Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
291 302
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar czacknoris
-1 / 13

ta wielka nowoczesność z podzespołami od poloneza hehehe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kazzmmiirr
-2 / 4

@czacknoris w 1974 te podzespoły (poza zawieszeniem i silnikiem jeszcze z Fiata 1300/1500 które trąciły myszką) wcale nie były tak bardzo przestarzałe. A zarówno zawiechę jak i silnik to auto miało swoje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 grudnia 2019 o 21:14

C Chung
+5 / 5

@czacknoris W 1974 roku "Poldek" wcale nie był tak przestarzały! Był "normalnym" autem. Problem w tym, że w 1994 roku ten sam polonez wyglądał i był przestarzały o jakieś 20 lat... ponieważ praktycznie się nie zmienił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
+1 / 1

@czacknoris
Polonez zadebiutował chyba w 1978, więc jakaś mała podróż w czasie musiałaby się zdarzyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czacknoris
0 / 0

@bromba_2k ale wtedy i tak nie było innych podzespołów .zreszta poczytaj twoich poprzedników

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
0 / 0

@czacknoris Ja się wyraźnie doczytałem "z podzespołami od poloneza". A tego poloneza wtedy jeszcze nie było. Powinno być napisane "z podzezpołami od dużego fiata", albo coś w tym stylu. Ci, którzy mają pojęcie wiedzą, że to niekoniecznie jest/było to samo.
Zresztą, można w ten sposób powiedzieć, że Maryja, matka Jezusa urodziła się w chrześcijańskiej rodzinie :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zasysacz
+2 / 4

@konto_propagandowe teraz a było to niemal 50 lat temu elegancki na tamte czasy ale inna sprawa jest wszystko zbudowali a silnika już nie mogli ???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Chung
+3 / 3

@zasysacz Ciężko... płytę podłogową bierzesz w sumie od byle czego, górną karoserię - to jest tylko trochę blachy - gniesz i profilujesz tak, jak masz fantazję. z fotelami również. Niestety z silnikiem już tak łatwo nie jest. Tam już potrzeba wiedzy inżynierskiej, mechanicznej i... takie rozwiązania są tworzone i udoskonalane przez dekady!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar czacknoris
+1 / 1

@zasysacz silnik kiedyś budowała andoria a z jakim skutkiem każdy wie hehe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U ubooot
-4 / 12

przeklepany polonez to ma być nowoczesność?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
0 / 8

Co ty człowieku bredzisz? Jaki sukces eksportowy? Z silnikiem 1500ccm trzydziestoletniego już wtedy? Klepany na kowadle. Pudrowanie tego samego trupa pf1500:) Niektórzy to mają pomysły:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Egghead
0 / 2

@F18_hornet
Silnik 1500 został przedstawiony w 1961 roku, był konstrukcją nowoczesną. W 1974 miał 13 lat, a nie 30. Na pewno nie był przestarzały w tamtych latach! Ale problemem był brak mocniejszego silnika, to miał być samochód sportowy. Władze PRL patrzyły na takie ekstrawagancje krzywym okiem, wszystko miało być siermiężne i dostępne dla ludu; nikt się nie miał wyróżniać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 grudnia 2019 o 1:53

G Gesser
+1 / 5

Podzespoły z fiat 125p to nie nowoczesność. To było tylko ładne nadwozie, nic więcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nicemen1
-1 / 1

Polonergini

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Symulakr
-2 / 6

Kolejny uziemiony prototyp ze względu na machinę propagandową że wszystko musiało być siermiężne, prostolinijne i skromniejsze względem zachodu. Syrena Sport, pewien projekt autobusu, która nazwę modelu zapomniałem, wiele tego było. Polak musiał jeździć brzydkim gratem, bo stare dziady u władzy dostawały orgazmu że jest przaśne i skromnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+2 / 6

@Symulakr Każda wiodąca obecnie marka ma na swoim koncie więcej uziemionych prototypów, niż finalnych produktów. Tak jak każdy program badawczy to miesiące budowy stanowiska pomiarowego, tydzień pomiarów na nim, setki zestawów danych pomiarowych, a na koniec 3 wykresy do publikacji. Na tym polega dopracowanie i optymalizacja.

A teraz proszę konktretnie: jakie atuty miała ta świetna Syrena Sport, poza ładną, powiedzmy, budą? Nie jako gokart na tor, tylko jako pełnowartościowy samochód.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
+3 / 3

Zapewne taka sama wartość jak masa innych kultowych samochodów, które nie wyróżniały się niczym poza oryginalnością. Ot tego właśnie nasza historia nie ma. Wszystko co na kołach było toporne i siermiężne. Kiedy inne kraje mogą wspominać różne ciekawe projekty, a miłośnicy zabytków mają wybór nietypowych roadsterów, usportowionych samochodów czy innych niezwykłych wynalazków, my nie mamy nic. Taka była idea komunizmu, nic nadzwyczajnego, niczym się nie wyróżniaj, wszyscy jak jedna szara masa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y Yaroslao
-2 / 2

Brzydki jak sztuka współczesna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar stokro5
0 / 0

To nie był prototyp tylko koncept car. Nie wiele więcej niż szkic ołówkiem. Nie opowiadajcie bajek o supernowoczesnym POLSKIM samochodzie. Wspaniały...tylko nie było silnika, produkcji, technologii montażu i paru innych "drobiazgów".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar greony12
0 / 2

dla mnie to podróbka lotusa esprit

Odpowiedz Komentuj obrazkiem