Wielu pilotom nie wolno nosić brody. Ma to na celu upewnienie się, że maska tlenowa szczelnie przylega do ich twarzy w razie nagłego wypadku. Zasada ta zależy jednak od przepisów poszczególnych linii lotniczych
Każdy z pilotów ma swoje własne tradycje i przesądy przed lotem. Wielu z nich rozmawia ze swoim samolotem, wita go i zachęca do sprawnego lotu. Nie używają słowa "ostatni" mówiąc o lataniu, unikają wskazywania nieba, ponieważ może to wywołać złą pogodę, nie robią też zdjęć na zewnątrz tuż przed lotem
Czasami załoga pozostaje taka sama przez miesiące lub nawet lata, innym razem zmienia się co każdy lot. Wszystko zależy od przepisów poszczególnych linii lotniczych. Wszystkie załogi korzystają z systemu kontroli krzyżowej, gdzie jeden członek sprawdza zadania drugiego. W kabinie załogi sprawdzają wzajemnie swoje stanowiska, aby upewnić się, że drzwi są rozbrojone, lub uzbrojone. W kokpicie, kapitan i pierwszy oficer weryfikują również wzajemnie swoje zadania
Menu pilotów jest nieco podobne do menu pasażerów klasy biznes. Kapitan i pierwszy oficer zawsze jedzą inne jedzenie: w przypadku zatrucia lub choroby, drugi będzie mógł go zastąpić
Obowiązki pilotów są podzielone równo, ale to kapitan podejmuje wszystkie decyzje. Przed lotem piloci omawiają, jakie funkcje każdy z nich będzie pełnił, kto będzie pilotował, a kto monitorował. Na przykład, kapitan wykonuje start, nawiguje autopilotem i ląduje, a pierwszy oficer obserwuje pracę kapitana i prowadzi łączność radiową z dyspozytorem
Piloci przyznają, że są pod dużą presją polityki linii lotniczych i ich zadaniem jest wydawanie jak najmniejszej ilości kosztownego paliwa. Wielu pilotów twierdzi, że ma to wpływ na ich decyzje i bardzo im to przeszkadza, ponieważ jeśli samolot z jakiegoś powodu zejdzie z trasy, lub będzie musiał udać się na lotnisko zapasowe, może mu zabraknąć paliwa, co byłoby koszmarem dla załogi
Wszyscy piloci przechodzą szkolenie z samoobrony, uczą się sytuacji awaryjnych, które mogą pojawić się podczas lotu, a następnie demonstrują, jak sobie z nią radzą. Szkolenie to odbywa się raz na kwartał. Raz w roku przechodzą pełne badanie lekarskie (dwa razy w roku dla osób powyżej 40 roku życia), a czasami nawet przechodzą testy zgodności psychologicznej z załogą
Ciekawe skąd autor bierze te informacje... Bo na pewno nie z życia...
Ostatni fakt jest prawdziwy a jednocześnie nie,zawód pilota już 'umarł' gdyż z zaistniałą sytuacją 80/90 % pilotów niedługo wyląduje na bezrobociu.Przed całym przemysłem lotniczym katastrofalny czas,do 2036 może nie przetrwać żadna linia lotnicza.
Już widzę, jak "tryb samolotowy" ogranicza korzystanie z komórek. Owszem, nie wejdę na fejsa czy demoty, ale na komórce można mieć całą masę filmów i gier, co zajmuje uwagę nie mniej niż korzystanie z internetu.
większość to bzdury, jak latanie na oparach -FAA wydała dyrektywy co do tego że awaryjny zapas paliwa musi wystarczyć co najmniej na 30 minut lotu. Obowiązkowe badania lekarskie przed lotem- bzdura! pilot badany jest na trzeźwość i pytany o ogólny stan zdrowia, jak i wymieranie zawodu pilota, zawsze będzie tam pilot bo ktoś musi nadzorować pracę maszyny, a awarie systemów się zdarzają ( zobacz autonomiczne auto które potrąciło pieszego na przejściu).
Wypadek z autonomicznym autem, który przytoczyłeś, był z winy pieszego.
https://www.google.com/amp/s/www.spidersweb.pl/2019/11/autonomiczne-auto-uber-potracenie.html/amp
Tej kobiety nie powinno tam być, więc pewnie sam byś ją potrącił, o ile nie jeździsz jeszcze hulajnogą.
Nie słyszałem też o żadnym przypadku wypadku z winy pojazdu autonomicznego, zawsze była to wina ludzi.
@Primosz986 A problem niewykrywania naczep? wypadek-tesli-ciezarowka-problem-z-naczepami
Nadal kierowca jest niezbędny w trybie autopilota.
demota robił ktoś kto pojęcia nie ma do końca o awionice , polityce linii lotniczych. a część jest wyssana wprost z palca.
ja się tematem nie interesuję, kompletnie się na tym nie znam, ale widzę, że niektóre z tych rzeczy to po prostu bzdury...
Co za qrfa bzdury.
Co to za "piloci" ujawniają takie "fakty"?! Chyba te od telewizora.