoś ma ochotę popracować w święta, a ja chciałem mu tylko uzmysłowić, że jeżeli bardzo chce to z pewnością coś by sobie znalazł.
Dlatego nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym pytaniem o katolicyzm (tak w papierach mam wpisane katolik), pracę w biedronce itd.
Napisz o co Ci chodzi a z przyjemnością się ustosunkuję :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A antydemagog
0 / 8

'droga Ikeo,' hehe, co za pacan..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
+2 / 14

Pamiętam jak w Stanach... była burza o napisy w sklepach... Happy Christmas....i Merry Christmas .. ostatecznie skończyło się na ... Happy Holidays . I wtedy zdałem sobie sprawę że w Polsce mówi się raczej wesołych świąt od zawsze.. od kiedy pamiętam.. .. i tak na prawdę... nie ma odpowiednika Christmas w naszym języku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatzik
+2 / 2

@Kocioo a Christmas to nie Boże Narodzenie po prostu? Happy Christmas - wesołego BŻ.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
-1 / 1

@jatzik Bóg się tam raczej nie narodził...tylko Jego syn... Wesołego Bożego Narodzenia...? Jesteś pewien...że to po polsku...?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatzik
0 / 0

@Kocioo
no to wesołego/szczęsliwego Chrystusa;) Nie musi być po polsku, żeby był u nas odpowiednik. Angielski często nie jest dosłowny w przekładzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kocioo
-1 / 1

@jatzik Ale Bóg jest stwórcą Ziemi... całego wszechświata.. a w naszym języku narodził się 2 tys lat temu.. Lepiej juz chyba powiedzieć... Wesołych Świat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatzik
0 / 0

@Kocioo
no mi to obojetnie ;p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Uhtred
+5 / 7

Pewnie każda igła osobno więc dmuchają na zimne bo nie wiadomo co komu wyjdzie jak złoży.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BecouseLife
+9 / 13

Po pierwsze określenia "zimowa impreza" nie ma w Polsce, tylko jest w Skandynawii. Po drugie kategoria "sztuczna roślina" jest od co najmniej kilku lat i tak były sztuczne choinki kategoryzowane w Polsce i nie tylko już wcześniej. Jak zwykle populistyczny demot, z niedopowiedzeniami i fałszowaniem informacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A AXOV
+5 / 9

jak czasami czytam komentarze na demotach, to odnoszę wrażenie, że nawet na jbzd jest większa kultura.. a już na pewno poziom IQ

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar stokro5
-2 / 12

Nienawidzę humanistów. Debile, którzy o najeźdźcach z innego świata mówią "to tacy sami ludzie jak ty czy ja". Gó**o prawda - to NIE są tacy sami ludzie ! Maja inna mentalność, inne wartości. A teraz z uwagi na nich mamy się wyzbywać swojej tożsamości i tradycji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piter1984
+1 / 3

Gdzie jest zimowa impreza napisane? Spojrz na kategorie: rosliny i kwiaty / sztuczne rosliny i kwiaty i w koncu jest choinka. Moze gdybys nie patrzyl na kategorie a nazwe produktu nie bylbys takim zgryzliwym czepialskim polaczkiem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jimy123
0 / 6

Granice absurdu i debilizmu sięgają chmur!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MEATLOAF
0 / 0

A. Na sianko zdechla trawa a na choinke tez jakos tam nazwano żart Qrvva co sie dzieje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Michal396
+2 / 2

Nazwa produktu “Vinterfest“ tak samo jak Apple sprzedaje „iPhone“ a nie „Telefon z dotykowym ekranem“. Druga sprawa jezeli jest to zrobione z plastiku i metalu, udaje rosline - to w jakiej ma byc kategorii? I tak jest dopisane „Choinka“ a powinno byc swietk albo jodla w zaleznosci co bylo pierwowzorem. Jak zwykle gownoburza o nic i kolejny komcern niszczy Polske i Polakow ... Jprdl

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
-1 / 3

Ale oni nie wykorzystują chrześcijańskiego święta, tylko ateistyczną impreze zimową. Tak jak katolicy z pogańskimi świętami. W końcu chrześcijańskie święta są chrześcijańskimi, a to ze przeniesiono je na dni świat pogańskich, to zwykły przypadek. Boli, że historia kołem się toczy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 listopada 2019 o 19:33

Y yabol428
+3 / 3

Osobiście bardzo bym się cieszył, gdyby markety w ogóle zrezygnowały z dekoracji świątecznych. Szczególnie w listopadzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vaenonimus
+6 / 6

Aż z ciekawości wyszukałem choinkę w Ikei:
VINTERFEST
Roślina sztuczna, do wewnątrz/na zewnątrz, Choinka, 220 cm
Opis: Doskonałe drzewko bożonarodzeniowe dla tych, którym nie chce się sprzątać opadających igieł.

Autor demota lubi szukać problemów tam gdzie ich nie ma?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

A fanatycy jak zwykle zbulwersowani. Przecież i tak nie kupujecie w tym sklepie (bo nadal bojkot trwa) więc w czym problem? Jakoś o bojkocie niemieckich marketów za podwójne standardy jakościowe już zapomnieliście bo PIS przestało o tym gadać. Coż najwidoczniej ja nie w temacie- teraz nienawidzicie innego kraju i innych grup.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ToXiCNaChI
+1 / 1

Boże narodzenie bożym narodzeniem ale choinka nie jest sensu stricte chrześcijańska, została zapożyczona i wdrożona w obchody bożego narodzenia. Chrześcijaństwo wszędzie gdzie się dało robiło zapożyczenia lub po prostu kradzież lokalnych Pogańskich (słowo te nie powinno mieć negatywnego wydźwięku nigdy więcej) tradycji i inkorporowało je do własnych potrzeb oraz żeby ludność lokalna została przez taki zabieg skaptowana w szeregi wyznawców wiary chrześcijańskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hgjhkjiljuyg
-2 / 2

Oni kochają pedalstwo. Ale zaskoczę cię, Ikeo, pedały też obchodzą boże narodzenie i nawet mają choinki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adrian190892
-1 / 1

Ten sklep może robić co mu się żywnie podoba. I nie będę pisał że mi przykro, że względu na moje wyznanie. Ale napiszę, że nie będę już czuł tej świątecznej atmosfery gdy wszystkie sklepy pójdą w ich ślady. Chce tradycyjnych świat a nie niby czegoś podobnego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S suchotnica
+1 / 1

A jakiego mają użyć sformułowania? Mają zaproponować zwykłą choinkę? Nie tylko katolicy zdobią drzewka w "Święta Bożego Narodzenia"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mam2koty
+2 / 2

Bo Boże Narodzenie stało się zimowa imprezą. "Dlaczego nie będziemy dzielić się opłatkiem? Bo mogłoby to urazić osoby niewierzące". Piesa krew, przecież niewierzący raczej nie uczestniczą w wigilii? Owszem, uczestniczą, bo to przedłużona balanga z choinką, mnóstwem żarcia, pogodnymi piosenkami i prezentami. Jezus? Jaki Jezus?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glus_eli
+1 / 1

Nie ma co bić piany. Jak kogoś urazili, niech więcej u nich nie kupuje. Jak kogoś nie urazili, to niech nadal kupuje.
Ja kupować już nie będę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
+1 / 1

"Roślina sztuczna do wewnątrz/zewnątrz. Chinka 220 cm" to określenie identyfikujące produkt w bazie danych sklepu. Dla tych, którzy nie łapią o co chodzi wyjaśniam: Ikea to wielki sklep, który sprzedaje tysiące produktów. Aby personel mógł wiedzieć czego i ile ma na stanie, produkty muszą być precyzyjnie opisane w ich bazie danych. Nie wystarczy samo "choinka", bo Ikea ma również w swoim asortymencie inne przedmioty, z którymi by się myliło (np. miniaturowe choinki, bibeloty w kształcie choinki, obrazki z choinkami, breloczki w kształcie choinki i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy z "choinką" w nazwie). Aby się nie mylić, podane jest oznaczenie grupy produktów "roślina sztuczna", nazwa towaru "choinka", rozmiar "220 cm" natomiast opis przeznaczenia "do wewnątrz/zewnątrz", wynika z wymogów stawianych przez przepisy o ochronie praw konsumentów. Podsumowując, wszystko jest w najlepszym porządku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jaro89
0 / 0

Szwecja. Ostatnio zgłosili projekt czy też pracują nad takim projektem w którym pada propozycja by w szkołach zaprzestano nauki hymnu narodowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hubert123454
+1 / 1

Polacy i cały narodzie Polski, Wstańcie z Kolan i Pozbierajcie Swoją Godność xD

A tak na serio po co spinacie o jedno święto, jak się wam nie podoba to nic nie kupujcie w Ikea i tyle, a po drugie i tak nie po Katolicku Świąt nie spędzacie, Wigilia spokojne, a Dwa Dni Świąt to Tempe Zalewanie Ryja Wódką, Dzieci Czekają na Prezenty, a Wy Spinacie o Sklep który Określił Święta "Zimową Imprezą" co jest zgodne z tym jak obchodzi się Święta Bożego Narodzenia w Polsce i nie tylko... więc czy to nie jest "Impreza Zimowa" (ze względu na to jak się obchodzi Święta)?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 listopada 2019 o 7:44

R reevoreev
0 / 0

ze słowem ramadan nie mieliby problemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Frodens
0 / 0

AAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S seler25
0 / 0

Polaczki cebulaczki i tak kupią śmiejąc się że taka dziwna nazwa....i nawet się nie zastanowią...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tiggr
0 / 0

No do jasnej cholery! Debil jak się chce przyczepić to zawsze znajdzie powód. Przecież jest wyraźnie napisane, że choinka "roślina sztuczna, (...), choinka" jak przy wszystkich innych sztucznych roślinach w Ikei!! A Vinterfest to nazwa własna produktu jak kurde Billy czy Hemnes czy Fejka (seria sztucznych roślin) a nie zamienna nazwa dla świąt Bożego Narodzenia! Radzę trochę podchodzić do tego typu tekstów w internecie z odrobiną krytycyzmu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem