A teraz popatrzmy od drugiej strony. Ile takich urządzeń byłoby więcej, gdyby WOŚP przekazał to co miał przekazać na ten cel? Ile osób nie uratował sprzęt, który nie został zakupiony, bo pieniądze na to poszły na melonika czy mróweczkę. Uświadomcie sobie, bojownicy WOŚPu, ludzie nie mają pretensji o to, że ktoś zbiera, pomaga i ma za to wypłatę, tylko np o to, że ich oszukano-kiedyś wrzucili pieniążka, a potem się okazało, że np 40% z tego pieniążka nie poszło na pomoc. Ludzie mają też pretensje, że pomimo, że nie chcą wspierać WOŚPu (bo np ich oszukano) to to robią, bo płacą podatki, a do tych imprez często się dokładają samorządy. I stawiam, że połowa z przeciwników by zniknęła gdyby Jurek był uczciwy, wykonywał wyroki sądowe jak należy i od początku by mówił jak jest. No ale wtedy by pewnie odpadła część tych co dają.
@nitaki
a ile więcej by było gdyby takimi zakupami zajmowało się ministerstwo ? a może ile więcej gdyby fundacje kościelne? może ojciec grzybek z Torunia?
Gdyby były przekręty na tej fundacji to już dawno PiSowska prokuratura i PiSowskie sądy Owsiaka by zniszczyły. Z tego że nadal jedyną aktywnością oponentów jest płatny i bezpłatny hejt w internecie wnioskuje, że wszystko jednak jest ok.
@IwanBardzoGrozny ojciec z Torunia nie mówi, że pieniądze, które dostaje pójdą na pomoc, ludzie wiedzą na co wysyłają. Co do ministerstwa no to właśnie widać doskonale jak ten socjalny system jest niewydolny, to wstyd, że w ogóle takie zbiórki jak WOŚP są potrzebne. Ministerstwo się tym zajmuje, ale z wiadomym skutkiem.
@nitaki rozliczenia fundacji dostępne są i na stronie fundacji i na stronie ministerstwa, które fundację kontroluje. % który WOŚP przeznacza na sprzęt i cel zbiórki jest wyższy nawet od tego, który wykazuje Caritas. Wynosi zresztą powyżej 90% a nie jak mylnie podajesz 40.
Wydajesz się kolejnym sfrustrowanym przeciwnikiem WOŚP który czerpie jakąś chorą przyjemność z obrażania ludzi, którzy z własnej woli dają kasę na szczytny cel. Dodatkowo pomawiasz organizatora, który toczy co prawda jakieś boje z internetowym hejterem Matkiem Kurkiem, ale jak na razie ma 100% czyste konto, a finanse fundacje sa przejrzyste i ogólnie dostępne.
@nitaki
"Co do ministerstwa no to właśnie widać doskonale jak ten socjalny system jest niewydolny, to wstyd, że w ogóle takie zbiórki jak WOŚP są potrzebne. Ministerstwo się tym zajmuje, ale z wiadomym skutkiem.". I tutaj się z tobą zgodzę.
Różnica jest taka, że WOŚP ma kilkunastu pracowników zatrudnionych na stałe, a polskie ministerstwa to czysty etatyzm, czyli najpierw tworzy się stanowiska, biura, zgarnia kasę do kieszeni, a potem, jak coś zostanie, to przeznacza się na to, do czego teoretycznie powołano ministerstwo. Nie można też zapomnieć o tym, że większość znajomych królika nie ma pojęcia o funkcjonowaniu resortu, w którym pracują, czyli tylko zajmują biurka i pobierają kasę i czasami podejmują jakieś decyzje, żeby pokazać, jacy są ważni, A że dalej mają gówniane pojęcie na temat danego resortu, to ich decyzje na ogół budzą wiele kontrowersji.
WOŚP kogoś oszukuje? Ponad 90% wydają na zakup sprzętu, a niecałe 10% na działalność fundacji. Zorganizowania takiego finału kosztuje, a ludzie tam pracujący też muszą z czegoś żyć. I organizacja czegoś takiego to nie jest praca na pół etatu. Jak masz jakieś wątpliwości, to polecam zająć się organizacją jakiegoś małego lokalnego koncertu, a potem porównać sobie skalę przedsięwzięcia. Jeden znajomy pomagał przy organizacji finału w Irlandii. Tutaj tłumów nie było, bo to jednak inny kraj i Polacy są mniejszośćią. Zajęło im to kilka miesięcy i potrzeba było 10 osób. Na jedną małą imprezę, a Owsiak i jego ekipa koordynują wszystko na masową skalę.
@PIStozwis i znowu obrażasz. Nie insynuuje, w sprawozdaniach Owsiaka były nieścisłości, oraz to, że stawiał czynny opór, aby je pokazać i to są fakty, nie insynuacje.
@Gamera zacznijmy od tego, że obecna władza nikogo nie ściga i nikogo nie wsadza do więzienia. No chyba, że ktoś jest winny US 7 groszy, albo właściciel sklepu broni się przed złodziejem.
@Goretex "wydajesz się..." no właśnie, źle Ci się wydaje. Nie mam przyjemności z obrażania ludzi, a już na pewno nie tych, którzy chcą pomóc.
Do was wszystkich: nie powiedziałem, że WOŚP to zło, ja tylko chciałem wytłumaczyć, czemu ci, którzy są jego przeciwnikami mają taką, a nie inną opinie. Ba nawet nie mówiłem o sobie, bo nie jestem przeciwny, doskonale rozumiem was, ale rozumiem też tamtych ludzi, za to wy nawet nie próbujecie tego zrobić, tylko od razu traktujecie z góry. Nie powiedziałem, że WOŚP to zło, tylko wskazałem, dlaczego ktoś może go nie lubić i że są nieścisłości w zeznaniach, a z czym się spotkałem? z obelgami, w części bez jakichkolwiek argumentów.
Co do rozliczeń to dotyczą one tego co zostało zebrane, a to co zostało włożone w organizacje już nie jest takie kolorowe i tu pojawiają się nieścisłoći.
To co ludzie robią na WOŚPie jest piękne i godne pochwały, ale to wstyd dla państwa "opiekuńczego", że takie imprezy są potrzebne.
Ludzie zacznijcie się chociaż próbować rozumieć, bo obrzucając się wzajemnie błotem nigdzie nie dotrzemy. Obrażając innych i nie próbując zrozumieć nie różnicie się niczym od zamkniętych fanatyków np PiSu. Jedyna różnica to może być taka, że może częściej będziecie mieć rację.
@El_Polaco co do tego, że nasze ministerstwo tak działa to się zgadzamy (uf w końcu ktoś cokolwiek powiedział pozytywnego do mnie, jak miło, że nie widzisz tylko miejsc starcia)
Na prawdę, nie mam nic przeciw WOŚP, chwała im za to, co robią. Ja tylko mówię, że są inne punkty widzenia i że to nie jest tak, że są one bezpodstawne. Że są ludzie, którzy mają inne zdanie, mają do niego prawo i można to zrozumieć.
@nitaki Bo z reguły przeciwnikami WOŚP są zwolennicy PIS. A Oni wszystkich, którym się powiodło finansowo uważają za złodziei. A przykład idzie z samej góry. Pamiętasz słynne "wystarczy nie kraść". A jakoś tak się złożyło, że na razie siedzą ci z obecnej ekipy.
@nitaki nie kłam, w sprawozdaniach wyraźnie rozdzielone jest to co poszło na organizację finału a co na sprzęt i szkolenia. I nie jest to proporcja którą podajesz. Więc proponuję, abyś na swój apel "nie obrzucania się błotem" odpowiedział jako pierwszy i przytoczył, jaki procent wg. sprawozdania WOŚP przeznacza na koszty organizacyjne a jaki na cele statutowe ? I skąd wziąłeś 40% ?
@PIStozwis nie jestem ani z tych ani z tych.
@Goretex z dupy, przed tymi 40% jest "np", bo nie chodziło o to ile konkretnie, tylko o sam fakt, że ktoś się czuje oszukany i to nie jest zależne od tego w jakim stopniu to jest prawdą.
@Gamera wtedy bym wierzył, że ściga. Takie wywody nie mają żadnej merytorycznej wartości, zwłaszcza, że są błędne. A TVPis nie oglądam, nawet nie mam telewizora.
@nitaki A jaki rozgłos zdobyłby WOŚP, gdyby nie reklama, na którą idzie część z kasy, która nie idzie na leczenie? Pewnie tak jak inne zbiórki- zebraliby ułamek.
Serio masz focha, ze ktoś za swoją prace, chce chociaż troche zarobić?
Poza tym, ja nie chce koncertu rapera w moim mieście, ale mnie ono oszukało, bo i tak go zorganizowano. Mam mieć focha na tego rapera? Nie. Zwykła impreza, która jednym się podoba, innym nie. Zawsze były, są i będą takie imprezy.
Na lewo i prawo przeciwnicy trąbią, że Jurek "oszukuje", więc kazdy darczyńca to wie, wiec nie miałby kto odpaść. Poza tym imprezy WOŚP są jednymi z fajniejszych. Serio nam nie przeszkadza, że za całą prace, administrowanie tego przez cały rok, za całą fale hejtu on sobie to odrobi i odpocznie.
@Livanir o nie. W TVP Owsiak miał darmową reklamę, darmową czyli za to zapłacili podatnicy i abonenci. Zbiórki pokrywają tylko część opłat za reklamy i tego typu rzeczy.
Stwierdzam też, że nie ma co go przesadnie wychwalać, bo to jego praca, jak każda inna.
Scena, oświetlenie, nagłośnienie, zabezpieczenie i wszystko inne spoczywa praktycznie w całości na lokalnych władzach. W przypadku rapera, to koncert może choć w jakimś stopniu sam się utrzyma choćby kwestia biletów, placowych i innych. Nikt nie chce niczego za darmo. Chodzi o to, że wychwala się tylko jego, a tak na prawdę jest w to włożony wysiłek każdego obywatela.
Oszustwo nie polegało na tym, że zorganizowano WOŚP w jakimś mieście, tylko chodziło o nieprzejrzystość w jego zeznaniach i np o podpisywanie umów sam ze sobą. Tak jak powiedziałeś, takie imprezy zawsze były, są i będą, nie dogodzisz wszystkim. Tylko pieniądze od władze nie wpadają do kieszeni żony rapera.
Założenie, że każdy wie jest błędne. I nie strzelam focha tylko mówię, że jest taki punkt widzenia.
Smuci mnie wasze podejście "kto nie z nami ten przeciw nam". Na prawdę nikomu nie zakazuję, ani nikomu nie każę dawać na WOŚP. Zwracam uwagę na to, że dużo osób widzi tylko tę jasną stronę medalu, a inne te mroczną. Gdyby ktoś z was pisał o tym, że Owsiak to diabeł wcielony, to bronił bym Owsiaka, bo tak nie jest. Skrajności są złe (moim zdaniem) i staram się ich unikać.
@nitaki w jakiej ty bajce żyjesz, że opowiadasz takie brednie?
Oderwij lepiej swoją pęponinę od tvp i przeiżyj na oczy, bo nawet w prl-u tak nie kłamali naiwnym "ludką" jak teraz pisiory, czy kościelni politycy zwani "księdzami"
@Goretex przeczytaj jeszcze raz, bo chyba nie zrozumiałeś.
@Gamera to jest właśnie to o czym mówiłem, nie popieram was więc jestem przeciw wam. Przez takich jak Ty nigdy dobrze nie będzie. Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem, to co pisałem wiedziałbyś, że tylko mówię jak to mogą inni widzieć. Ja wiem jak to działa, Ty wiesz, ale inni niekoniecznie.
@petronox to nie są brednie. Od razu zakładasz, że wiedzę czerpię z TVP tak jakbyś nie znał żadnych innych źródeł informacji. Ja mogę powiedzieć to samo o tobie i co? i nic. Pewnie żaden z nas racji nie będzie miał.
@khartus_ to znaczy? Czy to argument na zasadzie "a u was murzynów biją"? Twój komentarz ni jak się nie ma do mojej wypowiedzi. Uważam, że te 2 mld zł (wydawało mi się, że na rok przez 5 lat, ale pewności nie mam) są błędem. Ale ze strony "opozycji" to też nie było fair, bo robią politykę kosztem chorych, nie zrobili tego dla tych w szpitalach tylko dla afery. Uważam, że rząd PiSu to zły rząd, ale uważam też, że PO-PSL lepsze nie było. Dla mnie PiSPO to jedno zło, tak jak większość socjalistów. Z tego powodu część z was zwyzywa mnie od nazistów, inni od lewaków tylko dlatego, że nie do końca się w czymś zgadzam. Zero jedynkowe podejście polaków mnie przeraża.
Żyjemy w państwie opiekuńczym i to wstyd, że WOŚP i Caritas są potrzebne. Ludzie pomagają podwójnie bo w podatkach i w darowiznach właśnie na takie akcje.
@nitaki
Ciekawe ile takich urzadzen zakupilaby np. PFN, gdyby miala takie rzeczy zapisane w swoim statusie? Oczywiscie na dzien dzisiejszy zajmuje sie czym innym, ale z jakim skutkiem? Wymiernym? Tez jest finansowana z naszych pieniedzy - czy tego chcemy, czy nie. Natomiast darowizny na WOSP sa zupelnie dobrowolne. Jesli nie chcesz wspierac fundacji J. Owsiaka - nie wspieraj, twoja wola. Masz nawet prawo miec w rzyci to, co mowia inni.
@nitaki To schowaj to swoje zdanie do kieszeni i nie rozpowszechniaj głupot i kłamstw. WOŚP jest uczciwą organizacją i tylko pisiueskie niedojdy uważają, że jest inaczej.
@solonaryba od 4 lat WOŚP nie ma żadnego wsparcia z TVPiS i idzie mu świetnie. Jeśli chcesz poczytać o makaronie w wykonaniu PiS to polecam Fundację Narodową, Get Back, sprawę Banasia, mafię VAT w ministerstwie finansów, łapówki w KNF, premie "bo im się należało", hejterów w ministerstwie sprawiedliwości. Po prostu każda władza ma swoje afery i odchodzi kiedy ludzie maja ich już dość.. a PiS od 5 lat w afery także obrasta. Nie widze w twoich postach żadnych argumentów, tylko umiejętne szczucie.
@F18_hornet demot pod którym są niniejsze komentarze jest kłamstwem które nie zostało rozpowszechnione przez pisiueskie niedojdy. Skoro WOŚP jest uczciwą organizacja to kto miał w tym swój cel i jaki on był?
@KwokaBezPisklat powtórzyłeś to co napisałem.
@fajny105 z tego samego powodu za AG, skoki, czy inne wały też nikt praktycznie nie siedzi?
@F18_hornet brak słów, mam prawo to mówić, tak samo jak Ty masz prawo wypowiadać się jak ćwierćmózg. Ja Ci niczego nie zabraniam, Ty mi też nie zabraniaj, bo ani nie masz do tego prawa logicznego, obyczajowego, autorytetowego ani żadnego innego.
@Gortex zarówno ja jak i obstawiam @solonaryba zgadzamy się z tym, że każda władza ma swoje afery i nimi obrasta. Stawiam, że gdyby rządziła jakakolwiek inna partia, to @solonaryba napisał by to samo tylko nie o PiSie tylko o tej parti. Bo problemem nie jest partia, jaka by nie była, tylko my mówimy o zachowaniu ludzi. W czymś się zgadzamy, to już jakiś sukces. Postarajmy się wzajemnie zrozumieć.
@nitaki nie, za skoki i inne waly stoi polityka blokujaca sledztwa i inne dzialania. Wobec WOSP stoi polityka szukajaca problemow nawet tam gdzie ich nie ma. Naszczescie do tej pory byly sady niezalezne i na to nie pozwalaly. Teraz moze byc roznie...
@jk1970 wykaż trochę dobre woli i poszukaj co jeszcze kupiło WOŚP, samych ECMO na pewno dwa, choć zakładam, że to pierwsze już ze starości może nie działać. Autor demota nie sugerował, że wszystkie ECMO są z WOŚP
Niemcy mają 3, ale na szpital raczej :) a w Polsce tylko te jedno urządzenie widoczne na zdjęciu zostało zakupione przez WOŚP. Może by tak weryfikować informacje zanim poda się je dalej?
Przepraszam a ilość tych ECMO w Niemczech to skąd autor wziął? Z du.. mam rozumieć? Jakieś źródła poproszę. Bo ja mogę podać kilka, które na logikę przeczą liczbie 3 sztuk na całe Niemcy...
Artykuł z branżowej prasy lekarskiej z 2013, w którym napisano, że terapię ECMO przeprowadza się w 50 niemieckich klinikach: "In Deutschland wird die veno-venöse (vv) ECMO in mehr als 50 Kliniken eingesetzt" https://www.aerzteblatt.de/archiv/135064/Extrakorporale-Lungenunterstuetzung-bei-schwerem-Lungenversagen-des-Erwachsenen Artykuł z 2018 roku, gdzie w pierwszych zdaniach stoi, że rocznie ponad 2000 dorosłych (bo to też jest ważne! ile takich ECMO jest na oddziałach dla dorosłych a ile dla noworodków) korzysta z terapii ECMO: https://deutsch.medscape.com/artikelansicht/4907149 To rozumiem, że te 3 niemieckie maszyny muszą rotacyjnie objeżdżać całe Niemcy na tygodniowe występy w tych 50 klinikach (przypominam stan na 2013 rok...)
@AgataKowalska skąd? Z propagandy mówiącej o tym jak zajebisty jest Owsiak. Kłamstwa które są łatwe do podważenia ale wyznawcy jego kultu i tak powiedzą że to prawda :)
@AgataKowalska nie wiem skąd autor wziął... ciekawi mnie za to ile takich urządzeń jest w Polsce... czy tylko te 47 zakupionych za pieniądze zebrane z WOŚP czy jeszcze inne, które były zakupione przez państwo do szpitali.
@Slawa238 oki właśnie poczytałem, fajnie że im wymienili niedziałający sprzęt :) fajnie że tego sprzętu jest tyle ile jest i niech będzie dobrze wykorzystany :) niefajnie że robią durne demotyl.... oj może nie tyle durne co fałszywe bo z durnych fajnie się też pośmiać :)
jak zwykle to obywatele mimo że płacą horrendalnie wysokie podatki musieli kupić sprzę do ratowania życia za własne pieniądze. Nierząd wolał przekazać 2 mld na swój filar czyli TVPIS
i już pisie troje jadą: - Owsiak mógł kupić więcej... a niby czemu? po co mamy to tzw "państwo", które ściąga z nas podatki (nie dotyczy ekipy socjal+)
podczas przyjęcia do szpitala powinna być prowadzona ankieta co pacjent myśli na temat WOŚP
i w przypadku gdy nie pacjent nie przepada za orkiestrą nie może używać sprzętu z serduszkiem nawet gdyby miał ponieść śmiertelne konsekwencje
@m1989w Nie zgodzę się, chorym zawsze trzeba pomagać, tym chorym z nienawiści także. Daję na WOŚP i mam nadzieję, że sprzęt pomaga każdemu potrzebującemu. Zresztą... zło trzeba zwyciężać dobrem
@m1989w tacy jak Ty robią strasznie złą opinię WOŚP wśród społeczeństwa.
Poza tym dlaczego uważasz, że jeśli ktoś nie płaci na WOŚP ma nie używać sprzętu z NFZ? Szpital który otrzymuje sprzęt od WOŚP, musi obkleić również inne sprzętu serduszkami, więc chcesz aby osoby niepłacące na WOŚP nie mogli być obsługiwani w szpitalach które otrzymały coś z WOŚP?
To co robisz, czyli segregowanie ludzi na lepszych i gorszych i wybieranie którzy mają żyć a którzy nie i promowanie tego w Internecie, powinno być karane.
@voot1 dlaczego karane a co ja takiego promuje skoro ktoś jest przeciwny WOŚP to powinien mieć honor zrezygnować z sprzętu kupionego przez orkiestrę , trochę odpowiedzialności za siebie
@m1989w promujesz segregowanie ludzi i odmawianie udzielenia pomocy tym, których uznajesz za gorszych.
Nieważne co ktoś o mnie myśli, ja i tak robiłbym wszystko co w mojej mocy, żeby mu pomóc, nawet takiemu samolubowi jak Ty. I smuci to, że są tacy ludzie jak Ty, którzy widząc kogoś w potrzebie, odwrócą się dupą do niego i będą udawać że go nie widzą, bo im się ktoś z nie podoba - to niech ginie.
@Goretex usłyszałem to od kolegi i zweryfikowałem u zaprzyjaźnionej położnej w pobliskim szpitalu. W zasadzie, to nie szpital musi oklejać, ale wolontariusze wchodzą i oklejają co się da. Nikt im nie zwraca uwagi, bo z serduszkiem czy bez, sprzęt działa tak samo, a mimo wszystko, pracownicy szpitala są wdzięczni za nowy sprzęt, ponieważ nawet jeśli to jakiś "drobiazg", to jest szansa, że uratuje czyjeś życie, a wtedy jest już bezcenny.
Oprócz serduszek, w szpitalach, które są wyposażone w sprzęt od WOŚP, rozdają jakieś dokumenty z logo WOŚP, chyba certyfikaty, pacjentom, nie wiem czy we wszystkich szpitalach to jest i przez jaki czas muszą je rozdawać od uzyskania sprzętu, o to nie zapytałem, wiem, że otrzymałem taki certyfikat.
Warto dodać, że ja nie uważam, że to źle, że obklejają, co prawda pieniądze z WOŚP, w porównaniu z pieniędzmi z NFZ to może i drobne, ale zamienione w sprzęt, stają się bezcenne, a im więcej serduszek, możliwe, że tym więcej sprzętu uda się zakupić następnym razem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 marca 2020 o 22:29
@voot1 Może i WOŚP to drobne, ale to trochę tak jakby szpital dostawał z NFZ 100 mln i na płace wydawał 100mln.. wtedy czasem sprzęt od WOŚP to jedyny sprzęt jak jest w stanie zamontować w szpitalu w ciągu roku. Zresztą, na zachodzie finansowanie sprzętu przez fundacje to nic nowego, tam po prostu szpitale mają własne fundacje i własnych sponsorów. miejmy nadzieję, że i u nas tak to się rozwinie.
Jaka manipulacja. WOŚP kupił jeden może dwa - tyle można znaleźć. Reszta jest kupiona z naszych podatków. WOŚP jest fajny ale cała kwota starczyłaby na finansowanie średniego szpitala przez ... miesiąc.
Niemcy mają prawie 4000 potwierdzonych zakażeń i 5 zgonów. Polska ma ledwo ponad 100 potwierdzonych zakażeń i już 3 zgony. Obawiam się, że respiratory to nie jest rozwiązanie tego problemu.
Mam nadzieje ze jurkowi fanatycy którzy tak mówią łącznie z tobą solidarnie zrezygnuja z pomocy sprzętu i usług NFZ,wsadzcie se w piz*e te sprzęciki owsika i lećcie do niego niech was uzdrawia
@Dreji A czemu miałbym rezygnować ze sprzętu NFZ? Płacę podatki na ten sprzęt i mam do niego prawo jak każdy obywatel. Dodatkowo daję na WOŚP i tego się nie wstydzę. Po wypadku to sprzęt WOŚP uratował mi życie, więc mam spory dług wdzięczności wobec Jurasa.
@jmcharakterek równierz płace składki i mam do tego prawo i wymagam pomocy jeśli sie zgłoszę i nie obchodzi mnie czy to sprzęt wyłącznie z NFZ czy zbiórek,jak tak bardzo zalujesz zdrowia przeciwnikom fanaberii jurasa to juz ci mówiłem wsadz se w swoją piz*ę te sprzęciki i uciekaj do swojego bozka jurasa
Przy całej sympatii do pana Owsiaka, te informacje są w większości nieprawdziwe, a tego rodzaju manipulacje wcale nie służą Orkiestrze.
Urządzenia do ECMO zostały zakupione ze środków publicznych (bodajże, ze środków ministerstwa zdrowia) w czasie epidemii świńskiej grypy w 2010r., za czasów Ewy Kopacz. Przedstawione ilości ECMO w Niemczech i UK są oczywistą bzdurą (chyba, że to są liczby na jeden ośrodek), bo każdy szanujący się ośrodek kardiologiczny z kardiochirurgią posiada takie urządzenia do leczenia pacjentów z ciężką niewydolnością serca, niewydolnością oddechową, po zatrzymaniu krążenia, zespołami pokardiotomijnymi i tp.
Zupełnie inna sprawa to to, ilu intensywistów jest przeszkolonych do zakładania i obsługiwania ECMO. Niestety, bolączką polskiego systemu "szkolenia" jest niechęć do dzielenia się wiedzą i nieopanowana chęć bycia niezastąpionym, więc podejrzewam, że nie ma odpowiedniej liczby przeszkolonych specjalistów, perfuzjonistów i pielęgniarek :(
@Milan1976 Ale zrozumiałeś, że tylko to ECMO ze zdjęcia było kupione z WOŚP a nie wszystkie 47? Bo zdanie w democie fajnie wprowadza w błąd, niby wprost nie sugeruje, że wszystkie są z WOŚP, ale daje taką sugestię.
A teraz popatrzmy od drugiej strony. Ile takich urządzeń byłoby więcej, gdyby WOŚP przekazał to co miał przekazać na ten cel? Ile osób nie uratował sprzęt, który nie został zakupiony, bo pieniądze na to poszły na melonika czy mróweczkę. Uświadomcie sobie, bojownicy WOŚPu, ludzie nie mają pretensji o to, że ktoś zbiera, pomaga i ma za to wypłatę, tylko np o to, że ich oszukano-kiedyś wrzucili pieniążka, a potem się okazało, że np 40% z tego pieniążka nie poszło na pomoc. Ludzie mają też pretensje, że pomimo, że nie chcą wspierać WOŚPu (bo np ich oszukano) to to robią, bo płacą podatki, a do tych imprez często się dokładają samorządy. I stawiam, że połowa z przeciwników by zniknęła gdyby Jurek był uczciwy, wykonywał wyroki sądowe jak należy i od początku by mówił jak jest. No ale wtedy by pewnie odpadła część tych co dają.
@PIStozwis pierwsze co, to obrażasz? Tu można skończyć z Tobą dyskusję. Dziękuję, dobranoc.
@nitaki
a ile więcej by było gdyby takimi zakupami zajmowało się ministerstwo ? a może ile więcej gdyby fundacje kościelne? może ojciec grzybek z Torunia?
Gdyby były przekręty na tej fundacji to już dawno PiSowska prokuratura i PiSowskie sądy Owsiaka by zniszczyły. Z tego że nadal jedyną aktywnością oponentów jest płatny i bezpłatny hejt w internecie wnioskuje, że wszystko jednak jest ok.
@IwanBardzoGrozny ojciec z Torunia nie mówi, że pieniądze, które dostaje pójdą na pomoc, ludzie wiedzą na co wysyłają. Co do ministerstwa no to właśnie widać doskonale jak ten socjalny system jest niewydolny, to wstyd, że w ogóle takie zbiórki jak WOŚP są potrzebne. Ministerstwo się tym zajmuje, ale z wiadomym skutkiem.
A sądy nie są tak PiSowskie jak wam się wydaje.
@nitaki rozliczenia fundacji dostępne są i na stronie fundacji i na stronie ministerstwa, które fundację kontroluje. % który WOŚP przeznacza na sprzęt i cel zbiórki jest wyższy nawet od tego, który wykazuje Caritas. Wynosi zresztą powyżej 90% a nie jak mylnie podajesz 40.
Wydajesz się kolejnym sfrustrowanym przeciwnikiem WOŚP który czerpie jakąś chorą przyjemność z obrażania ludzi, którzy z własnej woli dają kasę na szczytny cel. Dodatkowo pomawiasz organizatora, który toczy co prawda jakieś boje z internetowym hejterem Matkiem Kurkiem, ale jak na razie ma 100% czyste konto, a finanse fundacje sa przejrzyste i ogólnie dostępne.
@nitaki
"Co do ministerstwa no to właśnie widać doskonale jak ten socjalny system jest niewydolny, to wstyd, że w ogóle takie zbiórki jak WOŚP są potrzebne. Ministerstwo się tym zajmuje, ale z wiadomym skutkiem.". I tutaj się z tobą zgodzę.
Różnica jest taka, że WOŚP ma kilkunastu pracowników zatrudnionych na stałe, a polskie ministerstwa to czysty etatyzm, czyli najpierw tworzy się stanowiska, biura, zgarnia kasę do kieszeni, a potem, jak coś zostanie, to przeznacza się na to, do czego teoretycznie powołano ministerstwo. Nie można też zapomnieć o tym, że większość znajomych królika nie ma pojęcia o funkcjonowaniu resortu, w którym pracują, czyli tylko zajmują biurka i pobierają kasę i czasami podejmują jakieś decyzje, żeby pokazać, jacy są ważni, A że dalej mają gówniane pojęcie na temat danego resortu, to ich decyzje na ogół budzą wiele kontrowersji.
WOŚP kogoś oszukuje? Ponad 90% wydają na zakup sprzętu, a niecałe 10% na działalność fundacji. Zorganizowania takiego finału kosztuje, a ludzie tam pracujący też muszą z czegoś żyć. I organizacja czegoś takiego to nie jest praca na pół etatu. Jak masz jakieś wątpliwości, to polecam zająć się organizacją jakiegoś małego lokalnego koncertu, a potem porównać sobie skalę przedsięwzięcia. Jeden znajomy pomagał przy organizacji finału w Irlandii. Tutaj tłumów nie było, bo to jednak inny kraj i Polacy są mniejszośćią. Zajęło im to kilka miesięcy i potrzeba było 10 osób. Na jedną małą imprezę, a Owsiak i jego ekipa koordynują wszystko na masową skalę.
@PIStozwis i znowu obrażasz. Nie insynuuje, w sprawozdaniach Owsiaka były nieścisłości, oraz to, że stawiał czynny opór, aby je pokazać i to są fakty, nie insynuacje.
@Gamera zacznijmy od tego, że obecna władza nikogo nie ściga i nikogo nie wsadza do więzienia. No chyba, że ktoś jest winny US 7 groszy, albo właściciel sklepu broni się przed złodziejem.
@Goretex "wydajesz się..." no właśnie, źle Ci się wydaje. Nie mam przyjemności z obrażania ludzi, a już na pewno nie tych, którzy chcą pomóc.
Do was wszystkich: nie powiedziałem, że WOŚP to zło, ja tylko chciałem wytłumaczyć, czemu ci, którzy są jego przeciwnikami mają taką, a nie inną opinie. Ba nawet nie mówiłem o sobie, bo nie jestem przeciwny, doskonale rozumiem was, ale rozumiem też tamtych ludzi, za to wy nawet nie próbujecie tego zrobić, tylko od razu traktujecie z góry. Nie powiedziałem, że WOŚP to zło, tylko wskazałem, dlaczego ktoś może go nie lubić i że są nieścisłości w zeznaniach, a z czym się spotkałem? z obelgami, w części bez jakichkolwiek argumentów.
Co do rozliczeń to dotyczą one tego co zostało zebrane, a to co zostało włożone w organizacje już nie jest takie kolorowe i tu pojawiają się nieścisłoći.
To co ludzie robią na WOŚPie jest piękne i godne pochwały, ale to wstyd dla państwa "opiekuńczego", że takie imprezy są potrzebne.
Ludzie zacznijcie się chociaż próbować rozumieć, bo obrzucając się wzajemnie błotem nigdzie nie dotrzemy. Obrażając innych i nie próbując zrozumieć nie różnicie się niczym od zamkniętych fanatyków np PiSu. Jedyna różnica to może być taka, że może częściej będziecie mieć rację.
@El_Polaco co do tego, że nasze ministerstwo tak działa to się zgadzamy (uf w końcu ktoś cokolwiek powiedział pozytywnego do mnie, jak miło, że nie widzisz tylko miejsc starcia)
Na prawdę, nie mam nic przeciw WOŚP, chwała im za to, co robią. Ja tylko mówię, że są inne punkty widzenia i że to nie jest tak, że są one bezpodstawne. Że są ludzie, którzy mają inne zdanie, mają do niego prawo i można to zrozumieć.
@nitaki Bo z reguły przeciwnikami WOŚP są zwolennicy PIS. A Oni wszystkich, którym się powiodło finansowo uważają za złodziei. A przykład idzie z samej góry. Pamiętasz słynne "wystarczy nie kraść". A jakoś tak się złożyło, że na razie siedzą ci z obecnej ekipy.
@nitaki nie kłam, w sprawozdaniach wyraźnie rozdzielone jest to co poszło na organizację finału a co na sprzęt i szkolenia. I nie jest to proporcja którą podajesz. Więc proponuję, abyś na swój apel "nie obrzucania się błotem" odpowiedział jako pierwszy i przytoczył, jaki procent wg. sprawozdania WOŚP przeznacza na koszty organizacyjne a jaki na cele statutowe ? I skąd wziąłeś 40% ?
@PIStozwis nie jestem ani z tych ani z tych.
@Goretex z dupy, przed tymi 40% jest "np", bo nie chodziło o to ile konkretnie, tylko o sam fakt, że ktoś się czuje oszukany i to nie jest zależne od tego w jakim stopniu to jest prawdą.
@Gamera wtedy bym wierzył, że ściga. Takie wywody nie mają żadnej merytorycznej wartości, zwłaszcza, że są błędne. A TVPis nie oglądam, nawet nie mam telewizora.
@nitaki A jaki rozgłos zdobyłby WOŚP, gdyby nie reklama, na którą idzie część z kasy, która nie idzie na leczenie? Pewnie tak jak inne zbiórki- zebraliby ułamek.
Serio masz focha, ze ktoś za swoją prace, chce chociaż troche zarobić?
Poza tym, ja nie chce koncertu rapera w moim mieście, ale mnie ono oszukało, bo i tak go zorganizowano. Mam mieć focha na tego rapera? Nie. Zwykła impreza, która jednym się podoba, innym nie. Zawsze były, są i będą takie imprezy.
Na lewo i prawo przeciwnicy trąbią, że Jurek "oszukuje", więc kazdy darczyńca to wie, wiec nie miałby kto odpaść. Poza tym imprezy WOŚP są jednymi z fajniejszych. Serio nam nie przeszkadza, że za całą prace, administrowanie tego przez cały rok, za całą fale hejtu on sobie to odrobi i odpocznie.
@nitaki Jeśli tak to duże brawa. Pozdrawiam.
@Livanir o nie. W TVP Owsiak miał darmową reklamę, darmową czyli za to zapłacili podatnicy i abonenci. Zbiórki pokrywają tylko część opłat za reklamy i tego typu rzeczy.
Stwierdzam też, że nie ma co go przesadnie wychwalać, bo to jego praca, jak każda inna.
Scena, oświetlenie, nagłośnienie, zabezpieczenie i wszystko inne spoczywa praktycznie w całości na lokalnych władzach. W przypadku rapera, to koncert może choć w jakimś stopniu sam się utrzyma choćby kwestia biletów, placowych i innych. Nikt nie chce niczego za darmo. Chodzi o to, że wychwala się tylko jego, a tak na prawdę jest w to włożony wysiłek każdego obywatela.
Oszustwo nie polegało na tym, że zorganizowano WOŚP w jakimś mieście, tylko chodziło o nieprzejrzystość w jego zeznaniach i np o podpisywanie umów sam ze sobą. Tak jak powiedziałeś, takie imprezy zawsze były, są i będą, nie dogodzisz wszystkim. Tylko pieniądze od władze nie wpadają do kieszeni żony rapera.
Założenie, że każdy wie jest błędne. I nie strzelam focha tylko mówię, że jest taki punkt widzenia.
Smuci mnie wasze podejście "kto nie z nami ten przeciw nam". Na prawdę nikomu nie zakazuję, ani nikomu nie każę dawać na WOŚP. Zwracam uwagę na to, że dużo osób widzi tylko tę jasną stronę medalu, a inne te mroczną. Gdyby ktoś z was pisał o tym, że Owsiak to diabeł wcielony, to bronił bym Owsiaka, bo tak nie jest. Skrajności są złe (moim zdaniem) i staram się ich unikać.
@nitaki czyli po prostu wpadłeś wpuścić trochę jadu z "dupy wziętym" 40% ? A skąd wziąłeś punkt widzenia ? z tego samego miejsca ?
@nitaki w jakiej ty bajce żyjesz, że opowiadasz takie brednie?
Oderwij lepiej swoją pęponinę od tvp i przeiżyj na oczy, bo nawet w prl-u tak nie kłamali naiwnym "ludką" jak teraz pisiory, czy kościelni politycy zwani "księdzami"
@nitaki nie sądzisz, że twój komentarz jest nie na miejscu kiedy na tvp poszło dwa mld?
@Goretex przeczytaj jeszcze raz, bo chyba nie zrozumiałeś.
@Gamera to jest właśnie to o czym mówiłem, nie popieram was więc jestem przeciw wam. Przez takich jak Ty nigdy dobrze nie będzie. Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem, to co pisałem wiedziałbyś, że tylko mówię jak to mogą inni widzieć. Ja wiem jak to działa, Ty wiesz, ale inni niekoniecznie.
@petronox to nie są brednie. Od razu zakładasz, że wiedzę czerpię z TVP tak jakbyś nie znał żadnych innych źródeł informacji. Ja mogę powiedzieć to samo o tobie i co? i nic. Pewnie żaden z nas racji nie będzie miał.
@khartus_ to znaczy? Czy to argument na zasadzie "a u was murzynów biją"? Twój komentarz ni jak się nie ma do mojej wypowiedzi. Uważam, że te 2 mld zł (wydawało mi się, że na rok przez 5 lat, ale pewności nie mam) są błędem. Ale ze strony "opozycji" to też nie było fair, bo robią politykę kosztem chorych, nie zrobili tego dla tych w szpitalach tylko dla afery. Uważam, że rząd PiSu to zły rząd, ale uważam też, że PO-PSL lepsze nie było. Dla mnie PiSPO to jedno zło, tak jak większość socjalistów. Z tego powodu część z was zwyzywa mnie od nazistów, inni od lewaków tylko dlatego, że nie do końca się w czymś zgadzam. Zero jedynkowe podejście polaków mnie przeraża.
Żyjemy w państwie opiekuńczym i to wstyd, że WOŚP i Caritas są potrzebne. Ludzie pomagają podwójnie bo w podatkach i w darowiznach właśnie na takie akcje.
@nitaki
"ojciec z Torunia nie mówi, że pieniądze, które dostaje pójdą na pomoc, ludzie wiedzą na co wysyłają"
podobno na ratowanie Stoczni Gdańskiej
@nitaki
Ciekawe ile takich urzadzen zakupilaby np. PFN, gdyby miala takie rzeczy zapisane w swoim statusie? Oczywiscie na dzien dzisiejszy zajmuje sie czym innym, ale z jakim skutkiem? Wymiernym? Tez jest finansowana z naszych pieniedzy - czy tego chcemy, czy nie. Natomiast darowizny na WOSP sa zupelnie dobrowolne. Jesli nie chcesz wspierac fundacji J. Owsiaka - nie wspieraj, twoja wola. Masz nawet prawo miec w rzyci to, co mowia inni.
@IwanBardzoGrozny caly czas probuja zniszczyc. Jednak bezskutecznie bo nie ma do czego sie przyczepic...
@nitaki Jesteś idiotą!!!
@nitaki To schowaj to swoje zdanie do kieszeni i nie rozpowszechniaj głupot i kłamstw. WOŚP jest uczciwą organizacją i tylko pisiueskie niedojdy uważają, że jest inaczej.
@solonaryba od 4 lat WOŚP nie ma żadnego wsparcia z TVPiS i idzie mu świetnie. Jeśli chcesz poczytać o makaronie w wykonaniu PiS to polecam Fundację Narodową, Get Back, sprawę Banasia, mafię VAT w ministerstwie finansów, łapówki w KNF, premie "bo im się należało", hejterów w ministerstwie sprawiedliwości. Po prostu każda władza ma swoje afery i odchodzi kiedy ludzie maja ich już dość.. a PiS od 5 lat w afery także obrasta. Nie widze w twoich postach żadnych argumentów, tylko umiejętne szczucie.
@F18_hornet demot pod którym są niniejsze komentarze jest kłamstwem które nie zostało rozpowszechnione przez pisiueskie niedojdy. Skoro WOŚP jest uczciwą organizacja to kto miał w tym swój cel i jaki on był?
@KwokaBezPisklat powtórzyłeś to co napisałem.
@fajny105 z tego samego powodu za AG, skoki, czy inne wały też nikt praktycznie nie siedzi?
@F18_hornet brak słów, mam prawo to mówić, tak samo jak Ty masz prawo wypowiadać się jak ćwierćmózg. Ja Ci niczego nie zabraniam, Ty mi też nie zabraniaj, bo ani nie masz do tego prawa logicznego, obyczajowego, autorytetowego ani żadnego innego.
@Gortex zarówno ja jak i obstawiam @solonaryba zgadzamy się z tym, że każda władza ma swoje afery i nimi obrasta. Stawiam, że gdyby rządziła jakakolwiek inna partia, to @solonaryba napisał by to samo tylko nie o PiSie tylko o tej parti. Bo problemem nie jest partia, jaka by nie była, tylko my mówimy o zachowaniu ludzi. W czymś się zgadzamy, to już jakiś sukces. Postarajmy się wzajemnie zrozumieć.
@nitaki nie, za skoki i inne waly stoi polityka blokujaca sledztwa i inne dzialania. Wobec WOSP stoi polityka szukajaca problemow nawet tam gdzie ich nie ma. Naszczescie do tej pory byly sady niezalezne i na to nie pozwalaly. Teraz moze byc roznie...
@fajny105 w to, że były niezależne to wątpie. Myślę, że były tak samo uzależnione jak i są teraz, tylko przez innych.
@solonaryba Bo mają rację przygłupie. Takiego zakłamania jakie jest w PIS to nawet w PZPR nie było.
@nitaki Z tego co pamiętam łociec grzyb zbierał pieniądze m.in. na "ratowanie stoczni". Gdzie ta stocznia to raz, gdzie te pieniądze - to dwa.
@solonaryba Samokrytyka była codziennością w latach stalinowskich. Widać mentalnie tkwisz w czasach komunizmu. Jak cały PIS zresztą.
@nitaki Sądy są antypisowskie. Zgodnie z doktryną Neumanna. Jak będziesz w PO to sądy nic ci nie zrobią.
180 000 000 zebranych pieniędzy i tylko JEDNO sztuczne płuco Owsiak geniusz
@jk1970 wykaż trochę dobre woli i poszukaj co jeszcze kupiło WOŚP, samych ECMO na pewno dwa, choć zakładam, że to pierwsze już ze starości może nie działać. Autor demota nie sugerował, że wszystkie ECMO są z WOŚP
Dziękujemy WOŚP.!!!
@Pistozwis ciebie i tak wszyscy minusują więc nie trać energii, nie unoś się i nie zabieraj głosu
Niemcy mają 3, ale na szpital raczej :) a w Polsce tylko te jedno urządzenie widoczne na zdjęciu zostało zakupione przez WOŚP. Może by tak weryfikować informacje zanim poda się je dalej?
@Scandal_PL Finały WOŚP najczęściej skupiają się na sprzęcie dla dzieci. ECMO ze zdjęcia dostał oddział dziecięcej kardiochirurgii w Krakowie: https://www.wosp.org.pl/aktualnosci/aparat_ecmo_od_wosp
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2020 o 14:39
Przepraszam a ilość tych ECMO w Niemczech to skąd autor wziął? Z du.. mam rozumieć? Jakieś źródła poproszę. Bo ja mogę podać kilka, które na logikę przeczą liczbie 3 sztuk na całe Niemcy...
Artykuł z branżowej prasy lekarskiej z 2013, w którym napisano, że terapię ECMO przeprowadza się w 50 niemieckich klinikach: "In Deutschland wird die veno-venöse (vv) ECMO in mehr als 50 Kliniken eingesetzt" https://www.aerzteblatt.de/archiv/135064/Extrakorporale-Lungenunterstuetzung-bei-schwerem-Lungenversagen-des-Erwachsenen Artykuł z 2018 roku, gdzie w pierwszych zdaniach stoi, że rocznie ponad 2000 dorosłych (bo to też jest ważne! ile takich ECMO jest na oddziałach dla dorosłych a ile dla noworodków) korzysta z terapii ECMO: https://deutsch.medscape.com/artikelansicht/4907149 To rozumiem, że te 3 niemieckie maszyny muszą rotacyjnie objeżdżać całe Niemcy na tygodniowe występy w tych 50 klinikach (przypominam stan na 2013 rok...)
Dane typowo z dupy, tak to bywa na demotach
@AgataKowalska skąd? Z propagandy mówiącej o tym jak zajebisty jest Owsiak. Kłamstwa które są łatwe do podważenia ale wyznawcy jego kultu i tak powiedzą że to prawda :)
@AgataKowalska nie wiem skąd autor wziął... ciekawi mnie za to ile takich urządzeń jest w Polsce... czy tylko te 47 zakupionych za pieniądze zebrane z WOŚP czy jeszcze inne, które były zakupione przez państwo do szpitali.
@Pasqdnik82 W Polsce jest łącznie 47 takich urządzeń, JEDNO z nich zostało zakupione przez WOŚP działa w szpitalu dziecięcym w krakowskim Prokocimiu https://www.wosp.org.pl/medycyna/sprzet/galeria/1260
@Slawa238 oki właśnie poczytałem, fajnie że im wymienili niedziałający sprzęt :) fajnie że tego sprzętu jest tyle ile jest i niech będzie dobrze wykorzystany :) niefajnie że robią durne demotyl.... oj może nie tyle durne co fałszywe bo z durnych fajnie się też pośmiać :)
@AgataKowalska poprawiliśmy informację
jak zwykle to obywatele mimo że płacą horrendalnie wysokie podatki musieli kupić sprzę do ratowania życia za własne pieniądze. Nierząd wolał przekazać 2 mld na swój filar czyli TVPIS
@mo_cuishle i ci sami obywatele od prawie 30 lat nic z tym nie robią pozwalając jeszcze pośrednikom na tym zarobić :)
hahahaha serio ktoś wgl porównuje Polskę z Niemcami. u nas przebadano 2000 tyś ludzi a w Niemczech 200 000 tyś hahaha Polska niestety to dno i tyle
WOŚP 2019: 175 938 718 PLN
wydatki polski na ochronę zrowia w 2019: 97 600 000 000 PLN
Umiecie liczyć zera?
@maxpaw koszt religii w szkole za jeden rok 2018: 1 482 000 000 PLN
@fajny105 no i? "czarnych" też trzeba zlikwidować. Ale prawda wymaga przedstawiania faktów a nie "jakby nie wośp to byśmy wszyscy umarli"
i już pisie troje jadą: - Owsiak mógł kupić więcej... a niby czemu? po co mamy to tzw "państwo", które ściąga z nas podatki (nie dotyczy ekipy socjal+)
podczas przyjęcia do szpitala powinna być prowadzona ankieta co pacjent myśli na temat WOŚP
i w przypadku gdy nie pacjent nie przepada za orkiestrą nie może używać sprzętu z serduszkiem nawet gdyby miał ponieść śmiertelne konsekwencje
@m1989w Nie zgodzę się, chorym zawsze trzeba pomagać, tym chorym z nienawiści także. Daję na WOŚP i mam nadzieję, że sprzęt pomaga każdemu potrzebującemu. Zresztą... zło trzeba zwyciężać dobrem
@m1989w tacy jak Ty robią strasznie złą opinię WOŚP wśród społeczeństwa.
Poza tym dlaczego uważasz, że jeśli ktoś nie płaci na WOŚP ma nie używać sprzętu z NFZ? Szpital który otrzymuje sprzęt od WOŚP, musi obkleić również inne sprzętu serduszkami, więc chcesz aby osoby niepłacące na WOŚP nie mogli być obsługiwani w szpitalach które otrzymały coś z WOŚP?
To co robisz, czyli segregowanie ludzi na lepszych i gorszych i wybieranie którzy mają żyć a którzy nie i promowanie tego w Internecie, powinno być karane.
@voot1 dlaczego karane a co ja takiego promuje skoro ktoś jest przeciwny WOŚP to powinien mieć honor zrezygnować z sprzętu kupionego przez orkiestrę , trochę odpowiedzialności za siebie
WOŚP cała kwota starczy na funkcjonowanie jednego średniego szpitala przez uwaga uwaga - miesiąc.
@m1989w promujesz segregowanie ludzi i odmawianie udzielenia pomocy tym, których uznajesz za gorszych.
Nieważne co ktoś o mnie myśli, ja i tak robiłbym wszystko co w mojej mocy, żeby mu pomóc, nawet takiemu samolubowi jak Ty. I smuci to, że są tacy ludzie jak Ty, którzy widząc kogoś w potrzebie, odwrócą się dupą do niego i będą udawać że go nie widzą, bo im się ktoś z nie podoba - to niech ginie.
@voot1 pierwsze słyszę, aby szpital MUSIAŁ obklejać inny sprzęt, powiedziałbym nawet że nie może.
@Goretex usłyszałem to od kolegi i zweryfikowałem u zaprzyjaźnionej położnej w pobliskim szpitalu. W zasadzie, to nie szpital musi oklejać, ale wolontariusze wchodzą i oklejają co się da. Nikt im nie zwraca uwagi, bo z serduszkiem czy bez, sprzęt działa tak samo, a mimo wszystko, pracownicy szpitala są wdzięczni za nowy sprzęt, ponieważ nawet jeśli to jakiś "drobiazg", to jest szansa, że uratuje czyjeś życie, a wtedy jest już bezcenny.
Oprócz serduszek, w szpitalach, które są wyposażone w sprzęt od WOŚP, rozdają jakieś dokumenty z logo WOŚP, chyba certyfikaty, pacjentom, nie wiem czy we wszystkich szpitalach to jest i przez jaki czas muszą je rozdawać od uzyskania sprzętu, o to nie zapytałem, wiem, że otrzymałem taki certyfikat.
Warto dodać, że ja nie uważam, że to źle, że obklejają, co prawda pieniądze z WOŚP, w porównaniu z pieniędzmi z NFZ to może i drobne, ale zamienione w sprzęt, stają się bezcenne, a im więcej serduszek, możliwe, że tym więcej sprzętu uda się zakupić następnym razem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2020 o 22:29
@voot1 Może i WOŚP to drobne, ale to trochę tak jakby szpital dostawał z NFZ 100 mln i na płace wydawał 100mln.. wtedy czasem sprzęt od WOŚP to jedyny sprzęt jak jest w stanie zamontować w szpitalu w ciągu roku. Zresztą, na zachodzie finansowanie sprzętu przez fundacje to nic nowego, tam po prostu szpitale mają własne fundacje i własnych sponsorów. miejmy nadzieję, że i u nas tak to się rozwinie.
@Goretex Zgadzam się, utrzymanie szpitala to ogromny koszt, przyda się tam każdy grosz i popieram każdą taką fundację.
Mam tylko nadzieję, że 40 sztuk nie pojedzie zaraz do Chin czy innych Włoch...
Jaka manipulacja. WOŚP kupił jeden może dwa - tyle można znaleźć. Reszta jest kupiona z naszych podatków. WOŚP jest fajny ale cała kwota starczyłaby na finansowanie średniego szpitala przez ... miesiąc.
Niemcy mają prawie 4000 potwierdzonych zakażeń i 5 zgonów. Polska ma ledwo ponad 100 potwierdzonych zakażeń i już 3 zgony. Obawiam się, że respiratory to nie jest rozwiązanie tego problemu.
One wszystkie są kupione za NASZE pieniądze. Państwo nie ma własnych pieniędzy. To wszystko NASZE podatki albo NASZA zrzutka!
@petere4615 koszt komisji smolenskiej za NASZE pieniadze na rok 2020: 2 746 000 PLN
Mam nadzieję, że Ci co pluli jadem na WOŚP i Owsiaka solidarnie zrezygnują podczas pobytu w szpitalach ze sprzętu z WOŚP...
Mam nadzieje ze jurkowi fanatycy którzy tak mówią łącznie z tobą solidarnie zrezygnuja z pomocy sprzętu i usług NFZ,wsadzcie se w piz*e te sprzęciki owsika i lećcie do niego niech was uzdrawia
@jmcharakterek ECMO, które zakupiono z pieniędzy WOŚP działa w szpitalu dziecięcym na kardiochirurgii, żaden z "plujących" raczej dzieckiem nie jest.
@Dreji A czemu miałbym rezygnować ze sprzętu NFZ? Płacę podatki na ten sprzęt i mam do niego prawo jak każdy obywatel. Dodatkowo daję na WOŚP i tego się nie wstydzę. Po wypadku to sprzęt WOŚP uratował mi życie, więc mam spory dług wdzięczności wobec Jurasa.
@jmcharakterek równierz płace składki i mam do tego prawo i wymagam pomocy jeśli sie zgłoszę i nie obchodzi mnie czy to sprzęt wyłącznie z NFZ czy zbiórek,jak tak bardzo zalujesz zdrowia przeciwnikom fanaberii jurasa to juz ci mówiłem wsadz se w swoją piz*ę te sprzęciki i uciekaj do swojego bozka jurasa
Przy całej sympatii do pana Owsiaka, te informacje są w większości nieprawdziwe, a tego rodzaju manipulacje wcale nie służą Orkiestrze.
Urządzenia do ECMO zostały zakupione ze środków publicznych (bodajże, ze środków ministerstwa zdrowia) w czasie epidemii świńskiej grypy w 2010r., za czasów Ewy Kopacz. Przedstawione ilości ECMO w Niemczech i UK są oczywistą bzdurą (chyba, że to są liczby na jeden ośrodek), bo każdy szanujący się ośrodek kardiologiczny z kardiochirurgią posiada takie urządzenia do leczenia pacjentów z ciężką niewydolnością serca, niewydolnością oddechową, po zatrzymaniu krążenia, zespołami pokardiotomijnymi i tp.
Zupełnie inna sprawa to to, ilu intensywistów jest przeszkolonych do zakładania i obsługiwania ECMO. Niestety, bolączką polskiego systemu "szkolenia" jest niechęć do dzielenia się wiedzą i nieopanowana chęć bycia niezastąpionym, więc podejrzewam, że nie ma odpowiedniej liczby przeszkolonych specjalistów, perfuzjonistów i pielęgniarek :(
No i?
a szmaciarze z pisu dalej będą pluć na Jurka
@Milan1976 Ale zrozumiałeś, że tylko to ECMO ze zdjęcia było kupione z WOŚP a nie wszystkie 47? Bo zdanie w democie fajnie wprowadza w błąd, niby wprost nie sugeruje, że wszystkie są z WOŚP, ale daje taką sugestię.