Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
2431 2473
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Kocioo
-2 / 32

A co mają chodzić po ulicach i spiewać....?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fizdryg
+4 / 4

@Jastomek a nie prowadzą prywatnych praktyk?? Ja po szpitalach nie chodzę ale rodzina tai i na "zjazdach rodzinnych" słyszę że "a ten to ma długie kolejki ale prywatnie bierze 2 stówy i za 2 tygodnie czy miesiąc jest termin" 200 zł za pół godziny prywatnej konsultacji czyli wypisanie skierowania na badanie i ewentualnie interpretacja wyników poprzedniego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+6 / 10

@Revel Czy Ty zrewidowałeś swoje wartości i zrezygnowałeś z słuchania muzyki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 kwietnia 2020 o 14:28

B BurakRasyPolskiej
+6 / 10

,,A DZIŚ z narażeniem własnego życia i zdrowia walczą o nasze".
Rozumiem, że ,,wczoraj" nie walczyli? A ,,jutro" jak się skończy koronaświrowanie to przestaną?
Cały czas walczą. Tylko czy dalej będzie odbywać się stadne brandzlowanie z zachwytu nad ich poświęceniem gdy media wskażą ciemnej masie inny, ciekawy temat?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 kwietnia 2020 o 15:43

L lordmasakrator
+9 / 13

Szczerze ? Po wszystkim wielu ponownie zacznie prywatne badania na państwowym sprzęcie a w szpitalach brać łapówki na potęgę jak i brało przed epidemia . Myślę się ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
+1 / 5

@Vonhenryrejluka

Oczywiście, że tak. O ile oczywiście mówimy o wysokości zarobków na sekundę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F falsen
0 / 0

@mluki3 to jeszcze tylko zestaw to z przychodami na sekundę jego pracodawcy, odejmij jedno od drugiego , przekalkuluj to dla dowolnego chirurga i wyjdzie na to, że chirurdzy są przepłacani...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar krzysio6666
+10 / 14

W kwestii zarobków a nawet szacunku zgadzam się ale - hello na Boga lekarze są od leczenia, od zajmowania się chorymi i to są obowiązki wynikające z zawodu jaki wykonują, nie robią nic niezwykłego owszem choroba jest trudna i mają masę roboty ale to wciąż robota z ich "branży"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Master_Yi
+1 / 3

Coś podejrzewam, że jak skończy się epidemia to zacznie wystawianie rachunku - przez właśnie służby zdrowia. Przez lata zaniedbywana, w szczególności w Polsce, bo po co pompować hajs w coś z czego wysoko postawiony polityk nic nie ma? Oni mają własnych lekarzy i wyebane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
0 / 0

@Master_Yi To samo energetyka, wojsko, policja, infrastruktura (drogi) też są niedofinansowane a kasa ograniczona. W zależności od sytuacji o poszczególnych sobie przypominamy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Master_Yi
0 / 0

@Kar4 Stan naszej służby zdrowia był tragiczny na długo przed epidemią, wieloletnie kolejki na zabiegi, brak hajsu na cokolwiek, uciekający za granicę lekarze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P paleblack
+1 / 7

Takie porównanie nie ma sensu. Jeżeli tak zazdrościsz piłkarzom i piosenkarzom graj w piłkę i śpiewaj. Jak nie potrafisz to nie narzekaj. W sumie strażacy narażają życie codziennie a nie tylko w czasie epidemii raz na kilkadziesiąt lat i jakoś nie słyszę lamentów. Jak się komuś nie podoba zmienia pracę. a jak brakuje specjalistów w zawodzie to pensje idą w górę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HaveANiceDay1983
+1 / 3

jeszcze jakis czas temu rezydenci chcieli więcej to wybuczeli że pobudki polityczne....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K komormech
+2 / 4

zgadzam sie co to takiego żeby dostawać miliony za kopanie piłki absurd!!!! co oni takiego wnoszą do naszego życia.... lekarze inżynierowie to sa Zawody które powinny być na piedestale.... tragedia ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vicrac
0 / 0

@komormech setki ludzi po pracy siada przed telewizorem, żeby pooglądać mecz, w czasie meczu oglądają reklamy za które firmy płacą miliony, to i pieniążki dla piłkarzy są. Nie zmieni tego żadna ustawa, muszą zmienić się ludzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stts
+4 / 8

Tak działa wolny rynek. Ludzie chodzą do kina - aktorzy dostają pieniądze. Ludzie oglądają mecze - piłkarze dostają pieniądze. Ludzie słuchają muzyki - piosenkarze dostają pieniądze. Jak niby chcesz to zmienić? Zakazać ludziom powyższych czynności?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
+3 / 7

@stts to uwolnij rynek usług medycznych na tej samej zasadzie co "kino", "koncerty" i "mecze". I problem się rozwiąże. W tej chwili medycy stali by się takimi samymi milionerami jak celebryci.

A do momentu kiedy to są to usługi regulowane państwowo to przysłowiowa morda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stts
0 / 0

Nie napisałem nic o usługach medycznych. Odniosłem się do części uderzającej w sektor rozrywki i aluzji, że ci ludzie nie powinni tyle zarabiać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F falsen
+5 / 5

zamiast iść na koncert wobec tego albo zamiast kupić nową płyt, oddaj tą kasę na służbę zdrowia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Joachim93
+5 / 13

Widzieliście kiedyś biednego lekarza???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adam_9999999999999
-1 / 1

A może tak pielęgniarki i lekarze mają taki zawód żeby ratować życie. nie robią nic wiecej co nie należy do ich zawodowych obowiązków

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
0 / 2

@Adam_9999999999999 ok ale czy muszą przy tym narażać swoje. Odpowiedz jest prosta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar miksus
+4 / 4

Niestety, dopóki wszystko jest w porządku to naszym priorytetem staje się rozrywka. Ci którzy zarabiają miliony dostają je od nas. Lekarze dostają pensję od państwa.

Choć tutaj pojawia się ważne pytanie. Gdzie są pieniądze z podatków zapłacone przez celebrytów? Czemu politycy wypłacają sobie milionowe bonusy i pensje? Czemu to wszystko znika i nie starcza dla tych, których właśnie najbardziej potrzebujemy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lolczyslaf
+1 / 1

Dziś wielkie refleksje, jutro po wszystkim wszyscy zapomną i będzie tak samo, nic się nie zmieni. Tak samo jak wielkie deklaracje kiboli kiedy umarł Jan Paweł II. Warto jednak marzyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arbor
+3 / 9

Durny demot, to i będzie durna odpowiedź: a kto zabronił tym lekarzom zostać piłkarzami i zarabiać miliony, zamiast kuć przez lata, żeby zdobyć zawód lekarza i zarabiać- jak to nazwałeś- grosze?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 kwietnia 2020 o 19:32

K kronio
0 / 0

@Arbor Durna odpowiedź to i durna riposta, nie narzekaj na lekarza który odejdzie od Twojego łóżka za 2 tygodnie pokazując Ci środkowy palec i mówiąc "wybieram kopanie piłki bo lepiej płacą".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arbor
0 / 0

@kronio , żaden lekarz tak nie powie, bo żaden lekarz z dnia na dzień nie będzie tyle zarabiać w piłce nożnej. Wiesz jaki procent piłkarzy zarabia kwoty o których mowa w democie? Gro zarabia znacznie mniej, niż lekarz na dobrej pozycji. A sprawdź sobie, ile zarabia rocznie np. dobry, wyoskiej klasy chirurg plastyczny w prywatnej klinice.

Porównywanie obu zawodów jest tak durne, jak narzekanie, że 1.5 litra wody (tak niezbędnej do życia) kosztuje niecałe 2 złote, kiedy średniej półki whiskey (która zupełnie do życia potrzebna nie jest) przekracza kwotę 150 złotych za zaledwie 0,7 litra.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T theBatman9000
+3 / 3

Ok, załóżmy że celebryci i milionerzy zostają zlikwidowani a ich majątek upaństwowiony, naprawdę myslisz że rząd rzuci cos na służbę zdrowia? Błagam, litosci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gieroj777
-1 / 1

Nasi celebryccy piosenkarze- ci leciwi biorąc kilkanaście/dziesiąt tysi za koncert już stękali, że nie mają emerytury (bo ZUS-u całe życie nie płacili)...teraz, to się dopiero zacznie lament

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pieknoduch
+2 / 4

Od kiedy zatracono całkowicie pojęcie słowa "służba", to w przypadku zaistnienia zjawisk niecodziennych (jak epidemia, wojna, wypadek, katastrofa) jak grzyby po deszczu wykwitują nam BOHATERZY. A może po prostu lekarze?

Co do zarobków, oczekiwanie że ktoś będzie zarabiać więcej skoro jego praca jest obarczona większym ryzykiem i bardzo dużo od niej zależy obecnie (bezsprzecznie, choć tylko na krótki okres czasu, daj Boże), jest zrozumiałe i słuszne.
Tyle tylko że w publicznej służbie zdrowia, to nie zapotrzebowanie na usługę kreuje jej cenę tylko %PKB przeznaczony na NFZ. W takim systemie nieuczciwe byłoby względem reszty udziałowców budżetu państwa przeznaczanie nieproporcjonalnie większych środków na zdrowie kosztem sektora np energetycznego, czy ZUS.
Zestawienie z artystami to już zupełna pomyłka. Dwa rożne koszyki i sektory.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K ketchum
-1 / 1

Mam pytanie do autora: Ile meczy piłki nożnej obejrzałeś w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a ile obejrzałeś zabiegów lekarskich?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+1 / 1

@ketchum zabiegów lekarskich się nie ogląda, tylko jak będziesz zdychał na wirusa, to lekarz ci będzie ratował d.pę. Kopacz palcem nie ruszy, chociażbyś obejrzał tysiąc meczy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dodam jeszcze że w życiu nawet złamanego grosza nie zapłaciłem za oglądanie kopaniny skórzanego worka. To prymitywna rozrywka dla motłochu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kronio
0 / 0

@ketchum Ja chętnie obejrzę Twój zabieg, nawet wyślę płatny SMS by zagłosować w plebiscycie "przeżyje lub nie przeżyje? Wyślij SMS pod 77125 i wygraj 100 milionów obiecane przez Lecha Wałęsę".

No tak, ale ja nie obejrzałem w od 1982 żadnego meczu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K ketchum
0 / 0

@Rogger77 Nie wiem po co ten chamski ton, z Krakowa jesteś? Ja tylko zwracem uwagę, że piłkarze dostają pieniądze dlatego, że miliony ludzi oglądają mecze, a biznesy płacą za reklamy. A poza tym, to chyba normalne, że biznes prywatny jest lepiej zarządzany od publicznego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
-1 / 1

@ketchum Po prostu chciałem ci dobitnie uświadomić różnicę między "potrzebą" oglądania kopanej piłki, a potrzebą leczenia. Twój komentarz sugerował że potrzeba oglądania kopaniny jest większa, bo ludzie mecze oglądają a zabiegi nie. Nie moja wina że napisałeś go w tak kretyński sposób: "Ile meczy obejrzałeś a ile zabiegów?" W XIX wieku lekarzom się płaciło za leczenie, byli bogaczami, każda wizyta kosztowała słone pieniądze. Może faktycznie czas do tego wrócić? Wedy zobaczymy na co ludzie chętniej będą wydawać kasę, na mecz czy na operację ratującą życie. Może powinno się zrobić tylko prywatną służbę zdrowia, oby cię było na to stać, taka bardziej skomplikowana operacja może kosztować nawet kilkaset tysięcy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agronomista
+3 / 3

Celebrytów i piosenkarzy którzy naprawdę coś osiągnęli i zarobili jakieś znaczne pieniędzy jest stosunkowo mało. Niektórym to się może wydać dziwne, ale łatwiej jest zostać lekarzem niż wybić się na taki świecznik iż za samo istnienie będzie szedł do Ciebie hajs.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kmaster
-1 / 1

Tylko ci znani piosenkarze, piłkarze z nagłówków prasowych zarabiają krocie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kronio
0 / 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kkrzynio
+1 / 1

O co ta wrzawa, przecież jutro na TVN leci koncert dla bohaterów, lekarzy, pielęgniarek. Artysty będą śpiewać z domu, a wt chcecie jeszcze piniendzmi dzielić lekarzy??? Przecież im pośpiewają. Poleci Jolka Jolka, pamiętasz lato (bo ja nie), Agnieszka już dawno tutaj nie mieszka, bo na zakaźnym jest, Baśka miała fajny biust, ale kaszlnęła mi rura do ust

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marek_k2
0 / 0

Tak włanie dochodzi do tego jak w klubach piłkarskich że klub żebra od zawodnika zmniejszenia pensji. Nie powwazam talentu tych chłopaków ale zawsze mówiłem że nie można płacić komukolwiek takich pieniędzy. kasa oczywiście dobra a reszta na klub..szkolenia, itp. Dotyczy prezesów Spółek skarbu państwa, nagle się znajduje kasa na maski z Chin? A gdzie wcześniej to szło...Nie wiem sam. pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Megaloceros
0 / 4

Co za durny i bezsensowny demot. "Grosze" to zarabia właśnie statystyczny piłkarz, piosenkarz czy aktor, a większość lekarzy zarabia słuszne pieniądze. Miliony zarabia jedynie garstka najwybitniejszych w rodzaju Lewandowskiego czy Leonardo DiCaprio (plus oczywiście jeszcze mniejsza garstka szczęściarzy którym się w jakiś tam sposób udało, ale cóż nikt nie mówił że życie będzie idealnie sprawiedliwie).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kripszt
+1 / 3

Rozumiem że autor zamiast włączać w tv mecz piłki nożnej przelewa pieniądze dla lekarza? Albo za każdym razem gdy chce kupić bilet do kina, kupić płytę z muzyką itp. cokolwiek co się przyczynia do zarobków celebrytów to biegnie z pieniedzmi oddać je dla lekarzy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rybery
0 / 2

Dokładnie kopacze powinni dostać pensje pielęgniarek. Natomiast naukowcy, lekarze pensje kopaczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolcia92
+1 / 1

I te wkurzające apele celebrytów, by siedzieć w domu, bo tam też może być fajnie. Serio? Nie wiedziałam. Powiedzcie lekarzom, pielęgniarkom ratownikom, policjantom, sprzedawcom, kierowcom, by nie wychodzili z domu. Powiedzcie też innym ludziom, którzy muszą zarabiać na życie, bo w przeciwieństwie do was - gwiazdeczek - nie opływają w bogactwie.
Dodam jeszcze o finansowym ,,wkładzie'' celebrytów w walce z koronawirusem, którzy żebrzą o pieniądze od zwykłych ludzi, jakby ich samych nie było stać na jeden respirator, czy 100 maseczek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 4

Hołota się rozzuchwaliła. Kiedyś goniono parobów do łopaty, żadnej "demokracji", całowali pana w rękę i był porządek. Lekarz był szanowany i bogaty, profesor był szanowany i bogaty, a kopanie szmacianej piłki to była tylko rozrywka po pracy. Nikomu do głowy nie przyszło żeby za to płacić. A dzisiaj motłoch ma prawo głosu i wyznacza priorytety, więc mamy skutki: lekarz, pielęgniarka, profesor klepią biedę, a kopaczom motłoch płaci miliony. Czas żeby powrócić do dawnych wartości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 kwietnia 2020 o 21:34

W walkonik
-1 / 1

To płaćcie wszystkim lekarzom pielęgniarkom i ratownikom po 1,000,000zł miesięcznie, czemu nie? Wszyscy zasłużyli i powinni mieć po równo - no nie koledzy socjaliści?
To takie niesprawiedliwe że np taki Bill Gates ma tyle pienionszków... pewnie ukradł! Trzeba go zabić a jego majątek rozdać biednym i mamy happy-end, słoneczko będzie wiecznie świeciło, nie będzie głodu, śmierci i nieszczęść (bo celebryci piłkarze i piosenkarze to generują - za moje krzywde!)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dupabiskupaa
0 / 0

Zrewiduj i określ. W czym problem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pio73
0 / 2

No raczej nie. Celebryci mogą sobie pozwolić na siedzenie w domu. Gdyby lekarze też mogli sobie pozwolić to by nas nie ratowali tylko siedzieli w domu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tyska881
-1 / 1

z lekarzami troszkę cię poniosło

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A arek2501
-2 / 2

Każdy godzi się na pieniądze które zarabia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamil1024
0 / 0

To się nazywa kapitalizm. Ci wszyscy z pierwszej grupy nie są bogaci, bo ktoś uznał, że zasłużyli, tylko dlatego, że oni się najlepiej sprzedają i przynoszą największy dochód. Kapitalizm (nielimitowany żadnymi regulacjami) ma w dupie człowieka i jego życie, liczy się wolny rynek i ten, kto ma na nim większą siłę przebicia. A takie rzeczy, jak ratowanie życia czy dbanie o jego jakość (nie tylko medycyna), zwykle nie przynosi zysku. Wręcz przeciwnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kronio
0 / 0

@kamil1024 A sprzedaż maseczek za 9 zeta, kupionych przed pandemią za 40 groszy, krytykujesz czy pochwalasz w imię kapitalizmu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamil1024
+2 / 2

@kronio A czy ja gdzieś napisałem, że kapitalizm jest dobry? W życiu! Niekontrolowany kapitalizm jest bezduszny i jestem zdecydowanie jego przeciwnikiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kronio
0 / 0

Tymczasem Chodakowska do fotografa: nie mam pieniędzy, zróbmy barter, siostrzenica ma osiemnastkę będziesz pracował za free, ewentualnie dodam info o twoim autorstwie zdjęć które będę publikowała w mediach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
0 / 0

A ile zarabiają żołnierze? Poświęcali życie na wojnie a teraz marne grosze dostają, a ci co zginęli pośmiertnie dostali medale warte grosze. PS Na pewni każdy by chciał aby wzrosła składka na ubezpieczenie zdrowotne ;-) Taaaaa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2020 o 1:06

S ShadeX15
0 / 0

Są bogaci lekarze i są biedni sportowcy, oczywiście autor demota zna tylko bogatych sportowców i piosenkarzy bo tacy są najbardziej popularni (a są bogaci ponieważ są popularni) Topowi chirurdzy także są bardzo dobrze opłacani a gdy jeszcze mają żyłkę do biznesu i otworzą kliniki promowane swoim nazwiskiem, droga do milionów wolna. Branie pod uwagę tylko biednych lekarzy to tak jak by napisać że sportowcy mało zarabiają opierając się tylko i wyłącznie na danych z jakieś okręgówki w Radomiu. Do tego pytanie jak mają zarabiać ci lekarze "przeciętni"? Piłkarzowi za wystąpienie w reklamie dajmy np Mcdonald jest w stanie zapłacić miliony, a czy wy za jedną wizytę u lekarza jesteście w stanie tyle dać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Paszkwilant
0 / 0

Ludzie wolą oglądać kuglarskie sztuczki, klaunów, aktorów czy piłkarzy, a nie babranie się we flakach, trepanacje, amputacje i tym podobne. Ktoś kiedyś, w starożytnej Grecji albo wcześniej zauważył, że ludzie są gotowi zapłacić za oglądanie rzeczy przyjemnych i postanowił na tym zarabiać. To chyba logiczne. W ogóle jaki jest sens porównywać zawód polegający na ratowaniu życia ze zwykłą rozrywką? Są dobra pierwszej potrzeby i dobra luksusowe. Nadszedł taki czas, że piłkarze i celebryci siedzą w domach i nie dostają nic. Całkiem możliwe, że jak się to skończy, nikt się na nich nie rzuci i nie zacznie obsypywać pieniędzmi. Wiele rzeczy się przewartościuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kronio
0 / 0

@Paszkwilant Taka dygresja, w amfiteatrach rzymskich było dosłownie "babranie się we flakach" :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ZONTAR
0 / 0

Lekarze, pielęgniarki i ratownicy żyją w socjalistycznym świecie opłacani ze z góry ściąganych podatków, kierowani urzędowym spojrzeniem na gospodarkę i ich praca nie ma żadnego wpływu na ich zarobki. Równie dobrze mogą przestać się starać (co wielu robi), a nie odbije się to na ich zarobkach, bo KLIENT IM NIE PŁACI. Płaci im państwo za spełnianie swojej "misji" dla społeczeństwa. Ci celebryci żyją w komercyjnym świecie, gdzie muszą się "sprzedać". To ludzie łykają reklamy, to ludzie oglądają tańce z gwiazdami i inne produkcje z tymi celebrytki, więc to ludzie im płacą za coś, czego najwyraźniej chcą. W Polsce pięknie to widać rozdzielając budżetówkę od sektora prywatnego. Nauczyciele, służba zdrowia, służby mundurowe, urzędnicy - wszyscy zarobkami głównie mieszczą się w dolnej połowie mimo, że wielu z nich ryzykuje życiem, ma odpowiedzialną funkcje i ma wpływ na to, jak rozwija się państwo. W tym tkwi cały szkopuł. Ich praca nie ma bezpośredniego przełożenia na ich zarobki, a systemy podwyżek często są sztuczne. Nie ważne, czy jesteś miernym pracownikiem, czy czujesz powołanie i świetnie sobie radzisz. Jest stażowe i tylko staż się liczy. Ewentualnie kontakty aby dorwać lepsze stanowisko, bo znowu rzadko kiedy w państwowych szeregach dobiera się właściwe osoby na właściwe miejsce. Nikt nie czuję odpowiedzialności, nikt nie odczuje profitów z lepszego zarządzania, więc nikomu nie zależy na tym, aby tym bajzlem sterował ktoś z głową na karku. Tym się różni budżetówka od sektora prywatnego. Tym się różni komuna od kapitalizmu. Wystarczy posłać dzieci do prywatnej szkoły, leczyć się w prywatnych klinikach i szpitalach, mieć prywatne ubezpieczenie. Od razu odczujesz różnicę, bo tam pracownikom zależy na dobrej opinii, tam ich dochód zależy od jakości usług i tam zarobki są adekwatne do tego, co się wykonuje. Dlaczego nawet najniższego szczebla pracownicy w sklepach potrafią zarabiać więcej niż magister w sanepidzie? Bo od niego zależy wizerunek i sprawność biznesu, który ma zarabiać. Oczywiście kapitalizm i populizm nie idą ze sobą w parze. Jeśli przeniesiemy zbyt wiele na sektor prywatny, to biedniejsza część społeczeństwa będzie ponosić konsekwencje swoich wyborów. Od nich zależy ich rozwój, a od niego zależą ich możliwości i dochody. Kiedy każdy ma radzić sobie sam, wtedy część ludzi sobie nie poradzi, zostaną bez opieki zdrowotnej, emerytury czy innych zabezpieczeń. Znowu idąc za głęboko w socjalizm obciążamy całą resztę odpowiedzialnością za tych, którzy mają wymówki. Przez to kolejna grupa osób nie ma zasobów na jednoczesne opłacanie usług dla wszystkich i dopłacanie do prywatnych usług dla siebie. Wszystko sprowadza się do wyważenia. Gdybyśmy pozwolili teraz wypisać się z NFZ, to ogrom ludzi płacących tysiaka i więcej miesięcznie przejdzie na prywatne ubezpieczenie i usługi. To zwiększy popyt w sektorze prywatnym, zwiększy zatrudnienie dla lepiej wykwalifikowanych pracowników w lepszych warunkach, ale utnie największe finansowanie socjalnego systemu, który bez tego upadnie. Nawet wprowadzenie półśrodka jakim by było zwracanie części kosztów prywatnych zabiegów z NFZ doprowadziłoby go do ruiny. Dlaczego? Bo obecnie limity na zabiegi czy przyjęcia ograniczają wydatki z NFZ. Dlatego czekacie tyle w kolejkach. Jest limit finansowy, więc nie można zatrudnić więcej specjalistów czy wyposażyć więcej placówek. Gdyby nagle pozwolić ludziom na korzystanie z sektora prywatnego nawet przy adekwatnym zwrocie kosztów (np szacowany koszt operacji na NFZ to X, więc dostaniesz 80% tej kwoty zwrotu przy zabiegu prywatnym, który odciąża publiczna służbę zdrowia i jest tańszy dla NFZ), to zlikwiduje limit zabiegów obciążając budżet bardziej, niż jest to możliwe. Publiczna służba zdrowia czy ubezpieczenia ratują się tym, że wielu ludzi mimo opłacania składek i podatków nie korzysta z nich i w całości opłaca dla siebie prywatne usługi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M m1989w
0 / 0

niedawno jakaś doktor na konferencji przecież powiedziała żeby ludzie wymagali szczepionek od piłkarzy sportowców skoro są 100x bardziej opłacani niż naukowcy , to się towarzystwo obruszyło

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F falsen
0 / 0

@m1989w dziwny ten naukowiec. Jeśli nie ogarnia, że piłkarz ma dobrze kopać piłkę, to pewnie ma trudności z ogarnięciem własnej roboty. A tymczasem kopacz piłki robi swoje na tyle dobrze, że zgarnia grube bańki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
0 / 0

Co za naród. Ktoś miał marzenie w dzieciństwie został piłkarzem. Widział w tym potencjał i niezłą kasę. Teraz w czasie epidemii to jego wina że zarabia więcej niż ludzie w państwowej służbie zdrowia, tym bardziej że zarabia głównie przez prywatnych sponsorów, reklamy itp. Jaka głęboka komuna siedzi w głowach ludzi że jak trzeba to zabierzmy innym bo maja lepiej. Gdy proponuję się ludziom lepsze rozwiązanie niż państwowa służba zdrowia to nie bo jest dobra, bo "za darmo". Ale gdy się okazuje jednak że nie taka dobra to szukajmy winnych w celebrytach, piłkarzach itd. i zabierzmy im.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kea1111
-1 / 1

Ten fenomen rozpatrzony był już w czasach Średniowiecza- chodzi o rzadkość. Diamenty są droższe od wody, mimo ich niewielkiej (wtedy) użyteczności, dlatego, że są od niej rzadsze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kenzol
0 / 0

Sorry ale wolę oglądać mecz niż codzienne życie szpitali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F falsen
0 / 0

w zasadzie to największe kwoty do walki z wirusem spływają właśnie ze świata sportu od tych, co zamiast się żalić, że ktoś lepiej od nich zarabia, trenowali niestrudzenie i wspięli się na szczyt

Odpowiedz Komentuj obrazkiem