Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
Coś poszło nie tak...
by Faydee
+
836 861
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
F F18_hornet
+21 / 43

@mikolajs1980 Pudło! Związkowcy z solidarności FSO Warszawa!!! działający pod hasłem nie będzie Niemiec pluł nam w twarz. Odrzucali kolejno oferty koncernów, które chciały zainwestować. Balcerowicza do tego nie mieszaj, pisiurku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
+6 / 8

Związki zawodowe + alkoholizm załogi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
+7 / 43

ale mamy związkowców i pomniki pisowskich polityków

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bolek_i_lolek
-4 / 26

@YszamanY Co ma piernik do wiatraka. Poczytaj sobie kto tak naprawdę i dlaczego sprzedał FSO właśnie żółtkom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+17 / 23

@bolek_i_lolek no właśnie dlaczego sprzedano Daewoo?
Może dlatego iż żądania związków zawodowych były zbyt niebotyczne aby VW je zaakceptował?

Czy może masz inną teorię?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I idzNaWybory
+3 / 9

@bolek_i_lolek No, i kto nie wpuścił do Polski Volkswagena, a Czesi i owszem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T truskawka90
+5 / 11

@bolek_i_lolek Winę ponoszą w dużej mierze związkowcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
-1 / 27

@YszamanY Słyszał o planie Balcerowicza? O tym, że towar importowany zza granicy nie był obłożony podatkiem VAT? Wiesz czym to skutkowało dla polskiej gospodarki? Ciekawe jak ty byś sobie radził w czasach, w których towar z Niemiec był o podatek VAT tańszy a twój wyprodukowany w Polsce już obłożony podatkiem! Celowa ustawa żeby wykończyć polski przemysł na rzecz przemysłu zachodniego, któremu groził kryzys. Żadne związki, żadne pomniki nie miały z tym nic wspólnego tylko sprzedany zachodowi rząd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 listopada 2019 o 20:51

F F18_hornet
+6 / 18

@mysliwy1234 A co te twoje "światłe" rojenia mają do tego demota? Solidarność położyła FSO na łopatki i teraz są to piękne tereny poprzemysłowe:)::) I aż dziw bierze, że nie wspomniałeś o Żydach i cyklistach:):):)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
-3 / 13

@F18_hornet Bardzo dużo ma do tego demota. To nie solidarność położyła FSO tylko sprzedajni politycy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F F18_hornet
+2 / 10

@mysliwy1234 Solidarność sprzedała FSO Koreańczykom, bo zaoferowali pakiet socjalny, a potem wydymali tych pazernych głupków. Straciła Polska i jej motoryzacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-3 / 9

@mysliwy1234 słyszał jaki jest vat w niemczech i kraju miodem płynącym pod rządami sekty pisowskiej ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
+1 / 13

@YszamanY Czy ty rozumiesz o czym ja pisałem? Czy ty rozumiesz co to jest zwolnienie z podatku VAT? Czy wiesz w jakich latach ten proceder się odbywał? Nasz wybawiciel Polski Balcerowicz położył całą gospodarkę tymi zwolnieniami dla zachodnich produktów. Nawet Optimusa położyli, który przerzucał faktury z Polski do Czech, taniej było sprzedać polski towar z Czech niż od razu wprowadzać go na rynek... tak mądrze rządzili w latach 90...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PIStozwis
+1 / 11

@mysliwy1234 Nie opowiadaj głupot. Nigdy towary importowane n Unie nie były zwolnione z VAT. Z jednego chociażby powodu. VAT jest podstawowym podatkiem w UE i zwolnione z VAT mogą być tylko towary w tym zakresie w jakim zwolnione są w Polsce. Samochody akurat nie. A Tobie radzę, żebyś czasami, chociaż raz na tydzień myślał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PIStozwis
+3 / 7

@mysliwy1234 Bzdury piszesz. Z ustawy o VAT jasno wynika, że towary importowane mogą być zwolnione z VAT tylko w takim zakresie w jakim są zwolnione w Polsce. Będziesz miał wolną chwilę to sobie przeczytaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gekon86
+5 / 5

@mysliwy1234 import już z definicji jest zakupem towarów lub usług za granicą z celem wykorzystania ich na rynku krajowym. "Import zza granicy" to masło maślane i taki sam klops językowy jak eksport za granicę. Może coś wiesz o planie Balcerowicza, ale o imporcie nic.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gekon86
+2 / 4

Kłamczuszek pinokio coś tam bredził o elektrycznych samochodach. Czy to będzie oferta w stylu "samochód+" żeby godnie i innowacyjnie jeździć po 500+? Proponuje też od razu odebrać garaże złodziejom vatowskim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+3 / 3

@mysliwy1234 piękne głupoty gadasz. Ustawę o VAT wprowadzono z początkiem '93 roku, FSO sprzedano w '95 po którejś rundzie negocjacji.
Negocjacje takie trwają ok roku.
Przeszły negocjacje z Daewoo, VW, GM. Czyli lądujemy w okresie kiedy nie było VAT i co powiesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Purple_Piper
+2 / 2

@mysliwy1234 Nie masz racji. ZZ rozwaliły FSO, chociaż nie tylko Solidarność, po pozostałe też nie chciały zostać w tyle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
+1 / 1

@mysliwy1234 czyli inni cię zaorali

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
-4 / 4

@YszamanY NIkt mnie nie zaorał, po prostu niektórzy tutaj nie odróżniają przyczyn od skutków... Słaba kondycja FSO i jej sprzedaż to są już skutki złej polityki państwa a nie przyczyny upadku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F F18_hornet
-1 / 1

@mysliwy1234 Czyli jednak zostałeś zaorany, bo zmieniasz nagle temat. Nie o tym była mowa:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
0 / 0

@F18_hornet No nie o tym była mowa, ja mówiłem o wpływie państwa, które grało na rzecz zagranicznych marek niszcząc własny przemysł. Sprzedaż FSO to już tylko skutek opłakanych reform państwa. Dla nas sprzedaż FSO VW czy Daewoo jest bez znaczenia. Dacia to Renault a Skoda to VW. Taką motoryzacje to my mamy. Toyota, Opel, Fiat, VW czy Mercedes produkuje u nas auta lub podzespoły do aut na szeroką skalę. Marka na klapie to takie farbowanie lisa, karmienie dumy narodowej danej nacji w celach zarobkowych ,pieniądze i zarząd zachodni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 6 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 listopada 2019 o 21:38

M mieteknapletek
-1 / 1

@mysliwy1234
a wiesz ze celem tego bylo przyciagniecie do polski kapitalu, kitorego w polsce nie bylo
nie wiem czy pamietasz ale zanim balcerowicz zaczal wdrazac swoj plan, to ceny w sklepach byly w stanie wzrosnac kilka razy w przeciagu dnia. nie wiem czy pamietasz, ale malo ktory zaklad produkowal cos co polacy chcieli kupowac, a pracownicy domagali sie podwyzek. bez wspomnienia tych faktow, faktycznie balcerowicz wyglada na szkodnika. problem w tym ze byly to kluczowe dla tamtego okresu problemy z ktorymi balcerowicz sobie poradzil

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

@mieteknapletek Jak zwolnienie importu z VAT miałoby przyciągnąć kapitał? Toż to dokładnie odwrotna sytuacja. Nie opłaca się inwestować w fabryki w Polsce jeśli będzie trzeba te produkty obłożyć podatkiem gdy import tego samego zza granicy jest zwolniony z podatku. Takie zwolnienia mają sens wyłącznie w sytuacji, kiedy rodzimy rynek nie ma danego przemysłu i wszyscy są zmuszeni importować produkty. Skoro nie produkujemy sami samochodów, to zwolnienie importu z podatków ma sens - w końcu ten podatek płacą nie importerzy, a końcowy nabywca - obywatel. Jak jednak import jest bardziej konkurencyjny od produkcji lokalnej (patrz Optimus), to dochodzi do takiego paradoksu, w którym import wyeksportowanego towaru jest tańszy od sprzedaży w kraju.
Obecnie prawo wcale nie jest lepsze. Dlaczego na nowe samochody nałożona jest akcyza? Jak chcesz kupić porządny samochód i odłożysz trochę kasy, to masz do wyboru kupno używanego (ewentualnie import i akcyza) lub kupno nowego w ubogiej wersji silnikowej, a i tak zapłacisz trochę akcyzy. Za lepszą wersję musisz dorzucić koło 20% do budżetu państwa (akcyza i vat od akcyzy żeby było śmieszniej). Kilka koncernów produkuje tu najtańsze modele, bo mamy jeszcze tanią siłę robocza, ale na tym nie zbudujemy żadnej gospodarki. Każdy inwestor skuszony tańszą siłą roboczą wyniesie się z kraju, jeśli wymagania zarobkowe się podniosą, a co wtedy zostanie? Nic, rodzimego kapitału praktycznie nima. Takie szczycenie się tym, że ktoś produkuje u nas cokolwiek jest bardzo złudne. Wystarczy rzucić okiem na Chiny. Wszyscy kolejno wynoszą się z produkcją do innych krajów, bo Chiny już nie są taką darmową siłą roboczą jak kiedyś. Muszą radzić sobie sami, ale sobie poradzą, bo rozwinęli w tym czasie rodzimy przemysł. Co się my rozwijamy korzystając z kapitału, który zagraniczne firmy u nas zostawiają?
Rodzimy rynek samochodowy ma jedno proste zadanie. Ma zapewnić dostęp do współczesnej motoryzacji bez uzależniania się od zachodu. Dobrym przykładem może być Łada, ale także wszelkie twory typu Tata lub Ssangyong. Niech to będzie oparte na starszej technologii, zrobione z ładem i dostosowane do rynku zbytu. Ludzie będą kupować tańsze lokalnie produkowane samochody nie wysyłając kasy za granicę, zmniejszy się import i kurs złotówki już pójdzie w górę. Co nam po fabryce Fiata w Polsce, skoro zmniejszono produkcję i zatrudnienie jak tylko pojawił się problem ze zbytem z fabryk we Włoszech? Toż to pierwsza ofiara do odstrzelenia w razie problemów ze zbytem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mysliwy1234
0 / 0

@mieteknapletek Zwolnienia z VAT i akcyzy nie miało na celu przyciągnięcia kapitału do polski lecz rozłożenie polskiego przemysłu importem towarów o dużo lepszej jakości w podobnej cenie sprzedaży co produktów z rodzimego rynku. Spowodowało to masowy upadek przemysłu. Balcerowicz dostał za to swoje 30 srebrników. My będziemy tanią siłą roboczą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 listopada 2019 o 11:09

K km2bp
-3 / 5

Te wszystkie SUWY są do niczego suną po drodze mozolnie . Nie ma to jak ŚMIGI

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Raf_Raf
0 / 0

@km2bp Właśnie, wszystkie takie podobne na jedno kopyto. "Polonez dzisiaj" zdecydowanie się wyróżnia ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomasz3652
+6 / 6

My produkujemy MILION samochodów elektrycznych rocznie!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mamut3003
+4 / 4

Cóż smutne ale prawdziwe :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MEATLOAF
0 / 0

Łada ma fajny super samochód Raven

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nand82
0 / 2

Dzika kapitalizacja i tyle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Reakcjonista39
+11 / 17

Po prostu pewne narody nie nadają się do pewnych ustrojów. Kapitalizm wymaga co najmniej w miarę zdrowej tkanki społecznej, bez zakodowanej pogardy dla osób zwiększających swój stan posiadania, minimum zaufania wzajemnego i chociaż z śladową etyką pracy. Polskie społeczeństwo nie posiada żadnej cechy umożliwiającej działanie kapitalizmu. W polskim społeczeństwie nie ma ani etyki pracy ani minimum wzajemnego zaufania a pogarda dla dorabiania się jest chyba unikalną cechą tego narodu. O tym że niedotrzymywanie umów jest powszechne nie warto nawet wspominać. Tak szczerze mówiąc to nie tylko do kapitalizmu, ale w ogóle do wolności Polacy się nie nadają. Pewne narody muszą żyć w niewoli bo taka jest ich natura, co wiedzieli już starożytni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 listopada 2019 o 21:42

A Aliens_Hicks1
-5 / 7

@Reakcjonista39 Może ty się nie nadajesz. Polacy nigdy nie pogardzali tymi którzy się dorobili dzięki własnej pracy ale tymi, którzy wzbogacili się dzięki kolesizmowi, kumoterstwu i znajomościom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
+2 / 4

@Aliens_Hicks1
Świetny żart!
Swoją drogą, Polacy może nikim takim nie gardzili, ale bardzo chętnie skubią tych pracujących i karmią pasożytów. To się może nazywać komuna, albo 500+.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Reakcjonista39
+1 / 5

@Aliens_Hicks1 Ja nie jestem Polakiem i się do bycia polakiem nie poczuwam. A twoje zdanie jest abstrakcyjne i oderwane od rzeczywistości. Polak a priori zakłada że jak ktoś ma to "pewnie ukradł" i ma tą bolszewicką mentalność że może tkwić po pas w gównie i będzie zadowolony byle tylko sąsiad tkwił po szyję. Polak może odnaleźć się tylko w ustroju socjalistycznym opartym o patologiczną zazdrość i brak etyki pracy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Reakcjonista39
+1 / 5

@bromba_2k Stalin mylił się mówiąc że Polacy nie nadają się do socjalizmu. Wręcz przeciwnie, to naród do socjalizmu wręcz stworzony. Społeczeństwo gardzące pracą i pełne zawiści wobec osób o chociaż odrobinę wyższym statusie ekonomicznym jest stworzone do tego systemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
+1 / 1

@Reakcjonista39
Niestety, masz pełną rację. Jedyna uwaga taka, że to właśnie Stalin walnie się przyczynił do zaniku naszych elit i osiągnięcia tego przekroju społeczeństwa, jaki mamy dzisiaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Reakcjonista39
0 / 0

@bromba_2k Ale warcholstwo, sprzedajność i brak umiejętności politycznego zorganizowania się wskazują na to że nawet elity sprzed wojen czy też sprzed rozbiorów nie nadawały się do wolności. Zaborcy mieli rację że po prostu Polacy organicznie nie są zdolni do samorządności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
0 / 0

@Reakcjonista39 Nie zgadzam się. Do końca Jagiellonów było dobrze (choć upadek był już do przewidzenia), potem się rozjechało. Sporo było przyczyn.
Warcholstwo i sprzedajność we Francji, na półwyspie Apenińskim, nie mówiąc już o 876 państwach i państewkach niemieckich, było znacznie dalej posunięte. Zamordyzm kwitł w Rosji (na przemian z kompletnym chaosem), w Szwecji, może i w Hiszpanii. Reszta Europy dokazywała sobie, jak chciała. Poczytaj np. Jasienicę - ładnie to opisał w książce "Polska anarchia"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 listopada 2019 o 19:05

R Reakcjonista39
0 / 0

@bromba_2k Oczywiście, jak rządził ktoś inny niż Polak (Batory Węgier albo Jagiellonowie Litwini) to wtedy było dobrze, o ile skutecznie wzięli anarchistycznych polaków za twarz.Poza tym pamiętaj że nawet elity gardziły niższą warstwą i stworzyli sobie ideę sarmatyzmu byle tylko nie być kojarzonymi z prostym ludem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aliens_Hicks1
-1 / 1

@Reakcjonista39 Jeżeli wypierasz się bycia Polakiem którym i tak jesteś choćbyś się zes..rał to obyś został pobity ze złamaniem przez narodowców, i tak to ja mam rację co do narodu polskiego a nie ty!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Reakcjonista39
0 / 0

@Aliens_Hicks1 prezentujesz jakże typową dla Polaków postawę. Z jednej strony samochwalstwo, przekonanie o własnej nieomylności i krzyż w zębach a z drugiej strony prezentowana w pełnej krasie miłość bliźniego poprzez złorzeczenia i inwektywy kiedy napomknie się o pewnych faktach. Rozumiem że próbujesz się wyprzeć prawdy bo jest dla ciebie niewygodna ale rzeczywistość jest taka jak ja napisałem co naród od lat pokazuje poprzez poparcie pewnych opcji politycznych które jawnie przeczą twojemu stanowisku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 listopada 2019 o 14:14

A agronomista
+1 / 3

Związki zawodowe i niechęć do prywatyzacji. Oto powód.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S S_Jupiter
-3 / 3

nie ma się czym chwalić, w życiu bym się nie zgodził na elektryka, taki to może wibrator być, auto ma mieć moc i dobry zasięg

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
-4 / 4

Weszliśmy w spółkę z Daewoo na podobnej zasadzie. Daewoo zbankrutowało, ot i wszystko. Postawić na niewłaściwego konia zdarza się najlepszym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pafcio80
-2 / 2

bo to made in poland

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bajtek1980
-3 / 3

niech żyje wolność i demokracja

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gesser
0 / 2

Skoda znalazła sobie Volkswagena, Dacia znalazła sobie Renault, Łada też współpracuje z Renault tymczasem w Polsce znaleźliśmy partnera... wybitnie znaną markę Daewoo -,-

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A adawo
0 / 2

Bo my nie sprywatyzowaliśmy i nie sprzedaliśmy fabryk europejskim wyzyskiwaczom (Dacia = Renault, Skoda = VAG)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ryjek17
-2 / 2

Ale to nie tylko to,wszystkie kraje postkomunistyczne wyprzedziły nas gospodarczo o lata świetlne,nawet była Jugosławia w której była wojna domowa jest daleko przed nami
Tak więc nie mówmy o związkowcach,bo nimi łatwo sterować,tylko dlaczego nam przez te 20 lat prawie nic się nie udało.Przypadek??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
0 / 2

@ryjek17
Przyznaj, że bardzo mało bywasz poza swoim miejscem zamieszkania. Ja trochę jeżdżę po Europie i świecie i mam całkiem odwrotne zdanie co do krajów postkomunistycznych i dzisiejszej pozycji Polski.
Może jedynie dawne NRD ma się relatywnie lepiej, ale to tylko dlatego, że już go nie ma. 30 lat temu "Jugole", Czesi i Węgrzy byli od nas 2-4 razy bogatsi. Teraz żyjemy na podobnym poziomie, może brakuje nam 10-20 procent do Czechów, ale Węgrów przegoniliśmy, a i spora część post-Jugosławii ogląda nam ekonomiczne plecy.
30 lat temu byliśmy biedniejsi od Rusków i Ukraińców. Nie widzisz zmiany?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ryjek17
-1 / 1

@bromba_2k chłopie wiesz jaki jest rozrzut pomiedzy 10 a 20%?/ baardzo duży xd
no tak węgrów przegoniliśmy,super pocieszenie :DDD "Może jedynie dawne NRD ma się relatywnie lepiej, ale to tylko dlatego, że już go nie ma" nobel z logiki dla pana :DDDDDDD co tu z toba dyskutować:oni są w strefie euro,my za 20 lat ich nie dogonimy xd i tyle z twego psedo-logicznego bełkotu xd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aliens_Hicks1
-1 / 1

@ryjek17 Debil jesteś to my przegoniliśmy te kraje, Polska jest najlepiej rozwiniętym krajem byłego bloku wschodniego!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ryjek17
0 / 0

@Aliens_Hicks1 co ty ćpasz xd??? jaki z ciebie dzban :DDD zobacz co to znaczy słowo leming xd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
0 / 0

@ryjek17
Chłopie! A jaka to wielka różnica według ciebie żeby mieć 110, czy 120%?! W statystyce ekonometrycznej dokładnie żadna. Po roku-dwóch może się odwrócić, więc onanizowanie się takimi różnicami jest żenujące. Ważny jest trend, ale to już matematyka powyżej podstawówki.
Węgrzy byli naszą Ziemią Obiecaną przez kilkadziesiąt lat. A wcześniej - przez kilka wieków. Jeśli dla ciebie to nic nie znaczy, to tylko źle świadczy o tobie.
Wyjmij kij z d..., bo widzę, że jakakolwiek ironia jest dla ciebie obrazą - to na temat żartu z NRD.
Widzę twoje kolejne komentarze i widzę, że bardzo dźwięcznie masz pod pokrywką. Oby ci się ucho za szybko nie urwało!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 listopada 2019 o 19:52

A Aliens_Hicks1
0 / 0

@ryjek17 A ty ćpasz heroinę którą twoja stara przemyca z Meksyku i ch..uj ci w d..upę antypolska szmato, obyś zdychał długo i powoli!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aliens_Hicks1
0 / 0

@bromba_2k Z jednym się nie zgodzę - to Rosja jest bogatsza od Polski i nie chodzi o poziom życia obywateli a o ilość czołgów, samolotów czy okrętów. Nawodnych i podwodnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
0 / 0

@Aliens_Hicks1
Rosja ma nieporównanie większą siłę militarną. Fakt. Rosja ma wciąż spory przemysł militarny i jest dużym eksporterem broni. Też fakt. Odpryskiem przemysłu militarnego jest branża kosmiczna, w której Rosja wciąż się liczy.
Poza bronią, rakietami i surowcami NIC "sdiełano w Rassiji" nie ma prawa bytu na rynkach światowych. Poza wirusami, farmami hejterskimi itp Rosji nie ma także na międzynarodowej arenie nowoczesnych technologii, czy ogólnie - myśli technicznej. Bez bezpośredniego zaangażowania firm zachodnich (wliczając Izrael i Japonię) Rosja nie jest w stanie utrzymać sprawności technicznej swojego wielkiego przemysłu wydobycia i przesyłu surowców.
Poza Moskwą i może Petersburgiem jest to jedno wielki dziadostwo. Rozziew między tymi "cywilizowanymi" obszarami, a milionami kilometrów kwadratowych biedy jest przerażający. Znacznie gorszy, niż post-pegeerowskie "tereny wyklęte" w Polsce w latach 90-tych.
Nie używamam czołgów - wolę samochód, a Bogu dziękuję, że nie latam samolotami produkcji rosyjskiej, a także za to, że żyję w czasach, gdy czołgowo-samolotowo-okrętowa potęga Rosji może sobie tylko rdzewieć, topić się lub widowiskowo kopcić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem